ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΨΥΧΗ =-.
 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ;
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 6
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/09/2002, 03:05:05  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

θα αρχίσω με ένα όνειρο που είχα δει πριν πολλά χρόνια.
Βρισκόμουν σε ένα βραχώδη τόπο,μόλις που σκοτείνιαζε και μπροστά μου υπήρχε κάτι σαν παλαιό νταμάρι (όχι ακριβώς αλλά ετσι μπορώ να το εκφράσω),απόκοσμο και τρομακτικό(τρομακτικό όχι οπτικά αλλά απ‘την άσχημη ενέργεια που εξέπεμπε) και άρχισα να προχωρώ προς εκεί από μία δύναμη που με ανάγκαζε να το κάνω.
Οσο πλησίαζα μεγάλωνε ο φόβος μου και αυτό το άσχημο συναίσθημα ώσπου έφτασα κοντά και είδα οτι υπήρχαν κάποια ανοίγματα που οδηγούσαν μέσα στη γη και μπήκα σε ένα από αυτά μη μπορώντας να κάνω αλλιώς.Αυτό κατηφόριζε και μάλιστα ήταν χτισμένο με πέτρες στα τοιχώματα και όσο προχωρούσα έμπαινα σε ενα λαβύρινθο από στοές που γινόντουσαν όλο και στενότερες.Εκεί μέσα φυσικά δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσουν το τρομακτικό συναίσθημα που σου έκοβε την αναπνοή και σου εκμηδένιζε την ψυχή.ΚΑΚΙΑ.ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΚΑΚΟ.Μία αφάνταστη κακία σου πλάκωνε την ψυχή.ΗΜΟΥΝ ένα μηδαμινό ον μπροστά σε μια απέραντη κακία που σε συνέθλιβε.Ποτέ δεν είχα φανταστεί οτι θα μπορούσε να υπάρχει τέτοια απέραντη απόλυτη κακία πραγματικά να σου συνθλίβει την ψυχή και εσύ να είσαι ένα τίποτα.ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ.
Σπανιότατα βλέπω εφιάλτες.Θρίλερ ποτέ δεν βλέπω στην τηλεόραση(το θεωρούσα και το θεωρώ ανόητο και χάσιμο χρόνου) και επιπλέον εκείνη την εποχή ήμουν φοιτητής περνούσα καλά και ήμουν υγιέστατος.
Αφορμή γιά να το γράψω αυτό είναι οι σκέψεις που κάνω τώρα πάνω στο καλό και στο κακό.Τείνω να υποστηρίξω οτι το κακό σαν «οντότητα» σαν «χώρος» να το πω..δεν υπάρχει έξω από εμάς αλλά μέσα μας με τις κακές σκέψεις και πράξεις που κάνουμε.Οτι δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε σατανας αλλά είναι ένα κατασκεύασμα μας.
Ελα όμως που μετά από αυτό το όνειρο εγώ είμαι σίγουρος οτι έχω πάει σ‘αυτόν τον τόπο του κακού ο οποίος ήταν κάπου..έξω από εμένα.
Αν θεωρείται οτι αυτό ήταν μέσα μου,μη μου το πείτε.
θ‘αυτοκτονήσω

saman
Νέο Μέλος

Greece
49 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/09/2002, 15:12:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους saman  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πολύ ενδιαφέρων το θέμα που έθεσες nagual . Kαι εμενα με εχει απασχολήσει και με απασχολεί ακόμα το θέμα της φύσις του καλού και του κακού .Αν είναι το κακό μια οντότητα ξεχωριστή ,ένα πνεύμα ή είναι η προσωποποίηση και η προβολή της ανθρώπινης κακίας .

πριν λίγα χρόνια είχα και εγώ μια εμπειρία αντίστοιχη με τη δική σου. Ήταν ένα Όνειρο που όμοιο του δεν έχω ξαναδεί .Ενώ είχα κοιμηθεί και έβλεπα όνειρα συνηθισμένα που ούτε καν θυμάμαι , ξαφνικά αισθάνθηκα δίπλα μου μια οντότητα .Γύρισα και προσπάθησα να δω τι ακριβός ήταν αλλά δεν μπορούσα να δω τίποτα . Ήμουν στο σκοτάδι και αισθανόμουν ότι βρίσκομε δίπλα στο απόλυτο καλό .Την αίσθηση αυτή τη θυμάμαι πολύ καλά αλλά είναι δύσκολο να την περιγράψω με λόγια .Πίστεψα ότι αυτή η απερίγραπτη και άμορφη οντότητα δεν μπορεί να είναι άλλη από το ίδιο το θεό .Η θεϊκή αγάπη και η καλοσύνη με τύλιγε και ταυτόχρονα ένιωθα τρόμο όσο περισσότερο αισθανόμουν το ασύλληπτο μέγεθος της ύπαρξης , κάτι που πραγματικά με σύνθλιβε . Ξύπνησα από αυτό το συναίσθημα της απόλυτης μικρότητας και μηδαμινότητας

Νομίζω ότι οι εμποιριες μας ειναι παρομιες και αν δοθει μια εξιγιση θα ισχιει και για τις δυο περιπτοσεις .
Πριν από αυτή την εμπειρία πίστευα και εγώ ότι ίσος το καλό και το κακό να μην υπάρχει προσωποποιημένο έτσι όπως μας το λένε οι θρησκείες αλλά να ειναι προβολή των δικών μας σκέψεων και πράξεων. Αυτό που με προβληματίζει τώρα είναι αυτό το δέος και η μηδαμινότητα που ένοιωσα . Η καλοσύνη που ένιωσα είναι σίγουρα κάτι που ξεπερνάει κατά πολύ τα ανθρώπινα μεγέθη γιαυτο και με τρόμαξε .

Αν κάποιος άλλος εχει μια καλύτερη εξήγηση ή κάποια άποψη για όλα αυτά ας τη γράψει .


.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Kelsos
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
2081 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/09/2002, 15:53:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Kelsos  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Kelsos  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος Kelsos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέριζω του φίλους μου...
Πρίν μπούμε σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ θέμα, ρίξτε μια ματία σε κάτι που είχα γράψει το χειμώνα...
Εχει να κάνει με τον ΘΕΟ, σαν απόλυτη έκφραση του ΚΑΛΟΥ και τον ΣΑΤΑΝΑ, σαν απόλυτη έκφραση του ΚΑΚΟΥ...
Ρίξτε τη ματιά σας και μετά τα συζητάμε ΟΛΑ....

