ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ - ΕΙΚΟΝΩΝ & ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 2
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 18:52:49  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητοι φιλοι,θεωρω αναγκαιο αν οχι επιβεβλημενο, σ΄αυτη την σελιδα να προσπαθησουμε να συγκεντρωσουμε επιγραφες εικονες και κτηρια αρχαιων πολιτισμων ανα τον κοσμο,με σκοπο την ευκολη προσβαση ολων των φιλων του forym, δεδομενου οτι ολοι μας αφιερωνουμε πολλες ωρες καθημερινα στην αναζητηση καποιων στοιχειων που μας ενδιαφερουν στο διαδυκτιο.

Ελπιζω να ανταποκριθητε !
Ας τοποθετουμε την εικονα και λιγα σχολια απο κατω,π.χ.

Αρχαία ηπειρωτική ( χαονική ) πόλη 20 χλμ. νοτίως των «Αγίων Σαράντα», την οποία ο Βιργίλιος παρουσιάζει να έχει κτισθεί από τον ήρωα του Τρωικού πολέμου Έλενο.
Η περιοχή φαίνεται να κατοικείται κανονικά από τους μεσολιθικούς χρόνους, ενώ τον 8ο αιώνα η πόλη εποικίσθηκε από Κερκυραίους και Κορινθίους που κατά τον 5ο αιώνα της έδωσαν καθαρά Ελληνικό χαρακτήρα. Ήταν μέλος του Ηπειρωτικού Κοινού και είχε πολίτευμα Δημοκρατικό

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 18:57:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ναός Θεού Αρείου Διός
Περίπου 11 χλμ δυτικά της πόλεως των Ιωαννίνων, κοντά στο Ροδοτόπι και στους πρόποδες του λόφου Γαρδικίου, υπάρχουν τα υπολείμματα του Ναού του Θεού Αρείου Διός που ήταν το επίσημο Ιερό της φυλής των Μολοσσών. Ήταν περίπτερος Ιωνικός Ναός του 4ο αιώνος, με πρόναο και σηκό, καταστράφηκε όμως το έτος 167 από τον Αιμίλιο Παύλο και οικοδομήθηκε πάλι στους αυτοκρατορικούς Ρωμαϊκούς χρόνους.
Μετά την επικράτηση των χριστιανών ο Ναός καταστράφηκε και ο χώρος μολύνθηκε μετατραπείς σε νεκροταφείο.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:03:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)


