ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 Τι είναι φιλοσοφία;
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 11
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 21/03/2014, 10:45:24  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αν ο φιλόσοφος επιδιώκει τη σοφία - τι είναι "σοφία" (αφού χωρίς να ορίσεις αυτό που επιδιώκεις πως μπορείς να το διακρίνεις;)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/04/2014, 12:34:44  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Είπα να κάνω μια βόλτα σε "παρατημένα" θέματα,που αξίζουν μεγαλύτερης προσοχής..
Συνήθως όταν ..αφήνεται ένα θέμα,υποτίθεται ότι έχει εξαντληθεί,όσον αφορά το μέρος που άπτεται τους σχολιαστές του.

Επειδή στο συγκεκριμένο θέμα δεν έδωσα ποτέ την οριστική μου θέση,αλλά σχολίαζα μονάχα τι ΔΕΝ είναι φιλοσοφία,οφείλω να καταλήξω για να μην θεωρώ ελλιπή τη συμμετοχή μου.

Η γνώμη μου λοιπόν συντάσσεται με τον Πλάτωνα.
Και με τον Λιαντίνη(που συμφώνησε κι αυτός με τον Πλάτωνα).

"Φιλοδοφία εστί ,μελέτη θανάτου" (Φαίδων)

Του δικού μας θανάτου.

Τα υπόλοιπα είναι σάλτσες.
Και δειλές σάλτσες μάλιστα.Από όλους μας.

Εύχομαι γενναιότητα στη μελέτη.
Και το λέω πρώτα στον εαυτό μου.
Κανένας δεν μπορεί να φιλοσοφεί με ξένο θάνατο.
Μονάχα με τον δικό του.

Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Αίολος
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5558 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 11:10:20  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
"Φιλοδοφία εστί ,μελέτη θανάτου" (Φαίδων)

Του δικού μας θανάτου.


Ακριβώς αυτό!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 12:08:21  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:
"Φιλοδοφία εστί ,μελέτη θανάτου" (Φαίδων)

Του δικού μας θανάτου.


Ακριβώς αυτό!

Θα ήταν καλά να διαβάσεις προσεκτικά το απόσπασμα από το Φαίδωνα, 63.b.4 – 69.e.2. Θα δεις εκεί ποιος τι λέει ακριβώς και πως το λέει και ποιός το λέει (και ποιος όχι) και γιατί.

Θα δεις ακόμα ότι - τουλάχιστον εκεί - δεν εννοεί καθόλου το "δικό μας θάνατο."

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Αίολος
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5558 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 13:54:03  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Στο "μας" κόλλησες;
Απ' όλο το "Φαίδων";;;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:00:09  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Panpam,

Δεν θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω ότι και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι ο Πλάτων χρησιμοποιεί διαλόγους, στη συγγραφή των έργων του.

Άρα και εσύ και εγώ γνωρίζουμε, ότι ο συγγραφέας είναι ο Πλάτων και ο Σωκράτης ,ο Σιμμίας κλπ. είναι τα πρόσωπα των διαλόγων.

Οπότε πέραν από ηλίθια προσπάθεια εντυπωσιασμού, τι ακριβώς ήθελες να επισημάνεις με την παρατήρησή σου?

Όσον αφορά το αν ο Πλάτων ή ο Σωκράτης (ότι προτιμάς,ναι?) μιλάει για τον ατομικό θάνατο,καλύτερα να ξαναμελετήσεις.

Σημείωση: Η πιθανότητα να τα έχει ακούσει όλα, μα όλα, ο Πλάτων από τον Σωκράτη,υπάρχει πάντα,αλλά εγώ δεν ήμουν εκεί για να ξέρω.
Άσε που για το περιεχόμενο και την ουσία ,δεν έχει σημασία.

Δεν καταλαβαίνω πάντως,ειλικρινά,γιατί βαράς συνεχώς μπουνιά στο μαχαίρι...

Προφανώς το έχεις άχτι να πιάσεις κάποιον αδιάβαστο...
Δεν ξέρω για τους άλλους,πάντως εγώ δε σκαμπάζω από αρκετά πράγματα.

Ρώτησέ με αν ενδιαφέρεσαι,για το ποια είναι αυτά.
Θα σου απαντήσω και μετά μπορούμε να κάνουμε σκετσάκι.

Θα με ρωτάς και εγώ θα σου λέω ότι δεν ξέρω.
Ή ακόμα,άμα σε φτιάχνει περισσότερο,θα δίνω λάθος απάντηση για να μου τη λες.

Να βοηθήσουμε βρε παιδί... όπως μπορούμε..

Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:04:34  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
AMΕΙΝΙΑΣ
Οπότε πέραν από ηλίθια προσπάθεια εντυπωσιασμού, τι ακριβώς ήθελες να επισημάνεις με την παρατήρησή σου?

Μα δεν το κατάλαβες?
Για τον panμπαμ και κάτω μιλάμε!
Τελικά έχει όφελος για μας η συμμετοχή του panpam.Είναι ένα μέτρο σύγκρισης βρε παιδί μου, πως το λένε, μιά μεζούρα χαζομάρας!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:11:27  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Panpam,

Δεν θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω ότι και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι ο Πλάτων χρησιμοποιεί διαλόγους, στη συγγραφή των έργων του.

Άρα και εσύ και εγώ γνωρίζουμε, ότι ο συγγραφέας είναι ο Πλάτων και ο Σωκράτης ,ο Σιμμίας κλπ. είναι τα πρόσωπα των διαλόγων.

Οπότε πέραν από ηλίθια προσπάθεια εντυπωσιασμού, ...


Κατ'αρχήν μίλα καλύτερα. Κλείσε το βόθρο και συνεννοήσου. Δε μιλάς σε υπάλληλό σου - ούτε στη γυναίκα σου. Αν θέλεις να μιλάς σαν αγροίκος γελοιοποιήσου ελέυθερα.
Εκείνο που λέω είναι ότι το κείμενο που μας ενημερώνει ότι "Φιλοσοφία εστί ,μελέτη θανάτου" (Φαίδων) (κι όχι "Φιλοδοφία"!) δε λέει καθόλου και πουθενά ότι μιλά για το δικό μας θάνατο. Αντίθετα λέει ότι μιλά για το φαινόμενο του θανάτου (αποχωρισμού ψυχής από σώμα.)
Πριν αρχίσεις λοιπόν εξυπνάδες και βρισιές και ψάχνεις να βρεις αγράμματους - κοίτα πρώτα στον καθρέφτη και διάβασε το απόσπασμα καλύτερα. (63.b.4 – 69.e.2)

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Αίολος
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5558 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:20:43  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Να βοηθήσουμε βρε παιδί... όπως μπορούμε..
Κι εγώ μαζί σου!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Αίολος
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5558 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:22:54  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
(63.b.4 – 69.e.2)
Εχεις διαβάσει κάτι παραπάνω από αυτή τη φράση, ή την αντέγραψες από κάπου;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:23:04  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
κι όχι "Φιλοδοφία

Φτου... πάτησα το δ αντί για το σ που είναι δίπλα...
Τώρα εξηγείται η ...παρατήρησή σου.Δεν το είχα δει.Όντως.

