ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 
 Όλα τα Forums
 - Κινηματογράφος -
 ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ (1924 - 2004)ΑΦΙΕΡΩΜΑ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
 
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
1900
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Cuba
1904 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/07/2004, 01:19:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους 1900  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ενας μεγάλος ηθοποιός μας άφησε τη Πεμπτη 1 Ιουλίου 2004. Το όνομα αυτου, MARLON BRANDO

«Μια παρουσία αινιγματική και επιβλητική, ο Marlon Brando θεωρείται, όχι άδικα, ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του Αμερικάνικου κινηματογράφου. Ο μαγνητισμός, η γοητεία και η λάμψη αλλά και οι εκπληκτικές υποκριτικές ικανότητες, τον έχουν τοποθετήσει στην κορυφή μιας λίστας ηθοποιών - σταρ. Η απήχηση του ξεπερνά εθνικά σύνορα, κουλτούρες, γλώσσα. Η παρουσία του σε μια ταινία εκμηδενίζει τον μύθο της, την σκηνοθεσία της. Ο Marlon Brando όλα τα χρόνια της μακράς καριέρας διατήρησε αλώβητες τις υποκριτικές του ποιότητες. Η αντισυμβατικότητα και ο συχνά αιρετικός του λόγος υπήρξε πάντα σύμφωνος με την βαθύτερη ουσία της υποκριτικής του παρουσίας. ένας ηθοποιός που αρνήθηκε πάντα τους μέσους όρους, που απέρριψε τους βολικούς συμβιβασμούς, διαλέγοντας να βαδίσει τον μοναχικό και δύσκολο δρόμο της τέχνης του.
Γεννήθηκε το 1924 στην Νεμπράσκα. Μεγάλωσε στο Ιλινόις και μετά από την αποβολή του από την στρατιωτική ακαδημία κατέληξε στην Νέα Υόρκη. Εκεί σπούδασε στο περίφημο Actor' s Studio με καθηγητές την Stella Adler και τον Lee Strasberg. Ηθοποιός της "μεθόδου" (υποκριτική μέθοδος που έδινε έμφαση στα κίνητρα των χαρακτήρων που ο ηθοποιός υποδυόταν), γρήγορα ξεχώρισε στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον της Νέας Υόρκης: ψηφίστηκε ως καλύτερος νέος ηθοποιός από τους θεατρικού κριτικούς της Νέας Υόρκη το 1946 .
Ο πρώτος του ρόλος στον κινηματογράφος ήταν ως παραπληγικός βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στην ταινία The Men (1950). Για την προετοιμασία του ρόλου ο Brando έμεινε καθηλωμένος ένα μήνα σε στρατιωτικό νοσοκομείο. Υποδυόμενος τον Stanley Kowalski στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Tennessee Williams Λεωφορείο ο Πόθος, ο Brando έγινε ευρύτερα γνωστός. Σκηνοθετημένος από τον Elia Kazan δημιούργησε ένα κινηματογραφικό πρόσωπο που επηρέασε με τον πιο αποφασιστικό τρόπο γενιές ηθοποιών.

