ESOTERICA.gr Forums !

ESOTERICA.gr Forums !
Κεντρική Σελίδα | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα Μέλους:
Password:
Επιλογή Γλώσσας
Φύλαξη Password
Ξεχάσατε τον Κωδικό;
 Όλα τα Forums
 .-= Η ΓΝΩΣΗ =-.
 Το μυστικό των Ναϊτών
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Σελίδα: 
από 36
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Arhtos
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
92 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/03/2005, 14:28:45  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Arhtos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
χαιρε spiral..
ευχαριστώ για τις τεχνικές συμβουλές σου.. την επόμενη φορά θα τα καταφέρω (ελπίζω..) και ακόμη ίσως μάθω την χουτουλουμου και εγώ..
για την ιστορία εχω ονομα arhtos και όχι arthos αν και είναι το ίδιο τελικά..
quote:
Από την άλλη μεριά άντε τώρα να απευθυνθείς στον επικεφαλής ενός κολλεγίου, ας πούμε, και να τον αποκαλέσεις πώς; Μάστορα;!

αυτό μου θυμίζει το παλιό καλό :Σάββατο νά'ναι μάστορα και χίλιες να΄ναι οι ώρες και αυτό όταν δεν υπήρχε πενθήμερο.. αλήθεια οι λιθοδόμοι σου είχαν πενθήμερο???
quote:
Άλλοι λένε ότι τα οικοδομήματα ήταν ένας κωδικοποιημένος τρόπος μετάδοσης της παράδοσης, άλλοι λένε ότι δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο.

ανάλυσε το λίγο..Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Ramoglou
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
2211 Μηνύματα
Απεστάλη: 03/03/2005, 16:43:35  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
quote:


Άλλοι λένε ότι τα οικοδομήματα ήταν ένας κωδικοποιημένος τρόπος μετάδοσης της παράδοσης, άλλοι λένε ότι δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο.

ανάλυσε το λίγο..


Ελπίζω ο αγαπητός μου Spiral να μου επιτρέπει μια μικρή κατάθεση σκέψεων περί των παραπάνω.

Η Οικοδομική Τέχνη δεν είναι μια απλή τέχνη. Ειδικά όταν εξετάζουμε κτήρια τα οποία ανήκουν από την αρχαιότητα μέχρι και την αναγέννηση θα πρέπει να ασχολούμαστε με τη λεπτομέρεια.

Τι εννοώ.

Στο μάτι του απλού θεατή ένα τέτοιο οικοδόμημα φαίνεται απλό και όμορφο.
Όμως με το μάτι του μηχανικού ή του γνώστη υπάρχουν κάποιες παράμετροι οι οποίοι δεν φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού και δεν γίνονται αντιληπτοί από τους «αμύητους» στην τέχνη.

Τέτοια στοιχεία είναι, οι αναλογίες του οικοδομήματος οι οποίες δύνανται να απεικονίζουν της αναλογίες του ανθρώπινου σώματος, η κλήση που έχουν οι κολώνες σε σχέση με την κατακόρυφο οι οποίες προεκτινόμενες σχηματίζουν πυραμίδα, ο διαχεόμενος εσωτερικός φωτισμός ο οποίος σε σχέση με τις εσωτερικές διαμορφώσεις μπορεί να δημιουργεί την εντύπωση του άνω και του κάτω κόσμου (φωτεινός-σκοτεινός) και άλλα τέτοια.

Από την άλλη και πέρα της γεωμετρίας, τα σύμβολα τα οποία είναι αποτυπωμένα στις εξωτερικές και εσωτερικές πλευρές του οικοδομήματος δείχνουν καθαρά ότι οι κατασκευαστές ήθελαν να αφήσουν τα μηνύματα τους για τις επερχόμενες γενιές.
Το εντυπωσιακό είναι πως πολλά από αυτά τα σύμβολα είναι αναμεμιγμένα με τα σύμβολα τα οποία έπρεπε να υπάρχουν λόγο της επικρατούσας αντίληψης εκείνης της εποχής. Ανακατεμένα λοιπόν και δοσμένα με ένα τρόπο politically correct κατάφεραν και να διασωθούν και να μπορούν ακόμα και σήμερα να μεταφέρουν τα μηνύματα τους.

Ένα κτήριο δεν είναι άψυχο αγαπητοί φίλοι, το κτήριο είναι η αποτύπωση της ψυχής του δημιουργού του, ένας τρισδιάστατος πίνακας που πάνω του μπορεί να απεικονίζεται ο μακρόκοσμος. Ένα κτήριο είναι το παιδί του δημιουργού του.

Ένα κτήριο γίνεται μελετώντας τη φύση και παρατηρώντας τα φαινόμενα, έτσι ο δημιουργός κατερχόμενος στο βάθος της συνειδήσεως του ανακαλύπτει την ίδια του την ψυχή και την εκφράζει με το δημιούργημα του.

Ας μη μιλήσω όμως άλλο και ας αφήσω τον αγαπητό μου Spiral να προσθέσει την δική του άποψη.





Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 00:25:55  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Ωχ! Άκου Arhtos, ποιος την ακούει τη Zadok τώρα.

Από κεκτημένη ταχύτητα νόμιζα ότι το όνομα είχε κάποια σχέση με τον Αρθούρο, με συγχωρείς φίλτατε.

quote:

αλήθεια οι λιθοδόμοι σου είχαν πενθήμερο?


Νο. Με λιτοντόμ (γαλλικό είναι αυτό) είχαν εξήμερο, όπως συνέβαινε τότε και μάλιστα όπως το πρόλαβα και εγώ στα παιδικά μου χρόνια. Την Κυριακή όμως τη σέβονταν, πήγαιναν στην εκκλησία (μπορεί να την είχαν χτίσει και οι ίδιοι) και αναπαύονταν, σύμφωνα με την παράδοση. Εμείς να τα βλέπουμε, που την έχουμε κάνει εργάσιμη.

