Γεια σας.Μέχρι να συνεχίσει το μέλος "agathodaimwn" - (καλωσήρθες)- θα πω κάποια πράγματα στην Valnta για τον αληθινό Αγαθοδαίμονα. Είναι κάποια σκόρπια στοιχεία που τα δίνω τηλεγραφικά γιατί δεν έχω χρόνο να κάνω έκθεση ιδεών.
Συγνώμη για την παρέμβαση agathodaimwn αλλά νομίζω και εσένα θα σου αρέσει να ξέρεις ποιος... είσαι πραγματικά
ΔΑΙΜΩΝ:
-Δαίομαι: Μοιράζω (πιθανή ετυμολογία)
Στον Όμηρο:
Η απρόσωπη υπερφυσική δύναμη, σε αντίθεση με το θείο που είναι συγκεκριμένη προσωπική δύναμη. («Δαιμόνια Ήρα»)
Ησίοδος: Η εμβόλιμη εποχή (των Ηρώων-Δαιμόνων)
Ηράκλειτος:
«Ήθος ανθρώπω δαίμων» που σημαίνει ότι σε κάθε άνθρωπο το ήθος του προσδιορίζει τον δαίμονά του.
Σωκράτης:
Το «δαιμόνιο» τον εμπνέει, τον βοηθάει, τον κατευθύνει.
Πλάτων-Συμπόσιο:
Η Διοτίμα και η άποψή της για τους Δαίμονες. (Έρως ως μεγάλος Δαίμονας)
«Κάθε τι δαιμονικό βρίσκεται μεταξύ θείου και θνητού, για να έχει το σύμπαν εσωτερική συνοχή. Μέσω των δαιμόνων μπορεί να υπάρχει η μαντική, η τέχνη των ιερέων, η μαγεία, η γοητεία…. Οι δαίμονες αυτοί είναι πολυάριθμοι και διαφόρων ειδών»
Ιάμβλιχος:
Τα «Φάσματα» (εμφανίσεις) των δαιμόνων είναι πολύ λαμπερές, ποικιλόμορφες, μεταβάλλονται γρήγορα, κινούνται πολύ γρήγορα και συνήθως είναι τρομερά στην όψη. (Πολλοί Ουφολόγοι, τον έχουν μελετήσει ). Πιστεύει ότι ανατίθεται ένας δαίμονας στον καθένα μας, με την γέννησή μας και είναι καθήκον μας να τον αλλάξουμε με έναν θεό.
Χριστιανισμός:
Επηρεασμένος από τον Νεοπλατωνισμό, ο Χριστιανισμός, στην Σύνοδο της Νίκαιας (325 μ.Χ) περικλείει στα δόγματά του, την ιδέα του προσωπικού Φύλακα-Άγγελου, αλλά προσδιορίζει την έννοια του δαίμονα, πλέον μόνο ως κακή και ως βοηθού του Σατανά, κυρίως για να διαφοροποιηθεί και να αντιμετωπίσει τις αρχαιότερες θρησκείες.
Αγαθός δαίμονας:
Στην αρχαία Ελλάδα έχει, συνήθως την μορφή του Φιδιού, και θεωρούνταν ότι καθόριζε τις τύχες των ανθρώπων. Ειδικότερα πίστευαν ότι κάθε σπίτι, κάθε πόλη είχαν τον δικό τους αγαθοδαίμονα που ήταν ο προστάτης τους. Για αυτό συνδέθηκε με την Αγαθή Τύχη. (Ευδαιμονία – Κακοδαιμονία. Σχέση με Τύχη).
Επίσης συνδέονται με τους Λάρητες (Ρωμαϊκές Θεότητες) οι οποίοι συνδέονταν με το σύμβολο του Φιδιού. Ο Οικιακός Λάρης θεωρούνταν κέντρο της οικογένειας. Επίσης συνδέονται με την προγονολατρεία. Τα οικιακά φίδια συμβόλιζαν τις ψυχές των προγόνων
Αργότερα, στους Ελληνιστικούς χρόνους, όταν άρχισε να υπάρχει συγκρητισμός, η έννοια του αγαθού δαίμονα, με την μορφή του φιδιού, συνδέθηκε με την λατρεία του Κνούμ (ή Χνούβι ή Χνούφι), μια κριαροκέφαλη Αιγυπτιακή θεότητα και πήρε μια άλλη σημαντική μορφή, του κερασφόρου Φιδιού (ή και μερικές φορές Λεοντοκέφαλου). Η συμβολική αξία του Αγαθοδαίμονα ανεβαίνει πολύ. Ο Νέρωνας συνδέει τον εαυτό του με τον Αγαθό Δαίμονα και παρουσιάζεται ως ο Νέος Αγαθός Δαίμονας, σε νομίσματα της εποχής του.
