ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΓΝΩΣΗ =-.
 Εγκέφαλος, ο γνωστός μας άγνωστος…
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 11
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/06/2010, 09:12:48  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εαρινός :
Ξεκινώντας φίλε μου Κηφέα , θα ήθελα να εισάγω στην συζήτηση , την γνωστοποίηση του εξής "γεγονότος-αρχής"...:"η όποια επιλογή και να κάνει/έκανε ο άνθρωπος εμπεριέχει/είχε μια μεγάλη ποσότητα οδύνης ... αναπόφευκτη και αναπόδραστη και ορίζεται απο την απώλεια των μη επιλεγμένων...δυνητικά δυνατών"...ζωή..επιλογή..πράξη..αποτέλεσμα...ένα νόμισμα με δυό όψεις..ηδονή και πόνος..ευτυχία και δυστυχία...κέρδος και απώλεια..την ίδια ταυτόχρονα στιγμή...και σε όλα τα επίπεδα..ΠΑΝΤΟΥ!
Πριν συνεχίσω , θα ήθελα την άποψή σου … !

Για να εκφράσω , φίλε Εαρινέ , την άποψή μου στα παραπάνω που αναφέρεις , πρέπει να ξεκινήσω από λίγο πιο μακριά ώστε να φθάσω ασφαλέστερα και με μεγαλύτερη σαφήνεια σε μια ερμηνεία του θέματος της επιλογής , όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι .

Η φιλοσοφία της πράξης , μέχρι πρόσφατα , ήταν ένα κάπως παραμελημένο αντικείμενο . Η δυτική παράδοση τόνιζε σταθερά τη γνώση περισσότερο από την πράξη . Η θεωρία της γνώσης και του νοήματος κατείχε κεντρικότερη θέση στα ενδιαφέροντά της απ’ότι η θεωρία της πράξης . Το να προσπαθήσουμε να συσχετίσουμε και τις νοητικές και τις φυσικές διαστάσεις της πράξης , θα απαιτηθεί πολύς χρόνος (πράγμα που μπορούμε να το κάνομε κάποια άλλη στιγμή , και πρέπει να το κάνομε κάποτε) .

Θα μπορούσαμε όμως επιγραμματικά να πλησιάσουμε λίγο το θέμα :

Στη θεωρία της πράξης , υπάρχει μια θεμελιώδης διάκριση ανάμεσα σε εκείνες τις πράξεις που είναι προμελετημένες , που είναι δηλαδή αποτέλεσμα κάποιου προγενέστερου σχεδιασμού , και αυτές που είναι αυθόρμητες , όταν δηλαδή κάνουμε κάτι χωρίς να το αναλογιστούμε προηγουμένως . Και σε αντιστοιχία με τη διάκριση αυτή , χρειαζόμαστε μια διάκριση ανάμεσα σε προθέσεις πριν την πράξη , δηλαδή , προθέσεις που σχηματίζονται πριν την εκτέλεση μιας πράξης , και προθέσεις κατά την πράξη, που είναι οι προθέσεις που έχουμε ενώ εκτελούμε μια πράξη .
Η διαμόρφωση των προθέσεων πριν την πράξη είναι γενικά τουλάχιστον , το αποτέλεσμα πρακτικής αιτιολόγησης . Η πρακτική αιτιολόγηση είναι πάντα αιτιολόγηση για το πώς να επιλέξουμε καλύτερα ανάμεσα σε αντικρουόμενες επιθυμίες .

Η κινητήρια δύναμη πίσω από τις περισσότερες πράξεις των ανθρώπων (και των ζώων) είναι η επιθυμία . Οι πεποιθήσεις λειτουργούν μόνο για να μπορέσουμε να αποφασίσουμε για τον καλύτερο τρόπο ικανοποίησης των επιθυμιών μας .
Η πρακτική αιτιολόγηση διαφέρει ριζικά από την θεωρητική , από την εξήγηση του τι ισχύει , επειδή η πρακτική επιλογή στρέφεται γύρω από την επιλογή ανάμεσα σε διάφορες αντικρουόμενες επιθυμίες .
Η εξήγηση μιας πράξης πρέπει να έχει το ίδιο περιεχόμενο με εκείνο που υπήρχε στο κεφάλι του ατόμου ενώ εκτελούσε την πράξη ή όταν αιτιολογούσε στην πορεία της διαμόρφωσης της πρόθεσής του να εκτελέσει την πράξη . Εάν η εξήγηση εξηγεί πραγματικά , τότε το περιεχόμενο που προξενεί τη συμπεριφορά μέσω της προθετικής αιτιότητας πρέπει να είναι ταυτόσημο με το περιεχόμενο στην εξήγηση της συμπεριφοράς.

