Συγγραφέας |
Θέμα |
|
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 13:30:46
Οι μουσικές κλίμακες έχει αποδειχθεί ότι ακολουθούν μαθηματικές ακολουθίες και οι συχνότητες μεταξύ των νοτών είναι κλιμακωτά και αναλογικά διαβαθμισμένες.Είναι λοιπόν η μουική ένα ''μαθηματικό'' δημιούργημα του ανθρώπου ή είναι κάτι ''ανώτερο'' και τέλειο...? Υπάρχει περίπτωση να αποκρυπτογραφηθούν κρυφά μυνήματα μέσω της μουσικής...? |
Burbulithra54
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
88 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 14:41:54
Ειμαι αποφοιτη του ωδειου του Κωστα Κλαββα με ειδικοτητα στο κλασσικο πιανο και κλασσικο τραγουδι.Κατα καιρους η καθηγητρια μου,μου ειχε μιλησει για μυστικους μουσικους κωδικες.Χαρακτηριστικα,πανω σε μια σονατα του Mozart,την οποια μελετουσα εκεινη την εποχη.Για να ειμαι ειλικρινης,δεν ειχα ασχοληθει ποτε με το να ψαξω για μυστικους κωδικες σε μουσικα κομματια,αλλα τωρα που εθιξες αυτο το θεμα,θα ελεγα οτι μου δημιουργηθηκε ενα μικρο ερεθισμα.Εχεις ποτε επιχειρησει να αποκωδικοποιησεις καποιο μουσικο κομματι?Ειχε αποτελεσματα? |
wolfowitz
Μέλος 2ης Βαθμίδας
307 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 18:41:13
η μουσικη σημειογραφια στην ευρωπη γινοταν με γραμματα της αλαφαβητουκαποια αφιερωμενη στον Μπαχ σονατα ξεκινα με τις νοτες: BACH
|
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 19:32:54
Δεν έχω προσπαθήσει να αποκωδικοποιήσω κάποιο τραγούδι(θέλει πολύ δουλειά...).Πάντως επειδή ασχολούμαι με τη μουσική έχω διαπιστώσει τη μαθηματική δομή της μουσικής και δεν μπορεί να είναι τυχαίο πως σε ανα δύο οκτάβες αν διαιρέσεις τη συχνότητα της πρώτης και της τελευταίας νότας βγαίνει ο ίδιος λόγος... |
Χρήστος Κ
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
75 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 21:12:20
Βεβαιως και εχει σχεση με φυσικομαθηματικα..Ασχολουμαι χρονια με τη μουσική και γνωρίζω καλα τη βυζαντινή..Προσωπικα πιστευω πως δεν υπαρχουν μυστικοι κωδικες..Υπαρχουν όμως πολλα πραγματα να ψαξει κανεις..Πρεπει να ξερεις οτι στη βυζαντινη μουσική δεν υπαρχουν μονο τονοι και ημιτονια αλλα παρα πολλα αλλα διαστηματα που δίνουν ομορφια στα τραγουδια..Οι κλίμακες τις βυζαντινής μουσικής είναι πανω απο 100!(Οι περισσοτερες είναι αραβοπερσικής προελευσης και ξεκίνησαν απο την αρχαία Ελλαδα).. Ο λόγος των συχνοτητων δυο φθόγκων(νότες),ποικήλει αναλόγα με την κλίμακα και είναι αποδεδειγμενος απο φυσικομαθηματικής πλευρας.. Π.χ ο ελάσωνας (διαστημα 8 μοριών αν θεωρήσουμε το ημιτόνιο 6), εχει λόγο 16/15..Μπορω να σου συστήσω πολλα θεωρητικά βιβλια, καποια αλλη φορα όμως γιατι τωρα δεν είμαι σπιτι.. |
Χρήστος Κ
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
75 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/02/2006, 21:14:50
quote:
Π.χ ο ελάσωνας
Ο ελαχιστος ηθελα να πω.. |
Logical
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
98 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 02:55:23
quote:
η μουσικη σημειογραφια στην ευρωπη γινοταν με γραμματα της αλαφαβητουκαποια αφιερωμενη στον Μπαχ σονατα ξεκινα με τις νοτες: BACH
Οι νότες σύμφωνα με τα γράμματα της αλφαβήτου είναι οι εξής: Ντο - C Ρε - D Μι - Ε Φα - F Σολ - G Λα - A Σι - B Νότα με το γράμμα Η δεν υπάρχει. Τώρα αν κάποια κομμάτια περιέχουν μηνύματα αντικαθιστώντας τις νότες με τα γράμματα αυτό είναι όντως παράξενο και θέλει ψάξιμο. Logical
|
wolfowitz
Μέλος 2ης Βαθμίδας
307 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 04:21:00
quote: Νότα με το γράμμα Η δεν υπάρχει.
