Συγγραφέας |
Θέμα |
|
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/12/2013, 17:43:27
Με την ηθική του σήμερα , προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε την ηθική της εποχής του Σωκράτη… είναι σαν να βάζουμε μια μηχανή Zastawa , σε ένα αμάξωμα Rolls Roys.
|
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός
3194 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/12/2013, 19:59:23
Κι όμως Notirk, μπορεί να μιλάμε για διαφορετικές εποχές, όμως υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με το σήμερα. Οι Αθηναίοι εφηύραν τα κόμματα (θυμίσου τις λυσσαλέες κόντρες δημοκρατκών και αριστοκρατικών), κάνανε ρουσφέτια με το τσουβάλι (ο Θεμιστοκλής κατηγορούνταν για αυτό από τον Αριστείδη), και λαϊκιζαν ασυστόλως ώστε να εξασφαλίσουν την περίφημη "λαϊκή κυριαρχία". Οι δε φιλόσοφοι τρωγόντουσαν σαν τα κοκόρια στο ιδεολογικό τους μέτωπο...δεν απαξιώνω αυτή την εποχή, καθώς μιλάμε για την αιώνια κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, όμως αυτοί οι άνθρωποι δεν ζούσαν και σε άλλο πλανήτη από τον δικό μας. |
@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
1759 Μηνύματα |
Απεστάλη: 19/12/2013, 20:21:04
Kost,Notirk,Η διαφορά βρίσκεται στους αριθμούς. Τότε,λόγω μικρότερου πληθυσμού(ο οποίος είχε και πολύ μεγαλύτερο μορφωτικό επίπεδο),ήταν δυνατό μεν, να δημαγωγείς, αλλά ήταν και πολύ πιο ...επικίνδυνο να το πράττεις. Οι αντιπρόσωποι βλέπετε, ήταν πολύ κοντά στους αντιπροσωπευόμενους. Αυτό τουλάχιστον,όσο τουλάχιστον ο ελληνικός χώρος ήταν αυτόνομος και κατ'επέκταση ο πληθυσμός του ήταν αυτόβουλος. Όταν αργότερα ήρθαν οι ..Ρωμαίοι,δεν ..έφυγαν ποτέ. ΥΣ: Είμαι απ'αυτούς που θεωρούν μια βιβλιοθήκη χωρίς αρχαία ελληνική γραμματεία,σκέτα ξύλινα ράφια για μπιμπελό. Όμως κανείς δεν είναι τέλειος,είναι αλήθεια.Και μάλιστα ενδιαφέρουσα αλήθεια. Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου. |
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός
3194 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 09:34:47
quote: Τότε,λόγω μικρότερου πληθυσμού(ο οποίος είχε και πολύ μεγαλύτερο μορφωτικό επίπεδο),ήταν δυνατό μεν, να δημαγωγείς, αλλά ήταν και πολύ πιο ...επικίνδυνο να το πράττεις. Οι αντιπρόσωποι βλέπετε, ήταν πολύ κοντά στους αντιπροσωπευόμενους.
Σωστό...πολύ σημαντική η διαφορά στα μεγέθη...και τότε η εκκλησία του δήμου 400 ή 500 άτομα περίπου ήταν με τη διαφορά όμως ότι εναλάσσονταν (άρα δεν υπήρχε μονιμότητα) και ότι ήρχαν σε σύνολο ας πούμε 10.000 Αθηναίων...σαν να λέμε δηλαδή καμία σχέση με τώρα. |
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 10:45:43
Πολύ σημαντική η διαφορά στα μεγέθη , ασφαλώς …. Το συλλογικό ασυνείδητο όμως ?
|
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 13:50:14
Και οι αναλογίες ??… ο λόγος των έξυπνων ως προς τους ηλίθιους… δεν παίζει κάποιο ρόλο???