Με την έννοια ισχύος αυτών , που περιληπτικά προανέφερα , συμφωνώ με το περιεχόμενο του μηνύματός σου .

Υ.Γ.: Επειδή για αρκετή ώρα θα απουσιάσω , η απάντησή μου στα δύο επόμενα μηνύματά σου , φίλε Εαρινέ , θα καθυστερήσει λίγο .

Φιλκά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/06/2010, 12:03:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εαρινός : Eπιπλέον , θα ήθελα να επισημάνω τον φόβο του υποκειμένου για την απώλεια ή πιο σωστά ... τον φόβο στον οποίο πλέον "εμ-πίπτει" και που δεν είναι άλλος , απο [ τον διαρκή φόβο της απώλειας της "επιλογής" του ] , με την οποία πλέον "εμφανίζεται" ταυτισμένος.....!

Αναφερόμενος στα προηγούμενα που ειπώθηκαν , δεν βλέπω γιατί πρέπει να αισθάνεται ένα άτομο φόβο για πιθανή απώλεια της “επιλογής” του .

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/06/2010, 12:09:07  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εαρινός : Και "δυστυχώς" δεν είναι μόνο αυτά , που επι-συμβαίνουν εντός του κάθε ψυχολογικού υποκειμένου .... το πιο σοβαρό απευθύνεται εν είδει κατηγορίας προς αυτό καθ'εαυτό το επιλεχθέν -για λόγους που ορίζονται εκ των ανωτέρω- θέτοντας την οικουμενικη απορία για το αναπόδραστο και ανέφικτο της επικοινωνίας ... ενδο/διαπροσωπικής επικοινωνίας!!!

Αυτό το δέχομαι. Μόνο που αυτό το αναπόδραστο και ανέφικτο της επικοινωνίας αφορά γενικότερα όλα τα θέματα που απασχολούν το άτομο σε όλη του τη ζωή . Το σοβαρό αυτό θέμα της ενδο/διαπροσωπικής επικοινωνίας μήπως θα έπρεπε να μας απασχολήσει ξεχωριστά ;

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 29/06/2010, 12:20:04  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

[quote]Εαρινός :

Η εξήγηση μιας πράξης πρέπει να έχει το ίδιο περιεχόμενο με εκείνο που υπήρχε στο κεφάλι του ατόμου ενώ εκτελούσε την πράξη ή όταν αιτιολογούσε στην πορεία της διαμόρφωσης της πρόθεσής του να εκτελέσει την πράξη . Εάν η εξήγηση εξηγεί πραγματικά , τότε το περιεχόμενο που προξενεί τη συμπεριφορά μέσω της προθετικής αιτιότητας πρέπει να είναι ταυτόσημο με το περιεχόμενο στην εξήγηση της συμπεριφοράς.

Με την έννοια ισχύος αυτών , που περιληπτικά προανέφερα , συμφωνώ με το περιεχόμενο του μηνύματός σου .

Υ.Γ.: Επειδή για αρκετή ώρα θα απουσιάσω , η απάντησή μου στα δύο επόμενα μηνύματά σου , φίλε Εαρινέ , θα καθυστερήσει λίγο .

Φιλκά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητά


Υπάρχει έντονη η "φημο-λογία εντός μου".....ότι εισάγεις με τον δικό σου τρόπο στην συζήτηση , την διάκριση σημαίνοντος και σημαινομένου...οριζόμενο απο δυο διαφορετκές τοποθεσίες απ'οπου αναβλύζουν επιθυμίες και αιτήματα!

