ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Ο ΕΧΩΝ ΔΥΟ ΧΙΤΩΝΕΣ....ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ 1000
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 11
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
154 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/01/2006, 03:14:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΣΦΑΛΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΑ
Ο ΠΛΑΤΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΑΚΡΔΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΑΙΑ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΕΤΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΙΠΑ:ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΟΥΣ ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ,ΜΕΤΑ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ , ΜΕΤΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ---> ΧΡΥΣΟΣ,ΑΣΗΜΙ,ΧΑΛΚΟΣ--->ΝΟΥΣ,ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ,ΕΠΙΘΥΜΙΤΙΚΟΝ


ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΟΦΙΣΤΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΤΗΡΙΖΑΝ ΕΠΑΡΚΩΣ ΔΥΟ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ Η ΟΧΙ

ΕΠΙΣΗΣ ΕΦΤΑΝΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΕΙΘΟΥΣ(2 ΔΡΟΜΟΥΣ) ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ Η ΟΧΙ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΛΑΤΩΝ,ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΤΛ ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΑΦΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΝΑΣ ΣΟΦΙΣΤΗΣ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ ΠΡΩΤΟΣ Ο ΑΝΤΙΦΩΝΤΑΣ

**** offΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
154 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/01/2006, 03:24:43  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
ΠΟΛΥΜΝΙΑ231. Έτσι, όταν επέστρεψε στη Σπάρτη ο Αριστόδημος, ό-οι τον περιφρονούσαν και τον κορόιδευαν, και καθώς όλοι ϊΐ»ν αντιμετώπιζαν με τον τρόπο αυτό, ο ίδιος περνούσε μια χτιμασμένη ζωή. Γιατί κανένας Σπαρτιάτης δεν του έδινε ρωτιά ν' ανάψει ούτε και του μιλούσε κανείς, και ο ίδιος αι-ιΟ«νόταν ντροπή, που όλοι τον φώναζαν με το όνομα ο «φο-,ίητσιάρης Αριστόδημος». Ο ίδιος όμως στη μάχη των Πλα-(41 ιών πήρε πίσω όλα εκείνα για τα οποία τον κατηγορούσαν.
ηι. Διηγούνται επίσης ότι διασώθηκε και άλλος από τους ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΥΣ που και αυτός είχε αποσταλεί ως αγγελιοφόρος ΘΕΣσαλία, και του οποίου το όνομα είναι Παντίτης. Λέ-
νε μάλιστα ότι, όταν αυτός επέστρεψε στη Σπάρτη, απαγχο-νίστηκε, επειδή ο κόσμος του συμπεριφερόταν με ατιμωτικό ΤΡΟΠΟ

**** offΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Agnostic
Πρώην Συνεργάτης

Greece
3373 Μηνύματα
Απεστάλη: 23/01/2006, 15:56:42  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Agnostic  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
χμμμ...ωστε εδω θίχτηκε το θεμα της εκκλησιαστικής περιουσίας και το ζητημα χωρισμού κράτους και εκκλησίας...

κάνοντας λοιπόν σημερα μια βολτα στο επισημο site της εκκλησιας της Ελλάδος με θλίψη αλλά και οργη βλέπω το εξής.
http://www.ecclesia.gr/greeknews/default.asp?id=326

...μάλιστα...ο πρωθυπουργος έβαλε τα πράγματα στην θέση τους...ξεκαθάρισε οτι δεν τιθεται θεμα χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας και το διατυμπανίζει μάλιστα στο site της η εκκλησία...αυτος ο μεγαλοτσιφλικάς της Ελλάδος προσθέτοντας μάλιστα αυτή την θρασύτατη δήλωση ότι " «Η δήλωση του Πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή ότι, κατά την αναθεώρηση του εν ισχύι Συντάγματος, δεν πρόκειται να τεθεί θέμα χωρισμού Κράτους – Εκκλησίας ικανοποίησε το κοινό αίσθημα του Ελληνικού λαού και δικαίωσε εκείνους που απ’ αρχάς αντιτάχθηκαν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο"
Τώρα για τον prime minister της σημερινης Ελλάδας/Μπανανίας τι να πω...ότι κότεψε μπροστα σε εναν παραεξουσιαστικό πανισχυρο εξουσιαστικό μηχανισμό? Μα φυσικά συμπεριφέρθηκε σαν κοτα. Αλλωστε ήδη η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει χάσει ποντους απο άλλα θεματα και μια ενδεχόμενη κινηση για χωρισμο κρατους εκκλησιας θα ηταν το τελειωτικο χτύπημα για αυτον και την κυβέρνηση του. Που να πλακωνομαι τωρα με την Εκκλησια σκεφτηκε ο Κωστάκης και αν διακινδυνευω ψηφους στις επομενες εκλογές.
Τελικά το κλαψούρισμα και οι ψευτοσυνομωσιολογιες της Εκκλησιας ότι επιχειρείται το ξεριζωμα τους εθνους μας απο σκοτεινες δυναμεις πιασαν τοπο. Ο πρωθυπουργος υποχώρησε...θαυμάστε τον κύριοι, θαυμάστε αυτον τον ηγέτη με τα πήλινα ποδια που εύκολα καταρρέει μπροστα στους ρασοφόρους εξουσιαστές και τα ρουσφέτια τους.
Οχι οτι οι ΠΑΣΟΚΟΙ ειναι καλύτεροι...κι αυτοί λογω πιέσεων απο την Ευρωπαϊκή Ενωση προεβησαν στην διαγραφή του θρησκεύμετος απο τις ταυτότητες.

