Συγγραφέας |
Θέμα |
|
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
India
6464 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/08/2004, 06:31:58
COMENT:Bernini tackles a theme, as old as the tradition of images: the female principal transmuted by the action of the male principal. The two figures are situated in space with a subtle displacement of their bodies. Almost indescribable is the gesture of the angel-satyr, shown as he draws the dart from the female body, caught in momentary abeyance before it falls back. The figures are brought to life before our eyes. The centre of gravity of the complex mass of marble is shifting: the saint is sinking down (her symbolic foot emerging), and the young satyr moves into the forefront. The focal point of the whole is in that flame-tipped arrow so vividly described by St Teresa of Avila in her spiritual autobiography. .... (επεται η συνεχεια ...στα Ελληνικα...:) Paramatma...
|
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
India
6464 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/08/2004, 07:32:49
-μικρα "αποσπασματα"* απο ενα ακομη αριστουργημα ως να κυλησουμε.."to the point..."- [Φωτια…
Η σημειωση ανεφερε ότι το περηφημο αγαλμα του Μπενινι Ηεκσταση της αγιας Τερεζας λιγο μετα τα αποκαληπτηρια του ειχε μετακινηθει από το Βατικανο.Δεν ηταν μονο αυτό που κινησε το ενδιαφερον του.Γνωριζε ηδη αρκετα για την πολυταραχη του συγκεκριμενου γλυπτου.Παροτι ορισμενοι τη θεωρουσαν αριστουργημα,ο Παπας Ουρβανος ο Η΄ ειχε απορρψει την Εκσταση της αγιας Τερεζας ως εργο τολμηρο για οτ Βατικανο.ετσι το γλυπτο ειχε εξοριστει σε καποιο ασημο παρεκκλησι στηνναλλη ακρη της πολης.Αυτό που του τραβηξε την προσοχη του Λαγκτον ηταν ότι το εργο ειχε καταληξει τελικα σε μια από τις εκκλησιες που ειχε στη λιστα του.επιπλεο,συμφωνα με τη σημειωση,το γλυπτο ειχε μεταφερθει εκει «per suggerimento dell’artista» (-κατοπιν προτασης του καλλιτεχνη-Πλατωνακο που εισαι;/μετεφρασε σωστα η διαισθησις ..;οντως:] ....>
|
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
India
6464 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/08/2004, 07:34:38
"Με προταση του καλλιτεχνη"; Ο Λαγκτον ειχε μπερδευτει.Δεν ηταν δυνατον να ειχε εξοριστει το αριστουργημα του σε καποια πανελως απομερη και αγνωστη τοποθεσια. Ολοι οι καλλιτεχνες ηθελαν τα εργα τους σε κεντρικα σημεια,όχι σε καποιο απομακρυσμενο… Ο Λαγκτον διστασε .Εκτος αν..Φοβοταν ακομη και να εξετασει την πιθανοτητα..ηταν δυνατον;Ειχε δημιουργησει εσκεμμενα ο Μπενινι να γλυπτο τοσο τολμηρ ώστε ν’αναγκασει το Βατικανο να το κρυψει σε καποιο απομακρυσμενο σημειο.Ένα σημειο το οποιο ισως θα μπορουσε να προτεινει ο ιδιος οΜπενινι;Καποια απομερη εκκλησια που βρισκοταν ακριβως προς την κατευθυνση που υποδεικνυε η πνοη του αναγλυφου του πουνεντη;Πανω που αρχισε να τον κυριευει ο ενθουσιασμος,η αοριστη εικονα του γλυπτου όπως ερχοταν στο μυαλο του τον εριξε και παλι σε σκεψεις,καθως το εργο δεν ειχε καμμια σχεση με τη Φωτια. Το γλυπτο το ειχε δει,ειχε κάθε άλλο παρα επιστημονικο χαρακτηρα..