ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΣΟΦΙΑ =-.
 Ηράκλειτος ο Σκοτεινός
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 4
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 08/02/2004, 03:23:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ο Ηράκλειτος δεν θα αποδεχόταν ένα καθαρά
ψυχολογικό στοιχείο του Εαυτού ως το αρχέτυπο των πραγμάτων,
αλλά στην ουσία δεν είναι μακριά από τη θέση των Βεδών.

Οι Βουδιστές της σχολής του Μηδενισμού χρησιμοποίησαν
με το δικό τους τρόπο την εικόνα του ρυακιού και την εικόνα της φωτιάς.
Είδαν, όπως και ο Ηράκλειτος είδε, πως τίποτε στον κόσμο δεν
είναι το ίδιο για δυο στιγμές ακόμη και στην πιο σταθερή διάρκεια των σχημάτων.

Η φλόγα διατηρείται ανάλλαχτη στην εμφάνιση, αλλά κάθε στιγμή
είναι μια άλλη, και δεν είναι η ίδια, φωτιά.
Το ρυάκι διατηρεί τη ροή του εξ αιτίας των ανανεωμένων υδάτων.
Από αυτό, έβγαλαν το συμπέρασμα πως δεν υπάρχει υπόσταση
στα πράγματα, πως τίποτε δεν είναι αυτο-υπαρκτό.

Το φαινομενικό γίγνεσθαι είναι εκείνο που μπορούμε να ονομάσουμε ύπαρξη,
πίσω από το φαινομενικό υπάρχει το αιώνιο Τίποτε,
το απόλυτο Κενό, ή ίσως μια αρχέτυπη Ανυπαρξία, λένε οι Μηδενιστές.

Ο Ηράκλειτος, αντιθέτως, είδε πως αν η φλόγα υπάρχει μόνο
από την αέναη αλλαγή, μια αέναη ανταλλαγή μάλλον,
της υπόστασης του φιτιλιού στην υπόσταση της καιόμενης φλόγας
τότε θα πρέπει να υπάρχει ένα στοιχείο για την ύπαρξή τους,
ένα στοιχείο κοινό και στα δύο (φιτίλι και φλόγα) που με αυτό το τρόπο
μεταμορφώνεται από τη μια μορφή στην άλλη.
Κι αν ακόμη η υπόσταση της φλόγας αλλάζει παντοτινά,
το στοιχείο του Πυρός είναι πάντοτε το ίδιο και παράγει πάντοτε
τα ίδια αποτελέσματα ενέργειας, διατηρεί πάντοτε τα ίδια μέτρα.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

VAIHINGER
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
203 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/02/2004, 00:54:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους VAIHINGER  Στείλτε ένα instant message στο Μέλος VAIHINGER  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
TΟ ΝΟΗΜΑΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΣΜΙΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΡΗΞΗ, ΑΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΣΦΥΚΤΙΟΥΜΕ….ΜΑΚΡΥΑ, ΛΟΙΠΟΝ, ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ…..ΣΕΙΣΜΟΣ, ΣΕΙΣΜΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΛΑΟΣ. ΣΤΙΣ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.ΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ, ΤΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ, ΤΟ ΕΛ-ΛΗΝΙΚΟ…ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΕΣ…..ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ…ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ…..ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ Η ΕΛ-ΛΑΣ!!!!!!!!!!! ΕΛ-ΛΑΣ-ΕΛΛΗΝΩΝ-ΕΘΝΙΚΩΝ,…….ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ.ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΛΑΟΣ..ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΒΗΜΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ…ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ, ΠΟΤΕ ΗΤΤΗΜΕΝΗ!!!!!!

ΠΒ*Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/02/2004, 10:09:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
ΣΤΙΣ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.ΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ, ΤΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ, ΤΟ ΕΛ-ΛΗΝΙΚΟ…ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΕΣ…..ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ…ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ…..ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ Η ΕΛ-ΛΑΣ!!!!!!!!!!! ΕΛ-ΛΑΣ-ΕΛΛΗΝΩΝ-ΕΘΝΙΚΩΝ,…….ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ.ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΛΑΟΣ..ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΒΗΜΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ…ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ, ΠΟΤΕ ΗΤΤΗΜΕΝΗ!!!!!!

Θα σε απογοητεύσω Φίλε, ήδη έχω ψηφίσει, αφού σου μιλάω απο το... μέλλον...


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/02/2004, 10:58:39  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Και τα Ουπανισάντ επίσης περιγράφουν το σύμπαν ως μια
συμπαντική κίνηση και γίγνεσθαι. Είναι όλο αυτό που κινείται
στην κίνηση, jagatyam jagat, - ακριβώς η ίδια η λέξη που
χρησιμοποιείται για την λέξη jagat «σύμπαν» και που αυτή η λέξη έχει
την έννοια της κίνησης, έτσι που ολάκερο το σύμπαν,
ο μακρόκοσμος, είναι ένα αχανές στοιχείο κίνησης
και επομένως αλλαγής και αστάθειας, ενώ κάθε πράγμα
στο σύμπαν είναι από μόνο του ένα μικρόκοσμος της ιδίας κίνησης και αστάθειας.

Οι υπάρξεις, είναι όλες «γίγνεσθαι», Το αυτο-υπαρκτό Atman Swayambhu,
έχει γίνει όλα τα γίγνεσθαι. Η σχέση μεταξύ Θεού και Κόσμου
περικλείεται στη φράση:
«Είναι Εκείνος που έχει μετοικήσει στο πανταχόθεν»
Είναι ο Κύριος, ο Μάντις και ο Σκεπτόμενος, που «γίγνεται» παντού.
Είναι ο Λόγος του Ηρακλείτου, ο Δίας του, το Ένα του,
από το οποίον όλα τα πράγματα «έχει ορίσει όλα
τα πράγματα σωστά, σύμφωνα με τη φύση τους από προαιώνια»
,
που αντιστοιχεί στη φράση του Ηρακλείτου
«όλα τα πράγματα
είναι ορισμένα και αποφασισμένα.»

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΑΤΩΝΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Switzerland
3558 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/02/2004, 14:14:17  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΑΤΩΝΑΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σου καθυ,

Βλέπω με χαρά πως συνεχίζεις Ακάθεκτη….την μετάφραση.

Υπάρχουν αμφιβολίες για την γνησιότητα ορισμένως φράσεων του Ηράκλειτου..*(ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΗ)

Στο τελευταίο απόσπασμα που μετέφρασες,

quote:
«όλα τα πράγματα είναι ορισμένα και αποφασισμένα.»

Είναι από τις εκλογαι του (Στοβαίου) και λέει,

137. γράφει γουν, ΕΣΤΙΝ ΓΑΡ ΕΙΜΑΡΜΕΝΑ ΠΑΝΤΩΣ
Υπάρχουν πράγματα που είναι απόλυτα καθορισμένα…*(από τη μοίρα)

Ερχεται σε αντίθεση, με την γενικότερη βλέψη του φιλοσόφου! Καλύτερα όμως να γράψω λίγα, περί τίνος πρόκειται…

Από πολύ παλιά…. μα μέχρι και σήμερα, διεξάγεται ένας ανηλεής Πόλεμος. Οι έλληνες μα και σύγχρονοι φιλόσοφοι ήταν από ανέκαθεν χωρισμένοι σε δυο στρατόπεδα. Υλιστές και ιδεαλιστές. Οι υλιστές λέγονται και (γόνοι, παιδία της γης)…. οι ιδεαλιστές λέγονται φίλοι των ΕΙΔΩΝ… κατά Πλάτωνα.

Οι επιτιθέμενοι συνήθως είναι οι Υλιστές, υποστηρίζοντας πως ΥΠΑΡΧΕΙ μόνο ότι μπορούμε να αγγίξουμε, κάτι δηλαδή το σωματικό, ενώ αυτοί που ΑΜΥΝΟΝΤΑΙ, οι ΙΔΕΑΛΙΣΤΕΣ, προσπαθούν να αποδείξουν πως το ΑΛΗΘΙΝΟ ΟΝ, είναι κάτι ΝΟΗΤΟ και ΑΣΩΜΑΤΟ... σαν τις ΙΔΕΕΣ.

