ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 Οι άνθρωποι του σπηλαίου του Πλάτωνα σήμερα...
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 5
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/02/2006, 22:42:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

ουσιαστικά είμαι δεμένος με το κεφάλι προς μία κατεύθυνση,όπως οι άνθρωποι του σπηλαίου και δίνω τα δικά μου ονόματα και ερμηνείες σ'αυτά που βλέπω να συμβαίνουν. Δεν έχω το θάρρος,τις περισσότερες φορές,να σπάσω τις αλυσίδες και να κοιτάξω πιο ψηλά. Νομίζω πως το δικό μου πρόβλημα,είναι και το μόνο που υπάρχει σε όλο το σύμπαν !

Ενδιαφέρουσα σκέψη αγνοών. Πράγματι, όπως λέει ο μύθος, οι δεσμώτες είναι δεμένοι και στον αυχένα έτσι ώστε να κοιτάνε μόνο μπροστά. Δεν βλέπει ο ένας τον άλλον, δεν υπάρχει ουσιαστική επικοινωνία και η επαφή τους δεν είναι άμεση αλλά γίνεται μέσω του τοίχου όπου παρουσιάζονται τα είδωλα.
Μήπως λοιπόν ένας τρόπος για να σπάσουν τα δεσμά είναι και η άμεση επικοινωνία με τους ανθρώπους, το πραγματικό ενδιαφέρον για τα προβλήματα του άλλου και όχι η μεγιστοποίηση των δικών μας;

Dying Incubus

Πιο πάνω αναφερθήκαμε στο βίαιο τρόπο επιβολής ως κάτι αρνητικό και αδόκιμο. Νομίζω όμως ότι τελικά η βία είναι μερικές φορές αναπότρεπτη.

Ο Σωκράτης για παράδειγμα δεν προσπάθησε να επιβάλει τίποτα, ήταν απλά ενοχλητικός. Οι ιδέες του και ο τρόπος του ήταν από μόνος του επιβλητικός και ανατρεπτικός.. Ανέτρεπε βίαια (με τον λόγο του) αυτό που ήταν σύνηθες και δεδομένο. Πραγματικός εφιάλτης για πολλούς (θαυματοποιούς κυρίως).

Για τον Πλάτωνα ο Σωκράτης ήταν η φωτισμένη ψυχή που επέστρεψε στο σπήλαιο και σαν αλογόμυγα ενοχλούσε τους Αθηναίους, τους έβγαζε από τη βολή τους. Έπιανε έναν – έναν τους δεσμώτες και τους έκανε να δουν από μόνοι τους την κατάστασή τους. Τους έκανε να συνειδητοποιήσουν πως αυτά που αντίκριζαν και θεωρούσαν ως αληθινά δεν ήταν παρά είδωλα πραγματικών αντικειμένων και πολλές φορές ήταν ακόμα και είδωλα ειδώλων. Κάποιοι (κυρίως οι θαυματοποιοί) δεν μπορούν να αποδεχτούν αυτήν την αλλαγή (είναι γι’ αυτούς βίαιη). Στην αρχή των ειρωνεύονται (για να του καταστρέψουν το όνειρο όπως λέει και η amalia) και κατόπι αφού η ειρωνεία δεν έχει καμιά επίδραση σε μια φωτισμένη (και όχι ονειροπαρμένη) ψυχή τον οδηγούν στο φυσικό θάνατο.

Σε κάθε περίπτωση εκδηλώνεται βία. Μπορεί να υπάρξει κάτι ανατρεπτικό χωρίς αντίδραση;Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/02/2006, 23:05:20  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου Dying Incubus

Και εγώ στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήγω, αλλά κάνω και μια άλλη σκέψη..

quote:

νομίζω πως κι οι 2 θα καταλήγαμε στο συμπέρασμα οτι βρίσκονται σε μια πλάνη (εάν κάνω λάθος, αγαπητέ, διόρθωσε με).
Ο κάθε άνθρωπος ερμηνεύει τα διάφορα ερεθίσματα που δέχεται σύμφωνα με τις δικές του εμπειρίες, τα δικά του βιώματα και την δική του κοσμοαντίληψη.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση εφόσον αυτοί οι οποίοι θα προσπαθούσαν να επιβάλλουν αυτό που πιστεύουν πως εννοούσε ο φιλόσοφος θα διέπρατταν κατά τη γνώμη μου ένα μεγάλο λάθος.
Και θα ήταν λάθος γιατί θα προσπαθούσαν να εξηγήσουν και κυρίως να επιβάλλουν κάτι το οποίο δεν κατάφεραν να δούν οι ίδιοι.

Πολύ, λίγο λάθος ή σωστό, σίγουρα δεν είναι το ιδεώδες. Και εμείς όμως τώρα τι κάνουμε; Ερμηνεύουμε το παράδειγμα του φιλοσόφου σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη γι’ αυτό που θεωρούμε ιδεώδες. Μήπως δεν συμπεριφερόμαστε σαν και εκείνους που κατηγορούμε ότι κάνουν λάθος να ερμηνεύουν τα λόγια του φιλοσόφου εφόσον δεν τα έχουν οι ίδιοι βιώσει;
Εμείς βέβαια δεν επιβάλουμε σε κανέναν τίποτα.. είναι όμως σίγουρο αυτό; Σκεφτόμαστε και οι σκέψεις μας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο γίνονται πράξεις. Θα τις επιβάλουμε στον εαυτό μας και έμμεσα και στους άλλους.

Και γιατί να είναι λάθος κάτι το οποίο δεν μπορεί να είναι διαφορετικό; Αυτά μπορούμε τώρα να σκεφτούμε και αυτά σκεφτόμαστε. Τώρα δεν υπάρχει σωστό η λάθος. Η πράξη όμως, έστω και αν είναι λάθος (που σίγουρα θα έχει ορισμένα λάθη) μπορεί να οδηγήσει στη αντίληψη του σωστού. Δηλαδή το λάθος (που προκαλεί πόνο) μπορεί να οδηγήσει τελικά στο σπάσιμο των δεσμών..


Edited by - Δημήτρης on 24/02/2006 23:20:58Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2006, 03:03:24  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying_Incubus και συνομιλητές,

Η αφύπνιση μπορεί να γίνει είτε από τον ίδιο τον άνθρωπο είτε από έναν εξωτερικό παράγοντα, είτε αυτός είναι κάποιος άλλος συνάνθρωπός του είτε ένα γεγονός. Η απελευθέρωση όμως είναι μια διεργασία εσωτερικής φύσεως. Το πώς δεχόμαστε αυτό το ερέθισμα είτε εσωτερικό είτε εξωτερικό, και το πώς το επεξεργαζόμαστε, αν φτάσουμε μέχρι εκεί, είναι καθαρά προσωπικό ζήτημα.

Βλέποντάς το κάπως ιεραρχικά, κατά την προσωπική μου εκτίμηση, θα έλεγα ότι αρχικά θα μπορεί έναντι στο ερέθισμα να είναι η άρνηση, η αμφισβήτηση, και η απόρριψη ή η απελευθέρωση.

Ή άρνηση έγκειται στην μονολιθική άποψη ότι δεν υπάρχει τίποτε παραπάνω από αυτό που ζω και αισθάνομαι και επομένως δεν το συζητώ.

Η αμφισβήτηση είναι ένα μεταβατικό στάδιο κατά το οποίο ο άνθρωπος μπορεί και θέλει να επεξεργαστεί το ερέθισμα. Ίσως στην περίπτωση αυτή είναι θέμα χρόνου να φτάσει στην συνειδητοποίηση της κατάστασής του.

