Συγγραφέας |
Θέμα |
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/05/2006, 11:50:40
Θα το δω σήμερα οπότε το βράδυ θα σας πω εντυπώσεις. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/05/2006, 21:41:51
Αρκετά καλό. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο αλλά από τον ντόρο που έγινε ήξερα προκαταβολικά περί τίνος πρόκειτο, αυτό έκανε ζημιά γιατί αν δεν ήξερα τίποτε ίσως να μου άρεσε περισσότερο.Θα μπορούσε πάντως να είναι πολύ καλύτερο. Μια από τις καλές και διδακτικότατες στιγμές του έργου είναι στην αρχή που ο Λάνγκτον μιλάει για την παρερμηνεία των αρχαίων συμβόλων. Όσο για το σημείο που αναφέρει ο Agnostic για τον γέρο ιστορικό, για μένα είναι από τα πιο αδύνατα σημεία του έργου -δεν ξέρω αν είναι έτσι και στο βιβλίο- γιατί η εξήγηση και η ερμηνεία δεν βγαίνει σταδιακά από την πλοκή -όπως στο Ονομα του Ρόδου π.χ.- αλλά την αφηγήται σαν ιστορία όπως πολύ ωραία παρομοιάστηκε είναι σαν ποστ σεντόνι. Ο Τομ Χανκς πολύ "κρατημένος". Πάντως τον χαμό που έγινε δεν τον αντιλαμβάνομαι. Η καθολική εκκλησία διέρρηξε τα ιμάτιά της επειδή το αγαπημένο της αρρωστημένα φανατικό παιδί -την Οπους Ντέι- τη θάβει κανονικά υποστηρίζοντας ότι είναι δολοφόνοι. Εμείς γιατί κάναμε τέτοιο χαμό? Πρώτη φορά ακούμε την εκδοχή της Μαγδαληνής, του Ρόσλυν και των Ναϊτών? Αυτή η ιστορία κρατάει πάνω από 2 αιώνες σαν φήμη. Απλά τον προηγούμενο αιώνα οι συνομωσιολόγοι βάλανε λίγη σάλτσα και διαδόθηκε περισσότερο. Ο Νταν Μπράουν δεν παρουσίασε μια δική του ιδέα, απλά έφτιαξε μια αστυνομική ιστορία πάνω σε μία φήμη που υπήρχε. Το εξυπνότατο εύρημα ήταν οι κώδικες και η αποκωδικοποίηση, τα κρυπτόλεξα και το κυνήγι του θησαυρού. Ωστόσο υπήρχε ένα πολύ μεγάλο σφάλμα στην ταινία που δεν θα το αποκαλύψω γιατί θα αναφερθώ στο τέλος οπότε θα τη χαλάσω σε όσους τη δούνε. Θα διαβάσω και το βιβλίο να δώ μήπως εκεί δεν υπάρχει. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 22/05/2006, 21:50:55
Όσο για την περίφημη ερμηνεία των έργων "Τζοκόντα" "Παναγία των Βράχων" και "Μυστικός Δείπνος" εκεί ο Νταν ήτο αδιάβαστος.Η ερμηνεία ή μάλλον η παρερμηνεία είναι απλούστατη. Τόσο απλή όσο και γιατί τα αγάλματα του Μιχαήλ Αγγελου είχαν έξι δάχτυλα σε κάθε πόδι. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
Cupid
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
60 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 01:19:30
Και να που ο Χαρδαβέλας έχει τσακίσει τις εκπομπές για τον "Κώδικα Ντα Βίντσι". Καλά τα πάει με τη θεαματικότητα και προφανώς κερδίζει, αν και περιχαρής διατυμπανίζει ότι η ταινία δεν κάνει εισιτήρια, και δεν συγκρατεί καν τη χαρά του. Ας δούμε τι θα γίνει... Πάντως, τα μυστήρια, μυστήρια και το μελιστάλακτο ύφος, μελιστάλακτο, αλλά για την ταινία στάζει φαρμάκι. Ούτε εκπρόσωπος της εκκλησίας να ήταν.
|
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 07:47:12
quote: Όσο για την περίφημη ερμηνεία των έργων "Τζοκόντα" "Παναγία των Βράχων" και "Μυστικός Δείπνος" εκεί ο Νταν ήτο αδιάβαστος.
