ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 
 Όλα τα Forums
 Απόψεις, Προτάσεις κ.ά.
 ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΑΜΕ;
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
 
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/02/2004, 12:59:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ο προβληματισμός μου πάνω στο συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε όταν κάποια στιγμή προσπάθησα να απαντήσω στο ερώτημα: «Ποιοί απελευθερώθηκαν με την επανάσταση του 1821;». Ποιοί είμαστε εμείς και ποιους απελευθερώσαμε; Από την σύσταση του ΝεοΕλληνικού κράτους και για αρκετά χρόνια το εκπαιδευτικό μας σύστημα επέβαλλε την άποψη ότι αυτοί που απελευθερώθηκαν ήταν οι «αρχαίοι Ελληνες» του Περικλή που είχανε σκλαβωθεί πρώτα από τους Ρωμαίους και μετά από τους Τούρκους. Τα 1100 χρόνια της ΕλληνοΡωμαικής Αυτοκρατορίας (Βυζαντινής) που μεσολάβησαν ήταν ένα χάσμα το οποίο δεν εμφανιζότανε πουθενά στην ΝεοΕλληνική μας ιστορία. Μα καλά σκέφτηκα είναι δυνατόν; Και εμείς "οι αρχαίοι Ελληνες" τι κάναμε επί 1100 χρόνια; Στην συνέχεια διαπίστωσα ότι όλη η παράδοσή μας (τραγούδια, χοροί) είχαν Αρχαιοελληνικά στοιχεία (κυκλική διάταξη όπως ο χορός στο αρχαίο θέατρο) αλλά μιλούσαν και για τον Χριστό, την Ρούμελη και την Ρωμιοσύνη. Το γεγονός μου προξένησε την περιέργεια και άρχισα να αναζητώ πληροφορίες σχετικά με τον απαγορευμένο όρο Ρωμιός και Ρωμιοσύνη.
Θα ήθελα με αφορμή αυτά να ξεκινήσει μια συζήτηση για το ποιά είναι η τύχη ενός λαού ο οποίος ξεχνά (η προσπαθούν να τον κάνουν να ξεχάσει)τις ρίζες του. Ολα αυτά υπο το πρίσμα της σύγχρονης τάσης για μαζοποίηση, παγκοσμιοποίηση κ.λ.π. Ποιοί είναι αυτοί που έχουν συμφέρον να επιτύχουν την δική μας λήθη;
Προς ADMIN
Επειδή είναι το πρώτο μου θέμα και δεν είμαι σίγουρος εαν το έβαλα σωστά στο ΑΠΟΨΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ παρακαλώ διορθώστε με.


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

kynikos
Πλήρες Μέλος

United Kingdom
1317 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 01:32:07  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kynikos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Τα 1100 χρόνια της ΕλληνοΡωμαικής Αυτοκρατορίας (Βυζαντινής) που μεσολάβησαν ήταν ένα χάσμα το οποίο δεν εμφανιζότανε πουθενά στην ΝεοΕλληνική μας ιστορία.

Απίστευτο μου φαίνεται!
Στην Ελλάδα πήγες σχολείο; Ποιά δεκαετία, αν επιτρέπεται;

Κ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 08:15:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ.
ΕΝΤΑΞΕΙ ΦΙΛΕ ΚΥΝΙΚΕ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΜΑΘΟΥΣΑΛΑΣ. 1968. ΑΛΛΑ ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΗΝ "ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ".
ΠΑΝΤΩΣ ΔΙΔΑΧΘΗΚΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΑΣΑΜΕ "ΕΞ ΑΠΑΛΩΝ ΟΝΥΧΩΝ".ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΞΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ.ΑΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΑΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ.

ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΛΩΝ.

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kynikos
Πλήρες Μέλος

United Kingdom
1317 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 18:36:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kynikos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ευχαριστώ ΝΙΚΗΦΟΡΕ ΟΥΡΑΝΕ,

Ρώτησα πιό πολυ από άγνοια.
Δεν εχω βγάλει Ελληνικό σχολείο, αλλά είχα την εντύπωση οτι υπηρχε σχετικά καλή κάλυψη της Βυζαντίνης Ιστορίας.

Ισως κάποιοι πιο νέοι να μας ενημερώσουν.

Στην Αγγλία η πιο έγκυρη πηγή θεωρέιται η <<Παρακμή και Πτώση της Ρωμαϊκης Αυτοκρατορίας>> του Edward Gibbon, αλλα δεν ξέρω κατα πόσο ειναι γνωστή στην Ελλάδα.

Πάντως είναι φανταστικό βιβλίο, γεματο "διαμάντια".

Κ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kynikos
Πλήρες Μέλος

United Kingdom
1317 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 18:54:24  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kynikos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
άρχισα να αναζητώ πληροφορίες σχετικά με τον απαγορευμένο όρο Ρωμιός και Ρωμιοσύνη

Και αυτο με ξαφνιαζει. Ίσως η απαγόρευση να είναι σχετικά πρόσφατη! Παλιότερα οταν ταξίδευα (δεκαετίες 60, 70, 80) δεν θυμάμαι μια φορά να με ρώτησε συμπατριώτης αν ήμουν "Ελληνας". Πάντα <<Ρωμιός είσαι φίλε;>>.

