Ή Βίβλος είναι μία συρραφή από τον βίο και την πολιτεία των θεών, ηρώων και προσωπικοτήτων του Ελληνικού κόσμου.
Η Βίβλος αναγνωρίζει μόνο έναν Θεό. Το ‘ηρωικό’ πρότυπό της είναι ασκητικού τύπου. Καμία λαμπρή προσωπικότητα του Ελληνικού κόσμου δεν έκανε διατριβή στην προβατοβοσκή.
Παράθεση
Ό Ιησούς διδάσκει καί δικάζεται όπως ό Σωκράτης
Ο Σωκράτης ήταν μέγας φιλόσοφος, γαλουχημένος με τα ιδανικά της Αθηναϊκής Πολιτείας όταν αυτή βρισκόταν στην ακμή της. Και φυσικά απολογείται με λογικά επιχειρήματα, ντροπιάζοντας όσους τον κατηγορούσαν μπροστά στους Δικαστές. Τι από τα προηγούμενα θυμίζει την γεμάτη άγνοια σιωπή του Ιησού μπροστά στον Πιλάτο;
Παράθεση
θεραπεύει καί ανασταίνει όπως ό Απολλώνιος ό Τυανέας
Οι ‘μαρτυρίες’ περί θεραπειών και αναστάσεων σώζονται από τους μαθητές του Ιησού. Εκτός του ότι αυτό είναι υπερβολικά βολικό, τα λόγια τους είναι γεμάτα αντιφάσεις, ενώ τα συμβάντα που περιγράφουν θυμίζουν κάποιες άλλες μαρτυρίες - αυτήν την φορά από Νεοπλατωνικούς φιλόσοφους, όπως ο Πορφύριος- περί Αιγύπτιων μάγων, λέξη καταραμένη για τους χριστιανούς.
Παράθεση
σταυρώνεται όπως ό Προμηθέας
Ο Προμηθέας δεν σταυρώθηκε, αλυσοδέθηκε επάνω σε βράχο. Επιπλέον, δεν υπέκυψε ποτέ στον θάνατο, όντας αθάνατος Τιτάνας, αλλά απελευθερώθηκε από τα δεσμά του με την βοήθεια του Ηρακλή.
Παράθεση
περπατά πάνω στό νερό όπως ό Αργοναύτης Εύφημος
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ ενός παραλογισμού, που έχει την απαίτηση να γίνει αποδεκτός από λογικά σκεπτόμενους ανθρώπους και μιας μυθολογικής αφήγησης, που επιδέχεται αλληγορική ερμηνεία (τα οποία δεν θα πρέπει να συγχέονται) Χαριτολογώντας, θα λέγαμε πως είναι η διαφορά μεταξύ πλυμένου και πραγματικά καθαρού.
Παράθεση
κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο όπως ό Ηρακλής
Εδώ ισχύει το παραπάνω σχόλιο περί σύγχυσης αλληγορικών αφηγήσεων και επιβεβλημένου, στις συνειδήσεις των μαζών, ψεύδους. Επιπλέον, ο Ηρακλής δεν κατήλθε στον κάτω κόσμο με τα ίδια κίνητρα με αυτά που, υποτίθεται, πως είχε ο Ιησούς, αλλά για να επιτελέσει έναν ακόμη άθλο, στα πλαίσια του αγώνα της εσωτερικής του τελείωσης και όχι για να καταργήσει τον Θάνατο, διαπράτοντας ύβρη ενάντια στην φυσική τάξη των πραγμάτων. Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Ποιους άθλους, ανάλογης εμβέλειας, επιτέλεσε ο Ιησούς και με ποια παρόμοια κίνητρα, ώστε να του αξίζει ένας τέτοιος παραλληλισμός;
Παράθεση
θρηνείται όπως ό Υάκινθος
Ο Υάκινθος υπήρξε σύντροφος του Απόλλωνος (όχι με τον τρόπο που οι χριστιανοί αρέσκονται να παρερμηνεύουν μύθους που αναφέρονται σε ασώματες δυνάμεις). Έπειτα, δεν θυμάμαι ο μύθος να αναφέρει πως ο Υάκινθος βρήκε τον θάνατο με τον ίδιο τρόπο, όπως λέγεται για τον Ιησού η ότι αναστήθηκε η ότι τον θρηνούσαν με τον ίδιο τρόπο.
Παράθεση
φορά τον χιτώνα του Απόλλωνος
Ο μαντικός χιτώνας του Απόλλωνος, το σύμβολο της αποκάλυψης του Ολύμπιου φωτός, της γνωστοποίησης της ίδιας της θέλησης του Διός στο ανθρώπινο γένος, τυλίγει τώρα το σώμα ενός εβραίου ραβίνου, που έζησε ως παράνομος και πέθανε ως εγκληματίας. Έξοχα!
Παράθεση
καί κατά την ταφή του τυλίγεται στην σινδόνη του Πατρόκλου
Υποθέτω ότι μια τέτοια ταφή θα του άξιζε εάν είχε πολεμήσει για την πατρίδα του με περισσή γενναιότητα, αυταπάρνηση και ηρωισμό και δεν έτρεχε να κρυφτεί όταν οι διώκτες του τον αναζητούσαν, αλλά ο ίδιος ο τρόπος ζωής του και η αναφερόμενη δράση του μάλλον σε απλό νεκροσέντονο παραπέμπουν.