http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=102

Κέλσος

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/09/2002, 22:58:26  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέρα σας φίλοι.
Χάρηκα πολύ γιά την προθυμία σας να συζητήσουμε αυτό το θέμα που μ‘απασχολεί.
«συναίσθημα απόλυτης μικρότητας και μηδαμινότητας».Πράγματι φίλε Saman.Βιώσαμε το ίδιο συναίσθημα εξαιτίας των υπερανθρώπινων μεγεθών που συναντήσαμε.Αλλά το θέμα είναι οτι το ΚΑΛΟ είναι κάτι το οποίο επιζητάμε,στοχεύουμε προς αυτό,προσπαθώντας να κατανικήσουμε το ΚΑΚΟ και νιώθουμε ασφαλείς σ‘αυτή τη θεϊκή ΑΓΑΠΗ που μας περιστοιχίζει και μας προστατεύει.
Με το ΚΑΚΟ όμως τι γίνεται;Αυτό το απέραντο μίσος και η παγερή κακία χωρίς ίχνος καλοσύνης και αγάπης που μπορεί να σε συνθλίψει ούτε καν σαν μερμύγκι.Αυτός ο «θύλακας κακίας» υπάρχει;Ας μη το πούμε ΣΑΤΑΝΑ,ας το πούμε ΜΑΥΡΟ ΑΓΓΕΛΟ ή όπως αλλιώς θέλετε.Αυτές οι «οντότητες» υπάρχουν;
Αν δεν υπάρχουν που είχα πάει εγώ σε κείνο το όνειρο;
Κάτι παρόμοιο είχα διαβάσει πριν 2 χρόνια σε ενα βιβλίο που έγραφε γιά τη ζωή ενός Αγιορείτη μοναχού ο οποίος είχε γράψει αποσπάσματα απόδιάφορες εμπειρίες του.Είχε 25 χρόνια να κοιμηθεί σε κρεβάτι αλλά προσευχόταν σε μία καρέκλα όλη νύχτα και άντε να τον έπαιρνε και ο ύπνος λιγάκι.Εγραφε οτι υπήρχαν στιγμές που τον προσέγγιζαν δαίμονες με αφάνταστη δύναμη που του συνέθλιβαν την ψυχή.
Φίλε Κέλσο καλησπέρα και σε τούτη τη γωνιά.
Διάβασα προσεκτικότατα αυτά που έγραψες.
Ενα απότα πράγματα που δεν πίστεψα ποτέ μου είναι η ΚΟΛΑΣΗ.
θα συμφωνήσω απόλυτα οτι «αν έστω και ένας άνθρωπος θα μπορούσε να καταδικαστεί και να αποριφθεί χωρίς ελπίδα τότε η λύτρωση θα ήταν ένα ψέμα και η όλη δημιουργία μία τερατώδης αδικία».
Υπάρχουν ΚΑΚΕΣ οντότητες;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/09/2002, 23:29:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σας και από εμένα.

Λοιπόν αυτό το θέμα που ανοίξατε είναι αφάνταστα ενδιαφέρον αλλά και βαθύτατα πολύπλοκο.

Η δική μου άποψη τείνει περισσότερο προς την αρχαιελληνική παραδοσιακή φιλοσοφική άποψη περί κακού. Το κακό είναι η σχετική έλλειψη καλού. Το απόλυτο Κακό δεν υπάρχει όπως δεν υπάρχει και το απόλυτο καλό. Αν κάτι υπάρχει είναι το Απόλυτο χωρίς άλλους χαρακτηρισμούς. Αν κάτι δυαδικής, διπολικής φύσης το θεωρούμε Απόλυτο κάνουμε λάθος γιατί από την ίδια του την φύση είναι σχετικό.

Για να χρησιμοποιήσω ένα φιλοσοφικό παράδοξο. Ένα Ον που θέλει απόλυτα το Κακό, αυτό το Κακό είναι το δικό του Καλό. Δηλαδή για το δικό του σχετικό σύστημα αναφοράς αυτό που εμείς ονομάζουμε Κακό για αυτό το Ον, αποτελεί το Καλό και αντίστροφα.

Έτσι σε έναν κόσμο που προχωράει προς την Ενότητα (σύμφωνα με την φιλοσοφική άποψη) το κακό θα είναι η αντίστροφη διαδικασία δηλαδή η πληθυντικοποίηση. Αν η πορεία προς την εξέλιξη μας οδηγεί προς την Αλήθεια, τότε το κακό είναι το Ψεύδος. Αν η πορεία προς τα Πάνω μας οδηγεί προς το Νοητό, τότε το Ανόητο είναι το κακό κ.ο.κ.

Το Κακό δεν μπορεί να είναι φύση του Όντος και δεν μπορεί να υπάρχει κακή Φύση αλλά το Κακό είναι ιδιότητα σχετική στον χώρο και στον χρόνο. Είναι σαν την Σκιά που ακολουθεί το Ον αλλά η ίδια είναι μάλλον μη-Ον.

Αυτό εφάρμοζαν και οι παραδοσιακές θρησκείες όταν τον ρόλο του κακού έπαιζαν οι ίδιοι τους οι Θεοί, αρνούμενοι να αποδώσουν σε κάποιον Θεό την απόλυτη φύση του Κακού. Έτσι οι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν παντα ως δικό τους Θεό του Πολέμου, τον Άρη αλλά διδασκόταν στην Ιλιάδα ότι ο Άρης ήταν σύμμαχος της Τροίας άρα και αντίπαλος των Ελλήνων. Αυτή την σύγχρονη (για τα χριστιανικά δεδομένα) παραδοξότητα την αποδέχονταν οι αρχαίοι Έλληνες ως κάτι φυσικό.

Και για να βάλω μια προσωρινή τελεία. Ναι υπάρχει το Κακό, ναι το Κακό είναι περισσότερο Άρνηση, Στέρηση και ως τέτοια έχει ύπαρξη. Άρα η Στέρηση δεν μπορεί να είναι η φύση ενός όντος και άρα δεν υπάρχει πραγματικά Ον που να είναι Κακό.

Η Κακία γεννήθηκε με την πρώτη διπολικότητα, την πρώτη Σκιά που έριξε το Ένα χωρίς Δεύτερο και μέσα σε αυτήν την Σκιά ζούμε και υποφέρουμε, δυστυχώς. Αν καταραστούμε το Κακό, ξεχνάμε ότι κι αυτό είναι μια ιδιότητα που υπάρχει μέσα στην δημιουργία και στην εξέλιξη από το Ένα χωρίς Δεύτερο.

Αναμένω...

