Κεντρική Σελίδα ESOTERICA.gr ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ (αρχική σελίδα)

Προηγούμενα Τεύχη
Τεύχος Νο 117
Τεύχος Νο 115
Τεύχος Νο 113
Τεύχος Νο 111
Τεύχος Νο 109
Τεύχος Νο 107

 


ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

Τα άρθρα του Περιοδικού από τις Ιστοσελίδες του Οργανισμού

ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Το εξώφυλλο του καινούργιου Τεύχους !Τεύχος Nο 119
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2006

- ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ
Το έτος που πέρασε το αποχαιρετίσαμε με νωπό ακόμα τον απόηχο από τις κραυγές πόνου των πληγέντων από τις μεγάλες φυσικές καταστροφές που έπληξαν το Πακιστάν, το Μεξικό και την Κεντρική Αμερική. 'Όπως δείχνουν μάλιστα τα τελευταία χρόνια, κάθε προηγούμενο έτος έχει να μας δώσει έναν τέτοιο δυστυχή απολογισμό. Θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και μέχρι πότε; Γιατί συμβαίνει, τι έχει αλλάξει σε σχέση με παλαιότερα;

Δεν είναι εύκολο να απαντηθούν αυτές οι ερωτήσεις. Το σίγουρο είναι ότι ζούμε σε μια δύσκολη εποχή, πολύ διαταραγμένη από φυσική και κλιματολογική άποψη. Ίσως πρόκειται για μια ακόμα ένδειξη ότι ο πλανήτης μας υποφέρει και αντιδρά όπως μπορεί στη βάναυση οικολογική καταστροφή που έχει υποστεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες από την αλόγιστη βιομηχανική εκμετάλλευση που έκαναν οι άνθρωποι.

Για τους αρχαίους σοφούς αλλά και για πολλούς κορυφαίους σύγχρονους επιστήμονες, ο πλανήτης Γη είναι ένας μεγάλος ζωντανός οργανισμός, ένα Μακρόβιο Ον, όπως τον έλεγε η Πλατωνική φιλοσοφία. Επομένως ζει, εξελίσσεται, μεγαλώνει, γερνάει και αρρωσταίνει, όπως κάθε ζωντανός οργανισμός. Και μπροστά στην αρρώστια, την οποία προκαλούν οι άνθρωποι με την οικολογική καταστροφή, η Γη αντιδρά. Το ίδιο κάνουμε και εμείς όταν αναπτύσσουμε πυρετό και αντισώματα μπροστά στην εισβολή εχθρικών μικροβίων.

Δράση και αντίδραση. Η ανθρωπότητα αποφάσισε τις τελευταίες δεκαετίες να εκμεταλλευτεί βάναυσα τους φυσικούς πόρους της Γης, χωρίς να υπολογίσει τις οικολογικές συνέπειες, και τώρα αρχίζουν να εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις της, με τις τεράστιες φυσικές καταστροφές και τις μεγάλες κλιματολογικές αλλαγές. Αυτό λέγεται ΚΑΡΜΑ στην πανάρχαια Ινδική Φιλοσοφία: δράση και αντίδραση, αιτία και αποτέλεσμα.

Αλλά ποιος ευθύνεται για όλα αυτά; Σίγουρα όχι η ίδια η Γη. Μάλλον εμείς οι άνθρωποι που την επηρεάσαμε, εδώ και πολλά χρόνια, μολύνοντας τα νερά της, βιάζοντας τα χωράφια της για υπέρμετρη παραγωγή καλλιεργειών με τεχνητά λιπάσματα, αποψιλώνοντας τα δάση της για να φτιάξουμε πολτό για χαρτί, που ύστερα πετιέται αλόγιστα… εμείς ευθυνόμαστε λοιπόν… και ας μη το έχουμε συνειδητοποιήσει.

Πριν μερικά χρόνια έγινε γνωστή η έκφραση "Φαινόμενο της πεταλούδας". Είχε σχέση με τις νέες επιστήμες του Χάους και των μη γραμμικών εξισώσεων, που μια τους εφαρμογή αφορά στην πρόβλεψη του καιρού. Συνοπτικά, έλεγε ότι το πέταγμα μιας πεταλούδας στην Κίνα θα μπορούσε να επηρεάσει τους ανέμους και τις βροχές στην Αμερική. Φαίνεται όντως κάπως υπερβολικό… αλλά οι αλόγιστες ενέργειες της ανθρωπότητας ενάντια στη Φύση είναι σίγουρα πολύ πιο ισχυρές από το πέταγμα μιας πεταλούδας.

