ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΓΝΩΣΗ =-.
 ΠΡΟΜΗΘΕΑ
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 8
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2007, 07:35:30  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εγώ δεν νομίζω τίποτα φίλε μου. Έλεγες αυθαίρετα ξανά το ίδιο και το ίδιο...
......
Με ικανοποιεί πάντως που άλλαξες τόσο σύντομα και έγινες πιο διαλακτικός...

Μπορεί να νομίζεις ότι θέλεις.. Είμαι διαλλακτικός από την αρχή ως προς τη σχέση δόγματος - φιλοσοφίας σου εξήγησα το λόγο και μπορεί να το δεις στην εξέλιξη της συζήτησης. Εκεί που είμαι αδιάλλακτος είναι ως προς τη σχέση δόγματος και επιστήμης, αλλά για εκεί δε λες τίποτα!

Και το λεξικό είναι ξεκάθαρο ως προς αυτό. Αναφέρεται ακριβώς στην θρησκεία στις γραφές κτλ, δεν λέει τίποτε για επιστήμη, ενώ διακριτικά προς το τέλος λέει ότι ο κύριος McTaggart προτείνει να διευρυνθεί ο όρος για να περιλαμβάνει κάθε μεταφυσική πρόταση.

Μπορεί να φαντάζεσαι τα πράγματα με τρόπο ώστε να σου προσφέρουν ικανοποίηση. Δεν είναι κακό αυτό...

Edited by - Δημήτρης on 25/04/2007 08:56:29Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

recto
Μέλος 2ης Βαθμίδας


204 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2007, 16:06:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους recto  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
διακριτικά προς το τέλος λέει ότι ο κύριος McTaggart προτείνει να διευρυνθεί ο όρος για να περιλαμβάνει κάθε μεταφυσική πρόταση.


"...διακριτικά προς το τέλος..."

μάλιστα...


ε, τότε να πω ότι:

"Μπορεί να φαντάζεσαι τα πράγματα με τρόπο ώστε να σου προσφέρουν ικανοποίηση. Δεν είναι κακό αυτό..."

-

Edited by - recto on 25/04/2007 16:32:58Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2007, 21:06:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Τι να κάνουμε φίλε recto, έτσι είναι. Αν αυτό σου προσφέρει ικανοποιηση ορίστε ξαναδές το και σ'αυτήν τη σελίδα:

“dogma. A term that is generally applied to religious doctrines that are accepted irrespective of reason or evidence, usually on scriptural or ecclesiastical authority. It is now used pejoratively, because it sanctions not only belief unjustified by reason, but also intolerance, i.e. the punishment of false belief. However, McTaggart revives the original positive sense, suggesting that the definition should be widened to include any proposition which has metaphysical significance, whether or not it is based on reason.”
D.BER.
J.M.E McTaggart, Some Dogmas of Religion(London. 1906)

1. Στην αρχή δίνει τον ορισμό που αφορά ΜΟΝΟ τη θρησκεία τις γραφές και την εκκλησιαστική αρχή.

2. Ενδιάμεσα λέει ότι τώρα χρησιμοποιείται και ως όρος μειωτικός επειδή δηλώνει εκείνο που είναι αδιαμφισβήτητο (μαντέψτε γιατί).

3. Και στο τέλος μας λέει ότι ο κύριος Taggart στο βιβλίο του (που αναφέρεται στην τελευταία γραμμή) προτείνει να διευρυνθεί ο όρος και να περιλαμβάνει κάθε πρόταση με μεταφυσική σημασία.

Η θέση του συγγραφέα βρίσκεται στο (1) και (2). Στο (3) υπάρχει μόνο μια προτροπή του Taggart (μάλλον δεν εισακούσθηκε ).

Τι να κάνουμε δηλαδή ; Είναι δύσκολο αυτό το συντέριασμα...


Edited by - Δημήτρης on 25/04/2007 21:30:28Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

recto
Μέλος 2ης Βαθμίδας


204 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/04/2007, 15:35:12  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους recto  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Τι να κάνουμε δηλαδή ; Είναι δύσκολο αυτό το συντέριασμα...