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
saman
Νέο Μέλος

Greece
49 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/09/2002, 18:44:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους saman  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ενδιαφέρουσα η ανάλυση σου φίλε thoth .Σε αρκετά σημεία συμφωνώ μαζί σου , έχω όμως και κάποιες ενστάσεις . Ας ξεκινήσω από αυτές . Γράφεις ότι απόλυτο καλό και απόλυτο κακό δεν υπάρχει , αυτό θεωρητικά είναι σωστό . Για να το πω και εγώ πιο απλά , αν χωρίσεις το απόλυτο σε δυο κομμάτια , κανένα από αυτά δεν μπορεί να είναι απόλυτο αφού του λείπει το άλλο μισό . στην πράξη όμως αν συναντήσεις το καλό η το κακό όπως στη δική μας περίπτωση είναι τέτοια η διαφορά μεγέθους που τα ξεχνάς όλα , για την ακρίβεια αδυνατείς να σκεφτείς , και θεωρείς χωρίς να πέφτεις και πολύ έξω ότι βρίσκεσαι μπροστά στο απόλυτο. Εδώ για να κάνω μια παρένθεση θα ήθελα να πω ότι η φιλοσοφία είναι πολύ καλή και πολύ χρήσιμη για τον άνθρωπο σε ότι όμως αφορά τα μεταφυσικά ζητήματα εχει ένα μειονέκτημα . Μιας και βασίζεται στη λογική , απευθύνετε στο νου και πολύ δύσκολα περνάει σε βαθύτερα επίπεδα του ανθρώπου . Έτσι πολλές φορές κινδυνεύει να γίνει , από ουσιαστική ανάλυση και πορεία προς στη γνώση , άσκηση λογικής και ανούσια σοφιστεία .Αντίθετα η εμπειρία και ιδικά η μεταφυσική λειτουργεί ανάποδα . ξεκινά από τα βαθύτερα πεδία τα οποία επηρεάζει με τρόπο καταλυτικό και στη συνέχεια φτάνει στο νου που μπορεί με τη βοήθεια της λογικής και της φιλοσοφίας να δώσει απαντήσεις . για μένα λοιπόν η εμπειρία είναι κάτι αναντικατάστατο (αν και έχω ελάχιστες , προς το παρόν)

Η χρησιμότητα του , κακού για να ξαναγυρίσω πίσω στο θέμα , είναι αδιαμφισβήτητη .Το κακό είναι στην υπηρεσία του καλού . Δείχνει τι ακριβός είναι το λάθος . Μας τρομάζει φίλε nagual με σκοπό να μας απομακρύνει , μας δείχνει με τον τρόπο του την αντίθετη κατεύθυνση .Σωστά οι αρχαίοι δεν είχαν ξεχωριστό θεό του κακού αφού καλό και κακό είναι δυο αντίθετοι πόλοι που στην ουσία συνεργάζονται για τον ίδιο σκοπό . Ένα πολύ καλό βιβλίο που μιλάει για αυτό το θέμα είναι το Ντεμιαν του Έρμα Εσσε . Αναφέρετε στον αρχαίο θεό αβραξας που συμβολίζει το καλό και το κακό ταυτόχρονα .Νομίζω ότι για αυτόν εχει γράψει και ο Γιουνγκ αλλά δεν είμαι σίγουρος .

.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/09/2002, 20:01:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χαιρετώ τον saman και τους υπόλοιπους φίλους.

Ευχαριστώ για τα σχόλια σου saman τα οποία θεωρώ πολύ εύστοχα. Όντως η φιλοσοφία όπως την καταντήσαμε σήμερα είναι "θόρυβος λόγων".

Όπως έχει πει και ο Ερμής ο Τρισμέγιστος ή αλλιώς THOTH (εγώ σε προηγούμενη... ενσάρκωση):

“Θα μπορούσα να σας δηλώσω προφητικά ότι δεν θα υπάρχει μετά από εμάς καμία ειλικρινής αγάπη για την φιλοσοφία, αγάπη που συνίσταται στη μόνη επιθυμία να γνωρίσουμε καλύτερα τον θεό, με κατάλληλο διαλογισμό και με αγνή ευσέβεια. Κι αυτό γιατί πολλοί έχουν μπερδέψει τη φιλοσοφία με διάφορα επιχειρήματα.” Ασκληπιός, 12.

“Η αληθινή φιλοσοφία είναι εκείνη που εξαρτάται μόνο από την ευσέβεια προς τον θεό κι ο άνθρωπος πρέπει να ενδιαφέρεται για τις άλλες επιστήμες μόνο για να θαυμάσει την κίνηση και την θέση των άστρων, τις προηγούμενες θέσεις τους και την περιστροφή τους, που γίνεται με μαθηματική ακρίβεια για να βρει με την γνώση τις διαστάσεις τους.” ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ, Ασκληπιός, 13.

Η φιλοσοφία όπως την εννοώ την όρισε ο Επίκτητος:
Nα η αρχή της φιλοσοφίας: Η συνείδηση της διαμάχης των ανθρώπων μεταξύ τους, η αναζήτηση της προέλευσης της διαμάχης, η καταδίκη της απλής γνώμης, η δυσπιστία προς αυτήν την άποψη και κάποια έρευνα για το αν η άποψή μας είναι σωστή ή λάθος, και η ανεύρεση κάποιου κανόνα, όπως ανακαλύψαμε την ζυγαριά για να μετράμε τα βάρη ή την στάθμη, για να κρίνουμε το ίσιο και το στραβό.” ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ, Διατριβές Β/ια,13

Αυτή η φιλοσοφία μπορεί να μας βοηθήσει να "υφάνουμε" σωστά το "νήμα" των εμπειριών μας. Οι εμπειρίες από μόνες τους είναι τυφλές αν δεν μελετώνται από την φιλοσοφία. Για αυτό με τις ίδιες εμπειρίες δύο άνθρωποι μπορούν να βγάλουν αντίθετα συμπεράσματα. Π.χ. ο δεισιδαίμων χριστιανός όταν του συμβαίνει κάτι που ορίζεται ως κακό το αποδίδει στο πνεύμα του Κακού και όχι στον ίδιον το Θεό και στον ίδιο τον Νόμο των Κύκλων και της ανάγκης, αντίθετα ο φιλόσοφος θεωρεί όπως ο Πλωτίνος ότι:
“Αλλά δεδομένου ότι υπάρχει μία και μόνη επιστήμη των αντιθέτων και ότι το κακό είναι αντίθετο του αγαθού, η επιστήμη του αγαθού είναι επίσης και η επιστήμη του κακού. Έτσι παρουσιάζεται η ανάγκη γι αυτούς που προβλέπουν να διαγνώσουν το κακό, να εμβαθύνουν στην φύση του αγαθού, γνωρίζοντας ότι τα ανώτερα είδη προηγούνται από τα δεύτερα, τα οποία είναι στέρηση των πρώτων”. Πλωτίνου Εννεάδες, Α.8, 1.

Δεν ζω σε ψευδαισθήσεις, γνωρίζω ότι στην ζωή πολλές φορές έρχεσαι αντιμέτωπος με το "κακό" αλλά αν στην φιλοσοφία σου είναι να δώσεις πραγματική διάσταση και φύση στο "κακό" τότε σφάλλεις και μπαίνεις σε μια παγίδα όπου κυνηγάς "σκιές" και καταντάς κάποια στιγμή κι εσύ μια "σκιά". Έτσι ας μην δίνουμε πραγματική φύση στο "κακό", διότι θα καταντήσουμε προληπτικοί, φοβισμένοι, "σκλάβοι" του.