Χμμμ! Μιας και το βρίσκω ενδιαφέρον αυτό που λές, φίλτατη, θα ήθελα να το συζητούσαμε (αν ο θεματοθέτης φυσικά το επιτρέψει). In anticipation of my resurrection... |
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 16:11:15
Aγαπητέ Dying_Incubus νομίζω θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον.Ας δούμε τέσσερις εκδοχές από τον "Μυστικό δείπνο" ανάλογα με τις εποχες αναπαλαίωσης. Η τελευταία είναι η οριστική όψη του. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 16:38:28
θα πρέπει βέβαια να πούμε ότι σε κάθε πίνακα υπάρχουν κάποιοι νόμοι σύμφωνα με τους οποίους ζωγραφίζεται το κάθε έργο.Ο τρόπος που τοποθετούμε τόσο τα σχήματα όσο και τα χρώματα είναι για να είναι πειστικά και να "στέκονται" σωστά στο μάτι. Χρυσές τομές, μαθηματικές αναλογίες και χρωματικές αρμονίες είναι απαραίτητα για ένα σωστό έργο. Στον συγκεκριμένο πίνακα π.χ. υπάρχει η "δυσκολία" ενός οριζόντιου όγκου του τραπεζιού το οποίο για να "σταθεί" χρειάζεται κάθετες και διαγώνιες. Βλέπουμε λοιπόν εδώ ότι λύνει το πρόβλημα με τα κάθετα ανοίγματα και την οροφή με εσοχές: "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 17:07:32
Ενα άλλο πρόβλημα που είχε να λύσει ο Λεονάρντο ήταν η κατανομή των χρωμάτων στο έργο ώστε να μην είναι πολλά και γίνει το έργο "φλύαρο" ούτε όμως και άτονο. Κατέφυγε λοιπόν στην ευκολότερη λύση ΠΡΑΣΙΝΟ-ΚΟΚΚΙΝΟ τα οποία είναι συμπληρωματικά και αντίθετα. Αν έβαζε κίτρινο, βιολέ π.χ. η προσοχή μας λόγω της οξύτητας του κίτρινου θα πήγαινε στους χιτώνες και όχι στα πρόσωπα, ενώ το κόκκινο είναι πιο "ήσυχο" χρώμα. Οι ποσότητες επίσης παίζουν ρόλο γιατί αφού ο Ιησούς ήταν το κεντρικό πρόσωπο έπρεπε τα κόκκινα και πράσινα "φαρδύτερα σχήματα-μανδύες" να βρίσκονται γύρω του, ενώ στις άλλες φιγούρες περιορίζονται σε μανίκια και γενικά δεν είναι τόσο πλατιά. Επίσης πρέπει προς τα άκρα του πίνακα να γίνονται πιο μουντά δηλ. λιγότερο λαμπερά. Επέλεξε λοιπόν επτά κόκκινα που βλέπουμε με κίτρινα βέλη στην πρώτη εικόνα, και επτά πράσινα που βλέπουμε με ροζ στην δεύτερη. Ο Ντα Βίντσι πολύ καλά γνώριζε ότι το 7 ως χρυσοτομημένος αριθμός στέκει καλά στο μάτι. Επίσης χρησιμοποίησε τα κόκκινα που είναι πιο λαμπερά, στην αριστερή πλευρά του πίνακα που είναι πιο σκοτεινή, ενώ τα πράσινα στην δεξιά που είναι πιο φωτεινή. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 17:51:07
Τέλος τα βέλη με το άσπρο χρώμα δείχνουν τα ουδέτερα χρώματα -καφέ και θερμό γκρι-καφέ- που χρησιμοποίησε γιατί οποιοδήποτε άλλο χρώμα θα ξεκολούσε από τον πίνακα και θα φλυαρούσε.Το κόκκινο βέλος στον τελευταίο δεξιά απόστολο τον ενσωματώνει με το τραπεζομάντηλο δίνοντας φώς στην δεξιά πλευρά που σχηματίζεται ένα ανάποδο γάμμα υπόλευκου φωτός που συνθετικά ισορροπεί με το όρθιο Γ -εκεί που είναι οι κόκκινοι σταυροί- που είναι η σκοτεινή πλευρά του πίνακα.
"ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 18:23:18
Για το περίφημο σχήμα που υποτίθεται ότι σχηματίζει το δισκοπότηρο μεταξύ Ιησού και της υποτιθέμενης Μαγδαληνής.Αν η φιγούρα ήταν όρθια ή έκλινε προς τον Ιησού δεν θα ήταν ευδιάκριτο το κεντρικό τρίγωνο που είναι η μορφή του. Ισορροπεί με την φιγούρα δεξιά -γαλάζια βέλη-. Βλέπουμε τρία κεντρικά τρίγωνα -αν έκανα τα σχήματα σε χαρτί και τα σκανάριζα θα ήταν πιο ευδιάκριτες οι γεωμετρικές αρμονίες γιατί τα πάντα ακόμα και τα δάχτυλα των ποδιών αν τα προεκτείνεις βλέπεις τη δομή του έργου, χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας-. Ο συμβολισμός έγκειται στο δάχτυλο του Ιούδα που δείχνει προς τα πάνω, που ουσιαστικά εφόσον είναι μέσα σε έναν σκοτεινό όγκο χωρίς καμία ιδιαίτερη δομική αξία -κόκκινη γραμμή- το έκανε για να το ΤΟΝΙΣΕΙ. Βλέπουμε τρείς κάθετες φιγούρες, τρεις αποκλίνουσες, τέσσερις συγκλίνουσες και δύο πού η μία ελαφριά συκλίνει και η άλλη ελαφιά απόκλίνει. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 18:44:42
Eν κατακλείδι θα έλεγα ότι οποιοσδήποτε ζωγράφος ζωγράφιζε τον μυστικό δείπνο και είχε τα συγκεκριμένα προβλήματα μπροστά του, μπορεί να μην το έκανε τόσο καλά όσο ο Λεονάρντο, αλλά περίπου έτσι θα το έκανε.Αν ο Λεονάρντο έβαλε συμβολισμούς στο έργο, το έχει κάνει καθαρά μαθηματικά, με αναλογίες και χρυσές τομές, που για να τις ανακαλύψουμε πρέπει να έχουμε μπροστά μας το έργο. Εγω το ανατρεπτικό το είδα αλλού. Χρησιμοποιεί για τον Ιούδα μία κίνηση που την εποχή εκείνη χρησιμοποιούνταν για να δείξουν άτομα με αγιότητα ή σοφία Κατά σειρά είναι: 1. ο Ιωάννης ο Βαπτιστής -δεν θυμάμαι από ποιο ζωγράφο- 2. ο Ιωάννης ο Βαπτιστής από τον Λεονάρντο 3. ο Πλάτωνας από το έργο "ακαδημία του Πλάτωνα" του Ραφαέλλο όπου μοντέλο ήταν ο Ντα Βίντσι. Ενδιαφέροντες συνειρμοί δε νομίζετε? Ποιο πολύ προς ευαγγέλιο του Ιούδα θα το πήγαινα παρά προς Μαγδαληνή. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 19:15:19
Ξέχασα και την Αγία Αννα. Εδώ εικονίζεται η Παναγία, η Αγία Άννα, ο Ιησούς και ο Ιωάννης ο Βαπτιστής.Δεν ξέρω αν κατάφερα να κάνω μια ανάλυση κατανοητή, αν υπάρχουν απορίες... Πάντως το δισκοπότηρο δεν κατάφερα να το βρω :))) "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/05/2006, 20:50:54
Aν θέλετε πάντως μπορούμε να πούμε και για την Τζοκόντα.Εκεί οι λεπτομέρειες είναι πιο πιπεράτες αλλά καμία σχέση μ'αυτά που έγιναν γνωστά με τον Κώδικα. Δυστυχώς η πραγματικότητα μας προσγειώνει σε άλλο διάδρομο πολλές φορές. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
Agnostic
Πρώην Συνεργάτης
Greece
3373 Μηνύματα |
Απεστάλη: 24/05/2006, 03:59:02
Τα είπες με δύσκολες, υψηλου νοηματικού επιπέδου επιστημονικές ορολογίες ρε gretel και με μπέρδεψες εντελώς Αστρονομική απόδειξη περί της υπάρξεως φούξια ελεφάντων...