Τώρα καταλαβαίνεις πόσο είναι το ενδιαφέρον και των δυο παρατάξεων να εχουν τον ΗΡΑΚΛΕΙΤΟ με το μέρος τους, αν και η αρχαιότητα, (μαζί με κυρίως το Δημόκριτο και τους ΙΩΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ)…τον είχαν κατατάξει…. ....σαν ΥΛΙΣΤΗ...

Στους πρώτους ανήκουν σήμερα οι περισσότεροι φιλόσοφοι και επιστήμονες, ο Πλάτωνας τους ονομάζει ΟΙ ΡΕΟΝΤΕΣ.. μιας και υποστηρίζουν το ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ... (ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ)

Στους Δεύτερους έχουμε τους Ελεατες φιλοσόφους (κυρίως Παρμενίδη, μα και Ζήνωνα, Μέλισσος κλπ) Αυτοί ονομάζονται ΣΤΑΜΑΤΗΤΕΣ του ΟΛΟΥ, και υποστηρίζουν ακριβώς το αντίθετο. Ότι το ΠΑΝ είναι ακίνητο, ότι το ΠΑΝ είναι ΕΝΑ…και ηρεμεί τον ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, μιας και δεν έχει χώρο να κινηθεί…

Ο Πλάτωνας με τη ΣΕΙΡΑ του έκανε προσπάθειες να ΕΝΩΣΕΙ τις δυο φιλοσοφικές κατευθύνσεις, (ΑΝ ΚΑΙ Η Ζυγαριά έγειρε προς τους ΙΔΕΑΛΙΣΤΕΣ)…μάλιστα στο εργο του Σοφιστής, προσπαθεί να κάνει ένα συμβιβασμό (Ηρακλείτεια διαλεκτική και Παρμενιδεια Μεταφυσική )…,

Το αν τα κατάφερε, γίνεται αντιληπτό….μονο βιωματικα!…

Ένα όμως που κανεις δεν του το αμφισβητει, του σκοτεινου και εμπνευσμενου φιλοσοφου, ειναι...

ΚΑΙ Ο ΚΥΚΕΩΝ* ΔΙΙΣΤΑΤΑΙ ΜΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ

και ο κυκεώνας διαχωρίζεται, αν δεν τον ανακινήσεις

* Σύγχυση!

Καλη συνεχεια!


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/02/2004, 10:39:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Γεια σου καθυ,

Βλέπω με χαρά πως συνεχίζεις Ακάθεκτη….την μετάφραση.


Μήνυσέ μου σε παρακαλώ αν σε πειράζει...για να δω τι μπορώ να κάνω


quote:
Υπάρχουν αμφιβολίες για την γνησιότητα ορισμένως φράσεων του Ηράκλειτου..*(ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΗ)

Είναι φαινόμενο της εποχής μας να αμφισβητούνται τα πάντα.
(Ίσως να είναι και φρόνιμο)
Η απομυθοποίηση στις δόξες της. (Αυτό δεν είναι τόσο φρόνιμο)

quote:
137. γράφει γουν, ΕΣΤΙΝ ΓΑΡ ΕΙΜΑΡΜΕΝΑ ΠΑΝΤΩΣ
Υπάρχουν πράγματα που είναι απόλυτα καθορισμένα…*(από τη μοίρα)

Αυτό το της παρένθεσης είναι δικό σου έτσι;
Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Και σε ρωτώ γιατί από τη μοίρα;
Οσάκις ακούμε για καθορισμό πραγμάτων, γιατί θάπρεπε να
σκεφτόμαστε πως είναι η μοίρα αυτή που καθορίζει και ως εκ τούτου
υπαινισσόμεθα πως είμαστε ανελεύθεροι;
Ίσως υπάρχει ένας άλλος καθορισμός που δεν μπορούμε να συλλάβουμε με τη νόησή μας.
Και δεν είναι επί του παρόντος να συζητήσουμε.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΑΤΩΝΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Switzerland
3558 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/02/2004, 12:06:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΑΤΩΝΑΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Μήνυσέ μου σε παρακαλώ αν σε πειράζει...για να δω τι μπορώ να κάνω

Εμ… θα στο έλεγα με λύπη… και όχι με χαρά!

quote:
Είναι φαινόμενο της εποχής μας να αμφισβητούνται τα πάντα.
(Ίσως να είναι και φρόνιμο)
Η απομυθοποίηση στις δόξες της. (Αυτό δεν είναι τόσο φρόνιμο)

Να σου πω την αληθεια, χρειάζεται να αμφιβάλουμε σε πολλά! Ακόμα και στην ημερομηνία λήξεως στο Γάλα που πίνεις!... Το κουτι γράφει πως λήγει την τάδε μέρα….μα αν ο Ιδιοκτήτης φακελώνει τον γιατρό η τον υπεύθυνο….τότε κάτι που ίσως θα πήγαινε σε γλάστρες *(σαν λίπασμα)…. τρέφει τα σκεφτοκύτταρα μας!
(Ιταλία… ουκ ολίγα τέτοια συμβαίνουν…)

Τέλος ότι έβαλα σε παρένθεση δεν είναι δικό μου….μα του ΣΤΟΒΑΙΟΥ, που ακριβώς μιλώντας για την Μοίρα στις ΕΚΛΟΓΕΣ, αναφέρει αυτό…Σκέφτηκαν πως είναι του Ηράκλειτου…από το ύφος, και όχι από μαρτυρία…. Αυτά που είναι σίγουρα, τα πρώτα 126….έχουν διασταυρωθεί από περισσότερες της μιας πηγής….Απο το 126α...μεχρι το 139 περιπου 15 αποσπασματα, η Φιλοσοφικη κοινοτητα τα θεωρει Νοθα, η καλυτερα αναμφισβητουμενης γνησιοτητας!


quote:

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/02/2004, 12:43:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Εμ… θα στο έλεγα με λύπη… και όχι με χαρά!


Α, μπα θέμα αμφισβήτησης λόγω αποσιωπητικών.

quote:
Να σου πω την αληθεια, χρειάζεται να αμφιβάλουμε σε πολλά! Ακόμα και στην ημερομηνία λήξεως στο Γάλα που πίνεις!... Το κουτι γράφει πως λήγει την τάδε μέρα….μα αν ο Ιδιοκτήτης φακελώνει τον γιατρό η τον υπεύθυνο….τότε κάτι που ίσως θα πήγαινε σε γλάστρες *(σαν λίπασμα)…. τρέφει τα σκεφτοκύτταρα μας!
(Ιταλία… ουκ ολίγα τέτοια συμβαίνουν…)

Ευτυχώς που τους Ιταλούς της Αυστραλίας τους έχομε
αυστραλοποιήσει, διαφορετικά τι μας έμελλε να πάθομε κι εμείς εδώ!
(Πάντως γάλα δεν πίνω)


quote:
Τέλος ότι έβαλα σε παρένθεση δεν είναι δικό μου….μα του ΣΤΟΒΑΙΟΥ, που ακριβώς μιλώντας για την Μοίρα στις ΕΚΛΟΓΕΣ, αναφέρει αυτό…Σκέφτηκαν πως είναι του Ηράκλειτου…από το ύφος, και όχι από μαρτυρία…. Αυτά που είναι σίγουρα, τα πρώτα 126….έχουν διασταυρωθεί από περισσότερες της μιας πηγής….Απο το 126α...μεχρι το 139 περιπου 15 αποσπασματα, η Φιλοσοφικη κοινοτητα τα θεωρει Νοθα, η καλυτερα αναμφισβητουμενης γνησιοτητας!