Ως τελευταία προσπάθεια (δεν νομίζω ότι μπορώ να ασχοληθώ εφ' όρου ζωής αντιμέτωπος με τη νοοτροπία του "ου με πείσεις καν με πείσης"), να σου παραθέσω τα παρακάτω λεξικά, για να καταλάβεις ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΤΡΙΜΩΞΕΙΣ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΗ ΘΕΣ.

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα, τα ακαδημαϊκά έργα, αγνοούν τις στείρες τοποθετήσεις και επιτρέπουν τη χρήση των λέξεων σε όλο τους το φάσμα:

Στο εγκυρότατο για όλους "Merriam-Webster's Collegiate Dictionary", 11η έκδοση (2003) δόγμα σημαίνει ως πρώτη έννοια:

"dog•ma ˈdog-mə, ˈdäg- n
pl dogmas also dog•ma•ta -mə-tə [L dogmat-, dogma, fr. Gk, fr. dokein to seem — more at decent] 1638
1 a : something held as an established opinion esp : a definite authoritative tenet
b : a code of such tenets <pedagogical dogma>"


Στο επίσης πασίγνωστο και εγκυρότατο για όλους "Oxford Concise English Dictionary", που εκδίδει η Οξφόρδη, 11η έκδοση (2004), δόγμα σημαίνει:

"dogma /Èdɒgmə/
n. a principle or set of principles laid down by an authority as incontrovertible.
– origin C16: via late L. from Gk dogma ‘opinion’, from dokein ‘seem good, think’."


Στο "New Dictionary of Theology", των Ferguson και Packer (εκδ. 2000), δόγμα σημαίνει:

"Dogma This Gk. word was used in the pre-Christian world of public ordinances, judicial decisions or statements of principle in philosophy or science."


Στο "Theological Dictionary of the New Testament", του Kittel, (εκδ. 1995), δόγμα σημαίνει:

"dógma [decree doctrine] dogmatízō [to decree]
The basic meaning is “what seems to be right”: a. “opinion,” b. “principle,” c. “resolution,” d. “decree,” and e. “the law.” The verb means “to affirm an opinion,” “to establish a decree,” “to publish an edict."


Στην 4τομη "The International Standard Bible Encyclopedia, Revised", του Bromiley, (εκδ. 2002), δόγμα σημαίνει:

"DOGMA [Gk dógma < dokéo—‘think,’ ‘suppose,’ intrans ‘seem,’ ‘appear’]. In Greek dógma has two basic meanings. The first is “what seems to be right,” “what is thought to be true.” It yields the subdivisions (a) “opinion” and (b) “philosophical opinion, principle, or doctrine."


Όπως βλέπεις, σε ΟΛΑ αυτά τα λεξικά, είτε θεολογικά, είτε μή θεολογικά, ή σε εγκυκλοπαιδικά λήμματα, η λέξη δόγμα περιλαμβάνει τις έννοιες της άποψης, της εντολής, διαταγής, της καθιερωμένης ή ομολογούμενης αρχής, της αξιωματικής αρχής, του αξιώματος κ.λπ., χωρίς να περιορίζονται σε καμμία περίπτωση στη θρησκευτική του έννοια όπως απαιτείς εσύ να κάνουμε. Αυτό άλλωστε λέει ΚΑΙ το φιλοσοφικό λεξικό της Οξφόρδης.

Από εκεί και πέρα, νομίζω το ζήτημα καταντά αστείο:

Ακόμα και αν η άγνοια, οδηγεί στο να δίνονται αποκλειστικές έννοιες σε λέξεις, με δογματικό τρόπο, ευτυχώς, η λεξικογραφία είναι σαφής, και τις προστατεύει.

-Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/04/2007, 19:51:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σου recto!