Προσπάθηδε πάντως να μην μπλέκεις ανθρώπους που δεν έχουν βήμα στις αντιδικίες σου.(π.χ. τη γυναίκα μου).
Πρέπει να είναι αντιληπτό ακόμα κι από σένα.Ναι?

Τώρα για το ποιοε είναι αγράμματος και ποιος όχι,δεν θα σχολιάσω άλλο.
Ισχύει αυτό περί μπουνιάς και μαχαιριού.

Όσο για τη μελέτη που λες,τρέχω να ξαναδιαβάσω.
Κοτζάμ panpam μου το προτείνει..

Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:24:04  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:
κι όχι "Φιλοδοφία

Φτου... πάτησα το δ αντί για το σ που είναι δίπλα...
Τώρα εξηγείται η ...παρατήρησή σου.Δεν το είχα δει.Όντως.

Προσπάθηδε πάντως να μην μπλέκεις ανθρώπους που δεν έχουν βήμα στις αντιδικίες σου.(π.χ. τη γυναίκα μου).
...


Εσύ αντιδικείς και τους μπλέκεις. Άστους έξω για να μείνουν έξω.

Όταν ανοίγεις το (πλητρολογικό) στόμα και αποδεικνύεται 'βρωμόστομα' δικής σου η πράξη και η ευθύνη (να κλείσεις το βόθρο) είναι δική σου.
...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ

Edited by - panpam on 29/04/2014 14:26:02Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:24:54  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αίολε,

quote:
Κι εγώ μαζί σου!

Δεν φτάνουμε... θα χρειαστούμε περισσότερους...

Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:28:42  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Panpam,

quote:
Εσύ αντιδικείς και τους μπλέκεις. Άστους έξω για να μείνουν έξω.

Η πλάκα και η τρελίτσα έχουν όρια.
Εσύ ανέφερες τη γυναίκα μου,όχι εγώ.
Μην το συνεχίζεις.


Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:36:30  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Panpam,

quote:
Εσύ αντιδικείς και τους μπλέκεις. Άστους έξω για να μείνουν έξω.

Η πλάκα και η τρελίτσα έχουν όρια.
Εσύ ανέφερες τη γυναίκα μου,όχι εγώ.
Μην το συνεχίζεις.


Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.


Εγώ είπα - αν θέλεις να μιλάς από βόθρο, μίλα στους δικούς σου. Άσε τις 'τρελίτσες' και μείνε στο θέμα - εσύ βγήκες με απαράδεκτους χαρακτηρισμού (που προτίνω να απευθύνεις σε όσους ξέρεις)

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:38:03  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Αίολε,

quote:
Κι εγώ μαζί σου!

Δεν φτάνουμε... θα χρειαστούμε περισσότερους...

Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.


Άιντε παλικάρια ν'αναβαθμιστεί ο βόθρος σε... υπόνομο. Να χαρώ το... φιλόσοφο. Αλλά έχω εξηγήσει αλλού το γιατί δεν φτάνετε πλέον...

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


1759 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 14:58:32  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Panpam,

Θα προσπαθήσω για τελευταία φορά να το λήξουμε εδώ.

Οι χαρακτηρισμοί που προσάπτεις προς τα εμένα, με την εμπλοκή που επιχείρησες, ατόμου που δεν έχει βήμα και ανήκει στην οικογένειά μου, είναι τελείως διαφορετικά πράγματα.

Ανακάλεσε την αναφορά που έκανες.
Δεν αφορά την μεταξύ μας, αντιδικία.


Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 15:01:45  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
....ηλίθια ........

Κράτα εσύ κι παρεούλα σου εκφράσεις όπως η πιο πάνω έξω από την κουβέντα και κανείς δεν θα μπλέκει άλλους.

εσύ τους έμπλεξες...

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ

Edited by - panpam on 29/04/2014 15:02:35Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 15:47:58  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:
(63.b.4 – 69.e.2)
Εχεις διαβάσει κάτι παραπάνω από αυτή τη φράση, ή την αντέγραψες από κάπου;



- αν δεν διάβαζα (και δεν έβλεπα) ότι δεν τα λέει όπως η ξέκαρφη πρόταση που αναφέρθηκε δεν θα το έγραφα
να σε διευκολύνω
quote:

«Εμπρός λοιπόν, θα προσπαθήσουμε να απολογηθώ σε σας πειστικότερα από ότι στους δικαστές. Εγώ, είπε, Σιμμία και Κέβη, αν δεν φανταζόμουν ότι θα φθάσω κατ’ αρχάς κοντά σε άλλους θεούς, σοφούς και αγαθούς, κι έπειτα σε ανθρώπους που έχουν τελευτήσει και είναι καλύτεροι από τους εδώ, θα είχα άδικο να μην αγανακτήσω με τον θάνατο. Τώρα όμως, το ξέρετε, ελπίζω να φτάσω και κοντά σε αγαθούς ανθρώπους – πράγμα βέβαια που δεν θα μπορούσα να υποστηρίξω με πεποίθηση. Το ότι όμως ελπίζω να φτάσω κοντά σε δεσπότες θεούς εξόχως αγαθούς, να το ξέρετε, αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να υποστηρίξω με πεποίθηση, είναι αυτό. Συνεπώς, για αυτό δεν αγανακτώ όπως οι άλλοι, αντίθετα ευελπιστώ ότι υπάρχει κάτι για όσους έχουν πια πεθάνει και, όπως λέει και η αρχαία παράδοση, πολύ καλύτερα για τους αγαθούς παρά για τους κακούς.

Λοιπόν, Σωκράτη, είπε ο Σιμμίας, έχεις στον νου σου να μας αποχωριστείς κρατώντας για τον εαυτό σου αυτές τις σκέψεις ή θα τις πεις και σε εμάς ;; Γιατί κατά την γνώμη μου αυτό είναι αγαθό κοινό για όλους μας και συνάμα θα αποτελεί την απολογία σου, αν μας πείσεις με τα λεγόμενά σου.

