Συγγραφέας |
Θέμα |
|
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/12/2003, 11:50:09
quote: και αυτο που λες μειωνει τον οργανοπαικτη
Αυτό δεν το κατάλαβα, drumx13. Μου το εξηγείς, σε παρακαλώ; Γιατί καμία τέτοια πρόθεση δεν είχα, οπότε θα ήθελα να ξέρω πώς προέκυψε...
"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate) Edited by - Zadok on 05/01/2004 13:35:56 |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣGR
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
274 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/12/2003, 15:34:03
Θα ήθελα να αναφερθώ και εγώ στο θέμα που έχει κάνει να κάνει με τα μουσικά όργανα και την ¨ψυχη¨τους. Είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο (κατά την γνώμη μου) με πολλά μυστικά. Για παράδειγμα θυμάμαι έναν καταπληκτικό λαϊκό οργανοπαίχτη αυτοδίδακτο (σε έγχορδο) ο οποίος είχε αναφέρει ότι αποφεύγει να δίνει το μουσικό όργανο του σε άλλον ακόμα και για λίγα λεπτά . Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν ότι είπε πως όταν πιάσει κάποιος άλλος το όργανο και παίξει έστω και λίγο θέλει μέρες να το ξανακουρδισει όχι όμως στις χορδές του αλλά όλο το όργανο ως κατασκευή έτσι όπως αυτός το αισθάνεται. Επίσης όλοι θα έχετε μια μικρή εμπειρία αν έχετε αγοράσει ένα χειροποίητο όργανο και ένα ¨εργοστασιακό¨ η παραγωγής αν προτιμάται . Η διαφορά τους είναι πασιφανής γιατί συμβαίνει αυτό. Όχι γιατί δεν είναι καλά τα ξύλα η σωστές οι αναλογίες στην κατασκευή, αλλά γιατί λείπει η μαγική ουσία (η ψυχή) που βάζει μέσα του ο οργανοποιός όταν το φτιάχνει σιγά σιγά και με αγάπη Ένας που κατασκευάζει έγχορδα μου έχει πει ότι εκτός από την μεγάλη σημασία που έχουν τα ξυλά που χρησιμοποιεί βασικός λόγος στην επιτυχία του οργάνου είναι και η ψυχική του διάθεση στο διάστημα που ασχολείται με το όργανο μέχρι να το τελείωση . Δεν είναι σπάνιες οι φορές που ένας οργανοποιός μπορεί να χρειαστεί ακόμη και χρόνια να τελείωση ένα έγχορδο και να το ¨φέρει¨ εκεί που θέλει. Δεν είναι ότι βαριέται τις περισσότερες φορές πρέπει απλά να έχει την έμπνευση και την διάθεση που του χρειάζεται για να βάλει στην σωστή θέση και με την τελετουργία που αρμόζει το επόμενο ξυλαράκι στην θέση του. Γιατί αν μη τι άλλο αυτό που θα φτιάξει δεν είναι απλά κάτι που βγάζει ήχους αλλά το μέσον που το θειο που έχουμε μέσα μας βγαίνει προς τα έξω.