Στο έχω πει δυο φορές και στο λέω άλλη μια γιατί δεν καταλαβαίνεις ή δεν θες να καταλάβεις με τίποτα. Γνωρίζω τι γράφουν τα λεξικά.. Γνωρίζω τι θα πει δόγμα, όπως γνωρίζω ότι καμιά σχέση (όχι απλώς σαν έννοια αλλά ως βίωμα και υποθέτω πως το καταλαβαίνεις) δεν έχει το θρησκευτικό δόγμα με τα υπόλοιπα δόγματα.

quote:

Όπως βλέπεις, σε ΟΛΑ αυτά τα λεξικά, είτε θεολογικά, είτε μή θεολογικά, ή σε εγκυκλοπαιδικά λήμματα, η λέξη δόγμα περιλαμβάνει τις έννοιες της άποψης, της εντολής, διαταγής, της καθιερωμένης ή ομολογούμενης αρχής, της αξιωματικής αρχής, του αξιώματος κ.λπ.,

Ok, Η λέξη δόγμα περιλαμβάνει όλα αυτά, μερικά από τα οποία ανέφερα σε προηγούμενο ποστ (με τις παραπομπές στην Πολιτεία του Πλάτωνα). Τα ίδια λέμε ως εδώ.

quote:

χωρίς να περιορίζονται σε καμμία περίπτωση στη θρησκευτική του έννοια όπως απαιτείς εσύ να κάνουμε.

Το μόνο που απαιτώ είναι να χρησιμοποιούνται οι λέξεις όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει. Πώς να το κάνουμε.. Δόγμα και Επιστήμη είναι ασυμβίβαστα. Θρησκευτικό Δόγμα και Φιλοσοφικό Δόγμα είναι εντελώς διαφορετικά. Τα αξιώματα του ενός στηρίζονται στις γραφές και στην θεοπνευστία και τα υπόλοιπα στον κοινό Λόγο. Αν δεν ήταν έτσι, δεν θα υπήρχε ένα από τα δύο (Θρησκεία ή Φιλοσοφία).

quote:

Αυτό άλλωστε λέει ΚΑΙ το φιλοσοφικό λεξικό της Οξφόρδης.

Μην είσαι τόσο βέβαιος. Για κοίταξε το άλλη μια φορά:

1. Στην αρχή δίνει τον ορισμό που αφορά ΜΟΝΟ τη θρησκεία τις γραφές και την εκκλησιαστική αρχή.

2. Ενδιάμεσα λέει ότι τώρα χρησιμοποιείται και ως όρος μειωτικός επειδή δηλώνει εκείνο που είναι αδιαμφισβήτητο (μαντέψτε γιατί).

3. Και στο τέλος μας λέει ότι ο κύριος Taggart στο βιβλίο του (που αναφέρεται στην τελευταία γραμμή) προτείνει να διευρυνθεί ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΑ ο όρος και να περιλαμβάνει κάθε πρόταση με μεταφυσική σημασία.

Το συγκεκριμένο λεξικό Φιλοσοφίας της Οξφόρδης είναι εξαιρετικά χρήσιμο και έγκυρο γιατί εκτός του ότι γράφουν οι πιο αναγνωρισμένοι ειδικοί πάνω σε κάθε θέμα, προτείνει και την κατάλληλη σχετική βιβλιογραφία. Για το Dogma λοιπόν προτείνει το Some Dogmas of Religion(London. 1906), J.M.E McTaggart,. Οπου ο συγγραφέας του σε κάποιο σημείο προτείνει να διευρυνθεί ο όρος στην αρχική θετική σημασία του (βλέπε όλα τα παραπάνω πλην θρησκείας). Που σημαίνει ότι ο όρος έχει συσταλθεί/περιοριστεί. Γιατί κάνει αυτή την πρόταση ; Όχι γιατί εγώ ή κάποιος άλλος, που είναι έξω απο μια οργανωμένη θρησκεία, περιορίζουμε την έννοια στη θρησκευτική της σημασία αλλά (υποθέτω, δεν το έχω διαβάσει στο προτεινόμενο βιβλίο) γιατί η ίδια η θρησκεία (κυρίως η δυτική εκκλησία) έχει καπελώσει τον όρο και έχει κυριαρχήσει πάνω σε αυτόν.