Θα προσπαθήσω, είπε. Πρώτα όμως εδώ τον Κρίτωνα ας δούμε τι είναι αυτό που από τώρα, νομίζω, θέλει να μας πει.

Τι άλλο Σωκράτη, είπε ο Κρίτων, από εκείνο που εδώ και ώρα μου είπε αυτός που θα σου δώσει το φάρμακο, να σου πω δηλαδή ότι πρέπει να μιλάς όσο γίνεται λιγότερο. Γιατί, λέει, όσοι συζητούν ζεσταίνονται περισσότερο κι εμποδίζουν έτσι την επίδραση του φαρμάκου. Αλλιώς οι ανυπάκουοι αναγκάζονται μερικές φορές να πιούν δυο και τρεις δόσεις.

Κι ο Σωκράτης : Ας τον να λέει, είπε. Ας ετοιμάζεται μόνο να μου δώσει και δυο και τρεις φορές αν χρειαστεί. Σχεδόν το ήξερα ότι θα απαντήσεις έτσι, αλλά από ώρα τώρα με ενοχλεί.

Άσ’ τον, είπε. Θέλω λοιπόν να δώσει μια εξήγηση σε σας τους δικαστές. Για μένα είναι φυσικό ένας άνθρωπος που αφιέρωσε την ζωή του στη φιλοσοφία να μη λιποψυχεί την ώρα που πρόκειται να πεθάνει και να ευελπιστεί πως, όταν πεθάνει, θα έχει εκεί τα μεγαλύτερα αγαθά. Πως μπορεί να είναι πράγματι έτσι, εγώ, Σιμμία και Κέβη, θα προσπαθήσω να σας αξηγήσω.

Πλησιάζουν δηλαδή οι αληθείς φιλόσοφοι να μείνουν απαρατήρητοι από τους άλλους, ότι αυτοί ουδέν άλλο επιδιώκουν παρά να αποθνήσκουν και να είναι νεκροί. Αν αυτό είναι αλήθεια, τότε θα ήταν παράδοξο σε όλη τους την ζωή να μην ποθούν τίποτα άλλο, και, όταν φτάνει, να αγανακτούν με αυτό στο οποίο παλιότερα με ζήλο επιδίδονταν.

Ο Σιμμίας γέλασε και είπε : Μα τον Δία, Σωκράτη, δεν είχα τώρα δα καμία διάθεση, κι όμως εσύ με έκανες να γελάσω. Γιατί, φαντάζομαι, το πλήθος, όταν ακούσει τούτο εδώ, θα θεωρήσει ότι πολύ σωστά ειπώθηκε για τους φιλοσόφους -και οι δικοί μας άνθρωποι θα συμφωνούσαν απολύτως – ότι πράγματι οι ασχολούμενοι με την φιλοσοφία αποζητούν μετά μανίας τον θάνατο και, το ίδιο το έχει καταλάβει, είναι άξιοι της τύχης αυτής.

Και θα έλεγε αλήθεια, Σιμμία, εκτός από το ότι έχει καταλάβει. Γιατί δεν έχει καταλάβει με ποια έννοια είναι άξιοι του θανάτου και ποιού θανάτου οι αληθινοί φιλόσοφοι. Ας το συζητήσουμε εμείς μεταξύ μας, είπε, κι αυτούς ας τους κατά μέρος. Νομίζουμε λοιπόν πως ο θάνατος είναι κάτι ;;

Βεβαιότατα, είπε ο Σιμμίας παίρνοντας τον λόγο.

Άραγε είναι κάτι διαφορετικό από την απαλλαγή της ψυχής από το σώμα ;; Και μήπως θάνατος δεν είναι να μείνει το σώμα χωριστά κι αυτόνομο, αφού απαλλαγεί από την ψυχή, και η ψυχή να υπάρχει χωριστά κι αυτόνομα, αφού απαλλαγεί από το σώμα ;; Είναι κάτι άλλο άραγε ο θάνατος ή αυτό ;;

Όχι, ακριβώς, είπε.

Σκέψου λοιπόν, αγαθέ μου, αν θα συμμεριστείς και συ την άποψή μου. Γιατί από αυτά, νομίζω, θα προχωρήσουμε παραπέρα στα θέματα που εξετάζουμε. Σου φαίνεται ότι είναι γνώρισμα φιλοσόφου ανθρώπου να κατατρίβεται με τις υποτιθέμενες ηδονές αυτού του είδους, όπως για παράδειγμα φαγητό και ποτό;;

Κάθε άλλο, Σωκράτη, είπε ο Σιμμίας.

Και με τις ηδονές των αφροδισίων ;;

Σίγουρα όχι.

Και τις υπόλοιπες φροντίδες για το σώμα ; Νομίζεις ότι τις έχει σε υπόληψη ένας τέτοιος άνθρωπος ;; Όπως για παράδειγμα την απόκτηση εκλεκτών φορεμάτων και υποδημάτων και τους άλλους καλλωπισμούς σχετικά με το σώμα, ποιο από τα δύο, σου φαίνεται ότι τους δίνει ή όχι αξία, στο μέτρο που δεν είναι πραγματικά αναγκασμένος να συμμετέχει σε αυτά ;;

Μου φαίνεται ότι δεν τους δίνει αξία, είπε, εκείνος τουλάχιστον που είναι αληθώς φιλόσοφος.

Λοιπόν πιστεύεις γενικά, συνέχισε, ότι ένας τέτοιος άνθρωπος δεν ασχολείται με το σώμα και ότι, στον βαθμό που μπορεί, έχει απομακρυνθεί από αυτόν κι έχει στραφεί προς την ψυχή ;;

Έτσι πιστεύω.

Επομένως, πρώτα από όλα σε παρόμοιες καταστάσεις δεν είναι που φαίνεται ο φιλόσοφος, καθώς προσπαθεί να αποδεσμεύσει όσο γίνεται περισσότερο την ψυχή από την κοινωνία [επικοινωνία] με το σώμα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τους άλλους;;

Προφανώς.

Και θεωρούν μάλιστα οι πολλοί, Σιμμία, ότι εκείνος που δεν αισθάνεται καμία ευχαρίστηση με τέτοιου είδους απολαύσεις και δεν παίρνει μέρος σε αυτές δεν είναι άξιος να ζει, αλλά ότι αντίθετα τείνει και πλησιάζει προς τον θάνατο αυτός που δεν φροντίζει για τις απολαύσεις που αποκτώνται μέσω του σώματος.

Αυτά που λες είναι απολύτως αληθινά.