στο γερμανικο συστημα Η ειναι το Β (B♮) και Β το Βυφεση (B♭)(αν θυμαμαι καλα) Edited by - wolfowitz on 09/02/2006 04:23:11 |
Δύναμη Βρίλ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 10:19:44
quote:
quote: Νότα με το γράμμα Η δεν υπάρχει.
στο γερμανικο συστημα Η ειναι το Β (B♮) και Β το Βυφεση (B♭)(αν θυμαμαι καλα) Edited by - wolfowitz on 09/02/2006 04:23:11
Σωστά θυμάσαι ! Αλλά τι το ιδιάιτερο τώτα, άν οι πρωτες 4 νότες είναι Β-Α-C-H Κώδιακας ? άντε ότι είναι. Και Beethoven, Mozart ή Brahms,΄με ποιές νότες θα γραφόντουσαν ? Έχετε σκεφτεί ποτέ, ότι κάποιος "δεξιοτέχνης" αρέσκεται στο να "παραβγαίνει" τους άλλου "μαστόρους" σε μαεστριά, τέχνη ή δεξιοτεχνία ? Ας πούμε λοιπόν, ότι η αφιέρωση θα γινόταν 110% επιτυχία, άν ξεκινούσε με τις νότες Β-Α-C-H Και αυτό το κάνει "μυστικό κώδικα" ? Τι μυστικό ? Αφού είναι εμφανές !
|
wolfowitz
Μέλος 2ης Βαθμίδας
307 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 11:17:41
δεν ειπα οτι ηταν κανενα μεγαλο μυστικο! εκανε πλακα ο συνθετης (δυστυχως δεν θυμαμαι ποιος ηταν) και ηταν εμφανεστερο του εμφανους και μαλιστα λιγο κρυοκωλο και κιτσ παρομοια κολπακια και αστεια ηταν αρκετα συνηθισμενα αλλα συνηθως τα καταλαβαιναν οι γνωστες της μουσικης αρα... κωδικας μεταξυ μυημενων κατα καποιον τροπο (οι μυημενοι ως γνωστον δεν ασχολουνται και με πολυ σοβαρα πραγματα) Edited by - wolfowitz on 09/02/2006 11:21:29 |
Δύναμη Βρίλ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 12:33:47
quote: (οι μυημενοι ως γνωστον δεν ασχολουνται και με πολυ σοβαρα πραγματα)
Μυημένε μου ... εσύ |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 14:20:11
''Δύναμη Βριλ''συμφωνώ μαζί σου.Δεν είναι εύστοχο να αποκαλούμε τα διάφορα τεχνάσματα που βασίζονται στη μαθηματική δομή της μουσικής''μυστικούς κώδικες''.Εγώ με τον όρο αυτό δεν εννοούσα το συμβολισμό των νοτών με γράμματα,αλλά τα άρτια και συμμετρικά τοποθετημένα φάσματα συχνοτήτων που καλύπτει ένας τόνος ή μια οκτάβα π.χ.Δεν μπορεί να είναι τυχαίο που διάφορες παραλλαγές κλιμάκων(Dorian,Myxolydian,Aeolian....)άμα διαιρεθούν(στις συχνότητες)με τις αρχικές κλίμακες δίνουν τον ίδιο λόγο...Επίσης τα σύνολα των συχνοτήτων σχηματίζουν γραφικές παραστάσεις που ανήκουν στην ίδια συνάρτηση με τις ''μητέρες'' κλίμακες απλά έιναι μετατοπισμένες ή αλλοιωμένες(επιμηκυνμένες)ανάλογα με τις μεταβολές που έχει υποστεί μια κλίμακα...Γι' αυτό προκύπτει πως η μουσική μάλλον δεν είναι ένα ανθρώπινο δημιούργημα,αλλά κάτι που προυπήρχε πάντα,μια φυσική σχέση αριθμών και συχνοτήτων που τυχαίνει να λαμβάνει το ανθρώπινο αυτί.Γιατί η ίδια μουσική που ακούμε εμείς εάν μεταφερθεί σε πολύ υψηλες ή χαμηλές συχνότητες παραμένει η ίδια,απλά δεν την ακούμε.Έτσι μπορεί να υπάρχει μια μουσική γενικά που εμείς δεν ακούμε... |
Δύναμη Βρίλ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 16:02:15