Όπου μια καταστατικής φύσεως επιθυμία -περιττό το καταστατικής βεβαίως..που ανέφερα.." μπορεί να εκφερθεί με πάμπολες διατυπώσεις αλλα που με παρατήρηση , πίσω απο κάθε αίτημα ... μπορούμε με μεγάλη ασφαλεια να προσεγγίσουμε αυτήν την πρωτογενή επιθυμία του υποκειμένου που μέσα απο την παραδρομή των λόγων , επιμελώς και ενεργητικά κρύβεται η αλήθεια!

Π.χ .... "Κάνε στην άκρη να περάσω" αναφέρει κάποιος ... και στην ουσία δηλώνει την καταστατικής φύσεως επιθυμία του που δεν είναι άλλη απο την "Δές με , αξίζω ... παρατηρησέ με...ή αισθάνομαι άσχημα που δεν ρίχνεις πάνω μου το βλέμμα σου ... ορίζοντας ΤΟ αίτημα για αποδοχή ουσιαστικά"

Το "κάνε στην άκρη" ορίζει και καθρεπτίζει την συγκινησιακή πειρατεία του ψυχολογικού υποκειμένου και τα συναισθήματα φόβου και απώλειας απο τα οποία έχει εναγκαλισθεί..!

Ελπίζω να είμαι εντός του θέματος και να μην παραδρομώ...


Μείνε μέσα στο παιχνίδι...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/06/2010, 11:07:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Εαρινός : Υπάρχει έντονη η "φημο-λογία εντός μου"... ..ότι εισάγεις με τον δικό σου τρόπο στην συζήτηση , την διάκριση σημαίνοντος και σημαινομένου...οριζόμενο απο δυο διαφορετκές τοποθεσίες απ'οπου αναβλύζουν επιθυμίες και αιτήματα!
Όπου μια καταστατικής φύσεως επιθυμία -περιττό το καταστατικής βεβαίως..που ανέφερα.." μπορεί να εκφερθεί με πάμπολες διατυπώσεις αλλα που με παρατήρηση , πίσω απο κάθε αίτημα ... μπορούμε με μεγάλη ασφαλεια να προσεγγίσουμε αυτήν την πρωτογενή επιθυμία του υποκειμένου που μέσα απο την παραδρομή των λόγων , επιμελώς και ενεργητικά κρύβεται η αλήθεια!
Π.χ .... "Κάνε στην άκρη να περάσω" αναφέρει κάποιος ... και στην ουσία δηλώνει την καταστατικής φύσεως επιθυμία του που δεν είναι άλλη απο την "Δές με , αξίζω ... παρατηρησέ με...ή αισθάνομαι άσχημα που δεν ρίχνεις πάνω μου το βλέμμα σου ... ορίζοντας ΤΟ αίτημα για αποδοχή ουσιαστικά"
Το "κάνε στην άκρη" ορίζει και καθρεπτίζει την συγκινησιακή πειρατεία του ψυχολογικού υποκειμένου και τα συναισθήματα φόβου και απώλειας απο τα οποία έχει εναγκαλισθεί..!
Ελπίζω να είμαι εντός του θέματος και να μην παραδρομώ...

Φίλε Εαρινέ , το περιεχόμενο του μηνύματός σου αφορά συμπεράσματα και προσωπικές σου απόψεις , οι περισσότερες από τις οποίες με βρίσκουν σύμφωνο , διατυπωμένες με πολύ ωραίο τρόπο , και που σ’αυτά δεν έχω να προσθέσω ή να σχολιάσω τίποτα (τελείως καλοπροαίρετα τα γράφω αυτά ) .

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 30/06/2010, 11:17:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Κηφεύς - Απεστάλη: 28/06/2010, 13:40:21 :
Ας παρατηρήσουμε επίσης ότι τα συμβιβαστικά παραδείγματα “εξαναγκαστικής” συμπεριφοράς , σε πολλές περιπτώσεις , εμπεριέχουν πάλι την εμπειρία της ελευθερίας . Ακόμη κι όταν κάποιος με διατάξει να κάνω κάτι υπό την απειλή όπλου , έχω πάλι μια εμπειρία που ενσωματώνει την αίσθηση εναλλακτικών επιλογών δράσης . Εάν , για παράδειγμα , με διατάξουν υπό την απειλή όπλου να διασχίσω το δωμάτιο , πάλι μέρος της εμπειρίας μου είναι η αίσθηση ότι έχω σε κάθε βήμα τη δυνατότητα να πράξω διαφορετικά .

