ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 Υπατία..Η μεγάλη επιστήμονας και φιλόσοφος!
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
 
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
spirit
Πλήρες Μέλος

Finland
1483 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/01/2005, 14:13:58  Εμφάνιση Προφίλ  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος spirit  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Υπατία



Η Αλεξάνδρεια του 4ου αιώνα μ.Χ. ήταν ο χώρος μιας μικρής επιστημονικής αναγέννησης και αυτή φωτίστηκε από την πιο διάσημη ανάμεσα στις γυναίκες επιστήμονες και φιλοσόφους.

Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες παγανιστές.

Όταν γεννήθηκε η Υπατία το 370 μ.Χ., η διανοητική ζωή της Αλεξάνδρειας βρισκόταν σε κατάσταση επικίνδυνης σύγχυσης. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και όλο και πιο συχνά δεν ήταν μόνο ο χριστιανός ζηλωτής που έβλεπε αιρέσεις και σατανισμό στα μαθηματικά και στην επιστήμη: "οι μαθηματικοί έπρεπε να κατασπαραχθούν από θηρία ή να καούν ζωντανοί" (McCabe). Μερικοί από τους χριστιανούς Πατέρες αναβίωσαν τις θεωρίες της επίπεδης γης και του σύμπαντος ως στερέωμα. Στην Αλεξάνδρεια ο Θεόφιλος, Πατριάρχης Αλεξάνδρειας, υποκινούσε βίαιες συγκρούσεις μεταξύ παγανιστών, Εβραίων και Χριστιανών. Δεν ήταν μια και τόσο ευμενής εποχή για να είναι κανείς επιστήμονας, ή φιλόσοφος.

Ο πατέρας της Υπατίας, ο Θέων, ήταν μαθηματικός και αστρονόμος στο Μουσείο. Επέβλεπε από κοντά κάθε πλευρά της εκπαίδευσης της κόρης του. Σύμφωνα με το μύθο, ήταν αποφασισμένος να γίνει η κόρη του ένα 'τέλειο ανθρώπινο ον' - ήταν η εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν κάτι παρακάτω από άνθρωποι! Ήταν προσωπική μαθήτρια του μάγου Πλούταρχου και ανατράφηκε στις θεμελιώδεις αρχές της Πλατωνικής Σχολής. Η Υπατία ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή νέα. Ταξίδεψε στην Αθήνα και την Ιταλία και εντυπωσίαζε όσους συναντούσε με την εξυπνάδα και την ομορφιά της.

Σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας στην Αθήνα. Την εποχή εκείνη υπήρχε διάκριση μεταξύ των νεοπλατωνικών σχολών της Αλεξάνδρειας και της Αθήνας. Η σχολή της Αθήνας τόνιζε περισσότερο τη μαγεία και την απόκρυφη επιστήμη. Αλλά για τους Χριστιανούς, όλοι οι Πλατωνιστές ήταν επικίνδυνοι αιρετικοί.

Όταν επέστρεψε στην Αλεξάνδρεια έγινε δασκάλα των μαθηματικών και της φιλοσοφίας. Το Μουσείο είχε χάσει την υπεροχή του και η Αλεξάνδρεια τώρα είχε ξεχωριστά σχολεία για παγανιστές, για Εβραίους και για Χριστιανούς. Ωστόσο, η Υπατία δίδασκε σε ανθρώπους κάθε θρησκείας και μετά τον πατέρα της ανέλαβε μια Έδρα Φιλοσοφίας στην πόλη. Το σπίτι της έγινε κέντρο διανοουμένων και συγκέντρωνε σχολαστικιστές που συζητήσουν επιστημονικά και φιλοσοφικά ερωτήματα.

Τα Έργα της

Η Υπατία έγραψε σχόλια για την Αριθμητική του Διόφαντου, επίσης για τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και ακόμα για τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου της Πέργα.

Τα περισσότερα από τα γραπτά της Υπατίας ξεκίνησαν σαν σημειώσεις για τους μαθητές της. Κανένα δεν έχει διασωθεί ολοκληρωμένο, αν και είναι πιθανό τμήματα του έργου της να έχουν ενσωματωθεί στις εκτενείς πραγματείες του Θέωνα. Μερικές πληροφορίες για τα επιτεύγματά της προέρχονται από δασωμένα γράμματα του μαθητή και φίλου της Συνέσιου του Κυρηναίου, που αργότερα έγινε ο πλούσιος και ισχυρός Επίσκοπος της Πτολεμαϊδας.

Το σημαντικότερο έργο της Υπατίας ήταν στην άλγεβρα. Έγραψε σχόλια στην Αριθμητική του Διόφαντου σε 13 βιβλία. Τα σχόλια της Υπατίας περιελάμβαναν εναλλακτικές λύσεις και πολλά νέα προβλήματα που προέκυπταν σαν συνέπεια στα χειρόγραφα του Διόφαντου.

Η Υπατία έγραψε επίσης μια διατριβή Περί των Κωνικών του Απολλώνιου σε οκτώ βιβλία. Ο Απολλώνιος ο Πέργας ήταν ένας αλεξανδρινός γεωμέτρης του 3ου π.Χ. αιώνα, που προσπάθησε να εξηγήσει τις ασυνήθιστες τροχιές των πλανητών. Το κείμενο της Υπατίας ήταν μια εκλαΐκευση της εργασίας του. Η Υπατία γοητευόταν από τις κωνικές τομές (τα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζονται όταν ένα επίπεδο τέμνει ένα κώνο). Μετά το θάνατό της, οι κωνικές τομές αγνοήθηκαν μέχρι την αρχή του 17ου αιώνα όταν οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι πολλά φυσικά φαινόμενα, όπως οι τροχιές πλανητών, περιγραφόταν με τον καλύτερο τρόπο με τις καμπύλες που προκύπτουν από κωνικές τομές.