Η οκτάβα εξ ορισμού είναι η διπλάσια συχνότητα. Όλες οι νότες δηλ. επαναλαμβάνονται μια οκτάβα "χαμηλότερα" ή "ψηλότερα" με τη σχέση του "επί δύο" ή "διά δύο".Τη διαίρεση της οκτάβας την έκαναν με διάφορα πρότυπα. Στο "δικό μας" εμπλέκεται ο μαθηματικός Πυθαγόρας, που διαίρεσε την οκτάβα σε τόνους και ημίτονα. Οι σχέσεις έχουν παραμείνει, νότα, νότα ημίτονο, και οι κλίμακες που προέρχονται από αυτές τις σχέσεις λέγονται ΜΕΙΖΟΝΕΣ και ΕΛΑΣΣΟΝΕΣ, ανάλογα με την ακολουθία των διαστημάτων που μεσολαβεί ανάμεσα στις ΕΠΤΑ από τις ΔΩΔΕΚΑ πιθανές νότες που προέρχονται από την αρμονική διαίρεση της οκτάβας. Γμτ, πάνε πάνω από 25 χρόνια που τα κάναμε αυτά στο σχολείο, οπότε μη με ρωτάς τώρα για λεπτομέρειες. Τώρα, άν τα μέταλ συγκροτήματα χρησιμοποιούν τις νότες και ποιές είναι αυτές, αυτό δεν το γνωρίζω. Πάντως, τα μέταλ συγκροτήματα είναι και αυτά καθοδηγούμενα και εμπορικά κομμένα και ραμένα στα γούστα ενός ειδικού κοινού. Δεν αποκλείω, κάποιοι ήχοι και "αρμονίες" να είναι ειδικά μελετημένες, ώστε να "ακούγονται" περισσότερο ή λιγότερο στα "αυτιά" του κοινού που απευθύνονται. Κώδικες ? Ναι. Πιθανόν. Με την έννοια του "εύηχου" ή όχι. Μυστικοί ? Εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς. Πληροφορία που δεν την καταλαβαίνουν όλοι είναι όντως μυστική κατα κάποια έννοια. Σκοπός ? Μάλλον και εδώ μιλά το χρήμα. Το προϊόν και η αγοραστική δύναμη καθορίζουν το περιεχόμενο. Κανένα συγκρότημα δεν παίζει τσάμπα, καμία μουσική δεν κυκλοφορεί τσάμπα. Και τίποτα δεν γίνεται στην τύχη. Ανδρέας "Βρίλ"
|
Χρήστος Κ
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
75 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 19:33:39
quote:
Οι νότες σύμφωνα με τα γράμματα της αλφαβήτου είναι οι εξής:Ντο - C Ρε - D Μι - Ε Φα - F Σολ - G Λα - A Σι - B Νότα με το γράμμα Η δεν υπάρχει. Τώρα αν κάποια κομμάτια περιέχουν μηνύματα αντικαθιστώντας τις νότες με τα γράμματα αυτό είναι όντως παράξενο και θέλει ψάξιμο. Logical
Στη βυζαντινή είναι αντιστοιχα: Α ΠΑ Β ΒΟΥ Γ ΓΑ Δ ΔΙ Ε ΚΕ Ζ ΖΩ Η ΝΗ
|
wolfowitz
Μέλος 2ης Βαθμίδας
307 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/02/2006, 23:25:53
παντως πριν αποφασισει καποιος να αναζητησει στη μουσικη πιθανα κωδικοποιημενα μηνυματα (απο τον θεο μηπως?) θα πρεπει να μαθει σε βαθος την θεωρια και την πραξη της μουσικηςκαι ως θεωρια δεν εννοουμε μονο τα μαθηματα του ωδειου αλλα και τη φυσικη και ως πραξη, την σε βαθος γνωση 2-3 μουσικων οργανων αλλα... αν φτασει σε τετοια ποιοτητα γνωσης τον διαβεβαιω πως το τελευταιο πραγμα που θα τον απασχολει θα ειναι η υπαρξη κωδικοποιημενων μηνυματων στις χορδες της κιθαρας του ----
Savaoth, μαλλον θα σου αρεσει το ΕΠΑΦΗ του Σαγκαν (επιστημονικη φαντασια μεν αλλα καλης ποιοτητας φαντασια απο εναν αληθινο επιστημονα) πχ κανε κλικ εδω δεν εχει να κανει ακριβως με την μουσικη αλλα εμμεσα ισως ναι! μιλαει παντως για το ειδος των κωδικοποιημενων μυνηματων που εχεις μαλλον στο μυαλο σου Edited by - wolfowitz on 09/02/2006 23:26:59 |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 10/02/2006, 13:52:50
