ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= ΜΥΘΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ =-.
 Κατασκευάζοντας τη «θρησκεία»
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 22
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/04/2010, 00:35:06  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
……

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/04/2010, 00:53:39  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Μόλις γίνουμε καλύτεροι, θα γίνει γύρω μας κι ο κόσμος καλύτερος...


Μα τι φοβερή επισήμανση είναι αυτή???

Πω πω πω...

soulΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

trexagireve
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


13021 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/04/2010, 09:44:15  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους trexagireve  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πίστευα, αγαπητέ μου elo, ότι είχες καταλάβει, ότι ο άνθρωπος, αντιλαμβάνεται,οτι θέλει απο τον κόσμο γύρω του και ότι ουσιαστικά, ένας είναι ο κόσμος, ο τέλειος,τον ζούμε χωρίς να τον αντιλαμβανόμαστε, με τις όποιες ανενεργές μας αισθήσεις και όλα ειναι εδώ...Εμεις επιλέγουμε τον κόσμο που θέλουμε να ζούμε, μέσα απο την μερικότητα της αντίληψης μας....
Όταν βελτιωθούμε εμείς, θα βλέπουμε καλύτερα τι υπάρχει γύρω μας και περισσότερα απο όσα βλέπουμε τώρα....
Η επισήμανση,ήταν φοβερή, αλλά,θέλει να τη σκεφτει κι όλας ο άλλος...
Μονη της, λέει μόνο ότι λένε οι λέξεις...Δεν έχουν αναλυτικές αναφορές...Να μιλάμε κι όλας, να μην γίνονται μονόλογοι...Δεν μου αρέσει...
Αν θές, κάνε και συ καμιά τέτοια επισήμανση, να τη σχολιάσουμε....Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/04/2010, 23:30:01  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Θα διαφωνήσω με αυτό που λες trexagireve, ο άνθρωπος δεν αντιλαμβάνεται ότι θέλει από τον κόσμο γύρω του, αλλά μόνο αυτό που του «επιτρέπουν» οι αισθήσεις του.
Οπότε το να λέμε πως ζούμε έναν τέλειο κόσμο χωρίς να τον αντιλαμβανόμαστε δεν είναι παρά μια προσωπική υπόθεση (αντίληψη/πίστη) ή ακόμα και προσωπική φαντασίωση…

Ακόμα και το να βελτιωθούμε σαν άνθρωποι μέσα από «κοινούς» ηθικούς κανόνες (νόμους), δεν έχει καμιά σχέση με την μερικότητα της ανθρώπινης αντίληψης που αναφέρεις και ούτε με το αν θα βλέπουμε καλύτερα το τι «υπάρχει γύρω μας», αλλά με την προσωπική μας αυτογνωσία.

Δεν χρειάζεται τίποτα το υπερφυσικό αλλά και θεϊκό για να το καταλάβουμε αυτό…

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
IndustrialAngel
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2772 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 00:26:54  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Δεν μπορείς να κάνεις διάλογο με τον τρέχα τη στιγμή που αντί για επιχειρήματα σου δίνει δικαστικές αποφάσεις.


Βλέπω τον κόσμο και ΚΡΙΝΩ ότι είναι τέλειος. Δικαστική απόφαση, όχι λογικός συνειρμός. Πόσους κόσμους έχεις δει στη ζωή σου ρε τρέχα και έβγαλες το συμπέρασμα ότι είναι τέλειος ο δικός μας; Η' να το θέσω αλλιώς, πώς θα ήταν ο κόσμος αν ήταν ατελής; Πόσο χειρότερος; Γίνεται να γίνει χειρότερος;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 13:32:02  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Δεν μπορείς να κάνεις διάλογο με τον τρέχα τη στιγμή που αντί για επιχειρήματα σου δίνει δικαστικές αποφάσεις.


Βλέπω τον κόσμο και ΚΡΙΝΩ ότι είναι τέλειος. Δικαστική απόφαση, όχι λογικός συνειρμός. Πόσους κόσμους έχεις δει στη ζωή σου ρε τρέχα και έβγαλες το συμπέρασμα ότι είναι τέλειος ο δικός μας; Η' να το θέσω αλλιώς, πώς θα ήταν ο κόσμος αν ήταν ατελής; Πόσο χειρότερος; Γίνεται να γίνει χειρότερος;



Καλημέρα Άγγελε..

Θα ήθελα να καταθέσω και την δική μου άποψη , πάνω στην παρατηρησή σου περί τέλειου κόσμου..!

Έχω την αίσθηση , ότι ο τρόπος με τον οποίο παρατηρεί οτιδήποτε γύρω του ο καθένας μας , θεμελιώνει-διαμορφώνει μια εικόνα-αίσθηση του κόσμου γύρω του..και αυτό -έχω την αίσθηση- πρόκειται για μια καθαρά προσωπική υπόθεση του καθενός και εντελώς διαφορετική απο του άλλου..!

Θα έλεγα , ότι κατα κάποιο τρόπο προβάλλει τον ψυχισμό του καθενός..!

Όντως υπάρχουν άνθρωποι , όπου εκεί που κάποιοι άλλοι βλέπουν μαύρο και απαισιοδοξία ή ασχήμια .... αυτοί βλέπουν το όμορφο και γεμάτο όμορφα χρώματα..

Μπορώ να σε διαβεβαιώσω , ότι ο τρόπος με τον οποίο κάποιοι άνθρωποι αναλύουν κάθε εξωτερικό ερέθισμα και εικόνα , διαφοροποιεί την αίσθηση που διαμορφώνει εντός του για τον κόσμο και ότι αυτός εμπεριέχει εντός του!

Σε καμμιά περίπτωση δεν παραβλέπεω αυτήν την αίσθηση που διαμορφώνει αυτό που κοινώς ορίζεται ως "αντικειμενική άποψη" αλλα και αυτή ορίζεται απο την σύμφωνη άποψη της πλειοψηφίας και μπορώ να πώ , ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμμένη με την εν γένει επικρατούσα ψυχολογία , εδώ όμως θα πρέπει να επισημάνουμε και την ύπαρξη -ευτυχώς κατ'εμε- και διαφορετικών οπτικών αντιλήψεων που υπάρχουν σε αρκετούς ανθρώπους και που διαμορφώνουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα αυτού του κόσμου...που "ναί" , είναι όντως εντελώς διαφορετική απο αυτήν την "αντκειμενική και μαύρη"..!

Συγχώρεσέ με για την παρέμβαση , σε καμμιά περίπτωση δεν την έκανα για να ακυρώσω τα όσα είπες , απλά ήθελα να διατυπώσω και μια διαφορετική άποψη και η οποία για μένα είναι ισχύουσα και ασφαλώς υποκειμενική και σχετική και την οποία ασφαλώς πολλοί θα απορρίψουν -λογικότατο- μιας και δεν εμφανίζεται στην δική τους αντίληψη των πραγμάτων!

Η ζωή και ο κόσμος ετούτος , "απολαμβάνει" του νοηματικού περιεχομένου της αντίληψης ενός εκάστου και αποτυπώνει με διαφορετικό τρόπο την εικόνα αυτή εντός του και συγκροτεί και θεμελιώνει εντελώς ...μα εντελώς διαφορετικά συναισθήματα και τελικές αισθήσεις..!

Υπάρχουν συνανθρωποί μας , που ο εν γένει ψυχισμός τους -πχ- τους θέτει καθημερινά σε συγκινησιακες πειρατείες και φοβίες , με αποτέλεσμα η καθημερινότητα να είναι μια οδυνηρή εμπειρία και μια διαρκής μάχη και αντιπαράθεση...και αυτό να εμφανίζεται ως απόλυτα φυσιολογικό σε σημείο μάλιστα κάποιοι εξ αυτών να ορίζουν την διαφορετική στάση ως "αναισθησία" ή "ωχαδελφισμό"...ακόμα και "ανευθυνότητα" .... ή και "έλλειψη σοβαρότητας" μιας και κάθε διαφορετική στάση δεν συμφωνεί με αυτό το οποίο ορίζεται ως "ορθόν" εντός τους και εγείρει συναισθήματα θυμού και οργής πολλές φορές!