Η βίωση της ελευθερίας είναι λοιπόν ένας ουσιαστικός παράγοντας σε κάθε περίπτωση προθετικής δράσης .


Πάλι , μπορούμε να το δούμε αυτό αντιπαραβάλλοντας τις συνηθισμένες πράξεις με τα πειράματα του Penfield , όπου η διέγερση του κινητικού φλοιού παράγει μια ακούσια κίνηση του χεριού ή του ποδιού .

Σε μια τέτοια περίπτωση , ο άνθρωπος βιώνει τις κινήσεις παθητικά , σαν να βίωνε έναν ήχο ή μια αίσθηση πόνου .

Ανόμοια με τις προθετικές πράξεις , δεν υπάρχουν ενσωματωμένες επιλογές στην εμπειρία .

Για να δούμε αυτό το επιχείρημα καθαρά , ας προσπαθήσουμε να φανταστούμε ότι ένα κομμάτι της ζωής μας ήταν σαν τα πειράματα του Penfield , αλλά σε μεγάλη κλίμακα .

Αντί να περπατάμε στο δωμάτιο , ανακαλύπτομε απλώς ότι το σώμα μας διασχίζει το δωμάτιο .

Αντί να μιλάμε , απλώς ακούμε και αισθανόμαστε τις λέξεις μας να βγαίνουν από το στόμα μας .

Ας φανταστούμε ότι οι εμπειρίες μας είναι οι εμπειρίες ενός τελείως παθητικού και συνειδητού ανδρείκελου , και θα έχομε φανταστεί την ανυπαρξία της εμπειρίας της ελευθερίας .

Αλλά στην τυπική περίπτωση της προθετικής πράξης , δεν υπάρχει τρόπος να αποχωρισθεί η εμπειρία της ελευθερίας . Αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εμπειρίας της πράξης .

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητά

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/07/2010, 13:00:52  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πιστεύω ότι αυτό εξηγεί επίσης γιατί δεν μπορούμε να απαρνηθούμε την πίστη μας στην ελευθερία .

Θεωρούμε εύκολο να απαρνηθούμε την πίστη ότι η γη είναι επίπεδη μόλις αντιληφθούμε τις ενδείξεις για την ηλιοκεντρική θεωρία του ηλιακού συστήματος .

Παρόμοια , όταν κοιτάμε ένα ηλιοβασίλεμα , δεν αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να πιστεύουμε ότι ο ήλιος δύει πίσω από την γη , πιστεύουμε ότι το φαινόμενο της δύσης είναι απλώς μια ψευδαίσθηση που δημιουργεί η περιφορά της γης .

Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατό να απαρνηθούμε την πίστη που μας παρέχει η κοινή αντίληψη , επειδή η υπόθεση που την αντικαθιστά εξηγεί και τις εμπειρίες που οδήγησαν σε αυτήν την πίστη αρχικά , αλλά και ένα σωρό άλλα γεγονότα που η άποψη της κοινής λογικής δεν μπορεί να εξηγήσει .

Αυτός είναι ο λόγος που απαρνηθήκαμε την πίστη στην επίπεδη γη και τα κυριολεκτικά «ηλιοβασιλέματα» , για χάρη της κοπερνίκειας αντίληψης του ηλιακού συστήματος .

Αλλά δεν μπορούμε παρομοίως να απαρνηθούμε την πίστη στην ελευθερία επειδή αυτή η ελευθερία είναι ενσωματωμένη σε κάθε συνηθισμένη , συνειδητή προθετική πράξη . Και χρησιμοποιούμε αυτή την πίστη στην αναγνώριση και την εξήγηση των πράξεων .

Αυτή η αίσθηση της ελευθερίας δεν είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό των εσκεμμένων πράξεων , αλλά μέρος κάθε πράξης , προμελετημένης ή αυθόρμητης . Το επιχείρημα δεν έχει ουσιαστικά καμία σχέση με την εσκεμμένη πράξη . Αυτή είναι απλή περίπτωση .

