ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΓΝΩΣΗ =-.
 Η λογική και οι αυταπόδεικτες αλήθειες (αξιώματα)..
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 3
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 17:52:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Θα σου δώσω 2 συμπερασματικές προτάσεις μιας έρευνας, για να δεις αυτή την διαφορά :

α) Με βάση ότι ελευθερία είναι το δικαίωμα του νομοταγή ανθρώπου να κυκλοφορεί χωρίς περιορισμό, όποτε θέλει, όπου θέλει και για όσο θέλει εκτός της κατοικίας του, ο άνθρωπος είναι ελεύθερος.

β) Με βάση ότι ελευθερία είναι η αποδέσμευση του ανθρώπου από το φαινόμενο του καταναλωτισμού, ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος.

Είναι 2 διαφορετικά συμπεράσματα, θα έλεγε κανείς ότι "διαφωνούν" μεταξύ τους, το ένα λέει πως ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, το άλλο πως δεν είναι, που όμως έχουν διαφορετική βάση. Πρόσεξε όμως τώρα [ και εδώ είναι ίσως που μπερδεύεσαι λίγο - νομίζω ].

ΑΝ εσύ δεν γνωρίζεις καμία από αυτές τις δύο διαφορετικές βάσεις ή αυτές οι δύο διαφορετικές βάσεις είναι κρυμμένες για x λόγους, τότε θα βλέπεις μπροστά σου μόνο αυτό :

α) [...], ο άνθρωπος είναι ελεύθερος.

β) [...], ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος.

Και τι νομίζεις πως θα συμβεί ; Θα βλέπεις μπροστά σου διαφωνία, θα νομίζεις δηλ. πως αυτοί οι δύο άνθρωποι - εκφραστές αυτών των προτάσεων διαφωνούν. Στην πραγματικότητα όμως, δεν θα είναι έτσι.

Edited by - zip on 15/11/2010 18:09:23Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 18:42:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

elo

Αν κατάλαβα καλά αυτό που αναφέρεις είναι, πως στην ουσία οι λέξεις δεν μεταφέρουν καθόλου έννοιες, αλλά βασική προϋπόθεση για την "αποκωδικοποίηση" (λέξεων/εννοιών) ώστε για να μπορεί υπάρχει μια σωστή επικοινωνία και ανταλλαγή σκέψεων, ιδεών είναι η κοινή εμπειρία, δηλαδή οι λέξεις δεν μπορούν να μας διαβιβάσουν κανένα νόημα αν δεν υπάρχει ήδη κάποια πείρα σχετική με τα αντικείμενα και τις ιδέες στα οποία αναφέρονται αυτές οι λέξεις.

zip

Δεν εννοώ "κοινή εμπειρία". Για μένα κοινή εμπειρία δεν μπορεί να υπάρξει - πλην της συνουσίας - μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων, ακόμη δηλ. και στην περίπτωση που δύο ή περισσότεροι άνθρωποι είναι παρόντες σε ένα συμβάν ταυτόχρονα. Εννοώ κοινό αξίωμα, κοινές αξίες δηλ. [ Κοινές βάσεις δηλ. στο προηγούμενο παράδειγμα ]

Σκέφτομαι πως η κάθε ερμηνεία της λέξης, ανάγεται από τον καθένα μας σε μια Αρχή. Αν αυτή η Αρχή, είναι η ίδια και για μένα και για σένα, τότε υπάρχει ενδεχόμενο συνεννόησης, πιθανότητα να συνεννοηθούμε αργά ή γρήγορα.


Στο προηγούμενο παράδειγμα με τις δύο προτάσεις έχουμε δύο διαφορετικές βάσεις. Αυτές οι δύο διαφορετικές βάσεις, είναι στην ουσία, δύο διαφορετικές ερμηνείες της έννοιας "ελευθερία".

Φανταστείτε όμως, πόσες άλλες ερμηνείες υπάρχουν. Κι αν υποθέσουμε πως υπάρχουν άλλες 100 π.χ ερμηνείες, τότε θα έχουμε και 100 συμπεράσματα που άλλα θα συμφωνούν αναμεταξύ τους κι άλλα θα διαφωνούν αναμεταξύ τους. Από 100 ερμηνείες, από 100 π.χ βάσεις έχουμε όμως μόνο 2 συμπεράσματα του τύπου "είναι ελέυθερος" και του τύπου "δεν είναι ελεύθερος", δηλ. έχουμε ή κατάφαση ή άρνηση. 100 βάσεις, 100 ερμηνείες, 100 αξιωματικές αρχές, κι όμως 2 πιθανότητες : "είναι", "δεν είναι".

Αν δεν γνωρίζουμε ΚΑΙ τις 100 ερμηνείες, ο καθένας μας ξεχωριστά, δεν μπορεί να υπάρξει επικοινωνία, συνεννόηση. Αυτό εννοώ όταν λέω πως μια καλή λύση για να υπάρχει συννενόηση, ειδικά όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, είναι η συμφωνιά να ορισθεί κάτι πρωτού ξεκινήσει ο διάλογος. Να ορισθούν 5 βάσεις, 5 π.χ βασικές αρχές, θέλετε 10 ; 10. Να υπάρχει δηλ. ένα πλήθος ερμηνειών προ-συμφωνημένων & γνωστοποιημένων, ένα πλήθος αρχών.

Edited by - zip on 15/11/2010 18:44:00Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΑΤΩΝΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Switzerland
3558 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 18:57:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΑΤΩΝΑΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ζιp.

Έχω την εντύπωση, πως τα έχεις λίγο μπερδεμένα μέσα σου ΠΛΑΤΩΝΑ. Επειδή αναφέρεσαι στην διαδικασία της έρευνας, επέτρεψέ μου να σου πω, πως χωρίς κάτι το όποιο είναι προ-συμφωνημένο (με την έννοια δηλ. πως θα πρέπει να αποδεχθείς κάποιες αρχές, κάποια αξιώματα) δεν μπορείς να ξεκινήσεις καν να ερευνάς. 

"...................................´´

Νομίζω πως η βάση της έρευνας, είναι η παρατήρηση, αλλημωνο αν ο φλεμιγκ, (παράδειγμα), βασιζοταν σε προσημφωνημενη (γνώση, γενική αποδοχή) δεν θα ανακαλύπτε ποτε την πενικιληνη. Δεν χρειάζεται να σου μιλήσω για Αϊνστάιν, γιατί αν βασιζωταν στο νιουτον, αυτή τη στιγμή δεν θα γράφαμε σε αυτο το φόρουμ.

"..............................
Zip

Αν π.χ (για το παράδειγμα που συζητάμε, αυτό της ελευθερίας) θέλεις να ερευνήσεις αν ο άνθρωπος είναι ή όχι ελεύθερος, θα πρέπει να ξεκινήσεις αποδεχόμενος έναν ορισμό για την έννοια της ελευθερίας. Αποδεχόμενος αυτόν τον ορισμό, τον x ορισμό, δεν σημαίνει ότι θα καταλήξεις σε μια προέκταση της συμφωνίας ή της αποδοχής που έχεις κάνει στην αρχή.
...........................

