Συγγραφέας |
Θέμα |
|
ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
154 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/06/2005, 14:27:20
ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ + ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΘΜΗ ->ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΚΜΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ + ΣΥΝΑΚΟΛΟΥΘΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ,ΓΙΝΟΤΑΝ 1 ΘΑΥΜΑ ΑΝΑ 2 ΜΕΡΕΣ,8 ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΙ-ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΙ ΤΗ ΜΕΡΑ +ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΚΥΡΙΧΤΗΚΝ ΤΟΤΕ......ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙΓΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ,ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΚΟΒΑΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΑΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ!!!!!!!!!ΣΗΜΕΡΑ ΟΥΤΕ ΑΓΙΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ....ΟΥΤΕ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΙ....ΟΥΤΕ ΘΑΥΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ....ΓΙΑΤΙ;;;;;ΜΗΠΩΣ ΖΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ;;;; Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΟΠΩΣ + ΚΑΘΕ ΗΘΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ **** off |
ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
154 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/06/2005, 14:36:29
Πάνω στο δέντρο Μέλλον χτίζουμε τη φωλιά μας' αετοί θα φέρνουν σε μας τους ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΤΕΣ τροφή με τα ράμφη τους. Αλήθεια, καμιά τροφή που θα μπορούσαν να τη μοιραστούν μ'εμάς οι ακάθαρτοι-ΠΙΣΤΟΙ: γιατί αυτοί θα νόμιζαν πως τρώνε φωτιά και θα'καιγαν τα στόματα τους! Αλήθεια, δεν έχουμε εδώ σπίτια για τους ακάθαρτους: η χαρά μας θα'ταν παγωμένη σπηλιά για τα σώματα και τα πνεύματα τους! Και θέλουμε να ζήσουμε πάνω τους σαν δυνατοί άνεμοι, γείτονες των αετών, γείτονες του χιονιού, γείτονες του ήλιου: έτσι ζουν οι δυνατοί άνεμοι. Και σαν άνεμος θα φυσήξω μια μέρα ανάμεσα τους, και με το πνεύμα μου θα πάρω την πνοή του πνεύματος τους: έτσι το θέλει το μέλλον μου. Αλήθεια, ο ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ είναι δυνατός άνεμος για όλα τα χαμηλά" και τούτη τη συμβουλή δίνω σ'όλους τους εχθρούς τους και σ'όλους όσους φτύνουν και ξερνούν: προσέχετε μη φτύνετε κόντρα στον άνεμο!..."
ΣΥΓΝΩΜΗ ΜΗ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΛΛΑ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ....ΧΑΜΗΛΟ **** off
|
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/06/2005, 14:54:38
ΟΧΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΙΡΝΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΩ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕΣ. |
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 29/06/2005, 20:34:52
Arxika apologoumai dioti de mporw na grapsw me ellinikous xarakthresEpi tou 8ematos twra, to mono sigouro einai oti opoia pleura kai na uposthrizeis epixeirhmata uparxoun.Den exw na pros8esw kati kainourgio , o,ti gnwrizw exei eidh tupw8ei se auto alla kai se prohgoumena 8emata. 8elw na sta8w se ena shmeio kai 8a parakalousa h apanthsh na mhn einai antigrafh-epikolish . Apo stoixeia exw xortasei sun oti vriskontai se af8onia. H proswpikh gnwmh tou ka8enos mou einai arketh(ennoeitai to sumperasma ths proswpikhs ereunas tou ka8enos) Anafer8hke kapou "....gia autous pou kathgoroun tous Rwmhous kai th rwmhwsunh..." -na me sugxwrhsei o sungrafeas dioti sthn plh8wra plhroforiwn ksexasa to pseudonumo tou. Ti shmainei Rwmhos kai Rwmhosunh gia tous Ellhnes? To mono sigouro oti anaferomaste se epiktito onoma pouproerxetai apo allh glwssa kai perigrafei arxika tous katoikous ths Rwmhs kai sth sunexeia tous polites ths rwmaimhs autokratwrias. Prin th rwmaikh autokratoria o oros autos htan pantelws ksenos stis ellhnikes fules. To oti o oros autos proskolh8hke stou progonous mas de shmainei oti einai kai swstos. Opws swstos den einai kai o oros Graikoi pou xrhsimopoioun kuriws oi dutikoi h to Iwnes pou xrhsimopoioun oi anatolites.Giati ws gnwston iwnes kai graikoi htan ellhnika fula alla opws kai na exei den antiproswpevei to sunolo twn ellhnwn. O rwmhos loipon htan politis thn anatolikis rwmaikhs autokratorias, mias 8eokratikhs autokratorias.Sunupoligizomenou oti epi tourkikou zugou h ekpaideush htan ergo ths ekklhsias , htan kai logiko oi ypodouloi xristianoi (kai oxi mono oi ellhnes) na ma8ainoun oti htan rwmhoi, apogonoi ths Rwmahkhs autokratorias(kai kuriws ths Or8odokshs Rwmaikhs autokratorias). Den nomizw na uparxei kanenas pou na pisteuei oti tote h ekklhsia ksexwrize ellhnes kai armenious h o,ti allo.Shmasia eixe an eisoun xristianos or8odoksos h apistos h sxismatikos h an8enwtikos h o,ti allo. Exoun to dikaiwma loipon na ais8anontai kapoioi rwmhoi, autoi pou nw8oioun apogonoi ths rwmaikhs autokratorias, tis ksenhs auths dunamhs pou enw epivlh8hke dia twn oplwn sta ellhnika fula, sto telos katakth8hke apo tis gnwseis twn ellhnwn(h mhpws rwmhwn?) Allwste kati tetoio de sunevei kai me tous w8omanous? Edw to mono pou diaforopoiei ta pragmata einai oti oi w8omanoi htan moulsoumanoi, diaforetika 8a mporousame na milame shmera gia ragiades kai ragiadosunh. H yeleutaia ellhnikh autokratoria agaphtoi sungrafeis htan h makedonikh, tote pou o oros rwmhos htan agnwstos ston Aleksandro opws htan agnwstos sto lewnida kai ston ftwxo a8hnaio h lokro agroth. Apo tote kai mexri prin liga xronia oi ellhnes htan diwkomenoi sta edafoi tous.Apokalontousan rwmhoi opws kai oi surioi kai oi armenioi. euxaristw gia thn upomonh na diavasete ta greeklish
|
Vagelis
Μέλος 1ης Βαθμίδας
United Kingdom
142 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 03:10:04
quote: O rwmhos loipon htan politis thn anatolikis rwmaikhs autokratorias, mias 8eokratikhs autokratorias.Sunupoligizomenou oti epi tourkikou zugou h ekpaideush htan ergo ths ekklhsias , htan kai logiko oi ypodouloi xristianoi (kai oxi mono oi ellhnes) na ma8ainoun oti htan rwmhoi, apogonoi ths Rwmahkhs autokratorias(kai kuriws ths Or8odokshs Rwmaikhs autokratorias).Den nomizw na uparxei kanenas pou na pisteuei oti tote h ekklhsia ksexwrize ellhnes kai armenious h o,ti allo.Shmasia eixe an eisoun xristianos or8odoksos h apistos h sxismatikos h an8enwtikos h o,ti allo.