Και μιας και ειπα ταυτοτητες...μου ήρθαν στο μυαλό οι μέρες ξεφτύλας,κατάντιας και ντροπής που βιώσαμε όλοι πριν μερικά χρονια όταν ο Αρχιεπισκοπος "δεν γνωριζα για τα βασανιστηρια επι χουντας γιατι διαβαζα" Χριστοδουλος έκανε λαοσυνάξεις και μάζευε υπογραφές...και γέλαγε όλος ο σκεπτομενος κοσμος με το χαλι και το παραλήρημα των κεφαλών του ιεαρατείου. "Θελουν να βγάλουν το Θεο απο την ψυχή του ελληνικού λαου" φώναζε ταχα μου φοβισμενος..και δυστυχώς 3 εκατομμύρια ψάρωσαν στην προπαγάνδα του κου Χουντο-δουλου...και βάλανε τις υπογραφές τους στην ξεφτίλα. Τωρα πως η ψυχή του κάθε ανθρώπου ταυτίζεται με το κρατικο εγγραφο που λεγεται ταυτοτητα μονο ο ιδιος ο αρχιεπισκοπος κατάλαβε. Εγω απορώ..όσοι υπογράψανε σκεφτηκαν το σφάλμα τους? Πραγματικά πιστευουν οσοι υπογράψανε ότι η πιστη τους εξαρτάται απο το τι θα γράφει ένα χαρτι??Αν υπάρχει εστω και ενας εδω που να το πιστευει ας σηκωσει χεράκι και ας μου το εξηγησει τεκμηριωμενα. Οχι δεν με προβληματίζει που οι άνθρωποι ακολούθησαν το κάλεσμα του. Αλλωστε οι ανθρωποι θέλουν κάπου να πιστεύουν και κάποιον να τους οδηγει, είτε αυτός λέγεται Ποντιφικας, ειτε Πατριαρχης, ειτε george Bush. Το ατόπημα τους ομως να υπογράψουν το έχουν αναλογιστεί ποτε?