|
@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
1759 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 20:02:13
Notirk,Το Σ.Α. είναι μονοπάτι προς λύση σε ένα φαινομενικά άλυτο ζήτημα. Όσον αφορά το λόγο Ε-Η ,μπορούμε να το δούμε πιο αισιόδοξα. Η εκπαίδευση βάζει τον καθένα μας σε ένα δρόμο μεγαλύτερης αυτογνωσίας. Μας δρομολογεί συνετά, προς τα ταίρια μας στη ζωή,είτε αυτά αφορούν εργασία,είτε ψυχαγωγική ενασχόληση,είτε παρέες,είτε συντρόφους κ.λ.π. Δεν έχω καθόλου καλή μνήμη.Είναι γεγονός.Και πρόβλημα.Θα ήταν πολύ μεγαλύτερο αν δεν το αναγνώριζα.Μου στερεί δεξιότητες.Και αντικείμενα ενασχόλησης.Και μέχρι εκεί. Ηλίθιος δεν είναι αυτός με το χαμηλό "IQ". Ηλίθιος είναι αυτός που δεν αναγνωρίζει το μεγαλύτερο "IQ" όταν το βλέπει μπροστά του. Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου. |
DSM
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
Greece
5140 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 20:05:23
Καλά, εσύ μάθε πρώτα να παρκάρεις, και μιλάμε μετά για μονοπάτια.There is no Dark Side of the Moon really. In fact it is all Dark. |
@ΑΜΕΙΝΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"
1759 Μηνύματα |
Απεστάλη: 20/12/2013, 20:20:27
Μπέρδεψες τα λευκά τουτούνια....Με καλύτερό σου φάε,πιε και νηστικός κοιμήσου. |
Ariadne
Νέο Μέλος
20 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/12/2013, 23:54:39
quote:
quote:
quote:
ΠΑΝΤΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΕΥΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΞΙΓΕΙ. http://www.geocities.com/athens_5th_century/SYMPOSION.htmΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΩ ΟΛΟ ΕΔΩ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ quote: Είπε τότε ο Αγάθων:"Λύσετε, παιδιά, τα σανδάλια του Αλκιβιάδου, για να πλαγιάσει μαζί μας σαν τρίτος". "Ευχαρίστως" είπε ο Αλκιβιάδης. "Αλλά ποιός είν' αυτός ο τρίτος συμπότης;" και συγχρόνως στρεφόμενος βλέπει τον Σωκράτη. Μόλις τον είδε, πήδησε από την θέση του και φώναξε: "Θεέ μου! τι ήταν αυτό; Ο Σωκράτης εδώ; Καρτέρι πάλι μου είχες στήσει αυτού που ξάπλωσες, όπως συνήθιζες πάντα να προβάλλεις ξαφνικά εκεί που δεν περίμενα διόλου πως θα είσαι; Και τώρα πάλι τι θέλεις εδώ που ήλθες; Και έπειτα τι πήγες και ξάπλωσες εδώ και όχι με τον Αριστοφάνη ή μ' οποιονδήποτε άλλον, που είναι αστείος και του αρέσει να είναι; Μόνον, είχες δεν είχες, τα κατάφερες να πάρεις θέση στο πλευρό του πρώτου εδώ μέσα στην ωραιότητα;" Και ο Σωκράτης "Αγάθων" είπε "κοίταξε να με προστατεύσεις. Ο έρωτας του ανθρώπου αυτού έχει καταντήσει για μένα βάσανο όχι μικρό. Από τον καιρόν δηλαδή που τον ερωτεύθηκα, δεν έχω πια το δικαίωμα μήτε το βλέμμα μου να στρέψω μήτε τον λόγο ν' απευθύνω σε κανέναν απολύτως, ωραίο νέο. Ει δ' άλλως, αυτός εδώ μου δημιουργεί από ζηλοτυπία και φθόνο απίστευτα πράγματα, και με υβρίζει και μόλις συγκρατείται από το να με δείρει. Κοίτα λοιπόν να μη μου κάμει και τώρα τίποτε. Έλα, προσπάθησε να μας συμφιλιώσεις ει δε μη, αν ζητήσει να βιαιοπραγήσει, βοήθησέ με. Γιατί εγώ τρέμω πολύ την παραφορά αυτού του ανθρώπου και την προσήλωσή του στον εραστή".
ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΙΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΑΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΓΡΑΦΕΙ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ. ΠΕΡΝΑ ΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ. I am no human now because I choose to know..