Η απόρριψη είναι όταν ο άνθρωπος φτάσει στην επίγνωση της κατάστασής του αλλά αρνείται να αλλάξει τον τρόπο ζωής του.
Και πιθανόν να είναι αυτή η κατάσταση που να θέλει λίγο ψάξιμο. Οι λόγοι αυτής της άρνησης.
Ίσως το βόλεμα, η συνήθεια, ο φόβος για το τι θα δούμε στο φως.
Τι θα δούμε γύρω μας και περισσότερο τι θα δούμε μέσα μας, πόσα πράγματα θα πρέπει να αναθεωρήσουμε, για τον ίδιο μας τον εαυτό, για τα δεδομένα του εγώ μας που πρέπει να ανατρέψουμε.
Ένας ακόμα σοβαρός λόγος είναι αυτός της απόρριψης από το κοινωνικό μας περίγυρο. Αυτός ο φόβος της περιθωριοποίησης, της μοναξιάς. Της πραγματικής μοναξιάς ή μοναχικότητας. Δεν πιστεύω παρά οτι αυτό το φορτίο είναι πολύ βαρύ και αρκετές φορές μάλιστα είναι ικανό να σε γυρίσει στα πρώτερα.

Φιλικά,

Trovadouros


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ARISTEIDIS17
Νέο Μέλος


39 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2006, 11:11:05  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ARISTEIDIS17  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
***Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
αγνοών
Πλήρες Μέλος

Greenland
803 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2006, 11:53:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους αγνοών  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Τι σου έφταιξε τώρα εσένα ο souampe (φαντάζομαι θα εννοείς τον schwabe)και τον αναφέρεις σε όλα τα τόπικ ?
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2006, 17:09:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου αγνοών, νομίζω πως αυτό που λές από την προσωπική σου εμπειρία συμβαίνει επειδή αναλώνεσαι στα δικά σου προβλήματα και μόνο.
Από τη μια πλευρά αυτό είναι λογικό μιάς και τον άνθρωπο τον απασχολούν πάντα τα δικά του προβλήματα.
Από την άλλη όμως δεν θα ήταν καλύτερο αν αποστασιοποιηθείς από αυτά και τα αντιμετωπίσεις πιο δυναμικά ή πιο σφαιρικά?
Πιστεύω πως το να σκεφτόμαστε για τα προβλήματα μας αλλά να μένουμε μόνο στην σκέψη τους μας αναλώνει πολλή ενέργεια.
Και στην τελική ίσως είναι κάτι παρόμοιο με αυτό που κι εσύ ο ίδιος αναφέρεις:

quote:
Κάπως έτσι δε σκέφτονται οι αλυσοδεμένοι του Πλάτωνα ?

Αγαπητέ Δημήτρη, αναφερόμενος στον Σωκράτη υποθέτω οτι αναφέρεσαι πιο συγκεκριμένα στην Σωκρατική ειρωνία.
Ο Σωκράτης με τη μέθοδο αυτή σε συνδυασμό με τη μέθοδο της μαιευτικής προσπαθούσε να "εξάγει" από τους συνομιλητές του πράγματα τα οποία είχαν ήδη μέσα τους αλλά δεν τα είχαν εκφράσει, υποκρινόμενος οτι κι ο ίδιος δε γνώριζε κάποια πράγματα.
Δηλαδή τους έκανε να σκεφτούν πράγματα τα οποία γνώριζαν εκ των προτέρων απλά οι ίδιοι δεν το είχαν αντιληφθεί.
Στο "Μένων" περιγράφεται το πείραμα που έκανε ο Σωκράτης σε ένα δούλο όπου κατέληξε στο συμπέρασμα οτι ο δούλος γνώριζε πράγματα για τα οποία δεν διδάχθηκε ποτέ του.
Οπότε μήπως διάφορες αλήθειες ενυπάρχουν μέσα μας αλλά πρέπει να τις βγάλουμε οι ίδιοι από μέσα μας?

quote:
Πολύ, λίγο λάθος ή σωστό, σίγουρα δεν είναι το ιδεώδες. Και εμείς όμως τώρα τι κάνουμε; Ερμηνεύουμε το παράδειγμα του φιλοσόφου σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη γι’ αυτό που θεωρούμε ιδεώδες. Μήπως δεν συμπεριφερόμαστε σαν και εκείνους που κατηγορούμε ότι κάνουν λάθος να ερμηνεύουν τα λόγια του φιλοσόφου εφόσον δεν τα έχουν οι ίδιοι βιώσει;
Εμείς βέβαια δεν επιβάλουμε σε κανέναν τίποτα.. είναι όμως σίγουρο αυτό; Σκεφτόμαστε και οι σκέψεις μας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο γίνονται πράξεις. Θα τις επιβάλουμε στον εαυτό μας και έμμεσα και στους άλλους.

Χμμμ!
Έχεις δίκιο και θέτεις ένα εύλογο ερώτημα, φίλε μου!
Από την άλλη όμως νομίζω πως είναι διαφορετικό το να προσπαθείς να αντιληφθείς μερικά πράγματα εξετάζοντας τα χωρίς διάθεση επιβολής των συμπερασμάτων από την τάση της επιβολής αυτών που εσύ επιθυμείς στους άλλους (το διευκρινίζεις κι εσύ άλλωστε οτι πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα).
Ρωτάς λοιπόν αν επιβάλλουμε τις απόψεις μας, άθελα μας βέβαια, στους άλλους.
Νομίζω πως αναλύονται τα διάφορα ερεθίσματα κι "αποκρυπτογραφούνται" κάποιες έννοιες που μας δίνει ο μύθος.
Φυσικά σε μια προσωπική ανάλυση πάντα μπορεί να κρύβεται κάτι λα΄θος.
Από την άλλη όμως αυξάνει την αντιληπτική μας ικανότητα αυτή η σκέψη, σωστά?

Αγαπητέ Trovadouros, σε χαιρετώ!
Θα έλεγα οτι η αφύπνιση μας προέρχεται στην ουσία από εμάς.
Έχεις δίκιο να αναφέρεις την σπουδαιότητα του εξωτερικού παράγοντα, θα έλεγα όμως πως για μένα αυτό αποτελεί ένα ερέθισμα.
Όταν λοιπόν αυτός ο εξωτερικός παράγοντας μας ερεθίσει, τον αποκωδικοποιούμε και στην συνέχεια τον ερμηνεύουμε με κάποιον τρόπο.
Εξάλλου, κανένας εξωτερικός παράγοντας δεν είναι εύκολο να μας αφυπνίσει αν δεν του το επιτρέψουμε εμείς.

Αναφέρεις, αγαπητέ, 3 παράγοντες: απόρριψη, άρνηση κι αμφισβήτηση.
Νομίζω πως κι οι 3 έχουν την δική τους σπουδαιότητα αν τους εξετάσουμε προσεκτικά.
Οι 2 πρώτοι μας πηγάζουν από την μη θέληση μας να δούμε τα πράγματα από μια διαφορετική σκοπιά από αυτήν που ήδη τα έχουμε δεί.
Στον τρίτο συνίσταται η σκέψη που κάνουμε αφήνοντας διάφορα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Συμφωνώ με τους λόγους που αναφέρεις για τους οποίους κάνουμε κάτι τέτοιο.
πιστεύεις όμως οτι προβαίνουμε σε κάποιον από αυτούς τους παράγοντες συνειδητά ή ασυνείδητα?

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

G.
Μέλος 2ης Βαθμίδας

United Kingdom
364 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/02/2006, 23:49:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους G.  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
...it came to me last night...

Πως ξεχωρίζουν αυτοί που πράγματι βγήκαν απ' τη σπηλιά, αυτοί που ξέρουν να διακρίνουν τις σκιές...

είναι αυτοί που ενοχλούν, αυτοί που αμφισβητούνται... οι θαυματοποιοί που γίνονται ευρέως αποδεκτοί και αγαπητοί από όλους είναι μούφα!


Galadriel, UK


για όλα υπάρχει καιρός και τρόπος
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2006, 07:55:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Δε νομίζω να τον ενδιαφέρει αυτόν που κατάφερε να αποδεσμευτεί το να δείξει οτι απελευθερώθηκε.
Αν τον ενδιέφερε η προβολή του δεν θα είχε σπάσει τα προσωπικά του δεσμά...

