ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ vs ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Σημείωση: Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο Μέλος για να αποστείλετε μία απάντηση.
Για να εγγραφείτε, κάντε click εδώ. Η Εγγραφή είναι ΔΩΡΕΑΝ!

Ανάλυση Οθόνης:
Όνομα Μέλους:
Password:
Διαμόρφωση: Bold Πλάγια Υπογραμμισμένα Κεντρική Στοίχιση Εισαγωγή Υπερσυνδέσμου Εισαγωγή Email Εισαγωγή Εικόνας Εισαγωγή Κώδικα Εισαγωγή Αποσπάσματος Εισαγωγή Λίστας Εισαγωγή Smilie
   
Μήνυμα:

* HTML ΑΝΕΝΕΡΓΗ
* Κώδικας Forum ΕΝΕΡΓΟΣ

 
Μέθοδος:
Επιλέξτε για να συμπεριλάβετε την ψηφιακή Υπογραφή του Προφίλ σας.
     
Α Ν Α Σ Κ Ο Π Η Σ Η     Σ Υ Ζ Η Τ Η Σ Η Σ
Αρχική Τοποθέτηση
seirios12a Απεστάλη: 10/11/2007, 17:40:36
Όλοι έχουμε παρατηρήσει κάποια κοινά στοιχεία στις ιστορίες των πολιτισμών, ιστορίες που αναφέρονται στην γένεση, σε κατακλυσμούς, ουράνιων θεών κλπ. Εκεί λοιπόν βλέπουμε ότι περιγράφονται από όλους το ίδιο περίπου γεγονός, αλλά ο καθένας το ερμηνεύει βάση της δική του παράδοσης.
κάτι διαφορετικό που παρατήρησα λοιπόν μεταξύ Ελληνικής Μυθολογίας και Παλαιάς Διαθήκης. Παρόμοιά για να μην πω τα ίδια γεγονότα με τελείως όμως διαφορετική αντίληψη.

1. Το φίδι...
Στην Π.Δ. το φίδι αντιπροσωπεύει το κακό, τον σατανά και μας το έχουν περάσει σαν το σύμβολο του κακού.
Στην Ε.Μ. όμως το φίδι, είναι το σύμβολο της γνώσης, της ίασης. Το έχει η θεά Αθηνά στην ασπίδα της, το έχει στο κηρύκειό του ο Ερμής, είναι το σύμβολο των φαρμακοποιών και του Ασκληπειού και πάει λέγοντας.
Άρα στην μία περίπτωση είναι το σύμβολο του κακού και στην άλλη ας πούμε του καλού, εφόσον μιλάμε για τα ασκληπειία.
2. Το μήλο...
Στην Π.Δ. οι πρωτόπλαστοι εκδιώχθηκαν επειδή έφαγαν το μήλο, τον απαγορευμένο καρπό. Το φίδι λοιπόν θεωρήθηκε η αιτία του κακού που ξεγέλασε την Εύα.
Στην Ε.Μ. έχουμε τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων, τα οποία έκλεψε ο Ηρακλής. Εκεί όμως το γεγονός αυτό θεωρήθηκε σαν άθλος για τον Ηρακλή και όχι σαν το φίδι του κήπου της Εδέμ, που θεωρήθηκε η αιτία του κακού.
3. Ο Εωσφώρος και Προμηθέας
Στην Π.Δ. ο εωσφώρος θεωρείται ο εκπεσών άγγελος επειδή αψήφησε την εξουσία του θεού και επίσης επειδή μέσω του μήλου έδωσε στους ανθρώπους την απαγορευμένη γνώση.
Στην Ε.Μ. ο Προμηθέας τιμωρήθηκε επειδή έκλεψε την φωτιά από τους θεούς και μετέδωσε την γνώση του για τις τέχνες στους ανθρώπους. Επίσης ο Ερμής συμβολίζεται να κρατάει έναν δαυλό φωτιάς, δηλ. φέρει το φως=εωσφώρος.

Τώρα και στις δύο περιπτώσεις γιατί δεν έπρεπε να λάβουν οι άνθρωποι αυτή την γνώση.. κανείς δεν αναφέρει. Μήπως αυτή η γνώση ήταν κάποια υπερτεχνολογία που οι άνθρωποι δεν ήταν ικανοί να την χειριστούν, δεν ήταν έτοιμοι ψυχικά για κάτι άλλο? Δεν ξέρω.