Όταν η εκκλησία χρησιμοποιεί τον όρο Δόγμα για να δηλώσει μια εκ’ θεού αδιαμφισβήτητη και ιερή αρχή που απευθύνεται στους πιστούς της με τρόπο αναντίρρητο και σε παλαιότερες κυρίως εποχες εξουσιαστικό, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ίδιος όρος για να δηλωθεί μια φιλοσοφική αρχή ή ακόμα χειρότερα μια επιστημονική υπόθεση. Ακούγεται, το λιγότερο, αστείο.

quote:
Ακόμα και αν η άγνοια, οδηγεί στο να δίνονται αποκλειστικές έννοιες σε λέξεις, με δογματικό τρόπο, ευτυχώς, η λεξικογραφία είναι σαφής, και τις προστατεύει.

Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε.. φίλε μου.

Η λεξικογραφία πρέπει να αναφέρει όλες τις χρήσεις κάθε λέξης. Αυτό δε σημαίνει πως όλα είναι μια σούπα που τη μαγειρεύουμε όπως θέλουμε. Και το φιλοσοφικό λεξικό της Οξφόρδης μπορεί και κάνει αυτή τη διάκριση.

Για να μην μπερδευόμαστε περισσότερο, αναφέρω συνοπτικά τις θέσεις μου:

1.Η επιστήμη δεν έχει δόγματα.
2.Η φιλοσοφική αρχή δεν είναι συγκρίσιμη, από πολλές πλευρές, με το θρησκευτικό δόγμα.
3.Οι θρησκευόμενοι είναι καταδικασμένοι (ή υποχρεωμένοι) να δογματίζουν. Οι υπόλοιποι μπορεί να δογματίζουν σε μεγαλύτερο, σε μικρότερο βαθμό ή και καθόλου. [Ολοι είμαστε αναγκασμένοι να καταφεύγουμε σε ένα δόγμα/αρχή μερικές φορές και αυτό δεν είναι εξ’ αρχής αρνητικό ή αφύσικο γιατί δεν τα γνωρίζουμε όλα, αλλά υπάρχουν πολλά που πιστεύουμε ή υποθέτουμε γι’ αυτά. Όταν όμως υπάρχουν τεκμήρια επιστημονικά που καταρρίπτουν κάποιες "αλάθητες" πτυχές του δόγματος, εκεί οφείλουμε να κάνουμε πίσω, διαφορετικά δογματίζουμε. Και νομίζω ότι κάπου εκεί αρχίζει η σύγκρουση.]


Edited by - Δημήτρης on 27/04/2007 20:27:38Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

recto
Μέλος 2ης Βαθμίδας


204 Μηνύματα
Απεστάλη: 28/04/2007, 08:08:50  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους recto  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Στο έχω πει δυο φορές και στο λέω άλλη μια γιατί δεν καταλαβαίνεις ή δεν θες να καταλάβεις με τίποτα. Γνωρίζω τι γράφουν τα λεξικά.. Γνωρίζω τι θα πει δόγμα, όπως γνωρίζω ότι καμιά σχέση (όχι απλώς σαν έννοια αλλά ως βίωμα και υποθέτω πως το καταλαβαίνεις) δεν έχει το θρησκευτικό δόγμα με τα υπόλοιπα δόγματα.

Δυστυχώς, επανέρχεσαι με μια δικαιολόγηση της στάσης σου, κόντρα στη λεξικογραφία. Πουθενά δεν αναφέρεται η αποκλειστικότητα στη χρήση της λέξης Δόγμα.

Πουθενά δεν διαχωρίστηκε η Φιλοσοφία, η Θρησκεία και η Επιστήμη, στον ορισμό της λέξης.

Άρα, κάθε φορά που μια φιλοσοφική σχολή υψώνει τη σκέψη της σε αξιωματική αρχή, κάθε φορά που η επιστήμη υψώνει τη σκέψη της ή τα πορίσματά της σε αξιωματική αρχή, μπορώ να χρησιμοποιήσω τη λέξη δόγμα.