Και ποια η γνώμη σου για την απόκτηση της φρόνησης ;; Είναι το σώμα εμπόδιο ή όχι, αν κάποιος το συμπεριλάβει βοηθό στην αναζήτηση της ;; Να για παράδειγμα τι εννοώ : η όραση κι η ακοή προασπίζουν άραγε ένα μέρος της αλήθειας στους ανθρώπους, ή μήπως στην πραγματικότητα συμβαίνει κάτι παρόμοιο με αυτά που μας επαναλαμβάνουν συνέχεια οι ποιητές, ότι δηλαδή δεν ακούμε τίποτα με ακρίβεια ούτε βλέπουμε ;; Κι όμως, αν είναι αναξιόπιστες και θολές αυτές οι αισθήσεις του σώματος, σκέψου κι άλλες. Γιατί όλες είναι κατά κάποιο τρόπο κατώτερες από αυτές. Ή μήπως δεν σου φαίνονται έτσι ;;

Ασφαλώς, είπε.

Πότε λοιπόν, είπε αυτός, αγγίζει η ψυχή την αλήθεια ;; Γιατί όταν επιχειρεί με την μεσολάβηση του σώματος να εξετάσει κάτι, τότε, είναι φανερό, το σώμα την εξαπατά.

Αλήθεια λες.

Άρα λοιπόν δεν είναι μόνο μέσα στον λογισμό, αν είναι κάπου, που βλέπει ολοφάνερο μπροστά της κάποιο από αυτά που είναι ;;

Ναι.

Και αναμφίβολα κάλλιστα λογίζεται τότε, όταν κανένα αυτά δεν παρενοχλεί, ούτε η ακοή η όραση ούτε η οδύνη ούτε κάποια ηδονή, αλλά αντίθετα μένει τελείως μόνη με τον εαυτό της, χωρίς να λογαριάζει το σώμα και, στον βαθμό που μπορεί, χωρίς να επικοινωνεί και να έρχεται σε επαφή με αυτό, λαχταρά εκείνο που είναι.

Έτσι είναι πράγματι.

Και στην περίπτωση τούτη λοιπόν, η ψυχή του φιλοσόφου δεν περιφρονεί τελείως το σώμα, δεν το αποφεύγει άραγε, και δεν αναζητά να μείνει μόνη με τον εαυτό της;;

Έτσι φαίνεται.

Και για τούτα Σιμμία, τι έχεις να πεις ;; Λέμε ότι υπάρχει κάτι δίκαιο καθ’ εαυτό ή όχι ;;

Το λέμε βέβαια, μα το Δία.

Και κάτι καλό και αγαθό ;;

Πως όχι ;;

Είδες ωστόσο μέχρι τώρα κάποιο από τα πράγματα αυτού του είδους με τα μάτιaς σου ;;

Όχι βέβαια, απάντησε εκείνος.

Αλλά ίσως τα άγγιξες με κάποια άλλη από τις αισθήσεις, που λειτουργούν μέσω του σώματος ;; Και αναφέρομαι σε όλα, στο μέγεθος, στην υγεία, στην δύναμη, και των άλλων, με μία λέξη, όλων άγγιξες την ουσία, που σημαίνει τι ακριβώς είναι στην πραγματικότητα καθένα από αυτά ;;

Άραγε η καθαρότερη αλήθεια για αυτά ατενίζεται μέσω του σώματος ή μήπως συμβαίνει το εξής : όποιος από μας ετοιμαστεί στον μεγαλύτερο βαθμό και με την μεγαλύτερη ακρίβεια να σκεφτεί καθ’ αυτό από τα πράγματα που ερευνά και εξετάζει, αυτός δεν είναι που θα μπορούσε να φτάσει πιο κοντά στο να γνωρίσει καθένα από αυτά ;;

Ασφαλώς.

Και αυτό δεν θα το έκανε άραγε σε όλη του την καθαρότητα αυτός που, στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, θα αντιμετώπιζε καθένα από αυτά με τη διάνοια του μόνο, χωρίς να παρεμβάλει στον λογισμό του την όραση και χωρίς να σέρνει πίσω του καμία άλλα αίσθηση για να συνοδεύει τον λογισμό, αλλά χρησιμοποιώντας την αμιγή διάνοια αυτή καθ’ εαυτή, θα άρχιζε να κυνηγάει καθένα από τα όντα αυτό καθ’ αυτό και απρόσμικτο, απαλλαγμένος όσο γίνεται από τα μάτια, από τα αυτιά, με δυο λόγια από το σώμα στο σύνολό του, επειδή το σώμα, όταν παίρνει μέρος, ταιριάζει και δεν αφήνει την ψυχή να αποκτήσει την αλήθεια και τη φρόνηση ;; Αυτός δεν είναι άραγε, Σιμμία, αν υπάρχει κάποιος στον Κόσμο, που θα πετύχει την αληθή ουσία των όντων ;;

Υπερφιώς, είπε ο Σιμμίας, το πόσο σωστά μιλάς, Σωκράτη.