σύμφωνα με το νόμο της αμφισβήτησης και ο Στοβαίος μπορεί να
μας θολώνει τα νερά πού ξέρεις!
Δεν μας μένει παρά να σχολιάζομε τα του Ηρακλείτου από Πλάτωνος
δια Στοβαίου μετά των ευλογιών του Βατικανού...
Ας προσπαθήσουμε τότε να αναλύσουμε τα "Πάντα άτινα ρέουν εξ αμφισβητήσεως"


Τέλος να πω πως η συμμετοχή σου είναι λίαν παραγωγική


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

zezmperg
Πλήρες Μέλος

Greece
983 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/02/2004, 16:28:24  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zezmperg  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Σας χαιρετώ.
quote:

Δεν μας μένει παρά να σχολιάζομε τα του Ηρακλείτου από Πλάτωνος
δια Στοβαίου μετά των ευλογιών του Βατικανού...
Ας προσπαθήσουμε τότε να αναλύσουμε τα "Πάντα άτινα ρέουν εξ αμφισβητήσεως"


Μήπως, μήπως λέω, γράφουμε νέα ιστορία;
Σας χαιρετώ.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/02/2004, 12:00:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Μήπως, μήπως λέω, γράφουμε νέα ιστορία;

Καλώς όρισες Φίλη και μην ανησυχείς,
η νέα και αληθινή ιστορία βρίσκεται σε άλλο topic.

Ν' αρχίσομε να ανησυχούμε όταν το esoterica.gr
συμπεριληφθεί στη σχολική ύλη!

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/02/2004, 03:56:59  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αντικαταστήστε το «Αείζωο Πυρ» με το Βεδικό «Atman» και δεν υπάρχει
τίποτε στις εκφράσεις των Ουπανισάντ που να μην αποδέχεται
και ο Έλληνας διανοούμενος σαν μια άλλη περιγραφή της δικής του σκέψης.

Κι ακόμη, δεν είναι τα Ουπανισάντ που χρησιμοποιούν,
μεταξύ άλλων συμβόλων, και αυτό το του Πυρός;

«Ως Ένα Πυρ έχει εισέλθει στο κόσμο και έχει πάρει
σχήματα σύμφωνα με τις ποικίλες μορφές στον κόσμο»,

έτσι η μόνη Ύπαρξη έχει γίνει όλα αυτά τα ονόματα
και σχήματα και εν τούτοις παραμένει Ένα.

Ο Ηράκλειτος μας λέει ακριβώς το ίδιο πράγμα.
Ο Θεός είναι όλες οι αντιθέσεις,
«Παίρνει ποικίλα σχήματα
ακριβώς όπως η φωτιά, όταν αναμειχθεί με τα καρυκεύματα.
Ονομάζεται σύμφωνα με την αξία του καθενός.»

Ο καθένας Τον ονομάζει σύμφωνα με τη τέρψη του, λέει ο Έλληνας μάντις,
αποδέχεται όλα τα ονόματα και συνάμα δεν αποδέχεται κανένα όνομα,
ούτε κι αυτό το ανώτερο όνομα όλων, το όνομα του Διός.
Συναινεί, και όμως την ίδια στιγμή δεν συναινεί να ονομασθεί
με το όνομα «Ζευς».

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 17/02/2004, 20:51:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Έτσι, επίσης, και ο αρχαίος Ινδός Dirghatamas,
στον μεγάλο του ύμνο για τα θεία Μυστήρια στις Ριγγ Βέδες:
«Την μια Ύπαρξη, οι σοφοί την αποκαλούν με διαφορετικά ονόματα».
Αν και προσλαμβάνει όλα αυτά τα σχήματα, δεν έχει σχήμα που η
όραση να μπορεί να συλλάβει, Εκείνου που το όνομα είναι
«Παντοδύναμο Μεγαλείο».

Βλέπομε πάλι πόσο κοντά είναι οι σκέψεις του Έλληνα και πολύ συχνά ακόμη
κι οι εκφράσεις του και τα σύμβολά του στην έννοια όχι μόνο στο στιλ των Βεδών
αλλά και στο στιλ των σοφών των Βεδών.

Υποχρεούμεθα να βάλομε τα αποφθέγματα του Ηρακλείτου στη σωστή τους θέση
εάν θέλομε να κατανοήσουμε τη σκέψη του.
«Είναι σοφό να παραδεχτούμε πως όλα τα πράγματα είναι ένα»,
και τονίζουμε όχι απλώς ένα, (επειδή προέρχονται
από το Ενιαίο και θα πάνε πίσω στο Ενιαίο), αλλά πως είναι ένα,
τώρα, και πάντοτε. Το παν είναι, και παντοτινά θα είναι, το αείζωο Πυρ.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/02/2004, 11:25:56  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Στη δική μας εμπειρία, το παν φαίνεται να είναι Πολλά,
ένα αιώνιο γίγνεσθαι πολύπτυχων υπάρξεων. Πού υπάρχει μέσα του
κάποιο στοιχείο αιώνιας ταυτότητας; Τω όντι λέει ο Ηράκλειτος,
έτσι φαίνεται, αλλά η σοφία παρατηρεί πέραν και βλέπει την
ταυτότητα όλων των πραγμάτων. Νύχτα και Μέρα, Ζωή και Θάνατος,
το καλό και το κακό, όλα είναι ένα, το αιώνιο το ολόιδιο.
Αυτοί που βλέπουν μόνο τη διαφορά στα αντικείμενα δεν γνωρίζουν
την αλήθεια των αντικειμένων που παρατηρούν. «Ο Ησίοδος δεν
διέκρινε τη νύχτα από την ημέρα, επειδή είναι Ένα.
«Εστί γαρ εν».

Λοιπόν, το ένα αιώνιο και ολόιδιο που όλα τα
πράγματα είναι, είναι επακριβώς το τι εννοούμε με την «Ύπαρξη».
Είναι επακριβώς αυτό που αρνούνται αυτοί που βλέπουν μόνο το
Γίγνεσθαι. Οι Μηδενιστές Βουδιστές (Ο ίδιος ο Βούδα έμεινε
σιωπηλός επί του θέματος, ο σκοπός του για την Νιρβάνα ήταν μια
άρνηση της ασυνήθους ύπαρξης, αλλά όχι, απαραίτητα, και μια άρνηση
όποιου είδους ύπαρξης) επέμεναν πως υπήρχαν μόνο τόσο πολλές
ιδέες και μη-μόνιμα σχήματα που δεν ήταν παρά μόνο
ο συνδυασμός στοιχείων:
πουθενά το Ενιαίο, πουθενά ταυτότητα, πηγαίνοντας πέραν των ιδεών
και σχημάτων, βαδίζεις προς την αυτο-καταστροφή, στο Κενό,
στο Τίποτε.


Αυτή που σας μιλάει από το μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/02/2004, 01:01:46  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αλλά πρέπει να υποθέσεις/τοποθετήσεις ένα στοιχείο, κάποιου ενιαίου, κάπου,
αν όχι στη βάση ή στο μυστικό της ύπαρξης των πραγμάτων, τουλάχιστον στην δράση τους.
Οι Βουδιστές έπρεπε να φανταστούν το συμπαντικό στοιχείο «Κάρμα»
που, αν το σκεφτείτε καλά, τελικά καταλήγει σε μια συμπαντική ενέργεια
ως αίτιο του κόσμου, δημιουργός και συντηρητής των ανάλλαχτων μέτρων.