Μιλάω εσωτερικά, (στο εσωτερικά γράφω), αν χρειάζομαι κάτι εξωτερικό, διαβάζω δίκαιο, τι να συζήτησω?
"..................l........

Zip
Το θέμα της έρευνάς σου είναι να απαντήσεις αν ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ή όχι. Και ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟ. 

Δεν χρειάζεται να κάνω έρευνα. Η απάντηση είναι πως δεν είναι. Μιλάω πάντα εσωτερικά, εξωτερικά μπορεί να έχεις πέντε φράγκα και να το παιζεις Μπερλουσκόνι, μα είσαι και ελευθερος ?

".........................

Αν εσύ ξεκινήσεις (χωρίς να αποδεχθείς έναν ορισμο ή ένα αξίωμα για την έννοια της ελευθερίας) να αναλύεις την ίδια την έννοια της ελευθερίας, τότε δεν ερευνάς αυτό που πρέπει να ερευνήσεις και είσαι off του θέματος της μελέτης σου και της έρευνάς σου.

Γιατί βρε Ζιπ δεν μπορώ να ξεκινήσω? δεν βλέπω μήπως, πως είμαι έρμαιο των παθών μου, πως θέλω εκείνο και το άλλο, για να υσηχασει λιγο η συνηδηση μου? 
(Λέμε) :)


 Το τελικό σου συμπέρασμα βέβαια, η τελική σου απάντηση, θα είναι ένα "Ναι, ο άνθρωπος είναι ελεύθερος" ή ένα "Όχι, ο άνθρωπος δεν είναι ελέυθερος", αλλά θα έχει μια παράμετρο, μια βάση και δεν θα είναι αυτό που λέμε "αβάσιμο συμπέρασμα". Ποια βάση ; Το συμπέρασμά σου λοιπόν, θα είναι της μορφής :

"Με βάση ότι η ελευθερία είναι Χ (ο ορισμός δηλ. που αποδέχθηκες αρχικά), o άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος". 'H "Με βάση ότι η ελευθερία είναι Χ (ο ορισμός δηλ. που αποδέχθηκες αρχικά), o άνθρωπος είναι ελεύθερος".

Αυτά υσχειουν στα επί μέρους. Αν πεις, πως αισθανωμαι ελευθερος όταν ταξιδεύω σε όμορφα μέρη, μα χρειάζονται χρήματα μα δεν φθάνουν, μα επειδή η ελευθερια μου είναι πάνω απο τα χρήματα, δανειζωμαι και ταξιδεύω, η δουλευω σαν σκυλος, μαζευω χρηματα γιατι μετα θα ταξειδεψω, και ετσι αισθάνομαι, ελευθερος, είσαι άνθρωπος ελευθερος? 
Βλέπεις τις προεκτάσεις?
"....................
Ζιπ

Τώρα, αν ορίσεις διαφορετικά την έννοια της ελευθερίας, δηλ. αν πεις ότι η ελευθερία είναι Ψ, θα πρέπει να κάνεις ΑΛΛΗ έρευνα γιατί πολύ απλά ... αλλάζεις την βάση σου.

.......................

Δεν θέλω να αλλάξω βάση, είναι μια απο τα πιο πάνω...

".............................

Ζιπ
α) Με βάση ότι ελευθερία είναι το δικαίωμα του νομοταγή ανθρώπου να κυκλοφορεί χωρίς περιορισμό, όποτε θέλει, όπου θέλει και για όσο θέλει εκτός της κατοικίας του, ο άνθρωπος είναι ελεύθερος.

β) Με βάση ότι ελευθερία είναι η αποδέσμευση του ανθρώπου από το φαινόμενο του καταναλωτισμού, ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος.

Είναι 2 διαφορετικά συμπεράσματα, θα έλεγε κανείς ότι "διαφωνούν" μεταξύ τους, το ένα λέει πως ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, το άλλο πως δεν είναι, που όμως έχουν διαφορετική βάση. Πρόσεξε όμως τώρα [ και εδώ είναι ίσως που μπερδεύεσαι λίγο - νομίζω ].

ΑΝ εσύ δεν γνωρίζεις καμία από αυτές τις δύο διαφορετικές βάσεις ή αυτές οι δύο διαφορετικές βάσεις είναι κρυμμένες για x λόγους, τότε θα βλέπεις μπροστά σου μόνο αυτό :

α) [...], ο άνθρωπος είναι ελεύθερος.

β) [...], ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος.

Και τι νομίζεις πως θα συμβεί ; Θα βλέπεις μπροστά σου διαφωνία, θα νομίζεις δηλ. πως αυτοί οι δύο άνθρωποι - εκφραστές αυτών των προτάσεων διαφωνούν. Στην πραγματικότητα όμως, δεν θα είναι έτσι.
...................

Αυτά Ζιπ, είναι απλά. Ας μην πνιγωμαστε σε μια κουτάλια νερού. Ειναι σαν να γράφεις, 
Ο ένας είναι χριστιανός, παει στην εκκλησία.
Ο άλλος δεν είναι, δεν παει.

Ο νόμος, αν στη βάση του εχει την ελευθερια εκλογής, πρέπει να προστατέψει αυτόν που πηγαίνει, και αυτόν που δεν θέλει να παει.

Εγώ Ζιπ, μιλώ για εσωτερική ελευθερια, απο κάθε τι που με εχει κανονίσει μέχρι σήμερα, 

Γιατι?

Γιατί το βλέπω!

Αναποδεχτες αλήθειες, που δεν χρειάζεται λογική να την δεις, στο πετσί σου.

Την καλησπέρα μου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 19:15:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Δεν χρειάζεται να κάνω έρευνα.


Κι όμως χρειάζεται. Πρέπει να κάνεις έρευνα του εαυτού σου.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 19:23:34  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Δεν χρειάζεται να κάνω έρευνα. Η απάντηση είναι πως δεν είναι. Μιλάω πάντα εσωτερικά, εξωτερικά μπορεί να έχεις πέντε φράγκα και να το παιζεις Μπερλουσκόνι, μα είσαι και ελευθερος ?



Κι όταν με το καλό τελειώσεις - αν τελειώνει δηλ. ποτέ μια τέτοια έρευνα - θα έχεις αλλάξει γνώμη για τον αν ο άνθρωπος είναι ή όχι ελεύθερος (κι εγώ εσωτερικά μιλάω). ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΌ ...

Εγώ σου έγραψα μερικά παραδείγματα για να σου δείξω τι εννοώ όταν λέω κοινές αξίες, κοινά αξιώματα, κοινές βάσεις στην διαδικασία και στην προσπάθεια μιας επικοινωνίας και μιας συννενόησης. Τίποτε άλλο. Και χρησιμοποίησα ένα παράδειγμα με ένα υποτιθέμενο θέμα του τύπου "Είναι ή όχι ελεύθερος ο άνθρωπος ;". Αν σε μπερδεύει αυτό, μπορώ να χρησιμοποιήσω άλλο. Να ... διάβασε παρακάτω σχετικά με αυτό που λες για τον Αϊστάϊν ...

