Πριν από λίγες μέρες πληροφορήθηκα ότι η θεατρική ομάδα της ΡΟΔΑ θ'ανεβάσει λίγο μετά το Πάσχα το καινούριο της έργο, κάτι που με ενθουσίασε τόσο πολύ ώστε ανάμεσα στ'άλλα με ώθησε να πληκτρολογήσω και αυτές τις γραμμές.Θέλω μ'αυτόν τον τρόπο να γνωστοποιήσω σε όλους όσους εχουν πνευματικές ανησυχίες και ενδιαφέρονται για το θέμα της εσωτερικής ανάπτυξης του ανθρώπου την μεγάλη συνεισφορά αυτής της θεατρικής ομάδας στην υπόθεση αυτή.
Πρέπει να πω οτι το ενδιαφέρον μου γι'αυτήν την ομάδα προήλθε κυρίως αφού παρακολούθησα δύο από τα έργα της(του "Γκιλκαμες" και του "Αμφιάραου") που παίχτηκαν σε προηγούμενες χρονιές στο αθηναικό κοινό και τα οποία άσκησαν τόσο δυνατή επίδραση στο εσωτερικό μου-δημιουργώντας πρωτόγνωρες για θέαση καλλιτεχνικού έργου εντυπώσεις-ώστε ν'αναμένω με μεγάλη αγωνία την επόμενη δημόσια εμφάνισή της.
Και να που όπως έμαθα επιστρέφει.Το καινούριο της έργο ονομάζεται "Αλκιβιάδης Αγιος" και θα παιχτεί στο θέατρο "Πειραιώς 131"(τηλ.2103450922)από την Παρασκευή 16/4 εώς την Κυριακή 2/5.Αν κρίνω τόσο από την ποιότητα των προηγούμενων έργων της όσο και από το παριεχόμενο του καινούριου της(με ζωντανές αναπαραστάσεις των Ελευσίνιων Μυστηρίων,των εκστατικών μυστηρίων του Πανός και των Κάβειρων κ.α)τότε χωρίς καμία υπερβολή μιλάμε για συγκλονιστική παράσταση.
Για να μάθουμε όμως περισσότερα πράγματα για την ΡΟΔΑ αναδημοσιεύω κάποια γραπτά(από το πρόγραμμα του "Αμφιάραου") της δημιουργού και υπεύθυνης αυτής της ομάδας και σκηνοθέτη όλων των παραστάσεων της κας Μαρίας Περετζή.
"..Το θέατρο είναι η Τέχνη του Ιερού γιατί είναι η τέχνη της τελετουργίας.Το Θέατρο του Ιερού προυποθέτει την ύπαρξη Ιερού Μύθου.Στη ΡΟΔΑ εργαζόμαστε με την παραδοχή της ύπαρξης του ενός,του θεμελιακού Μύθου.Ολοι οι μύθοι, όλες οι ιστορίες, έχουν κοινό το κεντρικό τους θέμα,κοινή την αρχή τους.Ο κάθε μύθος μπορεί να ειδοθεί σαν υπόμνηση, ότι υπάρχει για τον άνθρωπο μια "άλλη ζωή",ένα επίπεδο της βίωσης του κόσμου που βρεθήκαμε που δεν εξαντλείται βλέποντας τις "σκιές των πραγμάτων".Σκοπός της ενασχόλησης με το ιερό για τον άνθρωπο είναι να απελευθερωθεί και να στραφεί προς το φώς,να δει τα πράγματα όπως ακριβώς αυτά είναι.Η άποψή μας για το θεμελιακό μύθο είναι ότι η εικόνα της σπηλιάς του Πλάτωνα ειναι πραγματική,με την έννοια ότι υπάρχει πρακτικό θέμα απελευθέρωσης του ανθρώπου απο τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα ,και υπάρχειθέμα συνειδητής του στροφής προς το φώς,προς τον τρόπο ύπαρξης που έχει ονομαστεί και "βασιλεία του Θεού".Η ιδέα αυτής της στροφής, της δυνατότητας για την ανάπτυξη του ανθρώπου,ειναι η θεμελιακή Ιδέα που βρίσκεται πίσω από κάθε Ιερό Κείμενο,πίσω από όλες τις Ιερές Γραφές,πίσω από κάθε Ιερή Πάράδοση πού έχει εμφανιστεί ποτέ στον πλανήτη μας.Με τον τρόπο αυτόν,ο Θεμελιακός Μύθος αποτελεί την σπονδυλική στήλη τών Ιερών Εργων που βρίσκονται στήν ρίζα κάθε παράδοσης.Η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ έχει μελετήσει πολλά απ'τα μεγάλα έπη τής ανθρωπότητας,αναζητώντας τις μορφές που εχει πάρει ο Θεμελιακός Μύθος στο καθένα.