Συγγραφέας |
Θέμα |
|
Efstathios
Μέλος 1ης Βαθμίδας
125 Μηνύματα |
Απεστάλη: 28/01/2006, 01:08:25
quote: Επομενως (ειναι ευλογο να συμπερανουμε οτι) ολα αυτα συμβαινουν κατα την διαρκεια τελετης απο εναν βασιλεα -αρχιερεα αποκαλυπτονας ετσι την μυητικη διασταση του πραγματος ως στοιχειο.
Να μην βιαζομαστε να βγαλουμε συμπερασματα τετοια.Δεν ειναι καθολου ευλογο αυτο που λες.(για την μυητικη διασταση δηλαδη και για το γεγονος οτι ετσι κρατουσαν μακρυα τους ανεπιθυμητους). Οσο για την λατρεια του Δια, δεν ειναι απαραιτητο οτι ολοι την ακολουθουσαν επακριβως.Η λατρεια των Θεων δεν ηταν πουθενα ιδια στην ελλαδα οπως ξερουμε και πιθανον καπου να υπηρχαν και ακροτητες.Οχι στο ονομα του Δια αλλα αλλων θεων... |
homo
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
219 Μηνύματα |
Απεστάλη: 28/01/2006, 07:50:02
προς μηδενιστης...................αφου κατα την αποψη σου δεν υπαρχει ουτε αρτεμη ουτε αβρααμ αλλα ολα ειναι μυθοι και ιστοριες για αγριους ,και οι δυο αυτες ιστοριες ειναι παρομοιες με τη διαφορα οτι η μια εγηνε με γυναικα και η αλλη με αντρα,και στην μεν μια θυσιαστικε ελαφι στη μεν αλλλη κριαρι ,δεν μπορο να καταλαβω που εβγαλες το συμπερασμα οτι η θη=υσια του αβρααμ ειναι αποδειξη της αιμοδυψιας του ιεχοβα ........και γιατι δεν ειναι αιμοδυψης η αρτεμη?..........................................αν δεν σου αρεσει η ορθογραφεια μου μην με διαβαζεις..........κρατα το επιπεδο σου για κανενα αλλο site οπου θα μπορεις να γραφεις ορθογραφιμενα τισπαιδαριοδεισ μεροληπτικες ακροτητες που γραφεις εδω μεσα χωρης να σε ενοχλουν ανορθογραφοι πλην σκεπτομενοι...........χριστιανοι,αθεοι ,και λειποι ,αλλοεθνεις που δεν ασπαζοντε την ελληνικοτατη θρησκια του δοδεκαθεου ,του μυθρα του οσιρη της ισιδος κλπη συνειδηση παμφωτη... |
Ostria
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
4324 Μηνύματα |
Απεστάλη: 29/01/2006, 03:16:23
Σε σχέση με τις θυσίες (Ισαάκ, Ιφιγένεια) αποφασίστε, ή μιλάμε για συμβολισμούς ή για πραγματικά γεγονότα. Για την κρυπτεία δεν κατάφερα να βρω αρχαίες πηγές, οπότε δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω. Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι η Σπάρτη είχε στρατιωτικό σύστημα και όλο το ενδιαφέρον τους ήταν να φτιάξουν καλούς στρατιώτες και να έχουν μια δυνατή πόλη. Η σκληραγωγία των νέων ήταν μέσα στο πρόγραμμα. 'We are either alone in the universe or we are not. Both ideas are overwhelming' -Arthur C. Clarke-
|
skeptic
Πλήρες Μέλος
Greece
1434 Μηνύματα |
Απεστάλη: 29/01/2006, 21:32:23
Πάντως ότι αυτό γίνονταν μπροστά στο άγαλμα της Άρτεμης δίνει αναμφισβήτητα και θρησκευτική χροιά στο όλο πράγμα.Δεν ήταν απλά μια στρατιωτική άσκηση σκληραγώγησης είχε και θρησκευτικό χαρακτήρα ως παράξενο "έθιμο".... Που ίσως να μας οδηγήσει και στο λογικό συμπέρασμα ότι όχι και πολύ παλιότερα μπορεί να συνβαίνανε πολύ χειρότερα πράγματα από απλά μαστιγώματα, στο όνομα πάντα ενός ή περισσότερων θεών...