Λάθος. Μόνο οι Έλληνες ονομάζονταν Ρωμιοί. Οι άλλοι λαοί είχαν και διατηρούσαν τα δικά τους εθνικά ονόματα. Και η διάκριση αυτή, που δεν ήταν διάκριση γιατί το όνομα Ρωμιός ανέκαθεν είχε εθνική σημασία για τους Έλληνες, συμμερίζονταν από την ίδια την εκκλησία. Γι' αυτό εξ' άλλου επιτράπηκαν και οι αυτοκέφαλες εκκλησίες. Κάθε λαός είχε τη δικιά του, και οι Έλληνες είχαν το Πατριαρχείο, ως πρώτοι μεταξύ ίσων. Οι Αρμένιοι, οι οποίοι ήταν και η μόνη σημαντική εθνική μειονότητα εντός του Βυζαντίου, προτιμούσαν να ονομάζονταν Αρμένιοι και όχι Ρωμαίοι, και τα εδάφη τους Αρμενιακά, όχι Ρωμαϊκά. Διέκριναν δηλαδή τους εαυτούς τους από τους Ρωμαίους, τους Έλληνες δηλαδή. Και δεν καταλαβαίνω γιατί η ξενική προέλευση του ονόματος Ρωμιού να θεωρείται μειωτική. Οι Έλληνες είναι πολυώνυμος λαός, και κάθε όνομα έχει τη δική του αξία. Οι Γάλλοι με περηφάνεια σήμερα αυτοαποκαλούνται Φράγκοι, όπως ονομάζονταν κάποτε όλοι οι κάτοικοι της αυτοκρατορίας του Καρλομάγνου, ενός Γερμανικού κράτους. Το Γαλλόφωνο τμήμα αυτονόμησε διατηρώντας το αρχικό όνομα, το οποίο στη συνέχεια σχετίστηκε αποκλειστικά με το Γαλλικό έθνος. Ίδιο δρόμο ακολούθησε και το Ρωμαίος για τους Έλληνες. Η προέλευση έχει μικρότερη σημασία από την πορεία. __________ ΔpΔq>=h |
macedon
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Greece
7458 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 04:16:34
Ο όρος "Έλληνας" με την "ευγενική συνδρομή" της εκκλησίας, στους μεταχριστιανικούς χρόνους έφτασε να έχει θρησκευτική σημασία και όχι εθνική. Οι Έλληνες ήταν οι εθνικοί, οι ειδωλολάτρες, σε αντίθεση με τους Χριστιανούς που αποκαλούσαν τον εαυτό τους "Ρωμαίοι-Ρωμηοί". όπως δεν κουραζόταν να λέει ο Κοσμάς ο Αιτωλός ("εσείς δεν είστε Έλληνες, είστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί...").Ο όρος "Ρωμηός" εδραιώθηκε από τους Τούρκους μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης καθώς τόσο οι Σελτζούκοι Τούρκοι από τον 11ο αιώνα, όσο και οι Οθωμανοί, τους Βυζαντινούς δεν τους ονομάζαν "Γιουνάν" (Ελληνες, Ίωνες) αλλά "Ρούμ" (Ρωμηούς) και η χώρα τους όχι Γιουνανιστάν (όπως είναι η "Ελλάδα" στα τουρκικά) αλλά "Ρουμ-ιλί (απ'όπου προέκυψε και η Ρούμελη). Ουσιαστικά, με τον όρο "Ρωμηός" δηλώνεται ο Χριστιανός κάτοικος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Στα χρόνια του Αγώνα, ο Κολοκοτρώνης κάνει σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε Ρωμηούς-Χριστιανούς υποταγμένους στο Πατριαρχείο και Έλληνες-αυτούς που πολεμούσαν για την ελευθερία. Από το 330 μ.Χ. ο λαός αυτός ξέχασε ότι ζούσε στην Ελλάδα και μάθαινε ότι η πατρίδα του είναι ένας χώρος που ονομάζεται "Ρωμανία". Ο όρος Έλληνας, στα σκοτεινά χρόνια του Βυζαντίου παρέπεμπε σε μη Χριστιανό, και όλοι γνωρίζουμε τί σήμαινε αυτό... Ο όρος Ρωμηός όμως, σύμφωνα με τον Εφταλιώτη, εδραιώθηκε επί Ιουστινιανού. Ο μόνος που ονόμαζε τον εαυτό του "Ελλην" ήταν ο αυτοκράτορας Ιουλιανός, ο από τους Χριστιανούς επονομαζόμενος "παραβάτης", μοναχικός Έλληνας ανάμεσα σε Ρωμηούς... Μετά την απελευθέρωση, διεξήχθηκε πραγματική μάχη ανάμεσα στις δύο αυτές κυρίαρχες τάσεις (τους Ορθόδοξους Χριστιανικούς κύκλους και τους διαφωτιστές) ώστε να επικρατήσει στη συνείδηση του λαού πάλι ο όρος "Έλληνας", σαν δηλωτικό της ιστορικής συνέχειας του λαού μας. Αυτός που "κύρηξε τον πόλεμο" στους Ρωμηούς ήταν ο Κοραής, ο οποίος πρότεινε τα ονόματα "Γραικός" και "Έλλην". Ο Παπαρηγόπουλος, στην "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους", προσπαθεί να κάνει το συμβιβασμό, θεωρώντας τη Βυζαντινή αυτοκρατορία συνέχεια της Αρχαίας Ελλάδας και όχι μια σκοτεινή περίοδο εθνικής, πολιτιστικής και θρησκευτικής κατοχής του ελληνισμού από τους Χριστιανούς Ρωμαίους. Ο ίδιος πάντως αναγνωρίζει ότι στη συνείδηση των επαναστατημένων Ελλήνων του 1821, το Βυζάντιο δεν θεωρούνταν σαν ελληνική συνέχεια. Ακόμα και σήμερα, χριστιανικά έντυπα καταφέρονται κατά του Κοραή και του έργου του, θεωρούν το όνομα "έλληνας" μη χριστιανικό και επιμένουν να μας αποκαλούν "Ρωμηούς" παρά "Έλληνες". Οι Τούρκοι άλλωστε αποκαλούν τους Χριστιανούς κατοίκους της Κωνσταντινούπολης "Ρουμ" (Ρωμηούς) σε αντίθεση με τους Έλληνες, που τους αποκαλούν "Γιουνάν" (Έλληνες-προερχόμενο από το Ίωνες) δίνοντας στη λέξη Ρωμηοί το νόημα ακριβώς που είχε: των Χριστιανών κατοίκων της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. macedon
|
macedon
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Greece
7458 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 04:31:41
quote: Vagelis Λάθος. Μόνο οι Έλληνες ονομάζονταν Ρωμιοί. Οι άλλοι λαοί είχαν και διατηρούσαν τα δικά τους εθνικά ονόματα.