Και για να δώσω και μια άλλη διάσταση στο κακό, είναι καλό να θυμηθούμε την φράση του Σωκράτη "Ουδείς εκών κακός", δηλαδή κανείς δεν είναι με την θέληση του κακός και την φράση του Χριστού "Συγχώρεσέ τους, δεν ξερουν τι κάνουν". Εκεί, στην άγνοια, βρίσκεται η παρανόηση και η ρίζα της έννοιας του κακού.

Μόνο η Γνώση μπορεί να μας βοηθήσει. Κι όπως πολύ σωστά λες, η Γνώση που προέρχεται από τα βαθύτερα υπέρλογα πεδία και φωτίζει τον ανθρώπινο νου μας. Ας διαλύσουμε το "φάντασμα" του κακού με την Γνώση. Όπως λέει και ο μεγάλος σοφός της Ινδίας Σανκαρατσάρυα, βλέπουμε στον δρόμο ένα σχοινί και το "περνάμε" για φίδι. Αν γνωρίσουμε ότι είναι σχοινί, τότε ο φόβος μας φεύγει και τότε βλέπουμε την πραγματικότητα όπως είναι χωρίς δυαδισμούς, κακό και φόβο.

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/09/2002, 21:29:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέρα σας φίλοι μου.
Στο ΚΑΛΟ δεν στοχεύουμε όλοι;ΑΓΑΠΗ δεν προσπαθούμε να διοχετεύουμε σε όλα τα όντα;Μήπως πρέπει να βάζουμε και κάποια σκιά ΚΑΚΟΥ;
Η αγνή και καθαρή ΑΓΑΠΗ έχει σκιές;
Η δικιά μας μπορεί να έχει πάρα πολλές αλλά η ΑΓΑΠΗ του ΟΝΤΟΣ που αντιλήφθηκε ο Saman είχε σκιές;
Απ‘τη μεριά μου πάντως αυτό το ανοσιούργημα που αντιλήφθηκα εγώ δεν είχε το παραμικρό ίχνος ΑΓΑΠΗΣ.
Οταν μιλάμε γιά διπολικότητα δεν εννοούμε δύο πόλους ΑΡΝΗΤΙΚΟ-ΘΕΤΙΚΟ;ΑΠΟΛΥΤΟ ΘΕΤΙΚΟ απότη μία ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ απότην άλλη.Αν το ένα είναι σκιά του άλλου δεν παύει να υφίσταται και σαν πόλος;
Γιατί σχετικοποιούμαι τις έννοιες;
Κάπου έλεγε ο Κέλσος υπάρχουν ΛΕΥΚΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ και ΜΑΥΡΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ.Γκρίζους δεν έχω δει.Γιατί αναμιγνειουμε τα χρώματα;
Δεν αμφιβάλω οτι και το Κακό είναι μία ιδιοτητα που υπάρχει μέσα στη δημιουργία και στην εξέλιξη από το ένα χωρίς δεύτερο όπως έγραψες φίλε Thoth και μάλιστα θα προσθέσω και απαραίτητη γιά να κυλήσει ο τροχος της ΖΩΗΣ.
Απαραίτητη γιά να αποκτήσουμε ΑΥΤΟ-ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.
Αλλά από κάποιο σημείο κι έπειτα γιατί να μη το «καταραστούμε»;
Το είδαμε,το γνωρίσαμε το φάγαμε στη μάπα δεν το θέλουμε άλλο.Ας πάει στο «καλό».
Οσον αφορά τους αρχαίους θεούς με τα ελάτώματα τους να τα χαίρονται.Εχω και εγώ μπόλικα.
Δεν με εμπνέει το γεγονός να προσεύχομαι σε θεούς παρόμοιους ή και χειρότερους από εμένα.Και πολλές φορές νιώθω την ανάγκη να προσευχηθώ σε υπάρξεις τελειότερες από εμένα αφού έχω νοιώσει την αδυναμία μου και την μηδαμινότητα μου.
Γιά την ΓΝΩΣΗ είμαι απόλυτα σύμφωνος αρκεί να υπάρχει το ΒΙΩΜΑ αυτής μέσω της ΑΡΕΤΗΣ.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/09/2002, 23:25:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Στο παράδειγμα του σχοινιού που ανέφερες φίλε Thoth να συμπληρώσω οτι με αυτό μπορούμε να φτιάξουμε θηλιά γύρω από τον λαιμό μας αλλά και να βγάλουμε κάποιον άνθρωπο απ‘το «πηγάδι»


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/09/2002, 00:58:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σας και πάλι.

Φίλε Nagual δεν έχω καμία αντίρρηση σε αυτά που λες.

Χρειάζεται να μάθουμε να ανυψώνουμε την συνείδησή μας. Και αυτό πρέπει να το κάνουμε μέσω της προσήλωσής μας σε ανώτερα αρχέτυπα και παραδείγματα τα οποία εκπροσωπούνται από τη ιδέα του θείου, του Τέλειου.

Απλά, η πρακτική να καταραστούμε το "Κακό" πρέπει να γίνεται προσεκτικά όπως και η ιδέα της προσευχής προς τον Θεό. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι καταριόμαστε την ιδέα του Κακού και ότι δεν το προσωποποιούμε, το Κακό, σε πρόσωπα, πράγματα, φυλές κ.α. γιατί έτσι γινόμαστε φανατικοί και μισαλλόδοξοι, κυνηγώντας "σκιές".

Όπως και όταν προσευχόμαστε στον Θεό πρέπει να το κάνουμε όσο απρόσωπα και μεταφυσικά γίνεται γιατί τότε καταντάει προσωπική "ζητιανιά" και άλλοθι για την αδράνειά μας.

Εκεί βρίσκονται οι ενστάσεις μου ως προς την στάση μας απέναντι στο Καλό και στο Κακό.

Άρα, όπως έξυπνα, προέκτεινες την παραβολή του Σανκαρατσάρυα, να κάνουμε το σχοινί σωτηρία και βοήθεια και όχι φονικό εργαλείο.

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Keisatsu
Μέλος 1ης Βαθμίδας


147 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/09/2002, 02:49:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Keisatsu  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Υγεία και χαρά σε όλους/όλες.

Διαβάζοντας τα παραπάνω μου προέκυψε
ένα ερώτημα που θα εκφράσω με τον κίνδυνο
να φανώ κοινότυπος.

Πως είναι δυνατόν 2 ή παραπάνω απόψεις
να συμφωνήσουν για το τι είναι καλό ή κακό
όταν μέσα στον ορισμό του καλού και του κακού
εμπεριέχεται το υποκείμενο το οποίο αφορά;

Προσπαθώντας να γενικεύσω όσο μπορώ τον ορισμο:

Καλό είναι αυτό που οδηγεί σε πραγματωση
τις επιθυμίες του υποκειμένου.
Κακό είναι το ανάποδο.