|
coperrolo
Μέλος 2ης Βαθμίδας
191 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 03:36:10
Zadok, πολύ ενδιαφέρον αυτό για την ψυχή των οργάνων, θα ενημερωθώ και θα επανέλθω. Απο ότι διάβασα πάντως, πιστεύω να συμφωνείς ότι το ταλέντο του χειριστή του οργάνου είναι ένα αναγκαίο συστατικό. Όσον αφορά στο topic, μαγεία;αν ακουγόταν κι'όλας θα χυμάγανε τα πνεύματα απ'την οθόνη. My Karma ran over your Dogma
|
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 03:50:59
Αγαπητέ Coperrolo,ταλέντο θα χαρακτήριζα ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών: 1. χάρισμα (αφορά κυρίως στην ανατομική αρτιότητα του καλλιτέχνη) 2. αγάπη για την τέχνη του (κινητήριος δύναμη για όλο και περισσότερη αναζήτηση και μελέτη) 3. δημιουργικό πνεύμα (η ειδοποιός διαφορά, η οποία προσδίδει το προσωπικό στοιχείο του καλλιτέχνη και τον καθιστά πρωτότυπο και δει μοναδικό) Τώρα για το θέμα μαγεία, αναρωτιέμαι πώς ερμηνεύουμε τη λέξη. Γιατί ανάλογα με τη σημασία, την οποία αποδίδουμε στη λέξη, εξαρτάται και η απάντηση. Πάντως σίγουρα είναι μία γλώσσα η μουσική, η οποία μιλάει σε όλα τα πεδία... Πάντως η φωτό που έβαλες, μου θύμισε το χορό των δερβίσηδων, τον οποίο είχα παρακολουθήσει σ' ένα ταξείδι στην Ιορδανία. "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate) Edited by - Zadok on 06/12/2003 04:05:55 |
coperrolo
Μέλος 2ης Βαθμίδας
191 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 04:14:06
Σύμφωνοι για το ταλέντο, προϋποθέτει αυτά που ανέφερες. Δεν παύει όμως να είναι βασικό συστατικό, άσχετα αν μπορεί να υποδιαιρεθεί σε επιμέρους στοιχεία. Έτσι το αντιλαμβάνομαι τώρα, επαναλαμβάνω, μη γνωρίζοντας για τον 'τονο' των οργάνων και θα ήταν αφέλεια να γράψω κάτι γι'αυτόν αδιάβαστος.Για τον ορισμό της μαγείας έχουμε τα λεξικά. Η ακόμα τον ιδρυτή του topic, και ο τρόπος που το εννόησε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Προσωπικά το πρώτο μύνημα του το αποδέχομαι μιας και εξηγεί την αντίληψή μου περι μουσικής. Η έλειψη γνώσης του αν είναι ασπρη/μαυρη μαγεία, απο ποιόν επινοήθηκε και γιατί δουλεύει, δεν με εμποδίζει απο το να 'μαγευτώ' οπότε και, ναι ναι ένοχος, το εκμεταλεύομαι όποτε μπορώ. Κοιτώντας τη φώτο στην υπογραφή σου, μου θυμίζει τη φώτο που έβαλα... άσχετο. Οι δερβίσιδες δεν είναι αυτοί που μπαίνουν σε trance και στριφογυρνάνε; Άλλη μαγεία και εκείνη... My Karma ran over your Dogma Edited by - coperrolo on 06/12/2003 04:16:45
|
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 12:26:53
Φίλτατε Coperrolo,δε έγραψα για το ταλέντο διαφωνόντας μαζί σου. Το αντίθετο... Απλά πρόσθεσα κάτι. Όσον αφορά στην ερμηνεία της λέξης "μαγεία", αναφερόμουν γενικά στο πώς το αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι. Έχεις δίκιο πάντως, ότι πέρα από την τοποθέτηση του δημιουργού του τόπικ, η μόνη αντικειμενική εμηνεία έρχεται από τα λεξικά: "Χρησιμοποίηση μυστηριωδών τρόπων για την πρόκληση υπερφυσικής ενέργειας". Μμμ, λίγο απλοϊκό, ε; Εν πάσει περιπτώσει, το θέμα της μουσικής και της μαγείας μου θυμίζει το θέμα της αστρολογίας και της πρόβλεψης: - Τα άστρα δεν καθορίζουν την εξέλιξη της ζωής μας, απλά μελετώντας τα, βρίσκουμε "σημάδια" των καιρών, τα οποία μας καθοδηγούν στην πρόβλεψη, γιατί ζούμε στο σύστημα