Τεράστιο σφάλμα. Οι Οθωμανοί Τούρκοι ονόμαζαν Ρωμηούς όλους τους χριστιανούς κατοίκους της Βαλκανικής - όσοι δηλαδή ζούσαν στη "Ρωμανία" που ήταν η βυζαντινή αυτοκρατορία. Η συνθήκη του Αγίου Στεφάνου του 1877 το αναφέρει ξεκάθαρα, ενώ ένα τμήμα της Ρωμανίας αυτής επέλεξε αυτό το όνομα σαν επίσημο όνομα του κράτους (Ρουμανία). Σε άρθρο που διάβασα σε ένα ιστορικό περιοδικό το 1996, ο Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Τέξας Κλίφτον Φοξδήλωνε ευθαρσώς ότι "αυτό που εσφαλμένα ονομάζουμε "Βυζαντινή Αυτοκρατορία" είναι στην πραγματικότητα η Ρωμανία, μία χώρα που κατοικούνταν από πολλούς διαφορετικούς λαούς με κοινό μόνο τη θρησκεία τους". macedon |
Krisnna
Πλήρες Μέλος
Greece
1040 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 06:40:06
Η Βυζαντινή αυτοκρατορία ή Ρωμανία ήταν πολυεθνικό κράτος και θεωρείτο σάν η συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας του Καίσαρα και του Αυγούστου το λέει και το όνομα άλλωστε. Θα έλεγα καλύτερα ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΕΝΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ. Τώρα άν τα τελευταία χρόνια της κυριαρχούσε συντριπτικά το Ελληνικό στοιχείο είναι άλλο θέμα αλλά δέν αυτονομάζονταν Έλληνες, αυτονομάζονταν Ρωμαίοι. Η επαναφορά του ονόματος Έλλην ήταν έργο των λόγιων της Δυτικής Ευρώπης την εποχή της επανάστασης του 1821 με προεξάχοντα τον ΚΟΡΑΗ. Ο απλός λαός τότε εδώ και οι αγωνιστές αυτοονομαζόνταν Ρωμαίοι ή Ρωμιοί."Non, nisi parento, vincitur" ΒΑΚΩΝ |
Vagelis
Μέλος 1ης Βαθμίδας
United Kingdom
142 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 12:47:14
Macedon,
quote: Τεράστιο σφάλμα. Οι Οθωμανοί Τούρκοι ονόμαζαν Ρωμηούς όλους τους χριστιανούς κατοίκους της Βαλκανικής - όσοι δηλαδή ζούσαν στη "Ρωμανία" που ήταν η βυζαντινή αυτοκρατορία. Η συνθήκη του Αγίου Στεφάνου του 1877 το αναφέρει ξεκάθαρα, ενώ ένα τμήμα της Ρωμανίας αυτής επέλεξε αυτό το όνομα σαν επίσημο όνομα του κράτους (Ρουμανία).Ο όρος "Ρωμηός" εδραιώθηκε από τους Τούρκους μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης καθώς τόσο οι Σελτζούκοι Τούρκοι από τον 11ο αιώνα, όσο και οι Οθωμανοί, τους Βυζαντινούς δεν τους ονομάζαν "Γιουνάν" (Ελληνες, Ίωνες) αλλά "Ρούμ" (Ρωμηούς) και η χώρα τους όχι Γιουνανιστάν (όπως είναι η "Ελλάδα" στα τουρκικά) αλλά "Ρουμ-ιλί (απ'όπου προέκυψε και η Ρούμελη).
Απ' την άλλη όμως, οι δυτικοί τους Βυζαντινούς τους ονόμαζαν Γραικούς (Graeci) και όχι Ρωμιούς, τη χώρα τους Γραικία (Graecia) και όχι Ρωμανία, και τον αυτοκράτορα Βασιλεύς των Ελλήνων (Imperator Graecorum) και όχι Βασιλεύς των Ρωμαίων (Imperator Romanorum). Οι Οθωμανοί όμως αποκαλούσαν Ρούμ ολόκληρη την ευρωπαϊκή επικράτειά τους, συμπεριλαμβάνοντας εδάφη Σλαβικών, Αυστριακών, Ουγγρικών και Ρουμάνικων λαών που καμία σχέση δεν είχαν με το Βυζάντιο. Οπότε η χρήση της τοπονυμίας από τους Τούρκους δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα του μεσσαίωνα. quote: Ουσιαστικά, με τον όρο "Ρωμηός" δηλώνεται ο Χριστιανός κάτοικος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Στα χρόνια του Αγώνα, ο Κολοκοτρώνης κάνει σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε Ρωμηούς-Χριστιανούς υποταγμένους στο Πατριαρχείο και Έλληνες-αυτούς που πολεμούσαν για την ελευθερία.
Μόνο που οι Έλληνες ήταν οι μόνοι Χριστιανοί κάτοικοι του Βυζαντίου! Η δεύτερη μεγαλύτερη πληθυσμιακή ομάδα, οι Αρμένιοι, ήταν τόσο μικροί σε μέγεθος που αποτελούσαν εθνική μειονότητα, και ζούσαν στα άκρα, εν μέρη εντός του Βυζαντίου, εν μέρη εντός της Περσίας. Το Βυζάντιο πλησίαζε περισσότερο την εικόνα των δυτικών ανερχόμενων έθνη-κρατών παρά των πολυεθνικών αυτοκρατοριών της αρχαιότητας. Και ο Κολοκτρώνης δεν κάνει φυλετικό διαχωρισμό μεταξύ Ελλήνων και ξένων. Ρωμιοί και Έλληνες γι' αυτόν είναι ο ίδιος λαός. Η διαφορά ήταν ότι οι μέν πολεμούσαν ενώ η δέ όχι. Και το Πατριαρχείο ήταν ανέκαθεν αποκλειστικά η εκκλησία των Ελλήνων οπότε δεν μπορεί να είμασταν υποταγμένοι σε αυτό. Έτσι εξηγεί ο Παναγιώτης Χρήστου: "Έχει παρατηρηθεί ότι η χρήσις του ονόματος Έλλην επύκνωσε αμέσως μετά την έκρηξη της μεγάλης επανάστασης και οτι οι απλοϊκοι οπλαρχηγοί και συγραφείς απομνημονευμάτων του αγώνος καμνουν διάκριση μεταξύ των ευπόδουλων Ρωμηών και των αγωνιζομένων Ελλήνων. Ο Μακρυγιάννης διηγείται ότι κάποιος παπάς από τας Θήβας <<έκανε τον άγιον είς τους Ρωμαίους (= εις τον άμαχον πληθυσμον) και μάθαινε τα μυστικά των Ελλήνων (= των αγνωιστών)>>. Φαίνεται ότι το όνομα τούτο ήχησε γνώριμο στη συνείδηση απλοϊκών ανθρώπων, οπου διατηρούσε μάλλον τη θέση προσηγορίας ηρώων και ημίθεων, και γι' αυτό έγινε ευπρόσδεκτο τωρα που οι υπόδουλοι επιδόθηκαν σε πράξεις τόσο ηρωϊκές. Νομίζω ότι και ένας άλλος σοβαρός λόγος συνετέλεσε στην επικράτησή του. Ρωμαίοι ελέγονταν από τους Τούρκους οι υπόδουλοι Χριστιανοί, κυρίως μάλιστα από αυτούς Ρούμ, επομένως αυτό το όνομα υπενθύμιζε στους φορείς του τη δουλεία, και γι' αυτό εθέλησαν μαζί με το ζυγό να αποτινάξουν και το όνομα. Είναι σαν να αναβαπτίστηκαν και εχρειάζονταν νέο όνομα κι' αυτό που ευρήκαν ήταν βέβαια αρχαιότατο." (Οι περιπέτειες των Εθνικών Ονομάτων των Ελλήνων, 1960, σελ. 142, Εκδοτικός Οίκος Κυρομάνος) quote: Ο όρος Έλληνας, στα σκοτεινά χρόνια του Βυζαντίου παρέπεμπε σε μη Χριστιανό, και όλοι γνωρίζουμε τί σήμαινε αυτό... Ο όρος Ρωμηός όμως, σύμφωνα με τον Εφταλιώτη, εδραιώθηκε επί Ιουστινιανού. Ο μόνος που ονόμαζε τον εαυτό του "Ελλην" ήταν ο αυτοκράτορας Ιουλιανός, ο από τους Χριστιανούς επονομαζόμενος "παραβάτης", μοναχικός Έλληνας ανάμεσα σε Ρωμηούς...