Αντικειμενικές είναι οι έννοιες που
είναι κοινά αποδεκτές.
Οι επιθυμίες όμως δεν είναι κοινές
γιατί οι προσωπικότητες δεν είναι ίδιες.
Άρα το κοινό-αντικειμενικό καλό ή το κοινό κακό
περιορίζονται στο πλαίσιο που
ορίζεται από τις ομοιότητες των ανθρώπων.

Συνδυάζοντας το ατομικό με το κοινωνικό:
Αν το άτομο συμμετέχει
σε σύνολο-ομάδα-κοινωνία,

Καλό είναι αυτό που εξυπηρετεί τις επιθυμίες του ατόμου
ενώ ταυτόχρονα δεν έρχεται σε ρήξη με τις επιθυμίες
του συνόλου.

Αυτά για την ώρα...
ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Υ.Γ. το σκοτάδι-άγνωστο δεν είναι κακό.
Είναι απλά άγνωστο - και πιό αβέβαιο από το γνωστό.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/09/2002, 11:33:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Θέλω να καλοσωρίσω το νέο μέλος Keisatsu και να του ευχηθώ καλή "πνευματική σοδειά" μέσα σε αυτό το Forum της αναζήτησης.

Η τοποθέτησή σου είναι πολύ καλή και αντικειμενική. Υπονοεί βέβαια το μεγάλο πρόβλημα εύρεσης μιας αντικειμενικής αλήθειας.

Η δική μου φιλοσοφική θέση είναι η εξής:

Καταρχήν το καλό πολλές φορές μπερδεύεται με τις έννοιες χρήσιμο, σκόπιμο, συμφέρον, επιθυμητό, αναγκαίο κ.ο.κ.

Ακόμα και η ίδια η λέξη "καλό" δεν είναι η κατάλληλη για αυτό που θέλουμε να ορίσουμε. Στην αρχαία ελληνική ορολογία και γλώσσα η λέξη "καλό" σήμαινε όμορφο και η λέξη που χρησιμοποιούσαν για να ορίσουν αυτό που τώρα λανθασμένα το λέμε "καλό" ήταν η λέξη "αγαθό". Το "αγαθό" βρισκόταν στην πρώτη βαθμίδα αξιών και το "καλό" (από την λέξη "Κάλλος") στην τρίτη βαθμίδα. Καταλαβαίνετε τώρα από ποια διαστρεβλωμένη βάση ξεκινάμε. Ακόμα και λεξαριθμητικά η λέξη ΑΓΑΘΟΣ έχει αξία 284 ακριβώς ίδια όπως και η λέξη ΘΕΟΣ.

Ας το πάρει το ποτάμι.

Το Αγαθό (καλό) το ορίζει ο Πλωτίνος ως "αυτό από το οποίο εξαρτώνται τα πάντα αλλά αυτό δεν εξαρτάται από τίποτα" Κάνοντας χιούμορ θα έλεγα ότι το απόλυτο αγαθό (καλό) είναι σαν να πιάνουμε το γιακά μας με το χέρι μας και να σηκώνουμε το σώμα μας στον αέρα. Όσο ακραία και τρελή κι αν φαίνεται αυτή η εικόνα, θα έλεγα ότι μπορεί να παρομοιάσει την έννοια του Αγαθού, όπως την ορίζει ο Πλωτίνος.

Κάθε τι πιο κάτω από αυτό αυτό το καθαυτό Αγαθό είναι σχετικό Αγαθό γιατί το σχετικό Αγαθό είναι ένας κρίκος στον βράχο που στηρίζει το σχοινί μας για να ανέβουμε. Μόλις ανέβουμε στο ύψος του κρίκου, αυτός ο κρίκος είναι άχρηστος για εμάς αλλά ίσως χρήσιμος για τους πιο κάτω από εμάς.

Ένα άλλο γεγονός που περιπλέκει το ζήτημα είναι ότι ο άνθρωπος έχει πολλές φύσεις (πνευματική, νοητική, συναισθηματική, βιολογική) και οι "κρίκοι" για την κάθε μία φύση δεν βρίσκονται στο ίδιο σημείο με αποτέλεσμα πολλές φορές τα "σχοινιά" να μπερδεύονται και να πνίγουν την συνείδηση.

Κι ακόμη πιο περίπλοκο γίνεται το θέμα γιατί ο άνθρωπος ως άτομο συμμετέχει σε μεγαλύτερες οντότητες, όπως οικογένεια, κράτος κ.α. Και λόγω αυτού του γεγονότος "τραβιέται" από κρίκους μαζί με πολλούς άλλους ανθρώπους και αισθάνεται αδύναμος να αντισταθεί.

Μέσα σε αυτήν την φαινομενική ζούγκλα σχοινιών, κρίκων, τάσεων και αντιστάσεων, έρχεται η πνευματική φύση του ανθρώπου για να ζητήσει την δίκαιη της πρωτοκαθεδρία. Είναι μία φύση για την οποία μίλησαν οι σοφοί, οι φιλόσοφοι, τα εσωτεριστικά συστήματα, οι θρησκείες, οι τέχνες κ.α. Αν αναλυθούν αυτά που είπαν θα δούμε ότι μέσα σε αυτά υπάρχουν πολλά στοιχεία προσωρινά (από τους σχετικούς "κρίκους" της εποχής τους) αλλά και κάποια στοιχεία αρκετά κοινά μεταξύ τους.

Η μελέτη και βίωση αυτών των διδασκαλιών μπορεί να μας κάνει να διακρίνουμε τους υψηλότερους κρίκους από τους χαμηλότερους και να βρούμε μια άλλη αρμονία πιο δυναμική και πιο πνευματική, τραβώντας τα σχοινιά των υψηλότερων κρίκων.

Αυτό είναι η τέχνη του να ζεις και να εξελίσσεσαι και είναι μία τέχνη και όχι τεχνική, που προϋποθέτει προσωπική βίωση και αγώνα συνείδησης. Εκεί το σχετικό και υποκειμενικό καλό είναι αναγκαίο και φυσικό. Το υποκειμενικό υφίσταται πάντοτε όταν υπάρχει υποκείμενο ξεχωριστά από το αντικείμενο. Κάποια στιγμή όμως όπως λέει ο Πλατωνισμός, στην διάσταση του νου, τα τρία γίνονται ένα, Ο νους (το υποκείμενο), η γνώση (το βλέμμα προς το αντικείμενο) και το νοερό (το αντικείμενο) γίνονται ένα.

Εκεί ίσως βρίσκεται ένα είδος λύτρωσης, σε φιλοσοφικό ή θρησκευτικό επίπεδο. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να γίνουμε "Ένα" εμείς οι ίδιοι, μαζί με το σχοινί και τον κρίκο, θα πρέπει να αγωνιζόμαστε προς τα εμπρός και προς τα πάνω. Και να ζούμε τις εσωτερικές κι εξωτερικές συγκρούσεις που πηγάζουν από την πολλαπλότητα των φύσεων και την διαφορετική τους σκοπιμότητα.