Ο Ψευδό-Καλλισθένης αναφέρει ότι ο Αγαθοδαίμονας ήταν το πνεύμα της πόλης της Αλεξάνδρειας. Αναφέρεται ένα περιστατικό με τον Μ. Αλέξανδρο. Όταν ερευνούσε το μέρος όπου θα έχτιζε την μελλοντική Αλεξάνδρεια εμφανίστηκε ένα μεγάλο φίδι το οποίο σκότωσαν και ο Αλέξανδρος έχτισε ένα μνημείο προς τιμήν του φιδιού με το όνομα Αγαθός Δαίμων. Αργότερα άρχισαν να εμφανίζονται άκακα φίδια, τα οποία επισκέπτονταν την πόλη, και οι κάτοικοι τα έτρεφαν στην ημέρα των γενεθλίων της πόλης.
ΕΡΜΗΤΙΣΜΟΣ - ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ – ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Από τους Αλεξανδρινούς χρόνους και μετά ο συμβολισμός του Αγαθοδαίμονα γίνεται πιο αποκρυφιστικός.
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
O Ερμής Τρισμέγιστος είναι μαθητής του αγαθοδαίμονα (για αυτό μου αρέσει ο αγαθοδαίμων ).
Αιγυπτιακές θεότητες: Νεχέμπ Κάου (αυτός που ενώνει τα διπλά). Αναπαριστάνεται ως φίδι με πόδια και κάποιες φορές και με χέρια.
Ο Χνούβις είναι ο αιώνιος κρυμμένος Θεός και παριστάνεται ως φίδι που περιτυλίγεται γύρω από μια υδρία με το κεφάλι πάνω από τα νερά τα οποία ζεσταίνει με την πνοή του. Άλλοτε αναφέρεται ως «αρχιτέκτονας» του σύμπαντος και παριστάνεται πάλι ως φίδι με ένα αυγό στο στόμα του (σύμβολο του κόσμου).
Τον κακό δαίμονα συμβολίζει το φίδι Απέπ ή Απόφις, το οποίο είναι εχθρός του φωτός και των θεών.
ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ
Χριστιανικές ομάδες που έγιναν αιρέσεις και επηρέασαν πολλούς από τους μυστικιστές Χριστιανούς όπως ο Μάιστερ Έκχαρτ, ο Σβέντεμπροργκ, ο Μπαίμε. Και επίσης διάφορες κλειστές ομάδες όπως οι Αλχημιστές, οι Τέκτονες και οι Ροδόσταυροι.
Ο Αγαθοδαίμονας συμβολίζει τον Χριστό, τον Λόγο του θεού. Παριστάνεται ως ερπετό ή ως φίδι και πολλές φορές έχει πάνω από το κεφάλι του 7 φωνήεντα.
Οι Γνωστικοί αποκαλούν το Φίδι, Οφίωνα, ή Αιώνα του Φωτός ή Αγαθοδαίμονα ως αντίθετο του Κακοδαίμονα του Φιδιού του κακού. Οι λάτρεις του ήταν γνωστοί και ως Αδερφότητα του Ερπετού.
Οφίτες:
«Τιμούμε το Ερπετό, το οποίο ο Θεός το έκανε αιτία για να αποκτήσει Γνώση, η ανθρωπότητα. Ο Ιαλνταμπαόθ, ο δημιουργός, δεν ήθελε ο άνθρωπος να αποκτήσει γνώση και να γνωρίσει τον Ουράνιο Πατέρα και Μητέρα του. Ήταν το Φίδι (ο Αγαθοδαίμονας) που τον έκανε να γνωρίσει τα Μυστήρια και έτσι του έδωσε το δικαίωμα να ανέβει στους Ουρανούς. Για αυτό θύμωσε ο Ιαλνταμπαόθ και καταράστηκε το Φίδι και τους πρωτόπλαστους. (Παραλληλισμός με Δία – Προμηθέα).
«Κανένας δεν μπορεί να σωθεί και να ανυψωθεί ξανά χωρίς τον Υιό, ο οποίος είναι ο Αγαθοδαίμων. Γιατί είναι αυτός που έφερε τα πατρικά πρότυπα σε εμάς, από ψηλά και είναι αυτός που θα μεταφέρει ξανά προς τα πάνω αυτός που έχουν αφυπνισθεί και θέλουν να επιστρέψουν στον Πατέρα τους στους Ουρανούς».
Οι Οφίτες λάτρευαν τα φίδια, τα έτρεφαν, έκαναν τις συγκεντρώσεις τους δίπλα στις φωλιές τους. Άφηναν ψωμί στα τραπέζια τους και έψαλαν ύμνους για να έρθουν τα φίδια στο τραπέζι των προσφορών. Μόνο τότε έτρωγαν από το ψωμί και τις προσφορές.
Ουροβόρος:
Ο Ουροβόρος Όφις, ως σύμβολο του κάτω κόσμου που κάνει τα πράγματα να ανακυκλώνονται.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Όφις Σταυρωμένος:
Ο Όφις στον Σταυρό δείχνει τον Χριστό.
Ο Όφις στα πόδια του Σταυρωμένου Χριστού δείχνει τον έλεγχο της χθόνιας Δύναμης.
Όφις-Σοφία: «Να είστε Σοφοί όπως τα Φίδια»
Όφις-Δράκων: Από τον Μεσαίωνα και μετά το Φίδι αποκτά τόσο αρνητική σημασία και αξία
Λίγα στοιχεία έτσι για προβληματισμό.
Κλείνει αυτή η μικρή γνωσιολογική παρένθεση...