ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Αρχαια Ελλαδα: Μηπως το εχουμε μυθοποιησει τελειως το θεμα?
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 3
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Efstathios
Μέλος 1ης Βαθμίδας


125 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/01/2006, 17:29:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Efstathios  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Homo:

Το μοναδικο κειμενο οπου εχουμε τετοια απροκαλυπτη αναφορα σε ομοφυλοφιλια ειναι το συμποσιο.Ετσι δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι.Παντως ο Πλατων αναφερει (μιλωντας ο Αλκιβιαδης) το παραδειγμα καποιου που κανει το τραπεζι σε εναν νεο για να τον παρασυρει,να τον ριξει,οπως θα λεγαμε εμεις σημερα.Δεν ξερουμε εαν αυτα τα παραδειγματα του Πλατωνα αντικατοπτριζαν την Αθηναικη κοινωνια της εποχης του.Παντα υπαρχει και ο αντιλογος.

Η Μαιρη Ρενω εχει γραψει ενα πολυ ωραιο βιβλιο "το τελευταιο κρασι" ,οπου με μοναδικο τροπο μεταφερει την ατμοσφαιρα της αρχαιας Αθηνας,την ζωη και τα γεγονοτα,της εποχης του Σωκρατη,του Αλκιβιαδη και του Πελοποννησιακου πολεμου.Ομως θεωρει σαν δεδομενα τα στοιχεια που παρουσιαζονται στον πλατωνα,αυτα τα στοιχεια που καποτε οι ιστορικοι χρησιμοποιησαν για να βγαλουν να συμπερασμα γυρω απο το θεμα.Η Μαιρη Ρενω δεν ειναι ιστορικος,ειναι συγγραφεας μυθιστορηματων και στην περιπτωση της Ελλαδας εχει γραψει 3 και μαλιστα εξαιρετικα καθως ειναι τα μονα σχεδον ιστορικα μυθιστορηματα που σε μεταφερουν στην αρχαια Ελλαδα σαν να σουνα εκει.Ομως στο "τελευταιο κρασι" θα δεις μια Αθηναικη κοινωνια οπου ο νεος των 25 και 30 χρονων φλερταρε τον εφηβο και τον διεκδικουσε παιρνωντας τον υπο την προστασια του.

Δειχνει την σχεση του εραστη και του ερωμενου,χωρις ομως να συμπεριλαμβανει περεταιρω λεπτομερειες περα απο καποια αγκαλια.Αλλα ολες οι περιγραφες για τα συναισθηματα του ενος για τον αλλον παραπεμπουν σε κατι περισσοτερο απο φιλια.Και εγω τουλαχιστον αισθανθηκα περιεργα διαβαζοντας το.Ειναι παντως ενα πολυ καλο βιβλιο και το συνιστω.

Η Μαιρη Ρενω ομως απλα αντικατοπτριζει την γνωμη που εχουνε οι ξενοι περι του θεματος και κυριως αυτα που συναγονται απο το συμποσιο του Πλατωνα και ισως και απο καποια αποσπασματα απο τον Πλουταρχο.Αυτο δεν σημαινει οτι αυτα ηταν και ο κανονας.Η αληθεια μπορει να ειναι πολυ διαφορετικη.Ομως απο οσα επιχειρηματα εχω διαβασει μεχρι τωρα που προσπαθουν να απορριψουν το θεμα της παιδεραστιας και ομοφυλοφιλιας στην αρχαια ελλαδα,(σαν το βιβλιο του Γεωργιαδη) τα περισσοτερα δεν το καταφερνουν,παρα αναφερονται επισης σε μεμονωμενες περιστασεις και παντα εχουνε και αντιλογο.