το Συμπόσιο δεν είναι καταγραφή ενός πραγματικού γεγονότος, αλλά όπως και οι περισσότεροι φιλοσοφικοί διάλογοι, είναι μυθοπλασία
Δηλαδή όλη η παρέα εκείνη ποτέ δεν βρέθηκε να φάει, να πιεί και να συζητήσει μαζί;
Όχι βέβαια.
|
Ariadne
Νέο Μέλος
20 Μηνύματα |
Απεστάλη: 23/12/2013, 23:56:42
quote:
quote: το Συμπόσιο δεν είναι καταγραφή ενός πραγματικού γεγονότος, αλλά όπως και οι περισσότεροι φιλοσοφικοί διάλογοι, είναι μυθοπλασία
Ενδιαφέρουσα τοποθέτηση. Και μου θυμίζει κάτι πρόσφατους συνειρμούς...πες μας τα επιχειρήματά σου αν θες.
Δεν ξέρω για τι συνειρμούς μιλάς και ούτε αυτή είναι δική μου τοποθέτηση. Αμα είχες διαβάσει το Συμπόσιο με σχόλια από μελετητές θα ήξερες καλά ότι δεν είναι καταγραφή κάποιου γεγονότος.
|
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός
3194 Μηνύματα |
Απεστάλη: 24/12/2013, 04:14:48
quote: Δεν ξέρω για τι συνειρμούς μιλάς και ούτε αυτή είναι δική μου τοποθέτηση. Αμα είχες διαβάσει το Συμπόσιο με σχόλια από μελετητές θα ήξερες καλά ότι δεν είναι καταγραφή κάποιου γεγονότος.
Ναι, επιχειρήματα όμως έχεις; Έστω τις απόψιες και τα σχόλια των μελετητών μπορείς να μας τα μεταφέρεις;
Επίσης αναφέρθηκες στην πλειοψηφία των πλατωνικών διαλόγων και όχι μόνο στο Συμπόσιο. Καλό είναι λοιπόν να στηρίξεις την θέση σου (σε περίπτωση που έχεις κάποια) και όχι να απαντάς μονολεκτικά. Η δική μου γνώμη είναι ότι ο Πλάτωνας σαφώς και κάνει πολύ εκτεταμένη χρήση ποιητικής αδείας. Η διδασκαλία του ήταν άλλωστε πολυεπίπεδη. Και ούτως ή άλλως θα ήταν αδύνατο να περιμένουμε από εκείνον να αναμεταδίσει επακριβώς το περιεχόμενο ενός διαλόγου που έγινε πριν από δέκα χρόνια! Ωστόσο αρκετές αναφορές του έχουν σίγουρα αληθινή βάση. Ειδικά οι διάλογοι της νεότητάς του είναι νομίζω αρκετά αξιόπιστοι ιστορικά, εκείνοι της ωριμότητάς του όμως είναι πιο ακραιφνώς "πλατωνικοί".
Να σου δώσω ένα παράδειγμα, μιας και το θέμα είναι η ομοφυλοφιλία. Υπάρχει ένα περίφημο χωρίο στο Συμπόσιο όπου ο Αλκιβιάδης εξομολογείται δημοσίως τον έρωτά του για τον Σωκράτη καθώς και τα αισθήματα ζήλιας που νιώθει όποτε βλέπει τον Σωκράτη να κάνει παρέα με άλλους ή όποτε τον αγνοούσε. Περιγράφει μάλιστα και ένα βράδυ όπου οι δυο τους μοιράζονταν την ίδια σκηνή κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας. Ο ωραιότατος Αλκιβιάδης θέλησε να προκαλέσει ερωτικά τον Σωκράτη ωστόσο εκείνος επέδειξε παροιμιώδη εγκράτεια αντιστεκόμενος στον ωραιότερο άνδρα της Αθήνας και πέφτοντας να κοιμηθεί χωρίς να τον αγγίξει καθόλου.
Επίσης σε κάποια άλλη σκηνή του Συμποσίου και ο ίδιος ο Σωκράτης ομολογεί ότι νιώθει έντονο έρωτα για τον Αλκιβιάδη, ωστόσο δηλώνει αποφασισμένος να αντισταθεί στις ορμές του και να στρέψει τον φίλο του διά της φιλοσοφίας στον σωστό δρόμο της αρετής. Υποθέτω Ariadne ότι τα έχεις διαβάσει όλα αυτά. Εσύ λοιπόν λες πως σχεδόν όλοι οι διάλογοι του Πλάτωνα είναι μυθοπλασία. Το ερώτημα λοιπόν είναι, ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το συγκεκριμένο συμπόσιο δεν έλαβε ποτέ χώρα σε αυτήν ακριβώς τη μορφή, όλες αυτές οι αναφορές του Συμποσίου είναι αποκυήματα της φαντασίας του Πλάτωνα ή έχουν ιστορική βάση;
Edited by - kost on 24/12/2013 04:17:06 |
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 25/12/2013, 12:19:30
Μήπως για να εισέλθουμε στη Πολιτεία , θα πρέπει πρώτα να βρούμε τα κλειδιά που ανοίγουν της Πύλες της?Μήπως τα κλειδιά βρίσκονται στο εσωτερικό νόημα των ονομάτων Σωκράτης ( εσώτερος εαυτός) και… από το Άλκιμος ,ρωμαλέος , εύρωστος και βίος το Αλκιβιάδης ( εξωτερικός εαυτός )? … Σκέψεις που της καταθέτω έτσι όπως μου ήρθαν … από το πουθενά.