Εμένα οι οικογένεια μου με είχε μάθει να λέω <<Ειμαι Ελληνας>>, (ηταν Βενιζελικης σκούφιας, χε, χε), αλλα αν ποτέ έλεγα "Ελληνας" οταν οι αλλοι λέγαν Ρωμιός, με κοίταζαν καλα-καλα, λες και πούλαγα μούρη. Ρωμιός λοιπόν...

Και ο Νταλάρας δεν τραγουδάει <<Τη Ρωμιωσύνη μη την κλαίς>>, του Ρίτσου; Παραπονέθηκε κανείς;

Δέν ξέρω, ας ακούσουμε και άλλους.
Τι έγινε ρε παιδιά; Απαγορεύτηκε η λέξη "Ρωμιός" και δεν το πήρα χαμπάρι;

Κ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ελευθερία
Πλήρες Μέλος

Laos
825 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 22:23:53  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέρα.
Δεν απαγορεύθηκε η λέξη Ρωμιός.
Μάλλον ο φίλος μας, το έγραψε εννοώντας απαγορευμένη για όσους πιστεύουν ότι μας θίγει ως λαό ή ως σχήμα λόγου.
Για την ιστορία τώρα.
Γ' δημοτικού= ο άνθρωπος στα προιστορικά χρόνια.
Δ' δημοτικού=Αρχαία χρόνια.
Ε' δημοτικού=Ρωμαική και βυζαντινή ιστορία
Στ'>>>>>>>>>=Νεοελληνική ιστορία.
Στο γυμνάσιο η Βυζαντινή διδάσκεται στην δευτέρα τάξη.
Στο λύκειο, πάλι στη δευτέρα.
Αρχαία ελληνική ιστορία τώρα,διδάσκεται όσο και η Βυζαντινή.
Δ'δημοτικού,Α'γυμνασίου, και Α'λυκείου.
Το ίδιο δηλαδή με την Βυζαντινή.
Θεωρείται όμως πιο δύσκολη από την Αρχαία ελληνική.
Γι αυτό και την έβαλαν σε μεγαλύτερες τάξεις.
Δεν νομίζω να τίθεται θέμα για το ποια διδάσκεται περισσότερο.
Τώρα αν με ρωτήσετε ποια διδάσκεται σωστά...θα σας απαντήσω:ΚΑΜΜΙΑ


<<Διότι η άγνοια φέρνει αλόγιστο θάρρος, ενώ η γνώση δισταγμό>>Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

golden_ ariadne
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Iceland
137 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/02/2004, 00:21:08  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους golden_ ariadne  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φιλε ΝΙΚΗΦΟΡΕ ΟΥΡΑΝΕ
προσπαθω να καταλαβω καλυτερα το θεμα σου..
τι σημαινει ποιους απελευθερωσαμε??
μαλλον θελεις να πεις ποιοι απελευθερωθηκαν??
μα φυσικα οι Ελληνες οι οποιοι εξελιχθηκαν μετα την επιβολη-εξαπλωση οπως θελετε πειτε το-της χριστιανικης θρησκειας σε βυζαντινους...
Το ελληνικο στοιχειο του χαρακτηρα τους δεν νομιζω οτι αλλοιωθηκε σε μεγαλο βαθμο...εκτος αν υπονοεις κατι αλλο...

Παντως η βυζαντινη ιστορικη περιοδος ειναι αληθεια οτι ειναι η πιο αδικημενη απο ολες γιατι αν και ειναι πολυ πλουσια σε λαογραφικα , ιστορικα και πολιτισμικα στοιχεια περνιεται συνηθως στα ψιλα γραμματα...
Προσωπικα για μενα ειναι η αγαπημενη μου ιστορικη περιοδος ισως επειδη υπαρχουν πτυχες της που ειναι ελαχιστα γνωστες...

Δεν ξερω αν καταλαβα καλα το θεμα...παντως η αποψη μου ειναι οτι ο Ελληνας δεν σταματησε να υπαρχει με το τελος της αρχαιοελληνικης περιοδου....