Εξαιτίας όλων αυτών λοιπόν, είπε, αναγκαστικά γεννιέται στο μυαλό των γνησίως φιλοσοφούντων μια τέτοια γνώμη, ώστε και μεταξύ τους να μιλούν ως εξής περίπου : “Ναι υπάρχει πράγματι, η πιθανότητα, όπως ένα μονοπάτι, να μας βγάλει η σκέψη προς τα εκεί ότι, όσο έχουμε το σώμα και η ψυχή μας είναι ζυμωμένη με ένα τέτοιο κακό, ποτέ δεν θα μπορέσουμε να οικειοποιηθούμε σε ικανοποιητικό βαθμό αυτό επιθυμούμε. Αυτό που όπως λέμε είναι το αληθινό. Γιατί χιλιάδες ενοχλητικές ασχολίες μας δημιουργεί το σώμα με την ανάγκη για τροφή. Επιπλέον, αν μας βρούν τίποτε αρρώστιες, μας δημιουργούν εμπόδια στο κυνήγι του Όντος. Με αφροδίσιες απολύσεις, επιθυμίες, φόβους, με κάθε είδους φαντασιοκοπήματα και ανόητη φλυαρία μας πλημυρίζει, ώστε πράγματι, και είναι απόλυτα αληθινό αυτό που λέγεται, εξαιτίας του δεν μας άρχεται ποτέ η παραμικρή σωστή σκέψη. Γιατί και στους πολέμους, τις στάσεις και τις μάχες δεν τις δημιουργούν παρά το σώμα και οι επιθυμίες του. Για την απόκτηση αγαθών βέβαια γίνονται όλοι οι πόλεμοι, και τα αγαθά εξαναγκαζόμαστε να τα αποκτήσουμε για χάρη του σώματος, υπόδουλοι σε αυτό και τη φροντίδα του. Εξαιτίας του πάλι δεν αδειάζουμε να ασχοληθούμε με την φιλοσοφία, για όλους αυτούς τους λόγους. Και το αποκορύφωμα είναι ότι, αν τύχει και μας αφήσει το σώμα καιρό για να στραφούμε προς τη διερεύνηση κάποιου θέματος, κατά την διάρκεια της έρευνας παρεμβαίνει συνέχεια παντού, προξενεί θόρυβο και ταραχή και μας αποδιοργανώνει, έτσι που να μην μπορούμε εξαιτίας του να διακρίνουμε καθαρά την αλήθεια. Αντίθετα έχουμε πράγματι την απόδειξη ότι, αν είναι να γνωρίσουμε ποτέ κάτι ξεκάθαρα, πρέπει να απαλαγούμε από αυτό, και ότι μόνο με την ψυχή πρέπει να ατενίζουμε αυτά καθ’ αυτά τα πράγματα. Τότε μόνο, καθώς φαίνεται, θα γίνει δικό μας αυτό που επιθυμούμε και λέμε ότι είμαστε εραστές του, η φρόνηση, όταν έχουμε πια τελευτήσει, όπως δηλώνει το επιχείρημα, και όχι όσο ζούμε. Γιατί, αν δεν είναι δυνατόν, με την μεσολάβηση του σώματος, γνωρίσουμε κάτι ξεκάθαρα, ένα από τα δύο ισχύει : ή δεν υπάρχει περίπτωση να αποχτήσουμε την γνώση ή μόνο αφού πεθάνουμε. Γιατί τότε θα υπάρχει η ψυχή αυτή καθ’ αυτή και χωριστά από το σώμα, κι όχι πρωτύτερα. Αλλά πολύ κοντά στη γνώση, αν, όσο το δυνατόν περισσότερο, δεν έχουμε καμία επαφή και επικοινωνία με το σώμα, εκτός αν υπάρχει απόλυτη ανάγκη, ούτε μολυνόμαστε από τη φύση του, αλλά απέχουμε από αυτό, μέχρις ότου ο ίδιος ο θεός μας απελευθερώσει. Και έτσι αγνοί, απαλλαγμένοι από την αφροσύνη του σώματος, θα είμαστε, κατά πως φαίνεται, μαζί με τέτοιοι είδους ανθρώπους και θα γνωρίσουμε αφ’ εαυτού μας ότι είναι αμιγές. Αυτή ίσως η αλήθεια. Γιατί, αν κάτι μη καθαρό πιάνει το καθαρό, να τι είναι ανεπίτρεπτο”. Τέτοιοι είδους πράγματα Σιμμία, νομίζω ότι συζητούν μεταξύ τους και πιστεύουν όσοι είναι σωστοί φιλομαθείς. Ή μήπως δεν είσαι αυτής της γνώμης ;;

Και πολύ μάλιστα, Σωκράτη.

Λοιπόν, σύντροφε, αν αυτά είναι αληθινά, είπε ο Σωκράτης, μεγάλη είναι η ελπίδα για όποιον φτάνει εκεί όπου εγώ οδεύω, ότι εκεί, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού θα αποκτήσει σε ικανοποιητικό βαθμό αυτό χάριν του οποίου έχει γίνει όλη αυτή η δύσκολη δουλειά στην περασμένη μας ζωή. Έτσι, τούτο εδώ το ταξίδι, που σε μένα τουλάχιστον άλλοι έχουν επιβάλει να κάνω, γίνεται με την καλή ελπίδα και για όποιον άλλο θεωρεί ότι η διάνοιά του είναι έτοιμη σαν να έχει υποστεί καθαρμό.

Πάρα πολύ σωστά, είπε ο Σιμμίας.

Κάθαρση λοιπόν δεν είναι άραγε αυτό που λέει η αρχαία παράδοση, το να αποχωρίζει κανείς την ψυχή όσο γίνεται από το σώμα και να τη συνηθίζει στο να αθροίζεται από όλα τα μέρη του σώματος, να συγκεντρώνεται και να ζει όσο μπορεί, και στις παρούσες συνθήκες και στις μέλλουσες, μόνη με τον εαυτό της, αφού λυθεί από τα δεσμά καθώς λέμε του σώματος ;;

Βέβαια, είπε.

Αυτό λοιπόν δεν ονομάζεται κυρίως θάνατος, το λύσιμο και ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα ;;

Βεβαιότατα απάντησε εκείνος.

Και για να την λύσουμε, όπως λέμε, περισσότερο προθυμοποιούνται πάντοτε και αποκλειστικά οι γνήσιου φιλόσοφοι, και το αντικείμενο μελέτης των φιλοσόφων είναι ακριβώς αυτό, το λύσιμο και ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα, ή μήπως όχι;;

Έτσι φαίνεται.

Λοιπόν, όπως έλεγα στην αρχή, δεν θα ήταν γελοίο ένα άνθρωπος, που σε όλη τη διάρκεια της ζωής του έκανε τον εαυτό του να προσεγγίζει όσο γίνεται περισσότερο στον θάνατο, να ζει έτσι και έπειτα, όταν πλησιάσει ο θάνατος, να δυσανασχετεί ;;

Και βέβαια γελοίο.

Επομένως, Σιμμία, είπε, αυτοί που φιλοσοφούν ορθά ασκούνται στο να πεθάνουν κι αυτοί από όλους τους ανθρώπους φοβούνται λιγότερο τον θάνατο. Από αυτά εδώ κρίνε : Γιατί, αν αποστρέφονται ολωσδιόλου το σώμα κι επιθυμούν να κρατούν την ψυχή αυτή καθ’ αυτή κι αν, όταν γίνεται αυτό, φοβούνται και αγανακτούν, δεν θα ήταν πολύ παράλογο να μην πηγαίνουν ευχαριστημένοι εκεί όπου φτάνοντας υπάρχει ελπίδα να πετύχουν αυτό που σε όλη τη ζωή ποθούσαν – τη φρόνηση – και να απαλλαγούν από αυτό που όσο ήταν μαζί τους το αποστρέφονταν ;; Εξάλλου, τους πέθαναν πρόσωπα αγαπημένα, εραστές, γυναίκες και παιδιά, πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να πάνε από μόνοι τους στον Άδη, οδηγημένοι από την ελπίδα, να δούνε εκεί όσους είχαν επιθυμήσει και να είναι μαζί τους. Άρα κάποιος, που ποθεί πραγματικά τη φρόνηση κι έχει κυριευτεί από αυτή ακριβώς την ελπίδα ότι πουθενά αλλού δεν θα τη συναντήσει με τρόπο που να αξίζει παρά μόνο στον Άδη, θα δυσανασχετήσει που πεθαίνει και δεν θα πάει άραγε εκεί μετά χαρά ;; Αυτό πρέπει κυρίως να σκέφτεται κάποιος, σύντροφε, αν είναι πράγματι φιλόσοφος. Γιατί θα πιστεύει ακράδαντα ότι πουθενά αλλού δεν θα βρει την φρόνηση παρά μόνο εκεί. Εάν τα πράγματα έχουν έτσι όπως έλεγα μόλις πριν, δεν θα ήταν πολύ παράλογο να φοβάται τον θάνατο ένας τέτοιος άνθρωπος ;;

Πολύ παράλογο, μα τον Δία, απάντησε εκείνος.