Αποψή μου , κοντά στις άλλες ...

soulΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

γιαπετ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
5009 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 15:00:57  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Προσωπικά, μου φαίνεται πιο σωστό να θεωρούμε ότι δεν γνωρίζουμε αν ο κόσμος που ζούμε είναι τέλειος ή όχι, διότι μπορούμε να δούμε και να αισθανθούμε, ένα απειροελάχιστο κομμάτι του.

Μήπως είναι λίγο νωρίς να κρίνουμε τον κόσμο μας;;;

Άλλωστε, πάλι κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να καθορίσουμε ποιό είναι αυτό που κρίνουμε στον κόσμο μας.
Η φύση που μας περιβάλλει και αποτελούμε κομμάτι της, οι κοινωνικοί κανόνες που είναι επινόηση του ανθρώπου ή και τα δύο, σα συστατικά αυτού που καλούμε, "ο κόσμος μας";;;


ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

http://www.mindfloga.blogspot.com/

http://diakiros.blogspot.com/Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 15:58:08  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Προσωπικά, μου φαίνεται πιο σωστό να θεωρούμε ότι δεν γνωρίζουμε αν ο κόσμος που ζούμε είναι τέλειος ή όχι, διότι μπορούμε να δούμε και να αισθανθούμε, ένα απειροελάχιστο κομμάτι του.

Μήπως είναι λίγο νωρίς να κρίνουμε τον κόσμο μας;;;

Άλλωστε, πάλι κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να καθορίσουμε ποιό είναι αυτό που κρίνουμε στον κόσμο μας.
Η φύση που μας περιβάλλει και αποτελούμε κομμάτι της, οι κοινωνικοί κανόνες που είναι επινόηση του ανθρώπου ή και τα δύο, σα συστατικά αυτού που καλούμε, "ο κόσμος μας";;;


ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

http://www.mindfloga.blogspot.com/

http://diakiros.blogspot.com/


Η "εικόνα" και η αίσθηση που έχουμε για τον κόσμο μας φίλε μου , διαμοφώνεται ασφαλώς ΚΑΙ απο τους "κοινωνικούς νόμους και όρους" οι οποίοι χαρτογραφούν και στην συνέχεια συγκρίνουν και "αποφασίζουν" εν'τελλει τα περί καλού-κακού..όμοορφου-άσχημου...ορθού-λάθους κλπ...κλπ..!

Κάθε άνθρωπος και κάθε κοινωνία , ασφαλώς εχει την δική του προσέγγιση και αξιολόγηση των πραγμάτων και η οποία είναι εντελώς -πολλές φορές- διαφορετκή σε σχέση με των άλλων!

Υπάρχουν π.χ άνθρωποι , οι οποίο αξιολογούν το ίδιο γεγονός και την ίδια εικόνα -καθημερινή- και προλαμβάνουσα με εντελώς διαφρετικό τρόπο , μιας και οι ιδεες για τις αρχές , που διαστρωματώνουν αλλα και κατευθύνουν την σκέψη τους , όντως απέχουν και μπορώ να πώ , ότι είναι τελικά και εντελώς διαμετρικές..!

Π.χ...Κάποιοι συνάνθρωποί μας -αμαφερόμενοι ως ευαίσθητοι..- επηρεάζονται αρνητικά , απο μια αδιάφορη ματιά ή απο ένα ειρωνικό σχόλιο ή ακόμα και απο μια άσχημη κριτική...άλλοι πάλι , το ίδιο ερέθισμα , το αξιολογούν εντελλώς διαφορετικά και αποδίδουν την ευθύνη στην πηγή της , γνωρίζοντας θεμελιώδεις νόμους και όρους της ψυχολογίας του ανθρώπου , που λένε και εχουν αποδειχθεί , ότι:"Ένας ενήλικος άνθρωπος -ψυχολογικά και όχι ηλικιακά- ποτέ δεν θα ειρωνευόταν και δεν θα προ-έβαινε ποτέ , σε συμπεριφορές που προβάλλουν για τον "μυημένο" , ενδογενείς αδυναμίες και φόβους..!

Υπάρχουν διαφορετικοί ψυχολογικοί χαρακτήρες και πολλοί απο αυτές , περιορίζονται εκ των "έσω" , ορίζοντας μια "προσωπική φυλακή" την οποία το ίδιο το είναι τους την δημιουργεί και συντονίζει..αλλα που οι ίδιοι -δυστυχώς- την αποδίδουν σε εξωτερικους παράγοντες αλλα και στους συνανθρώπους τους..!

Δεν είναι τυχαίο το λεγόμενο , πως ο χειρότερος εχθρός του ανθρώπου , δεν είναι άλλος απο τον εαυτό του...!

Απλά συμπλήρωσα -κατα την γνώμη μου- τα όσα σωστά που επίσης κατα την γνώμη μου επεσήμανες και κατα κάποιο τρόπο όρισες εύστοχα , την ειδοποιό διαφορά , ανάμεσα στο πραγματικό -εντός του καθενός - και στην πραγματικότητα...!

soulΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

γιαπετ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
5009 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 16:13:35  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ακριβώς φίλε μου εαρινέ, εδώ αυτά που, σωστά, λες, συμβαίνουν ακόμη και στον ίδιο άνθρωπο, ανάλογα με τη συναισθηματική του κατάσταση, την κάθε στιγμή.

Πόσες φορές το ίδιο άτομο "βλέπει" διαφορετικά το ίδιο πράγμα ή κατάσταση, ορμώμενο απ' το συναίσθημα που το κυριαρχεί, τη συγκεκριμένη στιγμή.

Γι' αυτό θεωρώ ότι, ακόμη, οι άνθρωποι "άγονται και φέρονται" απ' το συναίσθημα και, κατά συνέπεια, το μόνο που μπορουν να κρίνουν είναι ο εαυτός τους, κι αυτό μερικώς.

Η πραγματική πραγματικότητα είναι σίγουρο ότι μας περιμένει και δεν βιάζεται να τη γνωρίσουμε, να την κατανοήσουμε και, μετά, να την κρίνουμε.


ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

http://www.mindfloga.blogspot.com/

http://diakiros.blogspot.com/Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

IndustrialAngel
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2772 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 18:49:26  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ναι ρε γιάπετ και εαρινέ έτσι όπως τα λέτε είναι, το θέμα είναι αν η προσωπική αντίληψη περί τέλειου κόσμου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα σε μία σοβαρή συζήτηση...

Άσε που μου φαίνεται ότι είναι και αυτοαναφορικό επιχείρημα
"Ο Θεός ως τέλειος και πάνσοφος έφτιαξε έναν τέλειο κόσμο"
"Τον κόσμο τον βλέπουμε να είναι τέλειος ΑΡΑ κάποιος τέλειος και πάνσοφος πρέπει να τον έφτιαξε, ας τον ονομάσουμε Θεό"


Όπως και να το πάρεις βγαίνει, ντουμπλ φας επιχείρημα...

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

γιαπετ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
5009 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 21:31:12  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Μια συζήτηση φίλε μου συνίσταται σε προσωπικές απόψεις και μάλιστα διαφορετικές, πάνω στις οποίες επιχειρηματολογούν οι συνομιλητές.
Αν συμφωνούν σε όλα και δεν έχουν διαφορετική θέαση κάποιων πραγμάτων, η συζήτηση δεν... ευδοκιμεί...

Αν λοιπόν, οι απόψεις διαφέρουν, θα διαφέρουν και τα επιχειρήματα που τις στηρίζουν και είναι λογικό.

Δεν βλέπω το λόγο, τα επιχειρήματα να καθορίζουν τη σοβαρότητά μιας συζήτησης, το πολύ να χαρακτηρίζουν αυτόν που τα προβάλλει.

Η, αντικειμενικά, λάθος άποψη, σε συζητήσεις όπως αυτή που κάνουμε τώρα, είναι δυσθεώρητη, αφού δεν μιλάμε για μαθηματικά.


ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

http://www.mindfloga.blogspot.com/

http://diakiros.blogspot.com/Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

IndustrialAngel
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


2772 Μηνύματα
Απεστάλη: 25/04/2010, 21:59:21  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Κάτσε ρε γιάπετ γιατί σε χάνω. Ο κάθε άνθρωπος έχει την άποψη του, πάει καλά, καμία διαφωνία εδώ, ας την έχει. Ο κάθε άνθρωπος στηρίζει την άποψη του σε επιχειρήματα ή αλλιώς μας λέει ότι "πιστεύει" κάτι, σωστά; Τα επιχειρήματα δεν πρέπει να είναι στοιχεία, δεδομένα,ευρήματα κτλ και λογικοί συνειρμοί (ακλόνητοι και ορθοί) που τα συνδέουν μεταξύ τους;;; Αν και τα επιχειρήματα είναι πίστη σε κάτι ή προσωπικές εκτιμήσεις τότε που είναι το βάθρο, το τσιμέντο που θα στηρίξει μία άποψη; Στηρίζω μια εκτίμηση σε μια άλλη προσωπική εκτίμηση; Και αν η πρώτη εκτίμηση είναι εσφαλμένη; Δηλαδή δεν εκφράζω μια άποψη και τη στηρίζω με επιχειρήματα αλλά μια σύνδεση άποψης με μια άλλη άποψη με όποιες αμφιβολίες συνεπάγεται αυτό...
Είναι σωστό αυτό;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

γιαπετ
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
5009 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/04/2010, 00:09:07  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Σωστό είναι αυτό, θεωρητικά.

Όμως, στην πράξη, δεν είναι έτσι και παράδειγμα αυτού, είναι οι διαφωνίες μεταξύ ειδικών, πάνω σε διάφορα θέματα.

Υπάρχουν στοιχεία, ένθεν κακείθεν, αλλά διαφέρουν τα συμπεράσματα στα οποία οδηγούν κι αυτό διότι υπάρχουν οι προσωπικές ερμηνείες, αυτών των στοιχείων.


ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΦΩΣ

http://www.mindfloga.blogspot.com/

http://diakiros.blogspot.com/Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/04/2010, 00:47:40  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αδράνεια της λογικής: Η θρησκεία ως ψευδαίσθηση.

Υπάρχει μια μακρά παράδοση στην εξήγηση της θρησκείας ως μια συνέπεια κάποιου ελαττώματος στη νοητική μας λειτουργιά.
Επειδή οι άνθρωποι δεν σκέπτονται πολύ, ή δεν σκέπτονται σωστά, σύμφωνα με αυτό το επιχείρημα, αφήνουν κάθε είδους αναιτιολόγητες πεποιθήσεις να στοιβάζονται αδιάκριτα στο νοητικό τους εξοπλισμό.

Με άλλα λόγια η θρησκεία υπάρχει επειδή οι άνθρωποι αποτυγχάνουν να λάβουν μέτρα προφύλαξης ενάντια στην πιστή.

10- Οι άνθρωποι είναι δεισιδαίμονες και μπορούν να πιστέψουν οτιδήποτε.
Οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως προετοιμασμένοι να πιστέψουν σε κάθε είδους ερμηνείες περιέργων ή αφύσικων φαινομένων.
Αρκεί να παρατηρήσουμε τον ενθουσιασμό τους για τους «εξωγήινους» εν αντιθέσει προς την επιστημονική κοσμολογία, για την αλχημεία αντί για την χημεία, για τους αστικούς μύθους αντί για την σκληρή πραγματικότητα.
Οι θρησκευτικές αντιλήψεις είναι ταυτόχρονα φθηνές και εντυπωσιακές, γίνονται εύκολα κατανοητές και είναι αρκετά συναρπαστικές για να προκαλέσουν το ενδιαφέρων μας.

11- Οι θρησκευτικές αντιλήψεις είναι αδιάψευστες.
Οι περισσότεροι λανθασμένοι ή αντιφατικοί ισχυρισμοί εύκολα μπορούν να διαψευστούν, είτε από εμπειρία είτε από τη λογική, αλλά οι θρησκευτικές αντιλήψεις είναι διαφορετικές.
Περιγράφουν ανεξαιρέτως διαδικασίες και όντα η ύπαρξη των οποίων δεν θα μπορούσε ποτέ να εξακριβωθεί και κατά επέκταση δεν διαψεύδονται ποτέ.
Εφ΄ όσον δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ενάντια στους περισσότερους θρησκευτικούς ισχυρισμούς οι άνθρωποι δεν έχουν κάποιον προφανή λόγο για να σταματήσουν να πιστεύουν.

12-Η αντίληψη είναι πιο δύσκολη από την πίστη.
Η αμφισβήτηση και η αναθεώρηση καθιερωμένων αντιλήψεων απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια από ότι η απλή αποδοχή τους.
Έξαλλου στους περισσότερους τομείς του πολιτισμού απλά αφομοιώνουμε τις αντιλήψεις άλλων ανθρώπων. Η θρησκεία δεν αποτελεί εξαιρέσει. Εάν όλοι ισχυρίζονται ότι υπάρχουν γύρω μας αόρατοι νεκροί άνθρωποι και όλοι ενεργούν ανάλογα, θα χρειαζόταν πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για να προσπαθήσουμε να επαληθεύσουμε τέτοιου είδους ισχυρισμούς απ’ ότι χρειάζεται για να τους αποδεχτούμε, έστω και προσωρινά.

Στους ανθρώπους όντως αρέσουν περισσότερο οι συνταρακτικές, υπερφυσικές ιστορίες από ότι οι κοινότοπες ιστορίες και γενικά αφιερώνουν λίγο χρόνο για να επανεξετάσουν κάθε μικρό ψήγμα πολιτισμικής πληροφορίας που αποκτούν.
Η άποψη ότι είμαστε αφελείς ή δεισιδαίμονες ανταποκρίνεται οπωσδήποτε στην πραγματικότητα, αλλά δεν είμαστε αφελείς σχετικά με τα πάντα.
Οι θρησκευτικοί ισχυρισμοί είναι αδιάψευστοι, αλλά το ίδιο είναι και όλα τα άλλα είδη υπερβολικών αντιλήψεων που δεν συναντάμε στην θρησκεία.
Τα επιχειρήματα της ευπιστίας θα εξηγούσαν όχι απλώς υπαρκτές θρησκευτικές πεποιθήσεις, αλλά επίσης και ένα ολόκληρο φάσμα ιδεών στις οποίες κανείς ποτέ δεν έχει πιστέψει.

Η θρησκεία δεν είναι ένας τομέας στο οποίο μπορούν να συμπεριληφθούν τα πάντα, όπου κάθε περίεργη πεποίθηση θα μπορούσε να εμφανιστεί και να μεταδοθεί από γενιά σε γενιά, τουναντίον υπάρχει ένας περιορισμένος μονό κατάλογος πιθανών υπερφυσικών αντιλήψεων.
Το πρόβλημα λοιπών δεν είναι το να εξηγήσουμε πως οι άνθρωποι μπορούν να αποδέχονται υπερφυσικούς ισχυρισμούς για τους οποίους δεν υπάρχει καμιά ισχυρή ένδειξη, αλλά επίσης γιατί έχουν την τάση να αναπαριστούν και να αποδέχονται τους συγκεκριμένους θρησκευτικούς ισχυρισμούς περισσότερο από ότι πιθανούς άλλους.

Θα πρέπει ακόμα να πάμε πιο βαθιά και να εγκαταλείψουμε το σενάριο της ευπιστίας.
Ο λόγος;
Σε αυτό το σενάριο οι άνθρωποι για κάποιον λόγο οι άνθρωποι χαλαρώνουν τα αυστηρά τους κριτήρια απόδειξης. Δηλαδή εάν είστε ενάντια στην θρησκεία, θα πείτε ενδεχομένως ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως εύπιστοι ή υποτακτικοί απέναντι στην «εξουσία» ή πολύ νωθροί για να σκεφτούν μόνοι τους, κτλ.
Εάν είστε περισσότερο ευνοϊκά διακείμενοι προς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις θα πείτε ότι ανοίγουν το μυαλό τους σε θαυμαστές αλήθειες που βρίσκονται περάν του φάσματος της λογικής.
Αλλά το θέμα είναι ότι αν αποδεχτείτε αυτήν την εξήγηση τότε υποθέτετε πως οι άνθρωποι στην πραγματικότητα πρώτα ανοίγουν το μυαλό τους και μετά το αφήνουν να γεμίσει με τις κάθε είδους θρησκευτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων που τους επηρεάζουν σε κάθε χρονική στιγμή.
Υπάρχει ένα φίλτρο στον νου που είτε επιτρέπει είτε απορρίπτει την είσοδο των εννοιών και των αντιλήψεων των άλλων ανθρώπων, όταν περνούν από το φίλτρο αυτές οι έννοιες και οι αντιλήψεις αφομοιώνονται από τον νου και αποτελούν πλέον τις ιδέες του ίδιου ατόμου.