Σου απάντησα, μη θες και περισσότερα και κακομαθαίνεις. Να απαντήσω και στον αγαπητότατο Ramoglou (αλλά και στον Arhtos, που ελπίζω ότι τώρα τον γράφω σωστά):

Τα αρχιτεκτονικά αγαπητέ μου φίλε πολύ ωραία τα γράφεις, που μελαγχόλησα. Γιατί σκέπτομαι ότι σήμερα που έχουν ευτελιστεί τα πάντα, και η αρχιτεκτονική σπανιότατα δίνει δείγματα... αρχιτεκτονικής. Μόνο η φιγούρα μετράει. Αναρωτιέμαι αν έχω δει κάποιο κτίριο της προκοπής τα τελευταία χρόνια. (Τρώω στη μάπα σχεδόν κάθε μέρα και το Κακιμάρμαρον, το "Μέγαρο" ντε.)

quote:

Ένα κτήριο είναι το παιδί του δημιουργού του.


Για σήμερα ισχύει το "αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα". Πάω στο αξιοπρεπές παρελθόν λοιπόν, πριν γράψω κι άλλες κακίες.

Λέγεται (μάλλον γράφεται) από διάφορους, ότι οι φίλοι μας οι Ναΐτες (και οι συναφείς) αποτύπωσαν στα κτίρια που κατασκεύασαν (ως λιθοδόμοι) τα δικά τους σύμβολα όχι μόνο για λόγους συμβολικούς ή αναμνηστικούς, αλλά και για λόγους κωδικούς. Έχουν γραφεί πολλά και διάφορα για τον καθεδρικό της Σαρτρ, της Παναγίας του Παρισιού, το Σαιν Συλπίς (έτσι γράφεται αυτό; Zadok, βοήθεια!) του Παρισιού και άλλους, λιγότερο επώνυμους ναούς αλλά εξ ίσου ιστορικούς και εντυπωσιακούς. Μην ξεχνάμε βέβαια και το ναό της θρυλικής Ρεν-λε-Σατώ, ούτε και το Ρόσσλυν που κουβεντιάζουμε παράλληλα. Θεωρείται λοιπόν, ότι κάποια "αθώα" εκ πρώτης όψεως διακοσμητικά (τώρα πώς να πεις "αθώα" τα καργκόυλ;) είχαν ένα ιδιαίτερο νόημα που ήταν αντιληπτό μόνο από τους μυημένους.

Αυτά λένε και θέλουν να πιστεύουν μερικοί-μερικοί, και αν πιάναμε στην κουβέντα μας κάποιους από τους ναούς αυτούς θα γράφαμε τόσα όσα και για το Ρόσσλυν. Άλλοι πάλι μελετητές είναι πιο ψύχραιμοι, λένε παιδιά μην κάνετε έτσι, υπερβάλλετε.

Πιθανώς και να υπερβάλλουμε. Έχω ένα προσωπικό παράδειγμα. Είχα διαβάσει κάποτε εντυπωσιασμένος για ένα αρχιτεκτονικό τέχνασμα στο ναό της Σαρτρ όπου, στην αλλαγή της ισημερίας, μια ηλιαχτίδα περνούσε από ένα βιτρώ -αν δεν απατώμαι- και έπεφτε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του ναού. Αυτό συνέβαινε (και συμβαίνει, δηλαδή) άπαξ του έτους, ενώ τις άλλες ημέρες οι ηλιαχτίδες έχουν άλλη κατεύθυνση. Όμως κάτι σχετικό συμβαίνει και στο Σαιν Συλπίς και κάτι παρόμοιο είδα να συμβαίνει σε ένα άλλο ναό, ναϊτικότατο μεν αλλά όχι... υποχρεωμένο να μεταφέρει μυστηριώδη μηνύματα. Ίσως λοιπόν αυτό το τέχνασμα (και άλλα "μυστήρια") να ήταν ευρεσιτεχνίες ή δημιουργικές εκφράσεις της εποχής και εμείς να τους δίνουμε μεγαλύτερες διαστάσεις.

quote:

Ένα κτήριο γίνεται μελετώντας τη φύση και παρατηρώντας τα φαινόμενα, έτσι ο δημιουργός κατερχόμενος στο βάθος της συνειδήσεως του ανακαλύπτει την ίδια του την ψυχή και την εκφράζει με το δημιούργημα του.


Αυτό ακριβώς θα έπρεπε να γίνεται. Ξαναθυμάμαι όλα τα υπέροχα του Regius Poem, που το έχω ερωτευτεί, και αναλογίζομαι πόσο φιλοσοφημένοι ήταν εκείνοι οι άνθρωποι που τους θεωρούμε απλά... παλιοκαιρινούς.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 00:41:25  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Περιμένετε, ξέχασα.

quote:

Τέτοια στοιχεία είναι, οι αναλογίες του οικοδομήματος οι οποίες δύνανται να απεικονίζουν της αναλογίες του ανθρώπινου σώματος,


Είχα διαβάσει την άποψη ότι ο ναός του Σολομώντα -σύμφωνα με τις περιγραφές- ανταποκρινόταν επαρκώς σε ένα ανθρώπινο σώμα, τόσο στην κάτοψη όσο και στην τομή του. Δηλαδή στην κάτοψη ήταν σαν να βλέπαμε ένα ανθρώπινο σώμα ξαπλωμένο, με κορμό, άκρα και κεφάλι, ενώ στην τομή ήταν πάλι σαν ένα ανθρώπινο σώμα ξαπλωμένο όπου ο κορμός ήταν κάπως ψηλότερος από τα άκρα και το κεφάλι.
Αυτός που είχε κάνει τη διαπίστωση αισθανόταν πολύ ενθουσιασμένος. Τι να κάνω εγώ τώρα, να του κόψω τον ενθουσιασμό; Είχα και κάτι σχετικές εικόνες αλλά μακάρι και να θυμόμουν πού βρίσκονται καταχωνιασμένες. Μεταφέρω λοιπόν την πληροφορία χωρίς την ανάλογη οπτική υποστήριξη.

quote:

Ειδικά όταν εξετάζουμε κτήρια τα οποία ανήκουν από την αρχαιότητα μέχρι και την αναγέννηση θα πρέπει να ασχολούμαστε με τη λεπτομέρεια.

