ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Χαμένες Ήπειροι και η Προέλευση των Αρχαίων Θεών και Μύθων
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 17
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2007, 03:39:20  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Κάποιες φωτογραφίες σχετικά με την Ορθία-Ορθρία και τα στοιχεία που παρέθεσε η Όστρια

Ανατολικής τεχνοτροπίας με πουλιά στα χέρια...

Το Ξόανο κατά πάσα πιθανότητα...

Παράξενες φιγούρες και μάσκες..

Γειά σου unseen. Τώρα το είδα το μήνυμα σου! Τα λέμε!


Edited by - A. Kircher on 26/01/2007 03:45:25Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2007, 08:53:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εσύ Dying Incubus τι θέλεις να είσαι;

Βάλε κάτι σε Πλούτωνα...

Η Άρτεμις είχε πάρα πολλές ιδιότητες κι όπως πολύ σωστά είπες, φίλε μου A. Kircher, θεωρούταν θεά της φύσης και των θηρίων, της γονιμότητας κτλ.
Ίσως αυτή η ιδιότητα της να σχετίζεται με το γεγονός οτι τα ιερά της ήταν κοντά στο στοιχείο του νερού.
Το νερό δίνει ζωή...

Στο άρθρο που παρέθεσα αναφέρεται πως η θεά ήταν και προστάτιδα των τοκετών (θεωρείται μάλιστα πως αυτή βοήθησε τη Λητώ να γεννήσει τον Απόλλωνα καθώς γεννήθηκε πρώτη), της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, των εφήβων, της αγνότητας.
Σε αυτό το σημείο έχουμε μια ταύτιση με την Δήμητρα (γεωργία) αλλά και μια διαφοροποίηση από την Αφροδίτη.
Η Αφροδίτη ήταν η θεά του έρωτα ενώ η Άρτεμις πρέσβευε την παρθενία και την αγνότητα.

Όσον αφορά τις φωτογραφίες που παρέθεσες, ένα έχω να πω!
Δεν συγκρίνονται με τίποτα με την εκδοχή της Αρτέμιδος ντυμένη με τον κοντό χιτώνα...
Ειδικά η πρώτη κι η τρίτη, βρε παιδί μου!

Καλή μου Unseen, πολύ καλή κι η δική σου ετυμολογική ανάλυση.
Δεν επεκτείνομαι σ' αυτό περαιτέρω γιατί με τις αναλύσεις αυτές δεν τα πάω τόσο καλά...


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2007, 10:53:58  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
και όχι από τα βάθη της θάλασσας. Unseen Απεστάλη: 26/01/2007


Ορφικός ύμνος στην Αφροδίτη.

« ...είτε και επτά κύκλων υπέρ άντυγας αιθέρι ναίεις,
σειραίς ημετέραις δυνάμεις προχέουσα αδαμάστους.»

Δηλαδή « είτε κατοικείς (μπορεί να εννοεί και ταξιδεύεις) εις την περιφέρεια του αιθέρα
πάνω ακόμα και απ’ την πορεία των επτά κύκλων και διαχέεις αδάμαστες δυνάμεις στους δικούς μας πλανήτες»

Εδώ μας λένε οι παλιοί ότι η Αφροδίτη δεν είναι αυτή που όλοι σήμερα πιστεύουμε βάσει των όσων παπαγαλίζουν οι ποιητές αλλά κάτι πολύ ανώτερο.

Βρίσκεται και κινείται (ναίει) μας λένε έξω απ’ το ηλιακό μας σύστημα και διαχέει δυνάμεις που επηρεάζουν και τους δικούς μας πλανήτες.

Ούτε για αγοραίους έρωτες μιλά ούτε για ομορφιές. Καθαρή αστρονομία και μάλιστα για πολύ ολίγους.

Σίγουρα μιλά για την Ίσιδα/Μαιρά/αστέρα του Κυνός/Σείριο που βρίσκεται έξω απ’ την «Χρυσή Πύλη».

Μιλά για τον έρωτα/Σείριο του σύμπαντος που έλκει τα πάντα. Μιλά για τον αρχαίο AMOR (έρωτα).
AM και OR, δηλαδή θεϊκή φωτοδέσμη.
Ανάποδα μας δίνει την ROMA, δηλαδή την μεγάλη θεά των Ρωμαίων που δεν είναι άλλη απ’ την Αφροδίτη η οποία στην διάρκεια της Τιτανομαχίας πήγε και κρύφτηκε στα «Βένθεα» δηλαδή στα βάθη του Ωκεανού.
Ωκεανό θεωρούσαν οι αρχαίοι και το σύμπαν.
---------------------------------------------------------------

Λουκάς


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2007, 19:30:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Όσον αφορά τις φωτογραφίες που παρέθεσες, ένα έχω να πω!
Δεν συγκρίνονται με τίποτα με την εκδοχή της Αρτέμιδος ντυμένη με τον κοντό χιτώνα...

Φίλε Dying Incubus,
έτσι για να μην μένουν εντυπώσεις!
Φίλε Εριώπις θα επανέλθω

Η Αμαζόνα της Κορίνθου

Άρτεμις-Βένδις της Κορίνθου


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Unseen
Πλήρες Μέλος

Greece
1331 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/01/2007, 20:52:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Unseen  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ ΕΡΙΩΠΙΣ

Δεν ξέρω πόσο στέκουν γλωσσολογικά οι αναλύσεις σου, είναι όμως εξαιρετικά ποιητικές. Ανάμεσα στη γλωσσολογική ορθότητα και την ποιητική αξία θα προτιμήσω όπως πάντα τη δεύτερη και θα κρατήσω την ερμηνεία σου της Αφροδίτης.

Τον καιρό της Μεγάλης Μάχης, η αγάπη και η ομορφιά υποχώρησαν στα βάθη του σύμπαντος, είναι όμως πάντα παρούσες σαν τον ανεπαίσθητο μα σταθερό παλμό που διαπερνά αέναα το σύμπαν... εξαιρετικά συγκινητική σύλληψη, νιώθω ότι οφείλω να σε ευχαριστήσω. Με κάτι τέτοιες ιδέες είναι που μοιάζει να γίνεται ξανά ολόκληρος ο κόσμος...