Οι επόμενοι ρόλοι, τόσο διαφορετικοί και ανόμοιοι μεταξύ τους, πιστοποίησαν το ταλέντο του αλλά και την ικανότητα να αλλάζει με χαρακτηριστική ευκολία προσωπεία. Ο μεξικάνος επαναστάτης Εμιλιάνο Ζαπάτα (Viva Zapata!, 1952), Ιούλιος Καίσαρας (στην ομώνυμη ταινία του 1953) αρχηγός μιας ομάδας μοτοσυκλετιστών (Wild One, 1954) και τέλος πυγμάχος (On the Waterfront, 1954): οι ρόλοι αυτή αποδεικνύουν πέρα απ' όλα τα άλλα ένα στοιχείο του χαρακτήρα του Brando την άρνηση του για τυποποίηση. Η ταινία Mutiny on the Bounty (1962) υπήρξε μια οικονομική αποτυχία, η οποία αποδόθηκε σ' ένα βαθμό και στα προβλήματα που δημιούργησε κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Η ασταθής συναισθηματική ζωή και η αλλοπρόσαλλη και εκκεντρική του συμπεριφορά είχαν σαν αποτέλεσμα να πέσει σε δυσμένεια από τους υπεύθυνους των στούντιο. Πρόλαβε όμως να γυρίσει το 1961 μια ταινία σε δική του σκηνοθεσία: είναι το One - Eyed Jack (1961). Ένα αρκετά φιλόδοξο και αντισυμβατικό γουέστερν, που αρνιόταν όλα τα κλισέ του είδους.
Το 1972 ήταν η χρόνια που επέστρεψε δυναμικά στην επικαιρότητα. Ο ρόλος του ως Don Corleone στην ταινία του Francis Ford Copolla, Godfather (ε.τ. Ο Νονός) του χάρισε το δεύτερο του Όσκαρ (το πρώτο το πήρε για την ταινία On the Waterfront) . Εδώ ώριμος πλέον στα χρόνια εξακολουθεί να μαγνητίζει και να υποβάλλει με την παρουσία του τόσο το οικογενειακό του περιβάλλον στην ταινία, όσο και στους θεατές στην αίθουσα. Χωρίς την παράνοια και την υστερία με την οποία απεικονίζονταν οι γκάνγκστερ στο παρελθόν ο Brando πρωτοτυπεί: Ο χαμηλός τόνος της φωνής του γίνεται ένα μέσο για να επιβάλλει την εξουσία του, για να στήσει ένα ιστό της αράχνης από τον οποίο κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει (σύμφωνα με τον Brando ο γκάνγκστερ δεν είναι παρά ένας επιχειρηματίας).

Η συνεργασία του με τον Ιταλό σκηνουθέτη Bernardo Bertolucci υπήρξε αποκαλυπτική: Στο Last Tango in Paris (1973) υποδύθηκε ένα μεσήλικα αμερικανό που συνδέεται σεξουαλικά μάλλον, παρά συναισθηματικά, με μια νεαρή Γαλλίδα. Μέσα όμως απ' αυτή την σωματική σχέση και οι δύο χαρακτήρες θα έρθουν αντιμέτωποι με τα φαντάσματα της προσωπικής τους ζωής. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Brando σχετικά με τον ρόλο του: "Για πρώτη φορά ως ηθοποιός αισθάνθηκα μια βεβήλωση του πιο ενδόμυχου μου εαυτού".
Η ταινία The Missouri Breaks (1976) σημαδεύει την συνάντηση του μ' ένα άλλο μεγάλο αμερικανό ηθοποιό, τον Jack Nickolson. Αυτό το αντισυμβατικό γουέστερν παρουσιάζει το Brando σε μια σειρά από εκκεντρικές εμφανίσεις (με γυναικεία ρούχα) οι οποίες ουσιαστικά παρωδούν και σατιρίζουν την εικόνα του ως σταρ.
Η ταινία Apocalypse Now (1979) είναι η τελευταία μεγάλη ερμηνεία του ηθοποιού. Υποδυόμενος έναν αμερικάνο συνταγματάρχη ο οποίος λιποτακτεί και χάνεται στην ζούγκλα, κατά την διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, ο Brando απεικόνισε όλες τις ενοχές και τις τύψεις μιας κοινωνίας για ένα βρώμικο πόλεμο. Κρυμμένος στο σκοτάδι και μιλώντας συνεχώς με υποβλητική φωνή, δημιούργησε μια υποκριτική ερμηνεία ανεπανάληπτη. Όπως γράφει σε μια κριτική του ο Βασίλης Ραφαηλίδης, η ερμηνεία του μετατόπισε το κέντρο βάρους της ταινίας, "από το οπτικό θέαμα (του πολέμου) στην καθαρή απελπισία, από την φρίκη του πολέμου στην ιδιόμορφη τρέλα ενός ανθρώπου, που έχει χάσει όλα τα ερείσματα και κολυμπάει στο πλήρες ηθικό κενό".
Τα τελευταία χρόνια ο Brando είναι αποστασιοποιημένος από τον κινηματογράφο. Τα οικογενειακά προβλήματα, η υψηλή του αμοιβή αλλά και οι δυσκολίες του χαρακτήρα του έχουν περιορίσει τις εμφανίσεις του. A Dry White Season (1989), The Freshman (1990), Don Juan De Marco (1995), The Score (2001): μας παρουσιάζουν έναν ηθοποιό ο οποίος με αυτοπεποίθηση και συχνά με μια αίσθηση χιούμορ και αυτοσαρκασμού, φέρνει στις εικόνες ένα λαμπρό υποκριτικό παρελθόν.
Όπως δήλωσε και ο David Thewlis (συμπρωταγωνιστής του στο The Island of Dr. Moreau, 1996) "Όταν μπαίνει σ' ένα δωμάτιο αμέσως καταλαβαίνεις ότι είναι εκεί".»