|
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 24/05/2006, 07:39:04
Αγαπητή gretel, πόση ώρα σου πήρε για αυτήν την δουλειά? Ο πίνακας αυτός λοιπόν έχει όντως πυροδοτήσει αρκετές συζητήσεις σχετικά με το φύλο του ατόμου που κάθεται αριστερά από τον Ιησού (όπως τον βλέπουμε εμείς). Για να είμαι ειλικρινής, έχει κάποια διαφορά με τους υπόλοιπους άνδρες του πίνακα, τουλάχιστον σαν φυσιογνωμία... Εντύπωση μου κάνει ο άνδρας που κάθεται δίπλα από αυτήν την φιγούρα (αν θυμάμαι καλά είναι ο Πέτρος). Κι αναφέρομαι συγκεκριμένα στο χέρι του που είναι στο λαιμό της φιγούρας αυτής... Εντύπωση επίσης μου προκαλεί η έκπληξη στην έκφραση των υπολοίπων μαθητών στα αριστερά του πίνακα (πάλι όπως τον βλέπουμε εμείς) που ίσως να είναι έκπληξη απέναντι στον Πέτρο. Ο προτελευταίος πάλι μαθητής από τα αριστερά του πίνακα έχει μάλιστα απλώσει το χέρι του επάνω στον ώμο του Πέτρου σα να θέλει να τον κρατήσει. Επίσης, η έκφραση του Πέτρου είναι κάπως αγριεμένη, ίσως η πιο αγριεμένη μεταξύ όλων των μαθητών, ο οποίος ΑΝ θυμάμαι καλά στο άλλο του χέρι κρατάει μαχαίρι. Για αυτό ειδικά έχω μια επιφύλαξη επειδή δεν το θυμάμαι πολύ καλά. Τέλος πάντων, αυτές είναι δικές μου παρατηρήσεις και μόνο... Για την Τζοκόντα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε, έχει κι εκείνη ενδιαφέρον... Όπως ενδιαφέρον έχει κι η Μαντόνα των βράχων η οποία νομίζω είχε ζωγραφιστεί αρχικά από τον Ντα Βίντσι, ο πίνακας θεωρήθηκε οτι θα έπρεπε να γίνει πάλι κι έτσι ο ζωγράφος έκανε πάλι κάποιες αλλαγές... Φίλη μου, μήπως γνωρίζεις τον Ζωρζ ντε λα Τουρ ως ζωγράφο? In anticipation of my resurrection... |
gigenis
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Greece
2759 Μηνύματα |
Απεστάλη: 24/05/2006, 11:22:59
στην τελευταια εικονα το μαχαιρι εχει εξαφανηστει απο το πουθενα βγαινει ενα χερι και κρατα κατι σκουρο καντε μια συγκρισηΚανεις δεν εμαθε σκοποβολη πυροβωλοντας το κεφαλι του |
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 24/05/2006, 14:14:09
Aγαπητέ Dying_Incubus δεν ξέρω πόση ώρα ξέρω ότι ξεκίνησα με ήλιο και όταν τελείωσα είχε σκοτεινιάσει :)))Κατά τη γνώμη μου ο Πέτρος δείχνει τον Ιούδα. Και το μαχαίρι του προσδίδει τον οξύθυμο χαρακτήρα που είχε. Βέβαια αν δούμε την τοιχογραφία από κοντά μπορεί να ανακαλύψουμε πράγματα που δεν βλέπουμε στις εικόνες ακόμα και των πιο καλοτυπωμένων βιβλίων. Ενα έργο 8.80*4.60. Το μαχαίρι φαίνεται απλά η φωτογραφία είναι λίγο σκοτεινή. Ας δούμε μια καλύτερη. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
Rivaldinho
Νέο Μέλος
28 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/05/2006, 02:07:14
