ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΓΝΩΣΗ =-.
 ΘΕΟΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΛΛΑ ΓΙΓΝΕΤΑΙ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 6
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/10/2004, 19:37:29  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ανύποπτα πάντα έρχεται,αθόρυβα,αυτή η τόσο μυστική Συμφωνία


Τη μόνη στιγμή που δεν θα την αναζητήσεις,τότε μόνο έρχεται,και πριν ο νους προλάβει να την κατανοήσει,πριν η μνήμη προλάβει να την καταψύξει εκείνη βυθίζεται στην άβυσσο της Λήθης,χάνεται,σκιά ονείρου


Ο πόνος για αυτό που χάθηκε


Η σκοτεινή μαγεία του Γίγνεσθαι,η μουσική της Ρέας


"Τα δάκρυα του Ορφέα θα συνοδεύουν τη ζωή από την πρώτη στιγμή της γέννησης",έτσι διέταξαν οι Ισχυροί των κόσμων


Περπατούσαν για ώρες,Ανέβαιναν για ώρες,Εκείνη πίσω του.Δεν άντεξε,γύρισε να την κοιτάξει και εκείνη χάθηκε στην άβυσσο


Ο Μάγος της Αγάπης κατέρρευσε και το τραγούδι του έγινε σκοτεινό,απόκοσμο,άγριο.Η μουσική του Τράγου


"Πώς ταράζονται μέσα στο απέραντο Σύμπαν,πώς στροβιλίζονται και ζητούν η μία την άλλη αυτές οι αναρίθμητες ψυχές,που ξεπηδούν από τη μεγάλη Ψυχή του κόσμου!Πέφτουν από πλανήτη σε πλανήτη και οδύρονται μέσα στην άβυσσο για τη χαμένη πατρίδα...Είναι τα δάκρυά σου,ώ Διόνυσε,ώ μεγάλο πνεύμα,ώ θείε λυτρωτή,πάρε και πάλι πίσω τις κόρες σου στο φωτεινό σου στήθος"

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/10/2004, 02:43:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Υπάρχει κάτι που ξεφεύγει απ' τις γραμμές
Κάτι κυλάει ανάμεσά τους
κατι ρευστό κι αόρατο, σχεδόν αερας
Παιζει κρυφτό και χάνεται απ' τα λόγια μας, μα και τα λογικά μας.
Πανω εκει που λέγαμε το πιάσαμε
Την ίδια τη στιγμή ετουτο δραπετεύει.
Πανω εκεί που ψάχνουμε πολύπλοκα γιατί,
εκείνο απλά συμβαίνει...


Πόσο αληθινό!
Κιαι πώς ο άνθρωπος θέλει να περιπλέκει τα πράγματα!
Τι μωρία!
Να είσαι καλά, 1900, να μας ταρακουνάς κάπου-κάπου.
Το χρειαζόμεθα.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/10/2004, 14:43:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
"Πώς ταράζονται μέσα στο απέραντο Σύμπαν,πώς στροβιλίζονται και ζητούν η μία την άλλη αυτές οι αναρίθμητες ψυχές,που ξεπηδούν από τη μεγάλη Ψυχή του κόσμου!Πέφτουν από πλανήτη σε πλανήτη και οδύρονται μέσα στην άβυσσο για τη χαμένη πατρίδα...Είναι τα δάκρυά σου,ώ Διόνυσε,ώ μεγάλο πνεύμα,ώ θείε λυτρωτή,πάρε και πάλι πίσω τις κόρες σου στο φωτεινό σου στήθος"

Τέλειο, Kost, τέλειο.
Αυτή η παράγραφος σε καλεί, απλά, για διαλογισμό.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 31/10/2004, 03:52:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Το αγαπητό μέλος ΠΛΩΤΙΝΟΣ μας έχει χαρίσει σημαντικές αναφορές:

"ο Πλάτων (Φαίδρος) υπαινίσσεται, ότι στα μυστήρια η ψυχή θυμάται την θεία καταγωγή της - ίσως και τις προηγούμενες ενσαρκώσεις της - και χάρη σ' αυτή την ανάμνηση, ο θνητός άνθρωπος γίνεται "μύστης" και "επόπτης"!"


Σ'ευχαριστώ Zadok για την πληροφορία. Δε γνώριζα την ύπαρξη αυτού του άρθρου, ούτε και αυτήν την ιδιότητα του αγαπητού μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

wendigo
Μέλος 3ης Βαθμίδας


561 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/11/2004, 02:21:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους wendigo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μιλήσαμε για τη λήθη και την αλήθεια. Για τον δρόμο που παίρνουμε και το πόσο εύκολο είναι μερικές φορές να τον αφήσουμε.
Και για το πώς
quote:
Δεν υπάρχει μόνο ένα νοητικό τμήμα μέσα μας που αναγνωρίζει
την ατέλεια, υπάρχει συνάμα κι ένα ψυχικό κομμάτι που την αρνιέται.

και αρχίζει να γεννιέται μέσα μου η ανησυχία πως λειτουργεί παράλληλα και ένα κομμάτι μας που αντιστέκεται στην πλήρωση του κενού, ένα τμήμα μας που αρνιέται την αναίρεση της ατέλειας. Η λήθη, η βαρεμάρα, η αδράνεια και ο φόβος μαστίζουν την ανθρωπότητα τις λίγες φορές που αποφασίζει να επικεντρωθεί στην δύσκολη Οδύσσεια της.

Inertia creeps moving up slowly λένε οι Massive Attack και σχεδόν μπορώ να δω μια δυσοίωνη αντίροπη δύναμη να αντιστέκεται στον δύσκολο δρόμο μας. Δεν αναφέρομαι σε περίεργες οντότητες ή σκοτεινούς αγγέλους: μιλώ για το κομμάτι μας που φοβάται ό,τι δεν γνωρίζει και προτιμά τη μίζερη γεύση του γνωστού. Για το κομμάτι που δεν θέλει το καλό μας και μας περιγελά όταν το ψάχνουμε. Για τον φτηνό κριτή που μας σιγοψυθιρίζει πως αυτά τα πράγματα είναι δύσκολα, επίπονα, παράλογα, αβάσιμα, πως οδηγούν στην απομόνωση και τη μοναξιά, πως ξεβολεύουν. Και μας θυμίζει πως η πολυθρόνα είναι ζεστή, η αγκαλιά τρυφερή, η σόμπα αναμμένη, το ποτό δροσερό ενώ ο δρόμος του γίγνεσθαι είναι δύσβατος, επικίνδυνος και μοναχικός. Και ενίοτε μας πείθει (για πολύ ή για λίγο ανάλογα με τον καθένα μας και την φλόγα που θρέφει μέσα του). Ποιός από μας δεν έχει ακούσει τη φωνή των Σειρήνων;

Και ο δρόμος θέλει πολλά εργαλεία αλλά πάνω απ'όλα μοιάζει να θέλει καρδιά λιονταριού. Και πόνο που δεν βολεύεται με φτηνές ασπιρίνες και πρόχειρα δόγματα. Θέλει "ψυχές που οδύρονται στην άβυσσο για τη χαμένη πατρίδα". Αν δεν αντέχεις την άβυσσο: δεν θα την περάσεις ποτέ, θα γκρινιάζεις που και που για το κακό σου ριζικό και θα αλλάζεις κανάλι στο τηλεκοντρόλ.

Ναι, ένα κομμάτι μας αντιστέκεται. Γιατί το θείο δεν προσφέρει βολή και λούφα. Και η αδράνεια (μας) το τρέμει. Δεν είναι που η θρησκεία -ή ό,τι άλλο- είναι "το όπιο του λαού". Είναι που ο "λαός" αναζητά απεγνωσμένα το πιο πρόχειρο "όπιο" για να μην ακούσει το ίδιο του το δάκρυ, να μη νιώσει την ίδια του την απόγνωση.
"Πες μου πιο φόβο αγάπησες πάλι;"
Μήπως, φίλοι μου, έχετε κάνει ποτέ παρόμοιες σκέψεις;

No Method, No Guru, No TeacherΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Xotchipilli2
Μέλος 2ης Βαθμίδας


347 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/11/2004, 02:39:49  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Xotchipilli2  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε Wendigo,
Δεν έχω κάνει "Παρόμοιες" σκέψεις...Έχω κανει πανομοιότυπες σκέψεις με εσένα...