Εχουμε δηλαδη τις αναφορες σε νομους της Αθηνας.Που ομως δεν βλεπουμε να εφαρμοζονται.Εχουμε παραθεσεις απο τους Νομους του πλατωνα οπου καταδικαζει την αρσενοκοιτια σαν ξενοφερτη και Δωρικη συνηθεια και την απαγορευει,που ομως αυτο μας δειχνει πως για να τα γραψει αυτα ο Πλατωνας οντως υπηρχε θεμα.Εχουμε παραθεσεις απο το συμποσιο οπου φαινεται πως ο Σωκρατης καταδικαζει τον ερωτα που προκυπτει μονο απο τον πθο της ομορφιας ενος σωματος,αλα αυτο παλι δεν λεει τιποτε.Μιας και το υπολοιπο συμποσιο και ειδικα το τελος του βριθει απο αναφορες και παραδειγματα που παραπεμπουν σε συνηθεις πρακτικες στην Αθηνα (οπως η προσπαθεια του εραστη να παρασυρει τον ερωμενο με δειπνα κλπ).

Επισης αυτες οι παραθεσεις επικεντρωνονται κυριως σε Αθηνα και Σπαρτη,αλλα ελλαδα δεν ηταν μονο Αθηνα και Σπαρτη.Και αλλες πολεις εβρυθαν απο περιπτωσεις ομοφυλοφιλικων συμπεριφορων.(Το αρπαγμα στην Κρητη π.χ)

Εαν οντως τα πραγματα γινονταν ετσι τοτε πρεπει να αναθεωρησουμε το πως βλεπουμε καποια πραγματα για την αρχαια ελλαδα.Ομως το μεγαλυτερο αντεπιχειρημα που εχω να φερω εγω απεναντι σε αυτα,που εχω ξαναγραψει, ειναι το εξης: Πως γινεται μια ολοκληρη κοινωνια να ηταν βασισμενη και να δεχοταν την παιδεραστια (απο την εφηβικη ηλικια και πανω)χωρις να υπαρχει αντιδραση απο τους ιδιους τους εφηβους η τους νεους?και το θετω βιολογικα το θεμα καθαρα.Δεν ειναι δυνατον να αρεσουν σε ολους τους ανδρες τα χαδια η οτιδηποτε αλλο απο εναν αλλον ανδρα.Ακομη και αν αυτο ειχε γινει αποδεκτο μεσα στους αιωνες σαν συμπεριφορα, και παλι η ανθρωπινη φυση δεν αλλαζει ετσι.Ακομη δηλαδη και αν μεγαλωσεις ενα παιδι με την επιγνωση και να βλεπει γυρω του οτι αυτες οι συμπεριφορες ειναι φυσικες και παλι,εαν η φυση του δεν τεινει προς την ομοφυλοφιλια,δεν θα μπορεσει να τα δεχτει.

Και φυσικα ειναι και αστειο το γεγονος οτι μολις ενηλικιωνονταν οι εφηβοι καθε τετοιου ειδους σχεση επρεπε να σταματαει με τον εραστη τους.Δηλαδη οκ,αρκετα οσο αγαπηθηκαμε, τωρα ειναι ωρα να κανεις σχεση με μια γυναικα... Δηλαδη μου φαινεται αστειο αυτο.Αφενος διοτι δεν μπορεις να σταματησεις τον ερωτα και αφετερου διοτι ετσι παρακαμπτεται η φυση του ανδρα να ελκεται απο το θηλυκο.Γιατι τι γινοτανε?Δινανε τυην καρδια τους και σε εναν ανδρα και σε μια γυναικα?Και δεν πηρχε ζηλεια του ενος για τον αλλο και το αντιθετο?

Δηλαδη ειναι τελειως ακυρα αυτα και για μενα αποτελουν τα βασικα επιχειρηματα για το οτι δεν μπορουσαν να ναι ετσι τα πραγματα.Αλλα εαν δεν ηταν, τοτε τι γινοτανε στο συμποσιο?Γιατι εγραψε ο Πλατωνας αυτα ,οταν μαλιστα τα διαβαζανε ολοι οι Αθηναιοι?