Για σένα δεν είναι άρα αρκετή η ένδειξη, είπε, αν δεις άνθρωπος που δυσανασχετεί επειδή πρόκειτε να πεθάνει, ότι σύγουρα δεν υπήρξε φιλόσοφος αλλά φίλος του σώματος ;; Και ο ίδιος ίσως αυτός άνθρωπος θα είναι στην πραγματικότητα και φίλος και χρημάτων και φίλος των τιμών, ή του ενός από αυτά ή και των δύο.

Ασφαλώς, είπε. Έτσι είναι όπως τα λές.

Επομένως, Σιμμία, είπε, αυτό επίσης, το οποίο ονομάζουμε ανδρεία, δεν είναι άραγε γνώρισμα που κατ’ εξοχήν ταιριάζει σε όσους αισθάνονται έτσι όπως είπα προηγουμένως ;;

Οπωσδήποτε τώρα, αυτό που και πολλοί ονομάζουν σωφροσύνη, το να μην παρασύρεται κάποιος από τις επιθυμίες, αλλά το να τις περιφρονεί και να είναι απέναντί τους συγκρατημένος, άραγε δεν ταιριάζει μόνο σε αυτούς που παραμελούν στον ύψιστο βαθμό το σώμα και ζουν μέσα στη φιλοσοφία;;

Κατ’ ανάγκη, είπε.

Γιατί, αν θελήσεις, συνέχισε, να σκέφτείς λίγο την ανδρεία και την σωφροσύνη των άλλων, θα σου φανεί παράδοξη.

Γιατί έτσι Σωκράτη ;;

Ξέρεις δα, συνέχισε εκείνος, ότι όλοι οι άλλοι θεωρούν πως ο θάνατος είναι από τα μεγάλα κακά ;;

Και βέβαια, είπε.

Επομένως, από τον φόβο, μεγαλύτερων κακώ δεν αψηφούν τον θάνατο όσοι από τους πολλούς είναι ανδρείοι, όταν τον αψηφούν ;;

Ακριβώς.

Άρα, επειδή νιώθουν κι επειδή φοβούνται, είναι ανδρείοι όλοι, όλοι εκτός από τους φιλοσόφους. Ωστόσο είναι παράλογο να είναι κάποιος ανδρείος από δέος και δειλία.

Και βέβαια.

Τι όμως ;; Οι εγκρατείς ανάμεσα τους δεν έχουν πάθει ακριβώς το ίδιο ;; Κάποια ακολασία δεν είναι αιτία που είναι σώφρονες ;; Εμείς βέβαια μπορεί να λέμε ότι αυτό είναι αδύνατον. Ωστόσο, στην περίπτωση τους, ανάλογο είναι αυτό που παθαίνουν με την απλοϊκή τους σωφροσύνη. Επειδή φοβούνται μήπως στερηθούν άλλες ηδονές τις οποίες επιθυμούν, απέχουν από κάποιες, κυριαρχούμενοι από άλλες. Μπορεί να ονομάζουν ακολασία το να εξουσιάζεται κανείς από τις ηδονές. Κι όμως αυτό που τους συμβαίνει είναι να κυριαρχούνται από ορισμένες ηδονές και έτσι να κυριαρχούν πάνω σε άλλες ηδονές. Αυτό είναι το ίδιο με εκείνο που τώρα δα ειπώθηκε, ότι κατά κάποιο τρόπο έχουν γίνει σώφρονες προς χάριν της ακολασίας.

Έτσι φαίνεται.

Μπορεί όμως, μακάριε Σιμμία, αυτή η συναλλαγή να μην είναι ορθή όσον αφορά την αρετή, να ανταλλάσσονται δηλ. ηδονές με ηδονές, λύπες με λύπες, φόβοι με φόβους, όσα από αυτά είναι μεγαλύτερα με τα μικρότερα, σαν να ήταν νομίσματα. Αντίθετα, ένα μόνο είναι ίσως το σωστό νόμισμα, αυτό με το οποίο πρέπει να ανταλλάσσονται όλα τα άλλα, η φρόνηση, και [με αυτό ανταλλάσσονται όλα] με αυτό [πωλούνταικαι αγοράζονται] στην πραγματικότητα και η ανδρεία και η σωφροσύνη και η δικαιοσύνη και γενικά η αληθής αρετή , με την φρόνηση, κι όταν προσέρχονται κι όταν παρέρχονται οι ηδονές, οι λύπες, οι φόβοι κι όλα τα άλλα παρόμοια. Όταν όμως αυτά ξεχωρίζονται από τη φρόνηση και υποκαθιστούν το ένατο άλλο, μήπως άραγε τότε αυτού του είδους η αρετή δεν είναι παρά οφθαλμαπάτη και μήπως είναι στα αλήθεια δουλική και δεν έχει τίποτα το υγιές και το αληθινό, ενώ αντίθετα η αλήθεια είναι στην πραγματικότητα ένα είδος κάθαρσης από όλα τα παρόμοια, το ίδιο και η σωφροσύνη και η δικαιοσύνη και η ανδρεία, κι η ίδια η φρόνηση είναι ίσως ένα είδος καθαρμού ;; Είναι επίσης πιθανό, αυτοί που καθιέρωσαν για εμάς τις τελετές, να μην τίποτα φαύλοι, και μπορεί να ήταν αληθινά τα αινιγματικά τους λόγια, ότι εκείνος που θα φτάσει στον Άδη αμύητος και ατέλεστος θα κείτεται στον βόρβορο, ενώ ο κεκαθαρμένος και τετελεσμένος, όταν φτάσει εκεί, θα κατοικεί μαζί με τους θεούς. Γιατί είναι, λένε οι σχετικοί με τις τελετές, «πολλοί οι ναρθηκοφόροι και σπάνιοι οι Βάκχοι». Αυτοί κατά την άποψή μου δεν είναι άλλοι από τους ορθώς φιλοσοφούντας. Από αυτά λοιπόν εγώ, όσο τουλάχιστον ήταν δυνατόν, δεν παρέλειψα τίποτα στη ζωή μου, αλλά με κάθε τρόπο τα τήρησα με όλο μου τον ζήλο. Αν τώρα ο ζήλος μου ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και αν κατάφερα κάτι, όταν φτάσω εκεί, θα το μάθω με βεβαιότητα – αν θέλη ο θεός – λίγο αργότερα, καθώς νομίζω. Αυτά λοιπόν, Σιμμία και Κέβης, είπε, έχω να σας απολογηθώ. Να γιατί, ενώ εγκαταλείπω εσάς και τους εδώ άρχοντες, δεν στεναχωριέμαι ούτε αγανακτώ, επειδή πιστεύω ότι εκεί θα συναντήσω όχι λιγότερο αγαθούς άρχοντες και συντρόφους από ότι εδώ. [Οι πολλοι όμως δυσπιστούν ως προς αυτό].