Ε.Ο. Ανδρομέδιος ]+[ http://andromedios.blogspot.com
|
Efstathios
Μέλος 1ης Βαθμίδας
125 Μηνύματα |
Απεστάλη: 29/01/2006, 21:54:18
Στο βιβλιο "Οι πυλες της φωτιας" του Pressfield διαβαζουμε ενα χαρακτηριστικο περιστατικο μαστιγωματος.Ειναι αληθεια οτι τα μαστιγωματα γινονταν για να σκληραγωγηθει ο νεος και να αποδειξει την αντοχη του και την αφοσιωση στην Σπαρτη και θεωρουνταν ατιμωτικο να πεσεις κατω πολυ νωρις απο τα πρωτα χτυπηματα.Ετσι οι περισσοτεροι νεοι δεν καταδεχονταν να κανουν εστω και οτι λυποθυμουσαν απο τους πονους και κατεληγαν τελικα να λυποθυμουν πραγματικα μετα απο πολλα μαστιγωματα.Και υπηρξαν και θανατοι.Αυτο δεν ειναι επιβεβαιωμενο και δεν εχω ψαξει ακομη πηγες αλλα πιθανον οι νεοι στην μανια τους να υπομεινουν οσα περισσοτερα χτυπηματα μπορουσαν να ειχαμε και τετοια περιστατικα. Για την κρυπτεια στοιχεια εχουμε στους νομους του Πλατωνα,στον Πλουταρχο στον βιο του λυκουργου και καποιες αναφορες στον Ηροδοτο.Εχω δωσει τις ακριβεις πηγες σε πιο πανω ποστ μου. |
dimitris2
Πλήρες Μέλος
1364 Μηνύματα |
Απεστάλη: 29/01/2006, 21:55:29
quote:
""""Οσο για τη Σπάρτη και τα μαστιγώματα, κανείς ιστορικός δε θα το δεχόταν για άθλημα ωστε να το καταγράψει έτσι. Επειδή δεν έχω διαβάσει κάτι σχετικό για βραβεία βασανισμών, αν έχεις την καλωσύνη δώσε μας τις πηγές , ποιός ιστορικός το αναφέρει.(όχι υποθέσεις).""""Αγαπητέ Δημήτριε, την απάντηση σου την έδωσε ο εκλεκτός φίλος gigenis. Ήταν αγώνας αντοχής στον οποίο οι νικητές που άντεχαν τους πόνους δίχως να κραυγάσουν είχαν ισόβιο τιμητικό τίτλο, ανδριάντα και στήλη στον βωμό της θεάς.