Εκτός από τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά, η Υπατία είχε ενδιαφέρον για τη μηχανική και την πρακτική τεχνολογία. Τα γράμματα του Συνέσιου περιέχουν σχέδια για αρκετά επιστημονικά όργανα περιλαμβάνοντας έναν αστρολάβο (ο αστρολάβος χρησιμοποιούταν για τη μέτρηση των θέσεων του άστρων, πλανητών και του ήλιου και για τον υπολογισμό της ώρας και του ανερχόμενου ζωδίου του ζωδιακού).

Η Υπατία ανέπτυξε ακόμα μια συσκευή για τη διύλιση του νερού, ένα όργανο για τη μέτρηση της στάθμης του νερού και ένα διαβαθμισμένο υδρόμετρο από μπρούτζο για τη μέτρηση της ειδικής βαρύτητας (πυκνότητας) ενός υγρού.

Η Υπατία ήταν ο τελευταίος παγανιστής επιστήμονας του δυτικού κόσμου και ο θάνατός της συνέπεσε με τα τελευταία χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Και αφού από τότε δεν υπήρξαν σημαντικές πρόοδοι στα μαθηματικά, την αστρονομία και τη φυσική σε όλο τη Δύση για άλλα 1000 χρόνια, η Υπατία έγινε σύμβολο του τέλους της αρχαίας επιστήμης. Μετά την Υπατία ήρθε το χάος και ο βαρβαρισμός των Σκοτεινών Χρόνων.

Ο Θάνατος της

Το ότι η Υπατία ανακατεύτηκε στα πολιτικά θέματα της Αλεξάνδρειας είναι αδιαμφισβήτητο. Σαν παγανίστρια, που ασπάστηκε την ελληνική επιστημονική σκέψη και σαν πολιτικό πρόσωπο με επιρροή, η Υπατία βρέθηκε σε πολύ επικίνδυνη θέση σε μια όλο και πιο χριστιανική πόλη. Το 412 ο Κύριλλος, ένας φανατικός χριστιανός, έγινε Πατριάρχης της Αλεξάνδρειας και μεγάλη εχθρότητα αναπτύχθηκε μεταξύ του Κυρίλλου και του Ορέστη, του Ρωμαίου Κυβερνήτη της Αιγύπτου, ενός παλιού μαθητή και καλού φίλου της Υπατίας. Αμέσως μόλις πήρε την εξουσία, ο Κύριλλος άρχισε να διώκει τους Εβραίους, διώχνοντας χιλιάδες από αυτούς από την πόλη. Έπειτα, παρά τη σφοδρή αντίθεση του Ορέστη, έστρεψε την προσοχή του στο να καθαρίσει την πόλη από του νεοπλατωνιστές. Αγνοώντας τις εκκλήσεις του Ορέστη, η Υπατία αρνήθηκε να απαρνηθεί τις ιδέες της και να ασπασθεί το Χριστιανισμό.

Ο Κύριλλος, ο οποίος αργότερα αναγορεύτηκε ο πατέρας τους δόγματος της Χριστιανικής Τριάδας και αγιοποιήθηκε για το ζήλο του έβλεπε στην Υπατία μια συνεχή απειλή για τη διάδοση της Χριστιανικής πίστης, ο Κύριλλος, τουλάχιστον έμμεσα, ήταν η αιτία του τραγικού της θανάτου. Παρά κάθε επόμενη προσπάθεια να τον απαλλάξουν από το στίγμα του δολοφόνου, το αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει ότι δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποτρέψει το αποτρόπαιο και βίαιο έγκλημα. Το μόνο ελαφρυντικό που μπορεί κανείς να προσφέρει σαν υπεράσπισή του είναι το ότι, τυφλωμένος από τη μανία του φανατισμού, ο Κύριλλος θεωρούσε την Υπατία ως μάγισσα εκπρόσωπο του Κακού.

Οι δολοφόνοι της Υπατίας ήταν Παραβολικοί, φανατικοί μοναχοί της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, πιθανώς υποβοηθούμενοι από Νιτριανούς μοναχούς. Το αν ο Κύριλλος διέταξε ο ίδιος το φόνο παραμένει ανοικτό ερώτημα. Πάντως, δημιούργησε το λιγότερο το πολιτικό κλίμα που επέτρεψε μια τέτοια θηριωδία. Ο Κύριλλος αργότερα ονομάστηκε άγιος.

Ο Ορέστης ανέφερε τη δολοφονία και ζήτησε από τη Ρώμη να ξεκινήσει έρευνες. Αργότερα παραιτήθηκε και έφυγε από την Αλεξάνδρεια. Η έρευνα αναβλήθηκε πολλές φορές λόγω «έλλειψης μαρτύρων» και τελικά ο Κύριλλος ισχυρίσθηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα.

Έτσι χάθηκε το 415 η μεγαλύτερη γυναίκα μύστης του αρχαίου κόσμου και μαζί της έπεσε και η Νεοπλατωνική Σχολή της Αλεξάνδρειας. Η μνήμη της Υπατίας πιθανώς τιμάται από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στο πρόσωπο της Αγ. Αικατερίνης της Αλεξάνδρειας. Κατά άλλους αυτή είναι διαφορετικό πρόσωπο, μια άλλη χριστιανή Αλεξανδρινή διανοούμενη που δολοφονήθηκε ένα μήνα πριν την Υπατία.



AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/01/2005, 22:06:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.

ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ spirit ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΕΡΙ ΥΠΑΤΙΑΣ ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ.
ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΙΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ..

ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ....

quote:
Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες παγανιστές.