Unseen

***** Συγχώρεση. Αγάπη. Ευλογία. *****Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/01/2007, 00:04:46  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
σαν τον σταθερό παλμό που διαπερνά αέναα το σύμπαν...Unseen

Unseen και η Μαρία, ή Ίσιδα που βρίσκεται πίσω απ' το ιερό πέπλο του "Π".
Ιερός και ο ζωοδότης παλμός της ιερής "καρδίας" της.

---------------------------------------------------------------

ΛουκάςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/01/2007, 15:09:07  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Έτσι, φίλε μου A. Kircher, είναι πολύ καλύτερα!

Φίλε Ερίωπις, πιστεύω κι εγώ πως η Αφροδίτη ως θεά έχει παρεξηγηθεί σε μεγάλο βαθμό, ίσως η ερμηνεία που δίνεται μέσα από τους Ορφικούς να είναι μια ένδειξη για κάτι τέτοιο.
Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες θεότητες που μέσα στο πέρασμα των χρόνων παρερμηνεύθηκαν, αλλοιώθηκαν ή έχασαν κάποια χαρακτηριστικά τους.
Η αλήθεια είναι πως στα Ορφικά κρύβονται πάρα πολλά νοήματα και συμβολισμοί...

quote:
και η Μαρία, ή Ίσιδα που βρίσκεται πίσω απ' το ιερό πέπλο του "Π".

Που να πιάσουμε την Ίσιδα με το μικρό Ώρο στην αγκαλιά της...


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/01/2007, 18:34:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χαιρετώ την παρέα και Καλή Εβδομάδα,

quote:
Εδώ μας λένε οι παλιοί ότι η Αφροδίτη δεν είναι αυτή που όλοι σήμερα πιστεύουμε βάσει των όσων παπαγαλίζουν οι ποιητές αλλά κάτι πολύ ανώτερο.

Όντως υπήρχαν πολλών ειδών Αφροδίτες πέρα από την απλή παρουσία της ως θεάς του σεξ. Ένα από τα πιο παλιά λατρευτικά της επίθετα ήταν και αυτό της Ουρανίας. Σύμφωνα με τον Παυσανία, ιερό της Ουρανίας υπήρχε στον Κεραμικό και η λατρεία της προέρχεται από τους Ασσύριους, τους κατοίκους της Πάφου στην Κύπρο, και τους Φοίνικες από την Παλαιστίνη. Νομίζω είχαμε κάνει και στο παρελθόν τους συσχετισμούς με την Ιννάνα και την Αστάρτη.

Κάτι άλλο.

Παίδες, έχετε παρατηρήσει ότι η θεά αναδύθηκε από τον αφρό της θάλασσας ως ενήλικη, δεν είχε δηλαδή παιδική ηλικία και εξέλιξη όπως άλλοι θεοί; Ένα ακόμα δείγμα ότι πρόκειται για μια αναλοίωτη κοσμική δύναμη.

Η σχέση της με το ουράνιο σώμα Αφροδίτη μέσα από τα επίθετα Εωσφόρος και Έσπερος είναι ξεκάθαρη. Καθώς επίσης και η εξουσία της πάνω στο θαλάσσιο στοιχείο. Πολλές φορές ονομάζεται Ποντία, Ευπλοία, και Λιμενία.

quote:
η Μαρία, ή Ίσιδα που βρίσκεται πίσω απ' το ιερό πέπλο του "Π".

To ιερό πέπλο του 'Π' δεν ξέρω, φίλε Εριώπις, σε τι αναφέρεται. Πάντως, έχεις απόλυτο δίκιο με τους συσχετισμούς με την Μαρία και την Ίσιδα. Η χριστιανική Μαρία κληρονόμησε από την Αφροδίτη τα επίθετα και τις λειτουργίες της Βασίλισας του Ουρανού (Regina Caelis), Πρωινό αστέρι γεμάτο χάρη (Virgo Caelestis Gratia Plena) και Κυρία της Θάλασσας (Venus Marina). Επειδή ξέρω και πολλού Κυπραίους εδώ, μου έχουν μάλιστα πει ότι στα χωριά στην κύπρο ακόμα την λένε Παναγία Αφροδίτισσα.

Ενδιαφέροντα είναι επίσης και τα εξής:

Venus lactans (η Αφροδίτη που βυζαίνει το μωρό Έρως)=Isis lactans (H Ίσιδα με τον Αρποκράτη)=Maria Lactans (Η Παναγία με το βρέφος Ιησούς) τα οποία ανέφερε και ο φίλος Dying Incubus.

H σχέση της με τον Άδωνι που γίνεται Adonai στην ιουδαική μυθολογία.

Το περιστέρι, ως ιερό πτηνό-σύμβολο, που εμφανίζεται από τα μυκηναικά χρόνια.

quote:
Ορφικός ύμνος στην Αφροδίτη.

« ...είτε και επτά κύκλων υπέρ άντυγας αιθέρι ναίεις,
σειραίς ημετέραις δυνάμεις προχέουσα αδαμάστους.»

Δηλαδή « είτε κατοικείς (μπορεί να εννοεί και ταξιδεύεις) εις την περιφέρεια του αιθέρα
πάνω ακόμα και απ’ την πορεία των επτά κύκλων και διαχέεις αδάμαστες δυνάμεις στους δικούς μας πλανήτες»


Τα Ορφικά! Όπως έγραψε ο Dying Incubus

quote:
Η αλήθεια είναι πως στα Ορφικά κρύβονται πάρα πολλά νοήματα και συμβολισμοί...

Και όπως πολύ όμορφα και ποιητικά μας περιέγραψε η Unseen

quote:
Τον καιρό της Μεγάλης Μάχης, η αγάπη και η ομορφιά υποχώρησαν στα βάθη του σύμπαντος, είναι όμως πάντα παρούσες σαν τον ανεπαίσθητο μα σταθερό παλμό που διαπερνά αέναα το σύμπαν... εξαιρετικά συγκινητική σύλληψη, νιώθω ότι οφείλω να σε ευχαριστήσω. Με κάτι τέτοιες ιδέες είναι που μοιάζει να γίνεται ξανά ολόκληρος ο κόσμος...

