ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 ΩΦΕΛΙΜΙΣΜΟΣ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 2
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
durden_alie
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Turkey
1532 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/02/2004, 13:12:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους durden_alie  Στείλτε ένα Yahoo! Μήνυμα στο Μέλος durden_alie  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητοί φίλοι γεια σας και πάλι...

Θα ξεκινήσω συμφωνώντας με τον αγαπητό drumx13 ότι το θέμα είναι πράγματι "νεφελώδες". Κι αυτό διότι μιλώντας περί ωφελιμισμού καταλήξαμε αναπόφευκτα να θέσουμε το θέμα "Ηθική" και τί αυτή εμπεριέχει. Και, πρόκειται για δύσκολο θέμα, διότι μιλώντας για την Ηθική δεν μπορούμε να είμαστε καθόλου σίγουροι ότι θα μιλούμε για το ίδιο σύνολο κανόνων και συμπεριφορών. Η Ηθική είναι κάτι που επηρεάζεται όχι μόνον από το χρόνο και τον τόπο, αλλά κι από το κάθε άτομο ξεχωριστά. Καθένας από εμάς δίνει τη δική του προσωπική σφραγίδα σε ότι έχει αποδεχτεί ως ηθικό ή ως ανήθικο.

Αν όμως ψάχνουμε για τους λίγους εκείνους "διαχρονικούς κανόνες" οι οποίοι εφαρμοζόμενοι θα λειτουργήσουν "ωφελιμιστικά" τόσο για εμάς όσο και για τους υπολοίπους, τότε τα πράγματα μπερδεύονται περισσότερο. Αναφέρεις κάπου, drumx13, για την πλειοψηφία :

quote:
αν επεκταθουμε ακριβολογικα θα βρουμε το συμπερασμα οτι οι πλειοψηφιες εχουν παντα δικιο σε οτι και να κανουν καθως ειναι πλειοψηφιες

Όμως αμέσως μετά θέτεις κάτι επίσης πολύ σημαντικό :

quote:
και τι γινετε οταν οι πλειοψηφιες δεν εκφραζουν τα συμφεροντα τους αλλα αυτο που τους εχουν πεισει οτι τους συμφερει;;

Θα συμφωνήσω λοιπόν ότι η πλειοψηφία δεν είναι πάντα ένα ασφαλές "μέτρο" για να κρίνουμε το "ηθικόν" ή μη μιας πράξης. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ιστορίας, μεγάλες πλειοψηφίες έχουν συναινέσει--ή και ανεχθεί--πράξεις έκδηλα ανήθικες, απλά γιατί κάποιος τους έπεισε ότι είναι για το "καλό" τους.

Τελικά όμως, θα συναντήσουμε και πάλι βασανιστικό μπροστά μας το ερώτημα : "Καλά όλα αυτά, αλλά ΤΙ τελικά ΕΙΝΑΙ και ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΟ;". Και θα παραθέσω εδώ την προσωπική μου άποψη. Πιστεύω λοιπόν ότι θα ήταν ακατόρθωτο--για να μην πω και "ανήθικο" --να μπουμε στη διαδικασία δημιουργίας "καταλόγου" με ηθικές κι ανήθικες πράξεις. Αντιθέτως θεωρώ ότι, οποιαδήποτε κι αν είναι η προέλευσή τους, κάποιοι βασικοί κανόνες βρίσκονται μέσα μας, αρχικά ακατέργαστοι και σε πολύ γενικά πλαίσια, όμως με την προσωπική προσπάθεια του καθενός μπορούν να λάβουν σαφές σχήμα και να αναδειχτούν. Εκεί εντοπίζεται η "αυτοβελτίωση" για μένα : Στη διαρκή μου προσπάθεια να αναδείξω και να μορφοποιήσω και στο τέλος τέλος, να εφαρμόσω αυτή την "έμφυτη" ηθική που μου χάρισε είτε ο Θεός είτε η Φύση--όπως θέλετε πέστε το. Τότε ίσως θα συνειδητοποιήσω ότι η αυτοβελτίωσή μου αυτή, άσχετα με το αν θα γίνει πριν ή μετά από των υπολοίπων, ίσως είναι το κλειδί και προς τη βελτίωση του κόσμου--να κι ο συλλογικός ωφελιμισμός...

