το θεμα ειναι παλιο αλλα εγω ειμαι νεο μελος και το ανακαλυψα τωρα.και αφου βαδιζω εδω και χρονια στο μονοπατι του πολεμιστη, να προσθεσω την αποψη μου για τον Καστανεντα και την διδασκαλια του δον Χουαν.
ο Καστανεντα εκανε μια πολυ καλη λαογραφικη μελετη για τον Ινδιανικο σαμανισμο.
στα πρωτα του βιβλια περιγραφει την μυηση του σαμανου και την επαφη του με την μη κοινη πραγματικοτητα μεσω των ψυχοδηλωτικων φυτων.
δεν με απασχολει αν ο δον Χουαν ηταν υπαρκτο προσωπο ή στο προσωπο του συμπυκνωσε ο Καρλος τις πληροφοριες που αποκομισε απο διαφορους σαμανους (αυτο που στ αληθεια συνεβει κατα την γνωμη μου).
το θεμα ειναι πως οι διδαχες του αποτελουν πολυτιμη συνεισφορα στο δρομο της γνωσης.
στα 4 πρωτα βιβλια παρουσιαζονται γνωσεις και εμπειριες με τα φυτα δυναμης.
οποιος εχει καποιες γνωσεις για το θεμα αντιλαμβανεται πως εχει γινει συρραφη των γνωσεων διαφορων δασκαλων - η διδασκαλια της ντατουρας εμεινε ανολοκληρωτη, τα μανιταρια της ψιλοσυμπινης δεν καπνιζονται (πραγμα που εσπευσε να διορθωσει στην πορεια, λεγοντας πως καταπινε το μιγμα απο το τσιμπουκι) και οι μιτοτες του Μεσκαλιτο αποτελουν ιδιαιτερη θρησκευτικη λατρεια για τους Ινδιανους της κεντρικης Αμερικης ακομα και σημερα (εχουν ειδικη αδεια απο το κρατος των ΗΠΑ να χρησιμοποιουν πεγιοτ).
ωστοσο οι περιγραφες ειναι σωστες, αρα δεν παιζει ρολο το οτι προκειται για συρραφη.
στην πορεια ομως συνειδητοποιησε πως το θεμα εχει περαση και μπορει να αποφερει κερδος.
τοτε αρχισε να γραφει για τις διδαχες που ελαβε σε κατασταση αυξημενης συνειδησης και που τις επανεφερε σταδιακα στη μνημη του.
πρωτο μελημα του ηταν να παψει να θεωρειται απαραιτητη η εμπειρια με τα ψυχοδηλωτικα, αφου υπηρχε η πιθανοτητα να διωχθει απο την Αμερικανικη δικαιοσυνη για προτροπη σε χρηση απαγορευμενων ουσιων.
η μεχρι τοτε απαραιτητη χρηση των φυτων δυναμης λοιπον, εγινε απλως ο τροπος που χρησιμοποιησε ο δον Χουαν για τον κανει να ξεπερασει το φραγμα της λογικης - επαψε να αποτελει το κεντρικο μερος της διδασκαλιας και της μυησης.
στη θεση της χρησης ψυχοδηλωτικων τοποθετησε το ονειρεμα, που μεχρι τοτε αποτελουσε απλως μια μαγικη τεχνικη, συμπληρωματικη της βασικης μεθοδου.
η διδασκαλια εμπλουτιστηκε με γνωσεις απο αλλα μονοπατια αναζητησης, γεγονος φανερο για οποιον εχει μελετησει τις μεθοδους των διαφορων φιλοσοφιων για την επιτευξη της εκστασης (σταματημα του εσωτερικου διαλογου, διαλογισμος κτλ).
την συνεχεια την γνωριζουμε ολοι - βιντεοταινιες με ασκησεις, βιβλια με οδηγιες, σεμιναρια, και φυσικα χρημα απο την εμπορευματοποιηση της γνωσης.
αυτο που ο δον Χουαν προσπαθουσε να του μεταδωσει με τις εμπειριες, ο Καστανεντα διατεινοταν πως μπορουσες να το κατακτησεις μεσα απο τα βιβλια και τις βιντεοκασετες του.
η πρακτικη αυτη τον εφερε σε αντιθεση με βασικες αρχες του ανθρωπου της γνωσης - ο ανθρωπος της γνωσης προσπαθει να περασει απαρατηρητος, δεν διαλαλει τις γνωσεις του ή την δυναμη του.
παρολλα αυτα τα πρωτα του βιβλια ειναι αξιολογα, αξιολατρευτα και πολυτιμα για οποιον ενδιαφερεται για τον Ινδιανικο σαμανισμο.
οσοι γνωριζουν πρακτικα το θεμα σαμανισμος, ξερουν πως περιεχουν σωστες πληροφοριες.
τα βιβλια του δεν αποτελουν με κανενα τροπο ευαγγελιο της αναζητησης, αλλα μια πολυ καλη επιβεβαιωση του μονοπατιου του ανθρωπου της γνωσης.
τα 4 πρωτα τα εχω διαβασει παμπολλες φορες και καθε φορα τα απολαμβανω το ιδιο. (με τα τελευταια δεν ασχοληθηκα, και θεωρω αντιφατικο να διατεινονται ανθρωποι πως εμαθαν πραγματα απο τα τελευταια βιβλια, χωρις να εχουν μυηθει στις πρακτικες των πρωτων)
μην δινετε σημασια λοιπον στον συγγραφεα και τον οποιο σκοπο του, αλλα στο περιεχομενο της διδασκαλιας.
το μονοπατι που προτεινει ο δον Χουαν ειναι ενα μονοπατι με καρδια.
δεν ειναι για ολο τον κοσμο βεβαια, αλλα για οσους νιωθουν πως αξιζει να το ακολουθησουν, για οσους θελουν να βιωσουν την μη κοινη πραγματικοτητα, για οσους διαθετουν την "ακλονητη επιδιωξη" να ερθουν σε επαφη με το Αγνωστο.
δεν μετανιωσα που το ακολουθησα στη ζωη μου, αλλα και δεν προτρεπω κανεναν να το ακολουθησει - αυτο μας το λεει η καρδια μας μονο.
και μια συμβουλη: ξεκινηστε να τα διαβαζετε με την σειρα που γραφτηκαν για να εχουν νοημα.
ναστε καλα
ου μαθειν δει τους μυστας αλλα παθειν