Πράγματι! Unseen και εσύ με συγκίνησες με την εικόνα που περιέγραψες.
Φυσικά και θα επανέλθω αλλά για την ώρα προσέξτε τα δύο παρακάτω.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/01/2007, 18:44:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Και μετά αυτό

Τα λέμε!


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/01/2007, 21:47:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου A. Kircher, πιστεύω πως το πρότυπο της μητέρας με το βρέφος στην αγκαλιά μπορούμε να το αναζητήσουμε σε αρκετές θρησκείες.
Η ταπεινή και συνάμα δυνατή μητέρα κρατάει προστατευτικά το μονάκριβο γιό της.
Παρόλα αυτά θα πρέπει να αναφέρουμε οτι κανένα παιδί της Αφροδίτης δεν συνδέθηκε μαζί της σε μεγάλο βαθμό παρά μόνο ο γιός της, Έρωτας.
Ο Έρωτας συμβολίζεται σαν ένα μικρό χαρωπό αγόρι αλλά δεν ξέρω αν υπάρχουν παραστάσεις της Αφροδίτης με τον Έρωτα στην αγκαλιά.

quote:
Παίδες, έχετε παρατηρήσει ότι η θεά αναδύθηκε από τον αφρό της θάλασσας ως ενήλικη, δεν είχε δηλαδή παιδική ηλικία και εξέλιξη όπως άλλοι θεοί; Ένα ακόμα δείγμα ότι πρόκειται για μια αναλοίωτη κοσμική δύναμη.

Εδώ θα στα χαλάσω!
Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του πατέρα της ενήλικη, δεν αναφέρεται κάπου η παιδική της ηλικία.
Θα τολμούσα να πω το ίδιο και για την Άρτεμη η οποία ξεγέννησε τη μητέρα της αλλά η Τιτανομαχία που την αναφέρει ως μικρό κορίτσι με διαψεύδει!

Έχεις απόλυτο δίκιο για τον συσχετισμό Άδωνη/Adonai αν και νομίζω οτι ο συγκεκριμένος μύθος δεν είναι ελληνικό γέννημα...


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 00:09:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΟΙΣΙΣ, η περιφορά.

Φάνης είναι η τετράς.

-------------------------------------------------------------

ΛουκάςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Agnostic
Πρώην Συνεργάτης

Greece
3373 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 01:20:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Agnostic  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Ο Έρωτας συμβολίζεται σαν ένα μικρό χαρωπό αγόρι αλλά δεν ξέρω αν υπάρχουν παραστάσεις της Αφροδίτης με τον Έρωτα στην αγκαλιά.

Βρήκα αυτές τις δύο


(τον θηλάζει)
Είναι του 380 π.Χ. από βάζο. Βρέθηκε στην Απουλία της Ν.Ιταλίας

http://web.uvic.ca/grs/bowman/myth/gods/aphrodite_i.html


(δεν τον έχει αγκαλιά,αλλά στηρίζεται στον ώμο της)
Είναι μεταξύ 400 και 300 π.Χ. σύμφωνα με την παρακάτω Γαλλική ιστοσελίδα και το άγαλμα φυλάσσεται στο Λούβρο

http://www.insecula.com/oeuvre/O0014642.html

ΥΓ. ΕΡΙΩΠΑ πολύ μου αρέσουν οι ποιητικές σου ετυμολογίες. Δίνουν άλλο χρώμα στην όμορφη αυτή κουβέντα. Οχι δεν μαγειρεύω τίποτα

Lost in Necropolis

La ville de la mort

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 07:46:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Στην Λακωνία ονόμαζαν την Αρτέμιδα «Ισσώρα» και «Ισσωρία». Γνωρίζει κανείς τι σημαίνει αυτό το επίθετο;
Επίσης, γιατί οι Δωριείς ονόμαζαν τις ιέρειες Βρύκαινες;

quote:
ΥΓ. ΕΡΙΩΠΑ πολύ μου αρέσουν οι ποιητικές σου ετυμολογίες. Δίνουν άλλο χρώμα στην όμορφη αυτή κουβέντα. Agnostic Απεστάλη: 29/01/2007

Φίλε Agnostic, με κάνεις και "ερυ-αττάρω".

Χε,χε, να μη μαγειρέψω ετυμολογικά και εγώ λιγουλάκι;

Χάσαμε και τον Trainman που έστρωνε παιχνίδι.

Πιστεύω ότι σύντομα θα εμφανισθεί.

---------------------------------------------------------

ΛουκάςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 07:58:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου A. Kircher, παρατήρησα λίγο την εικόνα της Αφροδίτης που παρέθεσες πριν το προηγούμενο μήνυμα μου.
Γύρω - γύρω βλέπουμε τον ζωδιακό κύκλο και την Αφροδίτη με το φίδι.
Γενικά το φίδι με την Αφροδίτη μου θύμισε 2 πράγματα:

1) Τη Λίλιθ
2) Υην Εύα με το φίδι.

Υπάρχουν παραστάσεις που δείχνουν και τις 2 αυτές γυναίκες με ένα φίδι, τον Εωσφόρο δηλαδή.
Ασχέτως αν ο Εωσφόρος θεωρήθηκε κάτι το κακό...

Φίλε Ερίωπις, απ' όσο βρήκα η Ισσωρία Άρτεμις ήταν μια προδωρική θεότητα αλλά δε μπόρεσα να βρω περαιτέρω στοιχεία.
Όσον αφορά την ετυμολογία μπερδεύομαι...
Έχει να κάνει με "Ισσ" + "Ώρα"?


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 08:16:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Έχει να κάνει με "Ισσ" + "Ώρα"?

Dying_Incubus


...Ίσως δεν είναι ώρα, ακόμα.

ΙΗΣΙΣ, η κίνηση.