Δωδώνη, Μαντείο Δωδώνης
Η Αρχαία Δωδώνη βρίσκεται 22 χλμ. νοτίως των Ιωαννίνων, στη στενή κοιλάδα ανάμεσα στον Τόμαρο και τη Μανολιάσα. Σύμφωνα με την παράδοση η Δωδώνη κατοικείτο από τους Σελλούς πριν από τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνος και από την φυλή τους ήσαν οι πρώτοι ιεροφάντες του Θεού Διός.
Το όνομα Δωδώνη πιθανόν προήλθε από την ομώνυμη ωκεανίδα Νύμφη ή από τον Δώδωνο ποταμό. Η πόλη είναι γνωστή και από το πασίγνωστο και αρχαιότερο Μαντείο της, όπου στον χώρο αυτό από τον 30ο αιώνα λατρευόταν η Θεά Γη στην οποία θυσιαζόταν ο ιερός ταύρος που γονιμοποιούσε την γη. Από 20ο με 19ο αιώνα, οι Σελλοί της Ελλοπίας καθιέρωσαν τη συλλατρεία του Θεού Διός Δωδωναίου και της Θεάς Διώνης.
Στο χώρο λατρευόταν ο Ζεύς ο Πελασγικός, Δωδωναίος και Νάϊος καθώς και η σύζυγός του Διώνη ( ηπειρωτική σύλληψη του «θηλυκού» Διός που σχηματοποιεί μαζί του «Ιερό Ζεύγος», στην οποία, ως θεομητέρα, προσετέθη αργότερα και τη Θεά Αφροδίτη ως «Κόρη» ). Οι ιερείς του Μαντείου στην αρχή ήσαν μόνον άνδρες, αλλά αργότερα προσελήφθησαν και τρεις ηλικιωμένες γυναίκες οι «Πελειάδες» που τραγουδούσαν τον περίφημο ύμνο «ΖΕΥΣ ΗΝ, ΖΕΥΣ ΕΣΤΙ, ΖΕΥΣ ΕΣΕΤΑΙ. Ω, ΜΕΓΑΛΕ ΖΕΥ !» ( Ο Ζεύς ήταν, ο Ζεύς είναι, ο Ζεύς θα είναι. Ω, Μεγάλε Δία ! ). «ΚΑΤ’ΑΡΧΑΣ ΜΕΝ ΟΥΝ ΑΝΔΡΕΣ ΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΝΤΕΣ. ΥΣΤΕΡΟΝ Δ’ ΑΠΕΔΕΙΧΘΗΣΑΝ ΤΡΕΙΣ ΓΡΑΙΑΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ ΣΥΝΝΑΟΣ ΤΩΙ ΔΙΙ ΠΡΟΣΑΠΕΔΕΙΧΘΗ ΚΑΙ Η ΔΙΩΝΗ» ( Στράβων, 329 ). Χαρακτηριστικό των ιερέων ήταν ότι περπατούσαν ξυπόλυτοι και κοιμόντουσαν κατά γης ώστε να είναι σε συνεχή και άμεση επαφή με τη Γή και τον Πατέρα των Θεών και ανθρώπων και να είναι σε θέση να ερμηνεύουν τα θεϊκά σημάδια. Οι χρησμοί του Μαντείου δίδονταν μετά την ακρόαση του θροϊσματος της Ιεράς Φηγού ( Δρυός ), του κελαρύσματος του νερού της ιεράς Ναϊου Πηγής, του κελαηδήματος των περιστεριών που διέμεναν επάνω στην Φηγό ( Πέλειες ή Πελειάδες ), καθώς και του ήχου των λεβήτων που ήσαν επάνω σε τρίποδες γύρω από το ιερό δένδρο και αργότερα από τον ήχο του Δωδωναίου Χαλκείου ( μεγάλος λέβητας ) που ήταν αναρτημένος επάνω σε αυτό. Επί πολλούς αιώνες, το Ιερό ήταν υπαίθριο και οι ιεροπραξίες καθώς και οι μαντείες τελούντο γύρω από τον χώρο της Ιεράς Φηγού. Τα πρώτα αφιερώματα από τη νότιο Ελλάδα εμφανίζονται στα τέλη του 8ου αιώνος. Τον 5ο αιώνα κατασκευάσθηκε η Ιερά Οικία κι ο πρώτος Ναός των Θεών, που αργότερα έγινε μεγαλύτερος, καθώς προσετέθησαν στοές, οικήματα και περίβολος. Επίσης, τον 3ο αιώνα ιδρύθηκε ένα μεγάλο Θέατρο 18.000 θέσεων, όπου κάθε τέσσερα χρόνια τελούντο τα «Νάϊα» προς τιμήν του Θεού Ναϊου ή Τμαρίου ( από το εγγύς όρος Τόμαρο ) Διός. Ανεγέρθησαν επίσης το Βουλευτήριο της Ηπειρώτικης Συμμαχίας, το Πρυτανείο, καθώς και Ναοί των Θεών Θέμιδος, Ηρακλέους και Αφροδίτης.
Σύμφωνα με τον μύθο, από την Ιερά Φηγό του Μαντείου της Δωδώνης πήρε η Θεά Αθηνά το κομμάτι ξύλου που έβαλε στην πλώρη της Αργούς και είχε την ικανότητα να προφητεύει το μέλλον. Επίσης, στο Μαντείο της Δωδώνης είχε έλθει ο Οδυσσεύς για να πάρει χρησμό σχετικά με την επιστροφή του στην Ιθάκη καθώς κι ο ήρως Αινείας από την Τροία, όταν, μετά την καταστροφή της, έλαβε χρησμό για το μέρος που θα έκτιζε τη νέα του πόλη (Ρώμη). Στο Μαντείο της Δωδώνης απευθύντονταν κυρίως οι Ηπειρώτες, οι Μακεδόνες, οι Ακαρνάνες και οι Αιτωλοί, καθώς και κάποιοι από τους υπόλοιπους μη Δωριείς Έλληνες που θεωρούσαν ότι το Δελφικό Μαντείο μεροληπτούσε υπέρ των Δωριέων ( αν και ο Κικέρων διασώζει ότι και οι Σπαρτιάτες ακόμη σε θέματα μεγάλης σπουδαιότητος απευθύνονταν στο Μαντείο της Δωδώνης, βλ. «De Divinatione» i, 43 ).
Η πρώτη επίσημη λήψη δωδωναίων χρησμών από τους Αθηναίους θεωρείται αρχαιότατη ( επί βασιλείας Αφείδαντος ).
Το 219, όταν εισέβαλαν στη Δωδώνη οι Αιτωλοί υπό τον στρατηγό Δορύμαχο, κατέστρεψαν το Ναό και τα άλλα κτίρια αλλά δεν πείραξαν το Μαντείο. Το Ναό ανοικοδόμησε τον επόμενο χρόνο ο Μακεδών βασιλεύς Φίλιππος ο Ε'. Νέα καταστροφή εγνώρισε το Ιερό το έτος 167, από τον εισβολέα Ρωμαίο Αιμίλιο Παύλο, ανοικοδομήθηκε ωστόσο πάλι το έτος 31 από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο.
Το Μαντείο εξακολούθησε να ακμάζει και να εμπνέει τον σεβασμό έως την ύστερη αρχαιότητα. Το έτος 120 μ.χ.χ., ο αυτοκράτωρ Αδριανός το επισκέφθηκε το Μαντείο ως προσκυνητής, το δε έτος 362 μ.χ.χ., ο Ιουλιανός είχε ζητήσει την συμβουλή του πριν την εκστρατεία κατά των Πάρθων.
Μετά την επικράτηση των χριστιανών, τα οικήματα του Μαντείου, τα αγάλματα και ό,τι υπήρχε στην ευρύτερη περιοχή, κατεστράφησαν εκ θεμελίων. Οι μάντεις και οι λοιποί ιερείς του Θεού Διός είχαν ήδη εκδιωχθεί βιαίως από τον χριστιανό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο, ο οποίος είχε βεβηλώσει τον χώρο με εμφύτευση χριστιανικής εκκλησίας και απαγωγή του λατρευτικού αγάλματος του Θεού Διός και μεταφορά του ως τρόπαιο στη Γερουσία της Νέας Ρώμης. Το έτος 391 μ.χ.χ., επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου, κόπηκε από τη ρίζα η πανάρχαια Ιερά Φηγός και εκτίσθησαν στο χώρο του Ιερού δύο χριστιανικές βασιλικές. Μετά από συνεχόμενους βανδαλισμούς και διώξεις των εκεί Εθνικών, έπαψε να λειτουργεί το Ιερό και ερήμωσε η πόλη της Δωδώνης.
Το Ιερό έμεινε σκεπασμένο από τα χώματα και τη λησμονιά έως τον 19ο αιώνα. Οι πρώτες ανασκαφές από τον Κ. Καραπάνο ( 1875 ), επιβεβαίωσαν τη θέση του Ιερού και απέδωσαν πολυάριθμα ευρήματα. Ακολούθησαν ανασκαφές από την Αρχαιολογική Εταιρεία την περίοδο 1913 - 1921 ( υπό τη διεύθυνση του Γ. Σωτηριάδη ), 1929 - 32 και 1952 - 1959 ( Δ. Ευαγγελίδης ), κ.ά.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:09:08  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Χερσόνησος
Η περιοχή της Χερσονήσου, η οποία είχε και το όνομα Μεγαρικά ( σημερινή Σεβαστούπολη ), αποικήθηκε τον 6ο αιώνα από Ίωνες και αργότερα κατά τον 4ο αιώνα από Δωριείς. Σύμφωνα με την παράδοση η αποίκηση έγινε μετά από υπόδειξη του Μαντείου των Δελφών.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:12:59  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Άβδηρα
Σύμφωνα με την παράδοση, ιδρυτής των Αβδήρων ήταν ο Ηρακλής, που ίδρυσε την πόλη προς τιμή του φίλου του Αβδήρου υιού του Θεού Ερμού, όταν αυτός βοηθώντας τον Ηρακλή στον όγδοο άθλο του κατασπαράχθηκε από τα άγρια άλογα του βασιλέως των Βιστώνων Θρακών, Διομήδους. Οι πρώτοι άποικοι ήσαν οι Κλαζομένιοι ( 655 ) με αρχηγό τον Τιμήσιο ή Τιμέσιο, και μετά την καταστροφή της πρώτης αποικίας γύρω στο 600 από τους Θράκες, το 545 ή 543, ακολούθησε η εγκατάσταση Τηίων αποίκων που είχαν εγκαταλείψει την Τέω για να αποφύγουν τον περσικό ζυγό. Οι Τήϊοι άποικοι αντιμετώπισαν επίσης τις επιθέσεις των Θρακών, πλην όμως επιτυχώς και επεξέτειναν τις κτήσεις τους προς το εσωτερικό, φτάνοντας ως τη Βιστωνίδα, τη σημερινή Ξάνθη, και το Νέστο. Τα Άβδηρα εγνώρισαν ιδιαίτερη ακμή τον 5ο αιώνα, τόσο εμπορική όσο και πολιτισμική (ασημένια τετράδραχμά τους βρέθηκαν μέχρι την Αίγυπτο και τη Μεσοποταμία), είχε δε ως έμβλημα των νομισμάτων τους τον Γρύπα και τον πολιούχο τους Θεό Απόλλωνα (τα ασημένια νομίσματα κόβονταν δίχως διακοπή από το 540 έως το 345). Το πολίτευμά τους ήταν δημοκρατικό, με το Δήμο και τη Βουλή να έχουν την ανώτατη εξουσία.
Γνωστές προσωπικότητες της πολυάνθρωπης αυτής πόλεως ήσαν ο φιλόσοφος Δημόκριτος και ο μαθητής του Ανάξαρχος, ο σοφιστής Πρωταγόρας, ο μελικός ποιητής Ανακρέων, ο μαθηματικός Βίων, που ήταν ο πρώτος που διετύπωσε τη θεωρία ότι υπάρχουν μέρη της γης με έξι μήνες ημέρα και έξι μήνες νύχτα, ο ιστορικός Διοκλείδης, ο φιλόσοφος Λεύκιππος, ο φιλόσοφος Ασκάνιος, ο γραμματικός Εκαταίος και ο ποιητής Νικαίνετος. Τα Άβδηρα, για αγνώστους λόγους, ήσαν περιβόητα για την μωρία των κατοίκων τους (Αβδηριτισμός).Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:15:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Μεσημβρία ή Ζώνη
Αποικία της Σαμοθράκης του 7ου αιώνος, η οποία απήλαυσε βίο 13 αιώνων (έως και τον 6ο αιώνα μ.χ.χ.). Αναφέρεται και από τον Ηρόδοτο ως ο δυτικότερος οικισμός της Σαμοθρακικής Περαίας. Όταν ανακαλύφθηκε, ταυτίστηκε αρχικά με την αρχαία πόλη της Μεσημβρίας αλλά με τις ανακαλύψεις των τελευταίων χρόνων (μεγάλος αριθμός χάλκινων νομισμάτων που φέρουν τον Θεό Απόλλωνα και διάφορα σύμβολά του, καθώς και η ανακάλυψη του Ναού του) εξακριβώθηκε πλήρως το ότι όντως πρόκειται για την αρχαία πόλη Ζώνη, της οποίας προστάτης ήταν ο Θεός Απόλλων.
Πιθανολογείται ότι η Μεσημβρία ήταν ο παλαιότερος θρακικός οικισμός της εποχής του σιδήρου, που έστεκε στην ίδια θέση. Η αρχαία πόλη της Ζώνης περιβαλλόταν από τείχος με αμυντικούς πύργους που ξεκινούσε από το ύψωμα της ακροπόλεως και έφτανε μέχρι την θάλασσα, στο δε εσωτερικό έχουν ανακαλυφθεί οικίες, εργαστήρια, καταστήματα, δρόμοι καθώς και δύο Ιερά (της Θεάς Δήμητρος και του Θεού Απόλλωνος). Έχουν βρεθεί και αξιόλογα κινητά ευρήματα, όπως λ.χ. ένα άγαλμα Κούρου του 6ου αιώνος, παναθηναϊκός αμφορεύς του 5ου αιώνος, μαρμάρινο άγαλμα εφήβου Ελληνιστικής εποχής, αττικά ερυθρόμορφα αγγεία, ειδώλια, κοσμήματα και επιτύμβιες στήλες του 4ου αιώνος. Εντυπωσιακή είναι η ανακάλυψη οξυπύθμενων αμφορέων, τοποθετημένων σε σειρά ανάποδα κάτω από δάπεδο ενός κτίσματος, προφανώς για ευφυή υγρομόνωση.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:16:33  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Τρίλοφος, Ευμολπιάς, Φιλιππούπολις (σημερινό Plovdiv )
Αρχαιοτάτη πόλη της Θράκης, στη δεξιά όχθη του ποταμού Έβρου, επάνω σε τρεις λόφους, εξ ού και η αρχαία ονομασία της (Τρίλοφος). Μετονομάσθηκε σε Φιλιππούπολη από τους Μακεδόνες το έτος 341, μετά την κατάκτηση της Θράκης από τον βασιλιά Φίλιππο. Αργότερα, η πόλη πέρασε στην κυριαρχία των Θρακών Οδρυσσών (ως φόρου υποτελής) και την εποχή του Αυγούστου στην κυριαρχία των Ρωμαίων, κρατώντας όμως στην διάρκεια όλων αυτών των αιώνων την Ελληνική της πολιτική αυτοθέσμιση (με Βουλή και Δήμο). Η πόλη γνώρισε μεγάλη ακμή κατά την εποχή των Αντωνίνων (2ος αιώνας μ.χ.χ.), ο δε Αμμιανός Μαρκελλίνος διασώζει ότι κατά την εποχή του (4ος αιώνας μ.χ.χ) η πόλη λεγόταν Ευμολπιάς. Η πόλη γνώρισε μεγάλη καταστροφή το έτος 251 μ.χ.χ., όταν ενώ πολιορκείτο από τους Γότθους, ηττήθηκε και φονεύθηκε σε μάχη ο ελθών σε βοήθεια γενναίος και ευσεβής αυτοκράτορας Δέκιος και μετά από προδοσία εισήλθαν εντός των τειχών της οι εισβολείς, λεηλατήσαντες αυτή και κατασφάξαντες γύρω στους 100.000 κατοίκους της. Τριάντα περίπου έτη αργότερα πάντω, επί Διοκλητιανού (285 - 305), η Φιλιππούπολη ανέλαβε και περιγράφεται ως «μεγάλη και επίσημη πόλη» της περιοχήςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:18:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