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/02/2004, 09:21:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλημέρα σε όλους.
Θα πρέπει να γίνουν κάποιες διευκρινήσεις.
Η αρχική μου σκέψη ήταν να ανοίξω ένα θέμα συζήτησης γύρω απο την ιστορία και κατά πόσο διδασκόμαστε απο αυτήν η εαν μας ενδιαφέρει περισσότερο ας πούμε το .....GUZZI ΦΟΡΕΜΑ.
(Διευκρίνηση προς Κυνικό. Δεν ξέρω φίλε μου αν είσαι στην Ελλάδα αλλά στην περίπτωση που δεν είσαι το GUZZI ΦΟΡΕΜΑ είναι η τελευταία επιτυχία ευρείας κατανάλωσης, if you know what i mean)
Και επειδή τυχαίνει η Βυζαντινή να είναι η αγαπημένη μου ιστορική περίοδος (όπως της Χρυσής Αριάδνης) όχι μόνο λόγω καταγωγής (Πόλη) αλλά και επειδή βλέπω οτι πολλοί αποποιούνται το Βυζαντινό τους παρελθόν σκέφτηκα να την χρησιμοποιήσω σαν εισαγωγή για το θέμα.
Τυχαίνει επίσης αυτή την περίοδο να διαβάζω το Στρατηγικό του Κεκαυμένου (Βυζαντινός στρατηγός) γραμένο τον 6ο αιώνα και επειδή το όλο έργο έχει περισσότερο την μορφή συμβουλών πατέρα προς τα παιδιά του, με διαχρονική αξία, αναρωτήθηκα πόσο εμείς οι σημερινοί Έλληνες ανατρέχουμε στην Ιστορία για να διδαχθούμε και να αποφασίσουμε τι θα πράξουμε στο μέλλον και πως.
Χάρηκα με την αναφορά της Ελευθερίας οτι διδάσκονται στο σχολείο όλες τις περιόδους της ιστορίας μας εξίσου.
Αυτό που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι όμως, για να επανέλθουμε και στο θέμα είναι το γιατί, φίλη Ελευθερία, δεν διδάσκονται σωστά.
Ποιός είναι υπεύθυνος; Είναι απλή αμέλεια ή κάτι άλλο;
Ποιά η άποψή σας;
Εγω πάντως λυπάμαι αλλα και θυμώνω όταν βγαίνουν τα κάνάλια και ρωτάνε τους περαστικούς "Με ποιές χώρες συνορεύει η Ελλάδα;" για παράδειγμα και δεν ξέρουν να απαντήσουν σωστά.

ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΛΩΝ.


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ελευθερία
Πλήρες Μέλος

Laos
825 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/02/2004, 16:37:43  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Αυτό που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι όμως, για να επανέλθουμε και στο θέμα είναι το γιατί, φίλη Ελευθερία, δεν διδάσκονται σωστά.
Ποιός είναι υπεύθυνος; Είναι απλή αμέλεια ή κάτι άλλο;
Ποιά η άποψή σας;


Το γιατί φίλε μου, δεν μπορώ να το ξέρω σίγουρα.
Ίσως συμφέρει να προσφέρουν στα παιδιά έτοιμη τροφή σε βαζάκι,από το να φτιάχνουν ανοιχτά μυαλά,προβληματισμένα,με έποψη και κρίση.
Τα βιβλία της Ιστορίας(η άποψή μου πάντα)είναι γραμμένα έτσι ώστε οδηγούν τον μαθητή αναγκαστικά στην αποστήθιση.
Τα παιδάκια,ως άλλα παπαγαλάκια,απλά επαναλαμβάνουν...
Ποιος είναι υπεύθυνος?
Η νέα τάξη πραγμάτων,τα υπουργεία παιδείας,οι γονείς,οι δάσκαλοι.
Οι γονεις διότι,όπως γεμίζουμε με πλαστική τροφή της κοιλίτσες των παιδιών μας(χαμπουργκερς)έτσι γεμίζουμε και τα κεφαλάκια τους.
Η άγνοια επίσης.
Έτσι το λέει το βιβλίο σου, έτσι είναι, έτσι θα το μάθεις.
Μη ρωτάς(εξάλλου δεν ξέρω να σου απαντήσω), μάθε το όπως το λέει.
Οι δάσκαλοι(και παιδαγωγοι??)που ρίχνουν στο πιατάκι της γνώσης ξηρή τροφή.Που κοιτούν το ρολογάκι τους πότε θα τελειώσει το 6άωρο.
Πού βάζουν άριστα στον μαθητή που ΄δεν ξεχνά ούτε κόμμα,αλλά κουράζει ο άλλος μαθητής με τα πολλά <γιατί> και <πώς>.
Όλοι μας είμαστε υπευθυνοι.
Και κλείνω με ένα πρόσφατο,αληθινό παράδειγμα ενός παιδιού,που είναι στην Έκτη δημοτικού.
Απόσπασμα από την Ιστορία στα νεότερα χρόνια που διδάσκεται στην τάξη του:
Για να γίνει πιο αποτελεσματική η δράση της εταιρίας(φιλικής εννοεί)μετέφεραν την έδρα της στην Κωνσταντινούπολη, και αναζήτησαν αρχηγό.
Απευθύνθηκαν στον Καποδίστρια, που ήταν τότε υπουργός εξωτερικών της Ρωσιάς,αλλά εκείνος αρνήθηκε.
Δείτε πως απάντησε το παιδί όταν ρωτήθηκε που απευθύνθηκαν:
Απευθύνθηκαν στον Καποδίστρια,Ρώσο υπουργό,αλλά δεν δέχτηκε,γιατί δεν ήταν έλληνας...
Θέλετε άλλο ένα?
Οι Τούρκοι,έπειτα από πυκνό κανονιοβολισμό,έκαναν απόβαση.Οι Ψαριανοί αμύνθηκαν σθεναρά.
Το νησί κυριέυθηκε,αφού ανατινάχθηκε από τον Αντώνιο Βρατσάνο,το τελευταίο οχυρό,όπου βρήκαν το θάνατο Τούρκοι και Έλληνες.
Από τον πληθυσμό ελάχιστοι σώθηκαν.
Κοιτάξτε τί κατάλαβε άλλος μικρούλης:
Το νησί κυριεύθηκε από τον Α.Βρατσάνο,αφού σκότωσε έλληνες και τούρκους μαζί,και όλον τον πληθυσμό.Ανατίναξε και το τελευταίο οχυρό.
Αααα! και σημειώστε τί έκανε εντύπωση στον πιστιρικά:
Το ότι ο Βρατσάνος, ήτανε λέει προδότης,αφού αποδεκάτησε ολόκληρο το νησί!΄.............................................