Edited by - zip on 15/11/2010 19:54:25Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 19:31:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Νομίζω πως η βάση της έρευνας, είναι η παρατήρηση, [ Φυσικά και η βάση της έρευνας είναι η παρατήρηση, συμφωνώ, αλλά δεν είναι ΜΟΝΟ η παρατήρηση. ] αλλημωνο αν ο φλεμιγκ, (παράδειγμα), βασιζοταν σε προσημφωνημενη (γνώση, γενική αποδοχή) δεν θα ανακαλύπτε ποτε την πενικιληνη. Δεν χρειάζεται να σου μιλήσω για Αϊνστάιν, γιατί αν βασιζωταν στο νιουτον, αυτή τη στιγμή δεν θα γράφαμε σε αυτο το φόρουμ.

[...]

Γιατι?

Γιατί το βλέπω!

Αναποδεχτες αλήθειες, που δεν χρειάζεται λογική να την δεις, στο πετσί σου.


Έχεις διαβάσει την Σχετικότητα του Άλμπερτ ; (επειδή τον ανέφερες δηλ.) Ο Αϊνστάϊν για να φτιάξει την σχετικότητα, χρησιμοποίησε γενική αποδοχή. Αποδέχθηκε πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη ταχύτητα στο σύμπαν από την ταχύτητα του φωτός. Πως το γνώριζε αυτό ; Το γνώριζε ; ΟΧΙ, ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕ. ΤΟ ΟΡΙΣΕ, ΤΟ αποδέχθηκε. Τώρα, για να συνεννοηθείς εσύ κι εγώ με τον Αϊστάϊν πάνω στην Σχετικότητα, για να κατανοήσουμε δηλ. την θεωρία του, είμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να αποδεχθούμε αυτό που όρισε ο Άλμπερτ για την ταχύτητα του φωτός στο σύμπαν. Αν δεν το αποδεχθούμε, η Σχετικότητα και τα όσα λέει αυτή η θεωρία, θα φαίνονται σε μας σαν αλαμπουρνέζικα. Πρέπει λοιπόν, ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ (πρωτού προσπαθήσουμε να συνεννοηθούμε ) με τον Άλμπερτ πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη ταχύτητα στο σύμπαν από την ταχύτητα του φωτός. Αυτό είναι προ - συμφωνημένη Γνώση, έτσι όπως το λες δηλ. γενική αποδοχή, το αποδέχεται ο Αϊνστάϊν αλλά το αποδέχεσαι κι εσύ. Κι αν ο Αϊστάϊν το αποδέχεται αυτό αυθαίρετα, αυθαίρετα το αποδέχεσαι κι εσύ κι εγώ που ξεκινάμε να διαβάσουμε για την Σχετικότητα.

Και μάλιστα, η θεωρία της Ειδικής Σχετικότητας δεν έχει μία αρχή αλλά δύο, δηλ. δύο αξιώματα :

1. Οι φυσικοί νόμοι είναι ίδιοι σε όλα τα αδρανειακά συστήματα αναφοράς. [ Σε όλα ; Μα ... πως το ξέρει ; ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙ. ΤΟ ΟΡΙΖΕΙ, ΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ. Είσαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να το δεχτείς. Αυτό που λέει - το "όλα" - o Αϊστάϊν ΠΛΑΤΩΝΑ, πως το λέει ; Το ένιωσε στο πετσί του ; Το είδε ; Όχι φίλε μου, το ορίζει, το καθορίζει. Σου λέει "για να καταλάβεις την θεωρία μου, πρέπει να δεχθείς πως σε όλα τα αδρανειακά συστήματα οι φυσικοί νόμοι είναι ίδιοι". Άμα εσύ δεν το δέχεσαι αυτό, τότε δεν μπορείς να καταλάβεις αυτό που λέει η θεωρία. ]

2. Η ταχύτητα του φωτός είναι μία παγκόσμια σταθερά ανεξάρτητη από την κίνηση της φωτεινής πηγής.

Γι' αυτό σου λέω : τα έχεις λίγο μπερδεμένα μέσα σου.

Edited by - zip on 15/11/2010 20:00:57Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:10:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Γιατί βρε Ζιπ δεν μπορώ να ξεκινήσω? δεν βλέπω μήπως, πως είμαι έρμαιο των παθών μου, πως θέλω εκείνο και το άλλο, για να υσηχασει λιγο η συνηδηση μου?


Ξέρεις γιατί δεν μπορείς καν να ξεκινήσεις ; Γιατί δεν γνωρίζεις πραγματικά ούτε την έννοια της λέξης "πάθος", ούτε την έννοια των λέξεων "θέλω" και "ησυχάζω", ούτε την έννοια της λέξης "συνείδηση". Γιατί δεν γνωρίζεις ΤΙ ΕΙΝΑΙ πραγματικά όλα αυτά. Γι' αυτό θα πρέπει πρώτα με κάποιον τρόπο να τα ορίσεις. Και τα ΟΡΙΖΕΙΣ φίλε μου. Ασυνείδητα. Όταν λες ότι βλέπω τα πάθη μου, βλέπω τα θέλω μου και ησυχάζει λίγο η συνείδησή μου, ΗΔΗ τα έχεις ορίσει μέσα σου. Έχεις αποδώσει νόημα, έχεις αποδώσει σημασία σ' αυτές τις έννοιες. Συνεπώς, ΚΙ ΕΣΥ κάνεις αυτό που κάνει ο Άλμπερτ. Αποδέχεσαι κάποιες αρχές, κάποιες αξιωματικές έννοιες που τις έχεις ορίσει ως σημασίες των παραπάνω λέξεων.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:11:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Αυτά υσχειουν στα επί μέρους. Αν πεις, πως αισθανωμαι ελευθερος όταν ταξιδεύω σε όμορφα μέρη, μα χρειάζονται χρήματα μα δεν φθάνουν, μα επειδή η ελευθερια μου είναι πάνω απο τα χρήματα, δανειζωμαι και ταξιδεύω, η δουλευω σαν σκυλος, μαζευω χρηματα γιατι μετα θα ταξειδεψω, και ετσι αισθάνομαι, ελευθερος, είσαι άνθρωπος ελευθερος?
Βλέπεις τις προεκτάσεις?


Δεν συζητάμε γι' αυτό. Για άλλο πράγμα συζητάμε.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:16:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Δεν θέλω να αλλάξω βάση, είναι μια απο τα πιο πάνω...


Αυτό, είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου. Αλλά έρχεται σε αντίθεση με αυτό :

quote:
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Η ψυχική επαφή που σου γράφω, είναι εφυκτη και μέσα απο το λόγο. Μιλάω στην καρδιά του καθενός, φτάνει να συντονισθει η δικιά μου. Αυτή είναι η ΑΡΧΉ, και εσυ εγω, ο λόγος, γινονται ένα, φτανουν σαν σκυρτημα, πνοή ζωής που σε διαπερνά και τρέφει.