«Σπηλιά του Κύκλωπα»
Κατά την τοπική λαϊκή παράδοση είναι η σπηλιά του Κύκλωπος Πολύφημου, αλλά αποτελεί στην πραγματικότητα λατρευτικό κέντρο θρακικών θεοτήτων. Το σπήλαιο βρίσκεται στην παραλία της Μάκρης, μέσα σε έναν βράχο όπου βρέθηκαν ίχνη χρήσης από τη Νεολιθική Περίοδο ( περ. 4.500 ). Ο χώρος του αποτελείται από δύο επίπεδα και τρείς θαλάμους, γύρω τους δε υπάρχουν λαξευμένες κόγχες και σκαλοπάτια. Στο εσωτερικό και την τούμπα, που βρίσκεται πάνω από το σπήλαιο, έχουν βρεθεί διάφορες πήλινες κατασκευές, αγαλματίδια και ειδώλια ζώων.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:22:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ναός Θεάς Αρτέμιδος
Στην άκρη της λιμνοθάλασσας Χαλικιόπουλου (Υλλαϊκή) υπήρχε ο αρχαϊκός ψευδοδίπτερος δωρικός Ναός της Θεάς Αρτέμιδος, από πωρόλιθο και αρχικά πήλινη στέγη που το έτος 530 αντικαταστάθηκε από μαρμάρινη. Τα γλυπτά αετώματα (το περίφημο αέτωμα της Γοργούς, είναι το αρχαιότερο λίθινο αέτωμα που σώζεται ολόκληρο, όπου απεικονίζεται η Γοργώ και τα δύο παιδιά της Πήγασος και Χρυσάωρ) κατασκευάστηκαν κατά την περίοδο της κυβέρνησης του υιού του Κορίνθιου Περιάνδρου ( 590 ). Τριάντα μέτρα ανατολικά του Ναού υπήρχε μεγαλοπρεπής Βωμός, που συνδεόταν με αυτόν με πλακόστρωτο δρόμο. Σώζονται μόνον λίγα ερείπια (βάσεις θεμελίωσης και κρατευτές) του πάλαι ποτέ διαστάσεων 47,89 Χ 22,41 μ. Ναού, που προφανώς λεηλατήθηκε για την ίδρυση της Μονής των «Αγίων Θεοδώρων» που κτίσθηκε επάνω ακριβώς στον Βωμό της Θεάς.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:23:12  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Μυκηναϊκός θολωτός τάφος
Ευρίσκεται στο Μπόρτζι (Τζανάτα / Πόρος) και είναι ο μεγαλύτερος της βορειοδυτικής Ελλάδος. Είναι δομημένος επάνω σε άλλον, μικρότερο τάφο, που κατεστράφη τον 12ο αιώναΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 19:29:22  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

"Κούροι του Διός": Οι Διόσκουροι
Θεοί Προστάτες των Σπαρτιατών
Διόσκουροι, (ιων.) Διόσκοροι, Διοσκουρίται, Dioscuri.

Δίδυμοι δωρικοί Θεοί των Ελλήνων αλλά και των Ρωμαίων (στους Έλληνες Κάστωρ και Πολυδεύκης και στους Ρωμαίους Castor και Pollux) αντίστοιχοι, κατά τον Τάκιτο (Germania 43), των τευτονικών Θεών Αλκίς (Αλκιδών;). Εγεννήθησαν μέσα από ένα αυγό στο όρος Ταϋγετο ως Λακεδαιμόνιοι παίδες, υιός του Διός και της Λήδας (“Κούροι Διός”) ο αθάνατος Πολυδεύκης καί υιός της Λήδας και του βασιλέως Τυνδάρεω (“Τυνδαρίδαι”) ο θνητός Κάστωρ.
Μία μυθολογική αφήγηση που διασώζει ο Πίνδαρος στον 10ο “Νεμεονίκη” του διηγείται ότι όταν ο Κάστωρ σκοτώθηκε από τον Αρκάδα Ίδα, ο Πολυδεύκης ζήτησε από τον πατέρα του Δία να τον αναστήσει δηλώνοντας πρόθυμος να αποποιηθεί ακόμη και αυτή την Αθανασία, ο δε Ζεύς κανόνισε έκτοτε να ανεβαίνουν εκ περιτροπής στον Όλυμπο, ημέρα παρά ημέρα, ως αιώνια (ηλιακά) σύμβολα της κυκλικής ροής της θείας ουσίας μέσα σε αθάνατες και θνητές μορφές για την εξασφάλιση του Αενάου.