Μόνο που για τον Εφταλιώτη Ρωμιός και Έλληνας σήμαινε το ίδιο πράγμα. Διάβασε το έργο του Ιστορία της Ρωμηωσύνης, 1901. Έλληνες είναι οι κάτοικοι της Ελλάδας κατά την αρχαιότητα, ενώ Ρωμιοί είναι οι κάτοικοι της Ελλάδας κατά τον μεσσαίωνα. Καμία άλλη διαφορά. Μίλησες για δύο κυρίαρχες τάσεις. Ορθόδοξους Χριστιανούς και Διαφωτιστές. Αυτοί, πιο γνωστά, ονομάζονται Δημοτικιστές και Καθαρευουσιάνοι, και αντικατοπτρίζουν το διχασμό του λαού μας να επιλέξει μεταξύ δύο παραδόσεων, ολοένα αποκλίνουσες αλλά εξίσου Ελληνικές, αποκορύφωση της οποίας ήρθε στα τέλη του 19ου αιώνα και πέθανε οριστικά το 1922 με τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι μέν δημοτικιστές προτιμούσαν την παράδοση και τα έθιμα όπως ωρίμασαν μέσα απ' την ιστορία, ενώ οι καθαρευουσιάνοι, πίεζαν για επιστροφή στον αρχαιότητα και αποκοπή από το παρελθόν. Οι μέν αναγνώριζαν τον μεσσαιωνικό ελληνισμό, τη ρωμιοσύνη δηλαδή, ως προκάτοχο της νεότερης Ελλάδας, οι δέ μιμούνταν τη δυτική ευρώπη και αναγνώριζαν την κλασική αρχαιότητα μόνο σημείο άξιο αναφοράς. Τα δύο κινήματα δίχασαν και τη γλώσσα, με τους μισούς να μιλάνε σύμφωνα με τη γλώσσική παράδοση χωρίς να καταλαβαίνουν τί λένε οι άλλοι μισοί, οι οποίοι επιδίωκαν μία κάποια αναγέννηση των αρχαίων ελληνικών. Το λάθος το δικό σου, όπως και των καθαρευουσιάνων, είναι ότι επιμένεις στην ύπαρξη μίας μόνο αλήθειας, χωρίς να αναγνωρίζεις ότι μπορεί να υπάρχουν πάνω από μία σωστές απαντήσεις. Το γλωσσικό ζήτημη λύθηκε μόνο όταν πέθανε η προσύλωση στην αρχαιότητα και άρχισε να διερευνάται ο μεσσαιωνικός Ελληνισμός. Τότε διαδόθηκε ότι η δημοτική δεν είναι μια εκφυλισμένη παραφυάδα των αρχαίων ελληνικών, αλλά η φυσική συνέχεια τους, το υπόβαθρο μάλιστα των νεοελληνικών. Ο Γιάννης Ψυχάρης έγραψε ότι ο Μπότσαρης και οι όμοιοί του το 1821 ξεσηκώθηκαν υπακούωντας χωρίς να το γνωρίζουν σε μία ρωμαίικη πολιτική ώθηση. Δηλαδή ότι οι επανστάτες αγωνίζονταν όχι για να απελευθερώσουν την υπόδουλη αρχαία Ελλάδα, αλλά για να απελευθερούσουν την υπόδουλη Ρωμανία, Βυζάντιο δηλαδή. Ο αγώνας έληξε αποτυχημένα το 1922, αλλά το θέμα είναι ότι και οι δύο τάσεις λένε την αλήθεια. Το επικίνδυνο είναι όταν ο ένας προσπαθεί να εναποθέσει τον εαυτό του πάνω απ' τον άλλον. Γι' αυτο και ο Παλαμάς έκατσε στη μέση και διάλεξε και τα δύο κινήματα ως κεφάλαια της ιστορίας: "Βάρβαροι δυσκολοταίριαστοι, στη Ρωμαία των Κωνσταντίνων, πολεμούσαν κάτω από το λαβαρο των Ελλήνων". quote: Οι Τούρκοι άλλωστε αποκαλούν τους Χριστιανούς κατοίκους της Κωνσταντινούπολης "Ρουμ" (Ρωμηούς) σε αντίθεση με τους Έλληνες, που τους αποκαλούν "Γιουνάν" (Έλληνες-προερχόμενο από το Ίωνες) δίνοντας στη λέξη Ρωμηοί το νόημα ακριβώς που είχε: των Χριστιανών κατοίκων της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Μόνο που οι μόνοι Χριστιανοί της Κωνσταντινούπολης είναι Έλληνες. Όσοι έχουν απομείνει δηλαδή. Επιμένεις να είσαι προσκολειμένος στη νομική υπόσταση του Ρωμαίου πολίτη. Το 212 μ.Χ. ο Καρακάλλας εξέδωσε διάταγμα αναγνωρίζοντας όλους τους κατοίκους της αυτοκρατορίας ως Ρωμαίους. Λίγο αυτό έχει να κάνει με την εθνική σημασία που πήρε αιώνες αργότερα στο Βυζάντιο. Και ξεχνάς πως μετά τις εισβολές των Αράβων και Λογγοβάρδων, μόνα εναπομείνοντα εδάφη του Βυζαντίου ήταν η Μικρά Ασία και τα νότια Βαλκάνια. Αμιγώς Ελληνοκρατούμενες περιοχές. Οπότε οι μόνοι πολίτες της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας έως το 1453 ήταν οι Έλληνες. quote: Σε άρθρο που διάβασα σε ένα ιστορικό περιοδικό το 1996, ο Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Τέξας Κλίφτον Φοξδήλωνε ευθαρσώς ότι "αυτό που εσφαλμένα ονομάζουμε "Βυζαντινή Αυτοκρατορία" είναι στην πραγματικότητα η Ρωμανία, μία χώρα που κατοικούνταν από πολλούς διαφορετικούς λαούς με κοινό μόνο τη θρησκεία τους".