Σαν πνευματική ορειβασία....

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/09/2002, 02:09:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλωσήρθες Κeisatsu!!
Oπως είχε πει κι ο saman παλαιότερα η φιλοσοφία είναι καλή αλλά λίγη.
Ευχαρίστως θα συμφωνήσω μαζί σου και με τον thoth σε φιλοσοφικό επίπεδο.
Αλλά σε επίπεδο εμπειρίας μπορώ να σε διαβεβαιώσω οτι το κακό υπάρχει και είναι απερίγραπτα ανατριχιαστικό.
Δεν είναι απλά άγνωστο και αβέβαιο.
Είναι χειροπιαστό και το νιώθεις με όλη σου την ύπαρξη.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Keisatsu
Μέλος 1ης Βαθμίδας


147 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/09/2002, 10:56:56  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Keisatsu  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλώς σας βρήκα όλους!

thoth θα συμφωνήσω μαζί σου όσον αφορά
την πολυπλοκότητα της φύσης του ανθρώπου
και των πολλαπλών κρίκων-σχέσεων που συνάπτει.
Απλά προσπάθησα να περιγράψω πως δεν έχει νόημα το
κακό (σκέτα) αλλά το κακό ΜΟΥ, κακό ΣΟΥ, κακό ΜΑΣ, κτλ.

nagual πράγματι μόνη της η φιλοσοφία είναι λίγη.
Το υπόλοιπο που συμπληρώνει το πάζλ είναι
ο πειραματισμός και η πάρατήρηση των αποτελεσμάτων.
Ισως είναι αυτό που ονομάζεις εμπειρία.

Στο θέμα του κακού, δεν πιστεύω στο υπερ- μετά- φυσικό.
Κάθε γεγονός είναι για μένα φυσικό, απλά ορισμένα
είναι ακόμα ανεξήγητα.
Συνεπώς αναγνωρίζω το κακό ως επίθετο
και όχι ως ουσιαστικό.

Καλό σαββατοκύριακο Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/09/2002, 11:55:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σας.

Από την αρχή είπα ότι αυτό το θέμα είναι περίπλοκο.

Νομίζω όμως ότι κάνουμε λάθος όταν χωρίζουμε την φιλοσοφία από την εμπειρία και την μία την κάνουμε θεωρητική και την άλλη εμπειρική. Νομίζω ότι η φιλοσοφία δεν είναι μόνο μεταφυσική. Φιλοσοφία είναι και η Κυνική και η Στωικιστική και όχι μόνο η Πλατωνική ή η Αριστοτελική. Για τους αρχαίους η φιλοσοφία ήταν η τέχνη της ευδαιμονίας όλης της ανθρώπινης φύσης και μέσα σε αυτήν ήταν αδιαχώριστες η θεωρία και η πράξη. Η φιλοσοφία δεν είναι απλά στοχασμός ή διανοουμενισμός. Αυτό πολέμησε ο Σωκράτης, αντιμετωπίζοντας τους σοφιστές.

Είναι πάντα δίπλα σου όταν η εμπειρία σου και η βίωσή σου το χρειάζονται. Σε συμβουλεύει, σε βοηθάει, σε οδηγεί σε πιο αληθινούς δρόμους δράσης.

Αν ένας άνθρωπος ζει και δρα χωρίς φιλοσοφία αντιμετωπίζει τα πάντα ως σκλάβος των προκαταλήψεών του που δεν θέλει να απελευθερωθεί από αυτές.

Η φιλοσοφία είναι πολύ πρακτική, είναι σαν την τέχνη του ξυλουργού ή του γλύπτη. Βοηθάει ώστε οι εμπειρίες, οι επιτυχίες ή οι αποτυχίες να ενταχθούν σε ένα γενικότερο πλαίσιο διάνοιας και να γίνουν, και αυτές οι εμπειρίες, υλικό για την εξέλιξη της ψυχής.

Ποτέ δεν μπόρεσα να δω την φιλοσοφία ως κονταρομαχίες λέξεων αλλά ως στομάχι που χωνεύει τις εμπειρίες και τις γνώσεις και τις κάνει σοφία και διάνοια.

Η φιλοσοφία για μένα είναι πέρα από το σχετικό καλό και κακό. Παραφράζοντας τον Μ. Αυρήλιο που έλεγε "θα οδηγήσω τον λαό προς το καλό είτε με το καλό είτε με το κακό", θα έλεγα ότι "η φιλοσοφία μας οδηγεί προς το καλό, είτε με το καλό, είτε με το κακό"

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/09/2002, 16:11:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γειά σας κι από εμένα.
Φίλε thoth δεν υποτιμώ σε καμμία περίπτωση την φιλοσοφία και δέχομαι όσα λες.
Ευχαρίστως να δεχθώ την άποψη του φίλου Keisatsu, με μεγάλη μου χαρά να δεχθώ οτι δεν υπάρχει κάτι πραγματικά κακό.
Αλλά δεν μπορώ γιατί έχω βιώσει το αντίθετο.
Θεωρίες,φιλοσοφίες κλπ ύπαρχουν χιλιάδες.Τόσες πολλές την σήμερινή εποχή που ο άνθρωπος πραγματικά έχει χάσει τον μπούσουλα.
Αυτό που σου δείχνει το ΑΛΗΘΙΝΟ είναι η εμπειρία.
Αν δεν είχα την συγκεκριμένη θα συντασόμουνα με τον Keisatsu.
Είστε ΑΠΟΛΥΤΑ ΒΕΒΑΙΟΙ φίλοι μου οτι δεν υπάρχει το κακό;
Και αν ναι,από που;Από τα βιβλία;Αυτό εγώ το βρίσκω λάθος.
Κάποιος Χριστιανός διαβάζοντας τα δικά του βιβλία θα σχημάτιζε την ακλόνητη πίστη οτι ο σατανάς υπάρχει.Και αυτό λάθος.
θα μου πείτε, και τι κάνουμε;
Μακάρι να ήξερα.Ο κάθε άνθρωπος ακολουθάει το δικό του δρόμο και ερευνάει σύμφωνα με τις δυνατότητες του και τις κλίσεις του.
Αλλά καλό είναι πριν δούμε κάτι χειροπιαστά να μην είμαστε σίγουροι γιά τίποτα.
Βασική διδασκαλία του Δον Χουάν ήταν:«το μονοπάτι που θα πάρεις να έχει καρδιά».ΑΓΑΠΗ.
Επαναλαμβάνω φίλε thoth δεν διαφωνώ με όσα λες περί φιλοσοφίας αλλά ίσως να συμπληρώσω οτι η φιλοσοφία χωρίς την ΑΡΕΤΗ είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.
Καλό απόγευμα.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Keisatsu
Μέλος 1ης Βαθμίδας


147 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/09/2002, 20:52:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Keisatsu  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πολλά και σωστά αυτά που γράψατε φίλοι μου.
Θα ξεχωρίσω δύο φράσεις που μου έκαναν ιδιέταιρη εντύπωση:

Thoth
"[Η φιλοσοφία] Βοηθάει ώστε οι εμπειρίες, οι επιτυχίες ή οι αποτυχίες να ενταχθούν σε ένα γενικότερο πλαίσιο διάνοιας και να γίνουν, και αυτές οι εμπειρίες, υλικό για την εξέλιξη της ψυχής."