Για καμιά ..."χαμένη πατρίδα", που είναι και το θέμα μας, θα μιλήσουμε ποτέ;

-------------------------------------------------------

Λουκάς
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ostria
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


4324 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 19:06:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Ostria  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Στην Λακωνία ονόμαζαν την Αρτέμιδα «Ισσώρα» και «Ισσωρία». Γνωρίζει κανείς τι σημαίνει αυτό το επίθετο;
Επίσης, γιατί οι Δωριείς ονόμαζαν τις ιέρειες Βρύκαινες;

Πού τα βρίσκεις αυτά βρε ερίωπη;
Βρύκαινα;

Βρυκείς ή Βρύκαι(οι ονομαζόμενοι Βρυκήιοι από τους Ιωνες)
Θρακικός ή μακεδονικός λαός. Πρώτη αναφορά από τον γεωγράφο Εκαταίο. Κάποιοι θεωρούν ότι ταυτίζονται με τους Βρύγες (βρύσαι) της Ιλλυρίας αλλά μάλλον δεν ευσταθεί. Ετυμολογικά μπορεί να σημαίνει αυτόν που τρώει λαίμαργα, που κάνει θόρυβους με τα δόντια του.

Ισσωρία. Προδωρική θεότητα που η λατρεία της μεταδόθηκε από τον Κρότωνα(Μάνη) στην Σπάρτη. Υπήρχε ένας λόφος έξω από την Σπάρτη με αυτό το όνομα, όπου υπήρχε ο βωμός της. Βρήκα ότι στα ανατολικά την έλεγαν Ισσωρία και στα δυτικά Ορθία. Ετυμολογικά δεν βρήκα κάτι, υπάρχει μία πεταλούδα που ονομάζεται Issoria lathonia.

'We are either alone in the universe or we are not. Both ideas are overwhelming'
-Arthur C. Clarke-
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/01/2007, 19:29:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εδώ θα στα χαλάσω!
Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του πατέρα της ενήλικη, δεν αναφέρεται κάπου η παιδική της ηλικία.
Θα τολμούσα να πω το ίδιο και για την Άρτεμη η οποία ξεγέννησε τη μητέρα της αλλά η Τιτανομαχία που την αναφέρει ως μικρό κορίτσι με διαψεύδει!

Μμμμ.....Dying Incubus με έπιασες αδιάβαστο. Έχεις απόλυτο δίκιο, δεν σκέφτηκα την Αθηνά. Οπότε το παίρνω πίσω.

quote:
Ο Έρωτας συμβολίζεται σαν ένα μικρό χαρωπό αγόρι αλλά δεν ξέρω αν υπάρχουν παραστάσεις της Αφροδίτης με τον Έρωτα στην αγκαλιά.

Με πρόλαβε ο Agnostic, φίλε μου πολύ καλά τα στοιχεία όπως πάντα.

quote:
Φίλε μου A. Kircher, παρατήρησα λίγο την εικόνα της Αφροδίτης που παρέθεσες πριν το προηγούμενο μήνυμα μου.
Γύρω - γύρω βλέπουμε τον ζωδιακό κύκλο και την Αφροδίτη με το φίδι.

Dying Incubus, συγνώμη για την παραπλάνηση αλλά δεν είχα χρόνο να βάλω περισσότερα στοιχεία λόγω χρόνου. To ανάγλυφο απεικονίζει το Φάνη, το τον πρωτό-γονο της Ορφικής δημιουργίας. Ο οποίος πολλές φορές συνδέεται με τον Έρωτα. Για τον Φάνη θα επανέλθω.....

quote:
Στην Λακωνία ονόμαζαν την Αρτέμιδα «Ισσώρα» και «Ισσωρία»

quote:
Φίλε Ερίωπις, απ' όσο βρήκα η Ισσωρία Άρτεμις ήταν μια προδωρική θεότητα αλλά δε μπόρεσα να βρω περαιτέρω στοιχεία.
Όσον αφορά την ετυμολογία μπερδεύομαι...

Ο Παυσανίας την συσχετίζει με την Κρητική Βριτομάρτη (γλυκιά παρθένα) που ήταν μια αρχαία θεά των κυνηγών και των ψαράδων. Μάλλον Μινωικής προέλευσης.

Γράφει ο Παυσανίας:

[Στην Σπάρτη] υπάρχει το ιερό της Άρτεμιδος Ισσωρίας. Την λένε επίσης Λιμναία παρολο που δεν είναιη Άρτεμις αλλά η Βριτομάρτις της Κρήτης (3.14.2)

Για την ετυμολογία, δεν ξέρω και εγώ δεν είμαι καλός, αυτό που λέει ο Incubus;;

Ή από το

quote:
ΙΗΣΙΣ, η κίνηση.

Τι μας λέει αυτό Εριώπις; Ίησις δεν σημαίνει θεραπεία; Τι σχέση έχει αυτό με τον Ιησού;

quote:
Για καμιά ..."χαμένη πατρίδα", που είναι και το θέμα μας, θα μιλήσουμε ποτέ;

Χε χε! Πατρίδα ή Ήπειρος; Ξανά χε χε! Ωραία, φίλε Εριώπις μιας και μας προκαλείς ανταποδίδω την πρόκληση.