Το' χω διαβάσει το άρθρο. Αν και δεν βρίσκω πουθενά να λέει κάτι τέτοιο (ίσχυε μόνο έως τον 7ο αιώνα όταν η αυτοκρατορία επεκτείνονταν ακόμη στην Ασία και Ιταλία), η κυριότερη περίοδος του Βυζαντίου ξεκινάει μετά τον 7ο αιώνα. Και είναι ιδιαίτερα επεξηγηματικός ο Fox: "In light of the late date at which modern Romania acquired its name, it appears clear that earlier, the term "Romania" referred to the territory where the Greek speaking "Romaioi" lived. For more than a millennium, the state that we call, inaccurately, the Byzantine Empire was "Romania." After the end of the Empire, Greek speaking inhabitants of the Ottoman Empire continued to call themselves "Romaioi." Modern Greeks call themselves "Hellenes," like the ancient Greeks did. The switch from "Romaioi" back to "Hellene," like the switch from "Vlach" to "Romanian," came from the politics of nationalism in modern times. Greeks needed Western European help to become independent in the early nineteenth century. The Greeks were not likely to attract assistance if the Western peoples thought of Greeks as Byzantines. However, if the Greeks were imagined as the children of Plato and Pericles, then the sympathies of educated Westerners, steeped in the Classical tradition, would be with Greece. In the Greek Revolution of 1832, the "Philhellenic"[Greek loving] sympathies of Britain and other European governments were deeply engaged. Intervention on behalf of Greek independence proved decisive. The name of "Hellene" was revived in order to create a national image which rejected the "Byzantine" past." __________ ΔpΔq>=h Edited by - Vagelis on 30/06/2005 12:54:20 |
Vagelis
Μέλος 1ης Βαθμίδας
United Kingdom
142 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 12:53:01
quote: Η Βυζαντινή αυτοκρατορία ή Ρωμανία ήταν πολυεθνικό κράτος και θεωρείτο σάν η συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας του Καίσαρα και του Αυγούστου το λέει και το όνομα άλλωστε. Θα έλεγα καλύτερα ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΕΝΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ. Τώρα άν τα τελευταία χρόνια της κυριαρχούσε συντριπτικά το Ελληνικό στοιχείο είναι άλλο θέμα αλλά δέν αυτονομάζονταν Έλληνες, αυτονομάζονταν Ρωμαίοι.
Δηλαδή μας ονόμαζαν οι γείτονες Έλληνες και εμείς το αρνούμασταν; Και πως γίνεται να υπάρχει πολυεθνικό κράτος με ένα μόνο έθνος; __________ ΔpΔq>=h |
Krisnna
Πλήρες Μέλος
Greece
1040 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 14:35:32
quote: Και πως γίνεται να υπάρχει πολυεθνικό κράτος με ένα μόνο έθνος;
Φίλε Vageli νομίζω ήμουνα σαφής. Ξεκίνησε σάν πολυεθνικό κράτος αφού ήταν τυπική συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας και όσο περνούσαν τα χρόνια και περιορίζονταν τα εδάφη του λιγόστεψαν οι υπόλοιπες μή Ελληνικές εθνότητες ώσπου στο τέλος το 1453 είχαν σχεδόν εκμηδενιστεί!! Τα τελευταία χρόνια δέν είπα οτι αρνήθηκαν τον τίτλο του Έλληνα αφού ήταν Έλληνες αλλά προτιμούσαν να αυτο-αποκαλούνται πρώτα Ρωμιοί και μετά Έλληνες. "Non, nisi parento, vincitur" ΒΑΚΩΝ
|
sfr
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
58 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 19:19:43
Αν θυμάμαι καλά, το σχολικό βιβλίο έγραφε ότι ο πρώτος Έλληνας αυτοκράτωρ ήταν ένας Μαυρίκιος (τέλη του 6ου αιώνα), ο οποίος ήταν μεν Καππαδόκης εκ γενετής αλλά ελληνικής καταγωγής. Ο Ηράκλειος ήταν αρμένικης καταγωγής, οι λεγόμενοι "Μακεδόνες" ήταν επίσης αρμένικης καταγωγής από οικογένειες που είχαν εξορστεί κάποτε ομαδικά στη Θράκη. Οι Ίσαυροι ήταν Σύριοι, οι Κομηνοί και οι Παλαιολόγοι ήταν Παφλαγόνες, ο δε Κων/νος Παλαιολόγος που υπέγραφε ο ίδιος με το προσωνύμιο Παλαιολόγος-Δραγάσης ή Δραγάτσης ήταν από μητέρα Σέρβα (Dragac). Το ότι μιλούσαν όλοι αυτοί ελληνικά έχει να κάνει με την ελληνικότητά τους όσο έχει να κάνει με τη "αγγλικότητα" των Κυπρίων, των Μαλτέζων, των Ινδών και των Πακιστανών το γεγονός ότι μιλάνε (σχεδόν) όλοι αγγλικά ... Βέβαια, οι Καππαδόκες, Κάριοι, Παφλαγόνες, Γαλάτες, Φρύγες και λοιποί λαοί της Μ.Ασίας είχαν σταδιακά εκρωμαϊστεί και εξελληνιστεί γλωσσικά, οπότε δεν διέκρινες ποιος είναι τί, αν δεν το δήλωνε ο ίδιος. Οι εθνικοί διαχωρισμοί που γνωρίζουμε σήμερα προέκυψαν μετά την Αναγέννηση και έφτασαν στο αποκορύφωμα τον 18ο-19ο αιώνα, οπότε ιδρύθηκαν και πολλά από τα σημερινά εθνικά κράτη. Κατά τον 21ο αιώνα έχει αρχίσει με υψηλή μεθόδευση να κοπάζει η τάση των εθνικών διαχωρισμών (παρότι η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και της Σοβ. Ένωσης δείχνουν εθνικοποιήσεις) και σταδιακά θα προκύψει ομογενοποίηση λαών, γλωσσών και εθίμων ... Η κυριαρχούσες δυνάμεις (λέγε με ΗΠΑ) επιδιώκουν να κάνουν ομογενοποίηση με τους δικούς τους όρους και προς δικό τους (εμπορικό) όφελος, γι' αυτό ήθελαν να αποδεσμεύσουν τους λαούς από τον έλεγχο των Σέρβων ή των Ρώσων. Κάποια στιγμή, στα μέσα του αιώνα, οι εθνικοί διαχωρισμοί θα αποτελούν γραφικότητες, π.χ. όπως καλλιεργούνται σήμερα από τις μειονότητες στις ΗΠΑ: όλοι δηλώνουν πρωτίστως Αμερικάνοι (πολλοί πάνε και σκοτώνονται στο Ιράκ) και δευτερευόντως απόγονοι κάποιου ευρωπαϊκού, ασιατικού ή νοτιοαμερικάνικου λαού ... Αυτή η ομογενοποίηση είναι καλό ή κακό πράγμα? Και, αν είναι κακό, μπορεί να αποτραπεί? Αυτό είναι πρόβλημα για συζήτηση με πολλές παραμέτρους! Πάντως στα αισθητικά γούστα έχει επέλθει ήδη αυτή η ομογενοποίηση, κοιτάξτε τί ρούχα φοράνε οι Έλληνες, τι κομμώσεις επιλέγουν, τι αγοραστικές συνήθειες έχουν αναπτύξει και τί μουσική ακούνε... Αν πας στην νότια Ιταλία, Ισπανία ή Πορτογαλία, νομίζεις ότι είσαι στην Ελλάδα! Σταδιακά θα έρθει και ο γλωσσικός ισοπεδωτισμός (δεύτερη γλώσσα αγγλικά που λέει και το ΠΑΣΟΚ), φτάνει να δείτε πώς και τί γράφουν οι περισσότεροι στα τσατ ... Edited by - sfr on 30/06/2005 19:23:50 |