"Όλα έγιναν Λιαν Καλως",το θέμα είναι εμείς ως άνθρωποι τι κάνουμε με αυτά.(Η Φράση μου δεν βασίζεται τόσο σε χριστιανικές πεποιθήσεις,που έτσι και αλλιώς δεν έχω...)

Το πιο εύκολο για όλους μας είναι να λουφάξουμε και να αράξουμε.Να λουφάξουμε σε μια κοσμοθεωρία που μας βολεύει,σε μια θρησκεία που μας ανακουφίζει,στο υποκειμενικό "ΓΕΓΟΝΟΣ!" οτι είμαστε φωτεινοί παντογνώστες (το λαμπάκι μόνο μας λείπει,οι μπαταρίες ήταν στο πακέτο),να βουλιάξουμε στην καθημερινότητα και με απλά λογάκια να βρούμε χίλιους τρόπους να μην προσπαθήσουμε.

Ω!Ωραία που μυρίζει η στασιμότητα! Αν μείνουμε όμως στάσιμοι για πολύ θα αρχίζουν να φυτρώνουν μανιτάρια πάνω μας,και δεν εννοώ εδώδιμα,εννοώ σαπίλα...

Σειρήνες ψάνχετε? Πάμπολες! Πιο πάνω ανέφερα αυτό που αποκαλώ "Εφυσυχασμός ανώτερου επιπέδου"...Ας μιλήσουμε και για τον κοινο εφυσυχασμό.Χρήμα,παροδικές σχέσεις,τηλεόραση,η "αβάστασχτη ελαφρότητα" και ηδονή του "είμαι κάποιος"...Πολλές οι πιπίλες,πιο πολλά τα στόματα που θέλουν να τις απολάυσουν...Και να σκεφτείς οτι κάποτε με παραξένευε τι βρίσκουν οι άνθρωποι σε un"reality" show και εκπομπές κουτσομπολίστικες/"ψυχολογία του καναπέ"

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λατρεύει να εφυσιχάζετε και απεχθάνετε την αλλαγή...Το χειρότερο που θα μπορούσα να κάνω στον 1900,στην Zadok,στον wendigo,στην Κάθυ και σε εμένα ακόμα θα ήταν με κάποια μαγικό τρόπο να άρπαζα την κοσμοθεωρία του καθενός ή οποιαδήποτε άλλη "σταθερά" του εγκεφάλου τους και να την σέρβιρα επι πίνακι...

Ο εγκέφαλος μας απο την άλλη λατρεύει όμως και την ανακάλυψη.Ας ξεχάσουμε ενέργειες και ανώτερους εαυτούς (Ανώτερους?Γιατι όχι διαφορετικούς,ο κόσμος δεν τρέχει σε άξονες Χ,Ψ) και άς δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μέσα στην καθημερινότητά μας...

Πάντα θα θέλουμε στεγανά και κάπου να πατάμε,αρκεί αυτά να μην αποβούν η κρεμάλα που μας περιμένει...

Και ΟΧΙ,όσο και να προόδευσε η επιστήμη δεν μπορούμε ακόμα να μεταμοσχεύσουμε λιονταρίσια καρδιά σε ανθρώπινο σώμα...Μέχρι να το καταφέρει αυτό κάποιος περίλαμπρος γιατρός,θα μπορούμε να το έχουμε μονο με προσπάθεια!

Reality: A serotonine induced Hallucination?Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 01/11/2004, 03:17:19  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Μήπως, φίλοι μου, έχετε κάνει ποτέ παρόμοιες σκέψεις;

Ίσως το πιο δύσκολο είναι ν' ανακαλύψει κάποιος την καρδιά του λιονταριού... μέσα του.

3 Άλφα

"Virtus Junxit Mors Non Separabit" (Whom virtue unites, death will not separate)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/11/2004, 01:04:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Και ο δρόμος θέλει πολλά εργαλεία αλλά πάνω απ'όλα μοιάζει να θέλει καρδιά λιονταριού. Και πόνο που δεν βολεύεται με φτηνές ασπιρίνες και πρόχειρα δόγματα. Θέλει "ψυχές που οδύρονται στην άβυσσο για τη χαμένη πατρίδα". Αν δεν αντέχεις την άβυσσο: δεν θα την περάσεις ποτέ, θα γκρινιάζεις που και που για το κακό σου ριζικό και θα αλλάζεις κανάλι στο τηλεκοντρόλ.

Ναι, ένα κομμάτι μας αντιστέκεται. Γιατί το θείο δεν προσφέρει βολή και λούφα. Και η αδράνεια (μας) το τρέμει. Δεν είναι που η θρησκεία -ή ό,τι άλλο- είναι "το όπιο του λαού". Είναι που ο "λαός" αναζητά απεγνωσμένα το πιο πρόχειρο "όπιο" για να μην ακούσει το ίδιο του το δάκρυ, να μη νιώσει την ίδια του την απόγνωση.



Παρ’ όλα αυτά ο κόσμος «λίγο μόνο καιρό λουφάζει και μετά προς την έρευνα/επανάσταση τραβά».


quote:
Το πιο εύκολο για όλους μας είναι να λουφάξουμε και να αράξουμε.Να λουφάξουμε σε μια κοσμοθεωρία που μας βολεύει,σε μια θρησκεία που μας ανακουφίζει,στο υποκειμενικό "ΓΕΓΟΝΟΣ!" οτι είμαστε φωτεινοί παντογνώστες (το λαμπάκι μόνο μας λείπει,οι μπαταρίες ήταν στο πακέτο),να βουλιάξουμε στην καθημερινότητα και με απλά λογάκια να βρούμε χίλιους τρόπους να μην προσπαθήσουμε.


Και το λαμπάκι παρακαλώ να μην είναι ένα απλό λαμπάκι,
νάναι και εκατό κηρίων.


Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κάθυ
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Australia
767 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/11/2004, 04:05:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κάθυ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η δυσαρέσκεια της ψυχής, όσον αφορά την ατέλεια σαν νόμο
της ζωής πάνω στη γη, η προσδοκία της ψυχής που κινείται προς
την κατάργηση όλων των ατελειών στη φύση μας, (όχι μόνο σε έναν
παράδεισο του πέραν όπου αυτόματα η ατέλεια θα ήταν αδύνατη,)
προσδοκεί εδώ και τώρα, στη ζωή, όπου η τελειότητα πρέπει
να κατακτηθεί με την εξέλιξη και τον αγώνα.

Ακριβώς τέτοιος είναι ο νόμος της ύπαρξής μας όπως είναι και έναντι
σε αυτό που επαναστατούμε, το νοητικό κομμάτι και το ψυχικό αυτό
τμήμα είναι επίσης θεία– μια θεία ικανοποίηση, μια θεία προσδοκία.
Μέσα τους βρίσκεται το έμφυτο φως μιας δύναμης που
υποστηρίζει/διατηρεί όλα αυτά μέσα μας ώστε το Θείο να μην είναι
εκεί, απλά, σαν μια κρυφή Πραγματικότητα στα πνευματικά μας
μυστικά, αλλά να ξετυλίγεται και στην εξέλιξη της Φύσης.

Μ’ αυτή την έννοια θα μπορούσαμε να παραδεχτούμε πως το παν
λειτουργεί τέλεια προς ένα θεϊκό τέλος, από μια θεϊκή σοφία,
και επομένως το κάθε πράγμα, με αυτή την αίσθηση, είναι τέλεια
προσαρμοσμένο στη θέση του.