ΚΑΤ' ΑΡΧΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ***Γυναίκες και φιλοσοφία*** ΠΟΥ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕ Η ΦΙΛΗ ΑΜΑΛΙΑ..

http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1939

ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ...
ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ...

ΣΤΟ ΤΟΠΙΚ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΚΕΙ ΕΧΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ (22) ΑΠΟ ΤΙΣ 600 ΓΥΝΑΙΚΕΣ (ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΠΑΣΧΑΛΗ) ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ Η ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΓΑΝΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΑΝ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΥΤΟΝ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙΚ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.


ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

spirit
Πλήρες Μέλος

Finland
1483 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/01/2005, 09:27:53  Εμφάνιση Προφίλ  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος spirit  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φιλε ΑΒΑΤΑΡ,σ ευχαριστω πολυ για την βοηθεια,οντως το ειχα ξεχασει το θεμα της Αμαλιας,αλλα μεσα στα πλαισια μιας ερευνας σχετικα με της γυναικες φιλοσοφους ξεκινησα απο την Υπατια,μια πολυ σπουδαια μορφη,στα ελληνικα γραμματα!
Θα ηθελα αν μου επιτρεπεις να παραθεσω εδω την λιστα με της γυναικες φιλοσοφους και αν ειναι δυνατον να βρουμε περισοτερα στοιχεια γι αυτες.

Καλη σας μερα!


«Όποιος σκοπεύει να παλέψει με τέρατα πρέπει να φροντίσει να μη γίνει ο ίδιος τέρας. Όταν κοιτάζεις επίμονα την άβυσσο, η άβυσσος κοιτάζει εξίσου επίμονα πίσω σε σένα».


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/01/2005, 14:25:20  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.

ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.

ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑ...

quote:
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ...
ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ...
quote:
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ Η ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΓΑΝΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΑΝ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΥΤΟΝ.

ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.


ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/01/2005, 14:31:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ....
***Γυναίκες και φιλοσοφία*** ΠΟΥ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕ Η ΦΙΛΗ ΑΜΑΛΙΑ..

http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1939

quote:
ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΑΦΗΣΕ ΕΚΠΛΗΚΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

ΑΝΑΦΕΡΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΝΟΜΑΤΑ.

1-ΑΙΘΡΑ (10-9 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΡΗΤΟΜΥΚΗΝΑΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΡΙΘΜΗΣΗΣ)

2- ΠΟΛΥΓΝΩΤΗ (7-8ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΘΑΛΟΥ.
ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΚΡΟΦΩΝΙΑΣΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ.
ΔΙΕΤΥΠΩΣΕ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ (ΕΝ ΚΥΚΛΩ Η ΕΝ ΤΩ ΗΜΙΚΥΚΛΙΩ ΓΩΝΙΑ ΟΡΘΗ ΕΣΤΙ)

3-ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΑ Η ΘΕΟΚΛΕΙΑ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΠΗΡΕ ΤΙΣ ΗΘΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΥΗΣΕ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ.
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΘΑΥΜΑΖΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

4-ΘΕΑΝΩ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠYΘΑΓΟΡΟΥ.
Η ΘΕΑΝΩ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Η ΨΥΧΗ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ.
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΕΙΑ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗΣ ΤΟΜΗΣ.
ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ.

5-ΔΑΜΩ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ.
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΜΙΝΟ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΤΕΤΡΑΕΔΡΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΥΒΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ.

6-ΑΡΙΓΝΩΤΗ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΕΓΓΡΑΨΕ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΠΕΡΙ ΑΡΙΘΜΩΝ".

7-ΜΥΙΑ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ.
ΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ.
ΤΗΣ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ Η ΕΠΙΝΟΗΣΗ Η ΤΡΙΤΗΣ (ΕΣΤΗΚΥΙΑΣ) ΜΕΣΟΤΗΤΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ.

8-ΔΕΙΝΩ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΥΤΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΘΕΡΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ.
ΓΝΩΣΤΡΕΙΑ ΤΗΑ ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΙΠΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ.

9-ΕΛΟΡΗΣ Η ΣΑΜΙΑ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ.

10-ΦΥΤΝΗΣ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣOΤΗΤΟΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΙΣ ΠΥΘΑΓΟΡΙΕΣ ΤΡΙΑΔΕΣ.

11-ΜΕΛΙΣΣΑ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΟΛΥΓΟΝΩΝ.
Η ΑΓΝΩΣΤΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ "ΚΥΚΛΟΣ ΦΥΣΗΝ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΠΟΛΥΓΟΝΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΕΣΤΙ".

12-ΤΥΜΙΧΑ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΣΣΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ.
ΕΓΓΡΑΨΕ ΤΟ (ΦΙΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ).

13-ΠΤΟΛΕΜΑΙΣ (6 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΝΕΟΠΥΘΑΓΟΡΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΙ "ΕΑΝ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΘΕΝΤΕΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΙΩΣΙ ΤΙΝΑΣ , ΟΙ ΓΕΝΟΜΕΝΟΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΙΣΟΙ ΑΛΛΗΛΟΙΣ ΕΣΟΝΤΑΙ" ΔΗΛΑΔΗ αβ=βα.

14-ΔΙΟΤΙΜΑ (6 - 5 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΙΕΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΗΝ ΠΥΘΑΓΟΡΙΟΥ ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΘΕΩΡΗΜΑΤΩΝ...



ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/01/2005, 14:43:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ Γυναίκες και φιλοσοφία

15-ΒΙΤΑΛΗ (6 - 5 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓOΡΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
ΕΓΓΟΝΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ.

16-ΠΕΡΙΚΤΙΟΝΗ (5 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΠΥΘΑΓΟΡΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ.
Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΛΑΤΩΝ ΟΦΕΙΛEI ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΚΤΙΟΝΙ.
ΚΑΤΕΙΧΕ ΤΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ.