Η γνώση μας, όμως σχετικά με τις νοητικές διαδικασίες δείχνουν ότι αυτό το σενάριο είναι άκρως παραπλανητικό.
Οι άνθρωποι λαμβάνουν κάθε είδους πληροφορίες από διάφορες πηγές, όλες αυτές οι πληροφορίες έχουν κάποια επίδραση στον νου. Ότι και αν ακούσετε ή δείτε γίνεται αντιληπτό, ερμηνεύεται, εξηγείται και καταγράφεται από τα διάφορα συστήματα συμπερασμού (το σύστημα συμπερασμού το έχω περιγράψει σε προηγούμενα μηνύματα) .
Ωστόσο κάποιες πληροφορίες παράγουν τα αποτελέσματα που αναγνωρίζουμε ως πίστη, δηλαδή το άτομο αρχίζει να ανακαλεί κάποιες πληροφορίες και να τις χρησιμοποιεί για να εξηγήσει ή να ερμηνεύσει συγκεκριμένα γεγονότα που μπορούν να προκαλέσουν συγκεκριμένα συναισθήματα ή μπορούν να επηρεάσουν έντονα την συμπεριφορά του ατόμου, σε αυτό το σημείο εμφανίζεται και η επιλογή.

Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο επειδή αλλάζει όλη την προοπτική σχετικά με την εξήγηση της θρησκείας.
Αν πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι πρώτα άνοιξαν τις "πύλες" και μετά άφησαν να μπουν οι "επισκέπτες", πως μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί η θρησκεία επιστρέφει στα ίδια επαναλαμβανόμενα θέματα;
Αν δούμε τα πράγματα αλλιώς, μπορούμε να αρχίσουμε να περιγράφουμε τις επιπτώσεις που έχουν οι αντιλήψεις στον νου και να κατανοήσουμε γιατί κάποιες από αυτές μπορούν να γίνουν αρκετά πειστικές, ώστε οι άνθρωποι να τις πιστεύουν.
Δεν πρέπει να θεωρούμε πως οι άνθρωποι έχουν «θρησκεία» επειδή χαλαρώνουν τα συνήθως αυστηρά τους κριτήρια και να αποδέχονται υπερφυσικούς ισχυρισμούς, αλλά πως οδηγούνται στο να χαλαρώσουν αυτά τα κριτήρια, επειδή κάποιοι υπερφυσικοί ισχυρισμοί έχουν γίνει αρκετά αληθοφανείς γι΄ αυτούς.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 26/04/2010, 01:15:37  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Ναι ρε γιάπετ και εαρινέ έτσι όπως τα λέτε είναι, το θέμα είναι αν η προσωπική αντίληψη περί τέλειου κόσμου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα σε μία σοβαρή συζήτηση...

Άσε που μου φαίνεται ότι είναι και αυτοαναφορικό επιχείρημα
"Ο Θεός ως τέλειος και πάνσοφος έφτιαξε έναν τέλειο κόσμο"
"Τον κόσμο τον βλέπουμε να είναι τέλειος ΑΡΑ κάποιος τέλειος και πάνσοφος πρέπει να τον έφτιαξε, ας τον ονομάσουμε Θεό"


Όπως και να το πάρεις βγαίνει, ντουμπλ φας επιχείρημα...



Καλησπέρα φίλε μου!

Έχω την αίσθηση καμμιά φορά , ότι ο θεός είναι ελευθερία , χαρά , αισιοδοξία και ιδιαίτερη ματιά...μια ματιά διαφορετική που παρατηρεί με ησυχία κάθε κίνηση κάθε δραστηριότητα και κάθε "θρόϊσμα"....είναι αυτή η μοναδική αίσθηση πληρότητας και "γεμίσματος" που αισθανόμαστε και το χαμόγελο αναβλύζει με μοναδικό τρόπο απο τα χείλη μας ... απο τα χείλη όλων των ανθρώπων!

Απο την άλλη μεριά , βλέπω την παρουσία του ...σε στιγμές ηρεμίας του εαυτού , που ακούει και ακούει τον άλλο απέναντί του , όχι με τ'αυτιά αλλα με την ψυχή του και διεισδύει στα άδυτα της ψυχής του ...συμμετέχοντας στο συναίσθημά του , αναγνωρίζοντας αυτόν τον άνθρωπο ... αναγνωρίζοντας την ψυχή του την ίδια..!

Έχω την αίσθηση , ότι οι μαθηματικοί όροι δεν μπορούν να αποδώσουν και να εκφράσουν το υποκείμενο άνθρωπο αλλα και την ψυχή του και αυτό διότι παρατηρώντας τους/με ... διαβλέπω πως το ένα -ενικό- μια μονάδα ακέραια δεν υφίσταται αλλα την ανθρώπινη φύση την συγκροτούν πολλές ξεχωριστές και εκ διαμέρου αντίθετες φύσεις που καλούνται να συνεργασθούν και ο άνθρωπος σαν τον μαέστρο της ορχήστρας "καλείται" να συγχρονίσει αυτές τις ανεξάρτητες οντότητες-φύσεις ... πράγμα πολύ δύσκολο και τις περισσότερες φορές ακατόρθωτο ... μα σαν συμβεί πρόκειται για μια θεϊκή συμφωνία που αγκαλιάζει και "καθηλώνει" τους πάντες....σε ένα "βίωμα έκστασης"...και πρωτόγνωρων αισθήσεων , που υπερβαίνει και αυτόν τον έρωτα αλλα και την ίδια την αγάπη!

Αυτός ο "θεός" βιώνεται και αγκαλιάζει όλο το "είναι" και αγγίζει κάθε μόριο όλου του "όντος ανθρώπου" και δεν προστάζει..δεν απαιτεί..δεν φθονεί και δεν τιμωρεί...!

Όσο και αν τον καλέσεις και όσο και αν εκλιπαρήσεις ή και να ικετεύσεις απλά δεν σ'ακούει , δεν ακούει αυτήν την γλώσσα του στόματος αλλα συναισθάνεται σε ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος ... αυτό της όμορφης ψυχής..!

Δεν τον γνωρίζω ... μα κάποιες φορές δηλώνεται μπορώ να πώ , μέσα απο μια "συνήχηση"..και η καλή "θετική ενέργεια" του κάθε ανθρώπου που την κατ-έχει...ενδυναμώνεται και εμπλουτίζεται , διαμορφώνοντας αισθήσεις μοναδικές και ανείπωτες..!

Ο δικός μου ο "Θεός" δε απαιτεί απολύτως τίποτα , δεν απαιτεί προσευχές , ούτε υπακοή ...ούτε γονάτισμα αλλα με θέλει "περήφανο"..υγιή στο σώμα και στο νού..δεν έρχεται σαν το ζητήσω παρά μόνο όταν θεωρήσει ότι εγώ είμαι έτοιμος και το αξίζω...ενώνει με έναν μοναδικό και δικό του τρόπο , όχι επιτακτικά αλλα ενώνει εκείνους που θεωρεί ότι αξίζουν να ενωθούν αλλα πρωτίστως ενώνει σε -ένα- τον ίδιο τον άνθρωπο..!

Και δεν "ομιλείται" απο κανέναν και αυτό διότι καμιά έννοια δεν είναι ικανή να τον αποδώσει..απλά "αισθάνεται" απ'οσους μπορούν να τον "αισθανθούν"...!

Δεν ήρθε κάποια στιγμή και δήλωσε Θεός...ήταν πάντα εδώ!