Τι εννοώ.

Στο μάτι του απλού θεατή ένα τέτοιο οικοδόμημα φαίνεται απλό και όμορφο.


Επίτρεψέ μου να σχολιάσω ότι δεν φαίνεται όμορφο, *είναι* όμορφο. Γιατί έχει σοφία και φυσικότητα.

Τέλος πάντων, το ερώτημα είναι αν τα politically correct σύμβολα ήταν και secretly correct (πάνε τα γαλλικά μου) παράλληλα.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ramoglou
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
2211 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 02:02:48  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Πρώτα απ’ όλα να σας ευχαριστήσω για την πνευματική τροφή που μου δίνεται.

Το ήξερα πως ο αγαπητός μου Spiral θα δώσει κάποια παραπάνω στοιχεία και γι’ αυτό δε πλάτειασα.

Θα ήθελα όμως να παραθέσω κάποια πραγματάκια που άφησα πριν.

Σίγουρα καλέ μου φίλε η σημερινή εποχή αποτυπώνει ακόμα και στα κτήρια της τον τρόπο σκέψης και δράσης της.

Αυτή η «φρου φρού κι αρώματα» αρχιτεκτονική είναι η αποτύπωση της γενικότερης στάσης ζωής που έχουν οι άνθρωποι σήμερα.

Και ερωτώ !

Ποιος σχεδιάζει με μολύβι και χαρτί ;
Ποιος γνωρίζει να γεωμετρεί με γνώμονα και διαβήτη ;
Ποιος προσπαθεί να αποτυπώσει το είναι του και τη γνώση του στην όψη ενός κτηρίου ;
Ποιος διδάσκεται τις αναλογίες της φύσης ;
Ποιος μαθαίνει συμβολισμό και αποσυμβολισμό ;
Ποιος ανήλθε εις την κλίμακα παίρνοντας όλους τους βαθμούς ; (εργάτης-τεχνίτης-μάστορας)
Ποιος έπιασε το “Τ”, το νήμα της στάθμης, το λοστό ;
Ποιος χτύπησε αρμονικά τη σφύρα στη λίθο ;
Ποιος μελέτησε τη φύση και εναρμόνισε το δημιούργημά του με αυτή ;

Πολλά πλέον πέρασαν στους καλένδες της εξέλιξης του πολιτισμού, τώρα ποια δε σκέφτεται το μυαλό σου αλλά το AutoCAD, τώρα ποια η απρόσωπη ζωή εκφράζεται μέσα από τα απρόσωπα κτήρια.

Η αρμονία εχάθει ….. όπως και ο λόγος απωλέσθη !

Ειλικρινά αισθάνομαι ευτυχισμένος που κάποτε είχα την τύχη να ερωτοτροπήσω με τους ραπιδογράφους μου και τα ριζόχαρτα. Ναι αγάπησα και αγαπώ το κάθε μου παιδί, γιατί βγήκε μέσα από τη δική μου μικρή σκέψη και όχι από ένα πρόγραμμα κομπιούτερ.

Αρνούμαι να πατήσω έστω και ένα πλήκτρο που αφορά πρόγραμμα κατασκευής δημιουργημάτων, συνειδητά και με απέχθεια.

Συγνώμη για όσα είπα, αλλά είναι κάτι που ζω απ’ όλες τις πλευρές και κάποιες στιγμές με πικραίνει.





Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 02:38:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

(χωρίς λόγια)

Υ -Γ. Μια χαρά είσαι Σπείρε!

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Edited by - Zadok on 04/03/2005 02:56:14Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

scar_face
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
183 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 11:48:02  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους scar_face  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλτατε ramoglou ευτυχώς υπάρχουν και σήμερα ακόμα μηχανικοί που προσπαθούν να δουλέψουν με αυτό τον τρόπο.
Αλλά η διαφορά είναι πως τα κτίρια που μελετούμε σήμερα υπόκεινται σε κανόνες πολύ αυστηρούς, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούμε να κάνουμε την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοπόιηση του χώρου με το μικρότερο κόστος.

Από προσωπική πείρα, χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω, όταν έχω να μελετήσω μια κατασκευή σεην πόλη, σε ένα μικρό οικόπεδο δεν πολυσκέφτομαι, αλλά προχωρώ σαν robot.
Αλλά όταν έχω να μελετήσω κάτι που μου δείνει δυνατότητες μελέτης, καταλαβαίνεις τι θέλω να πω, τότε παω στον χώρο, κάθομαι μέσα αρκετή ώρα, προσπαθώ να πιάσω την αύρα του και σε ένα χαρτί σχεδιάζω, σκιτσάρω μάλλον, τι νιώθω.
Σαν και εμένα υπάρχουν αρκετοί, αλλα είμαστε σκόρπιοι :)
Το ότι χρησιμοποιώ το autocad, είναι απλά και μόνο για να κάνω ποιο γρήγορα τα τελικά σχέδια.
Πως μπορείς να βάλεις την χρυσή τομή (απλό παράδειγμα που το έχω χρησιμοποιήσει) στις κατασκευές σου, αν έχεις ένα μεσαίο οικόπεδο 9,00 Χ 20,00 με ύψος 7,50m? όταν οι πόρτες πρέπει να είναι 2,20, τα δωμάτια 3,00χ3,60 και το ύψος ορόφου 3,00μ ενώ ο ιδιοκτήτης θέλει μια κατοικία μεζονέτα 120,00μ?

Αλλά και σήμερα σχεδιάζονται κατασκευές που έχουν ανθρωποκεντρικά στοιχεία.


υ.γ. προς ADMIN: τον λογαριασμό μου "scar face" και όχι "scar_face" που χρησιμοποιώ, αν μπορείται διαγράψτε τον, γιατί έχω δώσει λάθος e-mail. Ευχαριστώ.

Edited by - scar_face on 04/03/2005 11:53:05Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Ramoglou
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Greece
2211 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 12:30:21  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ scar_face μα εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα.

Όταν αυτό που θέλεις να φτιάξεις εσύ περνάει από την κρίση ανθρώπων που δεν έχουν δει στη ζωή τους πως καρφώνεται το λατάκι τι περιμένεις ;
Από την άλλη υπάρχει και η μαζικοποιήση και το τσουβάλιασμα κλπ.