Τα παράπονα της Γης, οι γεωλογικές και κλιματολογικές της αντιδράσεις στις οικολογικές καταστροφές που της έχουμε δημιουργήσει, δεν φαίνεται να κοπάζουν. Απεναντίας, κάθε χρόνο επιδεινώνονται περισσότερο. Ας ευχηθούμε μόνο να μην είναι ήδη πολύ αργά για να σταματήσει αυτή η αδυσώπητη οικολογική φθορά. Η φωνή της φιλοσοφίας που πρεσβεύει η Νέα Ακρόπολη υψώνεται, μαζί με τόσες άλλες σε όλο τον κόσμο, για να προσπαθήσει να αλλάξει την ανθρώπινη συνείδηση ώστε να μάθει να σέβεται τη Φύση και να συμμαχεί μ' αυτήν, για να προχωρήσουμε προς το όραμα ενός νέου και καλύτερου κόσμου για όλους.

Γ. Α. Πλάνας

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Η ΟΜΟΡΦΙΑ
Από το βιβλίο
Παιχνίδια στον καθρέφτη
φιλοσοφικά δοκίμια για την απατηλότητα του κόσμου

Delia Steinberg Guzmάn

Είναι η αρμονική αναπαράσταση, με την οποία η Μάγια σφραγίζει τις Μορφές της Φύσης. Για μια ακόμα φορά βρισκόμαστε μπροστά στο παρουσιαστικό που παίρνουν τα πράγματα, προκειμένου να τα συλλάβουμε με τις αισθήσεις μας. Και η όλη η παρουσία μάς οδηγεί στο ν' αναζητήσουμε την ουσία που υπάρχει πίσω από αυτήν.

--------------------------------

Μύθοι των αστερισμών
Αιγόκερως

Κώστας Φρατζικινάκης

Ο αστερισμός του Αιγόκερω, αν και είναι ένας από τους αμυδρότερους αστερισμούς, αποτελεί τον πιο αρχαίο αστερισμό που έχει επιζήσει μέχρι σήμερα με την ίδια μορφή. Η μορφή του ανάγεται στους πρώτους χρόνους της Ιστορίας.

----------------------------------

Kινηματογράφος
Το φαινόμενο της Πεταλούδας

Αγάπη Χατζημπαλάση

Παίζουν:
Άστον Κέτσερ
Άμι Σμάρτ

Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται από τη γνωστή θεώρηση της επιστήμης του Χάους, που αναφέρει ότι το χτύπημα των φτερών μιας πεταλούδας στη Βραζιλία μπορεί να προκαλέσει, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, μια μεγάλη καταιγίδα στην άλλη άκρη της Γης.
Aυτό σημαίνει ότι μια ασήμαντη αιτία μπορεί να προκαλέσει τεράστια αποτελέσματα.

--------------------------

Οι Μυστικοί Κώδικες της
Μυθολογίας

Ράσσιου Αθηνά

Ένας μύθος είναι μία αλληγορική διήγηση που αφορά πρόσωπα, καταστάσεις, πράξεις που συνέβησαν κάπου, κάποτε. Ο χώρος και ο χρόνος είναι αρκετά απροσδιόριστοι. Θυμίζουν τον τρόπο που όλα τα παραμύθια ξεκινάνε "μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν τόπο μακρινό…". Είναι διδακτικές διηγήσεις, που κρύβουν και εμπεριέχουν πολλά από τα μυστικά, νόμους, μυστήρια του Σύμπαντος, του ανθρώπου και της ψυχής.

--------------------------

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.

Alexander M. Warren

Φιλοσοφία (από τη λέξη φιλο-σοφία, αγάπη στη σοφία) είναι η αναζήτηση που κατανοεί τη βαθύτερη έννοια των πραγμάτων, όπως: τα μυστήρια της Φύσης και του Σύμπαντος, την ιστορία και τα ανθρώπινα κίνητρα που υπογραμμίζουν κάθε γεγονός του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Και, ίσως το πιο σημαντικό, τον εαυτό μας, την αληθινή μας ταυτότητα και δύναμη.