Ένας άνθρωπος που δεν θέλει να αλλάξει βάση, δεν μπορεί ποτέ να πλησιάσει τον συνάνθρωπό του κατ' αυτόν τον τρόπο που αναφέρεις πιο πάνω.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

makfor
Πλήρες Μέλος

Greece
1496 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:22:23  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
παιδια ( που λεει ο λογος χαχα) , γιατι νομιζω οτι για αλλα μιλαει ο ενας και για αλλο ο αλλος ? μηπως να το πιασετε απο την ΑΡΧΗ ? χμμμ

με καθε σεβασμο και συγνωμη για την σφινα, απλα να βοηθησω θελω , σορυ και παλι

[ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΗΣ - Όποιος πραγματικά έχει γνώση για κάποιο θέμα λέει «κατάλαβα». Όποιος δεν έχει γνώση λέει «πιστεύω».]
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΑΤΩΝΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Switzerland
3558 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:34:13  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΑΤΩΝΑΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Σου ζήτησα μήπως το αληθές η όχι της σχετικοτητας?

 η απλά σου απέδειξα πως η έρευνα και η ανακάλυψη βασίζεται στην παρατήρηση. Η απόδειξη έρχεται κατωπιν. 

Όταν ο Αϊνστάιν έβγαλε την θεωρία, ήταν τόσο διαφωρετικη απο απο την τοτε γνώση, που ξευευγε απο όσα μέχρι στιγμής προκαθωριζε η τοτε επιστήμη. Χρειάστηκαν 10 χρόνια για να τα χωνεψουν, με τη θεωρια  που έβαζε ο ίδιος παραμέτρους για να κατανοηθεί. Δεν πείγε στον πλάνκ να του ζητήσει το επιτρέπετε....
ακόμα και στην απόδειξη, βασησθηκε πολύ αργότερα, σε παρατήρηση...το κρεββατι της γυναικας του, κουρβαρισε με το βάρος....και τοτε είπε οταν εφτανε η εκλυση ηλιου,να υπολογίζουν την ταχυτητα φωτος, του κρυμενου αστέρα.

Τώρα, για να καταλάβεις τη θεωρια, σωστά λεσ, πρέπει να αποδεχτεις τα αξιώματα, που ο ίδιος ωρησε, (δεν υπεγραψε συνφωνιτικα με κανενα), και που με τη σειρα του, καποιος αργοτερα αμφυσβητησε, αναρωτηθηκε, παρατυρησε, και μίλησε για κβαντομηχανικη,  που με τη σειρά της, σαν αποδειχθεί, θα βάλει  την σχετικοτητα εκει που αρμοζει στην ιστορία..

Άλλο είναι η απόδειξη, άλλο είναι η παρατήρηση,  άλλο το ιντουιτιον, και ναι αυτή ξεκινά στο πετσί του κάθε μας κυτταρου...
(δεν χρειάζεται τώρα να μου αραδιασεις όλη την κβαντομηχανικη, το ξέρω πως είσαι δαιβαστερος..

Τέλος,

Όταν λες συνεχως πως τα έχω μπερδεμενα μέσα μου, δίνεις κουράγιο στον εαυτό σου? 
Αναρωτιεμαι, μηπωσ αυτά που μεχρις στιγμης, παρατήσεις στους άλλους, είναι ...δικα σου συμπτώματα.?

Το ότι δεν αλλάζω βάση, θέλει να πει πως απλα οσα γραφεις ειναι μια απο τα ίδια, και τον χρόνο δεν τον σπατάλω, έχω τοσα ομορφα πράγματα να κάνω. Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 20:47:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:


Σου ζήτησα μήπως το αληθές η όχι της σχετικοτητας? [ Γιατί, εγώ σου μιλάω για το αληθές ή όχι της Σχετικότητας ;;; ]

η απλά σου απέδειξα πως η έρευνα και η ανακάλυψη βασίζεται στην παρατήρηση. Η απόδειξη έρχεται κατωπιν.

Όταν ο Αϊνστάιν έβγαλε την θεωρία, ήταν τόσο διαφωρετικη απο απο την τοτε γνώση, που ξευευγε απο όσα μέχρι στιγμής προκαθωριζε η τοτε επιστήμη. Χρειάστηκαν 10 χρόνια για να τα χωνεψουν, με τη θεωρια  που έβαζε ο ίδιος παραμέτρους για να κατανοηθεί. Δεν πείγε στον πλάνκ να του ζητήσει το επιτρέπετε....
ακόμα και στην απόδειξη, βασησθηκε πολύ αργότερα, σε παρατήρηση...το κρεββατι της γυναικας του, κουρβαρισε με το βάρος....και τοτε είπε οταν εφτανε η εκλυση ηλιου,να υπολογίζουν την ταχυτητα φωτος, του κρυμενου αστέρα.

Τώρα, για να καταλάβεις τη θεωρια, σωστά λεσ, πρέπει να αποδεχτεις τα αξιώματα, που ο ίδιος ωρησε, (δεν υπεγραψε συνφωνιτικα με κανενα), και που με τη σειρα του, καποιος αργοτερα αμφυσβητησε, αναρωτηθηκε, παρατυρησε, και μίλησε για κβαντομηχανικη,  που με τη σειρά της, σαν αποδειχθεί, θα βάλει  την σχετικοτητα εκει που αρμοζει στην ιστορία.. [ Αυτό δεν αλλάζει την ουσία των όσων λέω αγαπητέ ΠΛΑΤΩΝΑ ... ]

Άλλο είναι η απόδειξη, άλλο είναι η παρατήρηση,  άλλο το ιντουιτιον, και ναι αυτή ξεκινά στο πετσί του κάθε μας κυτταρου...
(δεν χρειάζεται τώρα να μου αραδιασεις όλη την κβαντομηχανικη, το ξέρω πως είσαι δαιβαστερος..

Τέλος,

Όταν λες συνεχως πως τα έχω μπερδεμενα μέσα μου, δίνεις κουράγιο στον εαυτό σου? [ Όχι, το λέω γιατί το βλέπω πως τα έχεις λίγο μπερδεμένα μέσα σου ]
Αναρωτιεμαι, μηπωσ αυτά που μεχρις στιγμης, παρατήσεις στους άλλους, είναι ...δικα σου συμπτώματα.? [ Είναι δικαίωμά σου να αναρρωτιέσαι ... Και να ξέρεις πως ότι λέω στους άλλους, το ξέρω επειδή πρώτα το έχω δει εγώ μέσα μου. Αν εσύ αυτό το ονομάζεις "σύμπτωμα", τότε ναι, ΕΙΧΑ ΤΑ ΙΔΙΑ συμπτώματα με τους άλλους. Με την διαφορά όμως ότι πάει, τέλειωσε, εγώ τα είδα, τα γνώρισα, τα ξέρω πια. Οι άλλοι δεν τα ξέρουν ... ]

Το ότι δεν αλλάζω βάση, θέλει να πει πως απλα οσα γραφεις ειναι μια απο τα ίδια, και τον χρόνο δεν τον σπατάλω, έχω τοσα ομορφα πράγματα να κάνω. [ Κανένα πρόβλημα. Είμαι σίγουρος πως έχεις πολύ πιο όμορφα πράγματα να κάνεις από το να συζητάς μαζί μου. Κάνε τα! Εγώ μαζί σου είμαι φίλε ... ]



Edited by - zip on 15/11/2010 20:51:57Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

tzikisXL
Μέλος 1ης Βαθμίδας


59 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 22:11:47  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ίσως να σας φανούν χρήσιμες οι παρατηρήσεις μου.....