|
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός
3194 Μηνύματα |
Απεστάλη: 25/12/2013, 13:16:41
Μεγάλη κουβέντα είπες φίλε Notirk! |
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 25/12/2013, 16:39:58
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ“Αλλά κατά την ιδέαν μου η έκφραση αυτή [κύριος εαυτού] Θέλει να σημάνει ότι υπάρχουν εις την ψυχή του ανθρώπου Δυο ,ουτως ειπείν , μέρη το καλύτερον και το χειρότερο και Όταν μεν υπερισχύει το πρώτον, τότε ο άνθρωπος είναι κύριος Του εαυτού του και τούτο λέγεται προς έπαινο του. Όταν όμως Η από κακήν ανατροφή ,η από κακήν συνηθεια, περισσεύσει το Χειρότερο και υπερισχύσει ,τότε λεγομεν προς κατηγορία Αυτού του ανθρώπου, ότι είναι ακόλαστος και δούλος του Εαυτού του .Και πράγματι έτσι είναι. ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
|
Notirk
Πλήρες Μέλος
Greece
1278 Μηνύματα |
Απεστάλη: 25/12/2013, 16:46:22
Tο απο πάνω ποστάρισα , το έκανα copy-paste , από το κεφάλαιο Νο 4 , του ‘’ Κώδικα των Ελλήνων Αθανάτων ‘’ του Βσίλη Λυκιαρδόπουλου.
|
Ariadne
Νέο Μέλος
20 Μηνύματα |
Απεστάλη: 25/12/2013, 19:24:47
quote:
quote: Δεν ξέρω για τι συνειρμούς μιλάς και ούτε αυτή είναι δική μου τοποθέτηση. Αμα είχες διαβάσει το Συμπόσιο με σχόλια από μελετητές θα ήξερες καλά ότι δεν είναι καταγραφή κάποιου γεγονότος.
Ναι, επιχειρήματα όμως έχεις; Έστω τις απόψιες και τα σχόλια των μελετητών μπορείς να μας τα μεταφέρεις;
Επίσης αναφέρθηκες στην πλειοψηφία των πλατωνικών διαλόγων και όχι μόνο στο Συμπόσιο. Καλό είναι λοιπόν να στηρίξεις την θέση σου (σε περίπτωση που έχεις κάποια) και όχι να απαντάς μονολεκτικά. Η δική μου γνώμη είναι ότι ο Πλάτωνας σαφώς και κάνει πολύ εκτεταμένη χρήση ποιητικής αδείας. Η διδασκαλία του ήταν άλλωστε πολυεπίπεδη. Και ούτως ή άλλως θα ήταν αδύνατο να περιμένουμε από εκείνον να αναμεταδίσει επακριβώς το περιεχόμενο ενός διαλόγου που έγινε πριν από δέκα χρόνια! Ωστόσο αρκετές αναφορές του έχουν σίγουρα αληθινή βάση. Ειδικά οι διάλογοι της νεότητάς του είναι νομίζω αρκετά αξιόπιστοι ιστορικά, εκείνοι της ωριμότητάς του όμως είναι πιο ακραιφνώς "πλατωνικοί".
