ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 Απόψεις, Προτάσεις κ.ά.
 ΣΧΕΣΗ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ - ΘΕΟΥ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 3
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/01/2004, 16:00:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Κάθυ,

αν μου επιτρέπεις, θα σου απαντήσω εγώ, μια και η αγαπητή Traveller δείχνει να απουσιάζει.

Το βιβλίο "Ο Φτωχούλης του Θεού" γράφτηκε το 1953 και εκδόθηκε το 1956. Όμως η έκφραση, η οποία σε εντυπωσίασε εμφανίζεται σε πολλά κείμενα του Ν. Καζαντζάκη. Θα έλεγα ότι είναι από τις αγαπημένες του.


Και γράφει χαρακτηριστικά:

"Πήγαινα από μοναστήρι σε μοναστήρι, από χωριό σε χωριό, από ερημιά σε ερημιά και ζητούσα το Θεό. Δεν παντρεύτηκα, δεν έκαμα παιδιά, γιατί ζητούσα το Θεό. Κρατούσα μια φέτα ψωμί στο χέρι μου και μια χούφτα ελιές, πεινούσα και ξεχνούσα να φάω, γιατί ζητούσα το Θεό.
Όσο από πιο χαμηλά παίρνεις φόρα τόσο πιο αψηλά μπορείς να φτάσεις. Η μεγαλύτερη αξία του αγωνιζόμενου χριστιανού δεν είναι η αρετή του, είναι ο αγώνας του να μετουσιώσει την αδιαντροπιά, την ατιμία, την απιστία, την κάκητα μέσα του και να τα κάμει αρετή. Μιά μέρα, ο πιο ένδοξος αρχάγγελος που θα στέκεται πλάι στο Θεό, δε θα 'ναι μήτε ο Μιχαήλ, μήτε ο Γαβριήλ, μήτε ο Ραφαήλ, θα 'ναι ο Εωσφόρος, όταν πια θα 'χει μετουσιώσει το φοβερό σκοτάδι του σε φως."

και αλλού (σελ. 28-29):

"Γλυκιά ψαλμωδία,μοσκολίβανο, και στο ταγάρι ψωμί,ελιές,κρασί,τι άλλο θαρείτε πως είναι η Παράδεισος; Γιατί εγώ, ο Θεός να με συγχωρέσει,αυτά που λεν οι σοφοί θεολόγοι για φτερούγες και πνέματα και ψυχές χωρίς κορμί,δεν τα καταλαβαίνω, κι ένα ψίχουλο να πέσει κάτω,σκύβω,το περμαζώνω και το φιλώ,γιατί,το ξέρω θετικά, το ψίχουλο αυτό είναι ένα κομμάτι από την Παράδειο... Μα αυτά μονάχα ο ζητιάνος μπορεί να τα καταλάβει και σε ζητιάνους μιλάω."


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/01/2004, 17:25:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ο "Φτωχούλης του Θεού",του Καζαντζάκη, είναι ένα από τα καλύτερα έργα που έχω διαβάσει ποτέ.

Είναι μια αδαμάντινη απόδειξη για το τι θα έπρεπε να είναι ο χριστιανισμός για τον κάθε Χριστιανό.

Αυτός ο άνθρωπος που έγραψε ένα τέτοιο έργο και ύμνησε τον βιωματικό Χριστό εντός μας, καταδικάστηκε με τέτοιον τρόπο από την εκκλησιαστική εξουσία.

"Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι..."

Να συμπληρώσω κι εγώ ένα από τα αγαπημένα μου θέματα από αυτό το βιβλίο. Είναι στο σημείο όπου ο Φτωχούλης του Θεού, ο Φραγκίσκος της Ασίζης, προσεύχεται στον Θεό, όταν πεθάνει να τον στείλει στην Κόλαση και όχι στον Παράδεισο, να παρηγορεί τους άτυχους κολασμένους. Όπως έλεγε, στον Παράδεισο θα ήταν άχρηστος, ενώ στην Κόλαση θα μπορούσε να είναι πιο χρήσιμος.

Μου θύμισε μια άλλη αγαπημένη μου ιστορία:

Ο Ramanuja ήταν ο ιδρυτής της Vishishtadvaita Vedanta. Υπάρχει μια ιστορία όταν ήταν μαθητής. Κάποια στιγμή ο δάσκαλός του του είπε ότι υπάρχει ένα ιερό μάντραμ το οποίο αν το ακούσει κάποιος, όσο αμαρτωλός κι αν είναι, τότε την στιγμή του θανάτου του θα απλευθερωθεί από το βάρος των αμαρτιών του. Τον έβαλε όμως να ορκιστεί ότι δεν θα το αποκαλύψει ποτέ και δεν θα το προφέρει σε κανέναν. Ο Ramanuja από τότε άρχισε να έχει ένα μεγάλο δίλημμα. Ήξερε ένα μαντραμ το οποίο θα βοηθούσε τόσο πολύ κόσμο αλλά δεν μπορούσε να το πει γιατί έτσι θα παραβίαζε τον πιο ιερό όρκο του, προς τον δάσκαλό του. Αυτή η εσωτερική σύγκρουση τον είχε κάνει δυστυχισμένο.

Κάποιο βράδυ, ξύπνησε με αγωνία, ανέβηκε στην σκεπή του σπιτιού και άρχισε να φωνάζει με όλη του την δύναμη αυτό το μάντραμ. Οι κάτοικοι ξύπνησαν και φώναξαν τον δάσκαλό του για να συνεφέρει τον Ramanuja που φαινόταν να έχει τρελαθεί. Ο δάσκαλός του, πήγε στον Ramanuja και του φώναξε να κατέβει κάτω. Μόλις ο Ramanuja κατέβηκε του είπε:

"Καλά τρελάθηκες, τι είναι αυτό που κάνεις"

Ο Ramanuja του απάντησε:
"Ξέρω δάσκαλέ μου ότι έκανα μια μεγάλη αμαρτία με την παραβίαση του πιο ιερού όρκου μου προς εσένα και θα πάω στην Κόλαση, αλλά δεν με πειράζει γιατί όλοι αυτοί που άκουσαν αυτό το μαντραμ θα πάνε στον Παράδεισο."