Ολοι θυμομαστε τοτε τον αρχιεπισκοπο να ψέλνει τον εθνικο υμνο σηκώνοντας το λαβαρο...της αγίας Λαύρας!!Ζητω ο νεος εθνάρχης! Ζητω ο νεος εθνοπατέρας! Σε λιγο θα δινει και φιλανθρωπικες συναυλιες αγάπης μαζί με τον άλλο εθνοπατέρα τον Νταλάρα(α ρε Πανουσης που σας χρειάζεται). Τον θυμάμαι τον αρχιεπισκοπο να τα χωνει στους δημοσιους υπάλληλους για την αδιαφορια τους και ολοι οι πιστοι του λεγανε "μπράβο καλα τα λεει"...ομως ο αξιοτιμος κυριος Χριστοδουλος τα εχωσε στο δημοσιο επειδή δεν ικανοποιηθηκε το δικο του το ρουσφέτι που ηταν να χτισθει μαι εκκλησια σε ρεμα στο Χαλάνδρι.Μα τι υποκρισια!! Με δεος βλέπουμε στο site της εκκλησιας πανω δεξια το banner με...το πρόγραμμα του αρχιεπισκόπου. Μαλιστα! Πως οι managers κανονιζουν τις περιοδείες για τα συγκροτηματα και τους τραγουδιστές. Ετσι και ο αρχιεπισκοπος γινεται περιοδεύον θιασος απο εκκλησια σε εκκλησια, απο ιδρυμα σε ιδρυμα για να εξαπολύσει τον "πύρηνο" λογο του. Παντως οφειλουμε να το παραδεχτούμε οτι ειναι πανεξυπνος, επικοινωνιακος και πιανει το πνευμα της εποχης. "Σας παω και με τα σκουλαρικια" ξεφωνιζει προοδευτικα αλλά συνάμα και με υποκρισια. Λεει και ανεκδοτα!! Τι ανεκδοτα δηλαδη, ολο κρυαδες ειναι τα περισσοτερα. Και σιγουρα και ο διαδοχος του θα έχει τα ιδια "προοδευτικά" χαρακτηριστικά. Ηθελα να ηξερα...εχει συναισθηση της παράστασης που παίζει? Καταλαβαινει οτι γινεται ρομπα? Καποιες φορές το καταλαβαινει...αλλα μετα...βλέπει τις φωτογραφιες στις εφημεριδες και την γλυκυτατη φατσουλα του στα καναλια, ακουει και το πληθος να βρυχαται στις λαοσυναξεις και γουσταρει!!! Φτιαχνεται με το ολο show!! Εκστασιάζεται να τον βλέπουν πολλοι πιστοι σαν ηγέτη!! Ναι κυριες και κυριοι!Οφειλουμε να τον παραδεχτούμε οτι ειναι μαγκας! Μπορει και κατευθύνει μαεστρικα και αριστουργηματικά μια μεγάλη μαζα στη σημερινη Ελλάδα. Ο κυρ Βαγγέλης που τα ενδιαφεροντα του περιοριζονται στο καφενειο της περιοχης του, και η κυρά Μαρικα που οι γνωσεις της φτάνουν μέχρι τη Λαμψη και τις σαπουνοπερες εύκολα τρωνε το παραμύθι της Εκκλησιας οτι κινδυνευει το εθνος μας και οτι πολεμανε την ορθοδοξια. Και δυστυχως φαίνεται οτι υπάρχουν πολλοι κυρ Βαγγέληδες και κυρές Μαρίκες σήμερα. Νομιζουν οτι η εκκλησια ασκεί φιλανθρωπια! Μα τι πλάνη! Δωστε μου και μενα απειρα δισεκατομυρια να ασκησω κι εγω φιλανθρωπία! Ας το δουμε και σε μικροτερη κλιμακα. Ολοι μπορουμε αν παιρνουμε ας πούμε 600 ευρω μισθο,να δινουμε το μηνα 10-20 ευρω για να βοηθησουμε εναν φτωχο!Η φιλανθρωπια της Εκκλησιας ειναι σαν αυτη των διασημων πλουσιων και καλλιτεχνων που επισκεπτονται ιδρυματα, κανουν show προς ενισχυση των φτωχών αλλά στην ουσια επιδιώκουν το χτισιμο ενος κοινωνικοηθικου προφιλ που θα τους οφελησει στην πορεια τους. αποδειξη οτι η συγκεκριμενη φιλανθρωπια ειναι "υποκρισια" αποτελουν οι καμερες και οι φωτογράφοι που ως εκ θαύματος ειναι πάντα εκει οταν ενας διαδημος απο οποιον χωρο και αν προερχεται βρισκονται εκει να απαθανατισουν την "ιστορικη" στιγμη και να πλεξουν το εγκομιο του κάθε "λυτρωτή" διάσημου καραγκιόζη.