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/07/2010, 23:37:33  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Δεν ταξιδεύουμε στους ωκεανούς στηριγμένοι στην υπόθεση της επίπεδης γης , αν και αυτή φαίνεται επίπεδη , αλλά ενεργούμε με βάση την υπόθεση της ελευθερίας . Μάλιστα , δεν μπορούμε να ενεργήσουμε παρά μόνο με βάση την υπόθεση αυτή , ανεξάρτητα από τα πόσα μαθαίνουμε για τη λειτουργία του κόσμου ως προκαθορισμένου φυσικού συστήματος .

Μπορούμε τώρα να συναγάγουμε τα συμπεράσματα που υπονοήθηκαν σε όσα μέχρι τώρα αναφέρθηκαν .

Πρώτον, εάν ανησυχούμε για την αιτιοκρατία επειδή φοβούμαστε ότι όλη η συμπεριφορά μας είναι ψυχολογικά εξαναγκασμένη , τότε φαίνεται ότι η ανησυχία είναι άνευ λόγου . Στον βαθμό που η ψυχολογική αιτιοκρατία είναι μια εμπειρική υπόθεση σαν οποιαδήποτε άλλη , τότε οι ενδείξεις που προς το παρόν διαθέτουμε , δείχνουν ότι είναι λανθασμένη . Έτσι , αυτό μας δίνει μια μετασχηματισμένη μορφή της συμβιβαστικής άποψης . Μας δίνει την άποψη ότι η ψυχολογική ελευθερία είναι συμβατή με τη φυσική αιτιοκρατία .

Δεύτερον , μας δίνει επίσης την αίσθηση του "θα μπορούσα να", σύμφωνα με την οποία η συμπεριφορά των ανθρώπων , αν και καθορισμένη , είναι τέτοια ώστε δεν αποκλείεται να είχαν πράξει διαφορετικά , με την εξής έννοια : Με την έννοια ότι όσον αφορά τους ψυχολογικούς παράγοντες , θα μπορούσαν να είχαν πράξει διαφορετικά . Οι έννοιες της ικανότητας του τι μπορούμε να κάνουμε και τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει , σχετίζονται συχνά με ένα τέτοιο σύνολο κριτηρίων . Έχω , λοιπόν , την αίσθηση του "θα μπορούσα να", σύμφωνα με την οποία διέθετα έναν αριθμό διαφορετικών επιλογών , και με αυτή την έννοια υπήρχαν πολλά που θα μπορούσα να είχα κάνει , ενώ όλα τα άλλα έμεναν απαράλλακτα , αλλά δεν τα έκανα . Παρομοίως , επειδή οι ψυχολογικοί παράγοντες που επιδρούν πάνω μου δεν με εξαναγκάζουν πάντα ή γενικά να συμπεριφερθώ κατά έναν ορισμένο τρόπο , συχνά , ψυχολογικά μιλώντας , θα μπορούσα να είχα ενεργήσει διαφορετικά απ’ότι ενήργησα.

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Κηφεύς
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
3548 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/07/2010, 00:18:07  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Κηφεύς  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αλλά , τρίτον , αυτή η μορφή της συμβιβαστικής άποψης δεν δίνει κάποιο είδος λύσης στη διαμάχη ανάμεσα στην ελευθερία και την αιτιοκρατία , σαν κι αυτό που η τάση μας για τη ριζική ελευθερία απαιτεί . Στον βαθμό που αποδεχόμαστε την από κάτω προς τα πάνω αντίληψη της φυσικής εξήγησης , και αυτή είναι η αντίληψη στην οποία τα τελευταία τριακόσια χρόνια στηρίζεται η επιστήμη , τότε τα ψυχολογικά γεγονότα που μας αφορούν , όπως και τα άλλα γεγονότα υψηλών επιπέδων , είναι απολύτως εξηγήσιμα στη γλώσσα των συστημάτων στοιχείων που βρίσκονται στο θεμελιώδες μικροφυσικό επίπεδο και είναι ολοκληρωτικά πραγματωμένα σε αυτά . Απλώς , η αντίληψή μας για τη φυσική πραγματικότητα δεν επιτρέπει τη ριζική ελευθερία .