Φίλε Wolfοwitz συμφωνώ μαζί σου για το θέμα της γνώσης πάνω στη μουσική.Όπως είπες κι εσυ όταν έχεις τη ευκαιρία να δημιουργείς και να απολαμβάνεις τη μουσική το λιγότερο που σε ενδιαφέρει είναι οι ''μυστικοί'' κώδικες.Βέβαια αυτό που δεν έχετε καταλάβει(γιατί εγώ δεν το εξήγησα σωστά)είναι πως δεν εστιάζω στους μυστικούς κώδικες-δημιουργήματα του ανθρώπου,αλλά στην τέλεια και απόλυτα μαθηματικά κωδικοποιημένη μουσική αυτό καθ' αυτό. |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 10/02/2006, 13:54:50
Φίλε Wolfοwitz συμφωνώ μαζί σου για το θέμα της γνώσης πάνω στη μουσική.Όπως είπες κι εσυ όταν έχεις τη ευκαιρία να δημιουργείς και να απολαμβάνεις τη μουσική το λιγότερο που σε ενδιαφέρει είναι οι ''μυστικοί'' κώδικες.Βέβαια αυτό που δεν έχετε καταλάβει(γιατί εγώ δεν το εξήγησα σωστά)είναι πως δεν εστιάζω στους μυστικούς κώδικες-δημιουργήματα του ανθρώπου,αλλά στην τέλεια και απόλυτα μαθηματικά κωδικοποιημένη μουσική αυτό καθ' αυτό. |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 10/02/2006, 14:07:06
Φίλε Wolfοwitz συμφωνώ μαζί σου για το θέμα της γνώσης πάνω στη μουσική.Όπως είπες κι εσυ όταν έχεις τη ευκαιρία να δημιουργείς και να απολαμβάνεις τη μουσική το λιγότερο που σε ενδιαφέρει είναι οι ''μυστικοί'' κώδικες.Βέβαια αυτό που δεν έχετε καταλάβει(γιατί εγώ δεν το εξήγησα σωστά)είναι πως δεν εστιάζω στους μυστικούς κώδικες-δημιουργήματα του ανθρώπου,αλλά στην τέλεια και απόλυτα μαθηματικά κωδικοποιημένη μουσική αυτό καθ' αυτό. |
velial
Μέλος 3ης Βαθμίδας
601 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 04:31:43
Λοιπόν φίλε savaoth, η υπόθεσή σου έχει βάση. Η τέχνη ακολουθεί τους νόμους της φύσης. Να σου δωσω ένα "κλειδί"? Ψάξε να βρεις, ποιες αρμονικές παράγονται, από την κρούση μιας χορδής. Ποιες συχνότητες δηλαδή, περιέχει μια νότα. Υπάρχει η βασική συχνότητα, που αντιστοιχεί στην τονική, και μια σειρά άλλων συχνοτήτων. Η σχέση τους με την τονική δεν είναι καθόλου τυχαία. Εννοείται οτι δεν μιλαμε για μεταφυσικές, αλλά για φυσικούς νόμους. Υπάρχει μια έμφυτη τάση του ανθρώπου για την αρμονική μελωδία- όπως και για την ομορφιά της φύσης. Αν τωρα, εμεις επιλέξαμε να ζούμε στα "τσιμέντα", κακό του κεφαλιού μας _________________________ Tότενες το μαύρο φίδι το διπλό του το γλωσσίδι πίσω από την αστοιβιά βγάζει και κουνάει με βιά:
"Φως ζητάνε τα χαϊβάνια κι' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια, μα θεοί κι' όξαποδώ κει δεν είναι παρά δώ." |
Δύναμη Βρίλ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 07:58:04
quote: Ψάξε να βρεις, ποιες αρμονικές παράγονται, από την κρούση μιας χορδής. Ποιες συχνότητες δηλαδή, περιέχει μια νότα. Υπάρχει η βασική συχνότητα, που αντιστοιχεί στην τονική, και μια σειρά άλλων συχνοτήτων. Η σχέση τους με την τονική δεν είναι καθόλου τυχαία.
