ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 Εννιά Ουπανισάδες (Σειρά Γνώσης)
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 2
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/12/2004, 20:17:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ορθογραφικό λάθος είναι NADA μου...

Από ό,τι καταλαβαίνω έχουμε κοινή γνωσιολογική βάση στην οπτική μας για τον εσωτερισμό και αυτό διευκολύνει την επικοινωνία μας.

Πολύ ευχάριστο.

Ω, Θεέ μου, συγνώμη. Ξέρεις... ήμουν τόσο απορροφημένος να σε σκέπτομαι, που δεν πρόσεξα ότι ήσουν πάντα, εδώ, μπροστά μου.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/12/2004, 10:45:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)


SVETASVATAROPANISAD
Με σχόλια του Swami Sarvananda

ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΔΥΟ ΠΟΥΛΙΑ ΠΟΥ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΔΕΝΔΡΟ – Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΨΥΧΗ (JIVA) ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΨΥΧΗ (PARAMATMAN)

4.6 «Δύο πουλιά με όμορφο πτέρωμα, που είναι αχώριστοι φίλοι, κατοικούν στο ίδιο δένδρο. Από αυτά το ένα με όρεξη τρώει τους καρπούς του δέντρου, ενώ το άλλο παρακολουθεί χωρίς να τρώει.» (σελ. 503)

4.7 «Καθισμένη στο ίδιο δέντρο, η ατομική ψυχή μπλέκει και νιώθει δυστυχισμένη εξαιτίας της αυταπάτης που την κάνει να ξεχνάει τη θεϊκή της φύση. Όταν δει το άλλο, τον Κύριο των πάντων, που όλοι οι λάτρεις λατρεύουν και συνειδητοποιήσει ότι όλη η μεγαλοπρέπεια ανήκει σε Αυτόν, τότε ανακουφίζεται από τη δυστυχία της.» (σελ. 504)

Σχόλια: Τα δύο πουλιά που αναφέρονται σε αυτό το εξαιρετικά ποιητικό εδάφιο είναι η ατομική ψυχή [ο Jiva] και η Υπέρτατη Ψυχή [ο Paramatman].

Λέγεται ότι είναι αχώριστοι φίλοι, επειδή σύμφωνα με την Αντβαιτική ερμηνεία του εδαφίου, ο Jiva, δεν είναι παρά μια αντανάκλαση του Paramatman ριγμένη πάνω στο νου, άρα, είναι αδιαχώριστοι όπως η αντανάκλαση του ήλιου και ο ίδιος ο ήλιος, ή, αν το εκλάβουμε με δυϊστική έννοια, τότε η ερωτική σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο Θεό και την ψυχή, είναι η εξάρτηση της δεύτερης από τον πρώτο, είναι αιώνια. Το δέντρο είναι το σώμα, με το οποίο έχει το κοινό χαρακτηριστικό της φθαρτότητας. Λέγεται ότι η ψυχή και ο Θεός κατοικούν στο ίδιο σώμα, επειδή, ως προς την ψυχή, το σώμα αποτελεί την έδρα της, ενώ ως προς το Θεό – που είναι υπερβατικός αλλά και ενυπάρχει σε όλα τα όντα – Αυτός γνωρίζεται από ένα ενσώματο πλάσμα μέσω του σώματος. Οι καρποί του δέντρου είναι τα προϊόντα της Karma, των παρελθοντικών πράξεων, που εκτελούνται με τη βοήθεια του σώματος. Εξαιτίας των πόθων της, η ατομική ψυχή προσκολλιέται στους καρπούς των δραστηριοτήτων της και υποφέρει τις συνέπειες τους, καλές και κακές, σε διαδοχικές ενσωματώσεις, αλλά ο Κύριος, το συντροφικό πουλί στο δέντρο του σώματος, παραμένει μη προσκολλημένος στις πράξεις και στους καρπούς τους, ως απλός θεατής αυτού του παγκόσμιου θεάτρου.» (σελ. 503-504)

Ο ΘΕΟΣ ΕΚΠΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΑΕΙ, ΟΠΩΣ Η ΑΡΑΧΝΗ.