-Το "θέμα" είναι , τι κατάλαβες εσύ...

soul

Edited by - Εαρινός on 26/04/2010 01:26:31Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

europaios2
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


5735 Μηνύματα
Απεστάλη: 21/06/2010, 20:23:48  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους europaios2  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
elo:
Στο πρώτο σου ερώτημα περί Αγίας Τριάδας δεν γνωρίζω (δεν έχω ασχοληθεί) το αν υπάρχει άποψη από την επιστήμη γι’ αυτό, το μόνο που έχω βρει είναι το πώς δημιουργούνται και "επιβιώνουν" όλες αυτές οι «επιτυχείς θρησκευτικές αντιλήψεις και πεποιθήσεις».

Έχεις μελετήσει κάποιον θεολόγο περί του θέματος? Σίγουρα όχι.

Επιλέγεις την επιφανειακή έρευνα η οποία επειδή δεν μπορεί να διεισδύσει, δεν ψάχνει το περιεχόμενο της θρησκείας που εξετάζει και με μια μοναδική απλότητα μπορεί και αποφαίνεται για τη δημιουργία και την επιβίωση των θρησκευτικών πεποιθήσεων και αντιλήψεων......με λίγα λόγια....... ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα....

quote:
elo:
Όσο για το … «ποιος έχει αυτή την προσέγγιση;»… δεν πιστεύω ότι η επιστήμη μπορεί να ασχοληθεί με κάποια συγκεκριμένα θέματα (Θεολογικά) που έχουν να κάνουν περί αποδείξεως … Θεού, Α. Τριάδας, κλπ… γιατί όπως καταλαβαίνεις αυτά είναι πέρα του φυσικού κόσμου και φαινομένων, αν πρόσεξες όμως το συγκεκριμένο κομμάτι δεν αναφέρεται για την Α. Τριάδα, αλλά για .. «τη χρησιμότητα της επιστήμης για την εξήγηση και την ερμηνεία της θρησκευτικής δράσης και συμπεριφοράς».. κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ζητάς...

Αφού λοιπόν "δεν πιστεύεις ότι η επιστήμη μπορεί να ασχοληθεί με κάποια συγκεκριμένα θέματα (Θεολογικά) που έχουν να κάνουν περί αποδείξεως … Θεού, Α. Τριάδας, κλπ…" τότε πως ανοίγεις ένα θέμα με τίτλο: Κατασκευάζοντας τη «θρησκεία»
Δηλαδή όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει αγουρίδες?

quote:
elo:
Πάντως θα με ενδιέφερε μια αναφορά στο τι είναι η Αγία Τριάδα, δηλαδή η έννοια των 3 προσώπων που είναι ένα…

Θα χρησιμοποιήσω την αρχαία Ελληνική φιλοσοφία την οποία χρησιμοποίησαν και οι Αγίοι Πατέρες της Εκκλησίας μας για να σου λύσω την απορία.
Η Αγία Τρίαδα εξηγείται με τους όρους της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας όπως "φύσις", "ουσία", "υπόστασις" και "πρόσωπον".

Η ενότητα (μοναδικότητα) αποδίδεται στην ουσία (φύση) της θεότητας και η τριαδικότητα (πολλαπλότητα) αντιστοιχίζεται στο πρόσωπο (υπόσταση) Πατρός, Υιού και Πνεύματος.
Το θείον τώρα, είναι ενιαίο και μοναδικό κατά την ουσία και τη φύση του, ενώ ταυτοχρόνως είναι τριαδικό και πολλαπλό κατά τα πρόσωπα και τις υποστάσεις του.

Ο όρος "ουσία" ή "φύσις" υποδηλώνει μία οντότητα γενική, συνολική, καθολική, βασική και βέβαια θεμελειακή, από την οποία όλα τα επιμέρους όντα αντλούν την ύπαρξή τους.
Η "ουσία" κάνει τα όντα να υπάρχουν, διαχωρίζοντάς τα από τα μή όντα. Τους δίνει δηλαδή το "είναι" τα κάνει με λίγα λόγια να υπάρχουν.
*Πρόσεξε όμως, η ουσία είναι μία γενική έννοια, απρόσωπη, άυλη και άχρονη.

Ο όρος "πρόσωπο" ή "υπόστασις" παραπέμπει σε μία έννοια που είναι ακριβώς το αντίθετο της λέξης "ουσία" ή "φύσις".
Πρόσωπο είναι το ατομικό, ειδικό, επιμέρους και συγκεκριμένο ον, η εξατομικευμένη δηλαδή μονάδα της ύπαρξης.

Για να σε βοηθήσω να καταλάβεις θα σου φέρω μερικά παραδείγματα:
H ανθρωπότητα είναι μία ουσία, αλλά ο άνθρωπος είναι όν, ύπαρξη πρόσωπο. Η θεότητα είναι ουσία, αλλά ο Πατήρ, ο Υιός, το Πνεύμα είναι πρόσωπα.
Η ξυλεία είναι μία ουσία, αλλά τα ξύλινα αντικείμενα είναι όντα.
Ενώ η ουσία είναι μία αδιαίρετη και ενιαία, όμως τα πρόσωπα, τα όντα και οι υπάρξεις είναι πολλές διαχωρισμένες με ποικίλες ιδιότητες, κυρίως στη μορφή τους.

Πρέπει εδώ να προσεχθεί ότι η ουσία κάνει τα όντα να "είναι", τους δίνει δηλαδή το είναι τους, έτσι χωρίς ξυλεία δεν υπάρχουν τα ξύλα και τα ξύλινα αντικείμενα, δίχως ανθρωπότητα είναι ο άνθρωπος ανύπαρκτος κ.λ.π.

Επιπλέον χρειάζεται να θυμηθούμε ότι η ουσία είναι αόρατη. Κανείς ποτέ δεν έχει δει με τα μάτια του την ανθρωπότητα ολόκληρη! Η ουσία δηλαδή δεν είναι αισθητή, αλλά γίνεται νοητή από τους ανθρώπους.
Από τους ανθρώπους που βλέπουμε συμπεραίνουμε την ύπαρξη της ανθρωπότητας που ποτέ δεν έχουμε δει κι έτσι ανακαλύπτουμε τη γενική έννοια "ανθρωπότητα" που τη θεωρούμε ως ουσία του ανθρώπου.

Αντιθέτως το όν, πρόσωπο, το βλέπουμε. Είναι αισθητό και όχι νοητό.
-Τι προηγείται τώρα? η ουσία ή το ον?
Που ανήκει δηλαδή η οντολογική προτεραιότητα στην ουσία ή στο πρόσωπο? Στο γενικό (είναι)? ή στο (ειδικό) ον? Στο ορατό? ή στο αόρατο?

Εδώ ακριβώς διαχωρίζονται οι φιλοσοφικοί δρόμοι του ιουδαιοχριστιανισμού και του αρχαιοελληνισμού και τέμνονται καθέτως οι οντολογικές τους κατευθύνσεις.
Εδώ ακριβώς εισέρχεται η μεταφυσική η οποία δεν είναι άλλη, παρά η ενασχόληση με το φιλοσοφικό πρόβλημα της ουσίας και της αληθείας, του "είναι" και του "όντος"

Η αρχαιοελληνική φιλοσοφία ήταν ουσιοκρατική, ενώ η ιουδαιοχριστιανική σκέψη ήταν προσωποκρατική.
Ο προχριστιανικός Ελληνισμός, ακολουθούσε την ουσιοκρατία, αλλά ο εκχριστιανισμένος Ελληνισμός του "Βυζαντίου" την προσωποκρατία.
Με λίγα λόγια ο προχριστιανικός Ελληνισμός της αρχαιότητα ήταν ουσιοκρατικός και πολυθεϊστικός, ενώ ο μετέπειτα εκχριστιανισμένος Ελληνισμός του Βυζαντίου ήταν προσωποκρατικός και μονοθεϊστικός με τριαδολογική όμως ιδιαιτερότητα.
Έτσι διαφοροποιείται από την ιουδαϊκή προσωποκρατία που παραμένει μονοθεϊστική και μοναδολογική (Ένας και Μοναδικός Θεός), ο Γιαχβέ, αντί του τριαδικού χριστιανικού Θεού (Πατήρ Υιός και Άγιο Πνεύμα)

Έτσι μέσα από αυτήν την εμπειρία η Ελληνική σκέψη μεταμορφώθηκε.
Κατ' αυτόν τον τρόπο η χριστιανική εκκλησία διαφοροποιείται από τις δύο μεγάλες ομάδες στις οποίες ομαδοποιούνται όλες οι θρησκείες της παγκόσμιας ιστορίας, δηλαδή τον μονοθεϊσμό και τον πολυθεϊσμό.