Ο δάσκαλος του, με δάκρυα στα μάτια, διέκοψε, τον Ramanuja και του είπε:
"Είσαι πραγματικός μαθητής. Αυτός που ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την απελευθέρωση και σωτηρία των ανθρώπων θα γίνει σίγουρα ένας σωτήρας τους"

Πότε θα έρθει εκείνη η ημέρα που θα μπορούμε να σταθούμε αντάξιοι αυτών των μεγάλων Ψυχών, οποιασδήποτε θρησκείας;

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Valnta
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Vietnam
2285 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/01/2004, 18:27:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Valnta  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
[Μέσα μου παμπάλαιες ανθρώπινες και προανθρώπινες σκοτεινές δυνάμες του Πονηρού. Μέσα μου παμπάλαιες ανθρώπινες και προανθρώπινες φωτερές δυνάμες του Θεού, κι η ψυχή μου ήταν η παλαίστρα όπου οι δυο τούτοι στρατοί χτυπιούνταν κι έσμιγαν.]

[Κάθε άνθρωπος είναι θεάνθρωπος, σάρκα και πνέμα, να γιατί το μυστήριο μιας ορισμένης θρησκείας, είναι πανανθρώπινο. Σε κάθε άνθρωπο ξεσπάει η πάλη Θεού κι ανθρώπου, και συνάμα η λαχτάρα της φίλιωσης. Τις πρισσότερες φορές η πάλη αυτή είναι ασύνειδη, βαστάει λίγο, δεν αντέχει μια αδύνατη ψυχή ν' αντιστέκεται καιρό πολύ στη σάρκα, βαραίνει, γίνεται κι αυτή σάρκα, κι ο αγώνας παίρνει τέλος. Μα στους υπεύθυνους ανθρώπους, που έχουν μερόνυχτα καρφωμένα τα μάτια τους στο ανώτατο Χρέος, η πάλη ανάμεσα στη σάρκα και στο πνέμα ξεσπάει χωρίς έλεος και μπορεί να βαστάξει ως το θάνατο.]-O τελευταίος πειρασμός

*Yπέροχη ιστορία Tρισμέγιστε...



Va(l)nta
Διχασμένη προσωπικότητα
+ Mοναδική απόγονος
Thoth Tρισμέγιστου
+(ξανά) αδερφή TAT Kύβου
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/01/2004, 22:47:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Zadok,
Η απάντησή σου με φέρνει πιο κοντά στο σκοπό της έρευνάς μου,
και σε ευχαριστώ γι αυτό.
Κι αν μου επιτρέπεις -αρχίζω να γίνομαι άπληστη, συχώρα με- μήπως ξέρεις αν ο Καζαντζάκης ταξίδεψε στις Ινδίες και πότε;

"Στενή είναι η αρετή, δεν μπορώ ν' αναπνέψω, μικρός, στενός είναι ο Παράδεισος, δε με χωράει, σαν άνθρωπος μου φαίνεται ο Θεός σας, δεν τον θέλω!" (Ασκητική Ν. Καζαντζάκης)

Δεν θα μπορούσαν να γραφτούν πιο φωτεινά λόγια!
τι μπορείς να πεις; Τίποτε... μόνο να σιωπάς.

Βλέπεις, Θωθ, ο Ramanuja μέσα στη τόση του αγάπη για τον συνάνθρωπο,
δεν υποπτεύθηκε πως θα υπάρξει κι ένας Καζαντζάκης
που θα αρνιόταν τον χαρισμένο Παράδεισο.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ryche
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
1765 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/01/2004, 22:59:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ryche  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Νιωθω οτι ο Καζαντζακης ποτε δεν θελησε να γινει βουδας,χριστοςκτλ..
θελησε να γινει...Καζαντζακης...
τιποτα πιο περα ξεφυγε απο την πληση εγκεφαλου,και πηγε κοντρα στο ρευμα των θρησκειων...που ο χριστιανος θελει να γινει Χριστος καο ο βουδιστης Βουδας...κοντρα και επανασταση...διαλεξε τον εαυτο του ενω οι αλλοι διαλεγουν παραδειγματα που τους πλασαρουν...
μα η φυση δεν βγαζει τιποτα ιδιο,γι αυτο και ο καζαντζακης διδασκει
αυτο που λεει και ο Οσσο...
να εισαι εσυ...


ειμαι το πτωμα του χθεσινου μου εαυτου...
ειμαι η νεκρη γνωμη που ειχα χθες και αλλαξε...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/01/2004, 00:36:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Κάθυ,

το μόνο στοιχείο που βρήκα να συνδέει τον Καζαντζάκη με τις Ινδίες είναι το ακόλουθο:

Και να, τι θέλω τώρα να σας πω
Μες τις Ινδίες μες τη πόλη της Καλκούτας
Φράξαν το δρόμο σ έναν άνθρωπο
Αλυσσοδέσαν έναν άνθρωπο κει που εβάδιζε

Να το λοιπόν γιατί δε καταδέχουμαι
Να υψώσω το κεφάλι στα αστροφώτιστα διαστήματα
Θα πείτε «Τ΄ άστρα είναι μακριά
Κι η γη μας τόσο δα μικρή»

Ε! το λοιπόν ότι και να είναι τ΄ άστρα
Εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω

Για μένα το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό
πιο επιβλητικό πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΝΑ ΒΑΔΙΖΕΙ
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΛΥΣΟΔΕΝΟΥΝΕ

Θα ψάξω όμως...

"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/01/2004, 01:21:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Zadok, Είσαι θησαυρός!
Αν σου το είπαν κι άλλοι (δεν αμφιβάλλω) εγώ το εννοώ.
Σ' ευχαριστώ.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/01/2004, 01:35:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Traveller
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/01/2004, 10:31:30  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Traveller  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΡΥΨΩ ΟΤΙ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΠΟΛΥ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.

ZADOK, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΕ ...ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΥ. Η ΦΡΑΣΗ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΕΣ (..ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ...ΕΩΣΦΟΡΟΣ...) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΡΩΤΑΕΙ Η ΚΑΘΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΧΩΡΙΟ. ΘΑ ΤΟ ΤΣΕΚΑΡΩ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΑΥΡΙΟ.