Τέλος , τέταρτον για λόγους που δεν αντιλαμβάνομαι πραγματικά , η εξέλιξη μας έδωσε μια μορφή εμπειρίας εθελοντικής πράξης στην οποία η εμπειρία της ελευθερίας , δηλαδή η εμπειρία της ύπαρξης διαφορετικών δυνατοτήτων , είναι ενσωματωμένη στην ίδια τη δομή της συνειδητής , εθελούσιας , προθετικής συμπεριφοράς . Γι’αυτόν τον λόγο , νομίζω ότι ούτε αυτή η συζήτηση ούτε οποιαδήποτε άλλη θα μας πείσει ποτέ ότι η συμπεριφορά μας δεν είναι ελεύθερη .

Σκοπός με αυτά που προανέφερα ήταν να προσπαθήσω να προσδιορίσω τις σχέσεις ανάμεσα στην αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας ως συνειδητά , ελεύθερα , λογικά , νοήμονα δρώντα όντα και την αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο ως αποτελούμενο από άνοα , δίχως νόημα , φυσικά σωματίδια .

Μπαίνουμε στον πειρασμό να σκεφτούμε πως , όπως ανακαλύψαμε ότι μεγάλα τμήματα της κοινής λογικής δεν αναπαριστούν επαρκώς το πώς πραγματικά λειτουργεί ο κόσμος , έτσι μπορεί και να ανακαλύψουμε ότι η αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας και για τη συμπεριφορά μας είναι τελείως λανθασμένη .

Η διάκριση ανάμεσα στην πραγματικότητα και το φαινόμενο δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην ίδια την ύπαρξη της συνείδησης . Διότι , εάν μου φαίνεται ότι έχω συνείδηση , τότε έχω συνείδηση .

Φιλικά

Κηφεύς

Ου τα πάντα τοις πάσι ρητάΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

amalia
Διαχειριστής

Greece
10782 Μηνύματα
Απεστάλη: 27/09/2012, 14:21:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους amalia  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ανάσα ζωής στο παρόν θέμα, με μια ανακοίνωση για ένα διήμερο συνέδριο, που σχετίζεται άμεσα με την παρούσα συζήτηση:

Μεταφέρω από το σχετικό θέμα (Προτάσεις για δημόσιες εκδηλώσεις με φιλοσοφικό, μεταφυσικό, επιστημονικό, κ.λπ. ενδιαφέρον):

______________________________________________________________________

Ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο, το οποίο και προτείνουμε! Συμμετέχει ο διεθνούς φήμης καθηγητής, επιστήμων της Αντίληψης, Semir Zeki, καθώς και έγκριτοι Έλληνες επιστήμονες, μεταξύ των οποίων, και ο πολύ γνωστός στους ανθρώπους που ασχολούνται με την Αναζήτηση, αστροφυσικός Μάνος Δανέζης.

To θέμα του συνεδρίου, που διοργανώνεται υπό την Αιγίδα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και της Ελληνικής Εταιρείας Νευροεπιστημών (ΕΕΝ), είναι η Νευροαισθητική, δηλαδή θα επιχειρηθεί να συζητηθεί και να διερευνηθεί το βιολογικό υπόστρωμα της Τέχνης σε σχέση με τον Εγκέφαλο.

ΔΙΗΜΕΡΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΥΡΟΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

"Διάλογοι Ελλήνων Νευροεπιστημόνων για τη Νευροαισθητική"

29/9 - 30/9 2012

Ξενοδοχείο Royal Olympic ΑΘΗΝΑ
Αθανασίου Διάκου 28-34
117 43, Aθήνα
Tηλ.: 210 92.88.400

Η επίσημη γλώσσα του Συμποσίου είναι τα Ελληνικά
Η συμμετοχή στο Συμπόσιο θα είναι για όλους τους συμμετέχοντες δωρεάν

Κατεβάστε από ΕΔΩ το πρόγραμμα του Συνεδρίου που περιλαμβάνει πρόσθετες πληροφορίες, καθώς και τις ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Το Θέμα καταλαμβάνει 11 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.1054688
Maintained by Digital Alchemy