Απεστάλη: 09/01/2011, 11:38:04
Ο ΣΜΑΡΑΓΔΕΝΙΟΣ ΠΙΝΑΞ ~36.000 έτη π.Χ(1)Είναι αληθέστατον, αψευδέστατον, βεβαιότατον. Το προς τα κάτω, αναλογεί τω προς τα άνω, και το προς τα άνω είναι ανάλογον τω προς τα κάτω, προς επιτέλεσιν των θαυμασίων του Ενός μόνου Πράγματος. Και όπως τα πάντα προήλθον εξ Ενός πράγματος, δια της Σκέψεως Ενός, ούτω τα πάντα εγεννήθησαν εκ του Όντος τούτου δια προσαρμογής. Πατήρ του είναι ο Ήλιος, μήτηρ του η Σελήνη, ο άνεμος έφερεν αυτό εν γαστρί, η γη είναι η τροφός του. (2)Ο πατήρ του παντός είναι το Τέλεσμα. Η δύναμις αυτού γίνεται μέγιστη, όταν μετατραπεί εις γην. Θέλεις χωρίσει την γην από του πυρός, το λεπτόν από του πυκνού ηπίως και μετά μεγάλης επιδεξιότητος. Θέλει τότε ανέλθει από της γης εις τον ουρανόν και πάραυτα θέλει κατέλθει εκ νέου επί της γης, ένθα θα συλλέξει τη δύναμιν των ανωτέρων και κατωτέρων πραγμάτων. Θέλεις ούτω αποκτήσει πάσαν του Κόσμου την δόξαν και πάσα σκοτία θέλει στη μακράν σου. Αυτή εστίν η κραταιά δύναμις πάσης δυνάμεως, διότι θα νικήσει παν το λεπτόν, και θα διαπεράσει παν το στερεόν. Ούτω εδημιουργήθει ο Κόσμος. Εκ των άνω υποδείξεων θέλουσι πηγάσει απειράριθμοι εφαρμογαί των οποίων το μέσον επιτεύξεως ενδείκνυται ενταύθα. Δια τούτο εκλήθην Ερμής ο Τρισμέγιστος, κεκτημένος τα τρία μέρη της Παγκοσμίου Φιλοσοφίας. -(Αληθώς λέγω υμίν: παν ό,τι είπον περί της κατεργασίας του Ηλίου είναι πλήρες) Ερμής ο Τρισμέγιστος Ερμηνεία (με βάση συνδυασμών από λόγους του Ερμή): Ο Σμαραγδένιος Πίναξ, μιλάει περί του ανθρώπου και των ενεργειών που εκβάλουν δια μέσου του σώματος του και του πνεύματος που το κινεί. Ως αυτό τώρα, το σώμα το υλικό, ενεργεί δια χάριν του νου. Καθώς πλέον οι δυνάμεις που τον εξουσιάζουν πηγάζουν δια της Σελήνης και του ήλιου. Ο σμαραγδένιος Πίναξ συμβολίζει όχι μόνο το σώμα του ανθρώπου, που είναι γυάλινο, που όσο σκληρό κι αν είναι, τόσο πιο εύκολα σπάει και έτσι έστι ψεύτικο, αλλά και όλον τον υλικό κόσμο. Διότι αυτός είναι η πλήρης απεικόνιση του πραγματικού, αλλά με στρεβλωμένα είδωλα. (1) Όλα γεννήθηκαν δια της προσαρμογής. Και έτσι είναι διότι προσαρμόστηκαν να φέρουν το καθένα την ιδιότητα που πρέπει για να υπάρχει το καθετί ως αντικείμενο και είδος. Ο Υπέρτατος Νους, καμία ύλη δεν δημιούργησε ποτέ έτσι ώστε να υποδεχτεί όλες τις μορφές των ειδών που υπάρχουν. Έτσι η κάθε μια θα πρέπει να φέρει και τον αντίστοιχο κατάλληλο κώδικα – πληροφορία, ώστε να υπάρξουν όλα τα είδη. Και αυτό, το σώμα, εξουσιάζεται μόνον από τον Ήλιο και την σελήνη και όλα τα υλικά ομοίως. Και έτσι είναι διότι αυτοί οι αστέρες έχουν οριστεί με τέλειο σχεδιασμό να επηρεάζουν όλα τα υλικά επάνω στην γη, με το αυτά, να αυξάνονται και να φθείρονται. Έτσι λοιπόν τα πάντα τώρα υψώνει ο άνθρωπος μέχρι τον ουρανό για να δοξάσει τον Πατέρα. Αυτό σημαίνει ότι μόνο με την προσευχή δια τον λόγο του, που ως τέτοιος είναι πνεύμα μπορεί να εξυμνεί το Θείο. Διότι το όμοιο υμνείτε από το όμοιο και όχι από το ανόμοιο του. (2) Παρακάτω στον λόγο όμως μας μιλάει για την διπλή φύση του ανθρώπου. Ως αυτός που έχει μετατραπεί σε γη (ύλη) μπορεί να ξεχωρίζει από το πνεύμα και την ύλη ως αυτά ανήκουν στο λεπτοφυές και στο ευτελές, αντίστοιχα. Δηλαδή το ένα είναι ανώτερο ως ουσίαν ενώ το άλλο κατώτερο. Και έτσι δύναμη μπορεί να δέχεται μόνον από τα υπερούσια μέσω του πνεύματός του (θέλει να ανέβει ως τον ουρανών και μετά να κατέλθει) και εν συνεχεία αυτή η ασυγκράτητη δύναμις μπορεί να διεισδύει μέσα στον υλικό κόσμο, ως Γνώση (Δόξα και Φως). Ενώ έτσι αποβάλλεις κάθε τι το κακό και το σκοτεινό. Διότι όταν ισχυροποιείται το πνεύμα τότε γεμίζει με γνώση ο νους του και αποκτά δύναμη. Δύναμη που όμοιά του δεν υπάρχει, διότι αυτή η δύναμις είναι η αληθινή, ως αληθινή είναι και η Γνώση. Και ότι το αληθινό είναι και το ισχυρό. Και έτσι αποστρέφεται το ευτελές ως δύναμη έχει τώρα και το ευτελές το αποστρέφετε ομοίως και εκείνο, ως δικό του πια δεν είναι και ούτε εξουσιάζεται, παρά έρμαιο αφήνεται και ανισχυροποιείται. (3) Υπάρχει όμως και μια ακόμη ερμηνεία που έρχεται να συμπληρώσει και όχι να ακυρώσει την τελευταία. Αυτή είναι η πορεία του Ερμή στην ζωή τούτη. Ενσαρκώθηκε τρεις φορές ως ο ίδιος και τις τρεις και έτσι ίσως να μίλαγε δια της πορείας του ιδίου ερμηνεύοντας - συντάσσοντάς την όμως με τέτοιο τρόπο που να συγκλίνει για όλους τους ανθρώπους. Και έτσι με αυτό επέρχεται η πλήρης ερμηνεία του σμαραγδένιου πίναξ. Και Ερμής Τρισμέγιστος είναι το όνομα μου γιατί κατέχω τα τρία μέρη της σοφίας ολόκληρου του Κόσμου.
|