ΑΤΜΑ & ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΟΝΤΕΣ, Ο ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ, ΙΣΩΣ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟΣ ΤΡΕΛΛΟΣ... ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΗΝ "ΠΕΡΙ ΤΡΕΛΛΟΥ" ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ ΑΛΛΟΥ. ΘΑ ΚΟΙΤΑΞΩ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΘΕΣΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Traveller
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/01/2004, 10:38:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Traveller  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
EΚΗΒΟΛΕ, Η "ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ" ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΤΟΛΙΖΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΟΥ. ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΙΛΟΥ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ ΤΟΝ "ΦΤΩΧΟΥΛΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ". ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΡΟΠΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ΓΚΡΕΚΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΗΤΑΝ :

"ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ, ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ, ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΣΟΥ, ΑΝΟΙΞΕ ΜΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΕΛΙΔΑ..."

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Traveller
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/01/2004, 10:42:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Traveller  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

quote:
ΟΜΩΣ, Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΩ ("τον θεωρουσα αυθεντικο μα δεν εβρισκα κατι να με ταυτιστει με τη ροη του" ΠΟΥ ΛΕΕΙ + Η ΑΤΜΑ) ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΝΙΩΘΩ ΟΤΙ ΜΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Eκήβολος
Μέλος 1ης Βαθμίδας


135 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2004, 22:51:25  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Eκήβολος  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η ασκητική σε zip και σε HTML:
www.diaplous.org\greek\askitikitxt.zip
www.diaplous.org\greek\askitiki.htm

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2004, 23:31:04  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Eκήβολος,

σε υπερευχαριστούμε για τα λινκς!


Αγαπητή Κάθυ,

βρήκα και κάτι άλλο σχετικό με Ινδίες:


Τις έννοιες Αγώνα και Ελευθερία, τις συναντάμε σε μια ινδική παράδοση που συχνά ο Καζαντζάκης τη θυμάται:

Ένας Ινδός πάλαιψε πολύ καιρό εναντίον του ρεύματος που παρέσερνε τη βάρκα του στον καταρράκτη. Όταν ο μεγάλος αγωνιστής κατάλαβε πως κάθε άλλη προσπάθεια ήταν περιττή, παράτησε τα κουπιά και άρχισε να τραγουδάει:

Α! Ας γίνει η ζωή μου αυτό το τραγούδι.
Δεν ελπίζω πια.
Δε φοβούμαι πια.
Είμαι ελεύθερος.

Αυτές οι φράσεις, που μπήκαν στην ταφόπετρα του Καζαντζάκη με προθανάτια εντολή του, μας δείχνουν όλη την πορεία του λογικού του και του λογισμού του, όλη την έκταση και το βάθος της σκέψης του που μετατρέπεται σε ζωή.

Μήπως αυτό εννοούσες, αγαπητή Traveller;


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2004, 23:37:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Επιτρέψτε μου ν' ανοίξω παρένθεση:

Αν θέλετε, επισκεφτείτε το τόπικ:

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ!


Κλείνω παρένθεση. Ευχαριστώ!


Συνεχίζουμε...

"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Silverwolf
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Sweden
565 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/01/2004, 02:24:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Silverwolf  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Silverwolf  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Επιτρέψτε μου να κάνω κι εγώ μια μικρή παρένθεση.

Σαφώς προτιμάμε όλοι τα τυπωμένα βιβλία αλλά για κάποιους στο εξωτερικό π.χ. μπορεί να τους ενδιαφέρει ότι μπορούν να βρούν μια έκδοση της Ασκητικής στο διαδίκτυο.

quote:
Κάπου στο Διαδίκτυο "ψάρεψα" ένα διαμάντι. Την Ασκητική - Salvatores Dei του Νίκου Καζαντζακη. Εκανα ορισμένες διορθώσεις από το πρωτότυπο (ε' έκδοση 1971) που έχω στα χέρια μου και το ανεβάζω στο διάπλου μια και πιστεύω ό,τι είναι από τα σπουδαιότερα βιβλία που έχω διαβάσει. Μπορείς να το διαβάσεις [σε html] η σε κείμενο [.txt(zipped)]


http://www.diaplous.org/greek/askitiki.htm



"For the strength of the wolf is the pack and the strength of the pack is the wolf"


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/01/2004, 10:43:24  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Σαφώς προτιμάμε όλοι τα τυπωμένα βιβλία αλλά για κάποιους στο εξωτερικό π.χ. μπορεί να τους ενδιαφέρει ότι μπορούν να βρούν μια έκδοση της Ασκητικής στο διαδίκτυο.



Silverwolf,
Εύγε και σε ευχαριστούμε για την ευγένεια της ψυχής σου,
να συλλογιστείς τα τέκνα του εξωτερικού

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/01/2004, 10:50:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Zadok

Αν συνεχίσεις έτσι υποπτεύεσαι τι θα γίνει!

Δεν ξέρω πόσα ευχαριστώ να σου πω! 396;
...μπα λίγα είναι...

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Silverwolf
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Sweden
565 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/01/2004, 14:23:40  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Silverwolf  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Silverwolf  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Silverwolf,
Εύγε και σε ευχαριστούμε για την ευγένεια της ψυχής σου,
να συλλογιστείς τα τέκνα του εξωτερικού


Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια αγαπητή Κάθυ.
Αν και νοιώθω ότι αξιζούν περισσότερο σε αυτούς που κόπιασαν και το μετέφεραν σε ηλεκτρονική μορφή.

Εξάλου ξέρω κι εγώ με πόση λαχτάρα υπολογίζω να δώ πόσα βιβλία θα μπορέσω να πάρω μαζί μου μετά από κάθε διακοπές στην Ελλάδα
(Ευτυχώς σπάνια ζυγίζουν το Hand-luggage στο αεροδρόμιο )


"For the strength of the wolf is the pack and the strength of the pack is the wolf"


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Traveller
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 20/01/2004, 17:08:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Traveller  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΑΡΧΙΚΑ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ONCE MORE MY DEAR ATMA ΓΙΑ ΤΟ ΔΩΡΟ-SITE ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑΚΗ. ΕΣΕΝΑ ZADOK ΕΠΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΟΥ.

ΣΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ "ΦΤΩΧΟΥΛΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ" ΣΕΛ. 9, Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙ "Γιατι για μένα ο Άγιος Φραγκίσκος είναι το πρότυπο του στρατευόμενου ανθρώπου, που με ακατάπαυστο σκληρότατον αγώνα κατορθώνει κι επιτελεί το ανώτατο χρέος του ανθρώπου, ανώτερο κι από την ηθική κι από την αλήθεια κι από την ωραιότητα: να μετουσιώνει την ύλη που του μπιστεύτηκε ο Θεός και να την κάνει πνέμα".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ, ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ, ΣΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ "ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ", ΕΔΩ ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: "...Κι ένα ταξίδι στην Ινδία, καλεσμένοι από τον Παντίτ Νεχρού, που ετοιμάσαμε μα δεν κάναμε, γιατί φοβηθήκαμε τα πολλά μπόλιο..." (εμβόλια).

"...Τι χαρά είναι ετούτη, ω Ψυχή του ανθρώπου, ώ Τίγρη Συνταξιδιώτισσα, να ζεις, ν' αγαπάς τη γής και να κοιτάζεις το θάνατο και να μη φοβάσαι !"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 23/01/2004, 23:07:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
να μετουσιώνει την ύλη που του μπιστεύτηκε ο Θεός και να την κάνει πνέμα".

Αυτή είναι επίμαχη για μένα φράση και αντικείμενο της έρευνάς μου.

Παραθέτω εδώ μια παράλληλη φράση που ειπώθηκε το 1906
"η εμπειρία του οδηγεί στην 'θεϊκή αποκατάσταση της ύλης'"

Επι πλέον παραθέτω για σύγκριση και μια παράγραφο του Σατπρήμ:

«Αρνηθήκαμε το Θείο στην Ύλη, για να το περιορίσουμε στους ιερούς χώρους μόνο, αλλά η Ύλη παίρνει την εκδίκησή της.
Αποκαλέσαμε την Ύλη ακατέργαστη και ακατέργαστη είναι.
Εφ’ όσον θα ανεχόμαστε αυτήν την μη-ισορροπία μεταξύ της Ύλης
και του Θείου δεν θα υπάρξει ελπίδα για την γη.
Θα συνεχίσουμε μόνο να αιωρούμεθα από το ένα άκρο στο άλλο
αμφότερα και εξ ίσου απατηλά- από τις υλικές απολαύσεις στις πνευματικές αυστηρές πειθαρχίες-
χωρίς ποτέ να βρίσκουμε αληθινή πλήρωση. Χρειαζόμεθα και το σφρίγος της Ύλης
και τα ολόδροσα νερά του Πνεύματος....Τώρα επιτέλους ίσως έφθασε η στιγμή να ανακαλύψουμε την όλη αλήθεια και των δύο,
από μια τρίτη διάσταση, που δεν είναι ούτε αυτή των υλιστών αλλά ούτε και των πνευματικών.»

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/01/2004, 01:23:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Κάθυ,

το κείμενο αυτό δεν το γνωρίζω, οπότε αν θέλεις δώσε μου κάποια στοιχεία, γιατί με καλύπτει απόλυτα και είναι κρίμα να μην γνωρίζω την ύπαρξή του! (είδες που μου ήρθε η ώρα της ανταπόδωσης; )

Πάντως επέτρεψέ μου να πιστεύω ότι ο Καζαντζάκης όταν διατύπωνε την κοσμοθεωρία του, ουσιαστικά δεν ήταν αντίθετος σ' αυτό που περιγράφει το κειμενάκι αυτό... Καμιά φορά οι λέξεις παίζουν παράξενα κι ενδιαφέροντα παιγνίδια!

"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/01/2004, 23:16:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
το κείμενο αυτό δεν το γνωρίζω, οπότε αν θέλεις δώσε μου κάποια στοιχεία, γιατί με καλύπτει απόλυτα και είναι κρίμα να μην γνωρίζω την ύπαρξή του! (είδες που μου ήρθε η ώρα της ανταπόδωσης; )


Zadok,
Το κείμενο αυτό είναι κομμάτι ενός μεγάλου βιβλίου.
Το λυπηρό είναι, καθ’ όσον βέβαια γνωρίζω, πως δεν υπάρχει σε ελληνική μετάφραση.
Εν τούτοις θα σου (ανταπο)-δώσω μετά χαράς, όλα τα στοιχεία κι αν γνωρίζεις γαλλικά ή αγγλικά πιστεύω πως θα μπορέσεις να το προμηθευτείς.
Και το βιβλίο αυτό του Satrem δεν υπάρχει στο διαδίκτυο, δυστυχώς.

Στα γαλλικά ο τίτλος είναι:
Sri Aurobindo, ou L’ Aventure de la Concsience

και στην αγγλική:
Sri Aurobindo, or the Adventure of Consciousness
(English translation by Institut de Recherches Evolutives, Paris
ISBN 0-938710-04-4

Αν δεν το βρεις θα μπορούσα να σου το στείλω από εδώ,
αν βέβαια γνωρίζεις αγγλικά.

Ενημέρωσέ με σε παρακαλώ.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Edited by - Κάθυ on 24/01/2004 23:17:36Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/01/2004, 02:47:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Κάθυ,

σε υπερευχαριστώ! Ναι, μιλώ και Αγγλικά και Γαλλικά, οπότε δεν είναι πρόβλημα...

Ξέρεις, παλιά ερχόμουν τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο εκεί κάτω (down under) και μου άρεσε τόσο, που έλεγα ότι αν δεν υπήρχε η Ελλάδα, θα έμενα Αυστραλία!
Τώρα έχω να 'ρθω από το 2001 και μου 'χει λείψει!

Λοιπόν, θα ρίξω μία ματιά εδώ στα ξενόγλωσσα κι αν δεν το βρω, θα σε ειδοποιήσω...


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Traveller
Μέλος 2ης Βαθμίδας


174 Μηνύματα
Απεστάλη: 20/02/2004, 11:03:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Traveller  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

ΑΝΤΙΟ ΕΛΕΝΗ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ... ΚΑΛΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ .

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

KaFriLa
Μέλος 1ης Βαθμίδας


75 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/11/2004, 17:12:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους KaFriLa  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αναφέρθηκε πως ο Καζαντζάκης είχε σχέση με την αδερφότητα της θλίψης .
Σίγουρα υπάρχουν ενδείξεις για αυτό , αφού στο τελευταίο Πειρασμό σκιαγραφειται σημασιολογικά η αληθινή φιγούρα του Ιούδα και η σπουδαιότητα της αποστολής του
αλλα και η αληθινή πλευρα της ανθρώπινης φύσης του Χριστού .

Πέρα απο αυτά , υπάρχει καμία άλλη ένδειξη ( ή και απόδειξη )για τη σχέση του Καζαντζάκη με την αδελφότητα της θλίψης ;

-Τι εστί Θεός;
-Ανθρωπος Αθάνατος
-Τι δε Ανθρωπος;
-Θεός ΘνητόςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

masonik
Νέο Μέλος


2 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/06/2005, 04:24:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους masonik  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χαιρετώ,

Ο Καζαντζακης είχε σίγουρα σχέση με μία άλλη "αδελφότητα" - όπως αναφέρεται στις βιογραφίες του, σε νεαρή ηλικία ειχε προσχωρήσει στη Μασονία

Συχνά αναφέρει τον "Πρωτομάστορα" - η "Master Mason" (o 3oς βαθμός της Μασονίας) στα έργα του


Εξάλλου η Μασονική Στοά του Ηρακλείου φέρει το όνομα του

http://www.grandlodge.gr/ram.html


Αν και δεν πρόκειται για κανένα σπουδαίο μυστικό, η σχέση του Καζαντζάκη με τη Μασονία αποκρύβεται επιμελώς απο το ευρύ κοινό - ακόμα και από διάφορους που προωθούν τη "Γνώση"...


Edited by - masonik on 06/06/2005 04:27:36Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

masonik
Νέο Μέλος


2 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/06/2005, 04:50:08  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους masonik  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Για όσους αναρωτήθηκαν γιατί η ταινία του Σκορτσέζε (όπως και το έργο του Καζαντζάκη) θεωρήθηκε βλάσφημη, δεν έχουν παρά να διαβάσουν το παρακάτω κείμενο, που περιγράφει συνοπτικά τα κύρια σημεία της ταινίας

The movie opens with “Jesus” writhing in agony, tormented by spiritual forces. This blurring of distinctions between God and Satan is a dominant theme of the movie.

Jesus is shown making a cross for someone else’s crucifixion, and it turns out that cross-making is his trade. The real hero of the movie makes his first appearance here. Judas berates Jesus for assisting in the torture of others by making crosses, and their dialogue establishes another dominant theme. The divinity of Jesus is denied Him; He is portrayed as just a man – and not a very good man at that. He is confused, bewildered, weak of spirit, unsure of mind, indecisive, devoid of true purpose – a typical anti-hero. Judas, on the other hand, is precisely the opposite – filled with a strong sense of purpose, strong-willed, and aware of the differences between God and Satan.

Several scenes later, Jesus enters the brothel of Mary Magdalene and watches as a roomful of customers take their turn at fornication with the naked harlot. After the other men have left, Jesus approaches and says to her: “I want you to forgive me. I’ve done a lot of wrong things . . . The worse things I’ve done are to you.” Later, Jesus intervenes to prevent a mob from stoning an adulteress, who turns out to be Mary Magdalene. It is significant that, after saving her physical life, Jesus makes no attempt to save her soul. He does not tell her to go and sin no more. This scene underscores one of the film’s central themes: that the one most in need of forgiveness and salvation is Jesus!

While in the desert, Jesus watches as two snakes appear and copulate in front of Him. One snake has the voice of Mary Magdalene. In conversation with an unidentified man, Jesus says: “I’m a liar,” He also says: “Lucifer is inside me. He tells me I am not a man, but the Son of Man, more the Son of God, more than that, God.”


Judas quickly becomes Jesus’ most loyal and loved Disciple. Judas is the real leader of the pair, and Jesus follows Him. When confused, for instance, Jesus turns to Judas and says: “Help me. What should I do?” Judas says they should go and see John the Baptist, who can tell Jesus if he really is the Messiah.

The scene with John the Baptist is as perverted as the rest of the movie. John is seen surrounded by undulating and writhing people, and some of the gyrating women are naked. The journey, however, proves fruitless. John the Baptist does not know who Jesus is.

Jesus becomes totally confused. He does not know whether his mission is to save the world with love or to destroy it with the axe and the baptism of fire. At one point, he raises an army and leads his armed band in a march toward Jerusalem, intending to conquer with the sword. But he hesitates at the last moment, and the revolution is aborted.

Finally convinced that his mission is to die on the cross, Jesus persuades Judas to turn him over to the authorities. Jesus explains that, as a traitor to the revolution against Rome, he deserves death. Judas concedes to his logic and reluctantly agrees to fulfill Jesus’ request. Judas tells Jesus: “But if you were me, could you betray your master?” Jesus answers: “No, but that’s why God gave me the easier job – to be crucified.” The loyal disciple thus arranges for the arrest of Jesus at Gethsemane.

During the scene of the Last Supper, Jesus offers bread and wine to the disciples, saying they represent his body and his blood. But the bread and wine transubstantiate into flesh and blood in their mouths. Peter – the rock upon which Jesus will build his church – is shown spitting the substance out of his mouth. Following his trial, Jesus is taken to the spot where he will be crucified. He sees his mother and says to her: “Forgive me for being a bad son.” In an earlier scene, he had met his mother on the road and had denied even knowing her!


The last half hour of the movie is devoted to a hallucination scene that is pregnant with symbolism and meaning. It begins when a beautiful child appears while Jesus is dying on the cross. She says she is his guardian angel, sent by God to save his life. She tells Jesus that God does not want him to die, but had been only testing his loyalty. Now that he has passed the test, he can come down from the cross. “You mean I’m not the Messiah?” Jesus asks. “No,” the angel responds.