17-ΛΑΣΘΕΝΕΙΑ (4 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΤΟΝ ΠΕΡΙΠΑΤΗΚΟ ΣΤΗΝ ΛΑΣΘΕΝΕΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΙΡΑΣ.
"ΣΦΑΙΡΑ ΕΣΤΙΝ ΣΧΗΜΑ ΣΤΕΡΕΟΝ ΥΠΟ ΜΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ, ΠΡΟΣ ΗΝ ,ΑΦ'ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ ΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ,ΠΑΣΑΙ ΠΡΟΣΠΙΠΤΟΥΣΑΙ ΑΥΘΕΙΕΣ ΙΣΑΙ ΑΛΛΗΛΑΣ ΕΙΣΙΝ".

18-ΑΞΙΟΘΕΑ (4 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ.
ΔΙΔΑΞΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.

19-ΝΙΚΑΡΕΤΗ Η ΚΟΡΙΝΘΙΑ -ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΣ- ΚΑΤΑ ΤΟΝ Ν. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Η ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΙΞΕΙ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΜΑΤΟΣ
"ΠΑΝΤΟΣ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΕΥΡΩΝ ΠΡΟΣΕΚΒΛΕΙΘΕΙΣΗΣ Η ΕΝΤΟΣ ΓΩΝΙΑ
ΕΚΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΓΩΝΙΩΝ ΜΕΙΖΩΝ ΕΣΤΙ".

20-ΑΡΕΤΗ Η ΚΥΡΗΝΕΙΑ (4 - 3 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ.
ΔΙΔΑΞΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.
ΕΓΓΡΑΨΕ 40 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.

21-ΠΥΘΑ'Ι'Σ (2 ΑΙΩΝ Π.Χ.) ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΖΗΝΟΔΩΡΟΥ.
ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕ ΕΜΒΑΔΑ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΧΩΡΙΩΝ.
Ο ΘΕΩN Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ.. "ΠΟΙΗΣΟΜΕΘΑ ΔΗ ΤΗΝ ΤΟΥΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΙΝ ΕΝ ΕΠΙΤΟΜΗ ΕΚ ΤΩΝ ΖΗΝΟΔΩΡΟΥ ΚΑΙ ΠΥΘΑ'Ι'ΔΟΣ ΔΕΔΕΙΓΜΕΝΩΝ ΕΝ ΤΩ ΙΣΟΠΕΡΙΜΕΤΡΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ".

22-ΠΑΝΔΡΟΣΙΩΝ (4 ΑΙΩΝ Μ.Χ.) ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ.
Η ΠΑΝΔΡΟΣΙΩΝ ΧΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ 3 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ "ΤΡΙΑ ΓΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ".

ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ-ΓΕΩΜΕΤΡΕΣ.

ΥΠΑΡΧΗ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΛΛΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.


ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.


ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

spirit
Πλήρες Μέλος

Finland
1483 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2005, 15:03:03  Εμφάνιση Προφίλ  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος spirit  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητε Αβαταρ,οι πληροφοριες για την Υπατια ηταν απο καποια ιστοσελιδα του focus,αλλα ψαχνωντας βρηκα καποια επιπλεον στοιχεια,για της γυναικες μαθηματικους της αρχαιοτητας,εδω:

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ

Υπάρχουν πολλά πράγματα είναι άγνωστα για την θέση και την σημασία των γυναικών στην αρχαιότητα.
Π.χ. μεγάλη μερίδα του κόσμου αγνοεί ότι στην αρχαιότητα υπήρχαν "Ολυμπιακοί αγώνες" για γυναίκες καθώς και ότι σε πανάρχαια εποχή οι γυναίκες είχαν δικαίωμα ψήφου.Σε αυτή μας την σελίδα θα σας παρουσιάσουμε μερικές από τις γυναίκες μαθηματικούς της αρχαιότητος.

ΑΙΘΡΑ (10ος – 9ος π.Χ. αιώνας) Μέσα από την άχλη της ιστορίας ξεπροβάλει η μυθική μορφή της Αίθρας, κόρης του βασιλιά της Τροιζήνος Πιτθέα και μάνας του Θησέως, με μία άλλη ιδιότητα άγνωστη στους πολλούς. Την ιδιότητα της δασκάλας της αριθμητικής (λογιστικής). Ιέρεια λοιπόν των απαρχών της πλέον εγκεφαλικής επιστήμης, η Αίθρα μάθαινε λογιστική (αριθμητική) στα παιδιά της Τροιζήνος, με εκείνη την πολύπλοκη μέθοδο, που προκαλεί δέος, μιας και δεν υπήρχε το μηδέν και οι αριθμοί συμβολίζονταν πολύπλοκα, αφού τα σύμβολά τους απαιτούσαν πολλές επαναλήψεις (Κρητομυκηναϊκό σύστημα αρίθμησης)

ΠΟΛΥΓΝΩΤΗ (7ος – 6ος π.Χ. αιώνας) Ο ιστορικός Λόβων ο Αργείος αναφέρει την Πολυγνώτη ως σύντροφο και μαθήτρια του Θαλού. Γνώστρια κατά τον Βοήθιο πολλών γεωμετρικών θεωρημάτων, λέγεται (μαρτυρία Βιτρουβίου), πως και αυτή συντέλεσε στην απλούστευση των αριθμητικών συμβόλων με την εισαγωγή της αρχής της ακροφωνίας, δηλαδή με την εισαγωγή αλφαβητικών γραμμάτων που αντιστοιχούσαν το καθένα σε το καθένα στο αρχικό γράμμα του ονόματος του αριθμού. Έτσι το Δ αρχικό του ΔΕΚΑ, παριστάνει τον αριθμό 10. Το Χ, αρχικό του ΧΙΛΙΑ παριστάνει τον αριθμό 1000 κοκ Κατά τον Βιτρούβιο η Πολυγνώτη διετύπωσε και απέδειξε πρώτη την πρόταση “ΕΝ ΚΥΚΛΩ Η ΕΝ ΤΩ ΗΜΙΚΥΚΛΙΩ ΓΩΝΙΑ ΟΡΘΗ ΕΣΤΙΝ”