Πορνογραφικο ισως,όμως οπωσδηποτε όχι επιστημονικο. Ενας Αγγλος κριτικος ειχε καταδικασει την Εκσταση της Αγιας Τερεζας ως το «πλεον ακαταλληλο στολιδι για χριστιανικη εκκλησια».Ολαγκτον σιγουρα καταλαβαινε γιατι το γλυπτο προκαλουσε τετοιες αντιδρασεις.Παροτι σμιλεμενο με απαραμιλλη τεχνη ,αναπριστουσε την αγια Τερεζα ξαπλωμενη ανασκελα,παραδομενη στον παροξυσμο ενός οργασμου που εκανε το σωμα της να συσπαται,ένα θεαμα μαλλον ακαταλληλο για το Βατικανο… |
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
India
6464 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/08/2004, 07:36:52
Ο Λαγκτον βρηκε γρηγορα τη σελδα του καταλογου με την περιγραφη του εργου.Όταν ειδε το σκιτσο,εντελως αναπαντεχα,οι ελππιδες του αναθερμανθηκαν.Ηαγια Τερεζα πραγματι φαινοταν ν’απολαμβανει μια μοναδικη εμπειρια,όμως στο γλυπτο υπηρχε και μια άλλη φιγουρα,την οποια ο Λαγκστον ειχε ξεχασει… Ενας αγγελος. Ξαφνικα στο μυαλο του αναδυθηκαν ενδιαφερουσε λεπτομερειες του θρυλου… Η Τερεζα ηταν μια καλογρια η οποια ανακυρηχτηκε αγια όταν ισχυρυστηκε ότι ενας αγγελος την ειχε επισκεφτει την ωρα που κοιμοταν.Οι κακες γλωσσες αργοτερα διεδωσαν οτ η εμπειρα αυτή ηταν περισσοτερο σαρκικη παρα πνευματικη.Στο κατω μερος της σελιδας ο Λαγκτον διεκρινε ένα γνωριμο αποσπασμα.Τα λογια της ιδιας της αγιας Τερεζας στις Εξομολογησεις της αφηναν πολύ λιγα πραγματα στην φαντασια του αναγνωστη: […]Η μεγαλη χρυση του λογχη,διαπυρη,βυθιστηκε μεσα μου πολλες φορες,φτανοντας μεχρι τα σωθικα μου[…]μια γλυκα τοσο απολυτ,που θα ευχοταν κανεις να μην τελειωσει ποτε.Ο Λαγκτον χαμογελασε. «Αν αυτό δεν ηταν συγκαλυμμενη αναφορα σε μια συναρπαστικη σεξουαλικη εμπειρια,δεν ξερω τι είναι»..Η περιγραφη του εργου στον καταλογο τον εκανε να χαμογελασει ξανα.Παροτι γραμμενη στα ιταλικα,μπορουσε να διακρινει τη λεξη «fuoco» τουλαχιστον 6 φορες. […]η λογχη του αγγελου κατεληγε σε μια αιχμη φωτιας… […]το κεφαλι του αγγελου πειρεζωναν γλωσσες φωτιας… […]η γυναικα συσπαται,παραδομενη στη φωτια… Ολαγκτον δεν ειχε πεισει εντελως μεχρι που εριξε μια δευτερη ματια στο σκιτσο.Η πυρινη λογχη του αγγελου ηταν υψωμενη και εδειχνε προς καποια κατευθυνση. «Ψηλα αγγελων χαρη σ’οδηγει.».Ακομη και το αγγελικο ταγμα που ειχε επιλεξει ο Μπενινι φαινοταν να εχει ξεκαθαρο συμβολισμο. «Είναι σεραφειμ»,συνειδητοποιησε ο Λαγκτον. «Σεραφιμ σημαινει φλεγομενος»… Ορομπερτ Λαγκτον δεν ηταν ανθρωπος που αναζητουσε καποιο ανωτερο,θεικο νοημα στα πργμτ,όμως όταν διαβασε τονομα της εκκλησιας οπου φιλοξενουνταν τωρα το γλυπτο αποφασισε ότι ισως και να πιστευε τελικα στον θεο. Σαντα Μαρια ντε λα Βιτορια. «Βιτορια»,σκεφτηκε ,χαμογελωντας πλατια. «Τελεια!» …
*Illyminati--Dan Brown(Oι Πεφωτισμενοι...)