Τελικά η ηθική δεν μπαίνει "απ' το παράθυρο" στην κουβέντα μας, μάλλον ΕΙΝΑΙ η κουβέντα μας...

ΥΓ : Γι' αυτό που λες drumx13 ότι :

quote:
Σε καθε περιπτωση για του φιλους που σταματησαν να γραφουν δεν νομιζω να πειραχτηκαν απο κατι που εγραψα
και αν εγινε κατι τετοιο ζητω συγνωμη .

αν αναφερόσουν σε μένα προσωπικά, θα απαντήσω "Σαφώς και όχι!", απλά υπήρξαν κάποιες "τεχνικές δυσκολίες"...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

drumx13
Πλήρες Μέλος

Greece
1049 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/02/2004, 20:13:36  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους drumx13  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Κατα την γνωμη μου φιλοι
Για να βρουμε την ειναι ηθικο και τι οχι και κατα συνεπεια να δωσουμε εναν οσο τον δυνατον ποιο σωστο ορισμο της ηθικης
θα πρεπει να δουμε την αλαγη που υφισταται ο ανθρωπος οσο μεγαλωνει

Θετοντας ως αρχετυπο μια συμπεροφορα ενος παιδιου προσχολικης ηλικιας (πριν δηλαδη αρχισει να επειρεαζεται απο την συντονισμενη προσπαθεια της κοινωνιας να ενταχθει σε αυτην.... εχοντας την λιγοτερη δυνατη επιδραση αρχικα και αργοτερα βλεπουμε)

αυτο το παιδι το οριζω αυθαερετα ως αρχετυπο απο εκει και περα μπορουμε να πουμε οτι καθε επερχομενη συμπεριφορα αλλα και σκεψη ειναι αποκτομενη (επικτητη) και αρα επηρεασμενη απο της επιταγες της κοινωνιας.

Αρα λοιπον για αρχη η ηθικη ειναι μια αποκτωμενη -επικτηση συμπεροφορα...

Επειδη ομως βλεπουμε παιδια με την ιδια "παιδεια" να τραβουν διαφορετικους δρομους που η εκαστοτε κοινωνια την κρινει με βαση το ιδιον ωφελως και κατατασει την συμπεριφορα σε καλη και κακη (παραβατικοτητα κλπ)

μπορουμε να πουμε οτι....

η ηθικη ειναι μια αποκτομενη-επικτητη συμπεριφορα που αναλογα με την κοινωνια εχει σκοπο να επειρεασει την ζωη των μελλων της κοινωνιας για ιδιων ωφελως

δηλαδη για λογους κυριως αυτοπραστασια της ομαδας -κοινωνιας

εχει επικρατησει ομως η ευρεια ενοια "ηθικη" να χωριζεται σε δημοσιο συμφερον οπου οι λογοι ειναι προφανεις σε ολα τα μελη της ομαδας και....
ηθικη οπου τα μελη της ομαδας υποχρεωνται να ακολουθησουν χωρις ομως ο λογως να ειναι επαρκως κατανοητος απο ολους και στον ιδιο βαθμο....

οποτε λοιπον ηθικη ειναι μια αποκτωμενη συμπεριφορα που οικατα τοπους κοινωνιες επιβαλουν στα μελη της χωρις ο λογος να γινεται παντοτε κατανοητος απο ολους....


φαινεται λοιπον να ειναι μια καταναγκαστικη ενεργεια της κοινωνιας σε βαρος τον πολιτων...