Εκτός από ηλιακοί Θεοί της αφοσιώσεως (ηθική πλευρά) αλλά και της κυκλικότητος των πραγμάτων (φυσική πλευρά), οι “λευκόπωλοι” (ιππείς λευκών αλόγων) Θεοί Διόσκουροι είναι επίσης και δωρητές στους ανθρώπους των ιππευτικών και πυγμαχικών τεχνικών αλλά και των πολεμικών χορών και ασμάτων. Στην ηθική τους πλευρά είναι επίσης Θεοί του μαχητικού θάρρους, του αγωνιστικού έθους (ως “Αφετήριοι”, δηλαδή αρχίζοντες τον αγώνα), της φιλότητος, της πολιτκής βουλήσεως (υπό την επίκληση “Αμβούλιοι”, με ιδιαίτερο βωμό τους στην Σπάρτη), της εκπαιδευτικής αγωγής των νεαρών ανδρών και της φιλοξενίας, καθώς επίσης, στην φυσική πλευρά τους, και έφοροι κάποιων μετεωρολογικών φαινομένων και προστάτες των ναυτικών από τις τρικυμίες όπως και οι Κάβειροι, με τους οποίους εσχετίσθησαν μετά τον 3ο αιώνα π.α.χ.χ., στη δε Δήλο, κατά τους ελλληνιστικούς χρόνους εταυτίσθησαν προς αυτούς με ιδιαίτερο ιερέα (Διοσκούρων Καβείρων) παρά την σαφή χθόνια φύση των δευτέρων. Οι ναυτικοί προσεύχονταν σε αυτούς ως “Θεούς Σωτήρες” για κατάπαυση των τρικυμιών και μετά τους τιμούσαν, ως Ολυμπίους, σε ευχαριστήρια θυσία με προσφορά λευκού προβάτου.

Από την κλασική αρχαιότητα και εντεύθεν οι “Σωτήρες Θεοί” Διόσκουροι επεκτείνουν την σφαίρα τους ως ηλιακές συνειδήσεις και στο πεδίο της θεραπευτικής (λ.χ. ως ακόλουθοι του Ασκληπιού στην Επίδαυρο), ενώ ως “Θεοί Μεγάλοι” ελατρεύθησαν στον Κλείτορα Αρακαδίας και τις Κεφαλές Αττικής. Σύμβολό τους ένα ζεύγος “πίλων” (ημισφαιρικών κρανών, των δύο ημίσεων του αυγού της Λήδας) με ένα αστέρι στην κορυφή ενός εκάστου (Τα τελευταία μόνο από το τέλος του 4ου αιώνος π.α.χ.χ. κι εντεύθεν. Ο Σχολιστής Λυκόφρονος, διασώζει αόριστα στο σημείο 88 τη μυθολογική αφήγηση ότι ο Ζεύς ενώθηκε με τη Λήδα υπό μορφή άστρου).

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Αreios
Μέλος 2ης Βαθμίδας


295 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/02/2005, 23:35:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Αreios  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
πολυ ομορφα ολα αυτα.
γραψε και καμμια πηγη!


ΑΝΕΡΓΕ ΠΕΙΝΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΧΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ!Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 01:45:26  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

πολυ ομορφα ολα αυτα.
γραψε και καμμια πηγη!

www.hellenismos.grΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 01:50:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Δείγματα χαλικιών της Μαγδαληναίας Εποχής (περίπου 10.000 π.Χ.)
και η πινακίδα του Γκλοζέλ της Γαλλίας . Διακρίνονται καθαρά πολλά
γράμματα του Ελληνικού αλφαβήτου όπως το Θ ,Ξ , Μ , Φ , Ε , Π , Τ , Λ κλπ

πηγές : βιβλία"ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΥΣ
ΚΟΣΜΟΥΣ" του Charles Berlitz εκδ. "ΩΡΟΡΑ" και "ΟΜΦΑΛΟΣ"
του Αθανασίου Αγγελόπουλου, εκδόσεις "ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗΣ"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 01:51:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Κόσμημα των Ίνκα για τον λαιμό που είναι στολισμένο με Ελληνικά γράμματα (διακρίνονται καθαρά Χ, Σ, Υ, Ο, Τ κλπ)


Πηγή φωτογραφίας : Έριχ φόν Νταίνικεν "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 01:53:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Η ΛΙΘΙΝΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΓΚΡΑΙΗΒ ΚΡΗΚ (GRAVE CREEK)
Το Γκραίηβ Κρήκ βρίσκεται στην δυτική Βιρτζίνια των ΗΠΑ. Εκεί στο ομώνυμο ανάχωμα-λόφο βρέθηκε σε ανασκαφές του 1838 αυτή η πέτρα διαστάσεων 4,8 εκ x 3,6 εκ. με εγχάρακτη επιγραφή στην μία της όψη. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του Grave Creek Mound State Park το ανάχωμα-λόφος αυτό πρέπει να κατασκευάστηκε ανάμεσα στο 250 με 150 π.Χ. , βέβαια τίποτα δεν αποκλείει η επιγραφή να είναι παλαιότερη και απλά να εναποτέθηκε εκεί μαζί με άλλα αντικείμενα.

Στην φωτογραφία που δημοσιεύουμε φαίνονται καθαρά γράμματα του Ελληνικού Αλφαβήτου που είναι εν χρήσει ακόμα και σήμερα (Κ, ,Χ, Λ, Τ, Σ, Α κλπ)

Η φωτογραφία της επιγραφής προέρχεται από την σελίδα http://economics.sbs.ohio-state.edu/jhm/arch/grvcrk.html

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:03:39  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Νομικός Κώδικας της Γόρτυνας. Είναι βασισμένος στη μινωική νομική παράδοση και γραμμένος με το σημερινό ελληνικό αλφάβητο (όμως σε μια από τις πολλές παλιές παραλλαγές του) και βουστροφηδόν. Ο κώδικας αυτός χρονολογείται από το πρώτο μισό του 5ου αι. π.Χ. αι. και γι αυτό αποτελεί αφενός τον πιο αρχαίο νομικό κώδικα που γνωρίζουμε και αφετέρου ένα από τα πιο παλιά (όχι, όμως από τα αρχαιότερα) γραπτά μνημεία του ελληνικού αλφαβητικού συστήματος γραφήςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:08:58  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Χρυσό μινωικό (μεσομινωική περίοδος) δαχτυλίδι από το Μόχλο Κρήτης με πλοίο (Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου)


Ο Μίνωας

(Νόμισμα Κνωσού, 3ος αι. π.Χ., Μουσείο Ηρακλείου

Σύμφωνα με τους αρχαίους συγγραφείς:
1) Ο Μίνωας είναι ο ιδρυτής του πρώτου ελληνικού πολεμικού ναυτικού, καθώς και ο πρώτος Έλληνας νομοθέτης
2) Στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό και το Μίνωα οφείλεται η ύπαρξη, η ελευθερία, η ναυτική ανάπτυξη κ.τ.λ. της Ελλάδας και η επίσημη και ένδοξη ιστορία της Ελλάδας και του ελληνικού ναυτικού, πολεμικού και εμπορικού, ξεκινούν από την εποχή του Μίνωα
3) Στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό και το Μίνωα οφείλεται η ύπαρξη και ανάπτυξη του πρώτου ελληνικού και συνάμα ευρωπαϊκού πολιτισμού – του καλούμενου «Μινωικού πολιτισμού».