Κατά την κρούση παράγονται ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ όλες οι αρμονικές. Στην πράξη, δηλ. αυτές που ακούμε, είναι οι αρμονικές που ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ λογω συντονισμού, που εξαρτάται από την μορφή και το υλικό του μουσικού οργάνου. |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 11:03:04
Δύναμη Βριλ έχεις δίκιο.Μπορεί αυτή τη στιγμή που μιλάμε να υπάρχει μια μουσική γύρω μας που όμως εμείς δεν την αντιλαμβανόμαστε λόγω ασθενούς σήματος ή μεγάλης συχνοτικής απόκλισης.Έτσι,όπως ανέφερες, το χτύπημα μις χορδής παράγει όλες τις αρμονικές που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη νότα αλλά εμείς ακούμε μόνο αυτές που αντιλαμβάνεται το αυτί μας.Πως όμως θα μπορούσαμε να ανιχνεύσουμε εαν όντως υπάρχουν....? |
null_n_void
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 11:34:30
Να ένας συγγραφέας που δεν έχω διαβάσει αν και ψάχνω τα βιβλία του στα βιβλιοπωλεία.... Είναι καλός ο Σαγκάν? Το θυμάμαι από κείνα τα φανταστικά ντοκυμαντέρ με το διάστημα... Μαγεμένη τα έβλεπα....ορεξη να χετε να διαγραφετε :)
|
Δύναμη Βρίλ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
158 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 13:14:49
quote:
εμείς ακούμε μόνο αυτές που αντιλαμβάνεται το αυτί μας.Πως όμως θα μπορούσαμε να ανιχνεύσουμε εαν όντως υπάρχουν....?
Απλό. Για εφαρμογές στο ακουστικό φάσμα χρησιμοποιούμε μικρόφωνο και ενισχυτή. Όσο πιο μεγάλη ακρίβεια θέλουμε, τόσο πιο μακριά μένουμε από "ερασιτεχνικές" λύσεις. Υπάρχουν πράγματι μικρόφωνα και ενισχυτές για στούντιο, που αντιλαμβάνονται συχνότητες στην περιοχή του υπέρηχου. Με απλά λόγια, θα μπορούσαν να καταγράψουν άνετα τους ήχους δελφινιών, φαλαινών, νυχτερίδων κλπ. Αλλά κάνω μια πρακτική σκέψη. Εφόσον γνωρίζουμε ότι τα συστήματα που αναπαράγουν μουσική στο σπίτι, στο αυτοκίνητο στον υπολογιστή μας έχουν μια πεπερσμένη ανω συχνότητα, ας πούμε 20-22KHz, έχοντας αυτήν την πραγματικότητα ύπ όψη μας, ίσωςν να μην χρειάζεται να καταφύγουμε σε πανάκριβες μετρήσεις. Όταν ήμουν πιτσιρικάς συνέδεα τον παλμογράφο με το στέρεο. Έτσι "φαινόταν" η κυματομορφή της μουσικής. Οι απεικονίσεις αυτές είναι πολύ ενδιαφέρουσες (και θεαματικές !), και σήμερα μπρούν να γίνουν ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ με κάποιο πρόγραμμα με την κάτρα ήχου του ΠίΣί. Για να κάνουμε όμως ανάλυση σε αρμονικές, χρειάζεται ένας λεγόμενος ΑΝΑΛΥΤΗΣ. Σίγουρα θα υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που να το κάνει Λέξεις κλειδί : Spectrum analyzer, Harmonic-, frequency-,Fourrier analysis Θα διαπιστώσεις ότι η ανάλυση των αρμονικών μιας χορδής ενός μουσικού οργάνου έιναι καθοριστική για το μουσικό όργανο. Οι αρμονικές είναι αυτές, που καθορίζουν τη χροιά. Ένα απλό παράδειγμα και το πιο ... ιστορικό. Ο αυλός. Με μια ή με δύο σύριγγες. Αλλά και η ύραυλίς (αρμόνιο), που δίνει αέρα σε περισσότερες από μία σύριγγες. Το "κλασσικό εκκλησιαστικό αρμόνιο". Με κάποιους ρυθμιστές, εμπλουτίζεται ο ήχος με αρμονικές και αλλάξει η χροιά του. Κλασσικό παράδειγμα. Η απλή και η ηλεκτρική κιθάρα. Με distortion παράγονται αρμονικές που κάνουν την ηλεκτρική κιθάρα αυτό που είναι. Το ξύλο, το κέλυφος, η μορφή το σχήμα του είναι αυτό που "δινει" αρμονικές στην χορδή. Άλλο το βιολί Στραντιβάριους και άλλο η Στράτοκάστερ. Όρεξη να έχεις ... να το ψάχνεις ! :D Ανδρέας "Βρίλ"
|
Moz
Μέλος 3ης Βαθμίδας
666 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 16:01:28
quote: αλλά στην τέλεια και απόλυτα μαθηματικά κωδικοποιημένη μουσική αυτό καθ' αυτό.