Όταν μιλάμε για μία θεωρία, όπως η Θεωρία της Σχετικότητας, θα πρέπει να καταλάβουμε γενικά, για ποιον λόγο έχουμε την εισαγωγή των Θεωριών στη Φυσική....

Στην ουσία, η Σχετικότητα ήρθε για να συμπληρώσει την Νευτώνεια Φυσική και να δώσει λύσεις σε προβλήματα πολύ υψηλών ταχυτήτων και ενεργειών. Το όριο της ταχύτητας του φωτός, είναι ένα ανώτατο όριο ταχύτητας, το οποίο ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ το θεωρούμε απαραβίαστο....

Αλλά, εάν παρατηρήσουμε σωματίδια τα οποία να κινούνται με ταχύτητες μεγαλύτερες του φωτός, να είσαστε σίγουροι πως η Θεωρία, θα συμπληρωθεί, θα διορθωθεί και να ενσωματωθεί σε μία ενιαία, όπως έγινε και στην εποχή του Einstein.

Αυτή είναι η λογική της εκάστοτε Θεωρίας στην Φυσική.

"Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί", ΗράκλειτοςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/11/2010, 23:20:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Κάθε παρατήρηση που εκφράζεται με σωστό τρόπο είναι πάντα χρήσιμη tzikisXL. Η αναφορά που γίνεται στο συγκεκριμένο θέμα για την θεωρία της Σχετικότητας του Einstein, γίνεται για να τονισθεί η χρήση ορισμένων αξιωμάτων που χωρίς αυτά, δεν θα ήταν εφικτή η ορθή κοινωνία του λόγου. Χωρίς την αποδοχή αυτών των δύο αξιωματικών προτάσεων του Einstein, η θεωρία δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή από τους κοινωνούς της. Θέλω να πω δηλ. πως ο ίδιος ο Einstein, αλλά και όσοι συναντούν, καταλαβαίνουν και μελετούν αυτή την θεωρία, έχουν συμφωνήσει εξ' αρχής με τις δύο αξιωματικές αυτές προτάσεις. Αν δεν το κάνουν, τότε μπορούν να διαφωνούν με αυτή.

Με βάση το παραπάνω, ο ισχυρισμός μου πως μια καλή λύση για να υπάρχει συννενόηση είναι η συμφωνία να ορισθεί κάτι πρωτού ξεκινήσει ο διάλογος, συναντάται και στην περίπτωση των Επιστημών.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/11/2010, 02:58:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ερώτηση zip…..

Αν κατάλαβα καλά, λέγοντας… «Μια καλή λύση για να υπάρχει συννενόηση, ειδικά όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, είναι η συμφωνιά να ορισθεί κάτι πρωτού ξεκινήσει ο διάλογος.»… εννοείς πως για να γίνει ένας σωστός διάλογος ανάμεσα σε ένα Χ αριθμό ανθρώπων, πρέπει να αναφερθούν όλες οι θεωρίες που έχουν αναλυθεί πάνω στο χ συγκεκριμένο θέμα ή τουλάχιστον οι πιο γνωστές και επικρατέστερες και μετά να αναφερθεί η προσωπική άποψη, τοποθέτηση του κάθε ανθρώπου, ανεξάρτητα αν διαφέρει η προσωπική θέση, θεωρία του καθενός πάνω στο θέμα συζήτησης.

Αν βέβαια εννοείς πως για να γίνει διάλογος πχ (στην Ελευθερία που αναφέρθηκες) πρέπει να συμφωνηθεί απαραίτητα από όλους τους συνομιλητές, πως η «ελευθερία» είναι αυτά τα α, β, γ, δ… πράγματα, τότε δεν χάνεται όλη η ουσία του διαλόγου… "Θέση" - "Αντίθεση" – "Σύνθεση", ή ακόμα και αυτό που γνωρίζουμε ότι σημαίνει η λέξη διαλεκτική… το να φτάνεις στην "αλήθεια" μέσω τις σύγκρουσης αντιθέτων απόψεων.

quote:
zip -Αν η έννοια της ελευθερίας είναι προ-συμφωνημένη, τότε στο τέλος του διαλόγου είναι βέβαιο πως θα εξαχθεί συμπέρασμα. Αν δεν ορισθεί, δεν θα γίνει τίποτε και ο διάλογος δεν έχει κανένα αποτέλεσμα.

Ακόμα και σε αυτό που αναφέρεσαι, ποιος ο λόγος του διαλόγου όταν υπάρχει ταύτιση γνωμών (προ- συμφωνία) ανάμεσα στους συνομιλητές;
Δηλαδή ξεκινώντας εσύ μια συνομιλία πρέπει απαραίτητα να υπάρχει συνταύτιση απόψεων για να καταλήξεις στο συμπέρασμα, μα αφού έτσι κ’ αλλιώς το συμπέρασμα το γνωρίζεις από πριν…


quote:
zip -Αν δεν γνωρίζουμε ΚΑΙ τις 100 ερμηνείες, ο καθένας μας ξεχωριστά, δεν μπορεί να υπάρξει επικοινωνία, συνεννόηση. Αυτό εννοώ όταν λέω πως μια καλή λύση για να υπάρχει συννενόηση, ειδικά όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, είναι η συμφωνιά να ορισθεί κάτι πρωτού ξεκινήσει ο διάλογος. Να ορισθούν 5 βάσεις, 5 π.χ βασικές αρχές, θέλετε 10 ; 10. Να υπάρχει δηλ. ένα πλήθος ερμηνειών προ-συμφωνημένων & γνωστοποιημένων, ένα πλήθος αρχών.


Εδώ βέβαια το θέτεις διαφορετικά (όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ), κάποιες βασικές αρχές που δίνονται ως ερέθισμα στην αρχή της συζήτησης και που δεν είναι απαραίτητο να έχουμε όλοι την ίδια θέση, άποψη με αυτές και πάνω σε αυτές ξεκινάμε έναν διάλογο.

Αν δεν κατάλαβα κάτι καλά… sorry… το περασμένο της ώρας…

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
tzikisXL
Μέλος 1ης Βαθμίδας


59 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/11/2010, 07:58:09  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Βασικά, η Θεωρία της Σχετικότητας, είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα θεωρίας, η οποία ΔΕΝ έχει επιβεβαιωθεί στο σύνολό της. Δηλαδή, δεν έχουμε καταφέρει ακόμα (;;;;;) να κατασκευάσουμε τέτοιου είδους μηχανές, ώστε να ταξιδέψουμε με σχετικιστικές ταχύτητες.....