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2006, 22:03:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

...it came to me last night...


σατοράκι ;

quote:

Πως ξεχωρίζουν αυτοί που πράγματι βγήκαν απ' τη σπηλιά, αυτοί που ξέρουν να διακρίνουν τις σκιές...

είναι αυτοί που ενοχλούν, αυτοί που αμφισβητούνται... οι θαυματοποιοί που γίνονται ευρέως αποδεκτοί και αγαπητοί από όλους είναι μούφα!



Ναι πράγματι, αυτό είναι ένα κριτήριο με το οποίο μπορούμε να τους ξεχωρίσουμε.

Οι θαυματοποιοί είναι μέρος του συστήματος της σπηλιάς, το διατηρούν σε ισορροπία και σταθερότητα, γι’ αυτό είναι ευρέως αποδεκτοί από το ίδιο το σύστημα και αυτούς που το απαρτίζουν.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2006, 22:33:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
...Μπορούμε όμως να θεωρήσουμε όλους τους αμφισβητίες ως φωτισμένους ; Είναι ας πούμε οι αναρχικοί φωτισμένοι ; Οι έφηβοι ; Αυτοί που αντιδρούν γιατί θεωρούν ότι αδικήθηκαν ;

Ολοι αυτοί είναι μέρος του συστήματος της σπηλιάς. Προβλέπονται από τις ίδιες τις σχέσεις ισορροπίας του συστήματος και δεν μπορούν να κάνουν κάτι για να το σοκάρουν και να το ανατρέψουν. Εφόσον προβλέπονται υπάρχουν και οι μηχανισμοί εξισορρόπησής τους. Το πολύ που μπορούν να κάνουν είναι μια ήπια αλλαγή εντός της σπηλιάς και μια μεταβολή στις θέσεις των θαυματοποιών. Ένα σύστημα όμως για να κλονιστεί χρειάζεται εξωτερική επίδραση, ένα σοκ από έναν παράγοντα που δεν συνδέεται μαζί του, δεν εντοπίζεται μέσα στις σχέσεις του και γι’ αυτό δεν υπάρχουν μηχανισμοί που να αποκαθιστούν την ισορροπία εντός.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2006, 22:53:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Σύμφωνα με τον μύθο, ο φωτισμένος είναι ένας τέτοιος παράγοντας. Για να φωτιστεί βγήκε εντελώς έξω από το σύστημα της σπηλιάς και επανήλθε διαφορετικός. Σκοπός του δεν είναι να αλλάξει το σύστημα ή να μεταβάλλει τις σχέσεις του, αλλά να δείξει πως υπάρχει και κάτι πέρα από κάθε σύστημα. Αυτό είναι εντελώς ανατρεπτικό. Δεν υπάρχει κάτι να το εξουδετερώσει. Δεν δωροδοκείται και δεν μπορεί να απορροφηθεί με κανένα τρόπο από κάτι ψεύτικο όπως οι σκιές. Εφόσον δεν μπορεί να ενταχθεί με κανένα τρόπο στην πραγματικότητα της σπηλιάς, θα πρέπει να εξουδετερωθεί και αυτή είναι η μοίρα του, σύμφωνα με το μύθο.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Ostria
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


4324 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 00:39:32  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Ostria  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πώς ξεχωρίζεις τον φωτισμένο... καλή ερώτηση.

Μάλλον είναι αυτός που τον ενδιαφέρει να μεταφέρει απλώς το μήνυμα. Μάλλον δεν αποζητά οπαδούς/μαθητές, ούτε θέλει να οργανώσει επανάσταση, ούτε ενδιαφέρεται να οργανώσει μια άλλη κοινωνία εκεί πάνω/έξω. Είναι αυτός που όταν κάποιοι τολμηροί θα δοκιμάσουν να βγουν από το σπήλαιο και ζητήσουν την βοήθειά του, θα τους βοηθήσει μέχρι να τα καταφέρουν και μετά θα αποσυρθεί.



'We are either alone in the universe or we are not. Both ideas are overwhelming'
-Arthur C. Clarke-


Edited by - Ostria on 01/03/2006 00:40:44Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 00:57:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying_Incubus

quote:
πιστεύεις όμως οτι προβαίνουμε σε κάποιον από αυτούς τους παράγοντες συνειδητά ή ασυνείδητα?

Πιστεύω ότι στην απόρριψη και στην αμφισβήτηση κατά κανόνα καταλήγουμε ασυνείδητα, δεδομένου ότι δεν υπάρχει γνώση για σύγκριση αλλά και αν υπάρχει σκανδαλισμός της σκέψης μας δεν είναι ικανός για να μας ξυπνήσει τον μηχανισμό της αναζήτησης που μπορεί να μας οδηγήσει στην απελευθέρωση.

Για την απόρριψη νομίζω πως τα πράγματα είναι τελείως συνειδητά αφού υπάρχει και γνώση και εμπειρία της κατάστασης ελευθερίας. Και νομίζω δε, πως στην απόρριψη είναι και η μεγαλύτερη δυστυχία που μπορεί να βρεθεί ο άνθρωπος.

Σε όλα αυτά βέβαια είναι απαραίτητο να υπάρχει ειλικρινείς σκέψη και διάθεση.

Φιλικά

Trovadouros
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

G.
Μέλος 2ης Βαθμίδας

United Kingdom
364 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 01:24:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους G.  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
η διαφορά βρίσκεται στο ότι αυτοί που αμφισβητούν, αλλά είναι μέρος του συστήματος της σπηλιάς, δεν ενοχλούν παρά περιστασιακά και επιφανειακά, αγαπητέ Δημήτρης. Αυτός που ενοχλεί γιατί βγήκε στο φως, ενοχλεί γιατί κάπου βαθιά μέσα τους οι άνθρωποι της σκιερής πραγματικότητας αναγνωρίζουν αυτό που δεν θέλουν να δουν... την ικανότητά του δηλαδή να κινείται πέρα από τα προβλεπόμενα και ακόμα κι αν η κίνησή του είναι ευγενής και ήπια, κάτι μέσα σ' αυτήν τους εξοργίζει... μέσα στον πυρήνα του καθενός υπάρχει τόσο η ικανότητα να βγει έξω απ' τη σπηλιά όσο και η ικανότητα του να αναγνωρίσει ποιος το κατάφερε.

quote:
σατοράκι ;

χιουμοράκι ε;


Galadriel, UK


για όλα υπάρχει καιρός και τρόπος
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 08:29:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου Δημήτρη, νομίζω πως θα ήταν άστοχο το να πούμε οτι όλοι οι αμφισβητίες είναι φωτισμένοι.
Μερικές φορές βέβαια είναι πολύ πιθανό να ακουστεί κάτι πραγματικά αληθινό (σε σοκαριστικό βαθμό ίσως) από ένα παιδί ή έναν έφηβο.
Στην αναγωγή που έκανες σχετικά με τους αμφισβητίες και την (αναγκαία) ύπαρξη τους στο μύθο, καθώς και στον προβλεπόμενο μηχανισμό εξισορρόπησης τους, γιατί πιστεύεις πως οι μεταβολές που μπορεί να επιφέρουν θα είναι ήπιες?
Κατά την ταπεινή μου άποψη οι μεταβολές που μπορεί να προκληθούν ή έστω η επήρρεια τους στους υπόλοιπους δεσμώτες μπορεί να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα.
Εάν εντελώς υποθετικά στο σπήλαιο υπάρχουν 100 άνθρωποι κι οι 10 από αυτούς είναι οι αμφισβητίες δεν θα επηρρεάσουν αρκετά εύκολα τους υπόλοιπους 89 (αν υποθέσουμε οτι μιλάμε για ένα φωτισμένο)?
Και δεδομένου οτι από την φύση τους αυτοί οι 89 άνθρωποι δύσκολα θα πίστευαν τον φιλόσοφο, λόγω του οτι έχουν μάθει να ζούν στις σκιές, δεν θα ήταν εύκολο να ασπαστούν τις απόψεις των αμφισβητιών?