Βέβαια θα πω πως, και παλιά υπήρχαν πόλεις – χωριά με υποδιέστερα κτήρια αυτών που κρίνουμε, αλλά υπήρχαν και τα κτήρια – σύμβολα.

Τα σπίτια για παράδειγμα ήταν απλά και εξυπηρετούσαν μόνο τις ανάγκες διαβίωσης, όμως φτιαχνόντουσαν και κτήρια που και μεγαλόπρεπα ήταν και συμβολισμούς είχαν. Τώρα φτιάχνει στέγαστρο ο Καλα-τράβα και μας το λένε και καινούργιο Παρθενώνα !!!!!!!!

Φαντάσου να φτιάξουν την καινούργια Μητρόπολη που λένε, εκεί να δούμε τι θα φτιάξουν και αν θα έχει συμβολισμούς.

Όσο για το AutoCAD καλά κάνεις και το δουλεύεις γιατί πλέον είναι αναγκαίο, απλά εγώ έχω την πολυτέλεια αν θες, να βάζω άλλους να το δουλεύουν και έτσι να το αποφεύγω.





Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 12:39:03  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
(Οι κυρίες πρώτα) Αγαπητή Zadok, για μια ακόμα φορά με εντυπωσιάζεις. Τα σέβη μου!

Next.

quote:

Και ερωτώ !

Ποιος σχεδιάζει με μολύβι και χαρτί ;
Ποιος γνωρίζει να γεωμετρεί με γνώμονα και διαβήτη ;
Ποιος προσπαθεί να αποτυπώσει το είναι του και τη γνώση του στην όψη ενός κτηρίου ;
Ποιος διδάσκεται τις αναλογίες της φύσης ;
Ποιος μαθαίνει συμβολισμό και αποσυμβολισμό ;
Ποιος ανήλθε εις την κλίμακα παίρνοντας όλους τους βαθμούς ; (εργάτης-τεχνίτης-μάστορας)
Ποιος έπιασε το “Τ”, το νήμα της στάθμης, το λοστό ;
Ποιος χτύπησε αρμονικά τη σφύρα στη λίθο ;
Ποιος μελέτησε τη φύση και εναρμόνισε το δημιούργημά του με αυτή ;


Kαι ερωτώ κι εγώ:

Ποιος βάζει μουσική (όχι κυριολεκτικά, βέβαια) στα οικοδομήματά του;
Ποιος βάζει γραμματική;
Ποιος είδε το Θεό (χωρίς να τον φοβηθεί!) στο δημιούργημά του;

quote:

Αρνούμαι να πατήσω έστω και ένα πλήκτρο που αφορά πρόγραμμα κατασκευής δημιουργημάτων, συνειδητά και με απέχθεια.


quote:

Το ότι χρησιμοποιώ το autocad, είναι απλά και μόνο για να κάνω ποιο γρήγορα τα τελικά σχέδια.


Δεν είμαι ειδικός, υποθέτω όμως ότι τα σύγχρονα μέσα είναι πιο εξυπηρετικά. Κι εγώ κάποτε έγραφα με μολύβι σε χαρτί, τώρα κοντεύω να τα ξεχάσω. Θα έλεγα όμως ότι δεν είναι τα εργαλεία αυτά καθαυτά, είναι αυτό που περνάει από τον εαυτό σου μέσα από αυτά.

Κάποτε είχα περάσει επανειλημμένα από μια σειρά "λαϊκών" πόλεων της Ιταλίας, που ήταν η μια κολλητά στην άλλη (όπως με τα χωριά που συναντάμε μετά την Κόρινθο) με κτίρια διώροφα - τριόροφα που μάλλον είχαν χτιστεί μετά τον πόλεμο, δεν ήταν από εκείνα τα παραδοσιακά. Την πρώτη φορά μου είχαν κάνει πολύ καλή εντύπωση. Τις επόμενες φορές τα πρόσεξα περισσότερο και αναρωτήθηκα τι μου άρεσε. Δεν ήταν δα και εκπάγλου ωραιότητας! Πρόσεξα λοιπόν ότι κάτι πήγαινε καλά με τις αναλογίες όλων των αρχιτεκτονικών στοιχείων ή σε κάτι λεπτομέρειες, αδιόρατες εκ πρώτης όψεως που λέει και ο αγαπητός Ramoglou, που συνολικά όμως έδιναν μια αρμονική εικόνα.

Έχω την αίσθηση ότι τα δικά μας κτίρια είναι άψυχα. Λείπει η ψυχή των δημιουργών τους. Εύχομαι να είναι (τουλάχιστον) σωστά κατασκευασμένα, αλλά είναι άπνοα, άφωτα- παρά τη στιλπνότητά τους.

Αγαπητέ Scar Face, όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρει και συμπάθα με αν σχολιάζω το επάγγελμά σου. Τα όσα γράφω άλλωστε, ισχύουν αναλόγως και για τη δουλειά που κάνει ο καθένας μας.

Εύχομαι λοιπόν πραγματικά,

quote:

όταν έχω να μελετήσω κάτι που μου δείνει δυνατότητες μελέτης, καταλαβαίνεις τι θέλω να πω, τότε παω στον χώρο, κάθομαι μέσα αρκετή ώρα, προσπαθώ να πιάσω την αύρα του και σε ένα χαρτί σχεδιάζω, σκιτσάρω μάλλον, τι νιώθω.


Υ.Γ. Αν σου απαντήσει ο Admin, εγώ να γίνω αρχιτέκτονας!

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 04/03/2005, 12:44:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Α, μάλιστα. Πάλι συμπέσαμε.

quote:

Βέβαια θα πω πως, και παλιά υπήρχαν πόλεις – χωριά με υποδιέστερα κτήρια αυτών που κρίνουμε


Σαφώς. Πλην όμως, κατά κανόνα ακόμα και τα απλοϊκά σπιτάκια είχαν "ψυχή".