Τι πιστεύεις εσύ προσωπικά για αυτήν την ερώτηση που είχα κάνει στην αρχή. Η οποία τώρα που την ξαναδιαβάζω μου φαίνεται υπεραπλουστευμένη και λίγο ανόητη.

quote:
Το δεύτερο μέρος του θέματος έχει να κάνει με το πως σχετίζεται η παραπάνω άποψη με τις διάφορες θεωρίες σχετικά με ηπείρους που πιθανόν υπήρξαν στο παρελθόν και καταστράφηκαν. Στο μυαλό έρχονται κυρίως οι αναφορές στην Ατλαντίδα και στην Λεμουρία. Μπορεί άραγε οι αρχαίοι θεοί, αν δεχτούμε την παραπάνω «ορθολογική» προσέγγιση, να είναι όντα που προέρχονται από αυτές τις ηπείρους και μετά την καταστροφή τους και την παραποίηση της αρχικής αλήθειας έμειναν στο συλλογικό ασυνείδητο της μετέπειτα ανθρωπότητας ως «θεοί»;

Διαφορετικά....τι είναι οι αρχαίοι θεοί;


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 01:12:20  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Φίλε Kircher, ρωτάς « Ίησις δεν σημαίνει θεραπεία; Τι σχέση έχει αυτό με τον Ιησού;»
-Μα, αν δεν κάνω λάθος «Θεραπευτής» δεν ήταν και ο Ιησούς σύμφωνα με τα χειρόγραφα της νεκρής Θάλασσας;
Τώρα αν η Ίησις των αρχαίων αστρονόμων γέννησε τον Ιήσων δεν το γνωρίζω.
Κάπου, κάποτε, είχα διαβάσει ότι το μωράκι που κρατούσε στην αγκαλιά της η Ίσις ονομαζόταν Ιασούς ή απλά Σούς.
Τον Ιησού οι Κόπτες ονομάζουν Ιασούα «Iashoua».
Οι Εβραίοι σύμφωνα μ’ αυτά που έχω διαβάσει τον Θεό κάποια εποχή τον ονόμαζαν «Ιά». Προσωπικά πιστεύω ότι το ΙΑ προέρχεται απ’ το ΙΕΥ, όπως και το Yehue προέρχεται απ’ το ΙΕΥΕ
Λεει λοιπόν ο «Ερίωπας» μήπως το ΙΑ + Shehoua μας δίνει το Jashohua δηλ. τον ιερέα του ΙΕΥ, δηλ. του ΖΕΥ;


Φίλη OSTRIA,
Βρύκαινες, αν και ακούγεται λίγο τραχύ αυτό το όνομα, νομίζω ότι κάτι έχει να κάνει με την θάλασσα. Το έτυμο «Βρύ» με οδηγεί κάτω απ’ την επιφάνεια της θάλασσας ή της γης.
Ναι, γνωρίζω για τους Βρύγες ή Φρύγες ή Φρυγάρους ή Φυργάρους ή Πυργάρους, ή Μπουργκάρους, ή Μπουλγκάρους, ή Βουλγάρους και ας μην βλέπουν σήμερα Αιγαίο.
Το δεύτερο μέρος της Δωρικής «Βρύ-καινας» με μπερδεύει. Μήπως με το «καινή» εννοούσαν την νέα που είχε έλθει απ’ την θάλασσα, ή την παρθένα, που ταιριάζει και με το Βριτόμαρτις των Κρητών που σήμαινε Γλυκειά Παρθένος;

Μήπως λεω και πάλι αυτή η περιβόητη Αφρό-διτη δεν είναι παρά μια ακόμα έκδοση της ιερής κόρης/παρθένας που έστελναν οι Υπερβόρειοι στην Δήλο και σε άλλα Ηλιακά λατρευτικά κέντρα της Ελλάδος; Μία αφρόδιτη, μία βρύκαινα ιέρεια της Ίσιδος της πελαγίας ή της Αρτέμιδος Ισσ-ώρας;

quote:
Χε χε! Πατρίδα ή Ήπειρος; Ξανά χε χε! Ωραία, φίλε Εριώπις μιας και μας προκαλείς ανταποδίδω την πρόκληση.

Αντέχεις το υπο-βρύ-χιο ταξίδι;
Σου έχω ένα δωράκι.

---------------------------------------------------------------

Λουκάς
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Unseen
Πλήρες Μέλος

Greece
1331 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 08:13:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Unseen  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Ostria: Ισσωρία. Προδωρική θεότητα που η λατρεία της μεταδόθηκε από τον Κρότωνα(Μάνη) στην Σπάρτη. Υπήρχε ένας λόφος έξω από την Σπάρτη με αυτό το όνομα, όπου υπήρχε ο βωμός της. Βρήκα ότι στα ανατολικά την έλεγαν Ισσωρία και στα δυτικά Ορθία. Ετυμολογικά δεν βρήκα κάτι, υπάρχει μία πεταλούδα που ονομάζεται Issoria lathonia.
Το 3.000 π.Χ., στη νεολιθική εποχή, μαρτυρούνται κάτοικοι στη νήσο Βις (Vis) στην Αδριατική που τότε έφερε το όνομα Ίσσα. Ακόμη και σήμερα στην κροατική γλώσσα, το νησί φέρει αυτό το όνομα. "Ισσωρία" βρήκα σε κάποιο σάιτ ότι λέγεται η χθόνια θεότητα της θεραπείας που εισήχθηκε από τη νήσο Ίσσα. Επίσης το βρήκα ως προσωνύμιο της Αθηνάς και όχι της Αρτέμιδας.

Λίγα περισσότερα ιστορικά στοιχεία για την Ίσσα. Τον 6ο-5ο αι. π.Χ. η Ίσσα κυβερνάται από τον Ιόνιο, τον ιδρυτή του πρώτου ιλλυρικού κράτους στην Αδριατική. Οι Έλληνες ήρθαν αργότερα στο νησί και δίδαξαν στον τοπικό πληθυσμό (Dalmati) πιο προηγμένες μεθόδους καλλιέργειας της γης. Υπό την κυβέρνηση του Διονυσίου του νεώτερου, η Ίσσα έγινε ελεύθερη "πόλη-κράτος".

Περισσότερα στοιχεία στα αγγλικά:

Spreading its commercial and trade network and establishing its colonies such as Lumbarda (at the island Korčula), Tragurion (Trogir), Epetion (Stobreč), and at last Salona (Solin), Issa gets very powerful. The part of sepulchral findings from that period consists of vases, vine jars and terracotta plastics. The ancient Issa represents the oldest urban nucleus in these parts of the world. It was situated on the north part of the bay, on the locality called Gradina. As other Greek towns, it was encompasses by walls that are partly preserved, and it is supposed that it had a regular street schedule as other towns of that period. Thanks to favourable circumstances, Issa flourished for a very long time, until the conflict with the Illyrian king Argon and with queen Teuta ca 229 – 219 BC. Assessing that it would not be able to confront the attack of queen Teuta, Issa asked the Roman republic to help. The alliance with Rome and its assistance in the conquests, Issa and its colonies prospered economically. From the Roman era there are partly preserved thermae and the foundations of the ancient theatre.