Αγαπητέ gretel, η τελευταία εικόνα που έβαλες δεν μπορεί να είναι ο "Μυστικός Δείπνος" του Λεονάρντο που βρίσκεται στη μονή Σάντα Μαρία Ντε λε Γκράτσιε.Στην τοιχογραφία του Λεονάρντο, το χέρι που κρατάει το εγχειρίδιο έρχεται, πραγματικά, από το πουθενά. Είναι λίγο δύσκολο (λόγω της στάσης του σώματός του) να είναι του Πέτρου (θα πρέπει να στρίβει τον καρπό του 90 μοίρες). Επίσης, αποκλείεται να είναι και του Ιωάννη (ή της Μαρίας κατά τον Μπράουν), αφ ενός διότι έχει τα χέρια του μπροστά του, σταυρωμένα και αφ ετέρου γιατί δεν φτάνει μέχρι εκεί(δε θα μπορούσε να κάνει ένα τέτοιο σφάλμα ο "μετρ" της ανατομίας). Επίσης, δε φαίνεται καθόλου το "μανίκι" του χεριού (το οποίο, παρεπιπτώντως είναι δεξί και μάλλον αντρικό), πράγμα το οποίο το κάνει ακόμα πιο μυστηριώδες... Η καθολική εκκλησία το ερμηνεύει απλοϊκά, λέγοντας ότι συμβολίζει την προδοσία του Ιούδα (ιν άδερ γουέρντς: "μας φώτισες...") Ο ίδιος ο Λεονάρντο είχε πει ότι είναι το χέρι του Πέτρου που μόλις πριν ετοιμαζόταν να κόψει ψωμί. Η ένστασή μου ως προς αυτό έγκειται στο ότι άλλα έλεγε ο Λεονάρντο με λέξεις και άλλα λένε οι πίνακες. Θα μπορούσε να ήταν πολύ πιο ευδιάκρτιτο το δεξί χέρι του Πέτρου, όπως είναι όοολα τα χέρια αυτών που κάθονται αριστερά. Τέλος, ο μαθητής με το πορτοκαλί χιτώνα, το πράσινο πανωφόρι και τη λευκή γενιάδα δείχνει σαν να κοιτάζει αυτό το χέρι και ό,τι κρύβεται πίσω από την πλάτη του άλλου και σηκώνει τα χέρια του σαν να λέει "α, εγώ δεν ξέρω τίποτα, μη με ανακατεύετε!". Ασφαλώς, θα μπορούσε κάποιος, άνετα, να πει ότι είναι απλώς η αντίδρασή του στο άκουσμα του κάποιος ανάμεσά τους πρόκειται να προδώσει τον Ιησού (αυτή ακριβώς η στιγμή αποθανατίζεται). ®iv |
Rivaldinho
Νέο Μέλος
28 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/05/2006, 02:39:05
Όσο για τη χειρονομία με τον δείκτη υψωμένο, υπάρχει στους εξής πίνακες του Λεονάρντο: 1)Στον "Μυστικό Δείπνο", από τον Ιούδα, 2)Στο "Η Παναγία, το θεό Βρέφος, η Αγία Άννα και ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής", από την Αγία Άννα, 3)Στο "Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής", από τον Άγιο Ιωάννη(...), 4)Στον "Βάκχο", πάλι από τον ίδιο, 5)Και στο "Η προσκύνηση των Μάγων", που είναι δυσδιάκριτη.Η χειρονομία αυτή είναι κάτι σαν σήμα κατατεθέν του Λεονάρντο, καθώς υπάρχει σε τόσα έργα του. Στην "Ακαδημία του Πλάτωνα" του Ραφαήλ, όντως, παραπέμπει σ'αυτόν και, όντως, του μοιάζει και πολύ. Το τί ακριβώς συμβολίζει, σηκώνει κουβέντα. Το ότι συμβολίζει κάτι που για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι πολύ σημαντικό, είναι αναμφισβήτητο. Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν πολυπράγμων και ότι η ζωγραφική (στην οποία ήταν εξαιρετικός και πρωτοπόρος) δεν ήταν το μεγαλύτερό του προσόν. Πρέπει να εμβαθύνουμε όχι μόνο στην τεχνοτροπία του ως ζωγράφος, αλλά και στα πιστεύω του και στις πνευματικές αναζητήσεις του, όπως αποτυπόνωνται στους πίνακές του.