Νομίζω πάντως πως πρέπει να κάνουμε ένα διαχωρισμό μεταξύ των αμφισβητιών αυτών.
Μερικοί μπορεί να έχουν αγνά κίνητρα, με τάσεις βοήθειας στους συνανθρώπους τους.
Το αν πλανώνται ή όχι ίσως και να μην το γνωρίζουν.
Μερικοί πάλι μπορεί να είναι αντιδραστικοί εκ φύσεως.
Μερικοί πάλι μπορεί να αντιδρούν σε οτιδήποτε για εξυπηρέτηση ίδιων σκοπών.
Μπορεί να έχουν συνειδητοποιήσει οτι βρίσκονται σε μια πλάνη όμως επιθυμούν την επιβολή τους στους άλλους και συνήθως έχοντας υϊοθετήσει το προφίλ ενός δήθεν φωτισμένου ατόμου.
Νομίζω πως αυτοί είναι η χειρότερη μορφή αμφισβητιών (αν μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε έτσι).

Αγαπητή Ostria να σε καλωσορίσω κι εσένα!
Ναι, δεν διαφωνώ σχετικά με το οτι τον αληθινό φιλόσοφο δεν τον ενδιαφέρει η προσωπική του προβολή ή η απόκτηση οπαδών.
Δεν προσπαθεί να ελευθερώσει τους ανθρώπους παρά την θέληση τους ή έστω όταν εκείνοι δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο.
Όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου για εκείνους θα είναι εκεί για να τους βοηθήσει.
Κι ο φίλος Δημήτρης έδωσε έναν πολύ καλό ορισμό για τον φιλόσοφο εχθές (με το μήνυμα του στις 22:53:57).

Αγαπητέ Trovadouros, αναφέρεις:

quote:
Πιστεύω ότι στην απόρριψη και στην αμφισβήτηση κατά κανόνα καταλήγουμε ασυνείδητα, δεδομένου ότι δεν υπάρχει γνώση για σύγκριση αλλά και αν υπάρχει σκανδαλισμός της σκέψης μας δεν είναι ικανός για να μας ξυπνήσει τον μηχανισμό της αναζήτησης που μπορεί να μας οδηγήσει στην απελευθέρωση.


Ενώ παρακάτω αναφέρεις:

quote:
Για την απόρριψη νομίζω πως τα πράγματα είναι τελείως συνειδητά αφού υπάρχει και γνώση και εμπειρία της κατάστασης ελευθερίας.

Μήπως μπερδεύτηκες λιγάκι και στην πρώτη περίπτωση εννοούσες την άρνηση και την αμφισβήτηση?
Ρωτάω ώστε να το διευκρινίσουμε αυτό και να το αναλύσουμε...

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 23:09:59  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Dying_Incubus
quote:
Μήπως μπερδεύτηκες λιγάκι.


μετά από διόρθωση...

΄ Πιστεύω ότι στην άρνηση και στην αμφισβήτηση κατά κανόνα καταλήγουμε ασυνείδητα, δεδομένου ότι δεν υπάρχει γνώση για σύγκριση αλλά και αν υπάρχει σκανδαλισμός της σκέψης μας δεν είναι ικανός για να μας ξυπνήσει τον μηχανισμό της αναζήτησης που μπορεί να μας οδηγήσει στην απελευθέρωση.
Για την απόρριψη νομίζω πως τα πράγματα είναι τελείως συνειδητά αφού υπάρχει και γνώση και εμπειρία της κατάστασης ελευθερίας. Και νομίζω δε, πως στην απόρριψη είναι και η μεγαλύτερη δυστυχία που μπορεί να βρεθεί ο άνθρωπος.

Φιλικά,

Trovadouros
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2006, 23:14:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
… ωχ, πάλι μαντάρα τα έκανα αγαπητέ Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/03/2006, 08:40:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χεχε!
Ανθρώπινα τα λάθη, φίλε μου Trovadouros!
Ας αναλύσουμε λίγο αυτό που λές.

quote:
Πιστεύω ότι στην άρνηση και στην αμφισβήτηση κατά κανόνα καταλήγουμε ασυνείδητα,

quote:
Για την απόρριψη νομίζω πως τα πράγματα είναι τελείως συνειδητά αφού υπάρχει και γνώση και εμπειρία της κατάστασης ελευθερίας.

Νομίζω πως ήρθε η στιγμή να διαφωνήσουμε!
Για την αμφισβήτηση θα συμφωνήσω οτι πολλές φορές έρχεται ασυνείδητα.
Όχι όμως κι η άρνηση, τουλάχιστον όχι πάντα.
Ένας άνθρωπος μπορεί να αρνηθεί κάτι συνειδητά.
Άλλωστε για να πούμε οτι αρνούμαστε κάτι πρέπει να έχουμε καταλήξει σε διάφορα συμπεράσματα και να έχουμε εξετάσει κάθε ενδεχόμενο.
Επιπλέον μπορεί να αρνηθούμε κάτι μόνο και μόνο για να μην πληγωθεί το εγώ μας και να μην δείξουμε οτι η μέχρι πρότινος άποψη μας ήταν λανθασμένη.
Δε νομίζεις λοιπόν οτι υπάρχει η περίπτωση να αρνηθούμε κάτι συνειδητά?
Το αυτό ισχύει και για την απόρριψη...

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/03/2006, 21:16:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή G.
quote:

Αυτός που ενοχλεί γιατί βγήκε στο φως, ενοχλεί γιατί κάπου βαθιά μέσα τους οι άνθρωποι της σκιερής πραγματικότητας αναγνωρίζουν αυτό που δεν θέλουν να δουν... την ικανότητά του δηλαδή να κινείται πέρα από τα προβλεπόμενα και ακόμα κι αν η κίνησή του είναι ευγενής και ήπια, κάτι μέσα σ' αυτήν τους εξοργίζει... μέσα στον πυρήνα του καθενός υπάρχει τόσο η ικανότητα να βγει έξω απ' τη σπηλιά όσο και η ικανότητα του να αναγνωρίσει ποιος το κατάφερε.

Δηλαδή κατά κάποιον τρόπο τον ζηλεύουν.
Ζηλεύουν που αυτός κινείται πέρα από τα προβλεπόμενα. Μα και οι αναρχικοί κινούνται πέρα από τα προβλεπόμενα, όπως και άλλες ομάδες ανθρώπων. Όμως δεν φτάνουν στο σημείο που μας εξιστορεί ο μύθος.

Zηλεύουμε τον άλλον που έχει καλό αμάξι, τα καταφέρνει με την δουλειά του, έχει γνώσεις, είναι πνευματώδης, που γενικώς καταφέρνει ένα σωρό πράγματα τα οποία ο πυρήνας μας γνωρίζει ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και εμείς ως ένα σημείο, αλλά τελικά δεν κάνουμε κάτι γι' αυτό, παρά μόνο να επιθυμούμε την καταστροφή του. Στον σημερινό έλληνα ειδικά, ξεχωρίζει αυτή η συμπεριφορά σε βαθμό ώστε να βγει και το σχετικό ανέκδοτο με την "κατσίκα του γείτονα".