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

scar_face
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
183 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/03/2005, 09:25:43  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους scar_face  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλτατε spiral (όμορφο και σημασιακό nickname, ανάλογα με την κατεύθυνση της σπείρας), η διαφορά χειρόγραφου με τα άλλα είναι πως γράφοντας με το μολύβι, τότε μεταφέρετε η ενέργειά σου στο χαρτί.
Δεν είναι έτσι απλά, ότι τραβάς γραμμές.
Έχω κάνει αρκετά σχέδια που οι γραμμές τους διαφέρουν. Διαφορετικές είναι όταν έχω διάθεση και μεράκι για αυτό που σχεδιάζω από τις περιπτώσεις που απλά δουλεύω για να βγάλω λεφτά.

Και όχι ΔΕΝ ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΩ που σχολιάζεις το επάγγελμά μου, διότι οι βασικές γνώσεις αυτού είναι γνωστές από πανάρχαια χρόνια και πολύ απλές με αποτέλεσμα όλοι να μπορούν να διακρίνουν/σχολιάσουν αυτα τα βασικά :)

υ.γ. και ναι ο Admin απάντησε άρα μπορείς να γίνεις αρχιτέκτων.

υ.γ. Έχουμε ξεφύγει όμως από το θέμα.

Και για να επανέλθουμε, αγαπητή Zadok από που προέρχονται τα σχέδια που παρέθεσες παραπάνω?


Edited by - scar_face on 05/03/2005 09:32:42Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/03/2005, 16:13:54  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Και για να επανέλθουμε, αγαπητή Zadok από που προέρχονται τα σχέδια που παρέθεσες παραπάνω?

Αγαπητέ μου, αν αντιλαμβάνομαι σωστά την ερώτησή σου, τα είχα διαλέξει από κάποια ιστοσελίδα, γιατί χρειάζονταν διαμόρφωση για να μπουν εδώ.

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/03/2005, 20:05:57  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Γεια σου Scar Face. Ευχαριστώ για τα λόγια σου περί του ψευδωνύμου μου. (Η κατεύθυνση της σπείρας πάει πέρα-δώθε, επηρεασμένη από το σύμβολο του ζωδίου μου.)
Έχω και άλλη φορά αναρωτηθεί –και το γράφω χωρίς τα συνηθισμένα μου αστειάκια– αν η ενέργειά μας μεταφέρεται και μέσω υπολογιστών. Γιατί όχι;
Ο Admin μου απάντησε και ανταποκρίθηκε, άδικα λοιπόν είχα απογοητευτεί. Ελπίζω η μεγαλοθυμία του να με συγχωρέσει.

quote:

Αγαπητέ μου, αν αντιλαμβάνομαι σωστά την ερώτησή σου, τα είχα διαλέξει από κάποια ιστοσελίδα, γιατί χρειάζονταν διαμόρφωση για να μπουν εδώ.


Ορθώς αντελήφθης. Καλά λέω ότι θα μάθουμε όλοι χουτουμουλού, και το σημειώνω για το φίλο μας τον Arthos που την έγραψε χουτουλουμού- μην μπερδευτούμε με τα κούλουμα, δηλαδή.

Παραμένω στην αρχιτεκτονική ατμόσφαιρα και σημειώνω τα εξής εξαίσια:

Λέγεται ότι η γοτθική αρχιτεκτονική πρωτοεμφανίστηκε με τον καθεδρικό ναό της Chartres και συγκεκριμένα με την κατασκευή του βόρειου πύργου στα 1134. Ήδη πριν το 1134, ο Bernard de Clairveaux είχε δημιουργήσει πολύ στενή φιλία με τον Geoffrey, τον επίσκοπο της Chartres, και τον είχε ενθουσιάσει για την «gothic formula» με αποτέλεσμα σχεδόν καθημερινές διαπραγματεύσεις με τους οικοδόμους.

Μην ξεχνάμε το ρόλο του Bernard που γνωρίζουμε και το ρόλο που δεν γνωρίζουμε.

Δεν είμαι καλός στα αρχιτεκτονικά, αλλά πολύ γενικά θα σημειώσω ότι σε αντίθεση με το ρυθμό romanesque, που ενσωμάτωνε κλασσικά στοιχεία και έδινε έμφαση στην οριζόντια στιβαρότητα, ο γοτθικός χαρακτηριζόταν από την αυστηρότητα και το ύψος.

Για την ιστορία, ο ναός της Chartres χτίστηκε σε μια θέση όπου δύο άλλοι προηγουμένως είχαν καεί. Ολοκληρώθηκε το 1225.

Ολόκληρος ο ναός, από τους πιο συζητημένους στο είδος του, αποτελεί ένα κλειδί βαθύτερων θρησκευτικών μυστηρίων. Οι αρχιτέκτονες και οι κτίστες έχουν χρησιμοποιήσει gematria (τον αρχαίο εβραϊκό κώδικα που αντικαθιστά γράμματα με αριθμούς) για να εκφράσουν σκοτεινά λειτουργικά λόγια (μπρρρ). Οι γλύπτες, που συνήθως έπαιρναν εντολές από το ανώτερο ιερατείο, μέσα από τα έργα τους περνούν σύνθετα μηνύματα για την ανθρώπινη φύση, το παρελθόν αλλά και για το μέλλον. Τα αγάλματα και τα βιτρώ είναι υποβλητικά έργα τέχνης.

Μέσα από όλα αυτά, η πρόκληση είναι να μεταφραστούν τα νοήματα των τόσων και τόσων στοιχείων του ναού, ο οποίος αποτελεί ένα «πέτρινο βιβλίο».

Και όμως, φίλτατοι. Για να μελετάει προσεκτικά τους τουριστικούς οδηγούς της πόλης, ένας φίλος μου συγγραφέας* παρατήρησε μια ανάγλυφη Queen of Sheba να του κλείνει το μάτι από μια αψίδα του ναού, ακολούθησε τα ίχνη της και όχι μόνο έγραψε κοτζάμ βιβλίο, αλλά και ανακάλυψε αυτοπροσώπως την Κιβωτό της Διαθήκης και το Άγιο Δισκοπότηρο. Δύο σε ένα. Στην Αιθιοπία, νατυρελμάν.