Ερωτηματα που πρεπει να απαντηθουν.Ισως να απαντηθουν οταν θα υπαρχουν περισσοτερες αποδειξεις για το τι γινοτανε.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Χρήστος Κ
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
75 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/01/2006, 00:17:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Χρήστος Κ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε Agnostic, μια παρένθεση θέλω να κάνω για να μη ξεφυγουμε και απο το Θεμα..Συμφωνω οτι ο Μ.Αλέξανδρος ήταν ενας κατακτητης, όμως υπαρχει μια μεγάλη διαφορα: Ο Αλέξανδρος δεν εσφαζε γυναικόπαιδα! Και ο κύριος στόχος του, ηταν να καταλύσει το περσικο κρατος διοτι δημιουργουσε ουκ ολίγα προβλήματα στην Ελλάδα..Θυμίσου οτι έθαψε με τιμές το Δαρειο και σεβαστηκε την οικογενεια του..Μάλιστα παντρευτηκε και την κορη του τη Ρωξάνη..Σίγουρα δεν ήταν Αγιος αλλα σίγουρα δεν ήταν και άνανδρος, άναρχος ,εκμεταλευτης..Και να σου θυμίσω το πιο σήμαντικό, δεν έκανε βρώμικο πόλεμο..Θυμίσου σε μια μέγαλη μαχη(συγχωρεσε με, δεν θυμάμαι ποια, πρεπει να ανατρεξω στο βιβλιο μου),ένας στρατηγος του του είπε να επιτεθουν στους Πέρσες τη νύχτα που θα κοιμούνται και ο Αλέξανδρος ειπε: Ου κλέπτω την νίκην! Αυτο κατι λέει..
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Efstathios
Μέλος 1ης Βαθμίδας


125 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/01/2006, 01:22:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Efstathios  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χρηστος ,δεν ειναι ετσι τα πραγματα,σε οσα αναφερθηκες γινανε αλλιως.Και εξηγουμαι:

Η Ρωξανη καταρχην δεν ηταν κορη του Δαρειου.

Η δηλωση οτι ο Αλεξανδρος δεν εσφαζε γυναικοπαιδα δεν ειναι απολυτως ακριβης.Ο Αλεξανδρος ηταν παρων στην καταστροφη της Θηβας και παρολο που τα εκτροπα και οι σφαγες εγιναν απο τους συμμαχους του,τους Λοκρους (η Φωκιεις,δεν θυμαμαι ποιους απο τους δυο) που ηταν γνωστοι εχθροι των θηβαιων,παρολαυτα δεν εκανε τιποτε για να εμποδισει την κατασταση.Σιγουρα θα ηξερε οτι αν μπαινανε μεσα μαζι με τους Μακεδονες και οι Λοκροι θα γινοτανε σφαγη και θα μπορουσε να το χε χειριστει διαφορετικα.Δεν το κανε.Ισως να μην ειχε αναλογιστει αυτο το θεμα και πραγματι οταν ενημερωθηκε για το τι γινοτανε μεσα στην πολη διεταξε να σταματησουν οι σφαγες.

Ο Αλεξανδρος ομως ηθελε να δωσει παραδειγμα σε ολη την ελλαδα γι αυτο και διεταξε την καταστροφη των θηβων.Δεν εμεινε ορθιο τιποτε εκτος απο ναους και το σπιτι του Πινδαρου του ποιητη.Δεν ξερουμε κατα ποσον πραγματικα δεν ειχε υπολογισει οτι θα γινοταν τετοιο μακελειο.Ολοι οι κατοικοι που εμειναν πουληθηκαν σαν σκλαβοι και καποιοι διεφυγαν στην Αθηνα.