Παράθεση
Ό Ιησούς γίνεται ή «άμπελος» όπως ό Διόνυσος
Άρα, αναγκαστικά θα πρέπει να δεχτούμε πως είναι από τους πρώτους ανάμεσα στους οργιοβακχευτές, συγχορευτής του Πανός και των Νυμφών, χορηγός της εκστατικής μέθης που πηγάζει από τον Διονυσιακό οίνο και φυσικά ένθερμος υποστηρικτής της μετενσάρκωσης. Όλα αυτά όμως είναι καταδικαστέα από τους λάτρεις του και από τον ίδιο. Ας μην προσπαθούμε να του τα ‘φορτώσουμε’ λοιπόν. Θα ήταν άδικο και για τις δυο πλευρές και υποτιμητικό για την ανθρώπινη νοημοσύνη.
Παράθεση
ό «καλός ποιμήν», όπως ό Έρμης
Αυτός ο παραλληλισμός ξεπερνάει κάθε προηγούμενο. Τι σχέση μπορεί να έχει η αλληγορική ‘κλοπή’ και το άρρητο του θεϊκού νου, με την υποταγή στο θέλημα ενός εξωκοσμικού τυράννου, με το συστηματικό μάντρωμα των πιστών και την υποδούλωση των ανθρώπινων συνειδήσεων;
Παράθεση
ό «ερχόμενος» όπως ό Ήφαιστος καί θα επιστρέψει κατά την Δευτέρα Παρουσία όπως ό Οδυσσέας
Σε ποιόν Όλυμπο κατευθύνεται ο Ιησούς και δεν το γνωρίζουμε; Μήπως σ’ αυτόν που μισεί σφόρδα; Αυτό όμως θα ήταν παράλογο! Μήπως ο Οδυσσέας, βάση πάντα κάποιας προφητείας, πέθανε και μετά αναστήθηκε, με σκοπό να λυτρώσει τους κατοίκους της Ιθάκης από τις αμαρτίες τους; Μήπως τον θεωρούσαν υιό θεού; Αλλά τι λέω, το μέγεθος της ασυναρτησίας που εμπεριέχονται σε τέτοιους παραλληλισμούς είναι εμφανές για κάθε λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο.
Παράθεση
Ο Ιεχωβάς μοιάζει καταπληκτικά με τόν Ποσειδώνα
Ο Ποσειδώνας σέβεται την θάλασσα δεν την θεωρεί παιχνίδι του, έχει αδέλφια και σύζυγο και ζει ευτυχισμένος απολαμβάνοντας την συντροφιά ενός πλήθους Θεών και Θεαινών.
Παράθεση
ο Δαυίδ παίζει την λύρα του όπως ο Ορφέας
Υμνώντας Θεούς και Ήρωες όπως ο Ορφέας κτλ κτλ.
Παράθεση
ο Σαούλ φιλοξενείται όπως ό Τηλέμαχος
Εδώ γίνεται αναφορά στην λαμπρότητα της φιλοξενίας; Διότι, πολύ φοβάμαι πως από μόνη της αυτή δεν μας λέει απολύτως τίποτα. Πολλά όμως μπορούν να μας πουν οι διαφορές στον χαρακτήρα αυτών των δύο, όπως, για παράδειγμα το ότι ο Τηλέμαχος δεν ήταν ένας κακόμοιρος, χαιρέκακος, Εβραίος προσηλυτιστής, που του άρεσε να προσαρμόζεται με όλες τις καταστάσεις αρκεί να πετύχει τον σκοπό του, οι δε επιφανείς άνδρες που τον φιλοξένησαν δεν ήταν ένα σύνολο από ημιμαθείς και φιλοπερίεργους πλούσιους, αλλά κάτι πραγματικά ανώτερο.
Παράθεση
ό Σαμψών χάνει την δύναμη του όταν μία γυναίκα του κόβει τα μαλλιά όπως ό Πτερέλαος
Ας εκφράσουμε την συμπάθειά μας λοιπόν για τους δύο άνδρες που έπεσαν θύματα μιας πανούργας γυναίκας!
Παράθεση
Ο Κάιν σκοτώνει τον αδελφό του όπως ο Κιθαιρών
Μήπως μεταμορφώθηκε από τους Θεούς σε βουνό, τον Κάινον όρος, για παράδειγμα; Βέβαια, σ’ αυτήν την περίπτωση, θα περιμέναμε και το Αβέλειον όρος παραδίπλα. Τον δε πατέρα του τον άφησε άθικτο; Ρωτάω, διότι τέτοια ομοιότητα πια ανάμεσα στις δύο αφηγήσεις είναι δύσκολο να την αντέξει κανείς και να μην πειστεί!
Παράθεση
ό Παράδεισος είναι ό Κήπος των Εσπερίδων
Μα τον ιουδαϊκό παράδεισο διάλεξαν ο Ζευς και η Ήρα για να φυλάξουν το γαμήλιο δώρο τους και έβαλαν και τον Satan, με κωδικό όνομα Λάδων, να φυλάει το ιερό δέντρο; Οι δε Αδάμ και Εύα έφαγαν μήλα χρυσά και δεν έσπασαν τα δόντια τους; Μήπως τελικά ήταν ο Ηρακλής που τους πλάκωσε με το ρόπαλο και τους πέταξε κάτω στην γη για το αμάρτημα που διέπραξαν; Και ποιος τους κατέδωσε στον Ηρακλή, ο Δίας η οι αγγελουδίτσες Εσπερίδες που γύριζαν ανέμελες στον κήπο, του οποίου το πραγματικό όνομα (Εδέμ) αγνοούσαν όλοι;