Οι ερμηνείες σου, ασφαλώς δεν αποτελούν επιλογή μου, ειδικά κόντρα σε έγκυρα λεξικά.

quote:
Όταν η εκκλησία χρησιμοποιεί τον όρο Δόγμα για να δηλώσει μια εκ’ θεού αδιαμφισβήτητη και ιερή αρχή που απευθύνεται στους πιστούς της με τρόπο αναντίρρητο και σε παλαιότερες κυρίως εποχες εξουσιαστικό, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ίδιος όρος για να δηλωθεί μια φιλοσοφική αρχή ή ακόμα χειρότερα μια επιστημονική υπόθεση. Ακούγεται, το λιγότερο, αστείο.


Ακόμα όμως και σε αυτό το σημείο συμφωνείς με μια κοινή χρήση της λέξης δόγμα. Κάθε φορά που η φιλοσοφία ή η επιστήμη, υψώνει ως αλάθητα και πολλές φορές με εξουσιαστικό τρόπο πορίσματα, τότε για σένα ανήκει στην πλευρά του δόγματος.

Κάτι είναι και αυτό.

quote:
Το μόνο που απαιτώ είναι να χρησιμοποιούνται οι λέξεις όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει.

Μάλλον πρέπει να αστειεύεσαι...Ειδικά με τη λέξη "βολεύει".


quote:
Τα αξιώματα του ενός στηρίζονται στις γραφές και στην θεοπνευστία

Είναι προφανές ότι δεν γνωρίζεις για τι πράγμα μιλάς...Πάντως για τον χριστιανισμό, μάλλον δεν μιλάς...


quote:
Η λεξικογραφία πρέπει να αναφέρει όλες τις χρήσεις κάθε λέξης. Αυτό δε σημαίνει πως όλα είναι μια σούπα που τη μαγειρεύουμε όπως θέλουμε. Και το φιλοσοφικό λεξικό της Οξφόρδης μπορεί και κάνει αυτή τη διάκριση.

Σου έδειξα επαρκώς ότι τα λεξικά δεν δογματίζουν με τις λέξεις όπως κάνεις εσύ.


Οι απόψεις σου, τέλος, για το τι είναι δόγμα, ειδικά κόντρα στη βιβλιογραφία, ασφαλώς δεν με αφορούν για να τις σχολιάσω.


ΥΓ

Για το θέμα του δογματισμού, η μόνη από τις λέξεις που εμπεριέχει εξουσιαστικό χαρακτήρα, και δεν έχει σχέση με το Δόγμα, να πούμε ότι ο δογματισμός δεν έχει σύνορα.

Λέει π.χ. ο Ματσούκας, δρ θεολογίας και Φιλοσοφίας ένα παράδειγμα δογματισμού επιστημονικού:

"Μια επιπόλαιη και λαϊκίζουσα παράδοση, στο έπακρο εμποτισμένη με αντιθρησκευτικό δογματισμό, διαδίδει επί αιώνες ότι το διωγμό εναντίον του Γαλιλαίου τον προκάλεσε και τον εκτέλεσε η δυτική εκκλησιαστική εξουσία. Όμως η ερευνά απέδειξε ότι πρωτογενώς ο διωγμός εξυφάνθηκε στο χώρο των αριστοτελικών επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Πάδοβας."

Όπως γράφει ο Butterfield Herbert, στο βιβλίο "Η Καταγωγή της Σύγχρονης Επιστήμης", ΜΙΕΤ

"Μετά τήν κατασκευή τοΰ τηλεσκοπίου άπό τον Γαλιλαίο, το 1609, και τά ανώμαλα ουράνια φαινόμενα πού σύντομα αποκάλυψε, οί σχέσεις του μέ τους περιπατητικούς —τους λάτρεις τοΰ 'Αριστοτέλη— στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβας έγιναν πολύ εχθρικές."