Νομιζω οτι ο λογος που φαινεται γινεται αυτο ειναι διοτι τα μελη της κοινωνιας δεν αντιλαμβανονται πληρος τα συμφεροντα τους εντος της κοινωνιας που ζουν...
και ετσι αναλαμβανουν "αυθεντιες"να τους τα δειξουν ή να τους τα διδαξουν
μεσω της παιδειας κρατους αστυνομιας εκλησιας.....

Φτανουμε λοιπον στο συμπερασμα οτι η κατα τοπους ταγοι της εξουσιας θεωρουν τους πολιτες τους ιθαγενεις ημιαγριους (τουλαχιστον) για να μην πω προβατακια που σκοπο εχουν να παραγουν ΑΕΠ...
και αυτοι ως αυθεντιες αναλαμβανουν να διδαξουν συμεπριφορες που κρινουν οτι εξυπηρετουν το δημοσιο συμφερον

αρα λοιπον ηθικη ειναι μια αποκτωμενη συμπεριφορα που οι κοινωνιες μεσω "αυθεντιων" επιβαλουν στα μελη τους για το δημοσιο συμφερον θεωρωντας τα μελη τους ανικανα να προασπισουν απο μονα τους τα κοινα συμφεροντα


ή

ηθικη ειναι μια αποκτομενη συμπεριφορα που ο τσοπανης επιβαλει στο κοπαδι....

νομιζω οτι αυτος ο ορισμος μας καλυπτει για την ωρα...

Αγαπη για οτι ερχεται και συγχωρεση για οτι εχει ηδη γινειΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/02/2004, 17:45:12  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλησπέρα σε όλους!

Η αντίληψη της ηθικής στον άνθρωπο δεν ήταν πάντοτε η ίδια.

Θα ήθελα να φέρω ένα παράδειγμα:
Κάποτε, όπως την περίοδο της βασιλείας του Όθωνα, η βεντέτα λειτουργούσε ως ποινική ρήτρα του αστικού δικαίου.
Υπάρχουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία εκείνη την εποχή μεταξύ δύο οικογενειών υπογράφονταν συμβάσεις αστικού δικαίου σε θέματα όπως η μεταβίβαση ακινήτων και αν η μία πλευρά αθετούσε την υποχρέωση της, τότε η άλλη είχε δικαίωμα να εκδικηθεί, σκοτώνοντας δύο μέλη της οικογένειας εκείνης, χωρίς αντεκδίκηση. Το εντυπωσιακό αυτό στοιχείο, προκύπτει από έρευνα επιστημονική για την βεντέτα ''εν γένει και ιδιαίτερα στην Κρήτη'' η οποία εκπονείται αυτό το διάστημα από το Ινστιτούτο Κρητικού Δικαίου.
Το πρώτο μέρος της έρευνας το οποίο αφορά στην ιστορία και λαογραφία της βεντέτας, ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Την μελέτη έκανε ο δικηγόρος-ερευνητής Γιάννης Βαρδάκης, ενώ τώρα συνεχίζεται σε άλλους τομείς: κοινωνιολογικό και δικαστικό.


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

drumx13
Πλήρες Μέλος

Greece
1049 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/02/2004, 22:13:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους drumx13  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
πολυ ωραια ολα αυτα zadok αλλα δεν αλαζουν τον ορισμο που εχουμε δωσει μεχρι τωρα
quote:
αρα λοιπον ηθικη ειναι μια αποκτωμενη συμπεριφορα που οι κοινωνιες μεσω "αυθεντιων" επιβαλουν στα μελη τους για το δημοσιο συμφερον θεωρωντας τα μελη τους ανικανα να προασπισουν απο μονα τους τα κοινα συμφεροντα


ή

ηθικη ειναι μια αποκτομενη συμπεριφορα που ο τσοπανης επιβαλει στο κοπαδι....