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 30/06/2005, 21:20:56
Arxika apologoume gia allh mia fora gia ta grreklishFile Vaggeli den me enoxlei h ksenikh riza tou orou rwmhou, alla h or8othta tou orou. Katw apo th rwmaikh "shmaia" de polemhsan mono ellhnes. Na mhn ksexname oti arxika oramatizontan th epanadhmiourgia ths anatolikhs rwmaikhs autokratorias kai oxi anaviwsh tou arxaias elladas(edafika)Epi toutou na sas 8umisw to Feraio.Asxeta an telika auto egine oxi eksaotias twn rwmhwn alla tou dutikou kosmou pou tote anakalipte thn klassikh ellada. Epomenws o oros ellhnas de kalipte ta sxedia, xreiazontan kati pio oikoumeniko, opws to rwmhoi. oi katoikoi ths pale krateas an. rwmaikhs autokratorias, me ta spoudaia plouth kai ktiria.Etsi esvhnan tous voulgarous, vlaxous(h roumanous) , moldavous, kai opoius allous. 8a uphrxn mono oi rwmhoi. Autos htan o oros rwmhos, h elpida epanadhmiourgias ths an. rwmaikhs autokratorias. Kai eilikrina file Vaggeli to mono pou me stenaxwrei se ola auta einai oti de sta8hkame ikanoi na krathsoume to onoma mas. |
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 18/07/2005, 12:41:34
ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΑΝ ΛΕΓΟΜΑΣΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΡΩΜΙΟΙ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΔΕΑΣ ΜΙΑΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ ΕΝΩ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΝΩΣΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΡΑΙΚΟΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΩΜΙΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ,ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΡΩΜΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ν=ΣΑΝ ΝΑ ΑΠΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ. |
snoopy
Πλήρες Μέλος
Algeria
1042 Μηνύματα |
Απεστάλη: 18/07/2005, 14:52:12
ΡΩΜΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΙΑ. Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΠΟ ΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ "ΦΙΛΟΙ" ΜΑΣ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΣΧΕΔΙΑ. |
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 18/07/2005, 18:53:40
τι σχεση έχει το Ρωμιός με το όραμα του Μ.Αλέξανδρου έλεος.Ασύμβατα αυτά τα δύο. |
snoopy
Πλήρες Μέλος
Algeria
1042 Μηνύματα |
Απεστάλη: 18/07/2005, 21:03:58
quote: τι σχεση έχει το Ρωμιός με το όραμα του Μ.Αλέξανδρου έλεος.
Και οι Ρωμιοί αυτοκράτορες ήθελαν να δημιουργήσουν κοσμοκρατορία κατα το πρότυπο αυτής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο Ιουστινιανός ήδη την είχε δημιουργήσει και έμεινε στην ιστορία σάν ένας απο τους μεγαλύτερους κοσμοκράτορες και το φωτεινότερο πρότυπο ηγεμόνα. ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΛΑ. Παρα λίγο να τον ακολουθήσει και ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος. |
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 18/07/2005, 22:34:03
Σε όλες τις εποχές ,πάντα υπάρχει μια υπερδύναμη που θέλει να κάνει κοσμοκρατορία.Τι σημαίνει αυτο? Οτι είναι ρωμιοί ή είναι πολιτιστική κληρονομία απο το Μ.Αλέξανδρο? |
Schwabe
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
5715 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 00:44:49
snoopy: «ΡΩΜΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΙΑ.»Μπορεί. Για τους Έλληνες όμως, σήμαινε την μετάβαση της υποδούλωσης στην Ανατολική πλευρά καθώς και τον σταδιακό βίαιο εκχριστιανισμό από αλλοεθνείς αυτοκράτορες. Αργότερα….μας έγινε και συνήθεια! snoopy: «Ο Ιουστινιανός ήδη την είχε δημιουργήσει και έμεινε στην ιστορία σάν ένας απο τους μεγαλύτερους κοσμοκράτορες και το φωτεινότερο πρότυπο ηγεμόνα.» Για να δούμε λοιπόν αυτόν τον «φωτεινό» χριστιανό ηγεμόνα καλύτερα…. Justinianus Flavius Petrus Sabbatius (~482 - 565) Ο Ιουστινιανός Φλάβιος Πέτρος Σαββάτιος, σλάβικης καταγωγής με αρχικό όνομα κατά τον Παπαρρηγόπουλο, Ουπράβδα, γεννήθηκε στο μακεδονικό Ταυρίσιο, παρέλαβε την εξουσία στην αυτοκρατορία από το θείο του Ιουστίνο το 527, έμελλε δε να είναι ο τελευταίος αυτοκράτορας που είχε υπό τον έλεγχό του όλη τη Μεσόγειο. Το όνομα Ιουστινιανός προστέθηκε στα ονόματά του, αφού υιοθετήθηκε ο μετέπειτα αυτοκράτωρ από το θείο του. Στο εσωτερικό ασχολήθηκε ο Ιουστινιανός με τη δημιουργία μιας συγκροτημένης διοίκησης και κωδικοποίησε το ρωμαϊκό δίκαιο με το «Corpus Iuris Civilis». Στα πλαίσια του βίαιου εκχριστιανισμού έκλεισε το 529 με έδικτο τη φιλοσοφική σχολή του Πλάτωνα στην Αθήνα που λειτούργησε περί τα 1000 χρόνια. Οι επτά τελευταίοι διδάσκαλοι της σχολής καταφεύγουν στον βασιλιά των Περσών Χοσρόη που τους τοποθέτησε στο Πανεπιστήμιο. Επίσης περιόρισε τη δραστηριότητα της χριστιανικής αίρεσης των μονοφυσιτών, με τους οποίους είχε όμως σχέσεις συμπαθείας η γυναίκα του, αυτοκράτειρα Θεοδώρα...... Το 532 εκδηλώθηκε στην Κων/πολη μια λαϊκή επανάσταση που έμεινε στην Ιστορία ως «στάση του Νίκα» και της οποίας αφορμή ήταν η αύξηση των φόρων για τη χρηματοδότηση των πολεμικών επιχειρήσεων. Ο Ιουστινιανός ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει την εξουσία, αλλά λέγεται ότι τον έπεισε να παραμείνει η Θεοδώρα. Τελικά η επανάσταση κατεπνίγη με σφαγή των εξεγερμένων από το στρατηγό Βελισάριο και εκτεταμένες καταστροφές στην πόλη. Το 542 αναθέτει ο