Να σου δώσω ένα παράδειγμα, μιας και το θέμα είναι η ομοφυλοφιλία. Υπάρχει ένα περίφημο χωρίο στο Συμπόσιο όπου ο Αλκιβιάδης εξομολογείται δημοσίως τον έρωτά του για τον Σωκράτη καθώς και τα αισθήματα ζήλιας που νιώθει όποτε βλέπει τον Σωκράτη να κάνει παρέα με άλλους ή όποτε τον αγνοούσε. Περιγράφει μάλιστα και ένα βράδυ όπου οι δυο τους μοιράζονταν την ίδια σκηνή κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας. Ο ωραιότατος Αλκιβιάδης θέλησε να προκαλέσει ερωτικά τον Σωκράτη ωστόσο εκείνος επέδειξε παροιμιώδη εγκράτεια αντιστεκόμενος στον ωραιότερο άνδρα της Αθήνας και πέφτοντας να κοιμηθεί χωρίς να τον αγγίξει καθόλου.
Επίσης σε κάποια άλλη σκηνή του Συμποσίου και ο ίδιος ο Σωκράτης ομολογεί ότι νιώθει έντονο έρωτα για τον Αλκιβιάδη, ωστόσο δηλώνει αποφασισμένος να αντισταθεί στις ορμές του και να στρέψει τον φίλο του διά της φιλοσοφίας στον σωστό δρόμο της αρετής. Υποθέτω Ariadne ότι τα έχεις διαβάσει όλα αυτά. Εσύ λοιπόν λες πως σχεδόν όλοι οι διάλογοι του Πλάτωνα είναι μυθοπλασία. Το ερώτημα λοιπόν είναι, ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το συγκεκριμένο συμπόσιο δεν έλαβε ποτέ χώρα σε αυτήν ακριβώς τη μορφή, όλες αυτές οι αναφορές του Συμποσίου είναι αποκυήματα της φαντασίας του Πλάτωνα ή έχουν ιστορική βάση;
Edited by - kost on 24/12/2013 04:17:06
Το συμπόσιο το έχω διαβάσει σε πολλές εκδόσεις και όλες λένε ότι δεν είναι καταγραφή κάποιου πραγματικού γεγονότος. Οπότε αν θες να δεις τα επιχειρήματά μου απλά πάρε οποιαδήποτε έκδοση του Συμποσίου από ένα βιβλιοπωλείο. Επίσης οι εκδόσεις που μελέτησα λένε σαφώς ότι ο Πλάτων προσπάθησε να μιμηθεί όσο καλύτερα μπορούσε το στυλ των ομιλητών ώστε να φαίνεται σαν να το είπαν αυτοί στα αλήθεια και ότι το επεισόδιο με τον Αλκιβιάδη το έγραψε μόνο και μόνο για να επαινέσει το Σωκράτη. Επιπλέον διάβασα ότι παρουσιάζει τον Αλκιβιάδη να μπαίνει μαζί με μια ομάδα μεθυσμένων ώστε να κάνει το συμπόσιο να φαίνεται πιο αληθοφανές καθώς με τους συνεχείς φιλοσοφικούς λόγους κόντευε να γίνει συνεδρία. Επίσης, νομίζω πως είναι προφανές πως κάποιοι λόγοι, όπως ας πούμε του Αριστοφάνη, εμφανέστατα δεν ταιριάζουν με τις απόψεις των ομιλητών στην πραγματική ζωή. Ο Αριστοφάνης στις κωμωδίες του δε μου έδωσε την εντύπωση πως εκτιμούσε τους ομοφυλόφιλους. Οι εκδόσεις μου λένε ότι ο λόγος του στο Συμπόσιο είναι κωμικός. Όσο για το ότι ο Σωκράτης αγαπούσε τον Αλκιβιάδη υποθέτω πως εννοούσε πλατωνική αγάπη καθότι ο Σωκράτης (και ο Πλάτωνας) δεν εκτιμούσαν τη σαρκική επιθυμία και δεν έλκονταν από την εξωτερική ομορφιά. Edited by - Ariadne on 25/12/2013 19:34:10
|
kost
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός
3194 Μηνύματα |
Απεστάλη: 26/12/2013, 20:40:43