Εγω μετά απο ολα αυτά αναρωτιεμαι. Πως εινα δυνατον πολλοι πιστοι που βιώνουν τον εφιαλτη της φτώχειας, της ανεργειας και των λοιπών προβληματων της κοινωνιας μας να εκθειάζουν έναν αρχιεπισκοπο που μενει σε πολυτελή βιλα, μετακινείται με πολυτελες αμάξι και συνοδεύεται απο μρπαβους περισσοτεροπυς απο οσους εχει και ο πλανηταρχης! Δεν τους προβληματιζει το γεγονος οτι πολυτελεις και πανακριβες εκκλησιες ξεφυτρώνουν τοσο συχνα οσο οι καφετερειες ενώ οι εργατουπάλληλοι παίρνουν εξεφτελιστικους για την ανθρωπινη αξιπρέπεια μισθούς και δεν ξερουμε αν καθε μηνα θα έχουμε λεφτα να τα βγαλουμε περα ή αν θα βρεθούμε χρεωμένοι στα δάνεια και στα πανακριβα ενοίκια? Γιατι να χρειάζεται πια ο πιστος κοσμος τοσες εκκλησιες? Γιατι να μην λατρευουν το Θεο έξω στη φύση ή μεσα τους?? Θα σας πω εγω γιατι! διοτι οι ανθρωποι θελουν να βλέπουν πρωσωπα. Θελουν να βλέπουν φάτσες.Θελουν να βλέπουν απεικονίσεις! αλλιώς δεν ειναι και τοσο ευκολο σε κάποιον να τονωσει την πιστη του. Φευγουν λοιπον λεφτά για το τιποτα κύριοι αντι αυτα να αφιερωθουν στο να μειωθουν οι κοινωνικες ανισοτητες και η φτώχεια. Θα μου πει κανεις "μα ενα σωρο αλλοι τρωνε λεφτα, τραγουδιστες, αθλητες, μεγαλοεπιχειρηματιες κορακια, μιζαδοροι, νονοι της νύχτας κ.α. Μα κατακριταιοι και ολοι αυτοι φιλοι μου. Μακαρι να "χτυπηθούν" και αυτές οι κατηγοριες. Ομως το παραδοξο με την τεραστια περιουσια της εκκλήσιας είναι οτι η χριστιανικη θρησκεια υποτιθεται οτι πρεσβευει ταπεινοτητα, σεμνοτητα, αυτοπεριορισμο,αυταπάρνηση...Πως συμβιβαζονται αυτες οι ιδεες με την δυσθεώρητη εκκλησιαστική περιουσία? Επισης θα πρέπει να θεσπισθει φορολογικος νομος ωστε ο κληρος να χρηματοδοτειται μονο απο οσους το επιθυμουν και οχι με λεφτα όλων. Ο χωρισμος κράτους και εκκλησιας ειναι επιτακτικη ανάγκη αν θελουμε να λεγομαστε συγχρονο πολιτισμενο κρατος και οχι κρατος που κρεμεται απο το ρασο, οπως το μικρο παιδι κρεμεται απο την φουστα της μανας του. Θα πρέπει να πάψει ο προσυλητισμος στα σχολεια. Ας καθιερωθεί ενα μαθημα που θα παρουσιαζει ισοτιμα ολες τις θρησκειες ωστε να ειναι ελευθερος ο καθενας να αποδεχτει οποια θρησκεια θελει,αν θελει να αποδεχθει κάποια. αυτο λεγεται αληθινη δημοκρατια κυριοι που σεβεται την συνειδηση του πολιτη.Εξαλλου το κατα ποσο γεμιζει το ορθοδοξο δογμα τον Ελληνα μαθητη θα αποδειχθει πραγματικά, μονο οταν τεθει σε συγκριση επι ισης ορις χωρις μπηχτες οπως δυστυχως γινεται στα θρησκευτικα της Β λυκείου.

Κλεινοντας θα πω το εξης. Σκοπος των οσω εγραψα δεν ειναι να θιξω τα πιστευω κανενος. Τα πιστευω του καθενος ειναι απολυτα σεβαστα και γουσταρω να βλεπω ανθρωπους να νιωθουν ευτυχθσμενοι με τα πιστευω τους. Πολυ περισσοτερο γουσταρω τους χριστιανους που τα χωνουν στο ιεαρατειο και αν ατα χωνουν και στον παραμυθα/λαικιστή Αρχιεπισκοπο τοτε δυο φορες μπραβο τους. Αλλωστε και μενα στο περιβάλλον μου οι περισσοτεροι πιστευουν και κάποιοι επισκεπτονται και το αγιο ορος. Εγω τα χωνω στην εκκλησια και στις κεφαλές του ιερατείου. Τα χωνω στον δογματισμο, στην υποκρισια και τον λαικισμο που κανουν, κυρίως μεσω του Αρχιεπισκοπου. Τα ειλικρινη μου ευσημα σε οσους πιστούς ξεχωριζουν την αληθινη και αγνη πιστη τους απο το διεφθαρμενο ιερατειο και τις παραεξουσιαστικές του βλέψεις. Κανενος η πιστη δεν ξεριζωνεται με το να χωρισθει το κρατος απο την εκκλησια και ειμαι σιγουρος οτι οσοι εχουν μια στοιχειώδη νοημοσύνη το καταλαβαινουν.
Να'στε ολοι καλα!!!

Brother will kill brother, spilling blood across the land, killing for religion, something I don't understand...

Η Ακρόπολη ανήκει σε αυτούς που την έχτισαν...