Ιουστινιανός καθήκοντα «αυτοκρατορικού προσηλυτιστού» στον Ιωάννη Ασιακό, ο οποίος επιδίδεται σε μαζικούς και βίαιους εκχριστιανισμούς των εθνικών της Φρυγίας, Καρίας και Λυδίας και κτίζει εκκλησίες και μοναστήρια πάνω στα ερείπια των ναών που καταστρέφονται. Το έτος 562 δίνει ο Ιουστινιανός με έδικτο διορία τριών μηνών να εγκαταλείψουν άπαντες τις «παραδοσιακές» λατρείες(όπως αυτές των Ελλήνων για παράδειγμα!). Εκείνη την εποχή η επίκληση της παραδόσεως γινόταν από τους εθνικούς και ανατροπείς ήταν οι χριστιανοί. Μετά την παρέλευση του τριμήνου έγιναν μαζικές συλλήψεις, διαπομπεύσεις, βασανιστήρια, φυλακίσεις και εκτελέσεις εθνικών στην Αθήνα, την Αντιόχεια, την Παλμύρα και την Κων/πολη. Στην πλατεία του Κυνηγίου της Πόλης κάηκαν σε τεράστιες πυρές χιλιάδες βιβλία και πολλά έργα τέχνης, όπως περιγράφει στη «Χρονογραφία» του ο Ι. Μαλάλας. Οι συντεχνίες και οι οικογένειες καθίστανται με την απόφαση του Ιουστινιανού αποκλειστικά υπεύθυνες για τις θρησκευτικές αντιλήψεις των μελών τους. Το ίδιο και οι αφέντες για τις αντιλήψεις των δούλων τους. Στο εξωτερικό, στόχος τού Ιουστινιανού που κατεχόταν από το όραμα της οικουμενικής εξουσίας, ήταν να επαναφέρει τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία στα παλαιά σύνορά της. Για το σκοπό αυτό έρχισε πολέμους με αρχιστράτηγο το Βελισάριο στη βόρεια Αφρική εναντίον των Βανδάλων (533-4). Μετά την κατάλυση του βασιλείου τους και την ενσωμάτωση της περιοχής στην αυτοκρατορία, πέρασε ο Βελισάριος στη Σικελία και στη νότια Ιταλία, όπου κυριεύει τη Νάπολη και το ίδιο έτος τη Ρώμη (536) από τους Οστρογότθους, οι οποίοι κατείχαν την πόλη από το έτος 476. Κύριο μέλημα των ανατολικών μετά τη νίκη ήταν να αποκατασταστήσουν τους επισκόπους και τους ισχυρούς γαιοκτήμονες, οι οποίοι έτσι επανέκτησαν όλα τα προνόμια που τους είχαν αφαιρέσει οι Οστρογότθοι. Ταυτόχρονα επανέρχονται όσοι δούλοι και δουλοπάροικοι είχαν ελευθερωθεί στο παλαιό καθεστώς δουλείας(είπαμε, πάντοτε....δημοκρατικοί οι ελέω θεού χριστιανοί αυτοκράτορες!!). Μετά από κάποια ανασύνταξη των Οστρογότθων, συνεχίστηκαν οι συγκρούσεις με τους Βυζαντινούς, οι οποίοι, με αρχιστράτηγο τον Νουρσή, κατέκτησαν μέχρι το 554 όλη την Ιταλία μέχρι τις Αλπεις. Μακροπρόσθεσμα, το όραμα της βυζαντινής Ιταλίας είχε βαρύτατο τίμημα, γιατί οι συνεχείς πόλεμοι στη Δύση απογύμνωσαν τα βόρεια σύνορα του κράτους και οι Σλάβοι έγιναν απειλητικοί. Αλλά και στα ανατολικά σύνορα υπήρξε αδράνεια, οπότε ήδη το 540 εισέβαλε οι Πέρσες σε περιοχές που ενδιέφεραν το Βυζάντιο. Παράλληλα με τις πολεμικές δραστηριότητες ο Ιουστινιανός έδειξε ενδιαφέρον για την τέχνη στον εκκλησιαστικό τομέα. Στην εποχή του πραγματοποιήθηκε η ανακατασκευή πολλών εκκλησιών στην Πόλη που είχαν καταστραφεί κατά την κατάπνυξη της στάσης του Νίκα. Σπουδαιότερη από αυτές τις εκκλησίες ήταν η Αγία Σοφία. Ο Ιουστινιανός πέθανε στην Κων/πολη σε ηλικία 83 ετών και θεωρήθηκε ένας από τους σημαντικότερους αυτοκράτορες του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους. Ήδη στα βυζαντινά χρόνια ονομάστηκε «Μέγας» Μήπως έχεις καμία αμφιβολία φίλτατε ως προς το γιατί είναι «φωτεινός» ο Σλάβος αυτοκράτορας για τους χριστιανούς? |
snoopy
Πλήρες Μέλος
Algeria
1042 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 10:43:38
Ευχαριστώ τον Schwabe για το βιογραφικό |
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 11:01:10
ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΛΑΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΤΗΝ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΤΟΥ ΒΕΛΙΣΑΡΙΟΥ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΜΗΠΩΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ.ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΜΗΠΩΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΣΟΥΑΜΠΛ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΑ?ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΕΝΕΤΩΝ ΠΟΣΕΣ ΒΙΑΙΟΠΡΑΓΙΕΣ ΕΚΑΝΕ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ? |
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 11:28:23
ΘΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΤΟ 531 ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ 2 ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΚΑΙ ΒΕΝΕΤΩΝ ΣΕ ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΜΟ,ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΛΛΑΞΕ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΕ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΚΑΙ ΘΕΛΩΝΤΑΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΚΟΜΜΑΤΑ ΝΑ ΑΠΑΛΑΓΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΟ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΚΑΝΑΝΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΑ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΗΘΗΚΑΝ ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ,ΕΓΙΝΑΝ ΒΙΑΣΜΟΙ ΛΗΣΤΕΙΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΞΕΡΓΕΣΗΣ,ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ?ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΣ ΘΑ ΤΟ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. |
Schwabe
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
5715 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 15:25:59
Παρακαλώ, παρακαλώ snoopyΤο θέμα είναι, εάν και κατά πόσο μπορεί κάποιος να αισθάνεται υπερήφανος ως «ρωμιός», στην προκειμένη περίπτωση ως «απόγονος» ενός Σλάβου, καθώς και το πώς αντιμετωπίζει τους απίστευτους διωγμούς που εξαπέλυσε ετούτος ο εκχριστιανισμένος Σλάβος κατά των Ελλήνων Εθνικών ή των φιλοσόφων…….