Σίγουρα υπάρχει ένα θεϊκό κλειδί που δικαιολογεί το παν, αλλά
εμείς δεν είμαστε ευχαριστημένοι/ικανοποιημένοι
με αυτή την
πίστη ή δόγμα. Ο νόμος της ύπαρξής μας, ίσως, είναι η αναζήτηση
και η ανακάλυψη του πνευματικού/θεϊκού κλειδιού των πραγμάτων.

Και το σημάδι της ανακάλυψης δεν είναι μια φιλοσοφική διανοητική
αναγνώριση ή μία άγια αποδοχή
της ύπαρξης των πραγμάτων εξ
αιτίας μιας θεϊκής αίσθησης και σκοπού που έχουν μέσα τους
και που είναι για μας απρόσιτα.

Το πραγματικό σημάδι είναι μια εξύψωση προς την πνευματική γνώση
και δύναμη που θα μεταμορφώσει τον νόμο και το φαινόμενο και τα
εξωτερικά σχήματα της ζωής μας και θα τα φέρει πιο κοντά στην
αληθινή εικόνα αυτής της πνευματικής αίσθησης και σκοπού.

Είναι σωστό και λογικό να υπομένομε με ηρεμία την ταλαιπωρία
και τον ζυγό της ατέλειας ως την άμεση θέληση του Θείου αλλά
με τον όρο πως, συνάμα, την αναγνωρίζομε ως την θέληση του Θείου
μέσα μας που θέλει να τελειοποιήσει και να εξυψώσει το κακό και
την ταλαιπωρία, να αναγνωρίσομε πως θα μεταμορφώσει την ατέλεια
σε τελειότητα, να υψωθούμε σε ένα ανώτερο νόμο της Θείας Φύσης.

Στην ανθρώπινή μας συνείδηση υπάρχει το σύμβολο μιας ιδανικής
αλήθειας της ύπαρξης, μια θεία φύση, μια αρχική θεότητα.

Υπάρχει μέσα μας μια δύναμη, μια σφραγισμένη Θεότητα,
που έχει ανάψει την φλόγα της προσδοκίας,
οραματίζεται την εικόνα του ιδανικού, διατηρεί ζωντανή
την δυστυχία μας και μάς ωθεί να πετάξουμε τη μάσκα και να
αποκαλυφθεί η Θεότητα ή να διαμορφώσει και να φανερώσει τη Θεότητα
στο εκδηλωμένο πνεύμα, στο νου, στη ζωή ακόμη και στο σώμα αυτής
εδώ της γήινης δημιουργίας.
Η τωρινή μας φύση δεν μπορεί παρά να είναι μεταβατική, η ατελής
κατάστασή μας δεν μπορεί να είναι παρά μια αρχή, μια ευκαιρία
για την εκπλήρωση μια άλλης ανώτερης κατάστασης, πλατύτερης και
μεγαλύτερης της τωρινής, που θα είναι θεία και τέλεια.

Όλα αυτά, όμως, δεν είναι παρά μόνο συμπεράσματα της λογικής μας
ή των κάποιων διαισθήσεών μας σε ορισμένες από τις εμπειρίες μας.
Δεν μπορούν ολοσχερώς να επικυρωθούν, εκτός κι αν γνωρίζαμε την
πραγματική αιτία της άγνοιας
, την πραγματική αιτία της ατέλειας
και την πραγματική αιτία της ταλαιπωρίας καθώς και την θέση/ρόλο
που έχουν στον κοσμικό σκοπό ή στην κοσμική τάξη.

Αυτή που σας μιλάει από το...μέλλον


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
NADA
Μέλος 2ης Βαθμίδας


254 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/11/2004, 00:53:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους NADA  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

" Θεός ουκ έστιν αλλά γίγνεται "

Τι ήθελε να πει ο "σκοτεινός" φιλόσοφος άραγε, τι είχε στο νου του όταν εξέφραζε αυτήν τη σκέψη;

Αφού 'θεός ουκ έστιν', τότε ΤΙ 'έστιν';

Εφόσον τα πάντα βρίσκονται σε 'ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ', ποιό το Αμετάβλητο, το Ακίνητο, το Αιώνιο και Σταθερό;

Ποιά η Απόλυτη Πρώτη Αρχή, ποιό το 'ΕΙΝΑΙ';

Και ποιές οι διαβαθμίσεις της εξέλιξης, εντός του 'ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ';
Πού και Πώς αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται;

Και τι σημαίνει αυτή η περιβόητη "επιστροφή στον Πατέρα";

Αν Πατέρας ίσον Θεός και αφού Θεός 'ουκ έστιν', τότε μιλάμε για μία εξέλιξη του ανθρώπου που συνεχίζεται πέραν των ορίων της υλικής, γήινης υπόστασης, σε ταύτιση με κάποια θεία οντότητα -Θεό;

Μερικές σκέψεις επί του τίτλου καθε'αυτού...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/12/2004, 15:41:35  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ηράκλειτος ο Σκοτεινός.Ένας μονάχα τρόπος υπάρχει να τον νοήσουμε,να γίνουμε κι εμείς Σκοτεινοί.Για να γίνουμε όμως Σκοτεινοί πρέπει να επικαλεστούμε τη βοήθεια του μεγάλου Γκουρού,του σοφού Κένταυρου που θα μας χαρίσει απλόχερα τη μακρινή Όραση.


ΘΕΟΣ ΓΙΓΝΕΤΑΙ.Είσαί έτοιμος να δεις τη μεταμόρφωση του θεού?

Από θηρίο ξεκίνησε,μετά έγινε άνθρωπος,μετά ήρωας,μετά δαίμων και τελικά θα γίνει θεός.

Στην αρχή είναι ο Λυκαβηττός,εκεί που βαίνουν οι λύκοι,τόπος άγονος,άγριος και ζοφερός.
Στο τέλος είναι η Πνύκα,η έξοδος από τη νύχτα,η γη του Φωτός,η ιερή γη του Απόλλωνα.

Έτσι είναι Πλάτωνα,ακριβώς όπως το είπες,αυτά είναι τα δύο άκρα της Αθήνας,ο Λυκαβηττός και η Πνύκα,ο Λύκος και ο Απόλλων και σύμφωνα με τους μύθους τα βράδια ο Απόλλων μεταμορφώνεται πάλι σε Λύκο.

Όποιος μπορεί να νοήσει αυτό τότε μπορεί να νοήσει κι άλλα.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/12/2004, 15:47:00  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Κάθυ έχω μία διαίσθηση και πες μου αν έχω δίκιο.

Ο Διαλογισμός σου έχει προχωρήσει.Μακριά...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΑΤΜΑ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

India
6464 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/08/2005, 03:12:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΑΤΜΑ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
--που χαθηκε η Καθυ μας;--
ανασα! στο ενδιαφερον θεμα..

Κονξ Ομ Πανξ


cprtght@tm@2005
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
wendigo
Μέλος 3ης Βαθμίδας


561 Μηνύματα
Απεστάλη: 23/08/2005, 16:17:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους wendigo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Η Κάθυ, ο 1900...
Μπορεί γιατί κανείς μας δεν "εστί" αλλά "γίγνεται" και η δική τους πορεία τους θέλει κάπου αλλού.
Ποιό το Αιώνιο πριν γεννηθεί ο χρόνος;
Ποιό το Αμετάβλητο και το Σταθερό πριν νοηθεί ο χώρος;
Παίζουμε αιώνες τώρα με λέξεις που καταδεικνύουν την ανασφάλεια και τους φόβους μας και μόνον;
Αν το θείο είναι σαν ένα υποατομικό σωματίδιο, αν εκφράζεται κβαντικά ή αν είναι η πεμπτουσία της μεταβολής, αν είναι Πρόσωπο (σε κάποιο επίπεδο που δε μπορούμε να ορίσουμε) ενώ εμείς γυρεύουμε χιλιετηρίδες τώρα ένα ακρογωνιαίο λίθο, μια στέγη να απαγκιάσουμε, ένα λιμάνι να αράξουμε;
Αντέχει η ανθρωπότητα τον Θεό ως εγρήγορση/κύμα ή απλά ψάχνει ένα τοίχο πίσω από την πλάτη της για να πολεμήσει τους "εχθρούς" της;
Ένα μεγάλο συμπαντικό Big Daddy να διώξει τα παιδάκια που της σπάνε τα παιχνίδια;
Ξανακοιτώ τις εικόνες που χρησιμοποίησα: τις στατικές και τις δυναμικές. Φοβόμαστε τόσο το γίγνεσθαι, επειδή νιώθουμε τόσο ευάλωτοι, και αναζητούμε κάποιο ανύπαρκτο "εστί";

Τι καλή αυτή η ανάσα! Λες να αναπνεύσουν κι άλλοι εδώ μέσα;

No Method, No Guru, No TeacherΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

NADA
Μέλος 2ης Βαθμίδας


254 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/08/2005, 01:40:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους NADA  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

wendigo σε χαιρετώ από αυτόν εδώ τον χώρο ξανά!