που λέγεται σύμπαν και ειδικότερα ηλιακό σύστημα και συνεπώς τα πάντα υπόκεινται στην αλληλεπίδραση. Είναι σα να παρατηρείς καπνό στον ουρανό. Ε, σημαίνει ότι υπάρχει ή έχει υπάρξει φωτιά, όχι ότι την προκάλεσε. Δεν προκάλεσε ο καπνός τη φωτιά!!! Άρα η μουσική δεν προκαλεί μαγεία, αλλά είναι το μέσον, η γλώσσα του ανθρώπου για να επικοινωνήσει με το "αόρατο". Επειδή όμως κάθε ήχος αποτελεί μία μίνι "επίκληση" (όπως άλλωστε κι ο λόγος τον οποίο εκφέρουμε από το στοματάκι μας, όποιας γλώσσας κι αν είναι), θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τί κραδασμούς προκαλούμε...! Ναι, ο χορός των δερβίσηδων είναι ένας καθαρά εκστατικός χορός! Απίστευτο! "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate) |
drumx13
Πλήρες Μέλος
Greece
1049 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 19:30:16
οσο ψιχουλα και να εχει ενα οργανο απο μονο του ειναι αν κοματι ξυλο ακουνητο και παγγεροτο ταλεντο του οργανοπαικτηη ειναι το συμαντικοτερο διοτι δωσε μου πχ ενα οργανο να παιξω και κουρδισε το οσο καλυτερα μπορεις..... βγαλτου την ψχ ρε παιδι μου εγω (που δεν ξερω απο μουσικη) δεν θα παραξω ηχο
αλλα την 1η τερατουργια οπως λεμε 9η συμφωνια ειναι λοιπον η ψχ του οργανοπαικτη που θα δωσει ολο το εργο σε συνδιασμο παντα με το καταληλα δουλεμενο εργαλειο-οργανο Αγαπη για οτι ερχεται και συγχωρεση για οτι εχει ηδη γινει |
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/12/2003, 19:55:59
Καλέ μου drumx13,σ' ευχαριστώ για τη διευκρίνηση, μόνο που δε λέμε διαφορετικά πράγματα! Όταν λέμε "χορδίζω" στη μουσική, πέρα από το πρωταρχικό χόρδισμα, το οποίο γίνεται από τον τεχνίτη, μιλάμε για την καθημερινή διαδικασία την οποία κάνει ο καλλιτέχνης με το μουσικό του όργανο. Εξάλλου μόνον ο άνθρωπος-καλλιτέχνης μπορεί να δώσει την πνοή στην ψυχή του οργάνου και να του χαρίσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Από μόνο του το όργανο δεν παίζει... Ο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣGR περιέγραψε ιδανικά τη διαδικασία.
"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate) |
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 08/12/2003, 01:17:49
Ο πίνακας που ακολουθεί, αφορά στην αντιστοιχία ήχων κι ενεργειακών κέντρων: http://img.villagephotos.com/p/2003-7/310590/Chakras.jpg
Όπου: C=Ντο, D=Ρε, E=Μι, F=Φα, G=Σολ, A=Λα, B=Σι. Η αντιστοιχία με τις νότες βέβαια, δεν είναι επαρκής, γιατί και το ύψος της νότας παίζει ρόλο καθοριστικό στην επιρροή του ανθρώπου. Για να γίνει κατανοητό το ζήτημα [υπόηχος + ήχος + υπέρηχος= κραδασμός] αρκεί ν' αναφερθεί ότι αν υπήρχε μουσικό όργανο, το οποίο να έπαιζε αυτές τις νότες στις αντίστοιχες οκτάβες 35 με 50 φορές πέραν του ηχητικού φάσματος το οποίο τώρα χρησιμοποιούμε και ακούμε, το παράγωγο δε θα ήταν ήχος για μας, αλλά το αντίστοιχο χρώμα!!! Αυτό είναι ένα από τα πειράματα, τα οποία έχουν γίνει. "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)
Edited by - Zadok on 08/12/2003 01:26:24 Edited by - Zadok on 08/12/2003 01:35:18 |
mariza11
Νέο Μέλος
Greece
21 Μηνύματα |
Απεστάλη: 09/12/2003, 13:40:41
Πολυ ωραιο θεμα. θα ηθελα να πω δυο ρητα που ξερω και μου αρεσουν πολυ "Υπαρχει μια μονο σιωπη οταν ολοι τραγουδαμε μαζι και κανενας δεν φυλαει τον εαυτο του."