Καλημέρα.
Unseen

***** Συγχώρεση. Αγάπη. Ευλογία. *****Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Unseen
Πλήρες Μέλος

Greece
1331 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 08:21:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Unseen  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εριώπις (δηλ. μεγαλομμάτης;):Ναι, γνωρίζω για τους Βρύγες ή Φρύγες ή Φρυγάρους ή Φυργάρους ή Πυργάρους, ή Μπουργκάρους, ή Μπουλγκάρους, ή Βουλγάρους και ας μην βλέπουν σήμερα Αιγαίο.
Δείτε και αυτό:

Return to index

SUBJECT: Prespa
posted by a friend

Response to : Macedonians Never Bulgarians


--------------------------------------------------------------------------------
Dear Prespansko,

The lake "Prespa" was called "Vrygnis" by Macedonians,and "Frygnis" by the rest of Greeks because the "Frygians" were living there before the Macedonians took over the place.

Many centuries after, the Slavs named it "Prespa".

I kindly recomend you to learn ancient Greek. It may shed light to a lot of your misunderstandings.

Από το βαλκανικό φόρουμ: http://www.biserbalkanski.com/mb/message_details.aspx?mid=3137

Ξανά καλημέρα.
Unseen


***** Συγχώρεση. Αγάπη. Ευλογία. *****Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 08:41:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλά, δεν παίζομαι!!!

Μου αρέσει που είδα την φωτογραφία του Φάνη και νόμιζα οτι έδειχνε κάποια θεά!
Ούτε που παρατήρησα το χαρακτηριστικό γνώρισμα εκείνο που πιστοποιεί πως το άγαλμα είναι άνδρας...
Χεχε!

Η κρητική Βριτόμαρτις όντως συσχετίζεται με την Άρτεμη γενικά, κοντά στο χωριό μου στην Κρήτη υπάρχει ένα ιερό το οποίο ήταν αφιερωμένο σ' ακείνη, άσχετα αν οι πιο πολλοί το ονομάζουν ιερό της Άρτεμης.
Για την θεά αυτή είναι πολύ ωραίος κι ο μύθος που συνδέεται με το όνομα της.

Η θεά αυτή γεννήθηκε από τον Δία και την Κάρμη και λεγόταν πως έπεσε στην θάλασσα για να αποφύγει τον βιασμό από το Μίνωα.
Καθώς πιάστηκε στα δίκτυα των ψαράδων ονομάστηκε και Δίκτυννα.
Στην Ολούντα πάντως τελούνταν αγώνες προς τιμήν του Ταλλαίου Δία, του Απόλλωνα και της Βριτομάρτιδος.
Προς τιμήν της θεάς μάλιστα τελούνταν και τα Βριτομάρτια.

Φίλε Ερίωπις, πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία που παραθέτεις!
Αυτό με τον Ιασού ή Σου.
Ειδικά το Ιασούς κάτι θυμίζει...

quote:
Μήπως λεω και πάλι αυτή η περιβόητη Αφρό-διτη δεν είναι παρά μια ακόμα έκδοση της ιερής κόρης/παρθένας που έστελναν οι Υπερβόρειοι στην Δήλο και σε άλλα Ηλιακά λατρευτικά κέντρα της Ελλάδος; Μία αφρόδιτη, μία βρύκαινα ιέρεια της Ίσιδος της πελαγίας ή της Αρτέμιδος Ισσ-ώρας;

Θα μπορούσες να πεις κάτι παραπάνω για αυτό?


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 11:13:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Η κρητική Βριτόμαρτις όντως συσχετίζεται με την Άρτεμη γενικά, κοντά στο χωριό μου στην Κρήτη Dying_Incubus Απεστάλη: 30/01/2007


Βριτόμαρτις. Όπου και αν κοιτάξει κανείς θα βρει ότι σημαίνει "γλυκειά παρθένος".

50 καταχωρήσεις μέσα στο Internet και όλα τα λεξικά το ίδιο γράφουν.

Μα την αλήθεια δεν με πείθει κανένας.

Προσωπικά πιστεύω και υποστηρίζω ότι το όνομα/επίθετο Βριτόμαρτις σημαίνει "Η φέρουσα τας όρνιθας".
Φίλε Dying_Incubus εδώ έχουμε πάλι τον παράγοντα "όρνυμι" με διαφορετικά ονόματα βέβαια.

Ιδού η όρνιθα ιδού και η ...μάρ(π)τις.

Ιδού η ορθρία ιδού και ο ...βρετός ο φωνακλάς.

(Τι κρατά στα χέρια της η Ορθρία Άρτεμις;)

--------------------------------------------

Λουκάς

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 12:08:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου, κι εγώ ως "γλυκιά παρθένο" την βρήκα στο Διαδίκτυο.
Εν τω μεταξύ ο μύθος πράγματι επικεντρώνεται στην παρθενική ιδιότητα της θεάς.
Όμως αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το γεγονός οτι για να αποφύγει τον βιασμό από έναν θνητό άνδρα κατέφυγε στην θάλασσα...

Μπορεί να έχει και την εξήγηση που λες, άλλωστε η Ορθ(ρ)ία Άρτεμις κρατούσε όρνιθες.
Όμως δεν θα το ανέφερε και κάποια πηγή αυτό?


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 12:42:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Προσπαθώ να κατευθύνω το ετυμολόγημα στο "Βρητομάρπτις". Βρητός, δηλ. αλεκτρυών και μάρπτις δηλ. κρατούσα ή φέρουσα.
Με λίγα και απλά λόγια η περιγραφή της Αρτέμιδας με τις όρνιθες στα χέρια.

Πουθενά δεν βρίσκω την λέξη "μάρτις".


quote:
Όμως δεν θα το ανέφερε και κάποια πηγή αυτό?