Μέσα από τις φαινομενικά αντίθετες παραδόσεις των λαών,η ιδέα ότι το κεντρικο νόημα της Υπαρξης περιστρέφεται γύρω από τη δυνατότητα για αναγέννηση μέσα στην ζωή,εμφανίζεται ξανά και ξανά.Σαν χρυσός μίτος η υπόμνηση αυτή εν τέλει διαπερνά όλες τις θρησκευτικές δοξασίες της κοινής μας παγκόσμιας κληρονομιάς.Οι "κοσμοι" και οι "θεοί" των μύθων αποτελούν επίπεδα αναφοράς και συμβολικές οντότητες που δεν αφορούν τοποθεσίες ή πρόσωπα αλλά καταστάσεις κατανόησης του εσωτερικού μας κόσμου.Η θεατρική εμπειρία αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο όταν συνδεθεί με το ζωντανό νόημα του Θεμελιακού Μύθου.Βαθύτερος στόχος ειναι η αποκατάσταση της επαφής με τον Εαυτό.Σ'αυτό συνοψίζεται ο λόγος που κάνει θέατρο η ΡΟΔΑ.Η εσωτερική πειθαρχία που χρειάζεται να αναπτύξει ο "ηθοποιός" στη σχέση του με τη θεατρική ομάδα και τις ανάγκες του έργου είναι η μεγάλη ευκαιρία για να ανοίξει μέσα του κάτι που θα ξεπεράσει τον συνηθισμένο τρόπο που βλέπει τον κόσμο.
Η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ συστήθηκε τον Ιανουάριο του 1991 και στόχος της είναι να προσφέρει στο σύγχρονο θεατή πλουσιο θέαμα,γεμάτο μουσική,χορό και ζωντάνια.Στα έργα του ρεπερτορίου της περιλαμβάνονται, η Ραμαγιανα το μέγα έπος της Ινδίας,ο Γκιλκαμές το πανάρχαιο Μεσοποταμιακό έπος, η Τρικυμία του Σαίξπηρ και τμήματα του ομηρικού έπους της Οδύσσειας.Οι παραστάσεις της ΡΟΔΑ έχουν προσελκύσει την προσοχή των ανταποκριτών του CNN οι οποίοι,παρακολουθώντας από κοντά όλη την πορεία της και θεωρώντας ότι οι παραστάσεις της είναι οι πιο κατάλληλες ν'ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός παγκόσμιου κοινού,παρουσίασαν σκηνές από τη Ραμαγιάνα το Μάιο του 1997 και σκηνές από το Γκιλκαμές τον Αύγουστο του 2000.Σκοπός αυτών που απαρτίζουν την ΡΟΔΑ είναι να διερευνήσουν τη θεατρική εμπειρία,τις δυνατότητες της να συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού του ανθρώπου.Με την γενικη καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή,η θεατρική προετοιμασία για τόν ηθοποιό της ΡΟΔΑ ξεπερνάει πολύ τα όρια της συνηθισμένης θεατρικής προπαρασκευής.Ασκήσεις μνήμης,αντοχής,προσοχής,τελετουργικών χορών από τις παραδόσεις των Σούφι και της Ινδίας,καθώς και Γιόγκα,αποτελούν την αφετηρία της προσέγγισης στο θέμα της εκφραστικής ελευθερίας.."
Όσο για το καινούριο έργο της ΡΟΔΑ με τίτλο "Αλκιβιάδης Αγιος" για πληρέστερη ενημέρωση καθώς και επικοινωνία με αυτήν την σπουδαία θεατρική ομάδα μπορείτε να στραφείτε στα εξής site α)www.gurdjieff.org.gr και μέσω της αρχικής του σελίδας στο link rodatheater ή β)www.rodatheater.gr.Τέλος υπάρχει και το site ενός καινούριου-με "μεταφυσικές ανησυχίες" όπως λένε οι συντάκτες του-δωρεάν περιοδικού και το οποίο (site) περιέχει όλη την ύλη του περιοδικού μέρος της οποίας είναι αφιερωμένη στην ΡΟΔΑ και στην τελευταία της παράσταση.Η διεύθυνσή του είναι www.sfera.org.gr.
Τελειώνοντας θα'θελα να πω ότι η θέαση των παραστάσεων της ΡΟΔΑ είναι ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορώ να κάνω στον αληθινό μου εαυτό και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι όταν πέσει η αυλαία το ίδιο θα νοιώσετε κι εσείς έστω και αν...ο άλλος σας εαυτός το αρνηθεί.
Edited by - kriostoxotis on 27/04/2004 04:38:01