....>>2the point...
|
El Morya
Νέο Μέλος
Qatar
27 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/11/2005, 00:49:53
Αδέλφια χαίρεσθε!Η Αγια Τερέζα τρυπιέται από το βέλος της θεϊκής αγάπης και φτάνει σε Έκσταση.Η αναπαράσταση είναι γεμάτη αντιφατικά(?) συναισθήματα.Στο πρόσωπο της Άγιας εκφράζονται παράλληλα μια απέραντη ικανοποίηση αλλά και βαθύτατος πόνος.Απο την άλλη ο άγγελος που εκτοξεύει το βελος,φοράει ένα χαμόγελο γεμάτο φρίκη αλλά και συμπόνια.Αυτα τα αντίθετα φαινομενικά συναισθήματα δημιουργούν αυτό που ονομάζουμε Έκσταση. Ο καλλιτέχνης μας δίνει ένα σαφές μήνυμα: ο πόνος και η ευχαρίστηση ταυτίζονται. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε φτιάξει πολλές λέξεις για να περιγράψουμε τις ήπιες κυρίως καταστάσεις που βιωνουμε,όμως σχεδόν καμία για να αποτυπώσουμε τις παρά πολύ Οξυμενες.Αυτο συμβαίνει γιατί όταν οξυνθεί πολύ οποιοδήποτε συναίσθημα χάνει την ταυτότητα που νοητικά του έχει αποδωθει.Ετσι συμβαίνει και εδώ.Εχουμε να κάνουμε με όξυνση της θρησκευτικής λατρείας με αποτέλεσμα να χάνεται η διαφοροποίηση του πόνου με την ευχαρίστηση. Αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να γίνει κατανοητό σε περίπτωση που βιωθει.Η έκσταση περιέχει αντιφατικές έννοιες που όμως τις υπερβαίνει δηλαδή τις ενώνει και δημιουργεί τον εαυτό της.Ο πόνος πρέπει να γίνει κατανοητό από την ανθρωπότητα ότι είναι εδώ γιατί Διευρύνει την Συνείδηση όπως και η ευχαριστηση.Ειναι γνωστό ότι όλοι μιλάμε για την «σκληρή πραγματικότητα».Την χαρακτηρίζουμε έτσι γιατί την αντιλαμβανόμαστε πάντα μέσω του πονου.Οταν πονάμε προσγειωνόμαστε δηλαδή αποκτάμε συνείδηση της «πραγματικότητας».Στην ουσία όταν πονάμε η συνείδηση σταματά να αποξενώνεται από το σώμα και γίνεται ένα με αυτό.Με αυτόν τον τρόπο η συνείδηση διευρηνεται.Γιατι το σώμα μπορεί να μετατρέψει τον πόνο σε ευχαριστηση.Τον πόνο το σώμα τον αντεχει.Το εγώ δεν τον αντεχει.Προκειται για την χειρότερη αποχώρηση του ανθρώπου από την ουσιαστική του φυση.Αποτελεσμα αυτής της αποχώρησης είναι ο πόνος να Διπλασιαζεται.Αν ο άνθρωπος αποδεχόταν τον πόνο δεν θα πόναγε τοσο.Η άρνηση αναπόφευκτα μας οδηγεί σε στένεψη της συνείδησης. Η Αγια πονά εμπεριέχοντας όμως και μια βαθιά ικανοποίηση γι αυτό βιώνει την εκσταση,ο νους της σταματά να είναι δυιστικος με αποτέλεσμα το βίωμα να είναι αγνό και αυθεντικο,ετσι οδηγείται στο θεικο,ετσι οδηγείται στην υπέρβαση. Γι αυτό και ο άνθρωπος αν θέλει να διευρύνει την ύπαρξη του μπορεί να το κάνει μονάχα μέσα από τον κακοτράχαλο δάσκαλο τον Πονο.Οποιος κηρύσσει ότι ο πόνος δεν είναι απαραίτητος για την εξέλιξη του,δεν έχει ουσιαστικά Πραγματική Γνώση της Φύσεως της φύσης του. Πραγματικα ένα πολύ ξεχωριστο θεμα Αtma. Ευχαριστώ.