Νά ήταν το μόνο καλά θα ήταν.

==============================================================

ΛουκάςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΕΡΙΩΠΙΣ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
777 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 12:49:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΕΡΙΩΠΙΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Όμως αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το γεγονός οτι για να αποφύγει τον βιασμό από έναν θνητό άνδρα κατέφυγε στην θάλασσα...


Και εκεί βαπτίστηκε η "γλυκειά παρθένος" απ' αυτούς που την βρήκαν "Βρύκαινα"; Ποιός θα μας πει;

==========================================================

ΛουκάςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας


283 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 20:03:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φαίνεται ότι όταν ζεις με το κεφάλι κάτω στους αντίποδες, μπερδεύεις τα φωνήεντα υ,ι,η.

Βρητός, δηλ. αλεκτρυών λέει ο Εριωπας

Βριτόμαρτις… λέει ο μύθος και τα γνωστά που μπορούμε να βρούμε παντού. Π.χ

Λέει ο Στράβωνας: <<Λένε επίσης ότι δεν έχει δίκιο o Καλλίμαχος, όταν ιστορεί ότι η Βριτόμαρτις καταφεύγοντας τη βία του Μίνωα από τη Δίκτη, πιάστηκε στα δίχτυα των ψαράδων κι έτσι οι Κυδωνιάτες την είπαν Δίκτυννα και το βουνό Δίκτη. Η Κυδωνία δεν έχει καμιά σχέση γειτονίας με τους τόπους τούτους, αφού βρίσκεται στα δυτικά του νησιού. Βουνό της Κυδωνίας είναι ο Τίτυρος. Όπου υπάρχει ιερό, όχι το Δικταίον, αλλά το Δικτύνναιο…..( Στράβων, Γεωγραφικά Ι, IV 12)
Λέει ο Διόδωρος: <<Η Βριτόμαρτις που ονομάζεται και Δίκτυννα, σύμφωνα με το μύθο που αναφέρουν, γεννήθηκε στην Καινώ της Κρήτης, από το Δία και την Κάρμη, του Εύβουλου του γιου της Δήμητρας. Αυτή που ανακάλυψε τα δίχτυα που χρησιμοποιούνται στο κυνήγι ονομάστηκε Δίκτυννα και περνούσε τις μέρες της με την Αρτεμη, αιτία για την οποία μερικοί πιστεύουν πως η Δίκτυννα είναι ίδια με την Αρτεμη. Οι Κρήτες καθιέρωσαν θυσίες κι έκτισαν ναούς προς τιμή ετούτης της θεάς. Εκείνοι που διηγούνται την ιστορία ότι ονομάστηκε Δίκτυννα, επειδή κατέφυγε στα δίχτυα των ψαράδων, όταν την κυνηγούσε ο Μίνωας, για να τη βιάσει, κάνουν λάθος, γιατί ούτε πιθανό να βρέθηκε σε τέτοια αδυναμία η Θεά, ώστε να χρειαστεί τη βοήθειά των ανθρώπων, θυγατέρα ούσα του μέγιστου των θεών, ούτε είναι σωστό να προσάπτουμε στο Μίνωα μια τέτοια ασέβεια, καθόσον η παράδοση μας λέει ρητά ότι ήταν προσκολλημένος στις αρχές του δικαίου κι έζησε ζωή παινεμένη.>> (Διόδωρος Σικελιώτης, Ιστορική βιβλιοθήκη 5η, 77),
Ο Ευρυπίδης λέει για τη Bριτόμαρτη «ω παι τας Λατούς Δίκτυνν’ ουρεία” (Ευρ. Ιφιγ. εν Ταύρ. 126) = ω! θυγατέρα της Λητούς, Δίκτυννα βουνίσια».
Από: http://www.krassanakis.gr/minotaur.htm


Ενώ με υ:
«Πηγὴ θεόβρυτος ἡ σή, Πάτερ»

Ευλόγησον, που λέει κι ο ΛΙΑΚΟ.


Όσο για την ετυμολογία:

Root: bh(e)reu- : bh(e)rū̆-
English meaning: to boil, to be wild
German meaning: `sich heftig bewegen, wallen, bes. vom Aufbrausen beim Gären, Brauen, Kochen usw.'
General comments: Erw. von bher-2.
Material: A. Ablautstufen bheru- (bheru-), bhrū̆-:
Ai. bhurváṇi-ḥ `unruhig, wild', bhurván- `unruhige Bewegung des Wassers'.
Arm. bark `scharf, sauer, grausam' (barkanam `ich werde zornig'), das sehr vieldeutig ist, wird von Dumézil BSL. 40, 52 als *bhr̥-u̯- hierhergestellt, desgleichen berkrim `ich freue mich' als *bher-u̯-; sehr unsicher!
Gr. φαρυμός τολμηρός, θρασύς Hes. (*bher-u-) und φορυτός `Gemisch, Kehricht, Spreu, Mist', φορύ̄νω, φορύσσω `knete durcheinander, vermische, beflecke, besudle', wahrscheinlich auch φρυ-άσσομαι `gebärde mich ungeduldig (bes. von feurigen Pferden); bin übermütig'.
Thrak. βρυτος (s. u.).

Και από το marna- martis (έχεις καμιά γνωστή Μαρίνα που ζει κοντά σε μαρίνα;) που σημαίνει φυσικά θάλασσα-θαλασσινή.

«Γλυκιά παρθένα» πάντως είναι ο μέγιστος ευφημισμός που έχω ακούσει για το πρότυπο της μετέπειτα Γοργόνας.




Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας


283 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/01/2007, 20:24:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Επειδή μου είπαν ότι στον explorer δεν φαίνεται γιατί δεν υποστηρίζει πολυτονικό, το παραθέτω ξανά:

Ενώ με υ:
"Πηγή θεόβρυτος η ση, Πάτερ"

Βάλτε Firefox!!!!!Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 31/01/2007, 08:11:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ, την ιστοσελίδα από την οποία επισύναψες τις πληροφορίες για την Κρητική αυτή θεά την επισκέφθηκα κι εγώ εχθές.
Σχετικά με το Μίνωα είναι πιθανό να την κυνήγησε, μου έκανε όμως κι εμένα εντύπωση πως η κόρη του Δία έπρεπε να πέσει στην θάλασσα για να γλυτώσει.
Βέβαια κι ο Μίνωας γιός του Δία ήταν...