Αυτό που παρατήρησα είναι πως σε πολλές περιπτώσεις, ότι συμβολίζει το καλό για τους Έλληνες, για τους Εβραίους είναι το αντίθετο και ίσως και το αντίστροφο.

Περιμένω απόψεις και κοινά σημεία που κάποιος άλλος εντοπίσει ή μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη επί του θέματος τέλος πάντων.

ΟΙ 7 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (** Από την Νεώτερη στην Παλαιότερη **)
ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ Απεστάλη: 02/01/2008, 19:31:02
μπορεί κάποιος να με ενημερώσει σε ποιο μουσείο ή σε ποια βιβλιοθήκη φυλάσουν τα πρωτότυπα εβραϊκα κείμενα της παλαιάς διαθήκης για τα οποία μιλήσατε στην προηγούμενη σελίδα;
ή αν δεν έχετε αυτή τι γνώση πείτε μου ποιος ή πότε ή που τα ανακάλυψε;

ευχαριστώ.


ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙ ΒΟΥΝΑ ΝΑ ΕΧΩ
ΑΓΑΠΗ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΩ
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΧΩ
ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ Απεστάλη: 02/01/2008, 02:20:34
quote:

Στις 6 Ιανουαρίου αυτό που γιορτάζουν οι Χριστιανοί έχει καμία σχέση με την Κάδυτιν;

Νομίζω ότι μας τα μπερδεύεις λίγο...
Στις 6 Ιανουαρίού οι χριστιανοί (στο γρηγοριανό ημερολόγιο) γιορτάζουν τα Επιφάνεια (τα Θεοφάνεια σύμφωνα με τον Γρηγόριο Ναζιανζηνό). Παλιότερα όμως στις 6 Ιανουαρίου γιορτάζοταν η Γέννηση (Επιφανείου, πανάρετον)

Τι γιορταζόταν τότε στην αρχαιότητα; Απ.: Που να ξέρουμε; Οι μήνες του αρχαίου ημερολογίου ήταν σεληνιακοί και όχι ηλιακοί. Έτσι η πρώτη του Γαμηλίωνος ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ με την πρώτη Ιανουαρίου αλλά είναι κινητή.

Πάντως ακόμη κι έτσι, δεν υπήρχε κάποια σημαντική εορτή τις πρώτες ημέρες του έτους. Απ' όσο γνωρίζω κάποιοι προσπάθησαν να αποδώσουν τις απαρχές των Επιφανείων σε μια γιορτή του Μίθρα, και όχι του Δωδεκάθεου.

europaios2 Απεστάλη: 02/01/2008, 00:42:54
-Να σαι καλά! χρόνια πολλά!
-Πρέπει να βρω το Λάσκο!

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!
--ΚΑΫΜΕΝΕ ΓΙΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ!!!!!!

ΕΡΙΩΠΙΣ Απεστάλη: 02/01/2008, 00:30:49

Αφού ήπιες φίλε μας τον Ιορδάνη και αφού τον έκανες ...Τυφώνα πες μας τώρα τη διαφορά μεταξύ της έννοιας «Κάδυτις» και αυτής του «Τυφώνα».

Στις 6 Ιανουαρίου αυτό που γιορτάζουν οι Χριστιανοί έχει καμία σχέση με την Κάδυτιν;

Βλέπω να γεμίζει το ...«ανακριτικό» γραφείο σου με πολλές ενοχλητικές «καμπ(ι)άλες» του ...Ερίωπα.

Για όσους δεν γνωρίζουν, σημειώνω ότι στον χώρο της Παλαιστίνης εδώ και πολλούς αιώνες χρησιμοποιούσαν τις «καμπ(ι)άλες δηλ τα γραμμάτια «αποδοχής» χρέους, τις γνωστές μας συναλλαγματικές .

Πάντως άλλο ρήμα το αποδεικνύω και άλλο το αποδέχομαι. ...Μερικοί ακόμα τα μπερδεύουν.
Θέλω να πω ότι λανθασμένα κάνουν χρήση της λέξης «καμπάλα» για την «απόδειξη» στα τουριστικά μαγαζιά της «πόλης του Ιευός» οι σημερινοί Ιεβουσίτες.