Ένα υπέροχο απόσπασμα ανακάλυψα σήμερα, καταγεγραμμένο στην "Μυστική Δοξασία" και κατάλληλο γι αυτό το εξαίρετο θέμα της Κάθυ, που επανέφερες ΑΤΜΑ:

Δεν υπήρχε Κάτι
ούτε και Τίποτα.

Ο λαμπερός ουρανός δεν υπήρχε,
ούτε ο απέραντος θόλος του απλωνόταν από πάνω.
Τι τα σκέπαζε όλα; Τί τα κάλυπτε; Τί τα έκρυβε;
Μήπως η απύθμενη ΥΔΑΤΙΝΗ ΑΒΥΣΣΟΣ;
Θάνατος δεν υπήρχε. Κι όμως δεν υπήρχε τίποτα αθάνατο.
Δεν υπήρχε διάκριση ανάμεσα στη μέρα και στη νύχτα.
Το μοναδικό Ένα ανέπνεε μόνο Του χωρίς πνοή,
τίποτε πέρα από Αυτό δεν υπήρχε.
Μόνο σκοτάδι, και στην αρχή όλα τα σκέπαζε
βαθύς ζόφος: ένας ωκεανός δίχως φώς.

Ποιός γνωρίζει το μυστικό; Ποιός το διακήρυξε εδώ;
Από που, από που ξεπήδησε αυτή η πολύμορφη δημιουργία;
Ακόμα και οι Θεοί δημιουργήθηκαν αργότερα.
Ποιός γνωρίζει από που ξεπήδησε αυτή η μεγάλη δημιουργία; -
Εκείνος, απ' όπου προήλθε όλη αυτή η μεγάλη δημιουργία,
ε ί τ ε την δημιούργησε η Θέλησή του,
ε ί τ ε ήταν βουβός,
ο Μεγαλύτερος Ενορατικός που βρίσκεται στον ύψιστο ουρανό,
Αυτός το γνωρίζει
ή ίσως ακόμα κι Αυτός δεν το γνωρίζει.


Ριγκβέντα, Μάνταλα Χ

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/08/2005, 18:10:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙ....;;;;


«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Baltazar
Νέο Μέλος

Iran
13 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/08/2005, 12:59:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Baltazar  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙ....;;;;


Είπε ποτέ ο Πλωτίνος ότι κάτι έπλασε το κόσμο?

Μήπως οι Νεοπλατωνικοί θεώρούσαν το σύμπαν αυθόρμητο δημιούργημα και όχι θέμα ανθρωπόμορφου θεού?

Υπάρχουν Πλατωνικοί που υποστήριξαν την ανάσταση του σώματος?

Υπάρχει ψυχή πριν τη γέννηση στον Χριστιανισμό?

Όταν μιλάμε για αθανασία (χαρακτηριστικό του θείου) μιλάμε για ψυχή και σώμα ή μόνο για ψυχη?

Μήπως το "θεός ουκ έστιν αλλά γίγνεται" αναφέρεται απλά στους κατώτερους θεούς σε μία προσπάθεια να ατενίσουμε το πραγματικά αμετάβλητο πλησιάζοντας πρώτα αυτούς?

0 BE 1 CAN 0 BEΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


3194 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/08/2005, 14:24:18  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους kost  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

"Ακόμα και οι θεοί δημιουργήθηκαν αργότερα".

Αυτό είναι μία μεγάλη αλήθεια.Οι Θεοί γεννήθηκαν μέσα από το Χάος,ανέπτυξαν ανώτερη Συνείδηση και Βούληση όμως δεν είναι άφθαρτοι.Θα έρθει η ώρα που και αυτοί θα επιστρέψουν στη Μεγάλη Νύχτα...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

wendigo
Μέλος 3ης Βαθμίδας


561 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/08/2005, 17:04:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους wendigo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
το σύμπαν αυθόρμητο δημιούργημα

Αν δεν κάνω λάθος "αυθόρμητο" σημαίνει εξ ιδίας ορμής. Ποιό το υποκείμενο, το φέρον την ορμή;

No Method, No Guru, No TeacherΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Baltazar
Νέο Μέλος

Iran
13 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/08/2005, 19:23:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Baltazar  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:
το σύμπαν αυθόρμητο δημιούργημα

Αν δεν κάνω λάθος "αυθόρμητο" σημαίνει εξ ιδίας ορμής. Ποιό το υποκείμενο, το φέρον την ορμή;

Η νοητή τάξη.=>Πως θα ορισθεί?=> Αν το προχωρήσει κανείς λίγο θα θέσει το ερώτημα πως ο κόσμος γίνεται να έχει χρονική αρχή.

Άρα πρέπει να ορισθεί το τι εννοούμε σύμπαν και κόσμο.

Έχει ο κόσμος χρονική γέννηση?
Για ποιον κόσμο θεωρεί ο Πλάτων ότι έχει χρονική αρχή?

Μήπως για κάποιο κόσμο μέσα σε κόσμο αφού τρέχει ο χρόνος? Μήπως αυτό ς ο δεύτερος είναι φθαρτός αφού έχει αρχή και άρα τέλος? Μήπως είναι πχ ο πλανητόκοσμος? Μήπως υπάρχει σε ευρύτερη κλίμακα δημιουργία εκτός σύμπαντος? Ή εκτός του δικού μας?

Τελικά ποία τα όρια της φιλοσοφικής διείσδυσης? Υπάρχουν ή ταλαιπωρούμαστε αδίκως? (που αν ισχύει το δεύτερο αυτομάτως καταργείται η ανθρώπινη ηθική του θεού.)


0 BE 1 CAN 0 BEΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

NADA
Μέλος 2ης Βαθμίδας


254 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/08/2005, 01:43:12  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους NADA  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

quote:
Μήπως το "θεός ουκ έστιν αλλά γίγνεται" αναφέρεται απλά στους κατώτερους θεούς σε μία προσπάθεια να ατενίσουμε το πραγματικά αμετάβλητο πλησιάζοντας πρώτα αυτούς?

Καλωσήρθες Baltazar.
Η λέξη "Θεός" (ανώτερος ή κατώτερος) εμπεριέχει την έννοια της κίνησης. Το πραγματικά αμετάβλητο θαρρώ πώς δεν είναι προσεγγίσημο, παρά μόνο -όπως λέει ο Kost (γειά σου Kost!) την ώρα της επιστροφής στη "Μεγάλη Νύχτα", ή αλλιώς κατά την Επαναρρόφηση - ΠΡΑΛΑΓΙΑ.
Τότε που ένας Κόσμος μπαίνει σε προσωρινή συσκότηση, ένα διάστημα εισπνοής το οποίο θα ακολουθηθεί από μία εκπνοή - εκδήλωση ξανά...

quote:
πως ο κόσμος γίνεται να έχει χρονική αρχή.

Το ΟΛΟΝ δεν μπορεί να έχει χρονική αρχή. Υπήρχε πάντα.
Αυτό που συμβαίνει είναι διαφοροποίηση της κατάστασής του.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Baltazar
Νέο Μέλος

Iran
13 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/08/2005, 16:02:14  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Baltazar  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ωραία τότε. Κλασικό αριστοτέλειο επιχείρημα :

Η διαφοροποίηση στοχεύει προς το καλύτερο?
Διότι αν η τελική κατάσταση δεν είναι ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη είναι τελείως μάταιη.