6.10 «Είθε το Υπέρτατο Ον – που αυθορμήτως φοράει τα προϊόντα της Φύσης, όπως κάνει η αράχνη που εκπορεύει κλωστές από τον αφαλό της – να μας χαρίσει την απορρόφηση στο Brahman» (σελ. 524)



Κι εδώ φτάνει για μένα το τέλος του topic αυτού.

Προσπάθησα να δώσω μια "γεύση" από την σοφία της αρχαίας Ινδίας κι ελπίζω να ξύπνησα σε κάποιους τον σεβασμό σε αυτήν την παράδοση και σε κάποιους άλλους ακόμα και την "δίψα" για μια περαιτέρω μελέτη.

Ω, Θεέ μου, συγνώμη. Ξέρεις... ήμουν τόσο απορροφημένος να σε σκέπτομαι, που δεν πρόσεξα ότι ήσουν πάντα, εδώ, μπροστά μου.
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/12/2004, 03:35:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Προσπάθησα να δώσω μια "γεύση" από την σοφία της αρχαίας Ινδίας κι ελπίζω να ξύπνησα σε κάποιους τον σεβασμό σε αυτήν την παράδοση και σε κάποιους άλλους ακόμα και την "δίψα" για μια περαιτέρω μελέτη.



Nά'σαι σ'ιγουρος για αυτό...Κάποιος Γερμανός ινδολόγος είπε για τις Ουπανισάδες:

"Για τον ιστορικό που επιδιώκει την ιστορία της ανθρώπινης στόχασης, οι Ουπανισάδες έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Διότι από τα μυστικιστικά διδάγματα των Ουπανισάδων, ένα ρεύμα σκέψης μπορεί να ανιχνευθεί μέχρι τον μυστικισμό των Σούφι της Περσίας, την μυστική, θεοσοφική διδασκαλία περί Λόγου των Αλεξανδρινών Χριστιανών οραματιστών, τον Εκχαρτ και Τάουλερ, και τελικά την φιλοσοφία (...) του Σοπενχάουερ."


Η γνώση είναι σαν τη θάλασσα: εκείνος που τσαλαβουτάει πάνω στην επιφάνεια, πάντα βγάζει θόρυβο και τραβάει την προσοχή, παρά εκείνος που χωρίς θόρυβο βουτάει στο βυθό για να βρει ένα μαργαριτάρι.

Ου. Ίρβινγκ


keep on wοrking (παράφραση..)παρόλη την ησυχία....

«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

India
6464 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/05/2005, 03:58:27  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΤΜΑ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
5.13 Οποιος αμεσα γνωρσει Αυτον,τον αναρχο και ατευλευτητο ,που εκπορευει τον κοσμο μεσα στο χαος,που υποδυεται πολλες μορφες και ολομοναχος περιζωνει τα παντα, απαλλασσεται απ'ολα τα δεσμα.
5.14 Εκεινο το Υπερτατο Θειο που δημιουργησε και τη Ζωη και την Υλη ,που ειναι η πηγη καθε τεχνης και επιστημης,που μπορει να γνωσθει διαισθητικα απο εναν αφοσοιωμενο νου -οποιος αμεσα γνωρισει Αυτον,τον μακαριο,τον ασωματο και ανειπωτο,γλυτωνει απο περαιτερω ενσωματωσεις.

Svetasvataropanisad


ανασα σε πολυαγαπημενο θεμα ...


Edited by - ΑΤΜΑ on 04/05/2005 04:04:14Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

India
6464 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/05/2005, 01:50:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΤΜΑ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Oλα τουτα(αυτος ο κοσμος)ειναι η συλλαβη ΟΜ.
ιδου η σαφης εξηγηση της.Το παρελθον το παρον και το μελλον-τα παντα,ειναι μονο το ΟΜ.Ακομα κι οτι ειναι περα απο τα τρια μερη του χρονου-κι αυτο ειναι μονο το ΟΜ....

...Η συλλαβη ΟΜ κατα την ακεραια οψη της(αηχη) ειναι το Τεταρτο,το υπερβατικο,το στερουμενο φαινομενικης υπαρξεως,το υπερτατα ευδαιμονο και μη δυαδικο.Ετσι,η συλλαβη ΟΜ ειναι οντως ο Εαυτος(Atman).Oποιος το γνωριζει αυτο ,συγχωνευει τον εαυτο του στον Εαυτο...