(«Ιεύς Ελευθέριος» - για όσους γνωρίζουν).

Ψιλά γράμματα θα μου πει ο φίλος μου ο Agnostic. Τι να κάνουμε αυτά έχει η ζωή.


Άντε φίλοι μου ετοιμάζεστε για την Κάδυτιν, ή όπως θέλουν σήμερα, για τα «Τα Άγια Θεοφάνεια» ....του Ιορδάνη.

Αν και προβλέπεται στο 2008 να στενέψουν οι ζώνες τουλάχιστον δύο τρύπες για πολύ κόσμο λόγω σοβαρής επιδείνωσης των οικονομικών, εύχομαι σ’ όλους καλή χρονιά, καλές σκέψεις, μεγάλες επιτυχίες, και προπάντων προαγωγές στα διάφορα ...«Σώματα».
Συνιστώ επίσης σαν ευχή την επιμονή όλων στον καλό διάλογο έστω και με λίγο αστειάκι όπως αυτό του φίλου Οκτινόμου.


Λουκάς

ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ Απεστάλη: 01/01/2008, 12:42:40
...Κανονικά ο μεγαλομάτης (ερίωπας) θα έπρεπε να μιλήσει γι' αυτά. Τέλος πάντων... Επειδή χθες ήπια τον Ιορδάνη ποταμό θα μου επιτρέψετε να μην τα γράψω εγώ αλλά να παραθέσω ένα link. Έτσι κι αλλιώς η ελληνική βιβλιογραφία για το θέμα είναι ανύπαρκτη. Λοιπόν η θεωρία που ταυτίζει την Κάδυτις με την Ιερουσαλήμ, και την Άζωτο με τη Γάζα φαίνεται περιληπτικά εδώ:

"There has long been a question of the identity of the Israeli place names Cadytis and Azotos in Herodotos [book II]. In the 18th century, the French priest Bonnaud identified Cadytis as Jerusalem, pointing to the phonetic similarity of Cadytis to Qadosh, the Hebrew word for holy. After all, Jerusalem has always been considered a holy city. Others have pointed to the statement in H that Cadytis was near the sea. This justified for them that Cadytis was Gaza. The Selincourt trans. [Penguin pubs] translates Cadytis as Gaza in one place but not in another, as I recall. Selincourt and others, I believe, identify Azotos as Ashdod. Certainly there is a phonetic resemblance to Ashdod and indeed in the Hellenistic-Roman period of rule in Israel, Ashdod was called Azotos. Nevertheless, I hold that on linguistic, historical, textual, and other grounds Cadytis is properly identified with Jerusalem and Azotos with Gaza. I published a letter on this matter several years ago in the Hebrew quarterly HaUmmah. Now, the case is basically as follows. The Encyc Judaica reports that an inscription `azzat was found in the Gaza area in the old Hebrew/Canaanite alphabet. This fits the Hebrew name for Gaza, `Azah, except for the final T. Yet, we know that in Semitic tongues, final T and final H can be interchangeable. Further, the second syllable of `Azah has the vowel qames, which was originally pronounced o or aw [as in saw]. This fits Azotos except for the "os" ending, which is a typical Greek ending added by Greek-speakers and does not fit either `Azah/Gaza or Ashdod. So Azotos was Gaza. Now, how did Azotos come to be the name of Ashdod after Alexander's conquest? Arabs had inflitrated/migrated into the Negev and into the Gaza region after the Persian conquest, also overrunning Edom and dispossessing the Edomites who themselves migrated to southern Judah, which was later called Idumaea after them. Now, the Arabic name for Gaza begins not with an `ayin but the Arabic consonant ghayn, nowadays pronounced as Rh, but then as a "G"-like consonant. Under the influence of Arab traders in Gaza, Greek traders and sailors began to call the city by the Arabic name and transposed Azotos to Ashdod.
Cadytis is easily identified as Qadosh or Qadush. The Greek "is" ending falls off and the final T in Cadyt should be seen as interchangeable with "sh". Consider the Aramaic tor and the Hebrew shor, both meaning bull [taurus]. The Y in Cadyt is of course pronounced U. Hence, Cadyt is Qadush. But what about Herodotos' remark that Cadytis is near the sea? Strabo, the Greek geographer who wrote in Roman times explicitly writes that Jerusalem is near the sea. Distance is after all a matter of perspective and interpretation. Jerusalem is about 50 km from the Mediterranean.
So the border of Cadytis in H is in fact the border of the kingdom of Judah. Here the Greek-writing Herodotos named the territory after its chief city. This should settle reservations about the identification of "Palestinian Syrians" with the Jews.
I would be interested to hear of comments."