Επειτα εχουμε και τη περιπτωση της Τυρου.Εκει ο Αλεξανδρος πολιορκησε την Τυρο για μηνες και μετα απο πολλες σκληρες μαχες (και κατα καποιους και θανατους αγαπημενων του προσωπων) η Τυρος επεσε και η σφαγη που εγινε ηταν φοβερη.Εκει σκοτωθηκαν και γυναικοπαιδα και δεν υπηρχαν προαιωνιοι αντιπαλοι τους, παρα μονον ο Μακεδονικος-ελληνικος στρατος.Αφου ειχαν σκοτωθει αρκετες χιλιαδες κατοικων τοτε ο Αλεξανδρος διεταξε την ληξη.

Ο Αλεξανδρος γενικα ειχε καποια ξεσπασματα παρομοια οταν δεν γινοταν το δικο του.Σιγουρα δεν ηταν Genkis Khan,ο οποιος αιματοκυλισε εκατομμυρια,αλλα ειχε και αυτος τις στιγμες του,που ευτυχως ητανε μονο παρενθεσεις.

Οσο για τον βρωμικο πολεμο που λες.Ο Αλεξανδρος σιγουρα ηθελε τον εχθρο του να τον αντιμετωπιζει ανοιχτα στο πεδιο της μαχης και με τη νικη του να δειχνει την αδιαμφισβητητη υπεροχη του και το εξαιρετο στρατηγικο μυαλο του.Υπηρξαν περιπτωσεις ομως, μετα την καταλυση της περσικης αυτοκρατοριας και οταν ο Αλεξανδρος συνεχισε προς τα ανατολικα, οπου τα πραγματα αλλαξαν.Σε πολλες περιπτωσεις βρεθηκε σε ανταρτοπολεμο στα βουνα.Επρεπε φυσικα να προσαρμοστει στις καταστασεις και γι αυτο κατεφευγε και ο ιδιος σε παρομοιες μεθοδους και κολπα.Ο πολεμος του ανοιχτου πεδιου ηταν πλεον παρελθον.

Και ηταν τοτε που ουσιαστικα οι ελληνες βρεθηκαν αντιμετωποι με νεες μορφες πολεμου.Και ο Αλεξανδρος προσαρμοστηκε σε αυτες και δεν εχασε ουτε μαχη.Οταν χρειαζοταν χτυπουσε και υπουλα.Γιατι αλλιως υπηρχε κινδυνος να χασει ολοκληξρο το στρατευμα του σε αυτους τους εξαντλητικους ανταρτοπολεμους που γινονταν με ωελη και πετρες πολλες φορες που τους πετουσαν απο ψηλα στα βουνα.

Επισης ο Αλεξανδρος εδειξε υψηλη στρατηγικη τακτικη στις μαχες με τους σκυθες,οπου οι τελευταιοι τον περικυκλωναν συνεχεια με τα αλογα και πετουσαν βελη μονο απο μακρυα χωρις να πλησιαζουν και αναγκαστηκε και εστειλε μεγαλο αποσπασμα κρυφα απο τα πλαγια και απο πισω να κανει κυκλωτικη κινηση και ουσιαστικα τους αιφνιδιασε.Και ετσι νικησε για αλλη μια φορα.

Ελπιζω να σε καλυψα

Edited by - Efstathios on 14/01/2006 01:24:37

Edited by - Efstathios on 14/01/2006 01:26:50Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

homo
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
219 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/01/2006, 08:07:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους homo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
δεν ενοουσα πως ηταν ολοι ομοφυλοφιλοι η οτι επιδειδονταν υποχρεοτικα σε τετοιες ενεργιες.απλα νομιζο οτι δεν τους σοκαρε.οσο για την νομοθεσια νομιζω οτι απλα περιοριζε τισ αρπαγες βιασμους και παιδεραστιες.παρα απαγορεύε την ομοφυλοφιλια αυτη καθαυτη.