Επομένως, θα είναι δύσκολο να καταρριφθεί, μιας και στηρίζεται σε πολύ αχανή όρια, τα οποία γίνονται δύσκολα αντιληπτά από τον άνθρωπο.

Πράγματι, αυτά τα όρια, είναι και η λογική συμφωνία που πρέπει να γίνει μεταξύ του δημιουργού και των υπολοίπων.

"Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί", ΗράκλειτοςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/11/2010, 11:58:49  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
elo,

Παραθέτω κάποιες απόψεις του μέλους Odysseus_nemo από το http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=10587&whichpage=1&ARCHIVE= οι οποίες κατά την άποψή μου είναι πολύ σημαντικές. (οι υπογραμμίσεις δικές μου)

quote:

Οι βασικοί κανόνες επικοινωνίας είναι οι εξής : α) ο πομπός και δέκτης να έχουν ένα κοινό τρόπο μεταφοράς της πληροφορίας, β) να υπάρχει μια ακολουθία στο πότε ο καθένας μπορεί να στέλνει το μήνυμά του και γ) να υπάρχει σαφήνεια και λογική στο μύνημα ή μέσω ερωτήματος να αποσαφηνίζονται τα σκοτεινά σημεία.

Όμως υπάρχει και μια άλλη διάσταση της επικοινωνίας : η στάση των επικοινωνούντων μεταξύ τους σε ό,τι αφορά το θέμα που διαπραγματεύονται βάσει των επιχειρημάτων τους και της λογικής που αυτά διέπονται.

Οι κανόνες αυτοί τίθονται ευθύς εξαρχής, ενώ η στάση διαμορφώνεται και αλλάζει κατά την διάρκεια της επικοινωνίας.

Δεν υπάρχει κανονο-θέτης, αλλά παράγοντες που διαμορφώνουν την επικοινωνία και τους όρους της. Αυτοί οι παράγοντες είναι τα αμφότερα μέλη της επικοινωνίας (πομπός-δέκτης) και το μέσο (γλώσσα).

H Nemesi ανέφερε κάτι σημαντικό : την ανταλλαγή της πληροφορίας. Δηλαδή την ροή της. Αυτό ακριβώς είναι η επικοινωνία.

Το επόμενο στάδιο, που είναι η κριτική στάση των ενδιαφερόμενων πλευρών της επικοινωνίας απέναντι στο μήνυμα (και ό,τι αυτό στην πορεία διαμορφώσει) ονομάζεται διάλογος.

Εδώ λαμβάνει χώρα η κατανόηση του μηνύματος και η προσπάθεια αποσαφήνισής του. Είναι η εφαρμογή του τρίτου κανόνα που προανέφερα.

Οι δυο πρώτοι κανόνες αναφέρονται στο "ποιοι" επικοινωνούν και "πως", ενώ ο τρίτος ανφέρεται στο "γιατί". Ο τελευταίος κανόνας καθορίζει αν πρόκειται για μια απλή επικοινωνία ή για διάλογο.

Η ποιοτική διαφορά διαλόγου και επικοινωνίας καθορίζεταια πό τον βαθμό αλληλεπίδρασης των επικοινωνούντων μερών.

Λέει η Nemesi :

Νομίζω ότι η αλληλεπίδραση είναι αναγκαία για να είναι γόνιμη μια επικοινωνία - διάλογος. Για μένα, στην επικοινωνία - διάλογο, το μόνο που χρειάζεται είναι να έχω "ανοικτό μυαλό", να δέχομαι την διαφορετική άποψη χωρίς να μην είμαι αρνητική, αλλά να προσπαθώ να δω από την άλλη πλευρά, αυτή τη διαφορετική, την άλλη οπτική δηλαδή και αν θεωρήσω την άλλη οπτική ορθότερη, να αναθεωρήσω τη δική μου, ίσως. Ανταλλαγή, άλλη οπτική, κάτι που ίσως εγώ δεν έχω σκεφτεί δεν σημαίνει ότι δεν είναι και σωστό! Έτσι δεν είναι?

Και απαντάει ο Odysseus_nemo :

Με βάσει τί θα αναθεωρήσεις την δική σου οπτική γωνία;

Το "ανοιχτό μυαλό" δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και το αναθεωρητικό ή το προοδευτικό. Τις περισσότερες φορές δηλώνει αβουλία και μιμητισμό.


Τι σημαίνει "συνεννόηση"; Mε απλά λόγια σημαίνει πως μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων που προσπαθούν να επικοινωνήσουν, το νόημα των λέξεων (η ερμηνείες τους δηλ. η σημασίες τους) είναι κοινό. Όταν δηλ. λέω εγώ "κόσμος", εσύ καταλαβαίνεις μεμιάς ΠΩΣ το εννοώ. Όταν λέω "ελευθερία", εσύ καταλαβαίνεις μεμιάς ΠΩΣ την εννοώ. Χωρίς να χρειαστεί να πω εγώ πως το εννοώ. Χωρίς να χρειαστούν περισσότερες διευκρινήσεις για το τι εννοώ.

Λες "Αν κατάλαβα καλά, λέγοντας… «Μια καλή λύση [...] ο διάλογος.»… εννοείς πως για να γίνει ένα [...] κτλ". Μετά λες "Αν βέβαια εννοείς πως για να γίνει διάλογος [...]κτλ". Αυτό δείχνει το εξής : Αυτή την στιγμή, εμείς σαφώς κάνουμε διάλογο. Το ερώτημα είναι : Συννενοούμαστε ; Όχι, φαίνεται πως δεν συννενοούμαστε γιατί αναρρωτιέσαι τι εννοώ. ΑΝ ΔΕΝ είχες απορία για το τι εννοώ, θα υπήρχε συννενόηση. Δηλ. θα καταλάβαινες ΜΕΜΙΑΣ τι εννοώ και δεν θα χρειαζόταν να δώσω περισσότερες διευκρινήσεις.

Τώρα, εγώ ισχυρίζομαι το εξής : «Μια καλή λύση για να υπάρχει συννενόηση(δηλ. για να καταλαβαίνεις εσύ μεμιάς τι εννοώ εγώ), ειδικά όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, είναι η συμφωνιά να ορισθεί κάτι πρωτού ξεκινήσει ο διάλογος.» Πρωτού λοιπόν ξεκινήσει αυτή "η κριτική στάση των ενδιαφερόμενων πλευρών της επικοινωνίας" που ονομάζεται διάλογος και που αναφέρει παραπάνω πάρα πολύ σωστά ο Odysseus_nemo, καλή λύση θα ήταν (για μένα) να ορισθούν αξιωματικές προτάσεις, να ορισθούν οι βάσεις δηλ. να ορισθούν ερμηνευτικές βάσεις που αφορούν έννοιες όπως π.χ η Ελευθερία, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενες πλευρές της επικοινωνίας να μπορούν να συννενοηθούν.