Άλλωστε η διαφοροποίηση δείχνει μεταβολή που κι εσύ περιγράφεις σαν περιοδική εξέλιξη. Το απόλυτο δεν έχει περίοδο για αυτο και αναφέρομαι και σε δημιουργία εκτός σύμπαντος. Ο κόσμος που περιγράφεις έχει όρια.

Αν η μεταβολή-διαφοροποίηση δεν είναι παρά αυτεπίγνωση αυτό σημαίνει ότο ταυτίζεις το όλον με το νου ενώ είναι υπεράνω της δικαιοδοσίας του.

Το πάω πολύ γρήγορα?


0 BE 1 CAN 0 BEΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/08/2005, 16:53:47  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ακριβώς αυτό ήθελα να επισημάνω αγαπητέ Baltazar, το παράδοξο του θέματος...Πως μπορούμε να μιλάμε για το αέναο, το αμετάβλητο, ΤΗΝ άπειρη ανέκφραστη πηγή της πεπερασμένης ύπαρξης;
Είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις τις απόψεις του φιλοσόφου του οποίου το όνομα δανείστηκα. Το ΕΝ του Πλωτίνου είναι με Παρμενίδια εκφραση ΜΗ ΟΝ, εφόσον ένα ΟΝ έχει τα στοιχεία εκείνα με τα οποία μπορούμε να προσδιορίσουμε την ύπαρξη του χωροχρονικά.
Οσον αφορά τον Πλάτωνα αυτός ξεκινά τον Τιμαίο ξεκινά με το ερώτημα τι είναι αυτό που υπάρχει πάντα και δεν γεννήθηκε ποτε...
Ο φίλος thoth έχει ενδιαφέροντα στοιχεία σε σχέση με τον Πλωτίνο στον παρακάτω σύνδεσμο, ίσως σε ενδιαφέρει να το δείς:


http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=3454&ARCHIVE=&whichpage=1

Το ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΛΛΑ ΓΙΓΝΕΤΑΙ ορίζει ακριβώς το απερίγραπτο του πρώτου σκέλους της πρότασης, και την περιγραφή του δεύτερου κατα νοητου, της εκπόρευσης, της μεταβολής, την κίνησης, της διαφοροποίησης του "γίγνεσθαι"...
Ποιός ο στόχος της διαφοροποίησης;
Ποίος ορίζει το χειρότερο - καλύτερο;
Αυτοεπίγνωση; Για να υπάρχει "αυτό" προυποθέτει το εκέινο/άλλο...
Πραγματικά ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου, δυστυχώς στερούμαι δραματικά χρόνου ευελπιστώ να επανέλθω σύντομα.


«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
wendigo
Μέλος 3ης Βαθμίδας


561 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/08/2005, 19:07:40  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους wendigo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μερικές φορές δε μου είναι σαφές το πότε οι λέξεις στις οποίες παγιδευόμαστε είναι "αρχή σοφίας" και πότε τα τεχνητά σύνορα που μας χωρίζουν άνευ λόγου. Ενδεχομένως κάποιες από τις εντονότερες φιλοσοφικές διαφορές να είναι διαφορές στον κώδικα που χρησιμοποιεί ο καθένας για να περιγράψει τα ίδια ή ανάλογα πράγματα. Παρακαλώ, ας έχετε αυτά υπόψη καθώς διαβάζετε τα παρακάτω:

quote:
Τελικά ποία τα όρια της φιλοσοφικής διείσδυσης? Υπάρχουν ή ταλαιπωρούμαστε αδίκως? (που αν ισχύει το δεύτερο αυτομάτως καταργείται η ανθρώπινη ηθική του θεού.)

Μπορεί να εξαρτάται από το αν η "διείσδυση" (χμμ!) νοείται ως νοητική, αναλυτική και λογοκρατούμενη ή τη θεωρήσουμε και μεθεκτική, υπερβατική και εμπειρική. Προσωπική αίσθηση είναι πως όταν υπάρχει πηγή "ταλαιπωρίας" (έλλειμα) υπάρχει και κάποια απάντηση (πλήρωση).
Απορώ όμως: ανθρώπινη ηθική του Θεού; Με οποιοδήποτε ορισμό του θείου αυτό μου φαίνεται σχήμα οξύμωρο, κάτι που δεν καταργείται γιατί εξ ορισμού δεν υφίσταται.
Επίσης:

quote:
Η διαφοροποίηση στοχεύει προς το καλύτερο?
Διότι αν η τελική κατάσταση δεν είναι ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη είναι τελείως μάταιη.

Πώς θα κρίνουμε που στοχεύει η διαφοροποίηση και μάλιστα αν είναι προς το καλύτερο ή το χειρότερο; Με ποιά κριτήρια, ποιά εποπτική θέση, τη στιγμή που μιλάμε για κάτι που υπερβαίνει την ανθρώπινη εμπειρία;
Αν δεν είναι καλύτερη ούτε και χειρότερη γιατί είναι "τελείως μάταιη";
Σε αντίθεση με τι; Με κάτι τελέσφορο;
Υποθέτουμε Κοσμικές δυνάμεις και τις κρίνουμε με βάση το πεπερασμένο των εμπειριών και τις λογικής μας;
quote:
Αν η μεταβολή-διαφοροποίηση δεν είναι παρά αυτεπίγνωση αυτό σημαίνει ότι ταυτίζεις το όλον με το νου ενώ είναι υπεράνω της δικαιοδοσίας του.

Από πού το γνωρίζουμε αυτό; Μην έχοντας καν βρει τα όρια του ανθρώπινου νου! Πώς μοιράζουμε δικαιοδοσίες και οριοθετούμε το ασύληπτο;

Τα παραπάνω αποτελούν ερωτήσεις/ενστάσεις μου στον αγαπητό Baltazar.
Ταυτόχρονα, όμως, έχω την αίσθηση πως μπορεί κάλλιστα να μην έχω πιάσει ακόμα τον τρόπο έκφρασής του. Ας μην εκληφθούν ως συγκαλυμμένες δογματικές δηλώσεις.

No Method, No Guru, No TeacherΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Baltazar
Νέο Μέλος

Iran
13 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/08/2005, 13:38:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Baltazar  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ wendigo δε πιστεύω ότι καμία εκστατική, μεθεκτική, υπερβατική και εμπειρική διείσδυση –κοίτα όρος που προέκυψε- να μπορεί να οδηγήσει τη ψυχή στο νοητό κόσμο χωρίς τη παρουσία της φιλοσοφίας.

Αν μπορεί μόνος του ένας μυστηριακός υλισμός να τα καταφέρει έτσι, τότε καταλήγουμε στο βλάσφημο πόρισμα ότι μία τελετουργία μπορεί να προσφέρει αθανασία και ότι οι θεοί μπορούν να εξαναγκαστούν από τους ανθρώπους που γνωρίζουν τα κόλπα της συμπαθητικής μαγείας. Μπορεί η δύναμη του μυστηριακού υλισμού να ξεπερνά τα όρια του αισθητού κόσμου, δε διαφωνώ, αλλά νομίζω ότι δε πρέπει να μπερδεύουμε ανώτερα πεδία ύπαρξης με νοητό κόσμο.

Ρωτάτε ποίος ορίζει το χειρότερο – καλύτερο. Μα η ίδια η διαφοροποίηση. Αν δεχτούμε την αδυναμία μας να αντιληφθούμε το καλό και το κακό (ή το κακό και το καλό) τότε αυτομάτως αποδεχόμαστε την ανεπάρκεια της φιλοσοφικής διείσδυσης στο να τα κατανοήσει, και εν συνεχεία να εισχωρήσει στο νοητό κόσμο.