Μεγαλούτσικο αλλά το θέμα δεν είναι μικρό!

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Notirk
Πλήρες Μέλος

Greece
1278 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 17:45:33  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Panpam , σ’ευχαριστώ - και το εννοώ- γιατί…

… Οι τελευταίες σου - και θα έλεγα όχι μόνο- παραθέσεις , ήταν η αφορμή να ολοκληρώσω την άποψή μου , για το τι είναι φιλόσοφος.

Φιλόσοφος είναι εκείνος που αναζητά την γνώση στα βιβλία αλλά και - κυρίως – στη ζωή , ΠΙΕΖΟΜΕΝΟΣ από μια ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ να γνωρίσει την Αλήθεια. Μόνο έτσι θα μπορέσει αν κα όταν συναντήσει την Αλήθεια να την αναγνωρίσει.

Αντίθετα , αυτός που αναζητά τη γνώση για τη γνώση και να τύχη να συναντήσει την αλήθεια δεν θα την αναγνωρίσει.
Αυτός μπορεί να είναι φιλομαθής για κάποιους λόγους , ίσως και για λόγους αυτοπροβολής … φιλόσοφος πάντως δεν είναι.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Αίολος
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5558 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 17:57:45  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Το διάβασες αυτό το κατεβατό πανπαν;
Αυτό: "αυτοί που φιλοσοφούν ορθά ασκούνται στο να πεθάνουν κι αυτοί από όλους τους ανθρώπους φοβούνται λιγότερο τον θάνατο." ...το διάβασες;

Edited by - Αίολος on 29/04/2014 17:59:08Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 20:16:20  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Panpam , σ’ευχαριστώ - και το εννοώ- γιατί…

… Οι τελευταίες σου - και θα έλεγα όχι μόνο- παραθέσεις , ήταν η αφορμή να ολοκληρώσω την άποψή μου , για το τι είναι φιλόσοφος.

Φιλόσοφος είναι εκείνος που αναζητά την γνώση στα βιβλία αλλά και - κυρίως – στη ζωή , ΠΙΕΖΟΜΕΝΟΣ από μια ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ να γνωρίσει την Αλήθεια. Μόνο έτσι θα μπορέσει αν κα όταν συναντήσει την Αλήθεια να την αναγνωρίσει.

Αντίθετα , αυτός που αναζητά τη γνώση για τη γνώση και να τύχη να συναντήσει την αλήθεια δεν θα την αναγνωρίσει.
Αυτός μπορεί να είναι φιλομαθής για κάποιους λόγους , ίσως και για λόγους αυτοπροβολής … φιλόσοφος πάντως δεν είναι.




Θαλασσόλυκε

Τι ακριβώς είναι αυτό που έγραψε ο panpam και σε ώθησε να κατασταλάξεις την άποψή σου περί φιλοσοφίας?

Εχω και γ@μώ την περιέργεια.

και σε ρωτώ:

Μήπως έχεις "καρμικές" υποχρεώσεις και θέλεις να "διαχύσεις" τον εσωτερικό σου κόσμο της αγάπης προς τον πλησίον, έστω κι αν αυτός, απλώς μαλακίζεται?

Μήπως εκεί στο Λύκαιον, άφησες κανένα "κομμάτι" σου?

Ημαρτον Nortik.
Είναι γεγονός, πως από χαζό κι από τρελό, μαθαίνεις την αλήθεια.
Οχι όμως και τι είναι φιλοσοφία!!!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.

Edited by - ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ on 29/04/2014 20:27:55Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Notirk
Πλήρες Μέλος

Greece
1278 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 20:51:26  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:

Panpam , σ’ευχαριστώ - και το εννοώ- γιατί…

… Οι τελευταίες σου - και θα έλεγα όχι μόνο- παραθέσεις , ήταν η αφορμή να ολοκληρώσω την άποψή μου , για το τι είναι φιλόσοφος.

Φιλόσοφος είναι εκείνος που αναζητά την γνώση στα βιβλία αλλά και - κυρίως – στη ζωή , ΠΙΕΖΟΜΕΝΟΣ από μια ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ να γνωρίσει την Αλήθεια. Μόνο έτσι θα μπορέσει αν κα όταν συναντήσει την Αλήθεια να την αναγνωρίσει.

Αντίθετα , αυτός που αναζητά τη γνώση για τη γνώση και να τύχη να συναντήσει την αλήθεια δεν θα την αναγνωρίσει.
Αυτός μπορεί να είναι φιλομαθής για κάποιους λόγους , ίσως και για λόγους αυτοπροβολής … φιλόσοφος πάντως δεν είναι.




Θαλασσόλυκε

Τι ακριβώς είναι αυτό που έγραψε ο panpam και σε ώθησε να κατασταλάξεις την άποψή σου περί φιλοσοφίας?

Εχω και γ@μώ την περιέργεια.

και σε ρωτώ:

Μήπως έχεις "καρμικές" υποχρεώσεις και θέλεις να "διαχύσεις" τον εσωτερικό σου κόσμο της αγάπης προς τον πλησίον, έστω κι αν αυτός, απλώς μαλακίζεται?

Μήπως εκεί στο Λύκαιον, άφησες κανένα "κομμάτι" σου?

Ημαρτον Nortik.
Είναι γεγονός, πως από χαζό κι από τρελό, μαθαίνεις την αλήθεια.
Οχι όμως και τι είναι φιλοσοφία!!!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.

Edited by - ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ on 29/04/2014 20:27:55


Αχ Νικόμαχε !!! ….Τι να πω… Ας ρωτήσουμε την Panpam αν απέδωσε στα λόγια μου την ίδια με τη δική σου ερμηνεία!!! Έχω και γ@μώ την περιέργεια.
Κουρασμένο σε κόβω.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 21:08:21  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Οχι Notirk.