Η χρήση αυτών των ερμηνευτικών βάσεων, δεν θα περιορίσει ούτε τον διάλογο, ούτε τις θέσεις, ούτε τις αντιθέσεις, ούτε τις συνθέσεις. Αντιθέτως, θα βοηθήσει τον διάλογο, θα προάγει τον διάλογο. Πολύ απλά, όταν ένας διάλογος γίνεται επί μίας βάσης (ή περισσοτέρων βάσεων) που είναι κοινά αποδεχτή/ες τότε αυτό δεν σημαίνει πως τα εξαχθέντα συμπεράσματα θα είναι και αποδεχτά ή θα είναι κοινά. Το σπουδαιότερο είναι πως θα υπάρξουν συμπεράσματα. Κι αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία.

quote:
elo

Ακόμα και σε αυτό που αναφέρεσαι, ποιος ο λόγος του διαλόγου όταν υπάρχει ταύτιση γνωμών (προ- συμφωνία) ανάμεσα στους συνομιλητές;


Δεν αναφέρομαι σε ταύτιση γνωμών. Αναφέρομαι σε συμφωνία αξιών, σε συμφωνία αρχών. Δεν μιλάω για ταύτιση. Το ότι συμφωνώ εγώ με μια δική σου αξία, δεν σημαίνει ότι ταυτίζομαι με αυτήν. Απλά, συμφωνώ. Βλέπεις πόσες έννοιες είναι μπερδεμένες μέσα μας ; Εσύ τώρα ερμηνεύεις την συμφωνία ως ταύτιση. Εγώ δεν το ερμηνεύω έτσι. Και δεν είναι έτσι. Συμφωνώ με τον Eistein, σημαίνει ότι ταυτίζομαι με τον Eistein ; Όχι. Συμφωνείς με τον Τάδε, σημαίνει ότι ταυτίζεσαι με τον Τάδε ; Όχι. Έχεις κάποιες αρχές στην ζωή σου, σωστά ; Άμα συμφωνώ εγώ με αυτές τις αρχές σου, σημαίνει ότι ταυτίζομαι με αυτές ; Κατά την άποψή μου, όχι φίλε elo. Απλά συμφωνώ και λέω "Σωστή είναι αυτή η αρχή που έχει ο elo, μπράβο, συμφωνώ κι εγώ". Αυτό, σε καμία περίπτωση δεν είναι ταύτιση. Είναι μια απλή συμφωνία. Η γνώμη μου μπορεί να διαφέρει, να είναι διαφορετική, συμφωνώ όμως επί της βάσης σου, επί της αρχής σου.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/11/2010, 12:29:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Λέει ο Odysseus_nemo :

quote:
γ) να υπάρχει σαφήνεια και λογική στο μύνημα ή μέσω ερωτήματος να αποσαφηνίζονται τα σκοτεινά σημεία.

Ποια είναι αυτά τα "σκοτεινά σημεία"; Είναι ακριβώς αυτές οι υποκειμενικές έννοιες που αποδίδει ο καθενας μας στις λέξεις. Αυτά είναι τα σκοτεινά σημεία. Οι ασάφειες, οι γενικότητες, η αοριστολογία, η υποκειμενικότητα των ερμηνειών. Δείτε πόσα σκοτεινά σημεία έχει η παρακάτω πρόταση :

"Όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου [ποιο είναι το πλήρωμα του χρόνου ;] και η χρονική περίοδος συμπίπτει με την διανοητική ικανότητα του μαθητή των πνευματικών θεμάτων [ ποια είναι τα πνευματικά θέματα και ποιος είναι ο μαθητής των θεμάτων αυτών ; ], θα συμβούνε αυτά που πρέπει να συμβούνε [ Δηλ. τι θα συμβεί ; ] ,ώστε να επαναφέρει την ακατέργαστη πληροφορία [ Ποια είαι η ακατέργαστη πληροφορία και γιατί είναι ακατέργαστη ; ] και πάλι στον επεξεργαστή του εγκεφάλου του , ώστε να την επανεξετάσει ."

Μπορεί να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των ενδιαφερόντων πλευρών ΑΝ ΔΕΝ αποσαφηνισθούν πρώτα όλα αυτά τα σκοτεινά σημεία ; Αν δηλ. εγώ που προσπαθώ να καταλάβω αυτήν την πρόταση, ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΩ αυτόν που την λέει, τι εννοεί λέγοντας "πνευματικά θέματα, πλήρωμα του χρόνου κτλ"; Δεν υπάρχει πιθανότητα να καταλάβω. Και δεν καταλαβαίνω. Δεν μπορώ να συννενοηθώ.

Αν όμως υπήρχε ένας ορισμός, μια αρχή, μια βάση για την φράση π.χ "το πλήρωμα του χρόνου", δεν θα ήταν πιο εύκολο για μένα - αλλά και για τον καθένα - να συννενοηθεί με αυτόν που λέει αυτό το πράγμα ; Όρισε λοιπόν τι εννοείς όταν λες "το πλήρωμα του χρόνου" - να δούμε αν συμφωνούμε δηλ. κι εμείς με αυτό ή όχι - και μετά φτιάξε την πρότασή σου.

Ο περισσότερος κόσμος συνομιλεί με τον διπλανό του, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι, 'ντάξει, επειδή μιλάει την ίδια γλώσσα, ο διπλανός του τον καταλαβαίνει κιόλας. Ελληνικά μιλάω εγώ, Ελληνικά μιλάς κι εσύ, ε, 'ντάξει, καταλαβαινόμαστε. Το λειτουργικό της Apple, μπορεί να "καταλάβει" το λειτουργικό της Microsoft ; Όχι. Γιατί να μην μπορεί ; Computer το ένα, computer και το άλλο, με μηδενικά και άσσους δουλεύει το ένα, με μηδενικά και άσσους δουλεύει και το άλλο. Δεν μπορεί όμως γιατί τα δύο αυτά computers έχουν άλλες αρχές στο λειτουργικό τους, είναι δομημένα διαφορετικά. Αν "εξηγήσεις" στο λειτουργικό της Αpple το λειτουργικό της Microsoft (και αντίστροφα), τότε θα μπορεί το ένα να καταλάβει το άλλο.

Edited by - zip on 16/11/2010 12:43:25Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/11/2010, 01:24:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
zip -Λες "Αν κατάλαβα καλά, λέγοντας… «Μια καλή λύση [...] ο διάλογος.»… εννοείς πως για να γίνει ένα [...] κτλ". Μετά λες "Αν βέβαια εννοείς πως για να γίνει διάλογος [...]κτλ". Αυτό δείχνει το εξής : Αυτή την στιγμή, εμείς σαφώς κάνουμε διάλογο. Το ερώτημα είναι : Συννενοούμαστε ; Όχι, φαίνεται πως δεν συννενοούμαστε γιατί αναρρωτιέσαι τι εννοώ. ΑΝ ΔΕΝ είχες απορία για το τι εννοώ, θα υπήρχε συννενόηση. Δηλ. θα καταλάβαινες ΜΕΜΙΑΣ τι εννοώ και δεν θα χρειαζόταν να δώσω περισσότερες διευκρινήσεις.