πηγή:www.cinephilia.gr
Συγγραφέας:Δημήτρης Μπάμπας


VIKING
Πλήρες Μέλος

Germany
1034 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/07/2004, 21:29:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους VIKING  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σου φιλε 1900.Πραγματικα ενας απο τους κορυφαιους,ισως και ο μεγαλυτερος ηθοποιος που περασε.
Δυστυχως πεθανε μονος και πικραμενος.Για μια ακομη φορα η κοινωνια εδειξε την σκληροτητα της,δεν σεβαστηκε ουτε αυτο το μεγαλο ηθοποιο.Ο μονος που του σταθηκε στο πλευρο ηταν ο Τζακ Νικολσον.
Αναρωτιεμαι δεν μπορουσε το κρατος ή διαφοροι μεγαλοεπιχειρηματιες
της Αμερικης να τον βοηθησουν καθως ηταν καταχρεωμενος;Δυστυχως και εκει δεν υπαρχει τελικα αξιοκρατια.Και η σκληρη αληθεια ειναι οτι πριν λιγα χρονια ηταν υγειης(θυμασαι ειχε ερθει και στην Ελλαδα).Δυστυχως τα οικονομικα προβληματα που ειχε του κατεστρεψαν την υγεια.


Εζησε σε μια εποχη που χρονικα απεχει πολυ απο την δικη μου γενια,παρολα αυτα εχω δει πολλες σπουδαιες ταινιες στις οποιες πρωταγωνιστησε οπως Νονος,οπως η καταπληκτικη ταινια Λεωφορειο ο Ποθος οπου σε αυτην επαιζε αν θυμασαι φιλε 1900 η Βιβιαν Λι.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Γιώργος
Πλήρες Μέλος


970 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/07/2004, 13:25:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Γιώργος  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ότι και να πω λίγο θα είναι.. μεγάλος «παίχτης» …

Η καλύτερη ερμηνεία κατά την γνώμη μου στο Apocalypse Nowμια μάσκα θανάτου.. που βγαίνει από τις σκιές..

Γιώργος
Whaddaya got.?


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

1900
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Cuba
1904 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/07/2004, 20:55:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους 1900  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εζησε σε μια εποχη που χρονικα απεχει πολυ απο την δικη μου γενια,παρολα αυτα εχω δει πολλες σπουδαιες ταινιες στις οποιες πρωταγωνιστησε οπως Νονος,οπως η καταπληκτικη ταινια Λεωφορειο ο Ποθος οπου σε αυτην επαιζε αν θυμασαι φιλε 1900 η Βιβιαν Λι.

Πραγματι, καταπληκτικές ερμηνείες σε μια θαυμασια μεταφορα του θεατρικου του Tennessee Williams, "Α Streetcar Named Desire" (Λεωφορειο ο Ποθος)



Tον ψίθυρο των άστρων
έπιασε η γκλάβα μου...
Αρμονία και χάος
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
1900
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Cuba
1904 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/07/2004, 21:05:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους 1900  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Η καλύτερη ερμηνεία κατά την γνώμη μου στο Apocalypse Now … μια μάσκα θανάτου.. που βγαίνει από τις σκιές..
Συμφωνώ Γιώργο. Ο θανατος προσωποποιημένος!!!
Δε ξερω γιατι...αλλα ο χαρακτήρας μου θυμίζει λίγο τον Hannibal Lecter!!!...


Tον ψίθυρο των άστρων
έπιασε η γκλάβα μου...
Αρμονία και χάος

Edited by - 1900 on 05/07/2004 21:06:28Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

   
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.09375
Maintained by Digital Alchemy