<<Διότι η άγνοια φέρνει αλόγιστο θάρρος, ενώ η γνώση δισταγμό>>Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kynikos
Πλήρες Μέλος

United Kingdom
1317 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/02/2004, 18:46:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kynikos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
(Διευκρίνηση προς Κυνικό. Δεν ξέρω φίλε μου αν είσαι στην Ελλάδα αλλά στην περίπτωση που δεν είσαι το GUZZI ΦΟΡΕΜΑ είναι η τελευταία επιτυχία ευρείας κατανάλωσης, if you know what i mean)
I know exactly what you mean, ΝΙΚΗΦΟΡΕ ΟΥΡΑΝΕ, αν και δέν στάθηκα ακόμα αρκετά τυχερος να ακούσω αυτό το τελευταίο σουξέ.

Φαντάζομαι οτι θα αναφέρεται στα πασίγνωστα, εξαιρετικής ποιότητας Ιταλικά ενδύματα (Gucci), και όχι στις εξ ίσου εξαιρετικής ποιότητας Ιταλικές μοτοσυκλέττες (Guzzi).

Θα ήθελα όμως να μήν βιαστούμε να κρίνουμε τους συμπατριώτες που μαγεύονται από αυτά τα λαμπρά μπιχλιμπίδια.
Μην ξεχνάμε οτι στα μυαλλά των περρισότερων, τα Αρχαία και τα Βυζαντινά σχετίζονται ακόμα με τον στόμφο, με την ξηρή απόδοση του σχολείου, με τον πολιτικό φανατισμό και με την βία που τον συνοδεύει αναπόφευκτα.

Γιατί να κάτσει ό αλλος να ασχοληθεί με κάτι που ποτέ του δεν το είδε σαν ΟΜΟΡΦΟ, αλλα απεναμτιας, σχετίζεται πάντα με το άσχημο;;!

Πες οτι κάποιος αποκατά ένα αλφα ενδιαφέρον, και διαβάζει και τις σελίδες του esoterica.gr. Δέν θα φύγει τρέχωντας;
Θα παραφράσω κάτι που έγραψε κάποτε ο Ροϊδης:-
<<Ο εισερχόμενος είς τινα των ημετέρων συζητήσεων υφ'ενός μόνου καταλαμβάνεται αισθήματος, της επιθυμίας να εξέλθη>>
Και δεν να θα πάει τρέχωντας στο πρωτο μαγαζί Gucci;

Για να γίνουν αυτά τα θέματα δημοφίλη, θέλει πολύ εργασία, πολύ μεράκι και ΚΑΘΟΛΟΥ φανατισμό, καθόλου κύριγμα και καθόλου κατηγορητήρια.

Εντώ στο Αγγλία που ζω, ο κόσμος αγαπάει την ιστορία του, κάθε συνοικία έχει και <<Ιστορικό Συλλογο>>, η τηλεόραση δείγνει συνέχεια ιστορικά ντοκυμαντέρ, αυτά δε είναι δημοφιλέστατα και όχι μόνο για "ειδικους".

Ερασιτέχνες ιστορικοί όπως ο Fred Dibnah (πρωιν οικοδόμος), ο Adam Hart-Davis, έχουν γίνει "προσωπικότητες" της TV, για τον απλό και ευχάριστο τρόπο που παρουσιάζουν το θέμα τους. Πότε δεν βλεπεις καβγάδες ή διαμάχες, ακόμα και όταν υπάρχουν αντίθετες απόψεις. Κανεις δεν λυσσομανεί.

Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα κάποτε, αν είναι να υπαρξει αναγένηση του ενδιαφέροντος. Μου αρέσει να δίνω σαν παράδειγμα τους τοπικούς Συλλόγους Χωρού, που με την εργασία τους, και τον ήπιό τους τόνο, μας μαγεύουν όλους.

Οπως έχουν τα πράγματα, είμαι σίγουρος οτι και εγώ αν ζουσα στην Ελλαδα, πιο πολυ θα με ενδιέφεραν οι Guzzi, παρα η "Ελληνική Ιστορία".