Δεκτό ότι ο Πλάτωνας φαίνεται να εξιδανικεύει τους διαλόγους του...δεκτό και λογικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αποκλείονται και οι αληθινές αναφορές στα έργα του. Η Απολογία και μόνο το δείχνει αυτό ξεκάθαρα, όπως και άλλα έργα. Γενικώς τα έργα του Πλάτωνα συνδυάζουν πολλά πράγματα, όλα όμως φαίνεται να εξυπηρετούν την διδασκαλία του.Ειδικά το Συμπόσιο "αποκωδικοποιήθηκε" από τον J. Kennedy ως έργο που δομείται μυστικά πάνω σε μουσικές κλίμακες. Και νομίζω πως έχει δίκιο. Δεν είναι τυχαία ορισμένες οι αναφορές και περιγραφές που κάνει ο Πλάτωνας στα εκάστοτε μέρη του διαλόγου. |
Ariadne
Νέο Μέλος
20 Μηνύματα |
Απεστάλη: 27/12/2013, 22:25:09
quote:
Δεκτό ότι ο Πλάτωνας φαίνεται να εξιδανικεύει τους διαλόγους του...δεκτό και λογικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αποκλείονται και οι αληθινές αναφορές στα έργα του. Η Απολογία και μόνο το δείχνει αυτό ξεκάθαρα, όπως και άλλα έργα. Γενικώς τα έργα του Πλάτωνα συνδυάζουν πολλά πράγματα, όλα όμως φαίνεται να εξυπηρετούν την διδασκαλία του. Ειδικά το Συμπόσιο "αποκωδικοποιήθηκε" από τον J. Kennedy ως έργο που δομείται μυστικά πάνω σε μουσικές κλίμακες. Και νομίζω πως έχει δίκιο. Δεν είναι τυχαία ορισμένες οι αναφορές και περιγραφές που κάνει ο Πλάτωνας στα εκάστοτε μέρη του διαλόγου.
Δε νομίζω πως ο Πλάτων απλώς εξιδανίκευσε το διάλογό του, στην περίπτωση του Συμποσίου τουλάχιστον. Φυσικά δεν αρνούμαι πως υπάρχουν και διάλογοι που περιγράφουν πραγματικά γεγονότα.
|
Ariadne
Νέο Μέλος
20 Μηνύματα |
Απεστάλη: 02/01/2014, 00:00:04
quote:
Φιλοι μου, χθες,μετα την προπονηση,αποφασισα να χαλαρωσω λιγο διαβαζοντας.. Πηρα λοιπον τους "Νομους" τους Σολωνος..Ολοι λιγο-πολυ ξερουμε για το θεμα που δημιουργειται για την ομοφυλλοφιλια στην αρχαια Ελλαδα,που κατα τη γνωμη μου ειναι μερος της ανθελληνικης προπαγανδας καποιων... Παραθετω λοιπον απο το βιβλιο 5,κεφαλαιο 5,το αρθρο 332 : (το γραφω στα Ελληνικα,αν καποιος θα ηθελε στα αρχαια,μπορει μου το πει και θα το γραψω) Αν καποιος Αθηναιος συναψει ερωτικη σχεση με αλλον, δεν του επιτρεπεται να γινει μελος των 9 αρχοντων, ουτε να εκλεγει ιερεας, ουτε να ειναι συνηγορος του λαου, ουτε να ασκησει καποια εξουσια εντος η εκτος της χωρας,κληρωτη η χειροτονητη, ουτε να σταλει ως κυρηκας πολεμου, ουτε να εκθεσει τη γνωμη του,ουτε να μπει στους δημοσιους ναους, ουτε να στεφανωθει στις δημοσιες στεφανοφοριες, ουτε να παιρνει μερος στους περιπατους που γινονται στην αγορα. Οποιος λοιπον,ενω εχει καταδικαστει ως ερωτικος συντροφος αλλο,ενεργησει αντιθετα με τιςδιαταξεις του νομου,τιμωρειται με θανατο*. *Αισχυνης,κατα Τιμαρχου Αυτα προς το παρον... Περιμενω σχολια και αλλες πηγες... Ευχαριστω... -ΟΥ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΩ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ-
Παρεπιμπτόντως, από ποια έκδοση το έγραψες αυτό; Εγώ έχω διαβάσει αυτό τον νόμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις και καμιά δε λέει τίποτα για ομοφυλοφιλία, αλλά για εκπόρνευση. Η εταίρηση ήταν εκπόρνευση σε ένα μόνο άτομο και η πορνεία σε περισσότερους του ενός. Ο Αισχίνης κατηγόρησε τον Τίμαρχο και για εταίρηση και για πορνεία, όχι όμως για ομοφυλοφιλία.
|
|
Το Θέμα καταλαμβάνει 11 Σελίδες: |
|
|
|
|
ESOTERICA.gr Forums !
|
© 2010-11 ESOTERICA.gr
|
|
|
|