Και εγώ θυμίζω άλλο ένα παράδειγμα δογματισμού, την απόπειρα του Πλάτωνα να κάψει τα συγγράμματα του Δημόκιρτου τον οποίο κυριολεκτικά απεχθανόταν για τις απόψεις του.


Έχεις πολλές έννοιες να ξεμπλέξεις.

-Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2007, 12:33:20  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Και εγώ θυμίζω άλλο ένα παράδειγμα δογματισμού, την απόπειρα του Πλάτωνα να κάψει τα συγγράμματα του Δημόκιρτου τον οποίο κυριολεκτικά απεχθανόταν για τις απόψεις του.

Και αν έκανε απόπειρα ποιον έβλαψε; Οι μαθητές του, όπως και ο Αριστοτέλης τον έκρινε τον αμφισβήτησε, προσέθεσε και αφαίρεσε στο έργο του, κάτι που απεχθάνονται οι θρησκείες και γι’ αυτό δημιουργούν τα δόγματα. Ορίστε:

Η Χριστιανική πίστη ΔΕΝ είναι ξέφραγο αμπέλι. Δεν μπορεί ο καθένας να δηλώνει την προσωπική του γνώμη για τα θέματα τής πίστεως, αν αυτή έρχεται σε αντίθεση με την πίστη τής Εκκλησίας σε όλους τους προηγούμενους αιώνες. Ούτε οι προσωπικές γνώμες αποτελούν δόγμα τής Εκκλησίας.

Από την άλλη πλευρά πάλι, τα δόγματα τής Εκκλησίας, ΔΕΝ είναι "αξιώματα" αυθαίρετα, ενός απρόσωπου οργανισμού, αλλά ΥΠΑΡΚΤΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ενός Θεανθρώπινου οργανισμού. Είναι ΕΜΠΕΙΡΙΑ τών αγίων τής Εκκλησίας, αποκαλυμμένη από το Άγιο Πνεύμα στις Θεούμενες καρδιές τους. Γι' αυτό όλοι οι Θεούμενοι άγιοι τής Εκκλησίας συμφωνούν στα δόγματα.

Όσοι από εμάς βρισκόμαστε ακόμα στο στάδιο τής κάθαρσης, και δεν έχουμε την εμπειρία τών αγίων, οφείλουμε να μένουμε πάντα σύμφωνοι με τα όσα μας δίδαξαν εν Αγίω Πνεύματι οι άγιοι, από την εμπειρία τους. Γιατί η Ορθοδοξία δεν είναι "μία ακόμα θρησκεία", αλλά Η ΑΛΗΘΕΙΑ.

Και ο νοών νοείτο..

Edited by - Δημήτρης on 29/04/2007 13:33:19Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Δημήτρης
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
571 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/04/2007, 12:44:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Δημήτρης  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Έχεις πολλές έννοιες να ξεμπλέξεις.

Δυστυχώς.. και είσαι αρκετά μπλεγμένος μ’ αυτές τις έννοιες απ’ ότι βλέπω. Θα συνεχίσω όμως μεχρι να ολοκληρωθεί το θεάρεστο έργο μου και να διαλυθεί η πλάνη και ο σκοταδισμός που μας περιβάλει!

quote:
Δυστυχώς, επανέρχεσαι με μια δικαιολόγηση της στάσης σου, κόντρα στη λεξικογραφία. Πουθενά δεν αναφέρεται η αποκλειστικότητα στη χρήση της λέξης Δόγμα.

Ευτυχώς που μου υπενθύμισες ότι η λεξικογραφία πουθενά δεν αναφέρει αποκλειστικότητες χρήσης για τις λέξεις.