η συνειδηση παμφωτη...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Χρήστος Κ
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
75 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/01/2006, 22:20:09  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Χρήστος Κ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε μου Στράτο, δεν αποκλυεται αυτα που μου λες να είναι αλήθεια..
Το ξερω οτι απο κάποια στιγμη και μετα, ο Αλέξανδρος "χάλασε", και απέκτησε τόσο μεγαλή ιδεα για τον εαυτο του που ήθελε να τον λατρευουν και σαν Θεο..Σου είπα όμως οτι δεν ήταν Αγιος..Σίγουρα καποιες στίγμες συμπεριφερθήκε ασχήμα σε κάποιους, αυτα είναι μεσα στον πόλεμο..Αυτο όμως που θέλω να σου πω είναι οτι δεν ήταν ένας απλός Στρατήλατης..Ηταν ένας άνθρωπος με μορφωση και έλληνικο πνευμα, μην ξεχνας οτι ήταν μαθητης του Αριστοτελη..Είναι σίγουρο οτι δεν έχει καμία σχεση με τους σύγχρονους κοσμοκρατορες..Οπως και να 'χει πρεπει να ξερεις ένα πραγμα..Οτι πρεπει να είμαστε περίφανοι ως Έλληνες που ηπήρξε προγονος μας..
(σχετικα με τη Ρωξανη δεν ξερω αν εχω κανει λαθος τα ονοματα η αν εννοεις οτι δεν παντρευτικε ποτέ κορη του Πέρση βασιλια..Σε παρακαλώ να μου το προσδιορίσεις..)
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Efstathios
Μέλος 1ης Βαθμίδας


125 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/01/2006, 04:51:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Efstathios  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η Ρωξανη ηταν πριγκιπισσα της Βακτριανης και κορη του Οξυαρτη.Ο Αλεξανδρος την παντρευτηκε και απεχτησε μαζι της και ενα παιδι,πολυ αργοτερα.

Η κορη του Δαρειου ηταν η Στατειρα.Την παντρευτηκε επισης, μετα τον θανατο του Δαρειου ομως.Αυτα ειναι τα γεγονοτα.Υπαρχει κατι που δεν θυμαμαι καλα.Ο Δαρειος ειχε μια κορη πανεμορφη την οποια ο Αλεξανδρος δεν αγγιξε ποτε και η οποια στο τελος πεθανε.Η Στατειρα πρεπει να ταν αδερφη της.Δεν θυμαμαι,αλλα θα το ψαξωΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

dimitris2
Πλήρες Μέλος


1364 Μηνύματα
Απεστάλη: 16/01/2006, 01:21:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους dimitris2  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αλλες εποχές.
Στην ελλάδα είχαν παιδεραστία, στην παλαιστίνη πορνεία, στην ανατολή πολυγαμία κτλ.
Δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε κανένα για θέματα που ήσαν απλά για την εποχή τους και σήμερα μας φαίνονται μυαρά.
Ο Πλάτων (ή Σωκράτης) προσπάθησε να κάνει μια επανάσταση στην εποχή του προθέτοντας πριν την πράξη την ιδέα και νομίζω τα κατάφερε πολλούς αιώνες μετά. Το ίδιο έκανε και ο Χριστός.
Το αποτέλεσμα πάλι δεν ήλθε αμέσως αφού ο Παύλος δεν αναφέρεται σε πορνεία αλλά σε φαινόμενα κρεβατώματος με τη μητρια. Ο μπαμπάς στον κόσμο του.
Αλλά με τα λόγια όλων των μεγάλων και τα δις βιβλία που γραφτήκανε πάνω σε αυτά άρχισε ο πλανήτης να σκέφτεται και κάπου κάπου να αντιστέκεται.

Ομως το ζώο υπάρχει μες τον άνθρωπο.
Υπήρχε επί Πλάτωνα υπάρχε και σήμερα ζει και βασιλεύει.
Τίποτε δεν έχει αλλάξει.

Τα λόγια του Χριστού και του Πλάτωνα μας σώζουν από αυτό που υπάρχει μέσα μας.

Και μέσα σ αυτούς που κατηγορούμε.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 3 Σελίδες:
  1  2  3
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.1240234
Maintained by Digital Alchemy