ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 
 Όλα τα Forums
 ΝΕΑ - Μέσα από το Διεθνές Internet
 Διαρρήκτες του εγκεφάλου - Νευρομάρκετινγκ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
 
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/11/2004, 14:01:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Διαφήμιση: Τώρα θέλει να δει τι γίνεται στο μυαλό μας !

Σε όλες τις προηγμένες χώρες, στα πανεπιστήμια, στα εργαστήρια και στα νοσοκομεία, ερευνητές και παραγωγοί διαφημίσεων διεισδύουν στο μυαλό των επίδοξων καταναλωτών. Αναζητούν μια βιολογική απόδειξη των προτιμήσεών μας. Άραγε γιατί κάποιος προτιμά Pepsi Cola και ο άλλος Coca Cola; Γιατί κάποιος αγοράζει και ένα ρυμουλκό ενώ σκόπευε να αγοράσει μόνο το αυτοκίνητο ή αδιαφορεί εντελώς για ένα διαφημιστικό σποτ;

Αυτή η προσπάθεια αποκαλείται Νευρομάρκετινγκ (Neuromarketing) και ο σκοπός της είναι να μαντέψει τι πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές. Οι σκεπτικιστές υποστηρίζουν ότι όλη αυτή η προσπάθεια είναι μια υπερβολή και οι ενάντιοι θεωρούν ότι το Νευρομάρκετινγκ μπορεί να οδηγήσει σε ένα Οργουελιανό σχέδιο που θα βλάψει την κοινωνία και θα περιορίσει την ελεύθερη βούληση.

Η τεχνολογία που ονομάζεται functional magnetic resonance imaging (fMRI) έχει ήδη βοηθήσει τους γιατρούς να βλέπουν μέσα στον εγκέφαλο σε πραγματικό χρόνο και να κατανοούν την φύση ασθενειών που δεν θα ήταν ίσως δυνατό να γίνει με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Αυτήν την τεχνολογία χρησιμοποιούν και οι νευρολόγοι που προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν το φυσιολογικό υπόβαθρο της συμπεριφοράς, της εξάρτησης και της συνείδησης.

Η εταιρία BrightHouse, μια ετιαιρία που εδρεύει στην Ατλάντα, και η οποία έχει μεγάλους πελάτες όπως είναι η Coca Cola, έχει διεξάγει μια τέτοια έρευνα, της οποίας τα αποτελέσματα παραμένουν αδημοσίευτα. Η εταιρία υποστηρίζει ότι έχει ήδη έναν μεγάλο πελάτη της που τον ενδιαφέρει το αποτέλεσμα μιας τέτοιας έρευνας, έτσι ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα στην διαφημιστική του πολιτική, αλλά η BrightHouse αποφεύγει να προσδιορίσει ποιος είναι αυτός ο πελάτης.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι αυτές οι τεχνολογίες βοηθούν ήδη τους γιατρούς να διαπιστώσουν γιατί κάποιες ουσίες όπως η κοκαίνη ή η σοκολάτα μπορούν να γίνουν εθιστικές, αλλά όχι τα... μπρόκολα ή τα λαχανάκια Βρυξελλών (εκτός αυτού το τελευταίο ζευγάρι τροφών δεν διεγείρει και πολύ τα κέντρα ανταμοιβής στον εγκέφαλο !)

Η ψυχολόγος του Harvard, Susan Linn ανησυχεί ότι το νευρομάρκετινγκ μπορεί να κάνει την διαφήμιση πολύ αποτελεσματική. Αντί να δημιουργούνται διαφημίσεις που μπορεί να αποδειχτούν αργότερα επιτυχημένες ή όχι οι "νευρομαρκετίστες" θα χρησιμοποιούν την έρευνα του εγκεφάλου για να πατάνε απευθείας το "κουμπί αγοράς", στον εγκέφαλο των καταναλωτών.

Από τη πλευρά της η BrightHouse υποστηρίζει ότι η εργασία της είναι ηθική:

"Δεν είμαστε ικανοί, ούτε και επιθυμούμε, να διαβάσουμε τις ιδιωτικές σκέψεις των ανθρώπων ή να χρησιμοποιήσουμε τις έρευνες μας για να παρακινήσουμε σε μια αθέλητη συμπεριφορά. Βασιζόμαστε στο να κάνουμε έρευνες με μια επιστημονική μέθοδο, προσβάσιμες στο κοινό, για να εξεταστούν οι υποθέσεις που αφορούν την ανθρώπινη συμπεριφορά σε σχέση με το εμπορικό περιβάλλον."

Εσείς ποιον πιστεύετε;

Πηγή: http://www.rednova.com/news/display/?id=103658


"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"
αλλά και...
Tria capita exsculpa sunt,unum intra alterum et alterum supra alterum

Ydroxoos25
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
309 Μηνύματα
Απεστάλη: 21/11/2004, 12:56:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Ydroxoos25  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Σίγουρα φίλε thoth κάθε επιστημονική ανακάλυψη ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί είτε για καλό σκοπό είτε για κακό, συνήθως όμως και για τα δύο. Δε νομίζω όμως να μπορούσε ένα και μόνο διαφημιστικό σποτ να κάνει μαζικά τον κόσμο να αγοράζει χωρίς λόγο κάτι. Ωστόσο θα μπορούσε να αυξήσει την επιθυμία μας λίγο περισσότερο.