Ο χριστιανισμός διαφοροποιείται λοιπόν τόσο από τον παραδοσιακό μονοθεϊσμό όσο και από τον πολυθεϊσμό εξαιτίας του Τριαδικού Δόγματος. Σύμφωνα με την πίστη στην Αγία Τριάδα, ο Θεός είναι Ένας και Τριαδικός, ή κατά την ακριβή δογματική διατύπωση "τριάς εν μονάδι και μονάς εν τριάδι"

Η διάκριση Μονάδας και Τριάδας αντιστοιχίζεται στη διάκριση ουσίας και προσώπων στον Θεό.
Κατά τη χριστιανική πίστη διακρίνουμε στο Θεό δύο δεδομένα: την "ουσία" (που λέγεται και φύση) και την υπόσταση (που αποκαλείται πρόσωπο).
Η ουσία (φύση) είναι μία, ενιαία και αδιαχώριστη, κοινή στα Τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Συνιστά την θεότητα και διαφέρει ριζικά κι απόλυτα, ουσιωδώς και θεμελιωδώς από την ανθρωπότητα που είναι η φύση και η ουσία του ανθρώπου.

Αντιθέτως τα πρόσωπα, υποστάσεις είναι τρία: o Πατήρ, ο Υιός και το Άγιον Πνεύμα, που έχουν κοινή κι ενιαία ουσία (φύση) την θεότητα, αλλά διαφέρουν ως προς τις ιδιότητες, οι οποίες ονομάζονται στην θεολογική ορολογία "υποστατικά ιδιόματα", δηλαδή ποιότητες, ιδότητες, γνωρίσματα των τριών υποστάσεων της Αγίας Τριάδος.

Και πάμε τώρα στο ζουμί και ποιο συγκεκριμένα:
O Πατήρ είναι αγέννητος και αποτελεί την πηγή, αρχή και αιτία των δύο άλλων προσώπων της Αγίας Τριάδος.
Ο Υιός του Πατρός, ο Λόγος του Θεού, ο Ιησούς Χριστός, το δεύτερο δηλαδή πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, είναι γεννητός, δηλαδή γεννιέται φυσικά από τον Θεό Πατέρα.
Το Άγιο Πνεύμα, ο Παράκλητος, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, εκπορεύεται από τον Θεό Πατέρα.
Έτσι λοιπόν ο Θεός Πατήρ είναι "αγέννητος", ο "Υιός γεννητός" και το Πνεύμα "εκπορευτόν"

Έτσι με το τριαδολογικό δόγμα, το οποίο διατυπώνει θεολογικά τη χριστιανική πίστη στην Αγία Τριάδα, θεωρείται η θεότητα ως σύνθεση ενότητας και πολλαπλότητας και ως συνύπαρξη μοναδικότητας και τριαδικότητας.
Ως προς την ουσία (φύση), η θεότητα είναι μοναδική και ενιαία, αλλά ως προς την υπόσταση (προσωπο) η θεότητα είναι τριαδική και πολλαπλή. Ένας Θεός σε τρία πρόσωπα:Πατρή, Υιός και Άγιον Πνεύμα.

Μοναδικός στην ουσία και ενιαίος στη φύση, αλλά πολλαπλός στην υπόσταση και τριαδικός στα πρόσωπα.

Έτσι κατ' αυτόν τον τρόπο όπως παρουσίασα και παραπάνω, ο Χριστιανισμός διαφέρει από τον ιουδαϊσμό διότι ο μονοθεϊσμός του είναι τριαδικός, ενώ του ιουδαϊσμού απόλυτα μοναδολογικός.

Επίσης ο χριστιανισμός διακρίνεται από τον αρχαιοελληνισμό, διότι η τριαδικότητα της χριστιανικής θεότητας δεν συγχέεται με την πολλαπλότητα του αρχαιοελληνικού πανθεόυ ή του ολύμπιου δωδεκάθεου, αφού προϋποθέτει τη μοναδικότητα της θείας ουσίας και την ενότητα της θεϊκής φύσεως.

Υ.Γ. Αφορά την τοποθέτησή σου στις 11/04/2010, 03:15:30, σελ.3.

Μπαγάσας - Νικόλας Άσιμος

"Ο πιο σοφός άνθρωπος μπρος στο Θεό θα φανεί πίθηκος και στη σοφία και στην ομορφιά και σ' όλα τ' άλλα."(Ηράκλειτος).Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 00:51:51  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
europaios2 -Έχεις μελετήσει κάποιον θεολόγο περί του θέματος? Σίγουρα όχι.
Επιλέγεις την επιφανειακή έρευνα η οποία επειδή δεν μπορεί να διεισδύσει, δεν ψάχνει το περιεχόμενο της θρησκείας που εξετάζει και με μια μοναδική απλότητα μπορεί και αποφαίνεται για τη δημιουργία και την επιβίωση των θρησκευτικών πεποιθήσεων και αντιλήψεων......με λίγα λόγια....... ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα....

Ευρωπαίε δεν ξεκινάω ένα θέμα για να κάνω μονόλογο…

Πολύ ευχαρίστως να διαβάσω την άποψη σου για το πώς δημιουργούνται και επιβιώνουν οι θρησκευτικές αντιλήψεις, συμπεριφορές, πεποιθήσεις, κλπ.
Τουλάχιστον να διαβάσουμε και μια ψαγμένη άποψη που έχει διεισδύσει βαθιά μέσα στο πνεύμα των θεολόγων και μπορεί να μας δώσει κάποιες εξηγήσεις…

quote:
europaios2 -Αφού λοιπόν "δεν πιστεύεις ότι η επιστήμη μπορεί να ασχοληθεί με κάποια συγκεκριμένα θέματα (Θεολογικά) που έχουν να κάνουν περί αποδείξεως … Θεού, Α. Τριάδας, κλπ…" τότε πως ανοίγεις ένα θέμα με τίτλο: Κατασκευάζοντας τη «θρησκεία»
Δηλαδή όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει αγουρίδες?

Αν πρόσεξες από την αρχή αυτού του θέματος αναφέρομαι πάνω στην ποικιλομορφία των θρησκευτικών αντιλήψεων, την προέλευση αυτών, και το πώς μπορεί η κάθε θρησκευτική αντίληψη να επιβίωση και να διαδοθεί πολιτισμικά από γενιά σε γενιά.
Και όχι το να εξηγήσω (μέσα από επιστημονικές έρευνες) το αν υπάρχει θεός…

Και όσο για το ερώτημα σου, γιατί ανοίγω ένα θέμα με τον τίτλο … Κατασκευάζοντας τη «θρησκεία»… ξεχνάς ότι η θρησκεία δεν έχει να κάνει μονό με ένα υπέρτατο ον ή και ότι άλλο "πιστεύει" η κάθε Χ θρησκεία, αλλά και με τελετουργικά, σύμβολα και μύθους, ηθικές άξιες, ιδεολογικές αντιλήψεις, δεισιδαιμονίες, και με κάθε είδους θρησκευτικές συμπεριφορές.