-Ποια είναι αυτά τα "σκοτεινά σημεία"; Είναι ακριβώς αυτές οι υποκειμενικές έννοιες που αποδίδει ο καθενας μας στις λέξεις. Αυτά είναι τα σκοτεινά σημεία. Οι ασάφειες, οι γενικότητες, η αοριστολογία, η υποκειμενικότητα των ερμηνειών.

Αυτό ακριβώς γίνεται και εδώ στον διάλογο που κάνουμε μεταξύ μας.

Πριν θέσουμε τις απόψεις μας στο συγκεκριμένο θέμα, προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα (σκοτεινά/υποκειμενικά σημεία) που έχουν δημιουργηθεί από πριν, ώστε να λυθεί κάθε απορία, ερωτηματικό ή ασάφεια που μπορεί να υπάρχει, έτσι ώστε να κτίσουμε μια σωστή βάση για τον διάλογο.
Βλέπεις για να υπάρχει συνεννόηση σωστή, πρέπει απαραίτητα και κάθε ερώτημα που γεννιέται μέσα από ένα διάλογο, να εξηγείται από πριν για την σωστή εξέλιξη της συζήτησης.

Άλλωστε όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο Odysseus_nemo στο απόσπασμα που έβαλες … «Το "ανοιχτό μυαλό" δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και το αναθεωρητικό ή το προοδευτικό. Τις περισσότερες φορές δηλώνει αβουλία και μιμητισμό.» … σκοπός πολλές φόρες σε έναν διάλογο δεν είναι το να είμαστε πάντα "ανοιχτά μυαλά" και σύμφωνοι με όλα, δηλαδή αυτό που γράφεις… «Όχι, φαίνεται πως δεν συννενοούμαστε γιατί αναρρωτιέσαι τι εννοώ. ΑΝ ΔΕΝ είχες απορία για το τι εννοώ, θα υπήρχε συννενόηση. Δηλ. θα καταλάβαινες ΜΕΜΙΑΣ τι εννοώ και δεν θα χρειαζόταν να δώσω περισσότερες διευκρινήσεις.»… αλλά να εξετάζουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια….

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/11/2010, 08:15:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
elo, συμφωνώ σ' αυτά που λες, όμως

γιατί να νομίζουμε πως κάθε φορά ο συνομιλητής μας εννοεί κάτι άλλο από αυτό που λέει ή γράφει ;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/11/2010, 02:06:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ίσως γιατί ερμηνεύουμε τα πάντα (ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με υποκειμενικές και αφηρημένες έννοιες) βάση με αυτό που υπάρχει μέσα μας, δηλαδή τη συσσωρευμένη εμπειρία των αισθητηριακών μας δεδομένων.

ίσως γιατί αυτή η μεταφορά που κάνουμε, προσπαθώντας να περιγράψουμε τα προσωπικά μας υποκειμενικά (αισθητηριακά) γεγονότα, έτσι ώστε να περιγράψουμε μια έννοια, μια αφηρημένη νοητική εικόνα μέσω της γλώσσας , έχει αυτό το αποτέλεσμα που σε κάνει και αναρωτιέσαι… «γιατί να νομίζουμε πως κάθε φορά ο συνομιλητής μας εννοεί κάτι άλλο από αυτό που λέει ή γράφει ;» ….

Ίσως γιατί τελικά να είχε δίκιο ο Hegel όταν έλεγε…. "ένα πράγμα πρέπει να φονευθεί για να μπορέσει να αναπαρασταθεί"…..


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 23/11/2010, 16:35:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ας πούμε λίγα λόγια για τον Καντ και την λογική μέσα από την σκέψη του.

Ο Καντ με τον όρο λογική εννοεί τους κανόνες με τους οποίους λειτούργει η νόηση, η λογική μπορεί να είναι "ειδικής χρήσης" ή "γενικής χρήσης", ειδικής χρήσης είναι η μεθοδολογία των επιμέρους επιστήμων, και γενική λογική είναι αυτή που περιέχει τους απολύτως αναγκαίους κανόνες σκέψης, χωρίς τους οποίους δεν μπορεί να υπάρξει καμιά απολύτως χρήση της νόησης.
Η γενική λογική με την σειρά της μπορεί να είναι είτε "καθαρή" είτε "εφαρμοσμένη". Η εφαρμοσμένη λογική ασχολείται με τις εμπειρικές, ψυχολογικές συνθήκες υπό τις οποίες μπορεί να ασκηθεί η νόηση, η καθαρή γενική λογική ασχολείται με τη μορφή και όχι με περιεχόμενο της σκέψης. Η καθαρή λογική δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την καταγωγή των σκέψεων, είναι ανεξάρτητη και προηγείται της ψυχολογίας.

Η νόηση είναι αυτή που μετατρέπει τα αντικείμενα της αισθητής εποπτείας σε αντικείμενα της σκέψης.
Η νόηση και η αίσθηση είναι ισότιμες και αλληλένδετες.
«Χωρίς την αισθητικότητα κανένα αντικείμενο δεν θα μας δινόταν, χωρίς την νόηση δεν θα νοούνταν κανένα αντικείμενο. Οι σκέψεις χωρίς περιεχόμενο είναι κενές, οι εποπτείες χωρίς έννοιες είναι τυφλές… Η νόηση δεν μπορεί να εποπτεύσει τίποτα, οι αισθήσεις δεν μπορούν να σκεφτούν τίποτα. Μόνο από την ένωση τους μπορεί να προκύψει η γνώση.»

Όλη μας η γνώση, όπως λέει ο Καντ ξεκινάει από τις αισθήσεις. Μεταβαίνει στη νόηση και καταλήγει με τον Λόγο. Η εξήγηση του Καντ για τη διαφορά ανάμεσα στην νόηση και τη λογική είναι αόριστη, και ίσως όχι απόλυτα συνεπής.
Αλλά επικεντρώνεται σε τρεις τύπους συλλογισμού: τον κατηγορηματικό, πχ. (όλα τα Μ είναι Π, όλα τα Σ είναι Μ, άρα όλα τα Σ είναι Π.), τον υποθετικό ( αν Α τότε Β, αλλά Α άρα Β.) και τον διαζευκτικό (είτε Α ή Β αλλά όχι Α άρα Β).

Ο λόγος, όπως και η νόηση λειτούργει μέσα από έννοιες, ο Καντ ονομάζει τις έννοιες του καθαρού λόγου «Ιδέες», οι ιδέες είναι αναγκαίες έννοιες του λόγου στις οποίες δεν αντιστοιχεί κανένα αντικείμενο της αισθητηριακής εμπειρίας.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Το Θέμα καταλαμβάνει 3 Σελίδες:
  1  2  3
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.21875
Maintained by Digital Alchemy