Ο Nada μας είπε :
Το ΟΛΟΝ δεν μπορεί να έχει χρονική αρχή. Υπήρχε πάντα.
Αυτό που συμβαίνει είναι διαφοροποίηση της κατάστασής του.
Η ένστασή μου είχε να κάνει με το γεγονός στο ότι του προσδίδει μεταβολή.

Και ρωτώ: Η μεταβολή αυτή αντιστοιχεί σε κάποιου είδους αυτεπίγνωση?

Διότι αν είναι έτσι και δεχόμενοι το γεγονός ότι ένας νους μπορεί να προκύψει μόνο από αυτοθέαση αυτομάτως ταυτίζουμε το όλον με το Νου. Από την άλλη το Εν δε θα πρέπει λογικά να υπερβαίνει τα δημιουργήματα και να μην έχει καμία ανάγκη το Νου? Ο Νους από μόνος του δεν ορίζει τη κίνηση? Μήπως είναι λάθος να ταυτίσουμε το όλον - Εν με το Νου καθώς ο δεύτερος προϋποθέτει κίνηση ενώ το πρώτο ακινησία? Συνεπώς μήπως κακώς το Εν – Μη Ον ταυτίζεται με το όλον γιατί αυτό το δεύτερο είναι πεπερασμένο και μάλιστα μεταβάλλεται περιοδικά όπως έθεσε ο Nada?

Αν από την άλλη αρνηθούμε το ότι η κίνηση – μεταβολή μπορεί να οδηγήσει στην αυτεπίγνωση είναι σαν να αρνούμαστε την ικανότητα του ανθρώπου να οδηγήσει τη ψυχή του πίσω στο νοητό κόσμο.

Τώρα όσον αφορά τη ματαιότητα της διαφοροποίησης. Νομίζω ότι δεν αρμόζει στο θείο η άσκοπη μεταβολή. Άρα πρέπει να στοχεύει στο καλύτερο, πράμα που δείχνει τη προσωρινή του ατέλεια. Εκτός κι αν στοχεύει στο χειρότερο που δείχνει πάλι ατέλεια. Συνεπώς το θείο δε μπορεί να είναι μεταβλητό. Ή μήπως είναι αδόκιμος και ο όρος θείου γιατί από μόνος του προϋποθέτει κίνηση?

Οφείλουμε λοιπόν να καταλήξουμε στο τι εννοούμε όταν λέμε θεός και θείο. Εννοούμε έναν απαθή Νου (που δεν υπόκειται σε πάθη) ο οποίος όμως εξορισμού περιορίζεται στο χωροχρόνο?


0 BE 1 CAN 0 BE
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/08/2005, 09:26:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Αγαπητέ wendigo δε πιστεύω ότι καμία εκστατική, μεθεκτική, υπερβατική και εμπειρική διείσδυση –κοίτα όρος που προέκυψε- να μπορεί να οδηγήσει τη ψυχή στο νοητό κόσμο χωρίς τη παρουσία της φιλοσοφίας.

Αυτό το δίλημμα τέθηκε το 1337 μ.χ από τον Βαρλαάμ ενάντια στους ησυχαστές που εκπροσωπήθηκαν από τον Γ. Παλαμά, και αφορούσε το θεολογικό ερώτημα για το εάν η γνώση του Θεού μπορεί να προσεγγιστεί διανοητικά – θεωρητικά, ή μπορεί να είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα της προσευχής. Ο Βαρλαάμ πίστευε ότι διαμέσω της φιλοσοφικής γνώσης και της διάνοιας μπορεί ο άνθρωπος να αποκτήσει την «πλατωνική θεοπτία», ενώ οι Αγιορείτες μοναχοί υποστήριζαν ότι χωρίς την ελληνική παιδεία, και με μόνη την άσκηση της προσευχής μπορούσαν να έχουν την μυστική εμπειρία της θεοπτίας.

quote:
Αν μπορεί μόνος του ένας μυστηριακός υλισμός να τα καταφέρει έτσι, τότε καταλήγουμε στο βλάσφημο πόρισμα ότι μία τελετουργία μπορεί να προσφέρει αθανασία και ότι οι θεοί μπορούν να εξαναγκαστούν από τους ανθρώπους που γνωρίζουν τα κόλπα της συμπαθητικής μαγείας. Μπορεί η δύναμη του μυστηριακού υλισμού να ξεπερνά τα όρια του αισθητού κόσμου, δε διαφωνώ, αλλά νομίζω ότι δε πρέπει να μπερδεύουμε ανώτερα πεδία ύπαρξης με νοητό κόσμο


Eπανερχόμενος λοιπόν στους Νεοπλατωνικούς, o Ιάμβλιχος αναφέρει: «Δεν είναι η νόηση που ενώνει με τον Θεό, διότι τότε τι θα εμπόδιζε τους θεωρητικούς φιλοσόφους να πετύχουν την θεουργική ένωση μαζί του; Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ!. Η ένωση με τον Θεό επιτυγχάνεται μόνο με την θεουργία» (Ιάμβλιχος Περί μυστήριων ΙΙ, 11,96,13, Partney).

Οι οπτικές συνεπώς διαφέρουν…

quote:
Τελικά ποία τα όρια της φιλοσοφικής διείσδυσης? Υπάρχουν ή ταλαιπωρούμαστε αδίκως? (που αν ισχύει το δεύτερο αυτομάτως καταργείται η ανθρώπινη ηθική του θεού.)

Η φιλοσοφική πιστεύω πως απομακρύνει σκέψεις περί ηθικής ανθρώπινης υπόστασης του Θείου. Μία τέτοια στάση περνά από ην φιλοσοφική σκέψη στην θεολογία . Η προσωπική μου προσέγγιση ταλαντεύεται μεταξύ αγνωστικισμού, Πανθεισμού και Ουμανισμού...

quote:
Τώρα όσον αφορά τη ματαιότητα της διαφοροποίησης. Νομίζω ότι δεν αρμόζει στο θείο η άσκοπη μεταβολή Άρα πρέπει να στοχεύει στο καλύτερο, πράμα που δείχνει τη προσωρινή του ατέλεια. Εκτός κι αν στοχεύει στο χειρότερο που δείχνει πάλι ατέλεια. Συνεπώς το θείο δε μπορεί να είναι μεταβλητό. Ή μήπως είναι αδόκιμος και ο όρος θείου γιατί από μόνος του προϋποθέτει κίνηση?

Εξ ορισμού ο Πλάτωνας το αναφέρει ρητά η έννοια Θεός προέρχεται από την λέξη «θέω» που σημαίνει κινούμαι, τρέχω, προσδιορίζει συνεπώς τον Θεό ως την δύναμη εκείνη που κινεί ολόκληρο του σύμπαν. Έτσι ο Θεός είναι η αιτία της κίνησης που κινεί και μορφοποιεί το Χάος, δημιουργώντας τον χωροχρόνο. Είναι το ΕΝ-ΠΑΝ όπου όλα είναι ΕΝ ΔΥΝΑΜΙ, χωρίς χώρο, χωρίς χρόνο, αφού δεν μπορεί να υπάρξει παρατηρητής έξω από αυτό.
Μιλάμε για ΜΕΤΑ- βολή, πως μπορούμε όμως αν μιλάμε για το μετά όταν δεν υπάρχει το πριν….!!

quote:
Οφείλουμε λοιπόν να καταλήξουμε στο τι εννοούμε όταν λέμε θεός και θείο. Εννοούμε έναν απαθή Νου (που δεν υπόκειται σε πάθη) ο οποίος όμως εξορισμού περιορίζεται στο χωροχρόνο?


Δεν μπορώ παρά να μην υοθετήσω την άποψη του original, πλωτίνου , Το ΜΗ ΟΝ, Εν είναι η απόλυτη ενότητα η απόλυτη ύπαρξη υπερβατική και άρρητη. Έίναι άμορφο άρα δεν παρέχει καμία δυνατότητα να του αποδώσουμε ιδιότητες, διότι τότε θα το καταστούσαμε διττό. Μπορούμε να πούμε τι ΔΕΝ είναι και όχι ΤΙ ΕΙΝΑΙ, καθώς κανένα γνωστό ανθρώπινο κατηγόρημα δεν μορούμε να του προσάψουμε...