®iv |
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/05/2006, 08:17:13
Αγαπητέ Rivaldinho, νομίζω πως θα μπορούσες να καταθέσεις τις απόψεις σου στο σχετικό θέμα που ανοίχθηκε πρόσφατα (κλίκαρε παρακάτω για να το δείς):ΚΩΔΙΚΕΣ & ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΕ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ (Λεονάρντο κ.α.) In anticipation of my resurrection... |
gretel
Πρώην Συνεργάτης
Aruba
3518 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/05/2006, 13:16:52
Aγαπητέ Rivaldinho συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.Τη φωτογραφία τη βρήκα στο διαδύκτιο. Θα ήθελα να δω την τοιχογραφία πάντως από κοντά, γιατί πραγματικά αυτό το χέρι είναι τελείως παράλογο. "ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΩΣ"
|
stemix
Μέλος 3ης Βαθμίδας
Greece
630 Μηνύματα |
Απεστάλη: 02/06/2006, 10:50:43
Καλημέρα, Χθες το βράδυ είδα και την ταινία, μιας και το βιβλίο το είχα ήδη διαβάσει. Προσωπικά την ταινία θα την χαρακτήριζα πολύ καλή, αλλά απλά πολύ καλή ταινία. Τι θα έπρεπε να περιμένει κάποιος από αυτή δηλαδή. Να βγει και να γκρεμίσει τα θεμέλια του Χριστιανισμού; Πιστεύω ότι ήταν όσο πιο κοντά μπορούσε στο βιβλίο και εκπλάγηκα ευχάριστα με την σκηνή του πίνακα του Μ.Δ. στον προτζέκτορα. Τέτοια απόδοση, ούτε στο βιβλίο. Φυσικά, οι περισσότεροι δεν περιμέναμε από κανέναν Dan Brown να μας φωτίσει, αφού όσα έγραψε κυκλοφορούν χρόνια τώρα στο internet και σε εκπομπές του BBC και σε βιβλία (αυστηρά κολλημένα με το θέμα). Ήταν αλεπού όμως και αφού τα μέζεψε όλα αυτά, πρόσθεσε το απαραίτητο "γκομενάκι", ένα ελαφρύ ειδύλλιο, ξύλο, δολοφονίες, συνομωσίες, τα ανακάτεψε, του βγήκε best seller + σενάριο συστημένο για ταινία και τίναξε την banka στον αέρα, αφήνοντας τους άλλους (που δεν σκέφτηκαν να βάλουν κανά "γκομενάκι" στα δικά τους βιβλία), να χτυπούν το κεφάλι τους και να φωνάζουν πως και αυτοί τα είχαν γράψει αυτά. Και ζήσαν αυτοί καλά και αυτός καλύτερα (ο Brown). |
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 03/06/2006, 15:45:54
Φίλε stemix, νομίζω πως πάνω - κάτω θα συμφωνήσω μαζί σου. Η ταινία ήταν απλά μια καλή ταινία. Το θέμα είναι οτι επειδή είχε ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από το βιβλίο περιμέναμε κάτι που να δικαιολογεί αυτές τις αντιδράσεις. Αν το σκεφτούμε όμως καλύτερα θα δούμε οτι η ταινία ήταν απλά μια μεταφορά του βιβλίου (πιστή κατά την δική μου γνώμη) κι αυτό ήταν. Όποιες αντιδράσεις υπήρξαν, υπήρξαν με το βιβλίο.Σίγουρα όμως το βιβλίο δεν ανέφερε πράγματα που δεν είχαν αναφερθεί ποτέ πρίν...
In anticipation of my resurrection... |
stemix
Μέλος 3ης Βαθμίδας
Greece
630 Μηνύματα |
Απεστάλη: 05/06/2006, 11:11:59
Φίλε Dying_Incubus σωστά. Πάντως, η ταινία έγινε για να εκμεταλλευτεί τις πωλήσεις που έκανε το βιβλίο και το πέτυχε. Οι αντιδράσεις σωστές ή όχι, πιστεύω πως είναι πάντα υπερβολικές. Εδώ όπως ανέφερα και σίγουρα το ξέρετε, υπάρχει μία εκπομπή του BBC, με αυτό το θέμα, με περισσότερες λεπτομέρειες εδώ και πολλά χρόνια. Δεν θυμάμαι όμως καμία αντίδραση. Ίσως να είναι η εμπορικότητα που τρομάζει. Η απορία μου όμως είναι η εξής. Έστω και με κάποιες ελαχιστότατες αντιδράσεις, η ταινία παίχτηκε και σίγουρα θα έρθει η μέρα που θα την δούμε και στην τηλεόραση. Τον Τελευταίο Πειρασμό του