Απλα τον επιβεβαιωνει και τον κανει διαχρονικο

διοτι η συνδεση βεντετας και ηθικης εγινε αποδεκτη απο το συστημα καποια στιγμη στο παρελθον αν δεν υποβληθηκε απο αυτο ...


πρακτικα αν δεν συμφερε το συστημα θα ηταν ανιθηκη

δεν ειμαστε ρατσιστες αυτοι ... ειναι γαυροιΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/02/2004, 22:46:07  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χμμμ... Ναι, ήθελα απλώς να δώσω ένα χονδροειδέστατο και ρεαλιστικό παράδειγμα.

Έχω την εντύπωση ότι η ηθική δεν είναι αυτό όμως - στην ουσία της.

Όλα αυτά είναι ερμηνείες που εμείς δίναμε, ίσως γιατί έτσι μας βόλευε - ωφελιμιστικά.


Έχω την αίσθηση ότι για να ανακαλύψει κανείς την ηθική, χρειάζεται ν' απογυμνώσει πολλά σημεία της φερόμενης ως ηθικής και να τα δει μέσα από μία πιο καθαρή οπτική με γνώμονα την ελευθερία (όχι όπως την εννοούμε ωφελιμιστικά).


Νομίζω ότι υπάρχει ηθική πέραν αυτών. Κι αυτήν πρέπει ν' ανακαλύψουμε.

"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Στέφανος
Πλήρες Μέλος

Greece
842 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2004, 00:33:46  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Κάποτε, όπως την περίοδο της βασιλείας του Όθωνα, η βεντέτα λειτουργούσε ως ποινική ρήτρα του αστικού δικαίου.

Αγαπητή Zadok, κάτι άσχετο:

Έχεις κάποια σχέση με Νομική;

Ζήσε τη στιγμή!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2004, 01:03:12  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ μου,

όχι, καμία. Ζω σ' ένα περιβάλλον όμως που γύρω μου έχω νομικούς.

Λες να μου 'μεινε κουσούρι;


Πάντως όπως έχω γράψει και σ' άλλο τόπικ, το οποίο υποθέτω ότι έχεις διαβάσει, για να ρωτάς:

Κάθε άτομο που ασχολείται με τον εσωτερισμό δε θα πρέπει να περιορίζει τους ορίζοντες έρευνάς του και θα πρέπει να στοχάζεται επί πάντων όσων τον περιβάλλουν και τον αφορούν.

Επίσης:

Η Δικαιοσύνη είναι μία από τις βασικές αρχές του εσωτερισμού, με αυτήν περιβάλλεται η έννοια του Ελέους, πάνω σ' αυτήν η ίδια η κοινωνία οικοδομείται και χωρίς αυτήν δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική αγάπη στην ψυχή του ανθρώπου.


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)

Edited by - Zadok on 01/03/2004 01:05:12Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Στέφανος
Πλήρες Μέλος

Greece
842 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2004, 01:27:32  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητή Zadok,

Απλώς, οι τοποθετήσεις σου και εδώ και στο άλλο topic, δείχνουν πολύ καλή γνώση της Νομικής επιστήμης, πέραν του εσωτερισμού.
Επίσης, χειρίζεσαι την ελληνική γλώσσα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο.

Φυσικά, δε θα μπορούσα να διαφωνήσω με το παρακάτω

quote:
Η Δικαιοσύνη είναι μία από τις βασικές αρχές του εσωτερισμού, με αυτήν περιβάλλεται η έννοια του Ελέους, πάνω σ' αυτήν η ίδια η κοινωνία οικοδομείται και χωρίς αυτήν δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική αγάπη στην ψυχή του ανθρώπου.

Τώρα, ως προς το

quote:
Ζω σ' ένα περιβάλλον όμως που γύρω μου έχω νομικούς.

Λες να μου 'μεινε κουσούρι;


Τί να πω; Λένε πως οι νομικοί, όπως και πολλοί άλλοι, έχουν τις ιδιαιτερότητές τους

Ζήσε τη στιγμή!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/03/2004, 02:00:33  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χμμμ...