Εννοείς την «αντικειμενική μουσική»; ((μα τι όρος... όρος!;))quote:
Εννοείται οτι δεν μιλαμε για μεταφυσικές, αλλά για φυσικούς νόμους. Υπάρχει μια έμφυτη τάση του ανθρώπου για την αρμονική μελωδία- όπως και για την ομορφιά της φύσης. Αν τωρα, εμεις επιλέξαμε να ζούμε στα "τσιμέντα", κακό του κεφαλιού μας
? Οι φυσικοί νόμοι παύουν να ισχύουν σε urban landscapes + industrial areas? ((Η αρμονία υπάρχει παντού / πάνω, κάτω, εντός + εκτός)).So-complicated-simple... :) M©Z_AAArtProtectedbyUni-cheΦ>> |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/02/2006, 16:42:06
Moz έχεις δίκιο.Όπως έχω αναφέρει κι εγώ στο θέμα''Εχουν νοημοσύνη τα φυτά''(ξεκάρφωτο...),η αρμονία δεν παύει να υπάρχει σε κάθε τι αρμονικό...Η αρμονία δεν έχει σχέση με την ένταση της μουσικής για παράδειγμα.Κάτι που είναι τέλεια δομημένο δεν σημαίνει πως άμα ακουστεί δυνατά γίνεται δυσαρμονικό...απλά σε πειράζει στα αυτιά...Οι νόμοι της τελειότητας και της αρμονίας ισχύουν παντού. |
velial
Μέλος 3ης Βαθμίδας
601 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/02/2006, 01:24:35
Για το αν υπαρχει γυρω μας μουσικη που δεν ακουμε, αυτο δεν το ξερω ουτε με απασχολει. Για την μουσικη που ακουμε παντως, μπορω να σας πω οτι η δομη της ειναι καθαρα μαθηματικη. Η μουσικη ειναι τεχνη και επιστημη. Σαν τεχνη, εμπεριεχει τον ορο ομορφια. Το πια θεωρουμε ομορφη μουσικη, ειναι θεμα παιδειας και ακουσματων. Γενικα παντως, η φυση αλλα και ο ανθρωπος αγαπουν την συμμετρια. Οταν αναφερα το "τσιμεντο", εννοουσα μουσικες που ΔΕΝ ειναι "ευηχες" και "συμμετρικες". Αυτο ειναι βεβαια φυσικο, αφου αν θελουμε να εκφρασουμε την εποχη μας, μονο συμμετρια δεν θα χρησιμοποιήσουμε. Η μουσικη ομως, εκτος απο τεχνη είναι και επιστήμη. Μπορει να αναλυθεί, να περιγραφεί με μαθηματικά, μπορούμε να πουμε μαλιστα πως ένα στούντιο ηχογράφησης, στην ουσία είναι εργαστήριο έρευνας (και δυστυχως, πιο συχνα, εργοστάσιο μαζικης παραγωγης ) Σχετικά με τις αρμονικές τωρα... υπάρχουν διαστήματα, σχεσεις δηλαδη μεταξυ των νοτων, που το ανθρώπινο αυτί αντιλαμβάνεται ως λανθασμένες. Είναι τα λεγόμενα διάφωνα διαστήματα. Ο λόγος που τα αντιλαμβανόμαστε έτσι, είναι πολύ βαθύς. εδω έχουμε τις αρμονικές της νότας Ντο. Η σειρά τους είναι Ντο- Ντο- Σολ κλπ. Οι πρώτες αρμονικές, δηλαδή αυτές που ακούμε δυνατότερα, είναι οκτάβα, πέμπτη, τρίτη. Όσο προχωράμε μακρύτερα, τόσο πλησιάζουμε τα διάφωνα διαστήματα. Βλεπουμε λοιπόν πως μεσα στην ιδια τη φυση του ηχου υπάρχει η εννοια της συμφωνιας και της διαφωνιας. Εδω βλεπουμε την "εσωτερική διεργασία" που συμβαίνει, οταν εκτελούμε διάφορες κινήσεις με διαστήματα , όταν δηλαδή παίζουμε μουσική. Στην περίπτωση των συμφώνων διαστημάτων, οι αρμονικές συμπίπτουν, και αποτελούν "κοινό παράγοντα" ανάμεσα στις νότες. Όσο πιο διάφωνο το διάστημα, τόσο λιγότερους "κοινούς παράγοντες" και "λύσεις" συναντάμε. Βλέπουμε λοιπόν, πως η έννοια της συμφωνίας και της διαφωνίας, υπάρχει μέσα στην ίδια την φύση του ήχου. Έ, αυτό που λέμε μουσική, στην ουσια είναι ο έντεχνος χειρισμός, αυτών των διαφωνιών και των συμφωνιών _________________________ Tότενες το μαύρο φίδι το διπλό του το γλωσσίδι πίσω από την αστοιβιά βγάζει και κουνάει με βιά:
"Φως ζητάνε τα χαϊβάνια κι' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια, μα θεοί κι' όξαποδώ κει δεν είναι παρά δώ." |
DAGON
Μέλος 3ης Βαθμίδας
664 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/02/2006, 02:22:21
quote: δεν ειπα οτι ηταν κανενα μεγαλο μυστικο! εκανε πλακα ο συνθετης (δυστυχως δεν θυμαμαι ποιος ηταν) και ηταν εμφανεστερο του εμφανους και μαλιστα λιγο κρυοκωλο και κιτσ
Δεν πρόκειται περί πλάκας αλλά περί φόρου τιμής στον Μπαχ. Συνολικά έχουν γραφτεί γύρω στα 30 έργα που ξεκινούν με αυτούς ακριβώς τους φθόγγους από πολύ μεγάλους συνθέτες.
Το θέμα αυτό ( Β Α C H ) ξεκίνα πρώτα από τον ίδιο τον Μπάχ που το χρησιμοποιεί στο 3ο μέρος μίας φούγκας(δεν θυμάμαι ακριβώς ποιας, μιας και είναι πάρα πολλές, αλλά μπορώ να το βρω αν ενδιαφέρει κάποιον). Το ίδιαίτερο βέβαια με αυτό το τρίτο μέρος, απ'όσο γνωρίζω, δεν είναι η σειρά αυτή των νοτών(αφού πρόκειται για κάτι που έγινε σκόπιμα από τον συνθέτη),αλλά η αρμονία. Όλοι πίστευαν ότι αυτό το 3ο μέρος δεν είναι γραμμένο σύμφωνα με τους κανόνες της φούγκας, ώσπου κάποιος μουσικολόγος(και πάλι δεν θυμάμαι όνομα αλλά μπορώ να το βρω αν ψάξω) εμφανίστηκε και αποκάλυψε ότι αυτό το μέρος μπορεί να παιχτεί παράλληλα(δηλ μαζί) με οποιοδήποτε από τα άλλα δύο μέρη και να δημιουργεί αρμονία!
|
DAGON
Μέλος 3ης Βαθμίδας
664 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/02/2006, 02:47:53
Ας ξεκινήσω από τον ορισμό του ήχου. Ο ήχος είναι ταλάντωση που μεταδίδεται μέσω ενός ελαστικού μέσου(αέρας) και καταλήγει σε αισθητήριο όργανο. Απαραίτητη προυπόθεση του ήχου δηλαδή είναι να υπάρχει ο δέκτης, αλλιώς δεν πρόκειται για ήχο.quote: Βλεπουμε λοιπόν πως μεσα στην ιδια τη φυση του ηχου υπάρχει η εννοια της συμφωνιας και της διαφωνιας
Εδώ φίλε μου έρχομαι να σε προσθέσω ένα β σκέλος. Το β σκέλος αφορά την εκάστοτε εποχή και τα εκάστοτε αυτιά. Ένα παράδειγμα: Η πέμπτη(το διάστημα 5ης, δηλαδή η απόσταση που δημιουργείται ανάμεσα σε δύο νότες) είναι διάστημα σύμφωνο και επιτρεπτό στα πλαίσια μίας συγχορδίας. Σε ένα κομμάτι κλασσικής μουσικής απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί διάστημα 5ης μεταξύ δύο συνεχόμενων συγχορδιών(είναι οι λεγόμενες "παράλληλες πέμπτες"). Αυτό όμως δεν συνέβαινε πάντα. Μέχρι να εξελιχθεί η αρμονία χρησιμοποιούνταν οι παράλληλες πέμπτες.(και ας μην ξεχνάμε και τις "πέμπτες του Μότσαρτ", Μότσαρτ ήταν αυτός ότι γούσταρε έκανε..).