Ιδού και μία ημιπανοραμική άποψη. Βλέπουμε τη διαφορά των δύο πύργων (ούτε στη Νέα Υόρκη να ήμασταν) που δεν οικοδομήθηκαν ταυτόχρονα.

_______________

* Graham Hancock, The Sign and the Seal.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/03/2005, 23:03:31  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Arhtos
Μέλος 1ης Βαθμίδας

Greece
92 Μηνύματα
Απεστάλη: 05/03/2005, 23:36:30  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Arhtos  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Υποχρεώσεις με κρατούν μακριά από τις γνώσεις σας, αλλά από Δευτέρα θα δηλώσω παρών.. όσο μπορώ να σας ακολουθήσω γιατί είστε μίλια μακριά μου.. και εννοώ σε γνώση..αλλά γνωρίζω πως έχετε αποδεχθεί την συγγνώμη μου.. άλλωστε 600 σελίδες τύπωσα (σε word) για να μελετήσω όλες τις απόψεις και γνώσεις σας επί του θέματος...

quote:
Ορθώς αντελήφθης. Καλά λέω ότι θα μάθουμε όλοι χουτουμουλού, και το σημειώνω για το φίλο μας τον Arthos που την έγραψε χουτουλουμού- μην μπερδευτούμε με τα κούλουμα, δηλαδή.

χουτουμουλού ή χουτουλουμού για μένα είναι το ίδιο.. όπως άλλωστε το arhtos με το arthos για σένα φίλε μου.. και δεν το λέω για να σε πειράξω,ούτε με ενοχλεί... λάβε το ως αστείο..
καλο ΣΚ σε όλους

Δυστυχώς και η Γη με δικά μας έξοδα γυρίζει...Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2005, 01:05:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Zadoook! Τι είναι αυτά τα ταβερνάκλια; Κάνε μας μια μετάφραση σ'ιλ βου πλαι!

Arhtos, όταν κάνω λάθος στο όνομά σου να ξέρεις ότι είναι από κεκτημένη ταχύτητα και όχι από σκοπιμότητα. (Τώρα θα πει κάτι η Zadok για την ηλικία μου, μαθημένος πια.)

Πού την είδες τη γνώση, φίλτατε; Ακόμα δεν έχουμε καταλάβει τι ήταν οι Ναΐτες!

Από Δευτέρα σε περιμένουμε. Περιμένουμε άλλωστε και το Simon Templar, λίγο τόχεις αυτό;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2005, 03:00:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Zadoook! Τι είναι αυτά τα ταβερνάκλια; Κάνε μας μια μετάφραση σ'ιλ βου πλαι!

Ότι ήταν και τα παραπάνω σχέδια, φίλε Σπείρε, απλά σε πιο εσωτερικό επίπεδο!

Tabernacle είναι ο φορητός Ναός (η Σκηνή) που προηγήθηκε της κατασκευής του Ναού του Σολομώντα.

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
scar_face
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
183 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2005, 11:55:33  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους scar_face  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Αγαπητέ μου, αν αντιλαμβάνομαι σωστά την ερώτησή σου, τα είχα διαλέξει από κάποια ιστοσελίδα, γιατί χρειάζονταν διαμόρφωση για να μπουν εδώ.


Σωστά κατάλαβες, αγαπητή. Αλλά μην μας αφήνεις στο σκοτάδι. Δώσε μας και το URL :)
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 06/03/2005, 14:52:04  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ, εύρηκα το δικό μου, ορίστε:

http://home.earthlink.net/~tonybadillo/

ή:

http://www.templemount.org/badillo/

αν κάνεις όμως ένα γκούγκλισμα θα βρεις κι άλλα.

Ας θυμηθούμε για την ιστορία ότι ο Ναός του Σολομώντα είναι χτισμένος στο λόφο όπου ο Αβραάμ κόντεψε να θυσιάσει τον Ισαάκ. (Τι λόφο δηλαδή, δεν είναι ψηλότερος από τα "σαμαράκια" που βάζουν μερικοί πεφωτισμένοι δήμαρχοι στους δρόμους για να επιβραδύνουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων.) Μετά από τις διάφορες περιπέτειες που υπέστη, κάηκε, ξαναχτίστηκε και ξανά-μανά, σήμερα ο λόφος φιλοξενεί ένα μουσουλμανικό ναό τον οποίο οι Εβραίοι τον ζητούν αντιπαροχή για να ξαναχτίσουν το Ναό (που η ανέγερσή του παραμένει ως ανοιχτή θεϊκή εντολή) αλλά γίνονται τέτοια πράγματα; Θα ξεσπάσει ιερός πόλεμος. Γι' αυτό και δεν επιτρέπεται να σκαφούν τα υπόγεια του Ναού. Κρίμα, θα βρίσκαμε ένα σωρό Ναΐτες από κάτω.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

scar_face
Μέλος 2ης Βαθμίδας

Greece
183 Μηνύματα
Απεστάλη: 07/03/2005, 15:55:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους scar_face  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
10x spiralΜετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 09/03/2005, 02:07:16  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

"What is the initiate's goal?"
The conquest of the Adventurous Castle.
"What does he hope to find in the Adventurous Castle?"
The Sacred Vase.

Περισσότερα σε λίγο.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Hermes
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
640 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 00:53:48  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Hermes  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Χαρη please...Ηταν ο Γκυσταβ Μορω ΝΑΙΤΗΣ????
Ξερετε?

"Anno IIIxiii Sol 19° Libra, Luna 12° Capricorn Dies Mercurii"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 02:00:23  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Επισήμως, όχι. Άλλωστε οι Ναΐτες δεν υπήρχαν πια.

Όμως η εποχή του Gystav Moreau ήταν πλούσια σε ιδέες, ο μυστικισμός άνθιζε και οι καλλιτέχνες (λογοτέχνες - ζωγράφοι) έκαναν τις αναφορές τους στα έργα τους. Ο Μορώ είναι από τους πιο αναγνωρισμένους συμβολιστές.