This guardian angel leads Jesus to Mary Magdalene, whom Jesus marries. Jesus is shown making love with Mary, while the angel watches. Then Mary is shown partially naked at nearly full-term pregnancy. A blinding light appears and she is killed. The angel tells Jesus that God killed her. Next, the angel leads Jesus to Mary and Martha. Jesus marries Mary and commits adultery with Martha. They both bear his children.

Jesus then encounters Paul preaching the Gospel to the people. Paul is telling the world that Jesus died on the cross for the sins of the world and rose from the dead three days later. By accepting Christ, Paul explains, man can be reconciled with God. Jesus angrily confronts Paul and calls him a “Liar!” Paul then explains that it is irrelevant whether the Gospel is true or false; the people like to hear the Good News, so he will continue to spread the Gospel.

Jesus is next shown as an old man, weak and bedridden. Some of his long-forgotten disciples pay him a visit. Judas is among them. He accuses Jesus of being a traitor, as well as a coward. Jesus attempts to defend himself by referring to his guardian angel, who still lives with him. Judas then forcefully points out that the guardian angel is actually Satan. The angel turns into a pillar of fire, the same pillar of fire that had tempted Jesus in the desert.

Jesus, totally surprised by this revelation, decides to reconcile himself with His heavenly Father. His hallucination ends and he is shown back on the cross. The movie thus ends with Jesus’ reconciliation with God, thanks to the leadership and clairvoyance of Judas, who alone was able to distinguish between Satan and an angel of God. Man has saved God!