Κ


Edited by - kynikos on 07/02/2004 18:49:26Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/02/2004, 09:49:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ελευθερία συμφωνώ. Καλές οι αναφορές σου για τους μαθητές, στην αρχή
έβαλα τα γέλια αλλά μετά μου κόπηκαν (τα γέλια) γιατί δεν μπορούσα να
αποφασίσω να γελάσω ή να κλάψω....
Δεν ξερω να παρει η ευχή, όταν έρχεται το παιδί μου με ερωτήσεις δεν μπορώ παρά να αρχίσω να εξηγώ και οχι να το διώξω, δεν μου κάνει καρδιά....
Προσωπική ερώτηση και αν θέλεις απαντάς. Είσαι εκπαιδευτικός;
Προς Κυνικό
Κι εγώ θα ήθελα μια MOTO GUZZI η BIMOTA άντε και μια TRIUMPH (αλήθεια
υπάρχουν άραγε αυτές οι εταιρίες ακόμα;)
Πάντως έχεις δίκιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα κατάφερε να μας κάνει αν μη τι άλλο να αποστρεφόμαστε την Ιστορία έτσι που την παρουσιάζει και δεν εννοώ μόνο την στείρα αποστήθιση.
Εδώ άλλοι λαοί χωρίς Ιστορία προσπαθούν να φτιάξουν, να κλέψουν, για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη τους, και εμείς αρκούμαστε....που στο κάτω κάτω έχουμε πλούσια, όμορφη, και άκρως διδακτική Ιστορία.
Κάτι ανάλογο θίγει η Άτμα στο γιαπωνέζικο θέμα της...
Λοιπόν προτείνεις οτι πρέπει να γίνει κατι;
Και αν όχι σε συλογικό μήπως και σε ατομικό επίπεδο;
Οι τελευταίες ερωτήσεις απευθύνονται σε όλους.

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ελευθερία
Πλήρες Μέλος

Laos
825 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/02/2004, 23:05:49  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Προσωπική ερώτηση και αν θέλεις απαντάς. Είσαι εκπαιδευτικός;


Ναι, είμαι.Αν και δεν ασκώ το επάγγελμα.Δεν είμαι σε κάποιο σχολείο(Επιλογή)
Έχω άμμεση σχέση με παιδιά,είτε διδάσκοντάς τα ζωγραφική,ή βοηθώντας παιδιά φίλων,γνωστών(και τα δικά μου)σε μαθήματα της Α/βάθμιας εκπαίδευσης.
quote:
Λοιπόν προτείνεις οτι πρέπει να γίνει κατι;
Και αν όχι σε συλογικό μήπως και σε ατομικό επίπεδο;
Οι τελευταίες ερωτήσεις απευθύνονται σε όλους.

Θα έλεγα πως αν κάνουμε κάτι σε ατομικό επίπεδο,τότε και σε συλλογικό επίπεδο,θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Κι επειδή το θέμα μας έχει να κάνει με την Ιστορία,καλό θα ήταν να αρχίσουμε από αυτό.
Να διαβάσουμε ιστορία,διηθίζοντας και διυλίζοντας..

<<Διότι η άγνοια φέρνει αλόγιστο θάρρος, ενώ η γνώση δισταγμό>>Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/02/2004, 14:33:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καταρχήν θέλω να ευχαριστήσω την Ελευθερία για την απάντηση
σε πρωσωπική ερώτηση. Θα μου επιτρέψεις να σου πω οτι η συμμετοχή
σου στις συζητήσεις είναι σημαντική γιατί μπορείς να μεταφέρεις
εκτός απο την δική σου, και τις απόψεις των νέων που είσαι σε επαφή.
Πως βλέπουν τα πράγματα; Εκτός απο τα μελανά σημεία που έχουμε πει
βλέπουν και κάτι ενδιαφέρον; Δείχνουν προτίμηση και μεράκι στην μελέτη
της Ιστορίας με σκοπό την άντληση γνώσης;
Συμφωνώ οτι η προσωπική προσπάθεια καταλήγει σε συλλογική ωφέλεια.
Αν μη τι άλλο έχεις να λες στον εαυτό σου, εγώ δεν άκουσα τις "σειρήνες"
και πολέμησα με κάθε δυνατό μέσο.