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΑ (6ος αιώνας π.Χ.). Ο Διογένης ο Λαέρτιος λόγιος-συγγραφέας την αναφέρει ως Αριστόκλεια ή Θεόκλεια. Ο Πυθαγόρας πήρε τις περισσότερες από τις ηθικές του αρχές από την Δελφική ιέρεια Θεμιστόκλεια, που συγχρόνως τον μύησε στις αρχές της αριθμοσοφίας και της γεωμετρίας. Σύμφωνα με τον φιλόσοφο Αριστόξενο (4ος π.Χ. αιώνας) η Θεμιστόκλεια δίδασκε μαθηματικά σε όσους από τους επισκέπτες των Δελφών είχαν την σχετική έφεσι. Ο μύθος αναφέρει ότι η Θεμιστόκλεια είχε διακοσμήσει τον βωμό του Απόλλωνος με γεωμετρικά σχήματα. Κατά τον Αριστόξενο ο Πυθαγόρας θαύμαζε τις γνώσεις και την σοφία της Θεμιστόκλειας γεγονός που τον ώθησε να δέχεται αργότερα και στην Σχολή του γυναίκες.

ΘΕΑΝΩ (6ος π.Χ. αιώνας) Η Θεανώ από τον Κρότωνα, κόρη του γιατρού Βροντίνου, ήταν μαθήτρια και ένθερμη οπαδός του Πυθαγόρου. Παντρεύτηκε στην Σάμο τον μεγάλο Μύστη με τον οποίο είχε 36 χρόνια διαφορά ηλικίας. Δίδαξε στις πυθαγόρειες σχολές της Σάμου και του Κρότωνος. Η Θεανώ θεωρείται η ψυχή της θεωρίας των αριθμών, που έπαιξαν κυριαρχικό και καίριο ρόλο στην πυθαγόρεια διδασκαλεία. Στην ίδια αποδίδεται η πυθαγόρεια άποψη της “Χρυσής Τομής”. Της αποδίδονται ακόμα διάφορες κοσμολογικές θεωρίες. Μετά τον θάνατο του Πυθαγόρου ή Θεανώ τον διαδέχθηκε ως επικεφαλής της διασκορπισμένης πλέον κοινότητας. Με την βοήθεια των θυγατέρων της (Δαμούς, Μυίας ή Μυρίας και Αριγνώτης) διέδωσε το επιστημονικό και φιλοσοφικό πυθαγόρειο σύστημα σε όλη την Ελλάδα και την Αίγυπτο. Η Θεανώ έγραψε και βιβλιογραφία του Πυθαγόρου, που χάθηκε. Με τον Πυθαγόρα απέκτησε, εκτός από τις θυγατέρες και δύο υιούς, τον Τηλαύγη και τον Μνήσαρχο. Ο Ιάμβλιχος την μνημονεύει ως ‘μαθηματικόν άξιαν μνήμης κατά παιδείαν’.

ΔΑΜΩ (6ος π.Χ. αιώνας). Θυγατέρα του Πυθαγόρου και της Θεανούς δίδαξε τα πυθαγόρεια δόγματα στην Σχολή του Κρότωνος. Μετά την διάλυσι της Σχολής, η Δαμώ, στην οποία ο Πυθαγόρας είχε εμπιστευτεί τα γραπτά του έργα, με την ρητή εντολή να μην τα ανακοινώσει σε αμύητους, κατέφυγε στην Αθήνα. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τήρησε την παραγγελία του πατέρα της. Αργότερα όμως δημοσίευσε μόνο την γεωμετρική διδασκαλία του Πυθαγόρου, με την βοήθεια του Φιλολάου και του Θυμαρίδα. Η έκδοσι αυτή, που είχε (σύμφωνα με τον Ιάμβλιχο) τον τίτλο ‘Η ΠΡΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ’. Ήταν μία γεωμετρία ανωτέρου επιπέδου. Κατά τον Γέμινο, η κατασκευή του κανονικού τετραέδρου και η κατασκευή του κύβου οφείλονται στην Δαμώ. Η Δαμώ παντρεύτηκε στην Αθήνα κάποιον πυθαγόρειο και απέκτησε μία κόρη την Βιτάλη. Ο Διογένης ο Λαέρτιος της αποδίδει την θεώρησι : “ΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟ ΚΑΛΛΙΣΤΟΝ ΣΦΑΙΡΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ, ΤΩΝ Δ’ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΚΥΚΛΟΝ’

ΑΡΙΓΝΩΤΗ (6ος π.Χ. αιώνας). Φιλόσοφος, συγγραφέας, μαθηματικός από την Σάμο. Ο Πορφύριος την αναφέρει ως θυγατέρα του Πυθαγόρου. “ΑΛΛΟΙ ΔΕ ΕΚ ΘΕΑΝΟΥΣ…ΥΙΟΝ ΤΗΛΑΥΓΗ ΠΥΘΑΓΟΡΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΣΙ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑΝ ΜΥΙΑΝ, ΟΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΡΙΓΝΩΤΗΝ”. Το λεξικό του Σούδα την αναφέρει ως μαθήτρια του Πυθαγόρου “Αριγνώτη : μαθήτρια Πυθαγόρου του μεγάλου και Θεανούς, Σάμια φιλόσοφος Πυθαγορική”. Η Αριγνώτη έγραψε πολλά φιλοσοφικά έργα και μαθηματικό βιβλίο με τίτλο “ΠΕΡΙ ΑΡΙΘΜΩΝ” που χάθηκε. Μετά την διάλυσι της Σχολής επέστρεψε στην Σάμο.