Βασικά πιστεύω ότι ο πρώτος σκοπός της διαφήμισης γενικά είναι να διακρίνουν οι καταναλωτές ένα προϊόν από τα ανταγωνιστικά του. Δεύτερος σκοπός να προσελκύσουν τους καταναλωτές που είναι έτοιμοι να αγοράσουν "εκείνη τη στιγμή" πράγμα που είναι αδύνατο να ξέρει ένας πωλητής ας πούμε που χτυπάει τηλέφωνα στην τύχη. Τρίτος σκοπός να θυμίζουν κάθε λίγο στον καταναλωτή ότι υπάρχει το προϊόν αυτό, ιδίως για προϊόντα που χρησιμοποιούμε συχνά π.χ. coca-cola, γιαούρτια. Τέταρτος σκοπός να μπερδεύουν τον καταναλωτή με προσφορές και αλλαγές τιμών συνεχώς ώστε να μην ξέρει ποιά εταιρεία είναι φθηνότερη ή καλύτερη και να παύει να ψάχνει. π.χ. εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Οι διαφημίσεις έχουν αξία επειδή εμείς έχουμε άγνοια. Αυτό βέβαια ισχύει γενικά. Αν ξέραμε να επισκευάζουμε τα υδραυλικά μας δε θα υπήρχαν υδραυλικοί και αν γνωρίζαμε ποιό είναι το κόστος παραγωγής ενός προϊόντος σίγουρα οι τιμές θα ήταν χαμηλότερες.

Για παράδειγμα το "free internet" που διαφημίζει η Tellas έχει χρέωση αστικής μονάδας 1,7 € την ώρα ενώ το αντίστοιχο κόστος κλήσης στο internet (ΕΠΑΚ) του ΟΤΕ είναι 0,42 € την ώρα. Πολύς κόσμος πίστεψε ότι είναι τσάμπα και σταμάτησε τη σύνδεσή του (για να μην πληρώνει στον ΟΤΕ) μέχρι που ήρθε ο λογαριασμός...

Τέτοιου τύπου διαφημίσεις πιστεύω ότι πρέπει να κόβονται και να πληρώνουν πρόστιμα οι εταιρείες, γιατί ο κόσμος δεν ξέρει τις λεπτομέρειες κάθε προϊόντος και την πατάει.


"Ο άνθρωπος πολλές φορές σκοντάφτει πάνω στην Αλήθεια ...αλλά σηκώνεται και συνεχίζει το δρόμο του"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Tageorge
Νέο Μέλος

Germany
2 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/12/2004, 01:31:58  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Tageorge  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
THA SYMFWNHSW ME TON YDROXOO!KAPOTE EIXA DIABASEI OTI TA SUPER MARKET EFARMOZOUN MIA METHODO KATA TOU KLEPSIMATOS.MAZI ME TH MOYSIKH POU AKOUME OTAN KANOUME TA PSWNIA MAS,SE POLY SIGANH ENTASH POU DE MPOREI NA TH DIAKRINEI TO ANTHRWPINO AYTI,METADIDETAI KAI ENA MHNYMA KATA TOU KLEPSIMATOS.OI EREYNES EIXAN PAROUSIASEI APOTELESMATA THETIKA.AN AYTO ISXYEI TOTE DEN AMFIBALW OTI H KATHE ETAIRIA PARASKEYHS PROIONTWN METADIDEI TO DIKO THS MHNYMA GIA TO DIKO THS PROION.KALYTERA LOIPON NA EXOUME APO PRIN GRAMMENA TA PRAGMATA POU THELOUME GIATI ARXIZOUME NA GINOMASTE AYTO POU KOROIDEYOUME.YPERKATANALWTIKA AMERIKANAKIA POU TOUS AFAIREITAI H BOULHSH APO TH STIGMH POU GENNIOUNTAI.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Moonlust
Νέο Μέλος


10 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2004, 22:24:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Moonlust  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Λυπάμαι που σας απογοητεύω αλλά αυτό γίνεται επί δεκαετίες. Και με απόλυτη επιτυχία. Πώς εξηγείτε εσείς τον υπερκαταναλωτισμό; Δεν είναι η λογική του σουπερμάρκετ. Όχι, δεν είναι καν λογική. Είναι τα νυστέρια τους μέσα στον εγκέφαλό μας. Νυστέρια, αόρατα και επικίνδυνα. Και αυτά που λέω δεν τα λέω ελαφρά τη καρδία, δεν εξαπολύω Κασσάνδρες. Απλά, είναι η αλήθεια, που κανείς δεν θέλει να δει.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

   
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.078125
Maintained by Digital Alchemy