Nagual
"Ο κάθε άνθρωπος ακολουθάει το δικό του δρόμο και ερευνάει σύμφωνα με τις δυνατότητες του και τις κλίσεις του."

και έτσι για να νιώσω πως προσφέρω κι εγώ κάτι:

"Επειδή η δαύγεια και η φώτιση είναι μέσα στην φύση μας,
ανακτώνται χωρίς να κουνηθούμε ούτε εκατοστό."
απόσπασμα από το Tao Te Tsing

καλή εβδομάδα
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

aenaongr
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 00:04:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους aenaongr  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος aenaongr  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Οι σκέψεις και τοποθετήσεις στο θέμα είναι εύστοχες και αξιόλογες, ας βάλω και το δικό μου πετραδάκι στη συζήτηση,

Εφόσον είμαστε σε ελευθερία να πράξουμε, το καλό και το κακό είναι εν δυνάμει δυνατότητες, εξίσου ανοικτές σε μας.

Το να τοποθετούμε το κακό σε ένα σκοτεινό θρόνο επιρροής προσπαθώντας να του φορτώσουμε όλες τις προσωπικές μας αποτυχίες είναι απλώς αποφυγή της ευθύνης που έχουμε να ζούμε, να πράττουμε και να μαθαίνουμε.

Το κακό έχει επάνω μας μόνο τη δύναμη που του έχουμε παραχωρήσει.

Συνήθως η παραχώρηση αυτή γίνεται από άγνοια. Στην ουσία πιστεύω ότι ακόμη και όταν γίνεται ηθελημένα, πάλι από άγνοια γίνεται. Υπάρχουν επίπεδα και επίπεδα άγνοιας και το χειρότερο από όλα είναι η άγνοια της ίδιας μας της άγνοιας.

Ένα ανθρώπινο ον οφείλει να είναι ενσυνείδητο και να γνωρίζει, να μην είναι μηχανή. Αλλά η "κακή" κοινωνία δεν μας το δίδαξε αποτελεσματικά αυτό, εμείς άραγε θα το κατορθώσουμε;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 00:31:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλέ μου φίλε aenaon,δεν νομίζω ότι έβαλες ένα πετραδάκι αλλά βράχο ολόκληρο στη συζήτηση.
Το μόνο που μπορώ να προσθέσω είναι...
το ξέχασα...
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 00:44:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ

όπως λέει και το μέλος "ΑΧΕΡΟΝΤΑΣ" στο τέλος κάθε μηνύματός του.

Αν και φαίνεται ο "πυθμένας" της σοφίας είναι ωστόσο μια καλή αρχή. Η αρχή της εσωτερικής αναζήτησης και φιλοσοφίας

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 02:52:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!
HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!
Αν ήταν ημέρες τα μηνύματα σου thoth θα γινόσουν 1 χρονού σήμερα.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ-ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ!!!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 10:38:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ευχαριστώ Nagual για τις ευχές σου για τα 365 μηνύματά μου.

Όπως και στα πραγματικά μου γενέθλια έτσι και εδώ άλλοι μου τα υπενθυμίζουν.

Τι να κάνω; Το έχει και το όνομά μου, εξάλλου (ΤΗΟΤΗ - Ερμής Τρισμέγιστος). Αν δεν στέλνει τόσα μηνύματα ένας αγγελιοφόρος των Θεών ποιος άλλος θα τα στέλνει;;;;

Ευχαριστώ και πάλι. Τι να σου ευχηθώ;

Α, κάτι σύντομο και εφικτό. Να τα εκατοστήσεις!!! (τα μηνύματα)

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
aenaongr
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/09/2002, 20:45:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους aenaongr  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος aenaongr  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Αγαπητέ nagual, για τον συγκεκριμένο βράχο υπάρχει ειδικό συνεργείο του οποίου ξεχνάω συνεχώς το τηλέφωνο...

Ευχές και από μένα στον "Αγγελιοφόρο" για τοποθετήσεις χειρουργικής ακρίβειας ανάμεσα στα "βράχια" που αφήνουμε εμείς οι επισκέπτες...


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/10/2002, 10:25:30  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
FILOI MOU KALHAMRA SE OLOUS SAS.
THA EITHELA NA SAS RWTHSW BOREI NA PSOSDIORISTEI TO KAKO ??????????
BOREI NA PEI KANENAS PWS AYTO EINAI KAKO H AYTO EINAI KALO ????????

EYXARISTW.

** FWS PERISSOTERO FWS **
** EAN NIOSEIS THN SKIAS SOU NA FEYGEI MHN GYRISEIS PISW NA THN KOITAXEIS **Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

aenaongr
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/10/2002, 23:51:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους aenaongr  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος aenaongr  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

THA EITHELA NA SAS RWTHSW BOREI NA PSOSDIORISTEI TO KAKO ??????????
BOREI NA PEI KANENAS PWS AYTO EINAI KAKO H AYTO EINAI KALO ????????

Αγαπητέ AVATAR, η ερώτησή σου συμπίπτει με το θέμα της συζήτησης.
Αυτό που θα είχε ενδιαφέρον να ρωτήσουμε ίσως θα ήταν: αν μπορούσαμε να προσδιορίσουμε το κακό, θα μπορούσαμε και να το αποφύγουμε;

Ας πούμε, "τα Greeklish είναι κακό πράγμα σε μια συζήτηση" δεν μπόρεσες όμως να τα αποφύγεις.

Μήπως το κακό είναι "αναγκαίο κακό";