ΜΥΙΑ (6ος π.Χ. αιώνας).Μυία ή Μυρία, κόρη του Πυθαγόρου και της Θεανούς. Πυθαγόρεια και η ίδια. Γυναίκα του Μίλωνος του Κροτωνιάτου. Δίδαξε στην Σχολή του Κρότωνος. Αναφέρεται ως γνώστρια της γεωμετρίας. Της αποδίδεται η επινόησις της τρίτης (ή εστηκυίας) μεσότητος, δηλαδή αναλογίας.

ΔΕΙΝΩ (6ος π.Χ. αιώνας). Γυναίκα του Βροντίνου. Μαθήτρια και πεθερά του Πυθαγόρου, γνώστρια της αριθμοσοφίας. Μελέτησε, κατά τον Dasypodious, τους ελλιπείς αριθμούς. Ένας αριθμός λέγεται ελλιπής, όταν οι γνήσιοι διαιρέτες του (δηλαδή οι διαιρέτες εκτός του εαυτού του), αν προστεθούν δίνουν άθροισμα μικρότερο του ιδίου του αριθμού. Έτσι ο αριθμός 8 είναι ελλιπής γιατί 1+2+4=7<8

ΕΛΟΡΙΣ η Σαμία (6ος π.Χ. αιώνας).Μαθήτρια του Πυθαγόρου. Γνώστρια της Γεωμετρίας.

ΦΙΝΤΥΣ (6ος π.Χ. αιώνας).Αναφέρεται και ως Φίλτυς. Μαθήτρια του Πυθαγόρου, θυγατέρα του Θέοφρη από τον Κρότωνα και αδελφή του Βυνδάκου. Δίδαξε στην Σχολή του Κρότωνος. Ο Ρωμαίος συγγραφέας Βοήθιος την αναφέρει ως εμπνεύστρια της ισότητος που συνδέει τις Πυθαγόρειες τριάδες.

ΜΕΛΙΣΣΑ (6ος π.Χ. αιώνας).Μαθήτρια του Πυθαγόρου. Ασχολήθηκε με την κατασκευή κανονικών πολυγώνων. Ο Λόβων ο Αργείος γράφει για μία άγνωστη εργασία της : “Ο ΚΥΚΛΟΣ ΦΥΣΙΝ (η Μελίσσα) ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΠΟΛΥΓΩΝΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΕΣΤΙ”.

ΤΥΜΙΧΑ (6ος π.Χ. αιώνας).Η Τυμίχα γυναίκα του Κροτωνιάτου Μυλλίου ήταν (σύμφωνα με τον Διογένη Λαέρτιο) Σπαρτιάτισσα, γεννημένη στον Κρότωνα. Από πολύ νωρίς έγινε μέλος της Πυθαγόρειας κοινότητος . Αναφέρεται από τον Ιάμβλιχο ένα σύγγραμμά της σχετικά με τους “φίλους αριθμούς”(*6). Μετά την καταστροφή της σχολής από τους δημοκρατικούς του Κρότωνος η Τυμίχα κατέφυγε στις Συρακούσες. Ο τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος απαίτησε από την Τυμίχα να του αποκαλύψει τα μυστικά της Πυθαγόρειας διδασκαλείας έναντι μεγάλης αμοιβής. Αυτή αρνήθηκε κατηγορηματικά και μάλιστα έκοψε με τα δόντια την γλώσσα της και την έφτυσε στο πρόσωπο του Διονυσίου. Το γεγονός αυτό αναφέρουν ο Ιππόβοτος και ο Νεάνθης

ΠΤΟΛΕΜΑΪΣ (6ος π.Χ. αιώνας). Νεοπυθαγόρεια φιλόσοφος, μουσικός και μαθηματικός. Την αναφέρει ο Πορφύριος στο έργο του “ΕΙΣ ΤΑ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΥΠΟΜΝΗΜΑ”. Κατά τον Πορφύριο (νέοπλατωνικό φιλόσοφο του 3ου μ.Χ. αιώνα) η Πτολεμαϊς μεταξύ άλλων απέδειξε και την πρότασι : “ΕΑΝ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΑΝΤΕΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΙΩΣΙ ΤΙΝΑΣ, ΟΙ ΓΕΓΟΜΕΝΟΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΙΣΟΙ ΑΛΛΗΛΟΙΣ ΕΣΟΝΤΑΙ” (δηλαδή αβ=βα)

ΠΥΘΑΓΟΡΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (γύρω στον 6ον – 5ον π.Χ. αιώνα).
ΠΙΕΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΥΘΑΓΟΡΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΔΙΟΤΙΜΑ από την Μαντινεία (6ος – 5ος π.Χ. αιώνας).Στο “Συμπόσιον” του Πλάτωνος, ο Σωκράτης αναφέρεται στην Δασκάλα του Διοτίμα, ιέρεια στην Μαντίνεια, που υπήρξε Πυθαγόρεια και γνώστρια της πυθαγόρειας αριθμοσοφίας. Κατά μαρτυρία του Ξενοφώντος, η Διοτίμα δεν ήταν άπειρη των πλέον δυσκολονόητων γεωμετρικών θεωρημάτων.

ΒΙΤΑΛΗ (6ος – 5ος π.Χ. αιώνας). Βιτάλη ή και Βιστάλα, κόρη της Δαμούς και εγγονή του Πυθαγόρου. Γνώστρια των πυθαγόρειων μαθηματικών. Η Δαμώ προτού πεθάνει της εμπιστεύτηκε τα “υπομνήματα”, δηλαδή τα φιλοσοφικά κείμενα του πατέρα της.