"Κύκλου Λήξαι" Edited by - El Morya on 05/11/2005 00:52:18
|
orfeas7
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
322 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/11/2005, 09:04:34
quote: Ο πόνος πρέπει να γίνει κατανοητό από την ανθρωπότητα ότι είναι εδώ γιατί Διευρύνει την Συνείδηση...
Αυτό πάει πολύ. Εγώ θα έλεγα ότι την περιορίζει εκτός και αν είσαι μαζόχας. _____________________ Δεν έχει σημασία τι θέλουμε, ούτε τι μπορούμε... αλλά τι κάνουμε!
|
El Morya
Νέο Μέλος
Qatar
27 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/11/2005, 15:46:38
Αδελφέ ορφεα7Η ανθρωπότητα αν παρατηρήσεις ,θα δεις ότι επίμονα αποφεύγει δυο πραγματα.Τον πόνο και τον θανατο.Ολος ο πολιτισμός της είναι μια Αρνηση.Ακομα και οι θρησκείες είναι φτιαγμένες έτσι ώστε να υπόσχονται μετά θάνατον καταστάσεις που δεν υπάρχει πόνος παρά μόνο αιώνια ζωη.Η προσπάθεια του ανθρώπου να αποφύγει τον πονο,συρρικνωνει την συνείδηση του.Αυτη είναι η άποψη μου. Για να γίνει πιο κατανοητή,η έκσταση της Αγίας Τερέζας θα ήταν χρήσιμο να την συγκρίνουμε με τον γνωστικό μύθο της πτώσεως της Σοφίας. Και στις δυο περιπτώσεις το στοιχείο της Έκστασης μέσω το πόνου είναι καθολικό. Η Σοφία στην προσπάθεια της να ενωθεί με τον Πατέρα-Δημιουργό φέρεται «εγωιστικά» νομίζοντας ότι μπορεί να ενωθεί μαζί του χωρίς την επέμβαση του Χριστου.Ο Χριστός με την δύναμη του Σταυρού που συμβολίζει τα όρια μεταξύ των Αιώνων πέφτει στον πόνο και στα πάθη προσπαθώντας να δείξει στην Σοφία ότι ο δρόμος για τον Θεό περνά μέσα από αυτόν και τον σταυρο.Η Σοφία τότε σταματά να βρίσκεται σε σύγχυση και φτάνει σε Έκσταση μέσω του Πονου,που μέχρι τότε προσπαθούσε να τον αποφυγει.Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την Αγια Τερεζα.Στην προσπάθεια της να ενωθεί με τον Θεό δέχεται το βέλος που συμβολίζει για μένα ότι ο Στόχος που έθεσε μπορεί να επιτευχθεί μέσω της Αποδοχή του Πόνου. Έτσι φτάνει στην Εκσταση,αφηνοντας το Εγώ της να διαλυθεί μέσω του πόνου. Το σώμα έχει την δυνατότητα να πολώνει τις συγκινησεις,το «εγώ» όμως δεν έχει. Είναι σαν τον θεό Σίβα που χορευει.Η Καταστροφή και ο Θάνατος απευθύνονται στο Εγω,ο χορός του όμως είναι ανανεωτικός και η κίνηση του χεριού του μας δείχνει ότι δεν χρειάζεται να φοβομαστε,μιας και αλλάζει μονάχα επιφανειακά τους κόσμους αλλά δεν διαλύει την αρχική μας Ουσία. Ευχαριστώ. "Κύκλου Λήξαι"
|
velial
Μέλος 3ης Βαθμίδας
601 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/11/2005, 04:32:42