(<<1) Κρήτες δε πρώτοι Ελλήνων νόμους έσχον Μίνωος θεμένου (Ηρόδοτος Α 65)

2) «Ούτος (ο Μίνωας) πρώτος των Ελλήνων ναυτικήν δύναμιν αξιόλογον συστησάμενος εθαλασσοκράτησε» (Διόδωρος IV, 60,3), «Κτήσασθαι δε (ο Μίνως) και δύναμιν ναυτικήν μεγάλην και των νήσων τα πλείστας καταστρέψασθαι και πρώτον των Ελλήνων θαλαττοκρατήσαι»… (Διόδωρος Σικελιώτης V, 78, 3, βίβλος 5, 78) Ο Μίνωας, που ήταν ο μεγαλύτερος των αδελφών, έγινε βασιλιάς του νησιού και ίδρυσε σ’ αυτό αρκετές πόλεις, με γνωστότερες την Κνωσό, Φαιστό και Κυδωνία. Ο ίδιος θέσπισε και αρκετούς νόμους για τους Κρήτες, προσποιούμενος ότι τους έλαβε από τον πατέρα του το Δία με τον οποίο συνομιλούσε μέσα σε κάποια σπηλιά. Απέκτησε, επίσης, μεγάλη ναυτική δύναμη, κυρίευσε τα περισσότερα νησιά κι έγινε ο πρώτος Έλληνας θαλασσοκράτορας(Διόδωρος Σικελιώτης βίβλος 5, 78)

3) «Στην ιστορία έχει γραφτεί πως ο Μίνωας ήταν έξοχος νομοθέτης, πρώτος που κυριάρχησε στις θάλασσες»… (Στράβων «Γεωγραφικά» Ι’, C 476 – 477),

4) «ότι Θαλάσσης άρχων Μίνως της ελληνικής ουδενός Ποσειδώνα ήγεν άλλου Θεού μάλλον εν τιμή».. (Παυσανίας, Ελλάδος περιήγησις, «Αττικά»),

5) «Μίνως δε Κρήτην κατοικών έγραψεν νόμους»… (Απολλόδωρος Βιβλιοθήκη Γ),

6) <<…φιλόχορος δε φησιν ου ταύτα συγχωρείν Κρήτας, αλλά λέγειν ότι φρουρά μέν ην ο Λαβύρινθος, ουδέν έχων κακόν αλλ’ ή το μη διαφυγείν τους φυλαττομένους, αγώνα δε ο Μίνως επ’ Ανδρόγεω γυμνικόν εποίει και τους παίδας άθλα τοις νικωσιν εδίδου τέως εν τω Λαβυρυνθω φυλαττομένους· ενίκα δε τους προτερους αγώνας ο μέγιστον παρ’ αυτώ δυνάμενος τότε και στρατηγών, όνομα Ταύρος,…. (Πλούταρχου «Θησεύς», 16 - 19)

7) «...Ομιλητής έφη γενέσθαι του Διός και φοιτών (ο Μίνως) εις το Δικταίον Όρος, εν ω τραφήναι τον Δία μυθολογούσιν οι Κρήτες υπό των Κουρήτων έτι νεογνόν όντα, κατέβαινεν εις το ιερόν άντρον και τους νόμους εκεί συνθείς εκόμιζεν, ους απέφαινεν παρά τους Διός λαμβάνειν...». (Διονύσιος Αλικαρνασέας, Βιβλιοθήκη Α),

8) «Εφοίτα ουν δι ενάτου έτους εις το του Διός άντρον (ο Μίνως), τα μεν μαθησόμενος, τα δε αποδειξάμενος ά τε προτέρα εννετηρίδι εμεμαθήκει παρά του Διός» (Πλάτωνας, Νόμοι)>>)


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:15:30  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Νομικός Κώδικας Γόρτυνας, 5 αι. π.Χ.

Αποτελεί αφενός τον πιο αρχαίο νομικό κώδικα που γνωρίζουμε και αφετέρου ένα από τα πιο παλιά γραπτά μνημεία του ελληνικού αλφαβητικού συστήματος γραφής.



Επιγραφή Πραισού Κρήτης, 7ου αι. π.Χ.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:16:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Αττικό αλφάβητο (από την Στήλη Παναθηναίων, 5ος π.Χ. αι.)

ψηφία: Α Β Λ Δ Ε Ι Θ S K L M N O Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ

προφορά: α β γ δ ε ζ θ ι κ λ μ ν ο π ρ σ τ ι φ χ

Το αλφάβητο αυτό μοιάζει πάρα πολύ με κρητικό. Και εδώ Λ = [γ], L = [λ], Ι = [ζ], S = [ι]. Ο φθόγγος [u] γράφεται δίψηφα ΟΥ, δηλ. ως και σήμερα. Δεν υπάρχουν τα στοιχεία Ξ Ψ Ω Η, υπάρχουν όμως τα υπόλοιπα ορθογραφικά, δηλ. τα: EI, OI, ΑΙ, Υ, ΜΜ, ΝΝ,ΣΣ ,ΤΤ.. και γι αυτό και εδώ η ορθογραφία είναι λιγότερη - ευκολότερη.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:20:26  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Οι πρώτες επιγραφές με Γραμμική γραφή ανακαλύφθηκαν από το Sir Arthur Evans (1851-1941), το μεγάλο Άγγλο αρχαιολόγο που ανάσκαψε συστηματικά τη Κνωσό το 1900. Ο ίδιος ο Έβανς στη συνέχεια ονόμασε τη γραφή αυτή έτσι, δηλαδή γραμμική, επειδή τα γράμματά της είναι γραμμές (ένα γραμμικό σχήμα) και όχι σφήνες, όπως στη σφηνοειδή γραφή ή εικόνες όντων όπως είναι στη αιγυπτιακή ιερατική. Επίσης ο ίδιος είχε πει ότι η Γραμμική γραφή είναι μάλλον η γραφή των Μινωιτών (από το μυθικό Μίνωα, βασιλιά της Κνωσού), των κατοίκων της αρχαίας Κρήτης και ότι απ΄ αυτή ίσως να προήλθε το σημερινό ελληνικό αλφάβητο.

Τα γράμματα της Γραμμικής γραφής χαραζόταν με αιχμηρό αντικείμενο πάνω σε πήλινες πλάκες, οι οποίες κατόπιν ξεραινόταν σε φούρνους . Κάποιες πλάκες από αυτές διατηρούνται ως σήμερα εξαιτίας του ότι η φωτιά στην Κνωσό έψησε τον πηλό τους ο οποίος σε άλλη περίπτωση θα είχε εξαφανιστεί.

Οι περισσότερες από τις επιγραφές που έχουν βρεθεί με Γραμμική γραφή είναι λογιστικές και ως απ’ αυτό περιέχουν εικόνες ή συντομογραφίες (για υπόδειξη του είδους καταγραφής ή οφειλής) των εμπορεύσιμων προϊόντων και αριθμούς (για υπόδειξη της ποσότητας καταγραφής ή οφειλής) και κάτι ως θα γράφαμε σήμερα π.χ.: Λ = 1000 αντί: «Λάδι εκατό κιλά», ή ως θα γράφαμε «ΛΔ 1000» κ.α.

Ειδικότερα οι πλάκες που βρέθηκαν στην Κνωσό με τη γραμμική γραφή παρέχουν πληροφορίες για την οργάνωση του βασιλείου, όπως για τις ιδιοκτησίες του βασιλιά, για τις προσφορές στις θεότητες και για τις μετακινήσεις των στρατευμάτων κ.α.