---------------------------

Οι πέτρες ΔΥΝΑΜΗΣ

Η γιαπωνέζικη Τέχνη του Σουισέκι.

του Καθ. Γεώργιου Α. Πλάνα, Ιδρυτή και Διευθυντή της Νέας Ακρόπολης στην Ελλάδα

Σ' αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τη γιαπωνέζικη τέχνη της ενατένισης των πετρών δύναμης, των λεγόμενων Σουισέκι στα γιαπωνέζικα. Μια τέχνη πανάρχαια και συμπληρωματική της τέχνης των Μπονσάι (δένδρα σε σμίκρυνση).

Πρόκειται για πέτρες σχετικά μικρού μεγέθους, σχηματισμένες με φυσικό τρόπο και χωρίς καμία ανθρώπινη τεχνητή επέμβαση, οι οποίες χαρακτηρίζονται για την ομορφιά τους, αλλά και για τη δύναμή τους να φέρνουν στο νου μας μια φυσική σκηνή ή ένα αντικείμενο στενά συνδεμένο με τη φύση, όπως για παράδειγμα, ένα βουνό, ένα νησί, έναν καταρράκτη ή κάποιο ζώο.

------------------
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΤΑΟ

Κοκολάκη Χρυσούλα

Το Τάο είναι μια έννοια που συναντάται στον κινέζικο πολιτισμό. Η πραγματική σημασία της λέξης είναι: δρόμος, πορεία και πολλές φορές μεταφράζεται ως: χαράσσω ένα δρόμο, οδηγώ, θέτω σε επικοινωνία ή παίρνει την έννοια του λέγειν και υπονοεί το λόγο που πληροφορεί ή διδάσκει. Ως μεταφυσικός όρος περιέχεται συνάμα στο θρησκευτικό, φιλοσοφικό αλλά και μεταφυσικό τμήμα αυτού του πανάρχαιου πολιτισμού. Αποτελεί μια αρκετά αφηρημένη έννοια που προκαλεί σε όσους τη συναντούν μεγάλη δυσκολία στην πλήρη και σαφή κατανόησή της και κυρίως αν αυτοί προέρχονται από έναν ορθολογιστικό και "τετράγωνο" πολιτισμό, όπως αυτός που κυριαρχεί στο σύγχρονο κόσμο.

----------------------

Οι νόμοι της
ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ

Πόπη Λουμπάκη

Η Ζωή και ο θάνατος είναι οι δυο όψεις-πόλοι του ίδιου νομίσματος, της ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ, όπως έλεγαν οι αρχαίοι σοφοί. Εμείς, σαν εραστές της σοφίας, αρκεί να δεχτούμε τις απόψεις τους για να συνειδητοποιήσουμε την ίδια την πορεία της εξέλιξης.

Τι είναι όμως ο θάνατος; Ακολουθεί κάτι μετά το τέλος της γήινης ζωής; Για ποιο λόγο γεννιόμαστε; Ποιοι είμαστε; Από πού ερχόμαστε και προς τα πού πηγαίνουμε;

Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα καλούνται η φιλοσοφία, οι θρησκείες στην ουσία τους, αλλά και η ίδια η επιστήμη της ψυχολογίας να δώσουν απάντηση.

---------------------

Επιστήμονες
και Εσωτερισμός

πηγή: www.esoterica.gr

ΙΣΑΑΚ ΝΕΥΤΩΝ: Ο ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΣ

ΚΕΠΛΕΡ, Ο ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

ΠΙΚΑΡΝΤΙ: Ο ΧΗΜΙΚΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΥΠΟΠΤΕΥΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΟ

ΟΥΙΛΙΑΜ ΚΡΟΥΚΣ: Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΤΗΣ

ΑΛΜΠΕΡΤ ΑΪΝΣΤΑΙΝ: ΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΝΕΥΜΑ

-------------------------

Η σελίδα της υγείας
Χρώματα & Υγεία

Χριστίνα Γιάγκα

Κάθε χρώμα μπορεί να λειτουργήσει διεγερτικά ή καταπραϋντικά για ένα σύστημα ή όργανο του ανθρώπινου οργανισμού. Η σωστή χρήση των χρωμάτων μπορεί να αποκαταστήσει τη διαταραγμένη ισορροπία των σωμάτων.

---------------------

Η σελίδα του Bodhidharma
ΚΩΔΙΚΑΣ BUSHIDO

Στάθης Σακκάς