|
gracious
Νέο Μέλος
Greece
49 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/07/2005, 22:02:27
Απο την δεκαετία του '50 ο Ζακυνθηνός απέδειξε πως οι θεωρίες της καταγωγής του Ιουστινιανού και εν γένει όλης της δυναστείας των Ιουστινιανών είχαν παραποιηθεί απο την πανσλαβιστική σχολή των ραγουζοδαλματών διανοουμένων. Οχι, δεν ήταν σλάβος ο Ιουστινιανός. Σταματήστε να αναπαραγάγετε την πλαστογραφία. |
Schwabe
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
5715 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 01:57:22
gracius: «Απο την δεκαετία του '50 ο Ζακυνθηνός απέδειξε πως οι θεωρίες της καταγωγής του Ιουστινιανού και εν γένει όλης της δυναστείας των Ιουστινιανών είχαν παραποιηθεί απο την πανσλαβιστική σχολή των ραγουζοδαλματών διανοουμένων.»Δεν «απέδειξε» τίποτα αγαπητέ, αλλά ανέπτυξε μια ΘΕΩΡΙΑ. Εάν αυτό ίσχυε, τότε θα το είχε αναγνωρίσει και η διεθνής επιστημονική κοινότητα, αλλά και οι ελληνικές σχετικές πηγές. Εκτός και εάν θεωρείς ως «σκοτεινές πηγές» τους κατ’εξοχήν συγγραφείς που αναγνωρίζει η ίδια η ορθοδοξία. Όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Εξάλλου, δεν ήταν και κάτι νέο για εκείνα τα χρόνια. Η Νέα Ρώμη (μετέπειτα-11 ΑΙΩΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ-Βυζάντιο..) ιδρύθηκε από αλλοεθνείς οι οποίοι με την σειρά τους υπήρξαν κατακτητές των Ελλήνων, και είναι φυσικό και επόμενο να μιλάμε για κάθε λογής προέλευση. Αυτό που δεν είναι φυσικό, είναι να θέλουμε σώνει και καλά να «εξελληνίσουμε» οτιδήποτε μας μάθανε να αισθανόμαστε ως «δικό μας».
|
VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος
Greece
1030 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 13:15:55
ΤΩΡΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ?ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ Η ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ?ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΗΓΑΓΕ.ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ΣΛΑΒΟΣ Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΕΝΑ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΑΤΟΡΙΑ. |
Smokin_7
Μέλος 1ης Βαθμίδας
73 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 15:26:37
quote: τι σχεση έχει το Ρωμιός με το όραμα του Μ.Αλέξανδρου έλεος.Ασύμβατα αυτά τα δύο.
Έλεος ρε μεγάλε τίτο παράξενο βλέπεις και αρπάχτηκες απαυτό; Απορώ που νομίζεις βρίσκεται η τόσο μεγάλη διαφορά στο επίπεδο του Μεγ.Αλεξάνδρου να σε πειράζει όποιαδήποτε σύγκριση μαζί του!!! Λές και ο Αλέκος με ρόδα και τριαντάφυλλα κατέκτησε τον κόσμο, δέν έσφαξε, δέν κατέστρεψε ολόκληρες πόλεις ... που σε πείραξε η σύγκριση του με τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες.
|
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 17:35:03
οκ "ρε μεγάλε" το μήνυμά σου το πέρασες.Αλλά πές μου, που μίλισα εγώ για αγαθοεργίες του "Αλέκου" και για σφαγές των αλλοεθνών βυζαντινών αυτικρατόρων? Αμά είναι ρε μεγάλε, να βάλουμε στο ίδιο καζάνι όλους ανεξάρτητως εποχής, ιδεολογικών πεποιθήσεων. Ιουστιανός=Μ.Αλ'εξανδρος=Χαν=Ναπολέοντας=χίτλερ Ολοι τους σφάξαν για μια κοσμοκρατορία Αλλά είναι συμβατά μεταξύ τους? Και άμα είχες υπομονή να διαβάσεις λίγα post πιο πίσω , ίσως και να καταλάβαινες που αναφερόμουνα. |
Cottus
Μέλος 1ης Βαθμίδας
128 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 19:31:41
quote: ΤΩΡΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ?ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ Η ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ?ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΗΓΑΓΕ.ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ΣΛΑΒΟΣ Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΕΝΑ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΑΤΟΡΙΑ.
Φίλε μου , η γλώσσα από μόνη της δεν παίζει κανένα ρόλο. Η γλώσσα από μόνη της δεν προσδιορίζει ένα έθνος. Δηλαδή εσένα σήμερα δε 8α σε ενοχλούσε αν Αλβανία, Βουλγαρία Ρουμανία, και εδαφικά Τουρκια, ήταν ένα υπερκράτος η Αν.Μεσογειακή ένωση ,με Πρόεδρο έναν Αλβανό.(τυχαία επιλογή) Θα μιλάμε Ελληνικά. Ο Αλβανό αυτός Πρόεδρος 8α επιβάλει μια νέα θρησκεία, δια της βίας, γιατι έτσι νομίζει αυτός ότι είναι σωστό. Θα γκρεμίζει χριστιανικούς ναούς και χτίζει ναούς της νέας θρησκέίας. Το ελληνικό έθνος θα διωχθεί και 8α σφαχτεί, δι'οτι 8α προσπαθήσει να κρατήσει την θρησκεία του και τις παραδόσεις του.
Αλλά τι μας νοίαζει? Είναι συνέχεια του ελληνικού κράτους και πολιτισμού , επειδή 8α μιλάμε ελληνικά |
Smokin_7
Μέλος 1ης Βαθμίδας
73 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/07/2005, 20:58:41
quote: Αλλά πές μου, που μίλισα εγώ για αγαθοεργίες του "Αλέκου" και για σφαγές των αλλοεθνών βυζαντινών αυτικρατόρων?
Να μας πείς εσύ καλύτερα πού βλέπεις το τόσο ψηλό πολιτιστικό επίπεδο του "Αλέκου" ώστε να μήν επιτρέπεται οποιαδήποτε σύγκριση μαζί του. Βέβαια είναι συμβατά μεταξύ τους άν θέλεις να σου απαντήσω. Για να φτιάξεις μιά κοσμοκρατορία πρέπει να σφάξεις αλλά να σφάξεις χωρίς να ξεπεράσεις κάποια όρια. Και τα όρια αυτά καιο Αλέκος ακόμα τα ξεπέρασε. Τόσο το παράδειγμα της Θήβας όσο και της Τύρου τα λένε όλα. Απο κεί και πέρα μήν ενοχλείσαι με τέτοιου είδους συγκρίσεις. |
|
Το Θέμα καταλαμβάνει 10 Σελίδες: |
|
|
|
|
ESOTERICA.gr Forums !
|
© 2010-11 ESOTERICA.gr
|
|
|
|