Η εξέλιξη πονάει. Ο πόνος δεν εξελίσσει._________________________ Tότενες το μαύρο φίδι το διπλό του το γλωσσίδι πίσω από την αστοιβιά βγάζει και κουνάει με βιά:
"Φως ζητάνε τα χαϊβάνια κι' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια, μα θεοί κι' όξαποδώ κει δεν είναι παρά δώ." |
orfeas7
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
322 Μηνύματα |
Απεστάλη: 13/11/2005, 01:51:38
Ο πόνος ίσως να έχει προσφέρει σε μερικές πτυχές της ζωής και της κοινωνίας. Μεγάλοι καλιτέχνες, άνθρωποι που προσέφεραν έχουν ξεπηδήσει από τον πόνο. Τον πόνο που προκαλεί η φτώχεια, μια χαμένη αγάπη, ένα αγαπημένο πρόσωπο που φεύγει. Αυτό δέχομαι ότι διευρύνει το πνέμα. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ ότι αυτοί που αυτομαστιγώνονται, ή σερνονται γονατιστοί, ή τρυπιούνται, ή φορούν ζώνες με αγκάθια προκειμένουν να αποδείξουν την πιστη τους σε μία θρησκεία ή σε έναν θεό που έχουν πλασει στο κεφάλι τους όπως τον θέλουν, μπορουν με αυτόν τον τρόπο να διευρύνουν το πνεύμα τους. Ακόμη και αν το διευρύνουν δεν το έχουν δείξει πουθενά. Ο πόλεμος προκάλεσε πόνο στην καρδιά του μεγάλου Βασίλη Τσιτσάνη και έγραψε την Συνεφιασμένη Κυριακή. Τί έκαναν όλοι οι άλλοι(σωματικά πονεμένοι); _____________________ Στην κολυμπήθρα ρίξανε νερό αλκοολούχο και τ'ονομα που μου 'δωσαν ήταν χαμένο ρούχο... |
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 16/11/2005, 11:52:42
quote: Η εξέλιξη πονάει. Ο πόνος δεν εξελίσσει.
ΣΩΣΤΟΣ ΚΑΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΥΒΕΙ ΕΝΑΝ <<ΑΘΕΟ>> ΜΕΣΑ ΤΟΥ.
|
Krisnna
Πλήρες Μέλος
Greece
1040 Μηνύματα |
Απεστάλη: 17/11/2005, 19:27:29
Σάν πόνο μπορούμε να χαρακτηρίσουμε πολλά πράγματα : Το άγχος, την ανασφάλεια, τον φόβο για το μέλλον, την πίκρα μας απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις του παρελθόντος - παρόντος, την αχαριστία, την οργή, την θλίψη ... πολλές φορές μας δημιουργούν καλλιτεχνικές διαθέσεις. Και οι καλλιτεχνικές διαθέσεις μας οδηγούν στην δημιουργία που μας κάνει πιό ολοκληρωμένα πνεύματα, ένα βήμα πιό κοντά στον δημιουργό. Φυσικά και φίλε Orfea οι μεγάλοι καλλιτέχνες απο τον πόνοι ξεπηδάνε, και οι καλλιτέχνες είναι πραγματικά οι καλύτεροι και πιό ολοκληρωμένοι άνθρωποι. http://www.seasite.niu.edu/Indonesian/Indonesian_Elections/Indo-pemilu99/21.jpg "Non, nisi parento, vincitur" ΒΑΚΩΝ
|
|
|
ESOTERICA.gr Forums !
|
© 2010-11 ESOTERICA.gr
|
|
|
|