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/02/2004, 23:06:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Τελικά δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό και να ορισμένα
αποσπάσματα απο το Στρατηγικόν.
"Εγώ βέβαια δεν έχω καλλιεργημένο λόγο διότι δεν έλαβα ελληνική παιδεία σε σχολείο ωστε να διαθέτω περιπλοκο λόγο και να διδαχθώ την
ευγλωτία.Έτσι γνωρίζω οτι κάποιοι θα με κατηγορήσουν παίρνοντας ως αφορμή την αμάθειά μου, όμως εγώ δεν το έγραψα αυτό ως έργο έντεχνο προς κάποιους τρίτους, αλλά προς εσένα και τους αδερφούς σου, τα δικά μου παιδιά απο τα σπλάχνα μου που μου χάρισε ο Θεός. Για αυτό τα έγραψα αυτά οχι με κομψά λόγια, αλλά διηγήθηκα αυτά που έκανα και έπαθα και είδα και έμαθα δηλαδή πράγματα αληθινά που γίνονται και συμβαίνουν καθημερινά.Κι αν τα λόγια είναι ίσως απλοικά όμως αν προσέξεις όπως πρέπει υα λεγόμενα θα τα βρείς αληθινά.
..............
Τους γιούς σου και τις κόρες σου να τους μαστιγώνεις οχι με ραβδί αλλά
με τα λόγια, και δεν θα μαστιγωθούν ποτέ απο κανέναν άλλο.
.............
Οι γιοί σου και οι κόρες σου να σε σέβονται αλλά και εσύ να τους σέβεσαι και να μην τους περιφρονείς ακόμη και αν είναι μικροί γιατί
όπως μάθουν απο σένα ετσι θα κάνουν. Αλλά και εσυ να έχεις αυτοσεβασμό γιατί αυτος που δεν έχει δεν θα σεβαστεί και τους άλλους.
...
Να διαβάζεις πολλά και θα μάθεις πολλά. Κι αν δεν καταλαβαίνεις μην απογοητεύεσαι γιατι αν διαβάσεις το βιβλίο πολλες φορές ο Θεός θα σου δώσει γνώση και θα το κατανοήσεις.Για όσα δεν γνωρίζεις να ρωτάς αυτούς που γνωρίζουν και να μην είσαι αλαζόνας γιατί απο αυτή την αιτία έχουν ελλιπείς γνώσεις οι άνθρωποι.Όποτε μιλάει κάποιος άφησε τον να ολοκληρώσει την ομιλία του. Και αν μεν η γνώση του είναι καλή θα ωφεληθείς αν αντίθετα είναι κακή πάλι θα ωφεληθείς καθώς θα την κατακρίνεις.
..........
Αν πάλι είσαι δάσκαλος η καθηγητής φρόντισε ώστε και με την παρουσία σου και με τα λόγια σου και με τις πράξεις σου να δείξεις την επιστήμη σου και οτι η μελέτη και εκπαίδευσή σου δεν έπεσαν στο κενό.
Να είσαι άνθρωπος της οικονομίας και της πόλης.Λέγοντας της πόλης δεν εννοώ των θεαμάτων και των παιχνιδιών αλλα της πόλης με την έννοια
να μπορείς να διδάξεις ολόκληρη πόλη πως να κάνει το καλό και να διώχνει το κακό μακριά της για να σε αγαπούν και να σε τιμούν οχι μόνο οσοι σε βλεπουν αλλα και οσοι ακουν την αρετη και την συνεση σου.
Και φρόντιζε να κάνεις την γνώση σου φανερή με έργα.
...........
Αν εκστρατεύσει ο εχθρός εναντίον της επαρχίας σου και διαπιστώσεις οτι πραγματικά δεν μπορείς να τον αντιμετωπίσεις σε σύγκρουση κατα μέτωπο, μην ντραπείς να τον αποφύγεις αλλα να τον αποφευγεις και να τον ακολουθείς ειτε απο πισω ειτε απο το πλαι.Κι αν εσυ διατηρείς τις δυνάμεις σου σωες αυτός δεν θα τολμα να απλώνει τις δικες του οπως θελει ουτε και θα λεηλατησει την επαρχια σου αλλα θα τις εχει συγκεντρωμενες. Κι αν προσπαθησει να λεηλατησει θα τον πετυχεις διασκορπισμενο κι αν δεν διστασεις θα τον κατακοψεις αλλα ακομη και αν δεν τον κατακόψεις ομως δεν θα απλωθει οπως θελει.Αμα το κανεις αυτο τοτε θα φυλαξεις σωους και την επαρχια σου και τον στρατο σου.Αν ομως τον πολεμησεις με υπερφροσυνη τοτε και τον στρατο σου θα καταστρεψεις και ο εχθρος θα λεηλατησει την επαρχια αφοβα και εσυ θα εχεις την ευθυνη επειδη δεν στρατηγησες καλα."

ΑΥΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΛΕΕΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΚΕΚΑΥΜΕΝΟΣ.
ΛΟΓΙΑ ΑΠΛΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ......


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ελευθερία
Πλήρες Μέλος

Laos
825 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/02/2004, 23:07:16  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Αν μη τι άλλο έχεις να λες στον εαυτό σου, εγώ δεν άκουσα τις "σειρήνες"
και πολέμησα με κάθε δυνατό μέσο.

Πολύ σημαντικό αυτό που έγραψες.
Δίνει μια ώθηση για μεγαλύτερη προσπάθεια.
'Ασχετα με το αποτέλεσμα,νιώθεις καλά με τον εαυτό σου.
Ότι πάλεψες.
quote:
Πως βλέπουν τα πράγματα; Εκτός απο τα μελανά σημεία που έχουμε πει
βλέπουν και κάτι ενδιαφέρον; Δείχνουν προτίμηση και μεράκι στην μελέτη
της Ιστορίας με σκοπό την άντληση γνώσης;