Τώρα για αυτά που γράφεις (αναλύεις) για την άγια τριάδα, να μου επιτρέψεις να τα μελετήσω καλύτερα αύριο που το μυαλουδάκι μου θα είναι πιο ξεκουραστω…()


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
trexagireve
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


13021 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 10:00:44  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους trexagireve  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Καλη σου μέρα, αγαπητέ μου elo και στο θέμα, η έννοια κατασκευή, αποκλείει εξ αρχής, την επιστημονική κατάρτιση,ή στήριξη;
Η θεόλογία, σαν την ιστορία, τουλάχιστον, επιτελεί έργο, καταγράφοντας, την πνευματική πορεία της σχέσης του ανθρώπου
με τον Θεό...Αυτό απο ΄μονο του, δίνει μια επιστημονική κάλυψη και υπόσταση της θεολογίας....Αλλά, πέραν αυτού, αν σκεφείς, ότι η θεολογία μιλά για το έργο του Θεόυ, του μεγάλου επιστήμνοα του σύμπαντος, τότε, ποιός δικαιούται περισσότερο την επιστημονική κατοχύρωση;...
Το θέτω σαν ερώτημα...Η πίστη σε ένα ΠΡΟΥΠΑΡΧΩΝ αιώνιο Ον, ή η πορεία μιας επιστήμης,είναι πιο αξιόλογο;....Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 10:36:26  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Το θέτω σαν ερώτημα...Η πίστη σε ένα ΠΡΟΥΠΑΡΧΩΝ αιώνιο Ον, ή η πορεία μιας επιστήμης,είναι πιο αξιόλογο;....


Καλημέρα Βαγγέλη τι κάνεις???

Μα είναι ερωτήσεις τώρα αυτές που κάνεις , δεν το συζητάω καν ...

Η θεολογία προϊσταται των πάντων και είναι το μόνο αξιόλογο...μην ξανα-θέσεις τέτοια ερωτήματα ξανά ... σε παρακαλώ πολύ...


Μείνε μέσα στο παιχνίδι...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
trexagireve
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


13021 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 10:42:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους trexagireve  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πάντα πρώτος στον...διάλογο, αγαπητέ μου Εαρινέ.....
Καλημέρα Δήμο.....
Πειράζει που μου αρέσει και το χιούμορ, κι είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος, για την επικοινωνία;...
Δεν είναι επιστήμη, πιστεύεις, η θεολογία;Δεν έχει τις ανάλογες υποδομές, έρευνες και γνώση;
Πές μου σε τι υστερεί, απο την φιλολογία, την κοινωνιολογία, ή οποια άλλη, πνευματικής φύσεως, επιστήμη;Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 10:49:33  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Πάντα πρώτος στον...διάλογο, αγαπητέ μου Εαρινέ.....
Καλημέρα Δήμο.....
Πειράζει που μου αρέσει και το χιούμορ, κι είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος, για την επικοινωνία;...
Δεν είναι επιστήμη, πιστεύεις, η θεολογία;Δεν έχει τις ανάλογες υποδομές, έρευνες και γνώση;
Πές μου σε τι υστερεί, απο την φιλολογία, την κοινωνιολογία, ή οποια άλλη, πνευματικής φύσεως, επιστήμη;

Όπως ασφαλώς γνωρίζεις και ο καθένας εδώ μέσα στο φόρουμ , οι θέσεις μου επ'αυτών των θεμάτων είναι αντι-Δημοκρατικές και με τάση να "διολισθαίνουν" στα άκρα...Μιλάμε για Χουντικές απόψεις...οπότε δεν έχει και κανένα νόημα να τις διατυπώσω...!

Προτιμώ το φραππεδάκι ... πλατεία...


Μείνε μέσα στο παιχνίδι...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
trexagireve
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


13021 Μηνύματα
Απεστάλη: 22/06/2010, 10:50:56  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους trexagireve  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πάντα ....κοινωνικός Εαρινέ μου είσαι και επι του θέματος,
φίλε μου, πάντα...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
elo
Συντονιστής

Greece
3417 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 00:32:32  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους elo  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ευρωπαίε αν κατάλαβα καλά μιλάμε για ένα Θεό που έχει μεν τρία πρόσωπα, αλλά αυτά τα τρία πρόσωπα δεν αποτελούν τρεις χωριστούς Θεούς.
Έναν θεό που είναι άκτιστος και άχρονος, δηλαδή πέραν του χώρου και του χρόνου, και για αυτό είναι τριαδικός, αλλά για να μπορέσουμε να τον κατανοήσουμε χρησιμοποιούμε φιλοσοφικούς όρους και μάλιστα αλλάζοντας τους (την εποχή των Καππαδοκών Πατέρων) για να κατανοήσουμε το ακατάληπτο για τους ανθρώπους μυστήριο της Τρισυπόστατης Μονάδας…!!!

Αλήθεια τι διαφορετικό υπάρχει από αυτό…

- "Οι θρησκευτικές αντιλήψεις είναι αδιάψευστες.
Οι περισσότεροι λανθασμένοι ή αντιφατικοί ισχυρισμοί εύκολα μπορούν να διαψευστούν, είτε από εμπειρία είτε από τη λογική, αλλά οι θρησκευτικές αντιλήψεις είναι διαφορετικές.
Περιγράφουν ανεξαιρέτως διαδικασίες και όντα η ύπαρξη των οποίων δεν θα μπορούσε ποτέ να εξακριβωθεί και κατά επέκταση δεν διαψεύδονται ποτέ.
Εφ΄ όσον δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ενάντια στους περισσότερους θρησκευτικούς ισχυρισμούς οι άνθρωποι δεν έχουν κάποιον προφανή λόγο για να σταματήσουν να πιστεύουν".

quote:
trexagireve -Αυτό απο ΄μονο του, δίνει μια επιστημονική κάλυψη και υπόσταση της θεολογίας....Αλλά, πέραν αυτού, αν σκεφείς, ότι η θεολογία μιλά για το έργο του Θεόυ, του μεγάλου επιστήμνοα του σύμπαντος, τότε, ποιός δικαιούται περισσότερο την επιστημονική κατοχύρωση;...
...Η πίστη σε ένα ΠΡΟΥΠΑΡΧΩΝ αιώνιο Ον, ή η πορεία μιας επιστήμης,είναι πιο αξιόλογο;....

Μα το ρωτάς φίλε trexagireve, η επιστήμη ωχριά μπροστά στην επιστημονική κατοχύρωση του Θεού…
Από αύριο κάθε επιστημονική θεωρία, πείραμα, απόδειξη, κλπ, θα εγκρίνεται πρώτα από τον "μεγάλο επιστήμονα"…


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 10:59:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Το θέτω σαν ερώτημα...Η πίστη σε ένα ΠΡΟΥΠΑΡΧΩΝ αιώνιο Ον, ή η πορεία μιας επιστήμης,είναι πιο αξιόλογο;....

Η Πίστη και η Επιστήμη δεν είναι έννοιες αντικρουόμενες. Οι ηλίθιοι, μην έχοντας να κάνουν τίποτε άλλο, δημιουργούν ένα τεχνητό, υποτιθέμενο δίλλημα. Κλασική περίπτωση ανοήτων ...

"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 11:04:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Δεν είναι επιστήμη, πιστεύεις, η θεολογία;

Η Θεολογία, ασφαλώς και είναι Επιστήμη αφού διδάσκεται σε όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου. Όμως, το αντικείμενο που πραγματεύεται η επιστήμη της θεολογίας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με αυτήν την έννοια του "Θεού" που έχεις εσύ στη κούτρα σου my friend ... εδώ είναι η διαφορά.

"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 11:07:43  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

quote:
Το θέτω σαν ερώτημα...Η πίστη σε ένα ΠΡΟΥΠΑΡΧΩΝ αιώνιο Ον, ή η πορεία μιας επιστήμης,είναι πιο αξιόλογο;....

Η Πίστη και η Επιστήμη δεν είναι έννοιες αντικρουόμενες. Οι ηλίθιοι, μην έχοντας να κάνουν τίποτε άλλο, δημιουργούν ένα τεχνητό, υποτιθέμενο δίλλημα. Κλασική περίπτωση ανοήτων ...

"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"


Καλώς τον φίλο μας τον zip...τι κάνεις εσύ φίλε μου , πού χάθηκες???

Η πίστη και η επιστήμη δεν είναι έννοιες αντικρουόμενες λές...μπορείς να αναλύσεις το σκεπτικό σου , γιατί ομολογώ δυσκολεύομαι λιγάκι να "εν-νοήσω"...