'Η ασχολια με τη μουσικη να στοχευει στον ερωτα του ωραιου' Να ειστε ολοι καλα
Edited by - mariza11 on 09/12/2003 18:28:14 |
ΕΧΕΜΒΡΟΤΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Sweden
2198 Μηνύματα |
Απεστάλη: 10/12/2003, 19:28:30
quote: Όπου: C=Ντο, D=Ρε, E=Μι, F=Φα, G=Σολ, A=Λα, B=Σι.
Φαντάσου δηλαδή Zadok τι συμβαίνει με τους υπόλοιπους άπυρους φθόγγους.
quote: Εξάλλου μόνον ο άνθρωπος-καλλιτέχνης μπορεί να δώσει την πνοή στην ψυχή του οργάνου και να του χαρίσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Από μόνο του το όργανο δεν παίζει...
Κάποιος κάποτε είπε……’δεν με ενδιαφέρει τι πένα χρησιμοποιείς, με ενδιαφέρει το τι γράφεις με αυτήν….’
Edited by - ΕΧΕΜΒΡΟΤΟΣ on 10/12/2003 19:33:01 |
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/12/2003, 02:17:54
Κατ' αρχήν: καλωσήρθες mariza11! ΕΧΕΜΒΡΟΤΕ, η φωτό μας έστειλε...!!!
Άπειροι οι φθόγγοι, άπειρες οι αποχρώσεις, καλέ μου! Και πρόσεξε κάτι ωραίο: είναι άπειροι σε έκταση, επέκταση και άλλα τέτοια, μα και άπειροι ως προς τη δυνατότητα διασπάσεως! Δηλαδή είναι ένα και ταυτόχρονα πολλά, απλό και σύνθετο μαζί... Μήπως σπούδασα πυρηνική φυσική κι όχι μουσική;;; Τί λέω νυχτιάτικα!!! Καληνύχτα, ΕΧΕΜΒΡΟΤΕ, κατά το "καλή ημέρα"! "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)
|
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/12/2003, 02:26:22
Α, ξέχασα: τί μου θύμισες με την "πένα"!Είχα μία γνωστή (φίλη δε θα την έλεγα), η οποία όποτε πηγαίναμε στα μαγαζιά, ψώνιζε και ένα στυλό (εκτός των άλλων). Εν τω μεταξύ, αγόραζε στυλό φίρμες και τα 'σκαγε κανονικά. Κάποια μέρα δεν άντεξα και τη ρώτησα τί στο καλό τα κάνει τόσα στυλό και δίνει και τόσα λεφτά, συλλογή;;; Μου απάντησε πως ναι, τα κάνει συλλογή. Φυσιολογικά λοιπόν, ρώτησα αν τα χρησιμοποιεί καθόλου, μήπως έχει χόμπι το γράψιμο, έστω το γράψιμο "συνταγών", αλλά τουλάχιστον γράψιμο... "Καλέ όχι, τα χρησιμοποιώ καμιά φορά για να μετράμε τα λάχανα στο μαγαζί του μπαμπά"!!! (ο μπαμπάς μεγαλέμπορας: "οπωροκηπευτικά - ζαρζαβατικά") Δεν κάνω πλάκα, το εννοούσε!!! Άντε καληνύχτα τώρα... "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣGR
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
274 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/12/2003, 16:05:34
Καλως ηρθες Μαριζα και σε ευχαριστούμε και για τα 2 ρητά που μας εγραψες. Zadok διαβαζοντας ολα αυτα τα θαυμαστά πράγματα που αναφέρεις παραπάνω δεν μπορώ παρα να ρωτήσω απο που προέκυψε ολη αυτή η μουσική γνώση . Ειναι αποτέλεσμα ανθρώπινου πειραματισμού στο διάβα του χρόνου που σιγά γιγά τελειοποιήθηκε ; Οι πρώτοι μουσικοί ήξεραν την μυστική δύναμη της μουσικής η είναι κάτι που προέκυψε αργότερα βλέποντας τα αποτελέσματα του έργου τους πάνω στην ανθρώπινη ψυχή ; Πως μπορείνα φτιάχτηκε αραγε ενα τέτοιο θείο έργο οπως η μουσική που κρύβει μέσα του την αρμονία τα μαθηματικά την γεωμετρία. Κατα τύχη;