Τελικά δεν μας λένε οι ιστορικοί ποιός χτυπούσε τα παιδιά όλη την ημέρα μέχρι θανάτου. Ο δάσκαλος? οι του ναού? Λογικότερο είναι οι του ναού γιατί το "άθλημα" (εκ του αθλίως?) γινόταν πάνω στο βωμό της Ορθιας Αρτέμιδος. Τα παιδιά πέθαιναν από αιμοραγία (λες και δεν το ήξεραν οι μεγάλοι). __________________ Ο Θεμίστιος γράφει . "Επί τον βωμόν της Ορθίας ομοίως μεν τους δούλους, ομοίως ελευθέρους ανάγει (ο λυκούργος) (Βασαν.249.d) Αρα αφού θυσίαζαν και δούλους δεν πρόκειται περί γυμνάσματος. _______________________ Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι "οι παίδες ξενόμενοι μάστιξι δι όλης της ημέρας επι του βωμού της Ορθίας Αρτέμιδος μέχρι θανάτου πολλάκις... Καλείται η ΑΜΙΛΛΑ διαμαστίγωσις , γίνεται δε καθ έκαστον έτος." (Λακ. Αποφθ. 239.c ) __________________Το σουίδα γράφει ότι ονομάζετο "διαμαστίγωσις αντί φόνου σκυθρωπού. Εφηβος γάρ πρότερον ΕΘΥΕΤΟ τη Αρτέμιδι" ________________ Κατά τον Παυσανία εθυσίαζαν παλαιότερα στο βωμό της Αρτεμιδος όποιον έπεφτε ο κλήρος. Ο Λυκούργος κατήργησε το έθιμο και για να μη χαλάσει τις ορέξεις της θεάς περί ανθρωπίνου αίματος όρισε διαμαστιγώσεις. "εμπίπλαταί τε ούτως ανθρώπων αίματι ο βωμός". Η ιέρεια καθ όλη τη διάρκεια της μαστίγωσης κρατούσε το ελαφρύ ξόανο, το οποίο γινόταν ασήκωτο όταν οι βουρδουλιές ήσαν ελαφρές γιαυτό πίεζε τους δήμιους να μαστιγώνουν περισσότερο. Ετσι το άγαλμα εσυνήθιζε να ευχαριστιέται με ανθρώπινο αίμα. "εμμεμένηκεν ανθρώπων αίματι ήδεσται" (Παυσαν. 3.16. 10-11) _______________ Για τα κρυπτεία αναφέρει ο Πλούταρχος λαμβάνοντας σαν πηγή τον Αριστοτέλη ότι οι έφηβοι από τα βουνά "νύκτωρ κατιόντες εις τας οδούς, των ειλώτων τον αλισκόμενον (όποιον έβρισκαν) κατέσφαττον." (Πλουτ. Λυκ. 28. 1-2) ___________________ Επείσης μας πληροφορεί ο Πλούταρχος. Ανάγκαζαν του είλωτες να πίνουν πολύ κρασί ή τους έβαζαν να χορεύουν και τους περιγελούσαν για να αποκτήσουν οι μαθητές ηθικές αξίες. Βλέποντας τα αποτελέσματα της μέθης. (Πλουτ. Λυκούρ. 28.4) Edited by - dimitris2 on 29/01/2006 22:11:32
|
Ostria
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
4324 Μηνύματα |
Απεστάλη: 04/02/2006, 12:17:55
Βρήκα αυτό σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών στην ΣπάρτηΜετά τα δώδεκα φορούσαν ένα ιμάτιο το ίδιο όλο τον χρόνο, δεν κάνουν μπάνιο και δεν αλείφονται με λάδι παρά μόνο στις πιο γιορτινές ημέρες του χρόνου. Για το παραμικρό παράπτωμα μαστιγώνονταν άσχημα, στα δείπνα τους έδιναν επίτηδες κακής ποιότητος τροφή και πολύ λίγη για να τα αναγκάσουν να κλέβουν τρόφιμα για αν συνηθίσουν στη τόλμη και το δόλο . Στα δεκαέξι τους τα παιδιά της Σπάρτης περνούσαν από την παιδική ηλικία στην νεότητα .Οι είρηνες υφίστανται πολλές και διαδοχικές μυήσεις που είναι απόδειξη αντοχής και παράλληλα τελετές με μαγικό χαρακτήρα πολύ συχνά με χορούς και μασκαράτα. Στο βωμό της Ορθίας Αρτέμιδος οι έφηβοι χωρισμένοι σε δύο αντίπαλες ομάδες έρχονται να κλέψουν τυριά και αυτό το μεγάλο παιχνίδι γίνεται η αφορμή να δώσουν και να πάρουν μερικά χτυπήματα με το μαστίγιο. Από τα 18 χρόνια τους οι νέοι της Σπάρτης όπως οι Αθηναίοι συνομήλικοι τους έπρεπε να περάσουν την τελική δοκιμασία .