Ο ΚΕΦΤΕΣ ΓΑΡ ΒΑΡΥΣ....ακόμα πονάει το στομάχι μου...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

VELISSARIOS
Πλήρες Μέλος

Greece
1030 Μηνύματα
Απεστάλη: 02/03/2006, 10:46:15  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
συζητήσεις που γίνονται στη Βουλή για την αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλά και σε κείμενα διαφόρων διανοουμένων που δημοσιεύονται στις εφημερίδες γίνεται λόγος για την εκ νέου συνταγματική ρύθμιση των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας. Πολλοί μιλούν για την ανάγκη “εκσυγχρονισμού” του ελληνικού Συντάγματος, προσαρμογής του στα ευρωπαϊκά δεδομένα και αυτό το εντοπίζουν κυρίως στην αποβολή από τα άρθρα του κάθε αναφοράς σε “υπερβατικές έννοιες”, όπως είναι η επίκληση του ονόματος της Αγίας Τριάδος στην προμετωπίδα του, καθώς και στην αλλαγή των άρθρων 3 και 13, που αναφέρονται το πρώτο στην “επικρατούσα εν Ελλάδι θρησκεία” και το δεύτερο στην ελευθερία της θρησκευτικής συνειδήσεως. Στην πραγματικότητα τον “εκσυγχρονισμό” του Συντάγματος τον εννοούν ως μια επιβολή της αποϊεροποίησης της ζωής των πολιτών, πού, για να επιτευχθή, θεωρείται επιβεβλημένος ο χωρισμός του Κράτους από την Εκκλησία.

Αν προσέξει κανείς τις τοποθετήσεις ορισμένων θιασωτών του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας, θα διαπιστώση ότι δεν επιθυμούν την ανεξιθρησκεία, αλλά τον θρησκευτικό αποχρωματισμό του Συντάγματος, προκειμένου το Κράτος να αποκτήση θρησκευτική ουδετερότητα, ώστε να μην έχουν απέναντί του καμμιά διαφορά η “επικρατούσα θρησκεία” και τα άλλα θρησκεύματα. Υπάρχει η πεποίθηση ότι το Κράτος μπορεί να είναι “ίσο” απέναντι σε όλους όταν είναι άθρησκο. Επισημαίνουμε, ότι η ανεξιθρησκεία δεν σημαίνει αθρησκεία. Ο μεγάλος διδάσκαλος του γένους Ευγένιος Βούλγαρης στο έργο του “Σχεδίασμα περί της ανεξιθρησκείας, ήτοι περί ανοχής των ετεροθρήσκων” ετυμολογεί την λέξη ανεξιθρησκεία από τις λέξεις ανοχή και θρησκεία. Είναι η αρετή της ανοχής της θρησκείας των ετεροθρήσκων. Ο ανεξίθρησκος έχει θρησκεία, δεν είναι θρησκευτικά αδιάφορος, τον θέλει μάλιστα “ζηλωτήν ευσεβείας”. Του κοστίζει η ύπαρξη πεπλανημένων απόψεων για την πίστη. Σέβεται όμως την ελευθερία της συνειδήσεως και ανέχεται την πίστη και τις απόψεις των άλλων.

Είναι φαινερό ότι ο λόγος στις μέρες μας δεν γίνεται για να περάση μέσα στα άρθρα του Συντάγματος η ανεξιθρησκεία, αλλά το πνεύμα της θρησκευτικής αδιαφορίας, που γέννησε ο ευρωπαϊκός διαφωτισμός. Μια ελεύθερη και δημοκρατική Πολιτεία, όμως, δεν διαφοροποιείται από την παράδοση του λαού. Δεν επιβάλλεται ως θεσμός άνωθεν· πηγάζει από τον λαό. Βασικό έργο της είναι η έκφραση και η καλλιέργεια της παραδόσεως του λαού, που στη δική μας περίπτωση, στην συντριπτική του πλειοψηφία είναι ζυμωμένος με την Ορθοδοξία. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι η ελληνική Πολιτεία δεν πρέπει να μεριμνά εξίσου για τους μη Ορθοδόξους Χριστιανούς Έλληνες, τους ετεροδόξους, τους ετεροθρήσκους ή τους αθέους. Άλλωστε η ελευθερία της θρησκευτικής συνειδήσεως είναι βασική προϋπόθεση της ορθόδοξης ζωής και πολιτείας.
http://www.parembasis.gr/1998/98_05_04.htm,


