ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΕ ΗΛΙΑΚΑ ΠΑΝΙΑ !


Όσο προχωράνε τα χρόνια γίνεται όλο και πιο φανερό το ενεργειακό πρόβλημα στον πλανήτη μας. Πότε θα τελειώσουν τα καύσιμα; Ποια άλλη πηγή ενέργειας θα μπορούσε να τα αντικαταστήσει;

Το πρόβλημα είναι πλέον φανερό και για τα διαστημικά ταξίδια, όπου απαιτούνται τεράστια ποσά καυσίμων, ενώ παράλληλα οι επιδιώξεις του ανθρώπου για όλο και πιο μακρινά ταξίδια - ακόμα και έξω απ' το ηλιακό μας σύστημα - οξύνουν κι άλλο το πρόβλημα.

Ίσως όμως η λύση να έχει ήδη δοθεί με την χρήση ηλιακών πανιών που στηριγμένα πάνω σε ηλιακά κατάρτια να προωθούν τα αστρόπλοια του μέλλοντος. Το σχεδιασμό αυτής της τεχνολογίας, προωθεί ο οργανισμός "Ithaca" που διευθύνει η χήρα του γνωστού αστρονόμου Carl Sagan. Σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς - κάποιους απ' τους οποίους είχε επίσης ιδρύσει ο Sagan - πορεύεται μέσα από αποτυχίες και επιτυχίες στην ολοκλήρωση του σχεδίου της.

Πώς όμως επιτυγχάνεται η προώθηση ενός διαστημικού οχήματος. Ο καθηγητής Louis Friedman που ηγείται ενός σχεδίου ανάπτυξης της τεχνολογίας αυτής διευκρινίζει ότι η κίνηση επιτυγχάνεται μέσω της πίεσης του φωτός, καθώς το ηλιακό φως πέφτει στην επιφάνεια του ιστίου και το φως ανακλάται δίνοντας ώθηση στο διαστημικό όχημα (λόγω της αρχής διατήρησης της ορμής)

Επίσης με την ηλιακή προώθηση, ενώ αρχικά η ταχύτητα του οχήματος είναι μικρή, θα μπορεί σταδιακά να αυξάνεται φτάνοντας - θεωρητικά - το 1/10 της ταχύτητας του φωτός (περίπου 102.000.000 km/h, ενώ τα Voyager 1 και 2 κινούνταν με 60.800 km/h). Έτσι π.χ. ένα ταξίδι πέρα απ' τον Πλούτωνα θα διαρκούσε μήνες αντί για χρόνια.

Το εκπληκτικό είναι ότι το διαστημικό όχημα που κατασκευάζεται για δοκιμαστική πτήση, το Cosmos 1, θα είναι ορατό ακόμα και την ημέρα από τη Γη και θα λάμπει όπως η Σελήνη στον ημερήσιο (!) ουρανό.

Τα δεδομένα αυτά έχουν κάνει την αμερικανική Διοίκηση Αεροναυτικής και Διαστήματος να χαρακτηρίσει το όλο σχέδιο "αξιοθαύμαστο και εμπνευσμένο". Παράλληλα η NASA έχει χρηματοδοτήσει με τη σειρά της το σχέδιο και προσπαθεί να βρει τρόπους ώστε να μειώσει το τεράστιο μέγεθος των ηλιακών πανιών που προβλέπεται προς το παρόν.

Οι δοκιμές του ηλιαοκύ διαστημικού οχήματος αναμένονται αυτό το φθινόπωρο, με βάση τη Ρωσία και οι σχεδιαστές του αναμένουν ανυπόμονα την επιτυχία του, η οποία θα αποτελέσει όπως δηλώνουν το πρώτο βήμα για την πραγματοποίηση ενός ονείρου του Sagan για έναν πιο ειρηνικό κόσμο και ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, παράλληλα ο Robert Zubrin της ερευνητικής εταιρείας Pioneer Astronautics, αναπτύσσει μια άλλη τεχνολογία μη-χημικής προώθησης που αποκαλείται "μαγνητικό πανί". Προς το παρόν τα σχέδιά του τοποθετούν τη δοκιμαστική του λειτουργία στο μακρινό μέλλον.

Αν μη τι άλλο, φαίνεται ότι το μέλον της Αεροναυπηγικής βρίσκεται στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

 

http://www.msnbc.com/news/812607.asp?cp1=1

 

Προσθέστε: Σχόλια - Παρατηρήσεις - Δικές σας απόψεις,

στην διεύθυνση arthra@esoterica.gr

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