Μια σχετική πληροφορία πάντως είναι πως ο Moreau ανήκε στον κύκλο του φίλου μου Josephine Peladan, που είχε ιδρύσει το Order of the Temple & the Graal and of the Catholic Order of the Rose-Croix (l'Ordre de la Rose Croix Catholique et Esthetique, du Temple et du Graal) ή CRC, παρακλάδια του οποίου υπάρχουν και σήμερα.

Aπό εκεί λοιπόν πιθανώς ο Moreau να χαρακτηρίστηκε "Ναΐτης".

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Hermes
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
640 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 02:48:37  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Hermes  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Μια σχετική πληροφορία πάντως είναι πως ο Moreau ανήκε στον κύκλο του φίλου μου Josephine Peladan, που είχε ιδρύσει το Order of the Temple & the Graal and of the Catholic Order of the Rose-Croix (l'Ordre de la Rose Croix Catholique et Esthetique, du Temple et du Graal) ή CRC, παρακλάδια του οποίου υπάρχουν και σήμερα.

Aπό εκεί λοιπόν πιθανώς ο Moreau να χαρακτηρίστηκε "Ναΐτης".


Χμμμμμ....ναι, ισως...
Ομως αυτο που με προβληματιζει ειναι η αμεση συσχετιση του με το Χριστιανισμο...πλην ομως μιας σημαντικης αναφορας του σε αυτον τον πινακα, οπου ο ζωγραφος παρουσιαζει το προσωπο του Ιησου Χριστου με τον Προμηθεα.


Παλι,συμφωνα με αυτους -> (http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-t024.html) ειναι:

quote:
The words were "Iesvs Nazarenvs Rex Ivdaeorvm." Latin uses "I" instead of the English "J", and "V" instead of "U" (i.e., Jesus Nazarenus Rex Judaeorum). The English translation is "Jesus of Nazareth, the King of the Jews."
...

εγω δεν πιστευω να ειναι τοσο απλα τα πραγματα, οταν ο ιδιος ο Moreau αναφερει στη ζωγραφια του ως τον προμηθεα...εστω και στο προσωπο.

Συμφωνα με την παραδοση των Ροδοσταυριτων, η επιγραφη I.N.R.I.
Ι.Ν.R.I. = IGNE NATURA RENOVABITUR INTEGRA
"Ολοκληρη η Φυση θα ανανεωθει με τη φωτια"...

Λογια που παραπεμπουν σε Αποκαλυψη Ιωαννου...Αλλα και ποιο παλια ακομα με συσχετισμο του Προμηθεα...Παλι η αρχαια Ελλαδα εδω...προσπαθει κατι να πει ο Ζωγραφος η απλα παρομοιαζει 2 μυθους, η 2 ιστοριες?


"Anno IIIxiii Sol 19° Libra, Luna 12° Capricorn Dies Mercurii"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 03:24:05  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Αγαπητέ Hermes,

μάλλον θα πρέπει να διαβάσεις το σχετικό τόπικ για τους Ροδόσταυρους, όπου έχει συζητηθεί το θέμα και πάλι, είναι θέμα προσωπικό το τί θα θεωρήσεις ορθό ή αποδεκτό, αν θέλεις, και τί όχι.

Rodostauroi.

.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Edited by - Zadok on 11/03/2005 03:25:13Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 13:15:28  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Ομως αυτο που με προβληματιζει ειναι η αμεση συσχετιση του με το Χριστιανισμο...πλην ομως μιας σημαντικης αναφορας του σε αυτον τον πινακα, οπου ο ζωγραφος παρουσιαζει το προσωπο του Ιησου Χριστου με τον Προμηθεα.


Koίτα να δεις, τω καιρώ εκείνω οι καλλιτέχνες ήταν πιο βαθιά ψαγμένοι και ο καθένας απέδιδε στα έργα του συμβολισμούς όπως τους αντιλαμβανόταν ο ίδιος, με αποτέλεσμα σήμερα, που τα πάντα είναι ισοπεδωμένα, να προβληματιζόμαστε προσπαθώντας να βρούμε τις ερμηνείες. Δεν βλέπεις ο ντα Βίντσι και ο Πουσσέν (και χώρια οι άλλοι) ζημιά που μας έχουν κάνει;

Από το τόπικ που αναφέρει η Zadok, μεταφέρω και τις εξής μεταφράσεις του INRI:

quote:

Igne Natura Renovatur Integra
(Nature is completely renewed by fire)
Ignis Natura Renovat Integram
(Fire completely renews nature)
Ignem Natura Regenerando Integrat
(By regeneration, nature maintains the integrity of fire)
In Nobilis Regnat Iehovah (or Iesus)
(Jehovah (or Jesus) reigns among noble men)
Iesus Nascente Ram Innovatur
(Ascending Jesus renews the branch)
Igne Nitrum Roris Invenitor
(Dew meets niter and fire)
Insignia Naturae Ratio Illustrat
(Reason illuminates the natures symbols)
Inter Nos Regnat Indulgentia
(Among us reigns goodness)
Intra Nobis Regnum Iehova
(The Kingdom of God is within us)
Iustum Necare Reges Impios
(It is just to kill impious kings)
Iustitia Nunc Reget Imperia
(Justice now reigns empires)
In Neci Renascor Integer
(In death one is reborn intact and pure)


Μήπως έχει ενδιαφέρον να μιλήσουμε για το Μορώ και τους άλλους καλλιτέχναι;

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Zadok
ΜΕΛΟΣ "Forums ESOTERICA"

Kiribati
4489 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 15:50:21  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Zadok  Στείλτε ένα ICQ Μήνυμα στο Μέλος Zadok  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:
Koίτα να δεις, τω καιρώ εκείνω οι καλλιτέχνες ήταν πιο βαθιά ψαγμένοι και ο καθένας απέδιδε στα έργα του συμβολισμούς όπως τους αντιλαμβανόταν ο ίδιος, με αποτέλεσμα σήμερα, που τα πάντα είναι ισοπεδωμένα, να προβληματιζόμαστε προσπαθώντας να βρούμε τις ερμηνείες. Δεν βλέπεις ο ντα Βίντσι και ο Πουσσέν (και χώρια οι άλλοι) ζημιά που μας έχουν κάνει;

Τώρα, βρε Σπείρε καλέ μου, τί να σου πω;

Λες να είχαν άλλες δυνατότητες τότε, που εμείς δεν τις έχουμε σήμερις; Δεν το νομίζω.