Ο Νίτσε αρνήθηκε την Ύπαρξη, αλλά αναγκάστηκε να μιλήσει για μια
συμπαντική «Θέληση-να υπάρξει», που και πάλι αν το σκεφτούμε καλά,
μοιάζει να είναι περισσότερο μετάφραση των Ουπανισάντ
«Η Θέληση-Ενέργεια, είναι Βράχμα».
Οι μεταγενέστεροι (Ινδοί)
φιλόσοφοι αρνήθηκαν το Ενιαίο των συνειδητών υπάρξεων, αλλά δήλωσαν
το Ενιαίο της Φύσης, που και πάλι είναι ταυτόχρονα το μοναδικό
στοιχείο και ουσία των πραγμάτων και η δημιουργική ενέργεια,
«η Φύσις» των Ελλήνων. Είναι των όντι σοφόν να συμφωνήσουμε
πως όλα τα πράγματα είναι ένα. Επειδή το όραμα καταλήγει σε αυτό
το Ένα, η ψυχή και η καρδιά φτάνει εκεί σε αυτό, η σκέψη τριγυρίζει γύρω του,
δια μέσω της ίδιας της άρνησης.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/02/2004, 08:07:34  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ο Ηράκλειτος είδε αυτό που όλοι πρέπει να δουν με προσοχή,
πως υπάρχει κάτι σε όλη αυτή την κίνηση και αλλαγή και διαφοροποίηση
που επιμένει στην σταθερότητα, που πάει πίσω στην ομοιότητα, που
βεβαιώνει την ένωση/Ενιαίο, που θριαμβεύει μέσα στην αιωνιότητα.
Έχει πάντα τα ίδια μέτρα, είναι, ήταν και παντοτινά θα υπάρχει.

Είμαστε το ίδιο παρ’ όλες τις διαφορές, αρχίζομε από την ίδια πηγή,
ενεργούμε με τους ίδιους συμπαντικούς νόμους, ζούμε, διαφέρουμε,
αγωνιζόμαστε στο στήθος ενός αιώνιου ενιαίου, αποζητάμε πάντοτε
αυτό που δένει όλες τις υπάρξεις μαζί και κάνει όλα τα πράγματα
ένα.

Ο καθένας βλέπει με τον δικό του τρόπο, βάζει πίεση σε αυτή
ή εκείνη την άποψη χάνει τη εικόνα ή εξαφανίζει άλλα στοιχεία και
τους δίνει επομένως διαφορετικά ονόματα ακόμη, σαν τον Ηράκλειτο,
ελκυόμενος από εκείνο το στοιχείο της δημιουργικής και καταστροφικής
Ενέργειας, της έδωσε το όνομα «Πυρ».

Αλλά όταν γενικεύει το θέτει σε πλατιά βάση. Είναι το Ένα που είναι
το Παν, είναι τα Πολλά που είναι το Ένα,- ο Ζευς, η Αιωνιότητα,
το Πυρ.
Θα μπορούσε να πει μαζί με τα Ουπανισάντ «Όλο αυτό είναι
Βράχμα», sarvam khalu idam brahma, αν και δεν θα μπορούσε να πει
«Αυτός ο Εαυτός, είναι Βράχμα», αλλά θα δήλωνε μάλλον για την Agni
αυτό που η Βεδική φόρμουλα λέει για τον Vayu tvam pratyaksham brahmasi
«Είσαι ο εκδηλωμένος Βράχμα».
Αλλά θα αποδεχόμασταν το Ένα με διαφορετικούς τρόπους.

Οι Adwaitins (αναλυτικοί φιλόσοφοι-επιστήμονες) βεβαίωσαν το Ένα,
την Ύπαρξη, αλλά όλα τα άλλα πράγματα τα ονόμασαν Maya ή αναγνώρισαν το έμφυτο της Ύπαρξης σε αυτά τα γίγνεσθαι που δεν είναι ακόμη Εαυτός, δεν είναι Εκείνο.

Αυτή που σας μιλάει από το μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/02/2004, 13:44:09  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η φιλοσοφία Vaishnava είδε την Ύπαρξη ως αιωνίως μία στο Ον,
τον Θεό αιωνίως πολλά από τη φύση Του, ή την συνειδητή ενέργεια
στις ψυχές που Εκείνος γίνεται ή την συνειδητή ενέργεια που υπάρχει
μέσα τους.
Στην Ελλάδα ο Αναξίμανδρος επίσης αρνήθηκε την πολλαπλή
πραγματικότητα του Γίγνεσθαι.
Ο Εμπεδοκλής βεβαίωσε πως το Παν
είναι αιωνίως ένα και πολλά, το παν είναι ένα που γίνεται πολλά
και πάλι επιστρέφει στο ενιαίο.
Αλλά ο Ηράκλειτος δεν θα λύσει έτσι το αίνιγμα.

"Όχι", λέει, «υιοθετώ την ιδέα μου
περί αιωνίου ενιαίου όλων των πραγμάτων, ποτέ δεν παύουν
να είναι ένα. Το παν είναι το Αείζωο Πυρ μου,
που παίρνει διαφορετικές μορφές και ονόματα,
αλλάζει εαυτόν μέσα σε όλο αυτό που υπάρχει,
και εν τούτοις παραμένει το ίδιο όχι από ψευδαίσθηση
ή από απλή εμφάνιση του γίγνεσθαι, αλλά από μια
αυστηρή και θετική πραγματικότητα.»

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/03/2004, 11:35:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Τότε όλα τα πράγματα είναι, στην πραγματικότητά τους και στην
ουσία τους και στο νόμο τους και στην αιτία της ύπαρξής τους, το
Ένα. Το Ένα, στις μορφές του και στις αξίες του, αλλάζει κι εντούτοις
είναι αμετάβλητο, επειδή δεν αυξάνεται ή δεν μειώνεται ούτε για μια στιγμή,
δεν χάνει την αιώνια φύση του και ταυτότητά του και που είναι αυτή του Αείζωου Πυρός.

Πολλές αξίες που μειώνονται στον ίδιο κανόνα και κριτή όλων των αξιών,
πολλές ενέργειες που επιστρέφουν στην ίδια ανάλλαχτη ενέργεια, πολλά
γίγνεσθαι που αντιπροσωπεύουν και εξισώνονται στην μία ολόιδια Ύπαρξη.

Εδώ ο Ηράκλειτος εισάγει τον τύπο του, «Το Εν εκ του παντός και
το Παν εκ του Ενός»
, που είναι η εξήγησή του για την πορεία του
σύμπαντος ακριβώς όπως ο τύπος του «Όλα τα πράγματα είναι ένα» στην
αναφορά του περί αιώνιας αλήθειας του κόσμου. «Το Ένα» λέει «στη
πορεία του κόσμου πάντα γίνεται όλα τα πράγματα από στιγμή σε
στιγμή,
όθεν και η αιώνια ροή των πραγμάτων, αλλά όλα τα πράγματα
επίσης αιωνίως επιστρέφουν στο στοιχείο τους που είναι το ενιαίο.
Όθεν και η ενότητα του κόσμου, η ομοιότητα πίσω από τη ροή του
γίγνεσθαι, η μονιμότητα των μέτρων, η διατήρηση της ενέργειας σε όλες τις αλλαγές.

Αυτή που σας μιλάει από το μέλλον

Edited by - Κάθυ on 02/03/2004 11:41:18Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

thoth
Ιδρυτικό Μέλος ESOTERICA.gr

Greece
3130 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/03/2004, 12:12:26  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους thoth  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εδώ ο Ηράκλειτος εισάγει τον τύπο του, «Το Εν εκ του παντός και
το Παν εκ του Ενός», που είναι η εξήγησή του για την πορεία του
σύμπαντος ακριβώς όπως ο τύπος του «Όλα τα πράγματα είναι ένα» στην
αναφορά του περί αιώνιας αλήθειας του κόσμου. «Το Ένα» λέει «στη
πορεία του κόσμου πάντα γίνεται όλα τα πράγματα από στιγμή σε

Το συνυπογράφω με την ... υπογραφή μου

ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ

Είναι περίεργο αλλά λίγοι κατάλαβαν, όσο ο Aurobindo, την βαθύτερη έννοια των λόγων του Ηράκλειτου.

Να είσαι καλά Κάθυ. Το έχω το βιβλίο, αλλά είναι πιο απολαυστικό να το διαβάζω εδώ online σε "μεζεδάκια" γνώσης

Υ.Γ. με ενημέρωσαν ότι σε λίγες ημέρες θα προστεθούν στο site και κάποια άλλα άρθρα του Aurobindo από αυτά που μετέφρασες πέρυσι.

"ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/03/2004, 11:02:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Α, Toth!
Μ’ ευχαριστεί που τα σχόλιά σου είναι πάντα «πιπεράτα»
και όλο παρατηρητικότητα.

Είναι τω όντι «περίεργο» που ο Sri Aurobindo νιώθει τον
Ηράκλειτο καλύτερα/σωστότερα από πολλούς άλλους.
Ίσως γιατί ο «επαναστατικός γιόγκι»
είναι ακριβώς αυτό: Ερευνητής, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης.

Ας συνεχίσω με τα μεζεδάκια...

Αυτό το εξηγεί περαιτέρω με τη θεωρία του περί αλλαγής,
ως χαρακτηριστικό της διαρκούς ανταλλαγής.
Δεν υπάρχει, όμως, ένα τέλος σε αυτή την ταυτόχρονη
ανοδική και καθοδική κίνηση των πραγμάτων;

Όπως έχει, προς το παρόν, θριαμβεύσει η καθοδική κίνηση
για τη δημιουργία του κόσμου, δεν ήθελε θριαμβεύσει, επίσης,
η ανοδική κίνηση, για να την διαλύσει πίσω στο Αείζωο Πυρ;

Εδώ ευλόγως αναρωτιόμαστε αν ο Ηράκλειτος υποστήριζε ή
δεν υποστήριζε την θεωρία της περιοδικής εκπύρωσης -pralaya.
«Το Πυρ θα έρθει αντιμέτωπο με όλα
τα πράγματα για να τα κρίνει και να καταδικάσει».

Εάν υποστήριζε αυτή τη θεωρία, τότε έχομε και πάλι, άλλη μία
καταπληκτική σύμπτωση της σκέψης του Ηρακλείτου με τη οικεία
Ινδική ιδέα, την περιοδική pralaya, την Πουρανική εκπύρωση
του κόσμου με την εμφάνιση των δώδεκα (12) ηλίων,
την θεωρία των Βεδών
περί αιωνίων κύκλων της εκδήλωσης και απόσυρσης από την εκδήλωση.
Στη πραγματικότητα αμφότερες οι σχολές σκέψης,
είναι ουσιαστικά ίδιες και, αναπόφευκτα,
έφθασαν στα ίδια συμπεράσματα.


Υ.Γ. Θα χαρώ να δω εκείνες τις μεταφράσεις να καταχωρούνται
στο χώρο του “esoterica” κι ελπίζω να δω και τις φωτογραφίες
από την Νέα Ζηλανδία που έστειλα στον «καθ’ όλα συμπαθή» Admin,
και να μην χρονίσουν! Ακόμη να μάθω να επικολλώ εικόνες...
Γράφτηκα σε δύο-τρία διαφορετικά site χωρίς όμως επιτυχία.
Η εξ-αδελφή μου (ΔΩΡΙΔΑ) τόχει πάρει «πατριωτικά» το θέμα!

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2004, 13:36:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Έχω την εντύπωση πως τα «μεζεδάκια γνώσης»
[έτσι τα βάπτισε ο Θωθ]
άρχισαν να γίνονται ισχνά/σαρακοστιανά...
Ας όψονται οι ανειλημμένες μου υποχρεώσεις.
Αλλά υπομονή, παιδιά, είναι κοντά η Πασχαλιά.

Η αναφορά το Ηρακλείτου για το σύμπαν είναι μια εξέλιξη
και μια εντύλιξη από το μοναδικό αιώνιο στοιχείο του Πυρός,
-που είναι ταυτόχρονα η μόνη ουσία και η μοναδική ενέργεια,-
που εκφράζεται στην εικονική του γλώσσα με την ανωφέρεια
και κατωφέρεια της οδού. «Ο ανήφορος και ο κατήφορος»
λέει «είναι ένα και το αυτό».

Εκ του Πυρός, αυτό το ακτινοβόλο
και ενεργητικό στοιχείο, ο αέρας, το νερό και γη ακολουθούν,
και αυτή είναι η λιτανεία της ενέργειας στην οδική κατωφέρεια.
Υπάρχει εξ ίσου σε αυτή ταύτη την ένταση αυτής της πορείας,
μια ενέργεια πιθανής επιστροφής η οποία θα οδηγούσε
τα πράγματα πίσω στην πηγή τους με αντίστροφη σειρά.
Στην ισορροπία αυτών των δύο ανοδικών και καθοδικών
ενεργειών κείται η όλη κοσμική δράση.

Το παν είναι ένα αντίρροπο/αντιστάθμισμα των αντίπαλων ενεργειών.
Η κίνηση της ζωής είναι όπως η επιστροφή της χορδής του τόξου,
μια ενέργεια έλξης και έντασης η οποία περιορίζει μια ενέργεια
απελευθέρωσης, με κάθε ενέργεια δράσης να αντισταθμίζεται
από μια άλλη αντίστοιχη ενέργεια αντίδρασης.
Με την αντίσταση της μιας επί της άλλης,
δημιουργούνται όλες οι αρμονίες της ύπαρξης.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2004, 07:39:58  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Εμείς έχομε την ίδια ιδέα για την εξέλιξη των διαδοχικών συνθηκών
της ενέργειας από μια πρωταρχική ουσία-δύναμη στην Ινδική θεωρεία
των Sankhya. Το σύστημα που εισηγούνται είναι πιο τέλειο και ικανοποιητικό.
Αρχίζει με την αρχέτυπη ή βασική ενέργεια, mula prakriti, εξελίσσεται
με την ανάπτυξη και αλλαγή σε πέντε διαδοχικά στοιχεία.


Ο Αιθέρας, κι όχι το Πυρ, είναι το πρώτο στοιχείο, που αγνοήθηκε από
τους Έλληνες, αλλά ξανα-ανακαλύφθηκε από την σύγχρονη Επιστήμη
[και τώρα το ξανα-αρνούνται, αν και δεν φαίνεται να είναι
αναμφισβήτητο ή τελικό], μετά ακολουθεί ο αέρας, το πυρ, η πύρινη
ακτινοβόλα και ηλεκτρική ενέργεια, το νερό, η γη/χώμα, το υγρό
και στερεό.
Ο Sankhya όπως και ο Αναξιμένης, βάζει τον Αέρα
πρώτον στα 4 στοιχεία που και οι Έλληνες παραδέχονται αν και
δεν τον τοποθετούν όπως εκείνος σαν πρώτο στοιχείο στην αρχέτυπη
ουσία, κι επομένως διαφέρει από την τάξη του Ηρακλείτου. Αλλά
προσδίδει στο στοιχείο του πυρός την δημιουργική λειτουργία όλων
των σχημάτων, -καθώς και η Agni στις Βέδες να είναι ο μέγας τέκτονας
των κόσμων, - και εδώ τουλάχιστον συμπίπτει η σκέψη του.
Επειδή το
πυρ είναι ως ενεργητικό στοιχείο πίσω από κάθε σχηματισμό και
μεταλλαγή γι’ αυτό και ο Ηράκλειτος πρέπει να έχει προτιμήσει το Πυρ
ως σύμβολό και υλικό αντιπρόσωπο του Ενός.


Να θυμηθούμε σε αυτή τη σχέση πόσο μακριά έχει φτάσει η σύγχρονη
Επιστήμη για να δικαιολογήσει τους αρχαίους διανοούμενους, με τη
σπουδαιότητα που δίνει στον ηλεκτρισμό και στις ραδιενεργές
δυνάμεις- το Πυρ και ο κεραυνός του Ηρακλείτου,
η Ινδική τριπλή Agni- στο σχηματισμό των ατόμων και στην μεταμόρφωση της ενέργειας.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2004, 17:17:43  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Aγαπητή Κάθυ όπως πάντα οι πληροφορίες που μας δίνεις είναι ιδιαίτερα αξιόλογες…Προσωπικά σε ευχαριστώ για τον κόπο σου. Να ξέρεις πως αυτά που γράφεις τα παρακολουθούν αρκετοί, απλώς είναι δύσκολο να σχολιάσεις σοφούς…
Επέτρεψε μου λοιπόν να κάνω λίγα σχόλια σχετικά με το ιερό ΠΥΡ.