Η ζήλια είναι ένα πολύ συνηθισμένο ανθρώπινο συναίσθημα που όλοι το αναγνωρίζουμε λίγο εως πολύ. Όμως δεν είναι το κυρίαρχο στο μύθο του σπηλαίου.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/03/2006, 21:30:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying Incubus
quote:

Στην αναγωγή που έκανες σχετικά με τους αμφισβητίες και την (αναγκαία) ύπαρξη τους στο μύθο, καθώς και στον προβλεπόμενο μηχανισμό εξισορρόπησης τους, γιατί πιστεύεις πως οι μεταβολές που μπορεί να επιφέρουν θα είναι ήπιες?
Κατά την ταπεινή μου άποψη οι μεταβολές που μπορεί να προκληθούν ή έστω η επήρρεια τους στους υπόλοιπους δεσμώτες μπορεί να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα.


Εννοώ ότι η όποια μεταβολή γίνεται εντός του σπηλαίου τελικά δεν αλλάζει το ίδιο το σύστημα του σπηλαίου αλλά τις εσωτερικές του σχέσεις μόνο. Μπορεί οι μεταβολή αυτή να είναι και βίαια (δεν αποκλείεται καθόλου) αλλά και πάλι το σπήλαιο μένει εκεί που είναι. Όμως, αυτός που έρχεται έξω από το σπήλαιο μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερες αλλαγές στα μέλη που απαρτίζουν την κοινωνία του σπηλαίου καθώς η δράση του δεν στρέφεται προς την αναδιανομή ρόλων και θέσεων εντός του σπηλαίου αλλά προς την αποκάλυψη μιας άλλη, εντελώς διαφορετικής πραγματικότητας.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/03/2006, 09:55:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου Δημήτρη, αν κι έκανες λόγο στην ζήλεια αναφερόμενος σε κάποιο άλλο μέλος, οφείλω να συμφωνήσω μαζί σου πως η ζήλεια δεν είναι το κυρίαρχο συναίσθημα στο μύθο του σπηλαίου κι ούτε είναι αυτό που νιώθουν κυρίως οι δεσμώτες.
Το οτι εμείς εξάλλου, φίλε μου, ζηλεύουμε για 1002 πράγματα τον συνάνθρωπο μας είναι ένα φαινόμενο που αναπτύχθηκε μαζί με την ανάπτυξη του ανθρώπου.
Οι λόγοι είναι αρκετοί.
Είτε δε μπορούμε να έχουμε αυτό που έχει εκείνος, είτε μας "έμαθαν" να ζηλεύουμε λόγω επιβολής λανθασμένων προτύπων σε μας είτε δεν τα έχουμε βρεί με τον εαυτό μας.

quote:
Εννοώ ότι η όποια μεταβολή γίνεται εντός του σπηλαίου τελικά δεν αλλάζει το ίδιο το σύστημα του σπηλαίου αλλά τις εσωτερικές του σχέσεις μόνο. Μπορεί οι μεταβολή αυτή να είναι και βίαια (δεν αποκλείεται καθόλου) αλλά και πάλι το σπήλαιο μένει εκεί που είναι. Όμως, αυτός που έρχεται έξω από το σπήλαιο μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερες αλλαγές στα μέλη που απαρτίζουν την κοινωνία του σπηλαίου καθώς η δράση του δεν στρέφεται προς την αναδιανομή ρόλων και θέσεων εντός του σπηλαίου αλλά προς την αποκάλυψη μιας άλλη, εντελώς διαφορετικής πραγματικότητας.

Ναι, δεν διαφωνώ με τον ορισμό που δίνεις.
Η κύρια μεταβολή έρχεται από τον απελευθερωμένο δεσμώτη ο οποίος επιθυμεί να βοηθήσει τους υπόλοιπους να αλλάξουν την άποψη τους για την πραγματικότητα στην οποία υφίστανται, να καταλάβουν οτι βρίσκονται σε μια πλάνη, σε μια ψευδαίσθηση, σε ένα matrix.
Παρόλα αυτά, κι η απελευθέρωση του φωτισμένου από τα δεσμά του κι η έξοδος του από το σπήλαιο των σκιών δεν αποτελεί μια μεταβολή (και μάλιστα σημαντική αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα)?
Κι επιπλέον, η μεταβολή που θα μπορούσε μετέπειτα να επιφέρει στο σπήλαιο δεν είναι αλληλένδετη σε κάποιο βαθμό με την ύπαρξη των αμφισβητιών (αν αυτοί υπάρχουν)?

In anticipation of my resurrection...

Edited by - Dying_Incubus on 08/03/2006 10:01:51Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

gretel
Πρώην Συνεργάτης

Aruba
3518 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/03/2006, 22:14:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους gretel  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλος μου μου είπε την πιο πετυχημένη παρομοίωση που νομίζω ταιριάζει στο θέμα:

Η ανθρωπότητα είναι σαν ένα ποτάμι που αντί για νερό έχει ανθρώπινα κορμιά που ρέουν προς έναν καταρράκτη -θάνατος-.

Ρέουν αδιάκοπα χωρίς να κάνουν τίποτα παρά μόνο μικρές κινήσεις, κρατούν σημαίες, λάβαρα, πανώ, μιλάνε μεταξύ τους, ξέρουν ότι το ποτάμι οδηγεί αναπόφευκτα στον καταρράκτη, αλλά κοιτάζουν μόνο μπροστά, δεξιά και αριστερά και καμιά φορά κάποιοι απ'αυτούς και πίσω.
Από που ήρθαν, τί διαδρομή διήνυσαν.

Μερικοί αναρωτιούνται που καταλήγει ο καταρράκτης και τί υπάρχει μετά από αυτόν, θα αφανιστούν στην πτώση, θα επιζήσουν αυτής με κάποιο τρόπο?

Μερικοί στουκάρουν σε βράχους που βρίσκουν στην πορεία τους και δεν προλαβαίνουν το τέλος του καταρράκτη -ξαφνικός θάνατος-.

Υπάρχουν και μερικοί που κοιτάνε προς τα πάνω και διακρίνουν ότι πολλές φορές συναντούν κλαδιά δέντρων πάνω από το ποτάμι, σχοινιά που κρέμονται από τα κλαδιά και φαίνονται να έρχονται από τον ουρανό.

Περνάνε μπροστά τους πολλές τέτοιες "ευκαιρίες".

Μέχρι που κάποιοι απ'όλους αποφασίζουν να κάνουν την προσπάθεια να αρπάξουν ένα κλαδί, ένα σκοινί.

Κάποιοι τα καταφέρνουν και ανυψωμένοι πάνω στο δέντρο -της ζωής?- βλέπουν τους συνανθρώπους τους να οδεύουν προς το αναπόφευκτο μέσα σε μια εγκωφαντική βοή.

Κάποιοι από αυτούς που τα κατάφεραν φωνάζουν στους συνανθρώπους τους να κοιτάξουν προς τα πάνω, φτιάχνουν και πετάνε σχοινιά.

Κάποιοι ξαναπέφτουν στο ποτάμι σκουντώντας τους συνανθρώπους τους και προσπαθώντας να τους δείξουν τα κλαδιά και τα σχοινιά.

Οι άνθρωποι τους ακούνε ή τους απωθούνε, κάποιοι μπορεί σε κάποια στιγμή να ακούσουν και να σωθούνε και αυτοί..."

Και επειδή οι εικόνες είναι 1000 λέξεις:


"ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΠΛΑΤΩΝΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Switzerland
3558 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/03/2006, 07:22:13  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΑΤΩΝΑΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χτες βράδυ είχα τραπέζι σε ένα φίλο από τα παλιά, λιτοδίαιτος και αυτός. Σύντομα με ρώτησε.

Πως τα περνάς?

Πώς να τα περνώ Σωκράτη. Δεν βλέπεις και εσύ τι γίνεται. Που πάμε αλήθεια σαν ανθρωπότητα, είναι δύσκολο να απαντηθεί. Αν δούμε εσάς τους Σοφούς η και Μύστες σαν πρότυπα, σταματάμε να ερευνούμε, γινόμαστε με τον ένα η τον άλλο τρόπο ακόλουθοι. Δύσκολα μιλάω πια, μιας και ότι κυριαρχεί, είναι τα φερέφωνα, η μετριότητα και η αναισθησία.