ΠΕΡΙΚΤΙΟΝΗ (5ος π.Χ. αιώνας). Πυθαγόρεια φιλόσοφος, συγγραφέας και μαθηματικός. Διάφορες πηγές την ταυτίζουν με την Περικτιόνη την μητέρα του Πλάτωνος και κόρη του Κριτίου. Ο μαθηματικός Πλάτων, όπως και ο φιλόσοφος Πλάτων, οφείλει την πρώτη γνωριμία του με τα μαθηματικά και την φιλοσοφία στην Περικτιόνη. Ο Πλάτων δεν αναφέρει το παραμικρό για την μητέρα του. Ήταν βαθιά χολωμένος μαζί της επειδή αυτή μετά από τον θάνατο του Αρίστωνος (του πατέρα του Πλάτωνος) παντρεύτηκε με κάποιον Αθηναίο, με το όνομα Πυριλάμπης στον οποίο αφοσιώθηκε. Στο γεγονός αυτό ίσως οφείλεται και ο “μισογυνισμός” του μεγάλου φιλοσόφου, που παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του άγαμος. Ο Στοβαίος στο “Ανθολόγιο” του, γράφει για την Περικτιόνη ότι κατείχε τα της γεωμετρίας και της αριθμητικής : “…ΓΑΜΕΤΡΙΑ ΜΕΝ ΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΛΛΑ ΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΤΙΝΑ ΤΩΝ ΕΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑΣΧΟΛΕΟΝΤΑΙ , Α ΔΕ ΣΟΦΙΑ ΠΕΡΙ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΓΕΝΗ ΤΩΝ ΕΟΝΤΩΝ, ΟΥΤΩΣ ΓΑΡ ΕΧΕΙ ΣΟΦΙΑ ΠΕΡΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΓΕΝΗ ΤΩΝ ΕΟΝΤΩΝ”.

ΛΑΣΘΕΝΕΙΑ (4ος π.Χ. αιώνας). Η Λασθενία από την Αρκαδία είχε μελετήσει τα έργα του Πλάτωνος και ήλθε στην Ακαδημία (του Πλάτωνος) για να σπουδάσει μαθηματικά και φιλοσοφία. Μετά τον θάνατο του Πλάτωνος συνέχισε τις σπουδές της κοντά στον ανεψιό του Σπεύσιππο. Αργότερα έγινε και αυτή φιλόσοφος και σύντροφος του Σπευσίππου. Σύμφωνα με τον Αριστοφάνη τον Περιπατητικό στην Λασθένεια οφείλεται και ο επόμενος ορισμός της σφαίρας : “ΣΦΑΙΡΑ ΕΣΤΙΝ ΣΧΗΜΑ ΣΤΕΡΕΟΝ ΥΠΟ ΜΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ, ΠΡΟΣ ΗΝ, ΑΦ’ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΠΡΟΣΠΙΠΤΟΥΣΑΙ ΕΥΘΕΙΑΙ ΙΣΑΙ ΑΛΛΗΛΑΙΣ ΕΙΣΙΝ”.

ΑΞΙΟΘΕΑ (4ος π.Χ. αιώνας).Μαθήτρια και αυτή, όπως και η Λασθένεια, της ακαδημίας του Πλάτωνος. Ήλθε στην Αθήνα από την Πελοποννησιακή πόλι Φλιούντα. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και την φυσική φιλοσοφία. Αργότερα δίδαξε τις επιστήμες αυτές στην Κόρινθο και την Αθήνα..

ΝΙΚΑΡΕΤΗ η Κορίνθια .Αναφέρεται από τον Ν. Χατζηδάκι ως “ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΣ”. Την αναφέρει ακόμα και ο Ε. Σταμάτης. Από τους αρχαίους συγγραφείς την μνημονεύει ο Στοβαίος. Κατά τον Ν. Χατζηδάκι, στην Νικαρέτη οφείλεται η επαναδιατύπωσις και η απόδειξις του θεωρήματος : “ΠΑΝΤΟΣ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΕΥΡΩΝ ΠΡΟΣΕΚΒΛΕΙΘΕΙΣΗΣ, Η ΕΝΤΟΣ ΓΩΝΙΑ ΕΚΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΓΩΝΙΩΝ ΜΕΙΖΩΝ ΕΣΤΙ”.

ΑΡΕΤΗ η Κυρηνεία (4ος – 3ος π.Χ. αιώνας). Κόρη του Αριστίππου, ιδρυτού της Κυρηναϊκής φιλοσοφικής σχολής, η Αρετή (συναντάται και ως Αρήτη) σπούδασε στην ακαδημία του Πλάτωνος. Λέγεται ότι δίδαξε μαθηματικά, φυσική και ηθική φιλοσοφία στην Αττική για αρκετά χρόνια και ότι έγγραψε σαράντα τουλάχιστον βιβλία ποικίλου περιεχομένου, από τα οποία τα δύο περιελάμβαναν και πραγματείες για τα μαθηματικά. Μετά τον θάνατο του πατέρα της, τον διαδέχθηκε, κατόπιν εκλογής στην διεύθυνσι της Σχολής. Χαρακτηριστικό είναι ότι ανάμεσα στους μαθητές της συγκαταλέγονταν και 100 περίπου φιλόσοφοι. Ο John Morans στο βιβλίο του “Women in Science” αναφέρει ότι το επίγραμμα του τάφου της έγγραφε : Το μεγαλείο της Ελλάδος, με την ομορφιά της Ελένης, την πέννα του Αριστίππου, την ψυχή του Σωκράτους και την γλώσσα του Ομήρου”.
Ο υιός της Αρετής, ο Αρίστιππος ο Νεώτερος, προήγαγε σημαντικά την Κυρηναϊκή φιλοσοφία. Κατά τον Αθηναίο (λόγιο, σοφιστή και συγγραφέα, 2ος – 3ος μ.Χ. αιώνας), η Αρετή διηγείτο στους μαθητές της το εξής ανέκδοτο : Όταν κάποιος μαθητής της Ακαδημίας ισχυρίστηκε ότι η τέχνη της αρίθμησης οφείλεται στον Παλαμήδη, ο Πλάτων τον ρώτησε “Ώστε χωρίς τον Παλαμήδη ο Αγαμέμνων δεν θα ήξερε πόσα πόδια του έδωσε η φύσις;”