Την ποιο σκληρή δοκιμασία του Κρυπτή, τα δύο χρόνια της απομόνωσης και της ατομικής πρωτοβουλίας, μίας δοκιμασίας που με το τέλος της σήμαινε και το τέλος της εφηβείας και την είσοδο των νέων στους πολεμιστές. Ο Κρύπτης ήταν ο νέος που εγκατέλειπε την πόλη για να περιπλανηθεί κρυμμένος και πλήρως απομονωμένος με ελαφρύ οπλισμό στην ύπαιθρο και στα βουνά. Η εκπαίδευση του Κρύπτη ήταν πολύ πιο σκληρή από αυτή του Έφηβου ,αφού όλη την περίοδο της εκπαίδευσης οι Κρύπτες έκαναν καταδρομές σε δάση και σε βουνά αναριχόντουσαν σε βράχους σε τοίχους και άγριες χαράδρες, ενώ το βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης ήταν η παραμονή τους την νύχτα στα βουνά. Στην περίοδο της εκπαίδευσης ήταν από τις διαδεδομένο το κυνήγι και ο φόνος των Ειλώτων, τους οποίους η κοινωνία κάθε χρόνο τους κήρυττε τον πόλεμο για να μην θεωρηθεί φόνος ο θάνατός τους από τους Κρύπτες. Αξίζει να αναφέρουμε το τελετουργικό που επικρατούσε πριν μάχες ανάμεσα σε ομάδες Κρυπτών . Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι σε αυτές τις μάχες επιτρεπόταν ορισμένα όπλα και πολλά απαγορευμένα χτυπήματα όπως δαγκωματιές γονατιές κ.λ.π. Πριν από την μάχη οι δύο ομάδες έκαναν θυσία στον Ενυάλιο θεό της συμπλοκής δύο σκύλους , στη συνέχεια βάζανε δύο εξημερωμένους αγριόχοιρους να μονομαχήσουν .Όποιος αγριόχοιρος κέρδιζε , συνήθως προοιώνιζε την νίκη της ομάδος στην οποία ανήκε. Στα είκοσι τους οι νέοι της Σπάρτης ήταν τέλειοι στρατιώτες και μπορούσαν να γίνουν πολίτες της πόλης . Για να θεωρηθούν όμως πολίτες και πολεμιστές με πλήρη δικαιώματα έπρεπε να περάσουν από την εκπαίδευση και την αγωγή του Κρύπτη καθώς επίσης και ένα σύνολο μυητικών τελετουργιών που συνεχίστηκαν έως την κλασική εποχή.
http://clubs.pathfinder.gr/Lygariaclud/452304 Ok βρήκα και μία άλλη παράμετρο της ιστορίας Η χρήση της παπαρούνας και του όπιου κατά την αρχαιότητα.
Dawkins [ 93] mentions many findings from the sanctuary of Artemis Orthia at Sparta which, when compared with the objects discovered in Corinth, are, in our view, related to the poppy-capsule. http://www.unodc.org/unodc/bulletin/bulletin_1967-01-01_3_page004.html#s031
'We are either alone in the universe or we are not. Both ideas are overwhelming' -Arthur C. Clarke-
|
Lorantos
Νέο Μέλος
9 Μηνύματα |
Απεστάλη: 14/02/2006, 11:51:15
***_____________________________________ ΕΓΙΝΕ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ _____________________________________ |
amalia
Διαχειριστής
Greece
10782 Μηνύματα |
Απεστάλη: 06/06/2006, 00:53:15
Το θέμα αυτό απενεργοποιείται. Η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί στο νεώτερο:Τελούσαν ανθρωποθυσίες οι αρχαίοι Έλληνες , κατά την ιστορική περίοδο ; Ψυχή μου, Μην ονειρεύεσαι την αιωνιότητα, αλλά εξάντλησε το χώρο του δυνατού!
|