Σύμφωνα λοιπόν με τον μύστη Νεοπλατωνιστή αλλά και Νεοπυθαγόριο Πλούταρχο το ΠΥΡ διακρίνεται

1. Στο ΕΝ αθάνατο ΠΥΡ, το οποίο πολλοί από τους αρχαίους προσωποποιούν με τον Ήλιο
2. Το επίγειο ΠΥΡ το οποίο είναι εικόνα του ουράνιου και διατηρείται από τους ανθρώπους εντός των ναών φέροντας το όνομα ΙΕΡΟ ΠΥΡ, εκδηλώνοντας την Θεία παρουσία. Εκεί οι ιερείς οφείλουν να το κρατούν άσβεστο διαρκώς. Το ΠΥΡ είναι σύμβολο της ψυχής η οποία ζωογονεί διαρκώς το σώμα.

Η ιερότητα του ΠΥΡΟΣ ήταν διαδεδομένη στις περισσότερες ιερατικές σχολές.

Οι Πέρσες για παράδειγμα θεωρούσαν έγκλημα να σβηστεί το ιερό πυρ. Εάν σβήνονταν με νερό προξενούσε πόλεμο ανάμεσα σε δύο ιερά στοιχεία. Για αυτό τον λόγω η φωτιά σβήνονταν μόνο με άμμο. Οι ιερείς δεν πλησίαζαν το ΠΥΡ δίχως να φορούν στο στόμα ένα πέπλο . Στα Μιθραικά μυστήρια ο μύστης που είχε ως καθήκοντην επίβλεψη συντήρησης της αιώνιας φλόγας ήταν ο «Πατέρας». Η φωτά δεν έπρεπε επίσης να μολυνθεί με την καύση πτωμάτων κάτι που γίνεται κατά κόρον στην Ανατολή, αλλά ούτε έπρεπε να καίγονται χλωρά ξύλα διότι ο καπνός προκαλούσε συσκότιση του ιερού Πυρ.

Στην Αίγυπτο επίσης θεωρούνταν αποτρόπαιο έγκλημα η ρήξη πτωμάτων στην φωτιά.
Στην Ρώμη αντίστοιχα το Ιερό Πυρ διατηρούνταν από τις Βασταλίδες αντίστοιχες των Εστιάδων παρθένων της Ελλάδος, στο Ναό της θεάς Εστίας. Έπρεπε να ανάψουν το ιερό ΠΥΡ με την τριβή δύο ράβδων προερχόμενων από ένα καθαγιασμένο δένδρο.
Στους Ιουδαίους το Άγιο των Αγίων ήταν διαχωρισμένο από τον υπόλοιπο ναό. Το ΠΥΡ έπρεπε αν διατηρείται επί του Βωμού σε χρυσό λυχνοστάτη στο οποίο έκαιγαν διαρκώς επτά λύχνοι τροφοδοτούμενοι με λαδί. Αν το ιερό πυρ έσβηνε επέσυρε την οργή του Θεού. Λέγεται ότι το πρώτο πυρ έπεσε με κεραυνό την ημέρα των εγκαινίων του Ναού του Σολόμωντος.


«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/03/2004, 07:37:48  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Εύστοχος/τατος, όπως πάντα, αγαπητέ μου Πλωτίνε.

Αλλά και πόση αλήθεια στα λόγια σου!
Τα σχόλια/στοιχεία σου είναι οπωσδήποτε κατατοπιστικά
και συμπληρωματικά στην όλη μελέτη.

Με τα όσα κατέθεσες για μια άλλη φορά φανερώνεται πως και
άλλοι λαοί/παραδόσεις συγκλίνουν σε κύρια/ουσιώδη σημεία,
για να αμβλυνθούν σε κάτι λεπτομέρειες από όπου γεννώνται κάτι «αιρέσεις».

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/03/2004, 11:09:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αλλά οι Έλληνες απέτυχαν να φτάσουν σε κείνη την τελική
διάκριση που η Ινδία αναγνώρισε στον Kapila, τον μέγα αναλυτικό
διανοούμενο, στη διάκριση μεταξύ της Φύσης και των κοσμικών της
στοιχείων, τα εικοσιτέσσερά της tattwas που σχηματίζουν τα
υποκειμενικά και αντικειμενικά χαρακτηριστικά της Φύσης,
και μεταξύ Φύσης και Συνείδησης, δηλαδή Συνείδησης-Ψυχής
και Φύσης-Ενέργειας. Επομένως ενώ στοn αιθέρα των Sankhya,
η φωτιά και τα υπόλοιπα δεν είναι παρά μόνο στοιχεία της
υποκειμενικής εξέλιξης της Φύσης
, τα εξελικτικά χαρακτηριστικά
της αρχέτυπης φύσης, οι πρώτοι Έλληνες δεν μπορούσαν να πάνε πίσω
από αυτά τα χαρακτηριστικά και να φτάσουν στην ιδέα μιας
καθαρής/αγνής ενέργειας, ούτε μπορούσαν να εξηγήσουν την
υποκειμενική της πλευρά.

Το πυρ του Ηρακλείτου έχει ένα ταυτόχρονο καθήκον, και για την αρχέτυπη ουσία
κάθε Ύλης, αλλά και για τον Θεό και Αιωνιότητα. Αυτό το δίλημμα με
την Φύση-Ενέργεια και η αποτυχία των Ελλήνων αντιληφθούν τις σχέσεις
της Φύσης-Ενέργειας με την Ψυχή, εξακολουθεί να είναι πρόβλημα και
για την σύγχρονη επιστημονική σκέψη, και βρίσκομε κι εκεί την ίδια
προσπάθεια που θέλει (η επιστήμη) να ταυτίσει κάποιο αρχικό στοιχείο της Φύσης-
τον αιθέρα ή τον ηλεκτρισμό- με την αρχέτυπη Ενέργεια.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/03/2004, 13:26:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Όπως και να έχει το πράγμα, η θεωρία της δημιουργίας του κόσμου
από κάποιο είδος εξελικτικής αλλαγής εκ της αρχέτυπης ουσίας ή ενέργειας,
είναι κοινή μεταξύ των πρώτων Ελλήνων και των Ινδικών συστημάτων, διαφέρει
εν τούτοις στη φύση της αρχέγονης φύσης.

Η διαφορά του Ηρακλείτου, με τους άλλους Έλληνες σοφούς, είναι η ιδέα του
για την ανιούσα και κατιούσα οδό, ένα και το αυτό στην κάθοδο και στην επιστροφή.
Αυτή η ιδέα αντιστοιχεί στην Ινδική του nivritti και pravritti, την διπλή κίνηση
της Ψυχής και Φύσης,
pravritti η κίνηση προς τα έξω και εμπρός,
nivritti η κίνηση όπισθεν και εντός.

Οι Ινδοί διανοούμενοι ασχολήθηκαν με το διπλό στοιχείο μέχρι εκεί
που αγγίζει την δράση της ατομικής ψυχής καθώς εισέρχεται μέσα στη
πορεία της Φύσης και αποσύρεται από αυτήν. Αλλά πάλι είδαν μια
παρόμοια, μια περιοδική κίνηση εμπρός και πίσω, από την ίδια
τη Φύση, που οδηγεί σε έναν εσαεί-επαναλαμβανόμενο κύκλο
δημιουργίας και διάλυσης, υποστήριζαν την ιδέα του περιοδικού pralaya.