Μείνε μέσα στο παιχνίδι...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 11:30:10  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ένα γενικό σχόλιο για το θέμα :

Πρωτού φτάσουμε στην κατασκευή μιας θρησκείας, θα πρέπει να ορίσουμε την θρησκεία σαν έννοια. Τι είναι η θρήσκεια ; Ένα σύνολο κανόνων που περιγράφουν την σχέση που έχει ο άνθρωπος με τον θεό ; Ένα σύνολο κανόνων που δίνει ο θεός στον άνθρωπο με γνώμονα την δημιουργία μιας "ενάρετης" ζωής ; Δεν έχουμε αποσαφηνίσει πλήρως την έννοια "θρησκεία" για να μπορέσουμε να δούμε κατόπιν τους τρόπους ή τον τρόπο με τον οποίο θα την κατασκευάσουμε.

Σε γενικές γραμμές, για να κατασκευάσεις μια "θρησκεία", θα πρέπει να έχεις βρει τον ηγέτη αυτής, τον "θεό" της, δηλ. αυτόν ή αυτήν ή αυτούς που θα δώσουν σε ένα πλήθος ανθρώπων (περισσότερων του ενός) μια αίσθηση ικανοποίησης ενός λόγου. Ασφαλώς, μπορείς να κατασκευάσεις αυτόν τον "θεό", αυτόν δηλ. που υποτίθεται πως είναι ο ιδρυτής, ο εμπνευστής όλων αυτών που πραγματεύεται μια θρησκεία. Ή ακόμη ακόμη, μπορείς να "θεοποιήσεις" κάτι ή κάποιον ή κάποιους και να τους πασσάρεις / πλασσάρεις τον χαρακτήρα ενός θεού. Λέγοντας βέβαια τον χαρακτήρα ενός θεού, εννοώ τον χαρακτήρα που εσύ έχεις διαμορφώσει για τον θεό, μια υποκειμενική δηλ. αντίληψη.

Ένα δεύτερο πράγμα, μια δεύτερη προϋπόθεση δηλ. είναι η ύπαρξη οπαδών, ενός δηλ. ικανού και αναγκαίου πλήθους ανθρώπων που θα γίνουν οι υποστηρικτές αυτής της "θρησκείας". Χωρίς οπαδούς, δεν μπορείς να κάνεις τίποτε. Πρέπει να έχεις 5, 10, 20 ή 200 ανθρώπους που θα σε υποστηρίζουν και θα πιστεύουν αυτό που αντιπροσωπεύει αυτή η θρησκεία.

Με την Επιστήμη, τα πράγματα είναι απλά. Υπάρχουν δεδομένα, υπάρχουν μετρήσεις, παρατηρήσεις, πειράματα και μελέτες - πως να το πω ; - που δεν χωρούν επιτρεπτή αμφισβήτηση, θεμελιώδης αξιώματα και αρχές που δεν επιδέχονται περαιτέρω ανάλυση ή ακόμη ακόμη περαιτέρω έρευνα. Η Επιστήμη εξελίσσεται με τον ρυθμό εξέλιξης του ανθρώπου σε αντίθεση με την θρησκεία που δεν μπορεί να εξελιχθεί (κι αυτό είναι ένα θέμα). Δεν μπορούμε να μιλάμε για εξελισσόμενη θρησκεία, ενώ αντιθέτως μπορούμε να μιλάμε για εξελισσόμενη επιστήμη.

Αν πάρουμε για παράδειγμα τον Χριστιανισμό ως θρησκεία δηλ. πως και με ποιον τρόπο έχει εξελιχθεί η ουσία του ; Η Επιστήμη όμως της Θεολογίας, έχει εξελιχθεί γιατί έχουν προστεθεί, έχουν αφαιρεθεί ή έχουν αναθεωρηθεί επιμέρους τμήματά της.

"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
zip
Απενεργοποιημένος Λογαριασμός


4814 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 11:42:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους zip  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Είναι δύο διαφορετικές έννοιες που πολλές φορές συγχέονται σκοπίμως από κάποιους ακριβώς για να δημιουργήσουν ψευτο-διλλήματα και ψευτο-απορίες στον κόσμο.

Η Επιστήμη δεν χρειάζεται την Πίστη. Γιατί η Επιστήμη, όπως αναφέρω παραπάνω, σου δίνει χειροπιαστές αποδείξεις. Αυτές τις αποδείξεις, δεν σε καλεί η Επιστήμη να τις πιστέψεις. Δεν σου λέει π.χ "πίστεψε αυτό που σου λέω", αλλά σου λέει "είναι αυτό που σου λέω και δεν με ενδιαφέρει αν το πιστεύεις ή όχι". Και μάλιστα σου λέει και γιατί είναι και πως είναι και απο που είναι και είσαι ελεύθερος όχι να το πιστέψεις ή όχι, αλλά να το αποδεχθείς ή όχι. Δηλ. σε ένα επιστημονικό συμπέρασμα του τύπου "η Γη γυρίζει", δεν τίθεται για την Επιστήμη θέμα πίστης. Το συμπέρασμα αυτό δεν έχει προκύψει από την πίστη της επιστήμης ότι η γη γυρίζει, αλλά - πρόσεξε! αυτή είναι η διαφορά - από την αμφιβολία ή την δυσ-πιστία της Επιστήμης ότι η γη δεν γυρίζει. Η Επιστήμη βασίζεται στην δυσ-πιστία (μια μορφή αρνητικής πίστης αν θέλεις, μια μορφή αμφισβήτισης, απορίας, ή μια ερευνητικής φύσεως "πίστη") και εκεί μπερδεύονται λίγο τα πράγματα με αυτό που εννοείται ως "θρησκευτική πίστη".

"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"

Edited by - zip on 24/06/2010 11:43:33Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Εαρινός
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
7024 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 11:52:47  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Ένα γενικό σχόλιο για το θέμα :

Αν πάρουμε για παράδειγμα τον Χριστιανισμό ως θρησκεία δηλ. πως και με ποιον τρόπο έχει εξελιχθεί η ουσία του ;

Η Επιστήμη όμως της Θεολογίας, έχει εξελιχθεί γιατί έχουν προστεθεί, έχουν αφαιρεθεί ή έχουν αναθεωρηθεί επιμέρους τμήματά της.


"ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω"


Επιστήμη της Θεολογίας...χμμμ...ας το δεχθούμε χάριν οικονομίας χρόνου..και για να μην εγείρουμε συναισθήματα εκ-νευρισμού...

Έχω την αίσθηση φίλε μου , ότι η επιστήμη έχει κάποιες σταθερές παγγίνως αναγνωρισμένες-τεκμηριωμένες και επι των οποίων εδράζεται και το επόμενο/α βήματά της...υπάρχει το "έτι" επί του οποίου κάθε εκ-κινεί...

Η θεολογία όμως , επι ποιας σταθεράς/ων εδράζει την όποια εξέλιξή της , πάνω σε λόγια του αέρα και επι του οποίου "επ-ίσταται"..???

Να σου κάνω εγώ φιλοσοφίες επι φιλοσοφιών και αντίστοιχες Θεολογίες όσες θέλεις...χρόνο νά'χουμε και φαντασία..μήπως και φαντασιολογία δεν μπορεί γίνει επιστήμη???


Μείνε μέσα στο παιχνίδι...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
trexagireve
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"


13021 Μηνύματα
Απεστάλη: 24/06/2010, 12:41:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους trexagireve  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πιστεύω, ότι η ίδια η υπόσταση της θεολογίας, για την ανθρωπινη κοινωνία μας, ειναι επιστήμη,αφου αφορά εφαρμογή και άνθρωπο, στο πέρασμα του χρόνου,με παραδείγματα, αποδείξεις, έρευνες, και συμπεριφορές που καθορίζουν μια αλήθεια κι όχι ένα παραμύθι...
Αλλά και η έκφραση της θεολογίας,οι αναφορές και εργασίες της, η σχέση με το θείο, ειναι εππίσης επιστήμη....
Φυσικά, συμφωνώ με τον αγαπητό μου zip....Σε όλα...
Καλως γύρισες...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Το Θέμα καταλαμβάνει 22 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 21 22
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.2177734
Maintained by Digital Alchemy