Πηγή: http://www.losttrails.com/herald/messages/33.shtml

Λοιπόν το πρόβλημα είναι ότι αυτά έρχονται σε ψιλοαντίθεση με τη Βίβλο όπου το όνομα Ιερουσαλήμ εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Ιησούς του Ναυή 10:1
"Και ως ήκουσεν Αδωνισεδέκ ο βασιλεύς της Ιερουσαλήμ ότι ο Ιησούς εκυρίευσε την Γαί και εξωλόθρευσεν αυτήν, ότι, καθώς έκαμεν εις την Ιεριχώ και εις τον βασιλέα αυτής, ούτως έκαμεν εις την Γαί και εις τον βασιλέα αυτής, και ότι οι κάτοικοι της Γαβαών έκαμον ειρήνην μετά του Ισραήλ και έμενον μεταξύ αυτών" (μετάφραση Βάμβα).

Τώρα το όνομα του βασιλιά είναι περίεργο γιατί είναι συνδυασμός του Άδωνι- Αδωνέα-Αδωνάι και του Ζέντεκ που στα εβραικά έχει τη διπλή έννοια της δικαιοσύνης αλλά και του πλανήτη Δία. Ίσως να πρόκειται για κάποιον βασιλέα-θεό.

Ο λαός που κατοικούσε την Ιερουσαλήμ αναφέρεται ως Ιεβουσαίοι για τους οποίους στο Ιησούς Ναυή 15:63 αναφέρεται
"τους δε Ιεβουσαίους, τους κατοικούντας την Ιερουσαλήμ, οι υιοί Ιούδα δεν ηδυνήθησαν να εκδιώξωσιν αυτούς· αλλά κατοικούσιν οι Ιεβουσαίοι μετά των υιών Ιούδα εν τη Ιερουσαλήμ έως της ημέρας ταύτης."

Κατα την πολιορκία της Ιερουσαλήμ οι Ιεβουσαίοι οχυρώθηκαν στην ακρόπολη της πόλης, αλλά δεν υπάρχει ταύτιση στις γνώμες των ιστορικών για το αν αυτή βρισκόταν στο λόφο Σιών ή όχι.
Παρά την πολιορκία πάντως πρέπει να υπήρχε ομαλή συμβίωση Εβραίων- Ιεβουσαίων μιας και ο Δαβίδ αγόρασε από τον Ορνά τον Ιεβουσαίο το αλώνι του όπου αργότερα φτιάχτηκε ο Ναός.
Παραμένει αμφισβητούμενη πάντως η προέλευση του ορου Ιεβουσαίος. Γιαβάς-γιαβάς λένε κάποιοι...




Wiccan89 Απεστάλη: 01/01/2008, 01:44:46
Πρέπει όμως, να μπορούμε, να βλέπουμε την ελληνική Μυθολογία, ξεχωριστά από την εβραϊκή.
Πιστεύω, πως είναι λάθος να συγκρίνουμε.

"Όταν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, οι άνθρωποι πρώτα θα σε αγνοούν, μετά θα σε κοροϊδεύουν, μετά θα σου επιτίθονται, μετά θα νικήσεις"

(Starhawk)

ΕΡΙΩΠΙΣ Απεστάλη: 01/01/2008, 00:09:57
quote:
ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ Τον 'φ ο ύ τ σ ο ' μου θα έβαζα στοίχημα... τέλος πάντων. Ξέρεις ότι ο εισηγητής της θεωρίας αυτής ήταν γάλλος παπάς; Βολές εκ των έσω...

Ενημέρωσε τους αναγνώστες για τον Γάλλο παπά και την θεωρία του.

Λουκάς

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.03125
Maintained by Digital Alchemy