Καιρός να τα πούμε. Τι κατανόησες μέχρι εδώ?

Κατανόησα τη σύγκρουση Σωκράτη. Υπάρχει το περιβάλλον, φυσικά υπήρχε και στον καιρό σου. Εκεί μεγάλωσες, εκεί άκουσες κάποιον άλλο φιλόσοφο να μιλάει, κάπως έτσι άρχισες να αναρωτιέσαι. Το πόσο μακριά έφτασες, εσύ και οι άλλοι, είναι δύσκολο να το προσδιορίσει κάποιος. Το σίγουρο είναι πως αυτό το περιβάλλον που έζησες, δημιούργησαν μέχρι ένα σημείο, τον Σωκράτη που γνωρίσαμε μέσα από τα γραπτά του Πλάτωνα.

Μέχρι ένα σημείο Πλάτωνα. Αυτό να το θυμάσαι.

Θα φτάσουμε και εκεί, μα πρώτα ας εξετάσουμε μαζί όσα ακολουθούν. Αν ισχύουν για τον Σωκράτη, δεν θα ισχύουν για κάθε άνθρωπο, σε όποια εποχή και αν έζησε?

Το περιβάλλον που μεγαλώνεις, η διαπαιδαγώγηση που λαμβάνεις, δεν δημιουργούν αυτό που λέμε, εαυτός? Και αν συμφωνείς σε αυτό, πρέπει να εξετάσουμε τι δίδεται σαν (τροφή) από την οικογένεια και γενικά το περιβάλλον που μεγαλώνουμε. Μην τυχόν και μπαίνουμε, από μικροί σε λούκι..

Αυτά Πλάτωνα είναι ευκολονόητα.

Κάτι που δεν συζητήσαμε όμως Σωκράτη, είναι οι πληροφορίες που μαζεύονται. Κάποια στιγμή οι πληροφορίες μας λένε, είσαι κάποιος (ο Τάδε) Μα τι είναι αυτός ο τάδε στην ουσία?

Αν κάποιος μου λέει σε μικρές ηλικίες, πως λέγομαι έτσι, πως είμαι Χριστιανός, πως πρέπει να κάνω τον σταυρό μου, σε τι πρέπει να πιστεύω, πως πρέπει να παντρευτώ, να κάνω οικογένεια, πως ο θεός με περιμένει κάπου, πως ο διάβολος παραμονεύει, όλα αυτά τι είναι Σωκράτη?

Δεν είναι πληροφορίες που κάπου καταγράφω, και προέρχονται από το περιβάλλον μου?. Σε ένα άλλο περιβάλλον, δεν θα πουν κάτι ανάλογο σε ένα βουδιστή, σε ένα Μωαμεθανό, σε ένα Μαρξιστή?

Πάμε παρακάτω.

Πες λοιπόν, πως μας δίδονται συνεχώς πληροφορίες, ας πάρουμε τη Διοτίμα η και την Σπηλιά, και που σε σένα αυτά είναι γεγονότα, είναι η πραγματικότητα του Σωκράτη. Για εμάς (τους πολλούς) που δεν έχουμε τέτοια εμπειρία, τι είναι?

Α. πραγματικότητα?

Β, μπορούμε να υποθέσουμε η και να φανταστούμε για τι πράγμα μιλάς?

Το Β θα έλεγα!

Ωραία. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει σε ένα Μωαμεθανό, σε ένα Βουδιστή, σε ένα χριστιανό, και πάει λέγοντας? Το περιβάλλον στην Ουσία, δίνει πληροφορίες, που δεν είναι γεγονότα, και που αρκετοί τις υιοθετούν, τις λαμβάνουν διλ. για πραγματικότητα. Πέραν του τι είδες εσύ, ο Χριστός ο Βούδας, και ο κάθε (φωτισμένος και μη), εμείς λαμβάνουμε κάτι μη πραγματικό και βιώσιμο, από το περιβάλλον, και αυτό εξακολουθεί να είναι μη πραγματικό μέσα μας. Θέλεις σαν ιδέα, θέλεις σαν πίστη. Ο Εαυτός, είναι αποτέλεσμα πληροφοριών, προσδοκιών, που αν όμως τις εξετάσεις προσεχτικά , οι περισσότερες είναι φανταστικές *(όχι για εσάς) μα για εμάς, που δεν τις ζούμε.

Έτσι, αυτό που δημιουργείται μέσα, είναι ψεύτικο, βασίζεται σε πληροφορίες, σε μη γεγονότα, παρότι εμείς οι ίδιοι το εκλαμβάνουμε σαν πραγματικότητα, αισθανόμαστε τον Εαυτό μας, σαν κάτι υπαρκτό, σαν κάποιον που πιστεύει. Και Ρώτα για αυτό όποιον πιστό θέλεις. Πείραξε λίγο την πίστη του, και θα λάβεις απάντηση.

Και αναρωτιέμαι Σωκρατη,

Μπορεί ποτέ κάτι που δημιουργείται στο χρόνο, κάτι που η ύπαρξη του βασίζεται σε πληροφορίες, να ανακαλύψει κάτι αληθινό? Αν βασίζεται στο περιβάλλον, δεν ποτίζεται συνεχώς με Σκιές, με κάτι που ίσως είναι ψεύτικο? Και εκείνο που ψάχνω και βρίσκω, δεν είναι τις περισσότερες φορές, κάτι που αντικαθιστά το ψεύτικο, με κάποιο άλλο υποκατάστατο, *(συνήθως άλλος θεός, ομαδα, γκουρου, σύστημα, πιστεύω….μα και ότι άλλο να είναι), Δεν είναι με τη σειρά του, άλλες διαφορετικές σκιές?

Αυτή είναι η τραγική κατάσταση της ανθρωπότητας Σωκράτη, και μιλάω για σοβαρούς ανθρώπους, που ερευνούν, και δεν δέχονται έτσι εύκολα ότι άλλοι τους σερβίρουν.

Γιατί, αν δεν το ψάξω, τότε υπάρχει στη ζωή ευχαρίστηση μα και αποσύνθεση.

Αν παλι το ψάξω, υπάρχει σύγκρουση, όχι μεταξύ αληθινού και εσφαλμένου, αυτό δεν υπάρχει, μα μεταξύ εσφαλμένου και εσφαλμένου!

Και όταν κάποιος το αντιλαμβάνεται, υπάρχει η επιθυμία να το ξεπεράσει, να ξεφύγει η να κυριαρχήσει, έτσι δεν πράττουν οι περισσότεροι? Μα στην ουσία η σύγκρουση δεν είναι άλλο από ότι λαμβάνουμε σαν πραγματικότητα (το περιβάλλον μας, και το ΕΓΩ) μα που δεν κατανοούμε, πως αυτό το ΕΓΩ, είναι το αποτέλεσμα του περιβάλλοντος.

Και όσο αναλωνόμαστε εκεί πάνω, τόσο διαιωνίζεται η σύγχυση, και η σύγκρουση, μα εσύ αυτό το βλέπεις. Και μιλάω Σωκράτη σε όσους μιλάνε για καταθέσεις ψυχής, και ένα σωρό τέτοια, χωρίς να λαμβάνουν στα υπ όψιν πως αν η ψυχή είναι ο εαυτός μας, τότε είμαστε όπως το νερό, διαμορφωνόμαστε συνεχώς από καταστάσεις και το περιβάλλον. Και αν ακόμα υπάρχει κάποιος να σώσει κάτι πεπερασμένο *(αν η ψυχή διαμορφώνεται η και πλάθεται από το περιβάλλον) σκασίλα που έχουμε για τη σωτήρια της, για την μετενσάρκωση της, και αυτό με το συμπάθιο αγαπητέ Σωκράτη, Χριστέ και Βούδα! Αυτός που ανησυχεί για κάτι τέτοιο, είναι ένας επιφανειακός νους, ένα κομμάτι από εμάς που ψάχνει για σιγουριά, τίποτα περισσότερο.