Ν. Καζαντζάκη, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ακόμα και σήμερα δεν επιτρέπουν να μεταδοθεί από την του-βου; Τι περισσότερο δείχνει δηλαδή; Εγώ ακόμα ούτε το βιβλίο έχω διαβάσει, ούτε την ταινία είδα. Απορώ. Πριν αρκετούς μήνες, την διαφήμισε το Σταρ ότι θα την βάλει και την εν λόγω ημέρα, με γράμματα που περνούσαν από την οθόνη, μας ενημέρωσε ότι η προβολή της αναβάλλεται. Περίεργα πράγματα. Αν καθίσουμε να σκεφτούμε δηλαδή πως κάποιος έκρινε ότι ήταν τόσο σημαντικό να ασχοληθεί, τράβηξε κάποια νήματα και κατάφερε να πετύχει αυτό που ήθελε, έστω και την ύστατη ώρα, χαίρεται. Αν αυτοί η άνθρωποι έδιναν την ίδια σημασία στις υπόλοιπες λειτουργίες του Κράτους, η ζωή μας θα ήταν πολύ καλύτερη. |
KERRY KING
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
2249 Μηνύματα |
Απεστάλη: 13/06/2006, 15:30:03
Αξιώθηκα και την είδα.....Τολμώ να πω πως σε κάποιες συζητήσεις εδώ μέσα βγαίνουν πιο συνταρακτικά πράγματα. Καλή ταινία πάντως. Τι μου έμεινε ? Το soundtrack..... Aξιόλογο δεν νομίζετε ? |
Cupid
Μέλος 1ης Βαθμίδας
Greece
60 Μηνύματα |
Απεστάλη: 13/06/2006, 19:39:43
Η ταινία πάντως έφτασε ως τώρα, τα 600.000 εισιτήρια πανελλαδικά. Πήγε μια χαρά, παρά την απίστευτη χαιρεκακία του Χαρδαβέλα και των υπόλοιπων "κυρίων Λουκάδων".
|
Chastity
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
291 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/06/2006, 00:21:57
quote: Φίλη μου, μήπως γνωρίζεις τον Ζωρζ ντε λα Τουρ ως ζωγράφο?
Αναφέρεσαι στους πίνακές του με θέμα τη "μετανοούσα Μαγδαληνή"; Και για να μην ξεχνιώμαστε, η ίδια εικόνα υπάρχει και στην ταινία του Ντίσνεϋ "Η μικρή γοργόνα" με την Άριελ να έχει στο υποθαλάσσιο σπίτι της κρεμασμένη μια εικόνα της μετανοούσας Μαγδαληνής. Όλα συνδέονται... Lux e tenebris |
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/06/2006, 07:51:18
Φίλε μου Chastity, αυτόν ακριβώς τον πίνακα εννοούσα. Προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ από την πρώτη στιγμή που τον αντίκρυσα. Αυτό όμως που μου κάνει τρομερή εντύπωση είναι το γιατί εμφανίζεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης και γιατί κρατάει τη νεκροκεφαλή.In anticipation of my resurrection... |
Chastity
Μέλος 2ης Βαθμίδας
Greece
291 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/06/2006, 15:58:25
Η ένδειξη εγκυμοσύνης πιθανότατα παραπέμπει στο γνωστό θέμα... Όσο για το κρανίο, το συναντάμε σχεδόν σε όλες τις απεικονίσης της Μαγδαληνής (φυσικά και σ' εκείνη της εκκλησίας της Μαγδαληνής στο Rennes le Chateau) και σε πίνακες γενικότερα συμβολίζει τον θάνατο (memento mori) αλλά ειδικά στους πίνακες της Μαγδαληνής συμβολίζει τη μετάνοια και την αποχώρηση από τα γήινα-εβραϊκά ιδεώδη. Αναφέρεται στην "μετάνοιά" της, δηλαδή στην αποχώρηση από τον ιουδαϊσμό και στην προσχώρηση στον Ναζωριανισμό όπου εικάζεται πως αρχηγός ήταν ο Ιησούς.Μπερδεμένα πράγματα... Lux e tenebrisEdited by - Chastity on 26/06/2006 16:11:51 |
Dying_Incubus
Συντονιστής
Tuvalu
13482 Μηνύματα |
Απεστάλη: 27/06/2006, 07:36:53
Χμμμ! Για την ένδειξη εγκυμοσύνης, φίλε Chastity, είχα καταλάβει που παρέπεμπε. Για το γεγονός οτι κρατάει ένα ανθρώπινο κρανίο δε μπορούσα να δώσω μια εξήγηση. Με διαφώτισες πάντως! quote: Μπερδεμένα πράγματα...
Όντως είναι μπερδεμένα... In anticipation of my resurrection... |