Στην εφηβεία τα πράγματα δεν είναι απλά.
Έχω γνωρίσει έφηβους που τα βλέπουν όλα <μελανά>,όπως λες.
Άλλοι πάλι αποστασιοποιούνται εντελώς.Αφού τα είδαν όλα μαύρα,πέρασαν εύκολα στο επόμενο στάδιο,η ζωή είναι ωραία(χωρίς γνώση)με τεμπελιά,κορίτσια ή αγόρια και κλαμπάκια.
Και η τρίτη κατηγορία,τα παιδιά που συχνά ακούω να λένε:
Η ζωή ανοίγεται μπροστά μου.Θέλω να μάθω τα πάντα.Να αποκτήσω γνώσεις.
Να διαβάσω ιστορία γιατί κατάλαβα ήδη, πως μέσα από αυτή θα κρίνω καλύτερα.Η ιστορία, μου δείχνει το παρελθόν,άρα κατανοώ καλύτερα το παρόν και ξέρω πως θέλω να είναι το μέλλον...Πιστεύω φίλε μου,πως η εποχή μπορεί να είναι άλλη,αλλά τα παιδιά οι έφηβοι,παρέμειναν έφηβοι.
Θέλω να πω,πως δεν δέχομαι ότι όλοι είναι αδιάφοροι.Αλλά και αυτοί που είναι,δεν φταίνε οι ίδιοι.Διακρίνω μια οξύτητα πνεύματος,μια οξυδέρκεια,έστω και κρυμμένη επιμελώς κάποιες φορές.Αυτό είναι το διαφορετικό από την εποχή τη δική μου.
Πιστεύω πως οι σημερινοί νέοι είναι εξυπνότεροι.

Είναι μια εξυπνάδα που ώρες ώρες νομίζω πως εκούσια ή ακούσια βρίσκεται σε καταστολή.
Σ'αυτό ευθύνεται σίγουρα ο τρόπος διδασκαλίας και μάθησης,όταν σε μια τόσο γλυκιά ηλικία,δεν έχουν χρόνο ούτε να ανασάνουν.Πρέπει να διαβάζουν μόνο για το σχολείο.Αρκετά παιδιά άφησαν κάποιες άλλες δραστηριότητες αγαπημένες,όπως αθλητισμός,μουσική.Αναγκαστικά και πίστεψέ με,με πόνο και ένα παράπονο: <γιατί με ανάγκασαν...> Οι πανελλήνιες βλέπεις δεν αφήνουν χώρο για τίποτε άλλο.
Όσο για την ιστορία,είναι δύσκολο ο μαθητής να την αγαπήσει,και να αντλήσει γνώσεις.
Άναφέρομαι σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του λυκείου.
Και δες αγαπητέ μου τα περυσινά αποτελέσματα των πανελληνίων της Β'λυκείου στο συγκεκριμμένο μάθημα.
Το 70% ήταν κάτω από τη βάση.
Σημαίνει ότι όλα αυτα τα παιδιά δεν αγαπούσαν την ιστορία?
Δεν θα ξεχάσω μια μαθήτρια,κόρη φίλης μου.
Που περίμενε 18 και όταν είδε 10,έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της!
Το έψαξαν.Και ανακάλυψαν ότι η μικρή έχασε από το κατεβατό.
Σε κάποια κομμάτια που έπρεπε να είναι κατά λέξη γραμμένα όπως στο βιβλίο,είχε προσθέσει δικές της λέξεις, αλλά και συμπλήρωσε γνώσεις έξω από το σχολικό της βιβλίο.
Αυτό το παιδί,πήρε ένα 10, το 50% δηλ,μόνο από τις πηγές,που τις ανέλυσε και τις ερμήνευσε άψογα!
Κι αυτό, γιατί στις πηγές αφήνεται ελεύθερο το παιδί,να βάλει κάτω τις γνώσεις του και να γράψει.
Αυτό αποδυκνείει περίτρανα,ότι γνωρίζει ιστορία.(Πού είναι η επιβράβευση? Η ηθική ικανοποιήση?)
Το αποτέλεσμα:
Να διαβάζει φέτος μεν κανονικά,να αποστηθίζει,αλλά να λέει κιόλας:-όταν τελειώσω δεν θέλω να ξαναδώ μπροστά μου αυτό το μάθημα.
Και αφού την ξαναπάτησε σε σχολικό τεστάκι για την Μικρασιατική καταστροφή,όπου έπρεπε να γράψει ένα συγκεκριμμένο απόσπασμα,και αυτή συμπλήρωνε και συμπλήρωνε...
Ο καθηγητής ενημέρωσε τους γονείς λέγοντας:
Ένα μεγάλο μπράβο στο παιδί σας για τις γνώσεις του.Αναγκάστηκα όμως να το βαθμολογήσω με 14,διότι αν αυτό το κάνει στις εξετάσεις το ίδιο θα πάρει.
Κλείνοντας,(έχω και μια υποψία ότι σας κούρασα),θέλω να τονίσω την ευθύνη μας ως γονείς.
Αδιάφοροι γονεις-αδιάφορα παιδιά.
Εμείς τα οδηγούμε είτε στο δρόμο της γνώσης,είτε στο δρόμο της καφετέριας.
Και δεν είμαι της άποψης ότι χρειάζεται ΜΟΝΟ γνώση.Και διασκέδαση χρειάζεται.
Ένας καλός συνδιασμός.
Και τον σωστό συνδιασμό,τον τρόπο σκέψης,τις προτεραιότητες,την αυτοεκτίμηση και το θάρρος της γνώμης,δεν τον αποκτώ ξαφνικά στα 17 μου.
Είναι αργά...
Ας μην ρίχνουμε ευθύνες στους νέους,ας κοιτάξουμε καλύτερα τη δική μας ευθύνη.
Ευχαριστώ