Ενας εκπαιδευμένος πολεμιστής πρέπει να είναι ικανός να αντεπεξέλθει εναντίον ενός εχθρικού στρατού χωρίς να χρησιμοποιήσει ματωμένο σπαθί.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Imperator
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
227 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2006, 14:39:40  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Imperator  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μια και βλέπω να γράφονται διάφορα σε αυτό το topic παίρνω θάρρος να γράψω κι εγώ κάτι που παρεκκλίνει αυστηρά οριζόμενο ως θέμα του.
Η εξουσία της Εκκλησίας λοιπόν δεν είναι μόνο η οικονομική. Η μεγαλύτερη εξουσία της πιστεύω είναι ότι ελέγχει το ημερολόγιο... και κατά συνέπεια το χρόνο. Τι εννοώ? Κατάρχήν σε εβδομαδιαία βάση, η αργία της Κυριακής, έπειτα οι αργίες του Πάσχα και των Χριστουγέννων και οι διάφορες άλλες αργίες. Οι εορτές κλπ. Όλα αυτά φαίνονται επουσιώδη αλλά δεν είναι... στην ουσία καθορίζουν το ρυθμό με τον οποίο κινείται όλη η κοινωνία.Τον τρόπο μέτρησης του χρόνου η Εκκλησία δε τον έχει καθορίσει? Αλήθεια πως ονομάζονταν οι μέρες της εβδομάδας στην αρχαία Ελλάδα? Και σε άλλους αρχαίες προχριστιανικές κοινωνίες? Υπήρχε μήπως μέρα που να λέγεται... Σάββατο? Η μήπως "Κυριακή" ημέρα του "Κυρίου" ( Domenica, σε σαξονικές γλώσσες είναι "η ημέρα του ήλιο sunday, sonntag")
Ή οι μήνες. Πως καθορίστηκαν όλα αυτά? Σήμερα το χρονοδιάγραμμα της ζωής και ατομικά αλλά και συλλογικά καοθορίζεται με βάση το εορτολόγιο της Εκκλησίας. Και ακολούθως όλη η κοινωνική δραστηριότητα. Και το ίδιο το ημερολόγιο ο Πάπας δε το έχει φτιάξει ( να και οι διαμάχες με τους "παλαιοημερολογίτες") . Η κυριαρχία επί του χρόνου νομίζω ότι είναι πιο σημαντική από την οικονομική κυριαρχία αυτή καθ αυτή. Και θα εξηγήσω γιατί. Η οικονομική κυριαρχία είναι απλά μια έκφανση της όλης κυριαρχίας. Μόνο όταν ιδωθεί απλά σαν ένα κομμάτι της κυριαρχίας θα κατανοήσει κανείς τις ρίζες της οικονομικής δύναμης της Εκκλησίας καθώς επίσης καθώς και το πόσο δύσκολο είναι αυτή να εξαλειφθεί αφού είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ξεχνάτε ότι η Εκκλησία είναι θεσμός που υπάρχει από την ύστερη Ρωμαική εποχή και λειτουργεί ίδια και απαράλλακτα από τότε, επίσημα και με σφρίγος και δύναμη. Ξεχνάτε ότι στη Δύση δύο θεσμοί έχουν επιβιώσει άθικτοι από τα βάθη του Μεσαίωνα : ο βασίλειο της Αγγλίας και η Παπική Εκκλησία! Τεράστια εξουσία! Το θέμα λοιπόν της οικονομικής δύναμης της Εκκλησίας πάει πολύ παραπάνω από κομματικές και πολιτικές διαμάχες, κουτσομπολιά για βίλες και λιμουζίνες κλπ. Είναι θέμα εξουσίας επί της ανθρώπινης φύσης σε πολύ μεγάλη ιστορική κλίμακαΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Agnostic
Πρώην Συνεργάτης

Greece
3373 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/03/2006, 13:27:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Agnostic  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Για δείτε και ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες επιχειρηματικές τουριστικές business της Εκκλησίας της Ελλάδος

http://www.traveltimes.gr/news.asp?nid=3648

Μη σκοτώνεις τα κουνούπια...άλλοι σου πίνουν το αίμα...
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

dimitris2
Πλήρες Μέλος


1364 Μηνύματα
Απεστάλη: 10/03/2006, 22:48:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους dimitris2  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Tου Xρηστου Γιανναρα

Θορυβούν για τον χωρισμό Eκκλησίας και Κράτους –τον απαιτούν ή τον αρνούνται– όσοι αντιλαμβάνονται τους δύο θεσμούς αυτονομημένους από το κοινωνικό γεγονός, φορείς ή διαχειριστές αυθυπόστατης εξουσίας. Oσοι ταυτίζουν τους θεσμούς με την εκάστοτε (πρόσκαιρη) στελέχωση και εκπροσώπησή τους. Oσοι φοβούνται ότι ο χωρισμός θα περιορίσει τα προνόμια και την εξουσιαστική ισχύ των εφήμερων στελεχών και εκπροσώπων κάποιου από τους δύο θεσμούς.