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

γαραντζώτης γιάννης
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
289 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/11/2011, 17:18:20  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σας.
Βρήκα άλλο ένα νεκρό θέμα. Για να δούμε θα καταφέρω να το αναστήσω και αυτό ?
Ποια θα είναι η τύχη του ?
Θυμάμαι, πρέπει να ήταν το 1990, όταν για πρώτη φορά διάβασα την ¨Ασκητική ¨ του Ν.Καζαντζάκη. Ήταν σαν να διάβαζα τις θεοσοφικές απόψεις σε λογοτεχνικό έργο, τίποτα δεν μου ήταν άγνωστο, τίποτα δεν χρειαζόταν επεξηγήσεις. Τότε δεν γνώριζα για το τεκτονικό και θεοσοφικό παρελθόν του μεγάλου μας λογοτέχνη. Σήμερα όμως γνωρίζω και γι αυτό σας μεταφέρω τα κάτωθι… Ο Ν. Καζαντζάκης ασχολήθηκε με την μεταφυσική, κάτι που είναι φανερό στο έργο του. Η μεταφυσική χροιά του Καζαντζάκη καθορίστηκε από τον Ελευθεροτεκτονισμό, στον οποίο είχε ενταχθεί, και τις μελέτες του στη Θεοσοφία. Η φιλοσοφική αναζήτηση του μεγάλου Έλληνα στοχαστή ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Ήταν 26 ετών όταν έφυγε από την Ελλάδα για να παρακολουθήσει στο Παρίσι μαθήματα φιλοσοφίας. Λέγεται πως εκείνη τη χρονιά μυήθηκε στον Τεκτονισμό σε κάποια στοά της Αθήνας. Το πιθανότερο, όμως, είναι να πραγματοποιήθηκε η μύησή του στα τέλη του 1920 στη Γαλλία. Σχετικά με την Τεκτονική του ιδιότητα γνωρίζουμε λίγα, που προκύπτουν από τα λεγόμενα του φίλου του και συγγραφέα Παντελή Πρεβελάκη. Η Έλλη Αλεξίου τονίζει την τεκτονική σημασία που έχουν οι τρεις τελείες στην υπογραφή του, καθώς θα πρέπει να αποτελούν ένδειξη των τριών συμβολικών βαθμών στους οποίους μάλλον είχε μυηθεί. Παρά την, φαινομενικά, μικρή του εμπλοκή με τον επίσημο τεκτονισμό, οι ιδέες του θεωρούνται βαθιά τεκτονικές και κυρίως ο ουμανιστικός χαρακτήρας του τάγματος αυτού επηρέασε βαθιά τόσο τη ζωή του όσο και το έργο του. Ο Κυρ. Μητσοτάκης στο βιβλίο του “Ο Καζαντζάκης μιλάει για το Θεό”, γράφει: « Στο 1907 όπως αναφέρει ο βαθυνούστατος Παντ. Πρεβελάκης, ο Καζαντζάκης είχε μυηθεί στον Τεκτονισμό. Δεν γνωρίζουμε τίποτ’ άλλο απ’ την τεκτονική του σταδιοδρομία. Αν ανέβηκε σε ανώτερους βαθμούς μύησης, αν παρακολούθησε για πολλά χρόνια τεκτονικές εργασίες. Η κ. Αλεξίου γράφει ότι θυμάται τις τρεις μυστηριακές τεκτονικές τελείες στ’ όνομά του. » Στη συνέχεια ο συγγραφέας αναφέρεται σε μια επιστολή του Καζαντζάκη προς τον αδελφικό του φίλο Παπαστεφάνου, ιερέα της ορθόδοξης εκκλησίας, και λέει: « Παρατηρώ μόνο πως σ’ αυτό το γράμμα ο Καζαντζάκης επηρεασμένος ίσως απ’ τον Τεκτονισμό, μιλάει για οργάνωση με τρεις βαθμούς μυήσεως. Ο πρώτος= φανερός, ο δεύτερος= μυστικός, και ο τρίτος= μυστικότατος. » Ο Καζαντζάκης γράφει στον φίλο του: « Λέω μ’ ένα φίλο μου να ιδρύσω περιοδικό ( όχι φιλολογικό ). Θα ετοιμάζει κοινωνιολογικά το δρόμο μας. Θα ΄ναι κομμουνιστικό, θα ζητά την ανατροπή του αστικού καθεστώτος, θα θέλει όπως έλεγαν οι Στωϊκοί την “εκπύρωση”- να καθαρίσει δηλ. η γης με τη φωτιά ( πώς καψαλίζουν τα χωράφια ) για να ριχτεί ο νέος σπόρος. Θα οργανώσουμε τους Έλληνες σε συνδέσμους “Όσοι ζωντανοί”, με τρεις βαθμούς. Ο πρώτος = φανερός: να μορφωθεί ο λαός, ελευθερία πνευματική, οικονομική, πολιτική, θρησκευτική. Ο δεύτερος = μυστικός: εκπύρωση, ανατροπή της σύγχρονης ζωής. Ο τρίτος = μυστικότατος, ο δικός μας • θρησκεία.» Εδώ θα κάνω μια μικρή παρένθεση. Για τους φίλους μας, θα αναφέρω ότι στον συμβολικό Τεκτονισμό υπάρχουν τρεις βαθμοί μύησης: του μαθητού, του εταίρου και του διδασκάλου. Τόσο στην επίσημη θρησκεία, όσο και στα μεταφυσικά ρεύματα πρωτεύοντα ρόλο παίζουν οι συμβολισμοί. Η φωτιά έχει μεγάλη συμβολική σημασία για τον Καζαντζάκη. Στην αυτοβιογραφία του μέσα από την “Αναφορά στον Γκρέκο”, γράφει: « Η φωτιά είναι η Παρθένα Μάνα που γεννάει το γιο τον αθάνατο• ποιο γιο; το φως. Καθαρτήρι η ζωή και καιγόμαστε• ο Παράδεισος τη φλόγα, που του ετοιμάσαμε, ας την κάμει φως• αυτή είναι η δουλειά του. Αυτή, για να ξέρεις, είναι η συνεργασία του ανθρώπου με το Θεό. Μερικοί με λεν αιρετικό, ας με λένε• έχω εγώ τη δικιά μου “Αγια Γραφή”• αυτή λέει ό,τι η άλλη ξέχασε ή δεν τόλμησε να πει• την ανοίγω και διαβάζω στη “Γένεση”: O Θεός έκαμε τον κόσμο, και την έβδομη μέρα αναπαύτηκε• κάλεσε τότε το στερνό του πλάσμα, τον άνθρωπο, και του ‘πε: – Άκου, γιε μου, να ‘χεις την ευκή μου: εγώ έκαμα τον κόσμο, δεν τον τέλειωσα, τον αφήκα στη μέση• ξακλούθα εσύ τη δημιουργία• κάψε τον κόσμο, κάμε τον φωτιά και παράδωσέ μου τον• θα τον κάμω εγώ φως.» Ο Ν. Καζαντζάκης θεωρεί σαν ύστατο κι ανώτερο σημείο της πνευματικής προόδου του ανθρώπου, να φτάσει στο σημείο να μην θέλει λυτρωτές, να μη θέλει σωτήρες. Η ψυχή βαδίζει μοναχική την πνευματική της ατραπό. Παίρνει την ατραπό της μαθητείας, μετά, όταν ωριμάσει περισσότερο, την ατραπό της υπηρεσίας, για να μπορέσει στο τέλος της πορείας, αφού απόβαλε κάθε είδους σκουριά να καταλήξει στην ατραπό της θυσίας. Τότε έχει πάρει το μεγαλύτερο μάθημά της, πως κανένας σωτήρας δε θα θυσιαστεί γι’ αυτήν. Ο Χριστός για τον Καζαντζάκη δεν ήρθε στη γη για να μας λυτρώσει, αλλά για να μας δείξει το δρόμο ν’ αυτολυτρωθούμε. Είπε: « εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή• ουδείς έρχεται προς τον πατέρα ει μη δι’ εμού », εννοώντας πως μας δείχνει τον αληθινό δρόμο, το δρόμο της ζωής για την ενσαρκωμένη ψυχή, που μέσα από τα βασικά γεγονότα της ζωής Του: γέννηση- βάπτιση- μεταμόρφωση- σταύρωση- ανάσταση κι ανάληψη, μας διδάσκει πώς να λυτρωθούμε. Σ’ ένα θεατρικό του έργο, στο “Βούδα”, παρουσιάζει το διάλογο του ανατολίτη Δάσκαλου με τον μαθητή του Άναντα. Λέει το