|
wolfowitz
Μέλος 2ης Βαθμίδας
307 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/02/2006, 06:47:04
quote: Το θέμα αυτό ( Β Α C H ) ξεκίνα πρώτα από τον ίδιο τον Μπάχ που το χρησιμοποιεί στο 3ο μέρος μίας φούγκας(δεν θυμάμαι ακριβώς ποιας, μιας και είναι πάρα πολλές, αλλά μπορώ να το βρω αν ενδιαφέρει κάποιον).
αν δεν σου ειναι μεγαλος κοπος.... με ενδιαφερεικαι σ' ευχαριστω εκ των προτερων |
velial
Μέλος 3ης Βαθμίδας
601 Μηνύματα |
Απεστάλη: 13/02/2006, 04:00:32
Πρόκειτε για το τελευταίο κομμάτι από την συλλογή "η τέχνη της Φούγκας". Το τι γίνεται εκεί μέσα, δεν περιγράφεται. Ο "ορθολογισμός" που υπάρχει στο έργο είναι απίστευτος, και παρόλα αυτά συνυπάρχει μια μεγάλη μουσικότητα. Χαρακτηριστικό του Μπαχ, αλλωστε... Για οσους παντως αρεσκονται στα μυστήρια, προτείνω και μια ερευνα γυρω από τα "Κατα ματθαίον πάθη", αλλά και την "μουσική προσφορά". Dagon, πράγματι η Αρμονία συβαδίζει με την εποχή της. Η ατονικότητα και οι υπόλοιπες τεχνικές του 20 αιώνα π.χ., αποτελούν το "αντίθετο" του κλασσικισμού. Στην ουσία όμως, μιλάμε για τον χειρισμό των διαφωνιών και των συμφωνιών. Χρησιμοποιούμε τα ίδια "φυσικά" μέσα, για να παράγουμε άλλο αποτέλεσμα. Άλλωστε, τα πάντα στη μουσική είναι σχετικά: εξαρτώνται από το τι ήχος ακουγόταν πρίν , και τι ήχος θα ακουστεί στη συνέχεια _________________________ Tότενες το μαύρο φίδι το διπλό του το γλωσσίδι πίσω από την αστοιβιά βγάζει και κουνάει με βιά:
"Φως ζητάνε τα χαϊβάνια κι' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια, μα θεοί κι' όξαποδώ κει δεν είναι παρά δώ." |
Savaoth
Μέλος 2ης Βαθμίδας
339 Μηνύματα |
Απεστάλη: 13/02/2006, 15:18:53
Dagon σωστός ο ορισμόw του ήχου γιατί ετυμολογικά η λέξη ήχος είναι αυτό που ακούγεται.Όμως δεν μπορούμε να μιλάμε για ανυπαρξία ΄΄ήχου΄΄ όπου δεν υπάρχει αισθητήριο όργανο.Τα ηχητικά κύματα υπάρχουν όμως δεν υπάρχει κάτι να τα αντιληφθεί.Μη νομίζουμε βέβαια πως αντιλαμβανόμαστε σωστά και αυτά που ακούμε....Για παράδειγμα οι φωνητικές μας χορδές παράγουν κύματα συχνότητας 300.75Ηz εως 3.2kHz. Όταν για παράδειγμα ηχογραφούμε τη φωνή μας με ένα καλό μικρόφωνο φασματικής απόκρισης 70Hz εως 1.8kHz χάνεται μεγάλο μέρος των φωνητικών συχνοτήτων.Όταν στη συνέχεια ακούμε τη φωνή από υψηλής ποιότητος ηχεία 50Hz εως 20kHz! η φωνή δεν θα ακούγεται καλά και θα αναρωτιώμαστε τι συμβαίνει...Αυτό που συμβαίνει είναι πως ακόμα και με υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα η καταγραφή των ήχων είναι μερική.Επίσης μπορεί μια πολύ καλή ηχογράφηση να μην ακούγεται καλά λόγω αδυναμίας του ανθρώπινου αυτιού.Αντίθετα μια χαμηλής ποιότητος ηχογράφηση να καλύπτει το συχνοτικό εύρος του ανθρώπου και να ακούγεται καλύτερα.Όλα είναι σχετικά....Μπορεί η μουσική που γνωρίζουμε να μην είναι η μόνη..... |