Εκτός Πλάτωνα…

Εκτός Σωκράτη?

Είπες πως ο Σωκράτης που γνώρισες, είναι μέχρι ένα σημείο…..τι?

Γνωστός!

Ακριβώς Πλάτωνα, μέχρι ένα σημείο γνωστός. Μετά…?

Μετά μας λέει ο ίδιος, πως δεν γνωρίζει τίποτα!

Ξέρεις πόσοι φτάνουν μέχρι ένα σημείο, και μετά χάνονται?

Οι περισσότεροι! Μας λες λοιπόν Σωκράτη, πως ορισμένοι φτάνουν σε ένα σημείο. Και εκεί φυσικά φτάνεις μόνο όταν αμφισβητείς, μα μετά είναι σκοτάδι, δεν γίνεται να προχωρήσεις? Σκοτάδι και φτάνει? Τι Μπορεί κάποιος να κάνει?

Πλάτωνα, γνωρίζεις τι είναι, τέλος στο γνωστό? Τέλος σε ότι γνωρίζεις? Θα πει, τέλος οι ομαδουλες, τέλος οι δάσκαλοι, τέλος οι ατραποί, τέλος οι Σωτήρες, τέλος οι θεοί, τέλος σε καθετί! Αυτό θα πει ουδέν γνωρίζεις! Δεν πιάνεσαι από πουθενά, ούτε από υποκατάστατα, ούτε από θεό, ούτε απο γνώση, τέλος σε όλα!
Καταλαβαίνεις την σημασία του περιβάλλοντος, και αυτή μπορεί να είναι ευημερία, οικογένεια, φτώχια, εκμετάλλευση, καταπίεση, εθνικότητες, θρησκείες, κενότητα η και η εξάντληση σου στον μοντέρνο κόσμο. Σταματάς να θέλεις να τα ξεπεράσεις, απλά κατανοείς, βλέπεις τη σημασία τους. Αν αυτά τα δεις ξεκάθαρα, αρχίζει μέσα δράση, που δεν έχει να κάνει τίποτα με την προσπάθεια, είναι κάτι σαν φως που διαλύει τα σκοτάδια. Δεν υπάρχει σύγκρουση σε φως και σκοτάδι όπως πολλοί σκέφτονται, όπως δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ αλήθειας και ψέματος.

Υπάρχει σύγκρουση όπου υπάρχουν αντίθετα.

Έτσι, αν Ζεις σε σύγκρουση… δεστο, ζησετο, γιατί οι περισσότεροι ουτε αυτό δεν αντιλαμβάνονται!

Η σύγκρουση (πόλεμος) άλλους κάνει θεούς, άλλους ανθρώπους, άλλους σκλάβους, άλλους ελεύθερους, δεν το έμαθες στον ΗΡΑΚΛΕΙΤΟ? Έχεις να περάσεις μέσα, μέσα από το ψεύτικο που μέχρι τώρα έζησες, χωρίς να το αντικαθιστάς κάθε φορά με κάτι, χωρίς να το αποφεύγεις. Έτσι μόνο το περιβάλλον δεν δημιουργεί σκιές, είσαι φως (του εαυτού) ζωντανή εξυπνάδα, και όχι μηχανική ικανότητα, ενός κουλτουριάρη διανοούμενου.

Αν κατάλαβες κάτι μητροοο.... τηλέφωνα στον εαυτό σου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/03/2006, 08:40:46  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή μου gretel, όντως η παρομοίωση είναι ενδιαφέρουσα...

Για μένα δείχνει την άρνηση των ανθρώπων να δούν την ενδεχόμενη σωτηρία τους, τα σκοινιά αυτά που θα μπορούσαν να τους σώσουν από τον βέβαιο θάνατο στον οποίο θα τους οδηγούσε η πτώση από τον καταρράκτη.
Γιατί άραγε...?
Από την άλλη δείχνει την αυτοθυσία αυτών που κατάφεραν να σκαρφαλώσουν στα σκοινιά οι οποίοι θα μπορούσαν να πνιγούν κι οι ίδιοι με το να πέσουν στο νερό για να σώσουν τους υπόλοιπους ή έστω να τους παρακινήσουν να πιαστούν κι εκείνοι.

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/03/2006, 23:29:34  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Gretel,
quote:
Κάποιοι ξαναπέφτουν στο ποτάμι σκουντώντας τους συνανθρώπους τους και προσπαθώντας να τους δείξουν τα κλαδιά και τα σχοινιά.

Πόσο πρέπει ο άνθρωπος να ταξιδέψει ο άνθρωπος που βρίσκεται σε αυτό το ποτάμι της ζωής για να εκτιμήσει το κλαδί στο οποίο μπορεί να έχει ήδη πιαστεί; Αν είχε φτάσει στο σημείο του γκρεμού άραγε θα έπεφτε για να σώσει κάποιους ή όχι. Αν ήταν σε ένα κλαδί και έβλεπε το τέλος; Αν ήταν στην αρχή του ποταμού τότε μπορεί και να έπεφτε, ποιος ξέρει… ίσως γιατί ήθελε ενδόμυχα να παρασυρθεί ίσως γιατί ήθελε να δει την πραγματικότητα ποιο αληθινή ή πιο απειλητική από ότι πάνω σε ένα κλαδί. Όταν τίποτα το οικείο δεν συναντάς ακόμα και στην σωστή απόφασή σου, τίποτα το εύκολο δεν υπάρχει και ίσως να είναι κατανοητό να ξαναπέσει στο ποτάμι, για να γίνει ή να κάτι κάποιον πλησίον είτε στην μοναξιά του είτε στην παρέα των πολλών.

Φιλικά,

Trovadouros
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/03/2006, 08:44:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Trovadouros, συγγνώμη που παρεμβαίνω στην ερώτηση σου πρός την φίλη gretel αλλά θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι που σκέφτηκα διαβάζοντας το μήνυμα σου.

quote:
Αν είχε φτάσει στο σημείο του γκρεμού άραγε θα έπεφτε για να σώσει κάποιους ή όχι. Αν ήταν σε ένα κλαδί και έβλεπε το τέλος; Αν ήταν στην αρχή του ποταμού τότε μπορεί και να έπεφτε, ποιος ξέρει… ίσως γιατί ήθελε ενδόμυχα να παρασυρθεί ίσως γιατί ήθελε να δει την πραγματικότητα ποιο αληθινή ή πιο απειλητική από ότι πάνω σε ένα κλαδί.

Τι θα ήταν πιο ωφέλιμο να πράξει αυτός που είναι πάνω στο κλαδί για να σώσει τους υπόλοιπους ανθρώπους που οδεύουν πρός τον γκρεμό - θάνατο?
Να τους ακολουθήσει στον θάνατο ή να προσπαθήσει να τους σώσει από το κλαδί?

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/03/2006, 18:12:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying_Incubus ,
quote:
Τι θα ήταν πιο ωφέλιμο να πράξει αυτός που είναι πάνω στο κλαδί για να σώσει τους υπόλοιπους ανθρώπους που οδεύουν πρός τον γκρεμό - θάνατο?
Να τους ακολουθήσει στον θάνατο ή να προσπαθήσει να τους σώσει από το κλαδί?

η ερώτηση που έκανα στην φίλη Gretel

quote:
Πόσο πρέπει ο άνθρωπος να ταξιδέψει ο άνθρωπος που βρίσκεται σε αυτό το ποτάμι της ζωής για να εκτιμήσει το κλαδί στο οποίο μπορεί να έχει ήδη πιαστεί;

Δεν είναι πολύ μακριά νομίζω από αυτό που με ρωτάς, και η αλήθεια είναι πως και εγώ ήθελα μια γνώμη. Αλλά μια που με ρωτάς θα σου πω την άποψή μου.