|
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Kiribati
4489 Μηνύματα |
Απεστάλη: 11/12/2003, 16:48:37
ΦΩΤΟΓΡΑΦΕGR, να 'σαι καλά! Κοίτα να δεις τί μ' έβαλες να συλλογιστώ τώρα:Όταν ρώτησαν το Ραχμάνινοφ ποιά είναι η γνώμη του για τη Μουσική, απάντησε: "Αυτή η Τέχνη είναι σα μία μεγάλη λίμνη: κάποιοι κάθονται στην όχθη της και τη θαυμάζουν, κάποιοι μπαίνουν και κολυμπούν και κάποιοι χάνονται στη λάσπη του βυθού της"! Το ερώτημά σου είναι λίγο σαν το αυγό και την κότα. Δεν ξέρω τί προϋπήρξε του άλλου, πάντως και ο Ορφέας και ο Πυθαγόρας είχαν πάθος με τη μουσική. Η μουσική έχει δε, ένα πλεονέκτημα έναντι άλλων μορφών τέχνης: ο ίδιος ο άνθρωπος είναι το εργαλείο! Το μουσικό όργανο των τραγουδιστών (και δεν αναφέρομαι στον Φλωρινιώτη) είναι το σώμα τους κυριολεκτικά! Ο καλός τραγουδιστής πέρα από το ότι οφείλει να ασκήται συνεχώς, χρειάζεται και να "χορδίζει" το όργανό του ανάλογα. Κι αυτό προϋποθέτει ασκήσεις για όλο το σώμα... Τώρα μη με ρωτήσεις γιατί οι τραγουδίστριες του Λυρικού θεάτρου είναι ευτραφείς, γιατί η απάντηση είναι τελείως άσχετη. Πάντως έχουν φοβερούς κοιλιακούς παρά τα περιττά κιλά, γιατί χρειάζεται να κάνουν ειδικές ασκήσεις αναπνοής για να μπορέσουν να καταστήσουν το εσωτερικό του σώματός τους "ηχείο" του "μουσικού τους οργάνου". Αν συνδυάσεις τα ανωτέρω, κάποια απάντηση προκύπτει... "Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)
|
1900
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Cuba
1904 Μηνύματα |
Απεστάλη: 12/12/2003, 21:35:16
ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=2804&whichpage=2&ARCHIVE= |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣGR
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
274 Μηνύματα |
Απεστάλη: 27/12/2003, 14:42:01
Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά Γράφω αυτό το μήνυμα ακούγοντας συγχρόνως την μουσική επένδυση από την ταινία ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ . Την μουσική για την ταινία έγραψε η ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ τι να πω μπράβο, συγχαρητήρια, την ευχαριστώ για το δωρο αυτό που μας έκανε γράφοντας αυτήν την μαγική!! Μουσική. Μαγική πραγματικά ο χώρος έχει γεμίσει εικόνες, χρώματα, συναισθήματα, αρώματα όσοι την έχετε ακούσει την μουσική αυτή πιστεύω θα συμφωνείτε. Το ¨δυνατότερο¨ κομμάτι θα έλεγα ότι είναι ο ΣΤΑΘΜΟΣ . Χαίρομαι γιατί από αυτήν την χώρα που λέγεται ΕΛΛΑΔΑ εκτός των άλλων έχουν βγει κατά καιρούς καταπληκτικοί μουσικοί και συνθέτες παγκόσμιου βεληνεκούς .
|
|
Το Θέμα καταλαμβάνει 3 Σελίδες: |
|
|
|
|
ESOTERICA.gr Forums !
|
© 2010-11 ESOTERICA.gr
|
|
|
|