κείμενο: « Κάμποση ώρα έμειναν αμίλητοι κάτω από το ανθισμένο δέντρο. Ο Βούδας χάδεψε αργά, πονετικά, τα μαλλιά του αγαπημένου μαθητή. - Σωτηρία θα πει να λυτρωθείς απ’ όλους τους σωτήρες• αυτή είναι η ανώτατη λευτεριά, η πιο αψηλή, όπου με δυσκολία αναπνέει ο άνθρωπος. Αντέχεις; Ο Άναντα είχε σκύψει το κεφάλι και δε μιλούσε. Σώπασε, και σε λίγο, παίζοντας ανάμεσα στα δάχτυλά του έναν ανθό που ‘χε πέσει από το δέντρο: - Ο Λύτρωτής που θα λυτρώσει τους ανθρώπους από τη λύτρωση. » Η γνωριμία του Καζαντζάκη με τον Αγ. Σικελιανό θα σταθεί καθοριστική, γιατί ο ποιητής, ως βαθύς γνώστης της Θεοσοφίας, θα του μεταλαμπαδεύσει τις θεοσοφικές ιδέες. Ενδεικτικό στοιχείο της θεοσοφικής επίδρασης στον Κρητικό στοχαστή είναι η χρήση σε επιστολόχαρτα του ουροβόρου όφεως, στο εσωτερικό του οποίου ήταν τυπωμένη η φράση « εν το παν » και ένα από τα ψευδώνυμά του: Πέτρος Ψηλορείτης. Σε άλλα επιστολόχαρτα έχει τυπωμένο το ταοϊστικό σύμβολο Γιν- Γιανγκ με τις γραμμές ακτινωτά του Ι- Τσινγκ. Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της επίδρασης είναι το γεγονός πως δημοσίευσε το πρωτόλειο έργο του “Όφις και Κρίνος” με το ψευδώνυμο Κάρμα Νιρβανή. Σύμφωνα με την Ανατολική φιλοσοφία, όπως μας την μετέφερε η ιδρύτρια του θεοσοφικού κινήματος Έλενα Μπλαβάτσκι, Κάρμα είναι ο νόμος της ανταπόδοσης ή νόμος αίτιου και αιτιατού ( ό,τι σπείρει ο άνθρωπος αυτό και θα θερίσει ) και Νιρβάνα η κατάσταση της απόλυτης ανάπαυσης, στην οποία φτάνει ο άνθρωπος μετά από τις συνεχείς ενσαρκώσεις του, όταν τελειοποιηθεί. Για τη θεοσοφία, η ζωή ξεκινάει από πολύ χαμηλά. Τίποτα στον κόσμο δεν είναι άψυχο. Απλά υπάρχουν διαβαθμισμένες ψυχές, ξεκινώντας από την ψυχή του ορυκτού και φτάνοντας στην ψυχή ενός ηλιακού συστήματος ή ενός γαλαξία. Η ψυχή ξεκινάει το ταξίδι της γνωριμίας με την ύλη από πολύ χαμηλά, από το ορυκτό βασίλειο και βαθμιαία εξελίσσεται, ξεπερνώντας το ανθρώπινο, για να φθάσει στο πνευματικό κι αγνή πλέον να ενωθεί το θείο. Θα παραθέτουμε το μυστικιστικό ποίημα ενός Σούφι, του Τζαλάτ εντ- Ντιν Ρούμι, στο οποίο προσωποποιεί την ψυχή, που περιγράφει την εξέλιξή της μέχρι το ανθρώπινο αλλά κι αυτή που διαφαίνεται : « Πέθανα σαν ορυκτό κι έγινα φυτό, πέθανα σαν φυτό και ξαναγεννήθηκα σαν ζώο, πέθανα σαν ζώο και γεννήθηκα άνθρωπος. Γιατί λοιπόν να φοβάμαι; Πότε μίκρυνα πεθαίνοντας; Την επόμενη φορά θα πεθάνω σαν άνθρωπος, για να μπορέσω να βγάλω τα φτερά του αγγέλου. Και από τον άγγελο πρέπει ακόμα να προχωρήσω, για άλλη μια φορά θα τραβήξω το δρόμο μου πάνω από τους αγγέλους και θα γίνω αυτό που δεν μπορεί να συλλάβει η φαντασία. Αληθινά σε ΕΚΕΙΝΟΝ επιστρέφουμε ». Έχοντας ο Καζαντζάκης την επίδραση της θεοσοφίας, μας παροτρύνει : « Αγάπα τον άνθρωπο, γιατί είσαι συ. Αγάπα τα ζώα και τα φυτά, γιατί ήσουνα συ, και τώρα σε ακλουθούν πιστοί συνεργάτες και δούλοι. Αγάπα το σώμα σου• μονάχα με αυτό στη γης ετούτη μπορείς να παλέψεις και να πνεματώσεις την ύλη. Αγάπα την ύλη• απάνω της πιάνεται ο Θεός και πολεμάει. Πολέμα μαζί του. » Και συνεχίζει: « Αν είσαι σοφός, πολέμα στο κρανίο, σκότωνε τις ιδέες, δημιούργα καινούριες. Ο Θεός κρύβεται μέσα σε κάθε ιδέα όπως μέσα σε σάρκα. Σύντριψε την ιδέα, λευτέρωσέ τον! Δώσε του μιαν άλλη ιδέα, πιο απλόχωρη, να κατοικήσει. » Tί αποκόμισε ο Καζαντζάκης από τη θητεία του στον Τεκτονισμό και το συγχρωτισμό του με τη θεοσοφική σκέψη; Πρώτα απ’ όλα τις ουμανιστικές του ιδέες και την μεγάλη αγάπη για τον κατατρεγμένο άνθρωπο, τα οποία απόδειξε με την αποστολή για τον επαναπατρισμό των Ελλήνων από τον Πόντο και τη Ρωσία. Επίσης την τάση του για το θρησκευτικό συγκρητισμό, όπως φαίνεται στην “Ασκητική”, αλλά κυρίως το πλάσιμο της δικής του κοσμοθεωρίας, του δικού του Θεού, όπως τον λογιάζει η καρδιά του. Ο συγγραφέας συμβουλεύει τον ανήσυχο κι ασυμβίβαστο μαχητή της ζωής: « Ό,τι ζεις στην έκσταση ποτέ δε θα μπορέσεις να το στερεώσεις σε λόγο. Όμως μάχου ακατάπαυτα να το στερεώσεις σε λόγο. Πολέμα, με κοινές και σπάνιες λέξεις, με κραυγές και με ρίμες να του δώσεις σάρκα, να στερεώσει! Όμοια κάνει κι ο Θεός, ο Μέγας Εκστατικός. Μιλάει, μάχεται να μιλήσει, με θάλασσες και με φωτιές, με φτερά, με χρώματα, με κέρατα, με νύχια, με αστερισμούς και πεταλούδες, με ανθρώπους, όπως μπορεί, για να στερεώσει την έκστασή του. Είμαι κι εγώ, σαν κάθε πράμα ζωντανό, στο κέντρο του παγκόσμιου στρόβιλου. Είμαι στο μάτι των τεράστιων ποταμών, κι όλα γύρα μου χορεύουν κι ο κύκλος στενεύει ολοένα ορμητικότερος και χύνουνται ουρανός και γης στην κόκκινη καταβόθρα της καρδιάς μου. Κι ο Θεός με αντικρίζει με τρόμο κι αγάπη – άλλη ελπίδα δεν έχει- και λέει: « Τούτος ο Εκστατικός, που όλα τα γεννάει, τα χαίρεται και τα εξαφανίζει, τούτος ο Εκστατικός είναι Γιός μου!»


πρώην αρχηγός ΝΑ ΘεσσαλονίκηςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/11/2011, 18:41:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
γαραντζώτης γιάννης,

Είναι πολύ δύσκολο να διαβάσει κάποιος τις δημοσιεύσεις σου. Γιατί δεν χωρίζεις παραγράφους ;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dr Jekyll Mr Hyde
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7552 Μηνύματα
Απεστάλη: 18/11/2011, 16:40:53  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
γαραντζώτης πολύ ενδιαφέροντα τα όσα λες. Δεν ήξερα ότι ο Καζαντζάκης είχε θεοσοφικές "καταβολές".
Αν μπορείς βάζε κενά σε αυτά που γράφεις για να είναι ευανάγνωστα. Είναι πολύ σημαντικό.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Το Θέμα καταλαμβάνει 3 Σελίδες:
  1  2  3
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.15625
Maintained by Digital Alchemy