Μάλλον εμείς αλλού μας δείχνουν κι αλλού κοιτάμε...

quote:
Μήπως έχει ενδιαφέρον να μιλήσουμε για το Μορώ και τους άλλους καλλιτέχναι;

Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι καλύτερα να μην ξεφύγουμε από το θέμα μας εδώ.

Γιατί να μην ανοίξουμε ένα νέο θέμα γι' αυτό;

Ας γυρίσουμε στο Γοτθικό ρυθμό.

Αλήθεια, αγαπητέ Spiral, από πού προέρχεται η ονομασία του;


Υ -Γ. (Βλέπω ότι οι φωτογραφίες μου πιο πάνω εξαφανίστηκαν ως δια "μαγείας", αλλά μη φοβού, είναι τεχνικό το ζήτημα και θα λυθεί προσεχώς...)


.
.

3A

Virtus Junxit Mors Non Separabit (Whom virtue unites, death will not separate)

Edited by - Zadok on 11/03/2005 15:54:03Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Spiral
Πλήρες Μέλος


826 Μηνύματα
Απεστάλη: 11/03/2005, 18:34:53  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Spiral  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)

Περί τέχνης... αν αμαρτήσω αμάρτησα, αλλά συχνά-πυκνά αναρωτιέμαι αν οι σημερινοί καλλιτέχνες (καλά, ας μην τους πάρω όλους σβάρνα) έχουν συναίσθηση για το τι κάνουν ή αρπάζουν ένα πινέλο (αν έχουν και πινέλο, δηλαδή) και ό,τι ήθελε προκύψει. Δεν διαβλέπω μήτε γεωμετρία μήτε μουσικότητα μήτε γραμματική στα "έργα" τους, καμμία αρμονία τουτέστιν, και αυτά τα "εικαστικά δρώμενα" με αφήνουν παγερά αδιάφορο.

Ας μιλήσουμε λοιπόν για γοτθική ζωγραφική.

Λέμε γοτθική αρχιτεκτονική γιατί ήταν επινόηση εκείνων των άγριων (πλην όμως επαρκώς καταρτισμένων, αυτό οφείλουμε να το πούμε) Γότθων (Βησιγότθοι, Οστρογότθοι, Τεντέσκι, Βάνδαλοι και συντροφία), οι οποίοι σε αντίθεση με τη χάρη και την πλαστικότητα του ελληνικού και του ρωμαϊκού ρυθμού, καθιέρωσαν μια δική τους αρχιτεκτονική έκφραση με χαρακτηριστικά την επιβλητικότητα, την αυστηρότητα έως και τη μελαγχολία. Τόσο στη γενική εντύπωση όσο και στα ειδικότερα διακοσμητικά στοιχεία. Και χώρια που, ως ψαγμένοι, σφράγισαν τα έργα τους με ένα σωρό μυστηριώδη (πια) σύμβολα.

Ξέρω κι άλλα, όμως ας φυλάξουμε και κάτι. Πάντως γενικότερα σήμερα η έννοια "γοτθικός" σημαίνει σκοτεινός και περίπλοκος, μπρρρ.

Α, και: Για τις φωτογραφίες σου δεν φοβού, διότι εμφανίζονται κανονικότατα. Συμβαίνει αρκετές φορές, όταν ο σέρβερ έχει τις κακές του.

Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας

Hermes
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
640 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/03/2005, 02:57:46  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Hermes  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
quote:

Μήπως έχει ενδιαφέρον να μιλήσουμε για το Μορώ και τους άλλους καλλιτέχναι;



Γιατι οχι...αλλα οχι σε αυτο το topic...ποιος αναλαμβανει?

"Anno IIIxiii Sol 19° Libra, Luna 12° Capricorn Dies Mercurii"
Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Gothic
Μέλος 3ης Βαθμίδας

Greece
747 Μηνύματα
Απεστάλη: 12/03/2005, 20:43:11  Εμφάνιση Προφίλ  Επισκεφθείτε την Προσωπική Σελίδα του Μέλους Gothic  Απάντηση με Παραπομπή (Quote)
Φίλε Hermes,η αναφορά σου στο INRI είναι πολύ ενδιαφέρουσα αλλά όπως λέει και ο Spiral...χάος επικρατεί στην ερμηνεία του.

Ανέφερες την τεκτονική άποψη,(ροδόσταυρων τεκτόνων,το τονίζω,δηλ 18ος).

Θα ήταν πολύ καλύτερα αν είχαμε και την ελληνική γραφή μιάς και,όπως και στον ευαγγελιστή αναφέρεται η επιγραφή γραμμένη "ρωμαιστί,ελληνιστί,εβραιστί".
Εγώ προσωπικά θα ήθελα να ξέρω και την εβραιστί version.
Δυστυχώς επικράτησε μόνον η λατινική,ίσως επειδή βόλευε τους μασώνους να βγάλουν μυστικά νοήματα.
Φυσικά και δεν πιστεύω ότι στα ελληνικά ήταν ΙΝΒΙ,ούτε και ότι το μόνο που ενδιέφερε εκείνη τη στιγμή τους ρωμαίους,(κατά τα ευαγγέλια πάντα,άσχετα αν κάποιος τα δέχεται ως αληθή ή όχι),ήταν να δηλώσουν ότι αναγνωρίζουν τον Ιησού ως βασιλέα των εβραίων.

Δε νομίζω βασικά ότι βγαίνει άκρη.


Μετάβαση στην Κορυφή της Σελίδας
Το Θέμα καταλαμβάνει 36 Σελίδες:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
 31 32 33 34 35 36
 
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο Θέμα
 Εκτυπώσιμη Μορφή
Μετάβαση Σε:

ESOTERICA.gr Forums !

© 2010-11 ESOTERICA.gr

Μετάβαση Στην Κορυφή Της Σελίδας
0.2333984
Maintained by Digital Alchemy