Δεν θορυβούν για χωρισμό όσοι αντιλαμβάνονται την Eκκλησία και το Κράτος ως θεσμικά μορφώματα προορισμένα να υπηρετούν το κοινωνικό γεγονός – όχι να το εξουσιάζουν. Oσοι καταλαβαίνουν ότι ο λαός είναι το αφεντικό του κράτους και η ευχαριστιακή λαϊκή κοινότητα είναι που συνιστά την Eκκλησία. Oτι οι πολιτικοί άρχοντες υπάρχουν μόνο ως εντολοδόχοι της λαϊκής βούλησης, υπηρέτες του λαϊκού συμφέροντος, και οι εκκλησιαστικοί λειτουργοί μόνο ως διάκονοι του ευχαριστιακού σώματος.

Aυτές οι δύο αλήθειες, ο ορισμός - ουσία του Κράτους και ο ορισμός - ουσία της Eκκλησίας, δεν είναι συμφωνημένα αυτονόητα, δεδομένα της κοινής συλλογιστικής. Eίναι κατακτήσεις που σημάδεψαν ως έκπληξη την ανθρώπινη Iστορία. Oι σημερινοί θλιβεροί Eλλαδίτες συνέπεσε, αινιγματικά και ανερμήνευτα, να γεννηθούμε στη γλώσσα και στα χώματα των ανθρώπων που κατόρθωσαν κάποτε αυτές τις κατακτήσεις. Δεν έχουμε πια την παραμικρή σχέση με τον πολιτισμό τους και την αρχοντιά τους – ατιμάζουμε τη γη τους με τον οικιστικό πρωτογονισμό μας, εξευτελίζουμε τη γλώσσα τους με την αδιάντροπη απαιδευσιά μας. Tουλάχιστον να διασώζαμε, από δέος ευθύνης απέναντι στην ανθρώπινη Iστορία, τη σημασία των λέξεων που μας κληροδότησαν: Tον ορισμό - ουσία της πόλης - πολιτείας - κράτους ως κοινού (όλων) αθλήματος. Kαι του εκκλησιαστικού γεγονότος ως κοινωνίας καινού τρόπου της υπάρξεως.

O χωρισμός Eκκλησίας - Κράτους είναι εξ ορισμού δεδομένος: τα όρια αρμοδιοτήτων του Κράτους είναι εντελώς άλλα από τα όρια λειτουργίας του εκκλησιαστικού γεγονότος, οι σκοποθεσίες τους διαφορετικές. O θόρυβος σήμερα για τον χωρισμό δεν αφορά στην Eκκλησία ούτε στο Κράτος. Eχει να κάνει με εξουσιαστικές (δηλαδή αντικοινωνικές) φιλοδοξίες ιδεολόγων ή πολιτευομένων, όπως και αλλοτριωμένων εκκλησιαστικών λειτουργών.

Oι μεν θέλουν, με νόμους και θεσμούς, να επιβάλουν στο κοινωνικό σώμα τον ιδεολογικό («προοδευτικό» όπως πιστεύουν) αντικληρικαλισμό τους, αποκύημα μεταπρατικού «μοδέρνου» μηδενισμού. Θέλουν ο πολιτισμός να είναι μόνο ψυχαγωγία χωρίς σχέση με «νόημα» βίου. Θέλουν τους νόμους και τους θεσμούς να υπηρετούν στυγνά ατομοκεντρικές (ατομικών δικαιωμάτων), όχι κοινωνιοκεντρικές προτεραιότητες.

Oι άλλοι, του εκκλησιαστικού γεγονότος οι αλλοτριωμένοι διάκονοι, θέλουν να κατοχυρώσουν, επίσης με νόμους και θεσμούς, εξουσιαστικές προνομίες αρχιερέων και ιερέων «επικρατούσης θρησκείας». Να επιβάλλεται η «επικρατούσα θρησκεία» σαν κυρίαρχη κρατική ιδεολογία, ώστε να απολαμβάνουν κύρος κρατικών αξιωματούχων οι κληρικοί της και μονοπωλιακά δικαιώματα οι «αρχές» της. Να μισθοδοτείται από το κράτος το ιερατείο για τη χρηστική ωφελιμότητα του έργου του, να διαχειρίζεται επιχορηγήσεις και «κοινοτικά προγράμματα» για πρωτοβουλίες κοινωνικής πρόνοιας.

Ο θόρυβος για χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους είναι μάλλον από τους τελευταίους απόηχους της αμηχανίας του Νέου Ελληνισμού στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί στους όρους του πολιτισμού της νεωτερικότητας. Αυτή η προσαρμογή είναι σήμερα και «άνωθεν» επιβεβλημένη: όρος μετοχής στο ΝΑΤΟ και στα διεθνικά μορφώματα απαιτήσεων της «Νέας Τάξης» – όπως ανενδοίαστα ομολόγησε ο Huntington.