Επιγραφές (πινακίδες) με Γραμμική γραφή έχουν ανακαλυφθεί από τους: Α. Εvans D. Levi, Πλάτωνας - Τουλούπα όχι μόνο στη Κρήτη, αλλά και σε πάρα πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας. Έχουν βρεθεί στα παλαιά ανάκτορα Φαιστού, Αγ. Τριάδας, Ζάκρου, Κνωσού, Μαλίων κ.α. της Κρήτης, αλλά και στην Πύλο, Μυκήνες, Θήβα, Τίρυνθα, Ορχομενό κ.α. Άρα η γραμμική γραφή, άσχετα με το ποιος ήταν ο εφευρέτης της, δεν ήταν γραφή μόνο για τους Κρήτες, αλλά και άλλων λαών, αυτών που είχαν ίδια θρησκεία με τον εφευρέτη της γραφής αυτής, αφού παλιότερα οι λαοί που είχαν ίδια θρησκεία, άσχετα με το τι γλώσσα μιλούσαν, είχαν και ίδιο σύστημα γραφής, πρβλ και σήμερα π.χ. τους μουσουλμάνους (Πέρσες, Άραβες κ.τ.λ.) με την αραβική γραφή, τους καθολικούς με τη λατινική γραφή, τους ορθόδοξους (κόπτες, Έλληνες κ.α.) με την ελληνική γραφή κ.α.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:21:32  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

4. ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

1. Η κρητική γραφή (η γραμμική γραφή γενικώς) ξεκίνησε ως ιδεογραφική, κάτι όπως και στην αιγυπτιακή ιερογλυφική (δηλαδή και εδώ αρχικά κάθε σύμβολό σήμαινε και μια έννοια : ζώο, αντικείμενο, τμήμα του ανθρωπίνου σώματος κ.τ.λ.) και κατέληξε να γίνει φωνητική.

2. Η (η φωνητική) γραμμική γραφή παρουσιάζεται, σύμφωνα με τον Έβανς με δυο στάδια εξέλιξης, τη Γραμμική Γραφή Α’ και τη Γραμμική Γραφή Β’, όπως ονομάστηκαν αυτά από τον A. Evans, όμως στην πραγματικότητα είναι περισσότερα.

3. Η Γραμμική γραφή Α' χρονολογείται από το 1650 έως το 1450 και δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί ακόμη. Απλώς ο Έβανς κατέγραψε 135 ιερογλυφικά σύμβολα. Επιγραφές με Γραμμική Α έχουν βρεθεί στην Κνωσό και Φαιστό Κρήτης, αλλά και στη Μήλο, Θήρα κ.α. Πλάκες με επιγραφές σε Γραμμική Α εκτίθενται στο Μουσείο Ηρακλείου και σε άλλα αρχαιολογικά μουσεία της Κρήτης.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:22:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Η Γραμμική γραφή Β' χρονολογείται από το 1450 και εξής. Μερικές πλάκες σε Γραμμική Β εκτίθενται στο Μουσείο του Ηρακλείου Κρήτης.

Έγιναν πολλές προσπάθειες για την αποκρυπτογράφηση της, όμως μόλις το 1952 ο άγγλος Μ. Ventris (1922-56) σε συνεργασία με το γλωσσολόγο Chadwick (στις παρατηρήσεις Α. Gober) κατόρθωσαν να αποκρυπτογραφήσουν τα περισσότερα σύμβολα της Γραμμικής γραφής Β’ και να αποδείξουν ότι η γραφή αυτή είναι ελληνική ή η γλώσσα που μιλούσαν επί Γραμμικής γραφής Β’ στην Κνωσό ήταν η ελληνική ή η ίδια γλώσσα που μιλούσαν και οι Αχαιοί (Μυκηναίοι).

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:26:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Πινακίδα Πύλου με Γραμμική Γραφή Β’. (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

Πινακίδες Κνωσού με γραμμική γραφή Β’

(ΥΠΠΟ/ΤΑΠ)


Πινακίδες Κνωσού με Γραμμική Γραφή Β’

Σημειώνεται ότι:

1) Ενώ η αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής γραφής Β’ θεωρείται ως γεγονός, ωστόσο με την αποκρυπτογράφηση του Ventris δεν μπορούν να διαβαστούν επιγραφές που βρέθηκαν στον Ορχομενό και Βοιωτία. Έτσι βγαίνει το συμπέρασμα, λέει η πλειοψηφία των αρχαιολόγων, ότι η γραμμική γραφή Β’ δεν είναι μια ενιαία γραφή, αλλά συγκροτήματα γραφών με διαφορές στη φωνητική αξία των γραμμάτων στις διάφορες περιοχές.

2) Παρατηρώντας τον πίνακα με τα συλλαβογράμματα της Γραμμικής γραφής Β’ του M. Ventris βλέπουμε ότι μερικά δεν έχουν ακόμη αποκρυπτογραφηθεί και συνάμα να μην υπάρχουν γράμματα για τις συλλαβές που περιέχουν δυο ή περισσότερα συνεχόμενα σύμφωνα, καθώς και γράμματα για τα σύμφωνα, όταν αυτά δεν έχουν φωνήεν, κάτι που θα έπρεπε, γιατί οι λέξεις, ελληνικές και ξένες, δεν είναι φτιαγμένες μόνο με συλλαβές που αποτελούνται σύμφωνο συν φωνήεν, αλλά και από συλλαβές που αποτελούνται με δυο ή τρία σύμφωνα συν φωνήεν, π.χ. κρέ-ας, α-στρά-πτω, κρα-τηρ, εκ…

Επομένως η ως άνω αποκρυπτογράφηση έχει κενά.

Έπειτα, επειδή συλλαβική γραφή δεν είναι δυνατόν να υπάρξει (αυτό γιατί μια τέτοια γραφή απαιτεί πάνω από 600 γράμματα, άρα ποσότητα πολύ μεγάλη που δεν μπορεί να θυμάται κανείς), επομένως ο μηχανισμός της γραμμικής γραφής θα πρέπει να είναι ο ίδιος πάνω κάτω με αυτόν των άλλων αρχαίων γραφών (σφηνοειδούς, σανσκριτικής κ.α.).

Αν δεν ισχύει αυτό, οι λέξεις εδώ θα πρέπει να γραφόταν ως εξής περίπου:

α) Η συλλαβή με σύμφωνο συν φωνήεν γράφεται με ανάλογο συλλαβόγραμμα.

Τα συλλαβογράμματα που απαιτούνται γι αυτό είναι το μέγιστο 15 X 5 = 75 ή 18 Χ 5 = 90. Δηλαδή τόσα όσα τα σύμφωνα: μ, ν, λ, ρ, σ, ζ, κ, γ, χ, τ, δ, θ, π, β, φ = 15 ή συν τα: b, g, d = 18 επί τα 5 φωνήεντα α, ε, ο, ου, ι.

β) Η συλλαβή που έχει δυο ή περισσότερα σύμφωνα (όπως π.χ. οι: σκρα-, τρο-, μπτη..) χωρίζεται και τα σύμφωνα που δεν έχουν φωνήεν γράφονται με τα αντίστοιχα γράμματα των συμφώνων (γι αυτό χρειάζονται επιπλέον 15 ή 18 γράμματα) και το σύμφωνο που έχει φωνήεν γράφεται με το ανάλογο συλλαβόγραμμα, ως είπαμε πιο πριν.

γ) Αν η λέξη αρχίζει από φωνήεν, τότε το φωνήεν αυτό γράφεται με ανάλογο γράμμα για κάθε φθόγγο φωνήεν. (Δηλαδή εδώ αντί για το σημιτικό γράμμα άλεφ, υπάρχουν 5 αντίστοιχα γράμματα για τους 5 φθόγγους φωνήεντα., όπως στην ελληνική


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:27:04  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Η πιο πολυσυζητημένη κρητική επιγραφή είναι ο φημισμένος Δίσκος της Φαιστού, ένας πήλινος δίσκος καλυμμένος και από τις δύο πλευρές με ιερογλυφικά τοποθετημένα σε σπειροειδές σχήμα τα οποία τυπώθηκαν στον πηλό όταν ο δίσκος ήταν ακόμα νωπός.

Ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει σαρανταπέντε διαφορετικούς τύπους συμβόλων και μερικά από αυτά μοιάζουν ή μπορούν να ταυτιστούν με τα ιερογλυφικά της Παλιοανακτορικής περιόδου. Σαφώς εδώ τα γράμματα είναι εικόνες όντων (αντί να είναι γραμμές ή σφήνες όπως συμβαίνει στη σφηνοειδή και Γραμμική γραφή), κάτι όπως συμβαίνει και με τη αιγυπτιακή ιερογλυφική γραφή. Και επειδή εδώ τα γράμματα αυτά είναι εικόνες γι αυτό και η γραφή αυτή φαίνεται ως ιδεογραφία ενώ δεν είναι.

Υπενθυμίζουμε ότι στην αρχαία αιγυπτιακή ιερογλυφική γραφή οι λέξεις γράφονται με τόσα γράμματα όσα τα σύμφωνα και τα μακρά φωνήεντα, απλώς τα γράμματα αυτά αντί να είναι γραμμές είναι εικόνες όντων και έτσι δίνουν την εικόνα – εντύπωση ότι είναι ιδεογραφία ενώ δεν είναι. Είναι γραφή φωνητική και κάτι ως η φοινικική, η αραβική κ.α. γραφές.

(Για την Αιγυπτιακή ιερογλυφική γραφή βλέπε στο οικείο Κεφάλαιο)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:48:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Μαρμάρινο ανάγλυφο

Ο Ορφικός Έρως (Φάνης) με ηλιοτροπικά και πανθεϊστικά εμβλήματα. Ο κόσμος σα ζώνη ελλειψοειδής (σχήμα αυγού) με τα σημεία του Ζωδιακού· πάνω και κάτω τα δύο μισά του Κοσμογονικού Αυγού (βγάζοντας φλόγες)· ανάμεσα ο Φάνης φτερωτός (σαν Έρως)· από το κεφάλι του δέσμες ηλιακές (ηλιοτροπισμός της μορφής)· πίσω από τους ώμους μεγάλο μισοφέγγαρο· με φίδι γύρω στο κορμί (σα Χρόνος)· κεφάλια τράγου, λιονταριού, κριαριού στη μέση του κορμιού· με το σκήπτρο στ’ αριστερό (σα βασιλεύς του κόσμου) και τον κεραυνό στο δεξί (σα Ζευς)· με δίχαλα πόδια σαν Παν (θεός Παγκοσμικός)· και, έξω από τον Ζωδιακό, στις τέσσερις γωνίες του αναγλύφου, που λείπουν εδώ, τα κεφάλια των τεσσάρων Ανέμων (σημαντικά για την ορφική κοσμοθεωρία). Σβησμένη μέσα επιγραφή : Ε]YPHROSY[NE ET] FELIX, κι άλλη από κάτω: P(ecunia) P(osuit) FELIX PATER (ήγουν: Sacrorum).

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 02:51:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ασημένιο μετάλλιο στο Λούβρο (περί το τέλος του 5ου αιώνα)
Gazette Archeologique 5 (1885) Pl. 19.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/02/2005, 22:24:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Tο ανάκτορο της Kνωσού, το μεγαλύτερο (20.000 τ.μ.) και λαμπρότερο από όλα τα μινωικά κέντρα εξουσίας, ακολουθεί τον αρχιτεκτονικό τύπο που αποκρυσταλλώθηκε γύρω στα 1700 π.X.: γύρω από μία ορθογώνια κεντρική αυλή, με άξονα βορρά-νότο, αναπτύσσονται περιμετρικά τέσσερις πτέρυγες.
Στην ανατολική βρίσκονται τα βασιλικά διαμερίσματα, τα εργαστήρια και ένα ιερό. Στην δυτική, οι αποθήκες με τα μεγάλα πιθάρια, τα ιερά, τα θησαυροφυλάκια, η αίθουσα του θρόνου και στους πάνω ορόφους οι αίθουσες συμποσίων. Στην βόρεια, το λεγόμενο "Tελωνείο", μία δεξαμενή καθαρμών και ένα λιθόκτιστο θέατρο. Στην νότια πτέρυγα κυριαρχεί το μεγαλοπρεπές νότιο Πρόπυλο. Mία δεύτερη πλακόστρωτη αυλή στα δυτικά του ανακτόρου εφοδιασμένη με "πομπικούς δρόμους" (στενούς υπερυψωμένους διαδρόμους) χρησίμευε μάλλον για χώρος τελετουργιών. Tο ανάκτορο ήταν πολυόροφο, χτισμένο με πελεκητούς δόμους και οι τοίχοι του ήταν διακοσμημένοι με θαυμάσιες τοιχογραφίες ( 1 , 2 )που απεικόνιζαν πιθανόν θρησκευτικές τελετές.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2005, 12:48:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Δισπηλιό Καστοριάς
Ο προϊστορικός οικισμός του Δισπηλιού βρίσκεται στη θέση Nησί, στη νότια όχθη της λίμνης της Kαστοριάς. Eντοπίστηκε το 1932, όταν η στάθμη τηςλίμνης κατέβηκε, και στο σημείο που χώριζε το Nησί από την όχθη της λίμνης φάνηκαν υπολείμματα ξύλινων πασσάλων. Oι συστηματικές ανασκαφές (1992 και εξής) αποκαλύπτουν τα λείψανα ενός εκτεταμένου λιμναίου οικισμού της Νεότερης Νεολιθικής, από τους σημαντικότερους και παλαιότερους του είδους στην Eυρώπη. [...]

Mοναδικές πολιτιστικές πτυχές της κοινότητας του Δισπηλιού αποκαλύπτουν μια ξύλινη πινακίδα με εγχάρακτα γραμμικά στοιχεία. H πινακίδα αυτή χρονολογείται με βεβαιότητα στο 5260 π.Χ. και δεν αποκλείεται να αποτελεί μια πρώιμη μορφή γραπτού λόγου, όπως εικάζεται και για παρόμοια σύμβολα χαραγμένα σε πηλό, που βρίσκονται σε οικισμούς της νότιας Βαλκανικής (πολιτισμός Vinca).
η επιγραφή του Δισπηλιού

Στη διάρκεια των ανασκαφών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο Δισπηλιό έχουν ανασυρθεί από τον βυθό χιλιάδες ευρήματα, ανάμεσα στα οποία και ορισμέναμοναδικά δείγματα που φωτίζουν τις δραστηριότητες του νεολιθικού ανθρώπου και του πολιτισμού του. Από τον δεύτερο κιόλας χρόνο της συστηματικής ανασκαφής, το 1993, βρέθηκε στον βυθό της λίμνης μια ξύλινη πινακίδα με σκαλισμένα επάνω της "σήματα", η οποία χρονολογήθηκε με τη μέθοδο C14 στα 5260 π.Χ.

Είναι μια πρώτη μορφή γραφής που προηγήθηκε της γραμμικής Α, η οποία επίσης ακόμη δεν έχει αποκωδικοποιηθεί; «Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι εδώ έχουμε μια προσπάθεια επικοινωνίας του νεολιθικού ανθρώπου που ελπίζουμε κάποτε να μπορέσουμε να ερμηνεύσουμε» λέει ο καθηγητής Χουρμουζιάδης, χωρίς να κρύβει τις επιφυλάξεις του, καθώς «για να αποκρυπτογραφήσει κανείς ένα κείμενο πρέπει δίπλα στα "σήματα" ή στα ιδεογράμματα να υπάρχει και κάτι το οποίο να του είναι ήδη γνωστό, όπως συνέβη με τον Σαμπολιόν και τη Ροζέτα, όπου επάνω στην πέτρα ήταν χαραγμένα σε αντιστοιχία τρία κείμενα: το ιερογλυφικό, το ελληνιστικό και το δημοτικό. Στην έφυδρη όμως πινακίδα του Δισπηλιού, στην πινακίδα δηλαδή που παρέμεινε στον βυθό της λίμνης 7.500 χρόνια, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα» λέει. Ανάλογα χαράγματα με αυτά της ξύλινης πινακίδας έχουν βρεθεί και σε μικρές κεραμικές πινακίδες που επίσης κρατούν, τουλάχιστον προς το παρόν, καλά φυλαγμένο το μυστικό τους.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2005, 12:50:39  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Γιούρα Αλοννήσου