Είναι αλήθεια ότι ερευνώντας το θέμα: (Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΤΑ ΠΑΘΗ) = ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ;;;;;;, έχω ανακαλύψει πολλά... . Μεταξύ άλλων, ήταν και το πιο πάνω, κατά μία πιο ευρεία έννοια.


"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

India
6464 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/08/2004, 03:14:32  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΤΜΑ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ανασα..
-- λογω επικαιροτητος...ανωτεροτητος~κατωτεροτητος...//κατοπιν παντων των "-ισμων"--

Αtma in lv
till the (never)end...
there in neverland...
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Ο Ελληνας
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Cyprus
126 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/08/2004, 10:27:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Ο Ελληνας  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μοίς είδα το θέμα μιας και δεν μου αρέσει η αναζύτηση . Ας πω και εγώ την άποψη μου.
Τι αράγε είναι δίκαιο τι άδικο , τι ηθικό και τι ανήθικο. ΄

#ίναι ηθικό όλες μας πράξεις να είναι για να ώφεληθούμε αράγε - άλλο θέμα της συζήτησης.

Πιστέυω εγώ πως ίσως τον τελέυταιο καιρό να μην είναι τόσο ανάπτηγμένο αλλά ο άνθρωπος εκτός από το να σκέφτεταί μόνο τον έαυτό του σκέφτεταί κάτα βάθος τους άλους είναι το μέρος μας που μας υποκινεί να εργαστούμε για το καλό είναι το μέρος που μας υποκινεί να σώσουμε ένα παιδί από αυτά τα εκατομύρια που χρειάζονται την βοήθεια μας . Ενα /άλλο/ίδιο/ μέρος μας η συνείδηση μας μας κάνει να νίωθουμέ τυψεις όταν ο εαυτός μας κρίνει πως κάνουμε κάτι άδικο σνγκριτικά βεβαία .

Πως μπορούμε να μην σώσουμε αυτό το παιδί που χρειάζεται τόσο την βοήθεια μας . Η μήπως η επίλογη αυτή δεν υπάρχει. Πολοι χαίρονται να μην έχουν αυτη την επίλογη . Πως γίνεται αλλίως . Είναι μεγάλή χαρά για τόν άνθρωπό να μην ελέγχει το μέλλον να νοίωθει άγνοια και για τον κόσμο ενώ σαν το πρόβατο να μην έχει καμιά ευθήνη . Μεγάλη παντοτινή μας ανάγκη που αντιστέκεται στην ίδια τη ύπαρξη μας .
Για αυτό ο άνθρωπός πάντα χρείαζοταν κάτι πιο ισχυρό από αυτόν . Ημάστε όλοι έτσι . Οχι αναδιαμορφονομαστε συνέχια . Δεν πρέπει να παράβλέπυμε αυτό το κόματι μας που μας λέει να βοηθίσουμε τον απέναντι μας.

Τι είναι πραγματίκα ηθικό τί είναι πραγματίκα δίκαιο αυτό έχει την ύπαρξη τους από την ηθικότητα δικαιότητα την ίδια ένια του ανθρώπου και όχι του πρόβατου.