«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
NADA
Μέλος 2ης Βαθμίδας


254 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/08/2005, 11:17:41  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους NADA  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Η αναφορά μου στον Κόσμο που εισέρχεται σε προσωρινή συσκότηση, μπορεί να αφορά έναν άνθρωπο, έναν Πλανήτη (και τον Λόγο αυτού), ένα ηλιακό σύστημα, ένα Σύμπαν.
Οριοθετημένοι -πράγματι αγαπητέ/ή Baltazar- κόσμοι ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΥ.

Το ΟΛΟΝ είναι χωρίς όρια. Που αλλού μπορεί να λαμβάνει χώρα η όποια διαφοροποίηση αν όχι Εντός του ΟΛΟΥ; Πού μπορεί να στέκει κάτι αν όχι Εντός του ΧΩΡΟΥ (ορατού και αόρατου);

Προσωπικά, δεν ταυτίζω το ΟΛΟΝ με με τον Νου ούτε με κάποιον προσωπικό Θεό. Δέχομαι τις Θεοσοφικές (και όχι μόνο) απόψεις που φέρουν τον Συμπαντικό Νού ή Εκδηλωμένο ΕΝΑ να εκπορεύεται από την Άπειρη ΟΛΟΤΗΤΑ , την Άγνωστη Χωρίς-Αιτία Αιτία, που συμβολίζεται με δύο όψεις: "απόλυτος αφηρημένος ΧΩΡΟΣ" και "Απόλυτη αφηρημένη ΚΙΝΗΣΗ".
Όπως αναφέρεται εξάλλου: "Η Κίνηση είναι αιώνια στο ανεκδήλωτο και περιοδική στο εκδηλωμένο".

Το εκδηλωμένο ΕΝΑ, αποχωρισμένο από την Πηγή - Αρχή του, καθίσταται Ο Συμπαντικός Νούς, ο Δημιουργός, ο πρώτος δημιουργικός Λόγος, ο τετραπρόσωπος Μπράχμα της Ινδουιστικής θρησκείας.

Είναι η Πρώτη Αιτία, μία εκδήλωση, και ως εκ τούτου πεπερασμένη και εξαρτημένη.

Συνεπώς -και στο βαθμό που μού επιτρέπει ο περιορισμός της αντίληψής μου- πιστεύω ότι έχω τοποθετηθεί πάνω σε αυτά:

quote:
Μήπως είναι λάθος να ταυτίσουμε το όλον - Εν με το Νου καθώς ο δεύτερος προϋποθέτει κίνηση ενώ το πρώτο ακινησία? Συνεπώς μήπως κακώς το Εν – Μη Ον ταυτίζεται με το όλον γιατί αυτό το δεύτερο είναι πεπερασμένο και μάλιστα μεταβάλλεται περιοδικά όπως έθεσε ο Nada?


Ο Νούς λοιπόν δεν ταυτίζεται με το ΟΛΟΝ. Ωστόσο είναι Εντός του ΟΛΟΥ που συμβαίνουν όλα (που αλλού θα μπορούσαν να συμβούν;)
Το ΟΛΟΝ ή ΕΝ θεωρείται ως Μή-ΟΝ με την έννοια της Ανεκδήλωτης, Απόλυτης ΖΩΗΣ. Δεν θα έλεγα ότι ταυτίζονται, παρά μόνο με την έννοια ότι η ΖΩΗ αυτή είναι η ΜΙΑ ΖΩΗ, η Ριζική ΑΡΧΗ που βρίσκεται Πανταχού Παρούσα και όμως Αόρατη και Αδιάγνωσθη, Αιώνια και Αμετάβλητη (όπως λέγεται...).

Θεωρείται ωστόσο και ως Το Απόλυτο ΟΝ (αν και η λέξη ΟΝ μάλλον δεν είναι κατάλληλη όταν αναφερόμαστε στο Ανεκδήλωτο), ενώ σε άλλες σχολές σχέψης, Μη-Ον ονομάζεται οτιδήποτε περιοδικό, προσωρινό ή μεταβλητό. (η πλέον αφαιρετική άποψη θέλει να είναι ΜΑΓΙΑ κάθε εκδηλωμένο Σύμπαν)

Για τη μεταβολή προς το καλύτερο ή χειρότερο (και για τα υπόλοιπα) συμφωνώ με τούς φίλους wendigo και Πλωτίνο. Εξάλλου δεν εξέφρασα παρά αντίστοιχες σκέψεις με διαφορετικό τρόπο.


NADA ( συμπτωματικά... ευρισκόμενη σε θηλυκό φυσικό φορέα)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΠΛΩΤΙΝΟΣ
Πρώην Συνεργάτης

Greece
1491 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/08/2005, 12:36:38  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΠΛΩΤΙΝΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Προς χάριν της φίλης Nada επιτρέψτε μου να αναφέρω μερικά σχετικά αποσπάσματα από την «Μυστική δοξασία» της Ε. Μπλαβάτσκυ:


“Μια Πανταχού Παρούσα, Αιώνια, Απεριόριστη και Αμετάβλητη ΑΡΧΗ, για την οποία δεν είναι δυνατό να γίνει καμιά θεώρηση, γιατί ξεπερνάει τη δύναμη της ανθρώπινης αντίληψης και μόνο να μειωθεί μπορεί από οποιαδήποτε ανθρώπινη έκφραση ή παρομοίωση. Βρίσκεται πέρα από την ακτίνα και τη δυνατότητα προσέγγισης της σκέψης. Σύμφωνα με τα λόγια της Μαντούκυα Ουπανισάντ, «είναι αδιανόητη και άφατη». (Μ.Δ. I, 14)


«Το Σύμπαν είναι η περιοδική εκδήλωση αυτής της άγνωστης Απόλυτης Ουσίας. Ονομάζοντάς την όμως «ουσία», αμαρτάνουμε απένατι στο ίδιο το πνεύμα της φιλοσοφίας. Γιατί αν και η λέξη προέρχεται από το ρήμα ειμί, «είμαι», ΑΥΤΗ δεν μπορεί να ταυτιστεί με κανένα είδος οντότητας που να μπορεί να γίνει αντιληπτή από την ανθρώπινη διάνοια. Περιγράφεται καλύτερα σαν ούτε πνεύμα, ούτε ύλη, αλλά και τα δύο.
» (Μ.Δ.. I, 273)


«Αυτή η Πρώτη Αιτία, όταν αφυπνίζεται, εμφανίζεται ως Αρχή, που
υπάρχει στον ορατό και τον αόρατο Χώρο, ενώ γίνεται Ουσία στο
εκδηλωμένο Σύμπαν. Ως Αρχή αντιπροσωπεύεται από τη Συνειδητότητα ή το
Πνεύμα, ως Ουσία αντιπροσωπεύεται από την Ύλη. Πνεύμα και Ύλη ή
Συνειδητότητα και Δύναμη είναι ενωμένα, αδιαίρετα, όπως στο Πραλάγια.
Ένας άλλος όρος είναι Σβαμπαβάτ ή Μητέρα-Πατέρας ή Ακάσα, η οποία θεωρείται από τους Αποκρυφιστές ως ακτινοβολία από το Πρακρίτι. “
Όταν το ένα γίνεται δύο» τότε αναφέρεται ως Πνεύμα και Ύλη.» (Μ.Δ. I, 327-8)

«Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας»

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Baltazar
Νέο Μέλος

Iran
13 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/08/2005, 14:15:38  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Baltazar  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ξεκινώ με τη φίλη Nada για να απαντήσω όπως ο φίλος wendigo δύο γραμμές πιο πάνω. Τελικά πολλές φορές είναι θέμα κατανόησης του κώδικα του καθενός μας. Απλά δεν είχα ολοκληρωμένη εικόνα του ορισμού σου για το όλον.