Η πολιτική παράδοση του Ελληνισμού και οι μακραίωνες ιστορικοί εθισμοί που δημιούργησε, προϋποθέτουν την «πολιτικήν τέχνην και επιστήμην» να στοχεύει πρωταρχικά στην αλήθεια (στον «κατ’ αλήθειαν βίον»), όχι πρωταρχικά στη χρησιμότητα. Γι’ αυτό και δίχως μεταφυσικό άξονα («κριτήριον αληθείας») είναι αδύνατο να συγκροτηθεί «πόλις», «πολιτεία», «κράτος» – αδιανόητο για τον Ελληνα το πολιτικό γεγονός δίχως Δελφούς, Παρθενώνα ή Αγια-Σοφιά.

Η πολιτική στη Νεωτερικότητα ορίζεται με αντεστραμμένους τους ελληνικούς όρους: εξ ορισμού η πολιτική υπηρετεί τη χρησιμότητα, θεμελιώνεται σε φυσιοκρατικές προϋποθέσεις (στο Φυσικό Δίκαιο που το καθιστά έγκυρο η αυθεντία της «μεθόδου» στη βάση της κοινής λογικής) – οποιαδήποτε ανάμιξη της μεταφυσικής στην πολιτική αποτελεί κίνδυνο θεοκρατικής αυθαιρεσίας, δηλαδή απειλή τυραννίας. Οι ιστορικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την εκδοχή της πολιτικής και στη γένεση του πολιτισμού της Νεωτερικότητας, είναι θέμα που υπερβαίνει τα όρια επιφυλλίδας.

Oμως το κράτος που συγκρότησαν οι Nεοέλληνες μετά την απελευθέρωσή τους από τους Tούρκους, δεν είχε τις προϋποθέσεις να επανεισαγάγει στην Eυρωπαϊκή Iστορία την ελληνική ταυτότητα της πολιτικής. Tο κράτος αυτό ιδρύθηκε με την πρόθεση και την ενεργό επιδίωξη να μην είναι ελληνικό: να αντιγράψει (να μιμηθεί παθητικά) τα «πεφωτισμένα και λελαμπρυσμένα της Eσπερίας κράτη». Λειτούργησε λοιπόν μεταπρατικά και στην περίπτωση των σχέσεων πολιτικής και μεταφυσικής, Kράτους και Eκκλησίας.

Στον 19ο αιώνα το νεωτερικό μοντέλο της πολιτικής δεν προϋπέθετε οπωσδήποτε τον με συνέπεια «άθρησκο» (la�que) χαρακτήρα του Κράτους. Aπέβλεπε μάλλον στην υποταγή της θρησκείας σε κρατικές σκοπιμότητες (εθνικιστικές, ηθικιστικές). Aυτή η υποταγή μεταφράστηκε στην Eλλάδα σε βίαιο ξεθεμέλιωμα των θεσμικών συντεταγμένων του εκκλησιαστικού γεγονότος: Oι επισκοπές της ελλαδικής επικράτειας υποχρεώθηκαν να αποκοπούν από το Oικουμενικό Πατριαρχείο και να συγκροτήσουν «αυτοκέφαλη» κρατική εκκλησία, σχισματική. Δημεύτηκαν επανειλημμένα από το κράτος τα κτήματα των μοναστηριών. Συλήθηκαν και κατεδαφίστηκαν 72 βυζαντινές εκκλησιές μέσα στην Aθήνα και 412 μοναστήρια στο υπόλοιπο, ελάχιστο τότε, κρατίδιο. Oι αποφάσεις της Συνόδου των επισκόπων ήταν άκυρες και ανεφάρμοστες αν δεν τις προσυπέγραφε ο βασιλικός αρχικά, ο κυβερνητικός αργότερα επίτροπος. H Eκκλησία στο νεοελληνικό κράτος ήταν ένα ευτελισμένο υποχείριο της εξουσίας με φτηνά ανταλλάγματα μόνο για να κολακεύεται η ματαιοδοξία των επισκόπων.

Tώρα, η καινούργια φάση της Nεωτερικότητας ή «Nέα Tάξη» απαιτεί «χωρισμό», δηλαδή επαναδιαπραγμάτευση των φτηνών ανταλλαγμάτων για τον δεδομένο ευτελισμό, τη συντελεσμένη αλλοτρίωση. Iσως είναι πολύτιμη ευκαιρία. Nα αποδεσμευτεί η Eκκλησία από τον κρατικό εναγκαλισμό, από το ψεύτισμά της, την έκπτωσή της σε «επικρατούσα θρησκεία».

Aξίζει και μια δεύτερη επιφυλλίδα το θέμα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ.Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 11 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.125
Maintained by Digital Alchemy