ΠΩΣ μπορούμε να κάταλάβουμε τι είναι ηθικό , δίκαιο όμως ; Μελέτωντας κάτι από όλες του τις πτυχές βλέποντας το κέντρικά και αλήθινα βλέποντας την δικαιότητα μέσα του . Βλέποντας ολόκληρο αυτό που κρίνουμε . Πιο απλά ας δούμε μια δύσκολή κριτέα πράξη. Η κλοπή από ένα άνθρωπο για να επειξήσει από κάποιον που έχει περίπτερο.
Είναι απόλυτα δίκαιό αυτό και ηθικό . Οχί . ¨Είναι άδικο . ¨Οχι επίσης το θέμα της κλοπης ήταν θέμα επειβίωσεις για αυτον έπραξε με ανήθικό τρόπο . Ενώ δεν σκέφτηκε πόσο σημάντικά θα ήταν αυτά που έκλεψε από αυτό που έιχε ανάγκη συνγκριτίκα η ηθικότιτα του από το δικαώμα του να ζήσει βγάζει νηκιτή το δικαίωμα του να ζήσει δεν θυσίαζει λοιπόν τον εαυτό του για την ηθική . συνγκριτικά η πράξη του ΄δεν είναι εντελώς ανήθικη ενώ έχει ως απότελεσμα τη ζωή του . Συνγκρινόντας αυτή την πράξη φαίνεται πως βρίσκεται στο μέσο περίπου. Βλέποντας τι απότερες συνέπειες και σκέψεις αυτού που έπραξε αυτή την πράψη μπορούμε να την κρίνουμε καλύτερα. π.χ. αν είχε σκοπό να επιστρέψει μετά τα λεφτά δεν θα ήταν συγκριτίκα ανήυθική από την ηθική που εγώ κατάλαμβαινω από πριν. Ενώ συνγκριτίκα χώρις να είναι εντέλως ηθική είναι πάνω από το μισό στο στάδιο της ηθικότιτας. δεν είναι ούτε δίκαια ούτε άδικη πράξη ούτε καλή ούτε κακιά είναι μια πράξη χρησιμοπιόντας κάποια ανήθικα μέσα που αλοιώνουν το απότέλεσμα προσπάθωντας στο τέλος να αλάξει το λάθος και τό άδικό σε αυτή την πράξη κάνοντας την μια πιο δίκαια πράξη.

Από αυτή την σκέψη μου φαίνεται πως μια πράξη εφοσο την κάνουμε μπορούμε να κρίνουμε βλέποντας τον εαυτό μας την πραγματικότιτα της και τη συμβαίνει ίσως για αυτό οι πιο πνευμάτικά ανάπτυγμένοι άνθρώποι να έπραταν ηθικά και να είχαν την ηθική και δικαιώσυνη τρόπο ζωής.

(Αν έχω κάνει κάποιο λάθος κρίνοντας την πραξη του "κλέφτη" διωρθόστε με)

Ο καλύτερος τρόπος για να κάταλάβουμε την ηθική είναι να την κοιτάξουμε πραγματικά να προσπάθησουμε να την κάταλάβουμε πράγμα που όλοι μπορούμε ενώ οι απόψεις μας διαφέρουν λογο συμφερόντων. Για αυτό πιστέυω πως η ηθική και η δικαιόσυνη βασίζωνται σε αντικείμενικα κριτίρια κι όχι υποκειμένικα , φτάνει μόνο να τη κοιτάξουμε


Ο σεβασμός και η αποδοχή είναι οι βασικές αρχές της ελευθερίαςΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Odysseus_nemo
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
539 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/08/2004, 04:39:47  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!

drumx13 ΣΤΟ ΘΕΜΑ http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=961 ΓΡΑΦΕΙΣ

quote:
ονομάσαμε αυτο που μας "συμφέρει" ΚΑΛΟ
ονομάσαμε αυτό που δεν μας "συμφέρει" ΚΑΚΟ

ΠΑΡΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ (ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ -ΩΦΕΛΙΜΙΣΜΟΣ) ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΒΕΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΩΦΕΛΙΜΙΣΤΗ.
ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ Α)ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ, Β) ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ, Γ)ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ Δ) ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ;

ΥΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΙΣΜΑ ΘΕΤΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΩΦΕΛΙΜΙΣΜΟ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ.

ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ;

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΡΟΜΟΣ Ή ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΗΡΕΣ ΔΕ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΤΟΤΕ ΧΑΡΑΞΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ
Odysseus_Nemo
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 2 Σελίδες:
  1  2
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.109375
Maintained by Digital Alchemy