Δε διαφωνώ με κανέναν, επιτρέψτε όμως να παίξω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου για χάρη της κουβέντας. Να προσθέσω κι εγώ στο ότι ο φίλος Πλωτίνος ορθώς αναφέρθηκε σε οπτικές οι οποίες διαφέρουν.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1.Με βάση τον ισχυρισμό σου αγαπητή Nada –που δύο λεπτά πριν ήταν δικός μου- περιγράφεις το Εν ως διαφορετικό από το Νου αφού δε ταυτίζονται.

Η ετερότητα αυτή όμως συνεπάγεται την έννοια του ορίου το οποίο είναι χαρακτηριστικό των δημιουργημάτων του Ενός. Αρά ο Νους δε καταλήγει παρά ένα δημιούργημα!!!

Ο Νους όμως δεν είναι αποτέλεσμα της αυτοθέασης του Ενός? Πως γίνεται το Εν να υπερβαίνει το Νου όταν αυτός προκύπτει από την αυτοθέαση του πρώτου?

2. Λες «"Η Κίνηση είναι αιώνια στο ανεκδήλωτο και περιοδική στο εκδηλωμένο".» Ναι, αλλά δεν υπάρχει κίνηση χωρίς σημείο αναφοράς!!!

3. Λες «Το ΟΛΟΝ είναι χωρίς όρια. Που αλλού μπορεί να λαμβάνει χώρα η όποια διαφοροποίηση αν όχι Εντός του ΟΛΟΥ; Πού μπορεί να στέκει κάτι αν όχι Εντός του ΧΩΡΟΥ (ορατού και αόρατου);»

-Άρα ο οποιαδήποτε πεπερασμένος κόσμος είναι εντός το άρρητου όλου. -

Ενώ ο φίλος Πλωτίνος λέει ότι : «Το ΜΗ ΟΝ, Εν είναι η απόλυτη ενότητα η απόλυτη ύπαρξη υπερβατική και άρρητη. Είναι άμορφο άρα δεν παρέχει καμία δυνατότητα να του αποδώσουμε ιδιότητες, διότι τότε θα το καταστούσαμε διττό. Μπορούμε να πούμε τι ΔΕΝ είναι και όχι ΤΙ ΕΙΝΑΙ, καθώς κανένα γνωστό ανθρώπινο κατηγόρημα δεν μπορούμε να του προσάψουμε...»

Κατά αρχήν, αν πούμε ότι το ΜΗ ΟΝ δεν είναι κάτι καταργούμε την απόλυτη ενότητα του και ύπαρξη του!!! Άρα αν αρχίσω να αφαιρώ ιδιότητες από το Μη Όν του Πλωτίνου αυτομάτως προσθέτω όρια στο όλον της Nada!!!

4. Μας δίνει ο φίλος Πλωτίνος, εύστοχα:
«Εξ ορισμού ο Πλάτωνας το αναφέρει ρητά η έννοια Θεός προέρχεται από την λέξη «θέω» που σημαίνει κινούμαι, τρέχω, προσδιορίζει συνεπώς τον Θεό ως την δύναμη εκείνη που κινεί ολόκληρο του σύμπαν.»

Για αυτό και αναρωτιέμαι και για δημιουργία εκτός σύμπαντος. Γιατί απλούστατα η κίνηση προϋποθέτει σημείο αναφοράς. Άρα συνεπώς ο θεός αυτός δε ταυτίζεται παρά με τη δεύτερη υπόσταση και άρα με δημιούργημα αφού κινείται?

Για να μη μακρηγορήσω άλλο να αναφέρω τα εξής σημεία στα περί θεουργίας και νόησης χωρίς απαραίτητα να είμαι κάθετος σε οποιαδήποτε ένσταση:

Με τη θεουργία οι αρχές που θεάται η ψυχή είναι οι Λόγοι, η ψυχή του κόσμου, οι πλανητικοί λόγοι και οι θεοί των ουράνιων σφαιρών και άρα η 2η υπόσταση. Δε πιστεύω ότι οι θεουργικές πρακτικές εκτείνονται ως τις υπερβατικές Ιδέες καθαυτές τις οποίες καμία ψυχή δε μπορεί να τις ατενίσει όσο παραμένει ψυχή.



0 BE 1 CAN 0 BE
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
wendigo
Μέλος 3ης Βαθμίδας


561 Μηνύματα
Απεστάλη: 31/08/2005, 20:25:30  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους wendigo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Νομίζω πως δεν είναι αποτελεσματικό ως εργαλείο σκέψης να θεωρηθεί a priori κάθε "εκστατική, μεθεκτική, υπερβατική και εμπειρική διείσδυση" ως εκτός ορίων φιλοσοφίας.
Ούτε θα περιόριζα τέτοιες προσεγγίσεις στα κανάλια και το λεξιλόγιο
της νεοπλατωνικής θεουργίας. Η βιωματική προσέγγιση του θείου (με όποιους τρόπους ή σχολές εκφράζεται, με τα μειονεκτήματα ή τα πλεονεκτήματά της) δεν χωρά άνετα σε μια και μόνη ταμπέλα. Σαν όρος ο "μυστηριακός υλισμός" δεν ξέρω τι μπορεί ακριβώς να σημαίνει σε μια εποχή που ο ίδιος ο όρος "ύλη" φορτίζεται με τόσο φευγαλέες, σχεδόν μεταφυσικές, ιδιότητες -κι ας επιλέγουν να ονομάζουν αλλιώς τα πράγματα οι περισσότεροι φυσικοί!
Πέραν αυτού, κάποια σχόλια στα ενδιαφέροντα λόγια του φίλου Baltazar:
quote:
Με βάση τον ισχυρισμό σου αγαπητή Nada –που δύο λεπτά πριν ήταν δικός μου- περιγράφεις το Εν ως διαφορετικό από το Νου αφού δε ταυτίζονται.

Έχω την εντύπωση πως η NADA περιγράφει το Όλον ως διαφορετικό από το Νου και όχι το Εν.
quote:
Λες «"Η Κίνηση είναι αιώνια στο ανεκδήλωτο και περιοδική στο εκδηλωμένο".» Ναι, αλλά δεν υπάρχει κίνηση χωρίς σημείο αναφοράς!!!

Νιώθω πάλι σαν να μας περιορίζουν οι λέξεις. Η κίνηση ενός αυτοκινήτου χρειάζεται σημείο αναφοράς για να οριστεί. Θέλει χρόνο, χώρο και μετατόπιση. Όταν λέμε πως το Ον, το Εν, το Μηδέν, ο Νους (ή όποια μάσκα χρησιμοποιούμε για να καλύψει κάτι που, επί της ουσίας, δεν καταλαβαίνουμε) λέμε πως "κινείται" (ή όποια μάσκα χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε την ακαθόριστη υπόνοια ή αίσθηση πως δεν είναι παγιωμένο και αμετάβλητο) μιλάμε για το ίδιο πράγμα;
Αν, εξ ορισμού, δεν υπάρχει το "πα στω", το σημείο αναφοράς έξω από το Όλο, το Σύμπαν (και δεν εννοώ το σύμπαν, όπως όταν λέμε τη φράση "ίσως υπάρχουν παράλληλα σύμπαντα") τι κάνουμε εκτός από ασκήσεις επί χάρτου της λογικής μας;
Λύνεται κάποια υπαρξιακή μας δίψα ή μόνο αναλωνόμαστε σε γλωσικούς ακροβατισμούς;
Μήπως (πράγμα πιθανό, οπότε και θα παρακαλούσα τον Baltazar να πει περισσότερα) το "εκτός σύμπαντος" σημαίνει κάτι που δεν έχω καταλάβει;
Ένας θεός δημιούργημα δεν σημαίνει και το δημιουργό του; Άρα δεν μεταθέτουμε απλώς το πρόβλημα ένα σκαλί παραπάνω βάζοντας παραμέτρους που δεν λύνουν τίποτα;

No Method, No Guru, No TeacherΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 6 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.171875
Maintained by Digital Alchemy