Πιστεύω ότι όλα εξαρτώνται από τα κίνητρα που σε ωθούν να πράξεις είτε το ένα είτε το άλλο. Σε κάθε περίπτωση σημασία έχει να γνωρίζεις πραγματικά αυτά τα κίνητρα. Αν παραμένεις στο κλαδί να ξέρεις γιατί μένεις. Μένεις γιατί γνωρίζεις η καλύτερα πιστεύεις ότι ξέρεις τι πρόκειται να συναντήσεις παρακάτω ή γιατί φοβάσαι να πέσεις. Πέφτεις στο ποτάμι γιατί θέλεις να παρασυρθείς, είτε για να γνωρίσεις καλύτερα ή γιατί σε κουράζει η θέα από το κλαδί ή γιατί θέλεις να βοηθήσεις;

Αρχικά νομίζω πως πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι θεωρούμε στην προκείμενη φάση ωφέλεια. Συνόλου ή ατομική; Αν από την ωφέλεια του συνόλου οδηγούμαστε και στην ατομική ωφέλεια ή το αντίθετο. Αν αυτό δεν συμβαίνει τότε τι είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε;

Και τα δύο παραπάνω πρέπει να τα έχουμε κατά νου πριν αρχίζουμε να πέφτουμε από τα κλαδιά και πριν αρχίζουμε να απλώνουμε το χέρι για να βοηθήσουμε.

Αν θέλεις να παραθέσεις τις απόψεις σου επί του θέματος, γιατί ψαχνόμαστε…

Φιλικά,

Trovadouros
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/03/2006, 08:30:49  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Trovadouros, μιας κι αναφέρεσαι στην ωφέλεια (τόσο σε συλλογικό όσο και στο ατομικό επίπεδο), νομίζω πως θα ήταν καλό να την αναλύσουμε.
Η άποψη μου είναι οτι η ιδανική κατάσταση θα ήταν να εναρμονιστεί η συλλογική με την ατομική ωφέλεια.
Νομίζω πως αν διαφέρουν σε αρκετά σημεία θα υπερισχύσει είτε η μία είτε η άλλη και δεν ξέρω κατά πόσο τα αποτελέσματα θα ήταν καλά ή όχι.
Όταν για παράδειγμα έχει ανεβεί κάποιος στο κλαδί κι απλώνει το χέρι του για να προσπαθήσει να σώσει όποιον θελήσει να πιάσει το χέρι του, πρέπει να γνωρίζει για ποιό λόγο το απλώνει και τι κίνητρο έχει.
Νομίζω πως καταλαβαίνεις τι εννοώ, σωστά, φίλε μου?
Θα έπρεπε επίσης να διαχωρίσει ποιούς παρασυρμένους θα προσπαθήσει να τραβήξει επάνω.
Κάποιον που περνάει απλά από κάτω του και που δεν απλώνει το χέρι του ή κάποιον που περνάει από κάτω του και συνειδητά απλώνει κι εκείνος το χέρι του για να ανεβεί επάνω?
Αναφέρεις κάτι στο οποίο θα ήθελα να ρωτήσω κάτι, φίλε μου:

quote:
Πέφτεις στο ποτάμι γιατί θέλεις να παρασυρθείς, είτε για να γνωρίσεις καλύτερα ή γιατί σε κουράζει η θέα από το κλαδί ή γιατί θέλεις να βοηθήσεις;

Πιστεύεις οτι ο μοναδικός τρόπος για να σώσει αυτός ο άνθρωπος τους υπόλοιπους είναι να πέσει στο ποτάμι για να πάει μαζί τους?

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Trovadouros
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
242 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/03/2006, 14:57:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Trovadouros  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Dying_Incubus

quote:
Πιστεύεις οτι ο μοναδικός τρόπος για να σώσει αυτός ο άνθρωπος τους υπόλοιπους είναι να πέσει στο ποτάμι για να πάει μαζί τους?

Πιστεύω ότι για να σώσει άλλους από το ποτάμι είναι αδύνατον. Μπορεί όμως να τους βγάλει και να τους δείξει κάτι διαφορετικό. Πρέπει να τους κεντρίσει έτσι ώστε και αυτοί που θα βρίσκονται στο κλαδί του να δουν αυτή την άλλη όψη των πραγμάτων… μόνοι τους. Πιστεύω ότι δεν είναι θέμα πειθούς. Αν καταφέρουν και δουν τότε θα μείνουν στο κλαδί και θα αρχίσουν και αυτοί το έργο τους. Αν όχι τότε απλά θα ξαποστάσουν και θα ξαναβουτήξουν. Και αυτό είτε για να γνωρίσουν είτε για να κατανοήσουν είτε για να παρασυρθούν.

Δεν ξέρω αν πρέπει να πέσει στο ποτάμι. Ίσως είναι θέμα αγάπης προς κάποια πρόσωπα. Αν βλέπει κάποιο αγαπημένο του να χάνεται και να απομακρύνεται τότε ίσως να πρέπει να πέσει. Μόνο έτσι μπορεί να έχει την ελπίδα ότι θα μπορέσει να βοηθήσει στην σωτηρία του. Αν δεν το κάνει μπορεί να τρώγεται μία ζωή και κάθε φορά που απλώνει το χέρι του θα ακούει το “εκ του ασφαλούς όμως…”

Φιλικά,

Trovadouros
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Dying_Incubus
Συντονιστής

Tuvalu
13482 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/03/2006, 13:19:08  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Dying_Incubus  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου Trovadoure, φυσικά και δε μπορεί αυτός που είναι επάνω στο κλαδί να σώσει αυτούς που κολυμπούν στο ποτάμι "ετσιθελικά".
Έτσι θα επενέβαινε στην βούληση του κάθε ανθρώπου και πιθανόν να αποτύγχανε δεδομένου οτι δεν είναι έτοιμοι όλοι οι άνθρωποι να ανέβουν επάνω στο κλαδί και να δούν τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία.

quote:
Δεν ξέρω αν πρέπει να πέσει στο ποτάμι. Ίσως είναι θέμα αγάπης προς κάποια πρόσωπα. Αν βλέπει κάποιο αγαπημένο του να χάνεται και να απομακρύνεται τότε ίσως να πρέπει να πέσει. Μόνο έτσι μπορεί να έχει την ελπίδα ότι θα μπορέσει να βοηθήσει στην σωτηρία του.

Εδώ, φίλε μου, προκύπτει ένα άλλο θέμα.
Ο διασωθείς θα πρέπει να υπερβεί τον εαυτό του, την αγάπη του πρός κάποια άτομα και τα συναισθήματα του και να παραμείνει επάνω στο κλαδί για να σώσει όσους ανθρώπους είναι έτοιμοι για να σωθούν ή να παρακινηθεί από προσωπικά του συναισθήματα και να βουτήξει στο ποτάμι ξανά προκειμένου να σώσει το αγαπημένο του πρόσωπο.
Καταλαβαίνεις, νομίζω, οτι είναι ένα δίλημμα αρκετά μεγάλο και στην ουσία ο φιλόσοφος έχει να παλέψει με τον ίδιο τον εαυτό του.
Αν αυτό το αγαπημένο του πρόσωπο ήταν έτοιμο κι ήθελε να σωθεί δεν θα άπλωνε το χέρι πρός τον διασωθέντα για να τον τραβήξει?
Αν το πρόσωπο αυτό δεν είναι έτοιμο να σωθεί κι απλά παρασύρεται από το ποτάμι, ο διασωθείς που θα βουτήξει πάλι δεν θα χαθεί μαζί του την στιγμή που θα μπορούσε να σώσει κι άλλα άτομα?

Αλήθεια, ποιά είναι η γνώμη σου επάνω σε αυτό, φίλε μου?

In anticipation of my resurrection...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 5 Σελίδες:
  1  2  3  4  5
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.171875
Maintained by Digital Alchemy