Η θεωρία του Ηρακλείτου φαίνεται να απαιτεί ένα ανάλογο/παρόμοιο φινάλε.
Διαφορετικά πρέπει να υποθέσουμε πως η καθοδική ροπή, άπαξ εν κινήσει,
έχει πάντα τον έλεγχο επί της ανοδικής κίνησης ή πως ο κόσμος
αιωνίως σχηματίζεται από την αρχέτυπη ουσία και αιωνίως επιστρέφει
σε αυτήν αλλά τω όντι ποτέ δεν επιστρέφει.

Τα Πολλά είναι, τότε, αιώνια όχι μόνο σε ισχύ εκδήλωσης,
αλλά και στο πραγματικό γεγονός της εκδήλωσης.

Είναι πιθανόν ο Ηράκλειτος να σκεφτόταν έτσι, αλλά δεν
είναι το λογικό συμπέρασμα της θεωρίας του,
αντιφάσκει
στην καταφανή εισήγηση του συμβολισμού του περί της οδού
που συνεπάγεται ένα σημείο εκκίνησης και ένα σημείο
επιστροφής, κι έχομε επίσης την ευκρινή δήλωση των Στωικών
πως πίστευε (ο Ηράκλειτος) στην θεωρία της εκπύρωσης, μια
βεβαίωση που θα την αρνιόμασταν με δυσκολία, αν η ιδέα της
εκπύρωσης δεν ήταν ευρέως/γενικά αποδεκτή ως διδαχή του Ηρακλείτου.

Οι σύγχρονες διαφωνίες που ο κος Ranade αφηγήθηκε λεπτομερώς
είναι βασισμένες σε παρανοήσεις.

Η βεβαίωση του Ηρακλείτου δεν είναι απλά πως το Ένα είναι πάντοτε
Πολλά, τα Πολλά πάντοτε Ένα, αλλά με τα δικά του λόγια
«Από τα πολλά το Ένα και από το Ένα τα πολλά.»
Η τοποθέτηση του Πλάτωνα πάνω στη σκέψη
«η πραγματικότητα είναι εξ ίσου πολλά και ένα,
και στη διαίρεσή της (η πραγματικότητα) πάντα ενώνεται»,

δηλώνει την ίδια ιδέα με διαφορετική γλώσσα. Εννοεί ένα διαρκές
ρεύμα και αντίθετο ρεύμα αλλαγής, την ανωφέρεια και κατωφέρεια της
οδού, και θα υποθέταμε πως, καθώς το Ένα με την καθοδική αλλαγή
γίνεται ολοσχερώς το «Παν» στην καθοδική πορεία του, εν τούτοις
παραμένει αιωνίως το Ένα αείζωο Πυρ, έτσι που το Παν με την ανοδική
αλλαγή θα κατέφευγε ολοσχερώς στο Ένα και εν τούτοις ουσιαστικά
υπάρχει,εφόσον μπορεί να επιστρέφει με διαφορετική ύπαρξη
εξ αιτίας της επανάληψης της καθοδικής κίνησης.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 13/03/2004, 23:21:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η όποια δυσκολία, εξαφανίζεται αν θυμηθούμε πως το τι υπονοείται
είναι μια διαδικασία εξέλιξης και εντύλιξης, -σαν την Ινδική λέξη, srishti=δημιουργία,
που σημαίνει απελευθέρωση ή εμφάνιση στην επιφάνεια εκείνου που ήταν απόκρυφο-
και πως η εκπύρωση καταστρέφει τα υπάρχοντα σχήματα, αλλά όχι και το στοιχείο της πολλαπλότητας.

Γιατί αν γινόταν αυτό τότε δεν θα υπήρχε καθόλου συνοχή στην θεωρία
του Ηρακλείτου περί περιοδικής εκπύρωσης, μάλλον είναι η απόλυτη
λογική του συστήματός του, η ανώτερη έκφραση αλλαγής.

Εάν είναι ο νόμος της Αλλαγής που προσδιορίζει την εξέλιξη και
εντύλιξη της μιας ανοδικής και καθοδικής οδού, ο ίδιος νόμος
θριαμβεύει σε όλη τη διάρκεια του μονοπατιού δια μέσω όλων των
βημάτων του και των επιστροφών του, σε όλες τις μύριες επαφές του
χείλους της οδού. Υπάρχει πανταχού ο νόμος της συναλλαγής και επαφής, -η «αμοιβή».

Το ενιαίο και η πολλαπλότητα έχουν σε κάθε στιγμή αυτή την δραστήρια
σχέση μεταξύ τους. Το Ένα, διαρκώς, συναλλάσσεται με τα πολλά,
έχει δοθεί αυτό το χρυσό, έχεις αντί αυτού τα προϊόντα/αγαθά,
αλλά στη πραγματικότητα έχουν τόση αξία όση κι ο χρυσός.

Τα πολλά συναλλάσσουν εαυτούς διαρκώς με το Ένα, αυτά τα αγαθά
δίδονται, εξαφανίζονται, καταστρέφονται, λέμε, αλλά στη θέση του
υπάρχει το χρυσό, η αρχική ουσία/ενέργεια στην αξία των αγαθών.

Βλέπεις τον ήλιο και νομίζεις πως είναι ο ίδιος, πάντοτε, ήλιος
αλλά τω όντι είναι ένας νέος ήλιος που ανατέλλει καθημερινά,
επειδή είναι το διαρκές δόσιμο του εαυτού του Πυρός σε αντάλλαγμα
των βασικών αγαθών που αποτελούν τον ήλιο ο οποίος διατηρεί το σχήμα του,
την ενέργειά του, την κίνησή του, όλα του τα μέτρα.

Η επιστήμη μας δείχνει πως αυτό είναι αλήθεια για όλα τα πράγματα,
και για παράδειγμα το ανθρώπινο σώμα που είναι πάντοτε το ίδιο αλλά
διατηρεί τη φαινομενική του ταυτότητα μόνο με μια διαρκή αλλαγή.

Υπάρχει μια διαρκής καταστροφή, κι εν τούτοις δεν υπάρχει
καταστροφή. Η ενέργεια διανέμει εαυτήν, αλλά ποτέ δεν
διασκοπίζεται/σπαταλιέται, η αλλαγή και η ανάλλαχτη διατήρηση
της ενέργειας στην αλλαγή, είναι ο νόμος, και όχι καταστροφή.

Εάν αυτός ο κόσμος της πολλαπλότητας καταστραφεί, τελικά, από το
Πυρ, εν τούτοις δεν υπάρχει τέλος και δεν καταστρέφεται, αλλά
ανταλλάσσεται με το Πυρ. Επί πλέον, υπάρχει συναλλαγή μεταξύ όλων
αυτών των γίγνεσθαι που αυτά τα γίγνεσθαι είναι οι τόσες πολλές
ενεργές αξίες του Όντος, αγαθά που είναι η ορισμένη αξία και το
μέτρο του συμπαντικού χρυσού. Το Πυρ παίρνει από την δική του ουσία
από το ένα σχήμα και το δίνει σε ένα άλλο, αλλάζει μια προφανή αξία,
αλλά η ουσία/ενέργεια παραμένει η ίδια και η νέα αξία είναι αντίστοιχη
του παλιού,- έτσι όπως όταν (το Πυρ) μετατρέπει το υγρό καύσιμο σε
καπνό και στάχτη.
Η σύγχρονη Επιστήμη με μια ακριβέστερη γνώση του τι συμβαίνει
σε αυτή την συγκεκριμένη αλλαγή, επιβεβαιώνει το συμπέρασμα
του Ηρακλείτου.
Είναι ο νόμος της διατήρησης της ενέργειας.