Παράδειγμα, για την λέξη άσφαλτος = αυτός που δεν σφάλει δεν αναφέρει πουθενά ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται όταν μιλάμε για τον τάπητα του οδοστρώματος και το αντίστροφο. Είναι ξεκάθαρο όμως πως όταν την χρησιμοποιούμε σε μια πρόταση που περιγράφει το οδόστρωμα η λέξη έχει εντελώς διαφορετική σημασία από όταν τη χρησιμοποιούμε (όσοι το κάνουν) για να χαρακτηρίσουν έναν άνθρωπο. Το ίδιο συμβαίνει και με τη χρήση του δόγματος στη φιλοσοφία και στην θρησκεία. Είναι διαφορετικές έννοιες, όπως διαφορετικές είναι και οι κοινωνικές τους συνέπειες και επιπτώσεις, αντίστοιχα.

Αλλά κάνεις και ένα μεγαλύτερο και καταφανέστατο λάθος. Η λεξικογραφία που μας παρέθεσες, ενώ λέει για τις χρήσεις της λέξης στην θρησκεία και στην φιλοσοφία, δεν αναφέρεται στην επιστήμη πλην ενός λεξικού που είναι θεολογικό (θεολογικό=θολολογικό, η δική μου συνεισφορά στην λεξικογραφία , ευχαριστώ).

Χωρίς να τεκμηριώνεται (από την λεξικογραφία) η χρήση της λέξης σε θέματα επιστημονικά, εσύ επιμένεις ότι η επιστήμη έχει δόγματα και ενώ έχεις μπροστά στα μάτια σου τη λεξικογραφία σου μας λες :

quote:
Πουθενά δεν διαχωρίστηκε η Φιλοσοφία, η Θρησκεία και η Επιστήμη, στον ορισμό της λέξης.

Οντως, πουθενά δεν διαχωρίστηκε η άσφαλτος από τον άσφαλτο και την πισίνα. Αρα και η άσφαλτος είναι πισίνα λοιπόν, ας βουτήξουμε (έχε πίστη, ξεκίνα πρώτος και ακολουθώ..)

quote:
Άρα, κάθε φορά που μια φιλοσοφική σχολή υψώνει τη σκέψη της σε αξιωματική αρχή, κάθε φορά που η επιστήμη υψώνει τη σκέψη της ή τα πορίσματά της σε αξιωματική αρχή, μπορώ να χρησιμοποιήσω τη λέξη δόγμα.

Αν δεν ξεμπλέξεις τις έννοιες μπορείς να χρησιμοποιείς ότι θες. Καλές βουτιές!

quote:
Μάλλον πρέπει να αστειεύεσαι...Ειδικά με τη λέξη "βολεύει".

Οχι δεν αστειεύομαι, αλλά καθόλου δεν εκπλήσσομαι που δεν μπορείς να το διακρίνεις.

quote:
Είναι προφανές ότι δεν γνωρίζεις για τι πράγμα μιλάς...Πάντως για τον χριστιανισμό, μάλλον δεν μιλάς...

Από το σχολείο θυμάμαι τον (ορθόδοξο) θεολόγο που μας έλεγε για το δόγμα του τριαδικού θεού. Προφανώς εσύ δεν πήγες στο σχολείο. Ορίστε μερικά χριστιανικά δόγματα και θεοπνευστίες >>εδώ<< (τσουβαλιές)

quote:
Ακόμα όμως και σε αυτό το σημείο συμφωνείς με μια κοινή χρήση της λέξης δόγμα. Κάθε φορά που η φιλοσοφία ή η επιστήμη, υψώνει ως αλάθητα και πολλές φορές με εξουσιαστικό τρόπο πορίσματα, τότε για σένα ανήκει στην πλευρά του δόγματος.

Ακόμα μια φαντασίωση που σου προσφέρει αυτοϊκανοποίηση; Προσοχή στο θόλωμα!

Για την επιστήμη σου προτείνω μερικά βασικά:

-Δομή των Επιστημονικών Επαναστάσεων - T.S. KUHN
-Δυτικός Πολιτισμός - Alexandre Koyre
-Τι είναι αυτό που το λέμε Επιστήμη - Chalmers, A.F.
-Ενάντια στη μέθοδο - Paul Feyerabend

...Και καλό ξεθόλωμα
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 8 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.125
Maintained by Digital Alchemy