Αum tat sat

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

India
6464 Μηνύματα
Απεστάλη: 19/07/2005, 02:03:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΤΜΑ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
-πολυαγαπημενο μαντραμ ερχεται
ως ο πιο φυσιολογικος καθημερινος μου στοχασμος..:-

OM bhuur bhuvah suvah
tat savitun varenyam
bhargo devasya dhiimahi
dhiyo yo nah
pracodayaat

(..αυτο ειναι το Gaayartii Mantram
η αρχαιοτερη βεδικη προσευχη
η οποια περικλειει τις ιδεες του ΟΜ)
ας δουμε τι σημαινει...
"ΟΜ,
προσηλωνομαστε στην πνευματικη λαμπροτητα
της Αξιολατρευτης Θεικης Πραγματικοτητας
που εκπορευει τους τρεις κοσμους,
ειθε εκεινο το Υπερτατο Θεικο Ον
να κατευθυνει τη νοηση μας
για να συνειδητοποιησουμε
την Υπερτατη αληθεια."

για να επιστρεψουμε τοσο στο θεμα των ουπανισαδων...αλλα και στην Prasnopanisad ας δουμε τα τελευταια σχολια της πεμπτης,προς απαντηση, ερωτησης της,που αφορουν στο Gayatri Mantram..

O ηχος ΟΜ παραγεται απο το συνδιασμο των ηχων Α,U,M.Αυτες ειναι οι τρεις maatras του ΟΜ,περαν αυτων ,υπαρχει η Αrdhamaatra, ο *αηχος* ηχος που εξακολουθει να υφισταται ακομη κι αν ο *ακουστος* ηχος εχει χαθει.Αυτος ο τελευταιος ειναι αντιληποτς μονο μεσω μιας εκλεπτυσμενης αντιληψης και ικανης συγκεντρωσης.Υπαρχει η αποψη οτι το ΟΜ ειναι το ηχο-συμβολο του Brahman και λεγεται οτι ειναι ο πρωτος ηχος που παραγεται στην αρχη της δημιουργιας.Απο τις τρεις maatras του ΟΜ εκπορευτηκαν τα τρια *ποδια* --padas-- του Gayatri Mantram και απο αυτα εκπορευτηκαν οι τρεις κοσμοι--Vyaahrtis:bhuur, bhuvah,suvah--

*Απο το "Α" εκπορευτηκε το
"tat savitun varenyam"
και επεκταθηκε σε Rg-veda
(Stupi-para=υμνολογιο)

*Απο το "U" εκπορευτηκε το
"bhargo devasya dhiimahi"
και επεκταθηκε σε Yajur-Veda
(Karma-para=αφιερωμενη στα εργα)

*Απο το "M" εκπορευτηκε το
"dhiyo yo nah pracodayaat"
και επεκταθηκε σε Saama-Veda
(Jnnaani-para=αφιερωμενη στη γνωση)

Ετσι,μεσα απο την επιμονη νοερη προσηλωση-στοχασμο-στις εκαστοτε maatras επιτυγχανονται διαφορα αποτελεσματα(αναλογα με τις σημασιες των maatras).
Αλλα οταν ο νους προσηλωνεται στην Αrdhamaarta τοτε συνειδητοποιει τον Υπερτατο Brahman.

ΟΜ

υγ.. στα ινδικα διπλασιασα καποια φωνηεντα προς ευκολια της προφορας τους,αφου τα σχετικα σημεια στιξης δεν τα διαθετουμε στο χωρο..καποια ακομη σημεια,που δεν διακρινονται ως εχουν εδω,θα ειναι μαλλον περιπλοκοτερο να τα αναφερω...--ωστοσο δεν ειναι η προφορα αυτο που μας ενδιαφερει εδω..--acchaa..:)--


cprtght@tm@2005

Edited by - ΑΤΜΑ on 19/07/2005 02:12:22Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 2 Σελίδες:
  1  2
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.09375
Maintained by Digital Alchemy