<<Διότι η άγνοια φέρνει αλόγιστο θάρρος, ενώ η γνώση δισταγμό>>Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Andorra
196 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/02/2004, 11:15:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ελευθερία χαίρομαι που συμφωνούμε στα περισσότερα.
Οι έφηβοι είναι πάντα έφηβοι. Και εγω απο οτι θυμάμαι στο σχολείο έτσι
ήταν τα πράγματα. Κάποιοι τα έβλεπαν έτσι, άλλοι αλλιώς......
Σημαντικός ο ρόλος των γονέων αλλα και των καθηγητών.
Πάντως απο οτι θυμάμαι και σε μας έλεγαν οι μεγαλύτεροι οτι ήμασταν
"εξυπνότεροι" (το βάζω σε εισαγωγικά γιατι δεν νομίζω οτι πραγματικά
συμβαίνει). Μήπως μεγαλώνοντας χάνουμε και κατι αλλο εκτος απο την
επαναστατική τάση και την ταση αμφισβήτησης της εφηβείας μας;
Μήπως η πάλη για επιβίωση μας βάζει παρωπίδες;
Συμφωνώ επίσης οτι αδιάφοροι γονείς = αδιάφορα παιδιά (οχι πάντα βέβαια αλλα τις περισσότερες φορές). Αυτό όμως είναι ενας φαύλος κύκλος. Με ποιόν τρόπο θα τον ανατρέψουμε;
Κάποιος θα πει με ενημέρωση των γονέων και καλύτερη παιδεία.
Εντάξει αλλά πως; Το κράτος; Ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί;
Του Ελληνικού λαού;
Εδω -αν το γνωρίζω σωστά, Ελευθερία- έβγαλαν απο τα βιβλία της Ιστορίας κάποιες γνώσεις για λόγους εξωτερικής πολιτικής.
Αυτός δηλαδη ειναι ο σκοπος της παιδείας; Να διαμορφώσουμε ανθρώπους
σύμφωνα με τις επιταγές κάποιων απο "έξω";
Η μήπως να τους λέμε κάθε φορά οτι εδω εμείς οι Έλληνες πράξαμε αυτό,
και είχε αυτά τα αποτελέσματα.Ποια η γνώμη σας παιδιά; Πράξαμε σωστά;
Με γνώμονα και μετρο παντα τι καλό η τι κακό βγήκε για το σύνολο των
Ελληνων. Πως θα το αποτρέψουμε η θα το επιδιώξουμε στο μέλλον;
Αλλα τι λεω, εδω η μονη προσπαθεια ολων ειναι ηα εισαγωγη στο πανεπιστημιο.Καλο το πανεπιστημιο βεβαια αλλα ο σκοπος της βασικης παιδείας πρεπει να ειναι αλλος.....
Την γνώμη σας......

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ελευθερία
Πλήρες Μέλος

Laos
825 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/02/2004, 16:21:07  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Η μήπως να τους λέμε κάθε φορά οτι εδω εμείς οι Έλληνες πράξαμε αυτό,
και είχε αυτά τα αποτελέσματα.Ποια η γνώμη σας παιδιά; Πράξαμε σωστά;

Μα οι απαντήσεις φίλε μου,βρίσκονται στο πιο πάνω καταπληκτικό απόσπασμα που παρέθεσες:

quote:
Τους γιούς σου και τις κόρες σου να τους μαστιγώνεις οχι με ραβδί αλλά
με τα λόγια, και δεν θα μαστιγωθούν ποτέ απο κανέναν άλλο.
.............
Οι γιοί σου και οι κόρες σου να σε σέβονται αλλά και εσύ να τους σέβεσαι και να μην τους περιφρονείς ακόμη και αν είναι μικροί γιατί
όπως μάθουν απο σένα ετσι θα κάνουν. Αλλά και εσυ να έχεις αυτοσεβασμό γιατί αυτος που δεν έχει δεν θα σεβαστεί και τους άλλους.
...
Να διαβάζεις πολλά και θα μάθεις πολλά. Κι αν δεν καταλαβαίνεις μην απογοητεύεσαι γιατι αν διαβάσεις το βιβλίο πολλες φορές ο Θεός θα σου δώσει γνώση και θα το κατανοήσεις.Για όσα δεν γνωρίζεις να ρωτάς αυτούς που γνωρίζουν και να μην είσαι αλαζόνας γιατί απο αυτή την αιτία έχουν ελλιπείς γνώσεις οι άνθρωποι.Όποτε μιλάει κάποιος άφησε τον να ολοκληρώσει την ομιλία του. Και αν μεν η γνώση του είναι καλή θα ωφεληθείς αν αντίθετα είναι κακή πάλι θα ωφεληθείς καθώς θα την κατακρίνεις.


<<Διότι η άγνοια φέρνει αλόγιστο θάρρος, ενώ η γνώση δισταγμό>>Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

   
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.125
Maintained by Digital Alchemy