Το σπήλαιο του Κύκλωπα βρίσκεται στο νότιο τμήμα του βραχώδους και αφιλόξενου νησιού Γιούρα. Tα Γιούρα ανήκουν στο νησιωτικό σύμπλεγμα των βόρειων Σποράδων και απέχουν περίπου 20 μίλια από την Αλόννησο. Σήμερα, βρίσκεται, σε υψόμετρο 150 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, και είναι, με διαστάσεις θαλάμου 60Χ50 και ύψος 15 μέτρα, το μεγαλύτερο των βόρειων Σποράδων. Η συστηματική ανασκαφική έρευνα στο εσωτερικό του (1992-95) τεκμηριώνει αδιάκοπη ανθρώπινη δραστηριότητα από τη Μεσολιθική εποχή (10.000-6.800 π.X.) στην Προκεραμική Νεολιθική (6800-6500 π.X.), μέχρι τη Νεότερη Νεολιθική περίοδο ΙΙ και τις αρχές της Τελικής Νεολιθικής (4600/4500-3300/3200 π.Χ.). Η χρήση του σπηλαίου συνεχίστηκε και κατά τους ιστορικούς χρόνους (Κλασική-Ρωμαϊκή περίοδος). [από το 'Ιδρυμα Μείζονος Πολιτισμού]

η επιγραφή των Σποράδων

Βρέθηκε στις ανασκαφές στην Σπηλιά του Κύκλωπος στην ερημονησίδα Γιούρα της Αλοννήσου από τον έφορο αρχαιοτήτων κ. Α. Σάμψων. Ενα ακόμα καταπληκτικό εύρημα από τις Βόρειες Σποράδες έρχεται για να ταράξει την άποψη της διεθνούς επιστημονικής κοινότητος για την δημιουργία τής γραφής. Πρόκειται για το θραύσμα (όστρακο) ενός αγγείου πάνω στο οποίο είναι χαραγμένα σύμβολα γραφής. Το εύρημα χρονολογείται γύρω στο 5.000 - 4.500 π.Χ. (χρονολόγηση με την μέθοδο της στρωματογραφίας). Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τα σήματα αυτής της γραφής μοιάζουν με τα γράμματα του ελληνικού Αλφαβήτου που υποτίθεται ότι "εμφανίστηκαν" γύρω στο 800 π.Χ. Τα χαράγματα στο όστρακο δεν σχετίζονται με κανένα γνωστό είδος εγχάρακτης διακοσμήσεως και αποτελούν σαφή σύμβολα γραφής. τα χαράγματα έγιναν στην αρχική επεξεργασία του αγγείου. Μετά το αγγείο ψήθηκε και έτσι τα χαραγμένα σύμβολα έμειναν για πάντα. Επομένως τα σύμβολα γραφής χρονολογούνται την εποχή κατασκευής του αγγείου (5.000 - 4.500 π.Χ.) και αποτελούν μία συνειδητή ενέργεια του κεραμέως. Στην εικόνα διακρίνονται τα γράμματα Α Υ Δ (αρχικά της αρχαιότατης λέξεως "ΑΥΔΗ" (= φωνή) σύμφωνα με μερικούς ερευνητές).

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ
Πλήρες Μέλος

Greece
1132 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2005, 12:54:04  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Συνέντευξη του εφόρου αρχαιοτήτων κ. Αδαμάντιου Σάμψων

αποκλείστηκε το ενδεχόμενο τα σύμβολα του οστράκου των Γιούρων να μην είναι γραφή

-Ερώτηση : Κύριε Σάμψων, όταν εργαζόσαστε στην Εφορεία Σπηλαιολογίας το 1992, ξεκινήσατε ανασκαφές στο σπήλαιο του Κύκλωπα στα Γιούρα της Αλοννήσου. Τι προέκυψε από την μελέτη των ευρημάτων του;
Πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό σπήλαιο με ωραίο διάκοσμο, το οποίο επιφανειακά παρουσίαζε ευρήματα από το τέλος της 7ης χιλιετίας και κάποια νεώτερα της ρωμαϊκής περιόδου. Στην συνέχεια η ανασκαφή έδειξε ότι στην περιοχή είχαμε κατοίκηση από τη μεσολιθική εποχή που χρονολογείται από την 9η χιλιετία, συγκεκριμένα από 8500-6700 π.Χ. Οι ανασκαφές στα Γιούρα ολοκληρώθηκαν εδώ και τρία χρόνια, αλλά το υλικό μελετάται ακόμη από μένα και περίπου 20 ειδικούς επιστήμονες. Τα συμπεράσματά μας πρόκειται να δημοσιευθούν τα επόμενα δύο χρόνια σε έναν ή δύο τόμους. Σημαντικό εύρημα είναι το κεραμικό όστρακο, ένα κομμάτι αγγείου της εποχής του 5.000 π.Χ. περίπου, το οποίο έχει επάνω εγχάρακτα σύμβολα. Αποκλείσαμε το ενδεχόμενο να είναι διακοσμητικά στοιχεία, διότι ο τρόπος που γίνεται η διακόσμηση είναι γνωστός. Την περίοδο αυτή η διακόσμηση είναι γεωμετρική και έχει κανονικότητα. Βεβαίως στην παρούσα φάση πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, εφ' όσον το εύρημα τελεί ακόμη υπό μελέτη. Πάντως τα εγχάρακτα σύμβολα που φέρει θυμίζουν αυτά της ξύλινης πινακίδας που βρέθηκε στην περιοχή της Καστοριάς (5.260 π.Χ.). Μάλιστα πρόσφατα στην ίδια περιοχή βρέθηκε και ένα εγχάρακτο όστρακο , το οποίο φέρει τα ίδια σύμβολα. Γνωρίζουμε επίσης, ότι στη ίδια περίοδο ανήκουν και ορισμένα εγχάρακτα σύμβολα - γράμματα πάνω σε πηλό από την Βουλγαρία και την Ρουμανία. Τα ευρήματα της Βουλγαρίας συγκεκριμένα, τα οποία είναι καινούρια, δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη. Θα ήταν καλό να γίνει μία παρουσίαση και σύγκριση όλων αυτών των ευρημάτων, γιατί είναι πιθανόν να προκύπτει μία "πρωτοελληνική" ή "πρωτοβαλκανική" γραφή. Ο συνάδελφος Γ. Χουρμουζιάδης μελετά τα ευρήματα της Καστοριάς και σύντομα θα προβεί σε σχετική δημοσίευση. Στο τέλος του μήνα μάλιστα θα έχω την ευκαιρία να δω τα αντικείμενα που βρέθηκαν στην Καστοριά, καθώς θα συμμετάσχω στο συνέδριο προς τιμήν του Δ. Θεοχάρη, που γίνεται στην ίδια πόλη καθώς και στην Θεσσαλονίκη. Θα ήθελα επίσης να δω και τα ευρήματα της Βουλγαρίας, τα οποία προς το παρόν είναι απρόσιτα λόγω της κακής κατάστασης που επικρατεί στην γειτονική χώρα, καθώς η επικοινωνία μας με τους εκεί αρχαιολόγους δεν είναι εύκολη. Ωστόσο επαναλαμβάνω ότι τίποτα δεν μπορεί να ειπωθή με ασφάλεια, αφού τα αντικείμενα είναι υπό μελέτη.

τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου ΜΝΚΧΞΠΟΕ σε αγγεία της Μήλου της 3ης χιλιετίας π.Χ
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 2 Σελίδες:
  1  2
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.1679688
Maintained by Digital Alchemy