Τι το ον αεί, γέννεσιν δε ουκ έχον, και τι το γιγνόμενον δε αεί, ον δε ουδέποτε;Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/10/2002, 02:23:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Στις ερωτήσεις που έθεσες φίλε Αvatar η γνώμη μου είναι οτι το κακό μπορεί να προσδιοριστεί.
Αλλά όχι από εμάς.Εμάς λέγοντας, εννοώ ανθρώπους οι οποίοι τελούν υπό σύγχυση και ΑΓΝΟΙΑ(oπως έχει τονιστεί επανειλημένα σ‘αυτή τη γωνιά του forum).
Πόσο μάλλον όταν αυτή η σύγχυση και η άγνοια συνοδεύονται από διάφορα κόμπλεξ,εγωισμούς,αλαζονείες,μνησικακίες,τραυματικές παιδικές εμπειρίες κλπ κλπ του εσωτερικού μας κόσμου και υποσυνείδητου.
Θα μπορούσα να μας παρομοιάσω με τυφλούς και από τους τυφλούς δεν έχεις μεγάλες απαιτήσεις προσδιορισμού.
Νομίζω οτι όσο προχωράει ο άνθρωπος στην ατραπό της ΓΝΩΣΗΣ και της ΑΡΕΤΗΣ αρχίζει σιγά σιγά να βλέπει αμυδρά στην αρχή κάποια σχήματα θολά και αφηρημένα ώσπου να επαναποκτήσει πλήρως την όραση του.
Στο ερώτημα σου φίλε aenaon αν προσδιορίζοντας το κακό θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε πιστεύω πως ναι, αρκεί να έχουμε ΑΡΕΤΗ και ΘΕΛΗΣΗ.
Αυτά είναι τα όπλα μας.ΓΝΩΣΗ,ΑΡΕΤΗ,ΘΕΛΗΣΗ.Και τα τρία ισάξια.
Οσον αφορά το αναγκαίο κακό που λες,υποστηρίζω και εγώ την αναγκαιότητα του κακού στον κόσμο της πλάνης που ζούμε σαν απαραίτητο στοιχείο γιά να αποκτήσουμε ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΗ και να στραφούμε με την θέληση μας προς το ΚΑΛΟ ή ΑΛΗΘΙΝΟ αν προτιμας.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

aenaongr
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/10/2002, 00:50:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους aenaongr  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος aenaongr  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Διαφωνώ. Κατά την άποψή μου η Γνώση, η Αρετή και η Θέληση δεν είναι όπλα αλλά στόχοι, επιτεύγματα.

Βέβαια, το σημείο της διαφωνίας σε κάθε συζήτηση βρίσκεται στην περιφέρεια των πεποιθήσεών μας και ποτέ στο κέντρο της συνείδησής μας. Εκεί συμφωνούμε όλοι.

Εκεί ίσως και να βρίσκεται ο σπόρος της Γνώσης, της Αρετής και της θέλησης για να "πολεμήσουμε". Με αυτό τον τρόπο διαφωνόντας καταλήγω να συμφωνήσω.

Τι το ον αεί, γέννεσιν δε ουκ έχον, και τι το γιγνόμενον δε αεί, ον δε ουδέποτε;Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/10/2002, 01:50:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Συμφωνώ αεναον.Καταλήγοντας όμως θα διαφωνήσω.
Σοβαρά τώρα.
Και εγώ, έτσι όπως εννοείς(αν κατάλαβα καλά) τις ΓΝΩΣΗ-ΑΡΕΤΗ-ΘΕΛΗΣΗ τις θεωρώ στόχους-επιτεύγματα.
Αλλά εγώ εννοούσα πχ την γνώση σαν αφηρημένη κατάσταση η οποία στοχεύει προς την ΣΟΦΙΑ.
Την αρετή το ίδιο, η οποία στοχεύει προς την ΑΓΙΟΤΗΤΑ(ίσως δεν είναι σωστός ο όρος).
Και μία ερώτηση:Αν αυτά τα 3 είναι οι στόχοι μας τότε ποιά είναι τα όπλα μας;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

aenaongr
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/10/2002, 00:02:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους aenaongr  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος aenaongr  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

...Αν αυτά τα 3 είναι οι στόχοι μας τότε ποιά είναι τα όπλα μας;

Ναι, αγαπητέ nagual, επειδή οι λέξεις χρειάζονται όλο και περισσότερες λέξεις για να τις επεξηγήσουν είμαστε υποχρεωμένοι να παίζουμε αυτό το αέναο(ν) παιχνίδι της συμφωνίας και της διαφωνίας.

Πρίν αναζητήσεις όπλα πρέπει να διευκρινίσεις τον εχθρό σου. Μέχρι ένα σημείο οι λέξεις σε βοηθούν να το κάνεις αυτό, από ένα σημείο και μετά βοηθούν τον εχθρό σου.

Έτσι καλοί είναι οι στόχοι, όπως και να τους ονομάσουμε. Ποιά είναι όμως εκείνη η δύναμη που είναι εχθρός των λέξεων; Αυτό είναι το μόνο αποτελεσματικό όπλο που έχουμε.

Δεν μπορείς να πολεμήσεις το σκοτάδι με σκοτάδι. Δεν μπορείς να νικήσεις το νου με το νου. Πρέπει να καταφύγεις σε άλλα μέσα.

(εντός παρένθεσης)
Όταν ένα μικρό παιδί κάθε μέρα που βγαίνει από την πόρτα του, το κάνουν μαύρο στο ξύλο καμμιά ντουζίνα μαντράχαλοι, τί κάνει; τι ελπίδα νίκης έχει; Τι όπλο μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μικρό παιδί εναντίον τους; Κάποιον φωνάζει, έτσι δεν είναι;
(τέλος παρένθεσης)

Η πειθαρχία βοηθάει να αντέχει κανείς τη μάχη αλλά η προσευχή είναι που κρίνει το αποτέλεσμα.


Τι το ον αεί, γέννεσιν δε ουκ έχον, και τι το γιγνόμενον δε αεί, ον δε ουδέποτε

Edited by - aenaongr on 14/10/2002 21:42:14Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

nagual
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/10/2002, 00:50:05  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους nagual  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
H AΘΩΟΤΗΤΑ.
ερώτηση σου:Τι όπλο μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα παιδί εναντίον τους;
αυθόρμητη απάντηση:την αθωότητα.
Μήπως είναι αυτό που έχουμε χάσει και ψάχνουμε στα βιβλία σαν λυσασμένοι να βρούμε τι μας λείπει;Και παραφουσκώνουμε τον εγκέφαλο μας με ατελείωτες πληροφορίες;
Μήπως είναι τόσο απλά τα πράγματα και ταυτόχρονα τόσο δύσκολα;
Η ΧΑΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑ.
Νομίζω και ο Ιησούς το είπε καθαρά και ξάστερα:
...των γαρ τοιούτων εστίν η βασιλεία του θεού.
αμήν λέγω υμίν,ος εάν μη δέξηται την βασιλείαν του θεού ως παιδίον,ου μη εισέλθη εις αυτήν...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

AVATARGR
Πρώην Συνεργάτης

Greece
4317 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/10/2002, 14:36:29  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
KALHMERA PEDIA.
SYMFONW *** APOLYTA *** ME TON nagual PWS ΓΝΩΣΗ,ΑΡΕΤΗ,ΘΕΛΗΣΗ
TA KATAKTAS ME THAROS KAI KOURAGIO.

GIA NA PROXORITHEIS

FILE MOU aenaongr NOMIZW PWS H PARABOLH ME TO PEDAKI DEN EINAI DOKIMI
GIA AYTO TOULAXISTON POU SYZHTAME.

EYXARISTW.

** FWS PERISSOTERO FWS **
** EAN NIOSEIS THN SKIAS SOU NA FEYGEI MHN GYRISEIS PISW NA THN KOITAXEIS **Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 6 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.171875
Maintained by Digital Alchemy