ΠΥΘΑΪΣ (2ος π.Χ. αιώνας). Γεωμέτρης, κόρη του μαθηματικού Ζηνοδώρου. Ασχολήθηκε, μαζί με τον πατέρα της, με εμβαδά επιπέδων χωρίων. Την αναφέρει ο Ευτόκιος. Ο Θέων ο Αλεξανδρεύς (4ος μ.Χ. αιώνας) στα σχόλιά του στην “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΙ” του Πτολεμαίου γράφει : “ΠΟΙΗΣΟΜΕΘΑ ΔΗ ΤΗΝ ΤΟΥΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΙΝ ΕΝ ΕΠΙΤΟΜΗ ΕΚ ΤΩΝ ΖΗΝΟΔΩΡΟΥ ΚΑΙ ΠΥΘΑΪΔΟΣ ΔΕΔΕΙΓΜΕΝΩΝ ΕΝ ΤΩ ΠΕΡΙ ΙΣΟΠΕΡΙΜΕΤΡΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ”.

ΠΑΝΔΡΟΣΙΩΝ (4ος μ.Χ. αιώνας). Συναντάται κει ως Πάνδροσος. Αλεξανδρινή γεωμέτρης, μάλλον μαθήτρια του Πάππου, ο οποίος της αφιερώνει και το γ’ βιβλίο της “ΣΥΝΑΓΩΓΗΣ”. Η Πανδροσίων χωρίζει τα γεωμετρικά προβλήματα σε τρεις κατηγορίες : “ΤΡΙΑ ΓΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΝ ΑΥΤΩΝ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΛΕΙΣΘΑΙ, ΤΑ ΔΕ ΓΡΑΜΜΙΚΑ”.


Oσο για την Υπατια νομιζω πως ειναι αμφιλεγομενο αν ηταν παγανιστρια η οχι αφου δεν υπαρχουν ποιο πολλες πληροφοριες.


Αλλα μηπως υπαρχουν στοιχεια για Ελληνιδες της αρχαιοτητας που εχουν ασχοληθει με τον εσωτερισμο;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2005, 20:16:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ....

ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ.....

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΗΔΗ ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ....

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.


ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

spirit
Πλήρες Μέλος

Finland
1483 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2005, 21:03:07  Εμφάνιση Προφίλ  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος spirit  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μια πιο προσεχτικη ματια αποκαλυπτει και καποιες επιμερους λεπτομερειες σε αυτα που ηδη εχεις γραψει,και σε ευχαριστω πολυ,αγαπητε ΑΒΑΤΑΡ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2005, 21:32:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή spirit, σε χαιρετώ!

Το άρθρο, το οποίο μας παρέθεσες στην εισήγησή σου, είναι από τα πιο δημοφιλή του Διαδικτύου, όπως διαπίστωσα μετά από σχετική έρευνα.
Το βρήκα εδώ: Focus: Η μεγάλη επιστήμονας και φιλόσοφος (απ' όπου, όπως μας έγραψες, άντλησες κι εσύ το θέμα σου), αλλά και σε άλλους Διαδικτυακούς χώρους.

Στο ίδιο το esoterica όμως, βρήκα μία πιο ευρεία έκδοση: ESOTERICA.gr - -= Εσωτερισμός =- - ΥΠΑΤΙΑ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ.

Είναι μία καλή αρχή...

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
drml
Μέλος 1ης Βαθμίδας


117 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/01/2005, 16:41:32  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους drml  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Εκπληκτικό θέμα spirit!

Εσύ όσο και ο ΑVATARGR με βάλατε σε δουλειά. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις πόσο πολύ βοήθησαν και οι γυναίκες στην φιλοσοφία και την επιστήμη, ΕΙΔΙΚΑ σε περιόδους που οι γυναίκες ήταν κατώτερες...

Παω να συνεχίσω το διαβασμα...
Mε έβαλες σε δουλειά...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2005, 15:57:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους AVATARGR  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.

ΦΙΛΕ ΜΟΥ drml ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Η ΦΙΛΗ spirit ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΓΩ H AITIA ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΟΥΜΕ ΝΑ ΨΑΞΕΙΣ.....

ΔΕΣ ΤΑ ΤΟΠΙΚΣ...

http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1939

http://www.esoterica.gr/articles/esoteric/hepatia/hepatia.htm

ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ..

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.


ΑΝ ΝΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ

Edited by - AVATARGR on 26/01/2005 15:59:26Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

drml
Μέλος 1ης Βαθμίδας


117 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/01/2005, 14:25:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους drml  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Σε ευχαριστώ πολύ AVATARGR!
Μετά από μελέτη θα επανέλθω, ελπίζω με νέα στοιχεία και πιο εκτεταμένα! Είναι πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον να γνωρίζεις τα έργα των φιλοσόφων γενικότερα και πως μέσα από την φιλοσοφία τους εξελίχθηκε η ζωή ώς τώρα!
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
   
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.1416016
Maintained by Digital Alchemy