Θέλω να απαντήσεις ευθέως σε μένα, τι ακριβώς έγραψες.
Και δεν είμαι ο μόνος που έχει αμφιβολίες και περιέργεια.
Το τι κατάλαβε ο panpam, ποσώς μας ενδιαφέρει.

Εχω εκπλαγεί και θέλω να μου πεις, πως κάνω λάθος.Ειλικρινά το θέλω.

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Notirk
Πλήρες Μέλος

Greece
1278 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 22:21:52  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Οχι Notirk.

Θέλω να απαντήσεις ευθέως σε μένα, τι ακριβώς έγραψες.
Και δεν είμαι ο μόνος που έχει αμφιβολίες και περιέργεια.
Το τι κατάλαβε ο panpam, ποσώς μας ενδιαφέρει.

Εχω εκπλαγεί και θέλω να μου πεις, πως κάνω λάθος.Ειλικρινά το θέλω.

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.


Ο Panpam , μας έριξε ένα κατεβατό από τον Πλάτωνα από το οποίο δεν έχει καταλάβει μπιτ.

Επειδή αυτό το κάνει επανειλημμένα , ήταν για μένα αφορμή να μου έρθει η ‘’φλασιά’’ , ότι όποιος ξεφυλλίζει βιβλία χωρίς να νιώθει μια εσωτερική πίεση , μια εσωτερική ανάγκη να μάθει την αλήθεια , αλλά διαβάζει μόνο για να δείξει ότι ξέρει - βλέπε Panpam – και στο πιάτο να του σερβίρουνε την αλήθεια , ούτε που θα την αναγνωρίσει. Ειδικά αν είναι ‘’μπουντελωμένος’’ * σε αυτά που συνήθισε να πιστεύει.

Τον ευχαρίστησα λοιπόν , καθότι από το αρνητικό παράδειγμα του , μου ήρθε η θετική ‘’φλασιά’’ για την ολοκλήρωση της άποψής μου περί του τι σημαίνει φιλόσοφος.

Στην επίμαχη παράθεσή μου τα λέω κάπως έμμεσα ... από τακτ…
…Τώρα που τα έριξα χύμα , ομολογώ ότι νοιώθω άσχημα.


*Μπουντελωμένος είναι ναυτικός όρος που σημαίνει πεισματικά αμετακίνητος.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
11657 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 22:29:29  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Τώρα που τα έχωσες "χύμα", έπραξες "άγια".

Νotirk, το συντακτικό σου ήταν τέτοιο, που με οδήγησε στην λάθος πλευρά των εννοιών, που προσδοκούσες να αποδώσεις στο κείμενό σου.Είναι η ρημάδα η σύνταξη και η ορθογραφία, που ωρύεται ο άλλος...!

Και να μην αισθάνεσαι καθόλου άσχημα.Είναι μία πολύ καλή προσέγγιση, ο τρόπος που δούλεψε το "νιονιό" σου.

Μέσα από τα σκατά, άνθισαν...βεντάλιες!

ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑΣ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2014, 22:38:02  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Το διάβασες αυτό το κατεβατό πανπαν;
Αυτό: "αυτοί που φιλοσοφούν ορθά ασκούνται στο να πεθάνουν κι αυτοί από όλους τους ανθρώπους φοβούνται λιγότερο τον θάνατο." ...το διάβασες;

Edited by - Αίολος on 29/04/2014 17:59:08


ασκούνται, αλλά πως; γράφει το κείμενο που εσείς ζητήσετε. Και δεν είναι του δικού τους θανάτου.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

YUGI-OH
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
462 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/04/2014, 01:02:26  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
panpam,
Αν νοιώσεις βιωματικά σε βάθος έστω και για λίγο σαν αίσθηση και όχι μόνο σαν σκέψη αυτό που επισημαίνει ο Αίολος, τότε θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι το φορτίο της γνώσης που κουβαλά η φράση με τα γράμματα σε μπλε χρώμα.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
panpam
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2487 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/04/2014, 12:10:09  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

panpam,
Αν νοιώσεις βιωματικά σε βάθος έστω και για λίγο σαν αίσθηση και όχι μόνο σαν σκέψη αυτό που επισημαίνει ο Αίολος, τότε θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι το φορτίο της γνώσης που κουβαλά η φράση με τα γράμματα σε μπλε χρώμα.



Τα βιωματικά τ'αφήνω στην άκρη προς το παρόν. Όχι γιατί είναι ασήμαντα αλλά γιατί είναι τόσο σημαντικά που δεν παίρνει να τα βλέπουμε ελαφρά.
Εκείνο που βγαίνει από το κείμενο είναι ότι θεωρούνταν πως οι φιλόσοφοι (τότε) "ασκούνται στο να πεθάνουν" και ότι αυτό το έβλεπαν ως ένα φάρμακο κατά του φόβου του θανάτου.
Αλλά το ποστ που σχολίασα έλεγε:
quote:
"Φιλοσοφία εστί ,μελέτη θανάτου" (Φαίδων)
Του δικού μας θανάτου.
Του δικού μας; Πως "μελετάς" το δικό σου θάνατο; Και λέει κάτι τέτοιο το κείμενο; Δεν λέει.
Φυσικά και "άσκηση" είναι προετοιμασία για το "δικό" μας θάνατο. Αλλά η μελέτη και η άσκηση αφορά κυρίως άλλα.

...ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Notirk
Πλήρες Μέλος

Greece
1278 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/04/2014, 13:42:24  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Θάνατος χωρίς ζωή δεν υπάρχει. Ο θάνατος είναι η θριαμβευτική επιβεβαίωση της ζωής.

Συλλογίσου τι θα ήταν η ζωή χωρίς το θάνατο……. ΧΑΟΣ…. Κατάσταση πριν από τη ζωή.

Ο θάνατος είναι η κινητήρια δύναμη , το ατού της Ζωής για την επ’άπειρον ανανέωσή της.

Όταν πάψει να υπάρχει ο θάνατος , η ζωή θα αποσυρθεί στην πριν από την εκδήλωση της κατάσταση … εν δυνάμει μέσα στο χάος.

Και ο δικός μου θάνατος????

Εγωιστάκο άνθρωπε!!!! … δεν αγαπάς τη Ζωή…. Τη ζωούλα σου αγαπάς… γι’ αυτό φοβάσαι το θάνατό σου…. ζωή είναι αυτή , να τη ζεις με φόβο???


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 11 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.21875
Maintained by Digital Alchemy