Φίλε Ερίωπις, δεν γνωρίζω να σου απαντήσω για την Βρύκαινα κι αν προήλθε από κει η προσφώνηση της θεάς ως "γλυκειά παρθένος".
Ίσως να ήταν μια προσφώνηση της Αρτέμιδος, ίσως πραγματικά να πίστευαν οι Κρήτες στην Βριτόμαρτι η οποία μετά έδωσε την θέση της στη λατρεία της Άρτεμης κτλ.
Σ' αυτό δεν θα μπορούσε να συνηγορήσει και το γεγονός οτι οι 2 θεές έχουν ομοιότητα μεταξύ τους?
Δεν θα ήταν έτσι ευκολότερη η μετάβαση από τη λατρεία της Βριτομάρτιδος στη λατρεία της Άρτεμης?
Κι αν η Άρτεμις δεν είναι τίποτα άλλο από τον συγκερασμό διαφόρων άλλων προγενέστερων θεοτήτων?


In anticipation of my resurrection...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας


283 Μηνύματα
Απεστάλη: 31/01/2007, 10:27:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying_Incubus παρέθεσα την συγκεκριμένη ιστοσελίδα γιατί περιέχει περιληπτικά την κλασσική εκδοχή του μύθου και τις απόψεις τον αρχαίων περιηγητών.
Φυσικά και η θεότητα Βριτόμαρτις ταυτίζεται με τις αντίστοιχες φοινικικές. (Η διαμάχη για το αν οι φοίνικες ήταν κρήτες άποικοι ή αν ο Μινωικός πολιτισμός ήταν φοινικικός, είναι χαζή κατά τη γνώμη μου).
Η μετεξέλιξη της Άρτεμις Βριτόμαρτις-Δίκτυννας στα παράλια, σε Αγία Μαρίνα, είναι μια μεγάλη συζήτηση την οποία καλύτερα να αφήσουμε.
Εδώ να πω θέλοντας να προλάβω τις όποιες έριδες (στο Μύθος και Θρησκεία βρισκόμαστε), ότι δεν υποστηρίζω ή όχι την τυχόν ιστορικότητα του προσώπου της αγίας, αλλά απλά ότι οι ναοί της στέκονται εκεί που κάποτε λατρευόταν η «Ιοκαλλίς Παρθένος».
Στην αγιογραφία η Αγία Μαρίνα απεικονίζεται κρατώντας έναν μικρό διάβολο από τα κέρατα, παρόλο που αυτό δεν «δένει» με καμιά από τις ιστορίες του βίου της.
Η αρχαία Άρτεμις απεικονιζόταν κρατώντας από τα κέρατα έναν πάνα ή ένα ελάφι. Αργότερα αν βρω χρόνο θα «ανεβάσω» και κάποια σχετική φωτογραφία.
Άλλωστε όλοι σας είμαι σίγουρος πως θα έχετε υπόψη σας κάποια παραλιακή Αγία Μαρίνα.





Edited by - ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ on 31/01/2007 10:31:38Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

A. Kircher
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

USA
1626 Μηνύματα
Απεστάλη: 31/01/2007, 19:09:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους A. Kircher  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γειά χαρά σε όλους και ένα καλωσόρισμα στον φίλο Οκτινόμο.

Μερικά πράγματα που βρήκα σχετικά με την ετυμολογία της Βριτόμαρτις και πάνε την συζήτηση αλλού.

Βριτύ σημαίνει "γλυκύ" στην Κρητική διάλεκτο.

Όμως σε κάποιους το βριτύ θύμησε το ρήμα βλίττω που σημαίνει "να μαζεύεις το μέλι από την κερήθρα" και το όνομα των νυμφών Βρίσσαι οι οποίες σύμφωνα με τον Διόδωρο δίδαξαν τον Θεσσαλό Αρισταίο την τέχνη της μελισσοκομίας. Αυτά λοιπόν οδήγησαν τον Cook (ένα παλιό φιλόλογο)να καταλήξει στο ότι το βρίτο- είναι μια παραλλαγή του μέλισσα και το όνομα σημαίνει "η παρθένα του μελιού" και μετά η "γλυκιά όπως το μέλι παρθένα".

Στην Κρήτη όντως υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές στο μέλι και στην σημασία του.

Μία από τις ονομασίες του Δία ήταν και Μελισσαίος επειδή είχε ανατραφεί από μέλισσες. Έχουμε επίσης ένα γιό του Δία ονόματι Μελιτέος που τον άφησαν σε ένα δάσος και αυτός εκεί ανατράφηκε από μέλισσες.

Έχουμε επίσης την Μέλισσα, κόρη του βασιλιά Μελισσού, που έγινε η πρώτη ιέρια της Magna Mater (Μεγάλης Μητέρας) σύμφωνα με τον Λακτάνιο.

Ο Γλαύκος, γίος του Μίνωα, πνίγηκε σε ένα πιθάρι με μέλι, αλλά επανήλθε στη ζωή από το μάντη Πολυΐδη, με την χρήση ενός μαγικού βοτάνου.

Υπάρχουν και κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που βρήκα σχετικά με την σχέση ανάμεσα στην Βριτόμαρτις-Μελι-Άρτεμις τα οποία ελπίζω να τα παρουσιάσω σύντομα.

Παίδες αυτή την ώρα πρέπει να τρέξω γι αυτό δεν θα απαντήσω σε όλα όσα αναφέρθησαν από την unseen, Dying Incubus, ΕΡΙΩΠΙΣ, και ΟΚΤΙΝΟΜΟΣ και τα οποία έχουν αρκετό ενδιαφέρον.

Τα λέμε ή αργότερα σήμερα ή αύριο.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 17 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.203125
Maintained by Digital Alchemy