Βασικά, το δραστήριο μυστικό της ζωής είναι εκεί, η ζωή είτε υλική
ή νοητική ή απλά ενεργή υποβαστάζει εαυτήν με την διαρκή αλλαγή και
συναλλαγή.
Εν τούτοις η αναφορά του Ηρακλείτου μέχρι εδώ δεν είναι
ικανοποιητική.
Το μέτρο, η αξία της ανταλλάξιμης ενέργειας παραμένει ανάλλαχτη
ακόμη κι όταν το σχήμα αλλοιώνεται,
αλλά γιατί θα έπρεπε επίσης
τα κοσμικά προϊόντα που έχομε, αντί του συμπαντικού χρυσού,
να είναι ορισμένα και κατά κάποιο τρόπο αμετάλλαχτα;

Ποιά είναι η εξήγηση, πώς γίνεται αυτή η αιωνιότητα των αρχών και
στοιχείων και ειδών των συνδυασμών και αυτή η εμμονή και επανάληψη
των ιδίων σχημάτων που παρατηρούμε στο σύμπαν;

Γιατί, σε αυτή τη διαρκή κοσμική ροή, θα έπρεπε τελικά το παν να παραμένει το ίδιο;

Γιατί θάπρεπε ο ήλιος, αν και πάντοτε καινούριος, να είναι, για
πρακτικούς σκοπούς ο ίδιος ήλιος;

Γιατί θάπρεπε η ροή/κίνηση να είναι, καθώς μας βεβαιώνει ο
Ηράκλειτος,
η ίδια ροή αν και είναι άλλη και είναι άλλα ύδατα
που ρέουν;

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 14/03/2004, 09:48:46  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ήταν για αυτό που ο Πλάτωνας εισήγαγε το αιώνιο ιδανικό επίπεδο των
καθορισμένων ιδεών, με το οποίο φαίνεται να εννοούσε ταυτοχρόνως
μια αρχέτυπη αληθινή-ιδέα και ένα αρχέτυπο ιδανικό
σχήμα για όλα τα πράγματα.
Μια ιδεαλιστική φιλοσοφία Ινδικού τύπου, θα μπορούσε να
πει πως αυτή η ενέργεια, η Shakti που την αποκαλούμε Πυρ, είναι μια
συνείδηση που διαφυλάττει με την ενέργειά της, το αρχέτυπο σχήμα
ιδεών της και τα αντίστοιχα σχήματα των πραγμάτων.


Αλλά ο Ηράκλειτος μας δίνει μια άλλη εξήγηση, όχι ακριβώς
ικανοποιητική, ωστόσο εμβριθή και γεμάτη εισηγητικής αλήθειας.
Περιέχεται στις καταπληκτικές του φράσεις για τον πόλεμο και
δικαιοσύνη και την ένταση και τις Ερινύες που καταδιώκουν τον
παραβάτη των μέτρων.

Είναι ο πρώτος διανοούμενος που είδε τον κόσμο,
ολοσχερώς, με τις συνθήκες της Ισχύος.

Ποιά είναι η φύση αυτής της συναλλαγής;

Είναι σύγκρουση, έρις, πόλεμος!
Ποιός είναι ο κανόνας και το αποτέλεσμα του πολέμου;
Είναι δικαιοσύνη.
Πώς ενεργεί αυτή η δικαιοσύνη;
Με μια δίκαιη πίεση και αποζημίωση των δυνάμεων που παράγουν
την αρμονία των πραγμάτων και επομένως, συμπεραίνομε,
την σταθερότητά τους.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/03/2004, 13:33:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
«Ο πόλεμος είναι πατέρας των πάντων και Βασιλεύς όλων».
«Όλα τα πράγματα γίγνονται σύμφωνα με τη σύγκρουση»
«Το να γνωρίζεις πως αυτή η σύγκρουση είναι δικαιοσύνη»,

αυτά είναι τα κύρια/αυθεντικά του αποφθέγματα σε αυτό το ζήτημα.
Με πρώτη ματιά δε αντιλαμβανόμαστε γιατί η συναλλαγή να είναι
σύγκρουση, μοιάζει περισσότερο με εμπόριο.

Αγώνας υπάρχει, αλλά γιατί να μην υπάρχει και η ειρηνική και εκούσια
συναλλαγή;
Ο Ηράκλειτος δεν προτιμάει κανένα από αυτά, όχι ειρήνη!
Θα συμφωνούσε με τον σύγχρονο ορθολογιστή πως το ίδιο το εμπόριο
δεν είναι παρά ένα παράρτημα του Πολέμου. Είναι αλήθεια πως υπάρχει
συναλλαγή, -χρυσό για προϊόντα,- προϊόντα για χρυσό αλλά η ίδια η
συναλλαγή και όλες οι καταστάσεις της, κυβερνώνται από ένα ισχυρό,
βίαιο καταναγκασμό του συμπαντικού Πυρός.
Κι αυτό είναι το τι εννοεί με τις Ερινύες που καταδιώκουν τον ήλιο.
«Από φόβο για εκείνον» λένε τα Ουπανισάντ
«ο αέρας φυσάει...και ο θάνατος τρέχει».
Και μεταξύ όλων των υπάρξεων υπάρχει μια διαρκής δοκιμασία αντοχής.
Από αυτόν τον πόλεμο υπάρχουν, με αυτόν τον πόλεμο τα μέτρα τους
διατηρούνται. Βλέπομε πως έχει δίκιο, συνέλαβε το αρχικό
χαρακτηριστικό της κοσμικής Φύσης.

Το παν εδώ είναι μια σύγκρουση δυνάμεων και από αυτή τη σύγκρουση
τα αγωνιζόμενα πράγματα όχι μόνο γεννώνται αλλά και διατηρούνται στην ζωή.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

NOMIMON
Μέλος 1ης Βαθμίδας


143 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/03/2004, 17:24:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους NOMIMON  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πόλεμος Πατήρ Πάντων... κατά τον Ηράκλειτο.

Δεν είναι κακό να δούμε και μιαν άλλη ενδιαφέρουσα άποψη-ερμηνεία.

Σύμφωνα λοιπόν με το "ΛΕΞΙΚΟΝ ΚΑΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΙΛΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ", του Απολλώνιου του Σοφιστού (εκδόσεις ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ σε επιμέλεια Γιώργου Λαθύρη), κατά τον Ησύχιο, ο πόλεμος είναι ομηρική λέξη και σημαίνει ο τα πάντα διοικών λόγος.

Κατά συνέπεια, πόλεμος πατήρ πάντων σημαίνει ο λόγος εκ του οποίου τα πάντα προέρχονται.

Αναπόφευκτα φέρνει κανείς στο νου το κατοπινώτερο εν αρχή ην ο λόγος...

Δεν είναι δύσκολο λοιπόν να υποθέσει κανείς (με βάση την ερμηνεία αυτή) οτι ο σπουδαίος φιλόσοφος δεν εξυμνεί τον πόλεμο αλλά εννοεί τον πατέρα - λόγο, άποψη απείρως βαθύτερη και φιλοσοφικώτερη.

Περισσότερα για το βιβλίο, τον εκδότη και την παραπάνω ερμηνεία, στα
http://users.forthnet.gr/ath/heliodromion/bapollonios.htm
και
http://users.forthnet.gr/ath/heliodromion/omiliaapollonios.htmΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 15/03/2004, 18:38:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σου Κάθυ και Νομίμον.

Να συμπληρώσω και εγώ κάτι.
Σε ένα απόφθεγμά του ο Ηράκλειτος λέει ότι : Ο άνθρωπος δεν είναι λογικό όν. Μόνο αυτό που τον περιβάλλει έχει νόηση…

Θεωρούσε πως αυτό που περιβάλλει τους ανθρώπους και είναι κοινό για όλους και για όλη τη φύση, κατά κάποιο κατεβαίνει ως τον άνθρωπο και μπορεί να το μεταδώσει ως φορέας. Είναι ταυτόχρονα ο λόγος που δημιουργεί όλη τη φύση και τον ίδιο τον άνθρωπο. Γι’ αυτό και ο άνθρωπος είναι δημιουργικό ον, γιατί φτάνουν σε αυτόν κάποια ψήγματα λόγου.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 4 Σελίδες:
  1  2  3  4
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.15625
Maintained by Digital Alchemy